Dead Space Remake شروع ضعیفتری از The Callisto Protocol در اروپا داشت
آمار فروش جدیدی که توسط GSD ارائه شده به ما نشان میدهد که بازی Dead Space Remake در دو هفتهی اول عرضهی خود در اروپا فروش کمتری از The Callisto Protocol داشته است.
بازی Dead Space Remake در اواخر ژانویهی امسال عرضه شد و توانست نظرات مثبت بسیار زیادی را به خود جلب کند. در حال حاضر الکترونیک آرتس (Electronic Arts) هنوز آمار رسمی فروش این بازی را منتشر نکرده است، اما منابع دیگر به صورت جزئیتر اطلاعات جالبی را در مورد عملکرد این بازی در بازار در اختیار ما قرار میدهند.
طرفداران ژانر وحشت بقای علمی-تخیلی به لطف Dead Space Remake و The Callisto Protocol شاهد عرضهی دو بازی در این ژانر با فاصلهی بسیار کم بودند. در حالی که میتوان گفت که Dead Space Remake بازی بسیار بهتری است، اما حداقل در برخی مناطق این مهم منجر به فروش بهتر نشده است.
طبق آماری که توسط GSD منتشر شده، در حالی که Dead Space Remake ششمین بازی پرفروش ماه دسامبر در منطقهی اروپا (به جز بریتانیا و آلمان) بوده، اما در نهایت فروش کمتری در دو هفتهی خود نسبت به دو هفتهی اول The Callisto Protocol در این منطقه داشته است.
این در حالی است که برخلاف The Callisto Protocol فروش دیجیتالی Dead Space Remake در این مقایسه حساب شده که به معنای اختلاف حتی بیشتر این دو در واقعیت است. البته باید گفت که برخلاف The Callisto Protocol بازی Dead Space Remake یک بازی میان نسلی نیست و تنها روی کنسولهای نسل نهم در دسترس است. همچنین The Callisto Protocol در ماه دسامبر عرضه شده و معمولا فروش بازی در این ماه بیشتر از ماههای دیگر است.
طبق آمار جدید منتشر شده توسط گروه NPِD، بازی Dead Space Remake دومین بازی پرفروش ماه ژانویه در ایالات متحدهی آمریکا بوده است. رتبهی اول در این ماه در اختیار Call of Duty: Modern Warfare 2 است. در طرف دیگر در کشور بریتانیا فروش فیزیکی بازی Dead Space Remake کمتر از نصف The Callisto Protocol بوده است.
بازی Dead Space Remake در حال حاضر برای ایکس باکس سری ایکس/اس، پلی استیشن ۵ و پلتفرم PC در دسترس است. شما میتوانید نقد و بررسی بازی را از طریق این لینک مطالعه کنید.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
در ۲۰۲۳ تنها عنوانی که بنابه منطق ریمیک میشه فقط سایلنت هیل ۲ هست. ریمیک دد اسپیس و ایول ۴ واقعا بی منطقه
البته کپکام در ریمیک کردن بسیار حرفه ایه و مطمئنم رو ایول ۴ حسابی وقت گذاشته و کاملا واضحه که محتوا های جذاب زیادی رو اضافه کرده.
همچنین از نظر گرافیکی خیلی بهتر تر از ریمیک دد اسپیسه و از نظر طراحی چهره و محیط و … بسیار تغییر یافته و عالی تر شده
.
اما برسیم به دد اسپیس
دد اسپیس فقط و فقط از نظر گرافیکی تغییر یافته و همین
تغییرات گرافیکی هم بیشتر در محیط و نور دیده میشه و من آنچنان از گرافیک طراحی چهره ی شخصیت ها لذت نبردم و همون قبلیه بود
.
هرکسی سیستم نداره همون قدیمی رو بازی کنه.
بخدا چیز جدیدی نداره و کپی پیسته همچنین بهینه سازی خوبی رو پیسی هم نداره و افت فریم هایی رو مشاهده میکنیم با اینکه بازی در فضای تاریک و بسته هست.
من که خودم شخصا از هاگوارتز که بازی جهان باز و rpg و درگیر محیط شلوغ با نور زیاد و با محتوای زیاد و تغییرات و npc های زیاد هست انتظار گرافیک سنگین تر داشتم تا دد اسپیس که محیطی بسته و تاریک داره و چنان شلوغ نیست.
نه داداش کجا رزیدنت ۴ بی منطقه
من اصلا دیگه نمیتونم اون گیم پلی قدیمی رو تحمل کنم
خیلی عذابه
در مورد دداسپیسم بازیای نسل هفتو نمیتونن زیاد تغییری توش بدن مثل لست پارت ۱
فقط گرافیکی افزایششون میدن که کسایی که از این بازیای شاهکار عقب موندن بتونن بازیش کنن
ولی قطعا ریمیکایی مثل رزیدنت اویل ۲ باید بهترین باشن
چون اون موقع همه چی بازی با استانداردای الان فرق میکرد
من دوست دارم کپ کام یه ریمیک از رزیدنت اویل ۱ بده با گیم پلی و دوربین جدید
ایول ۴ که خودش با متای ۹۶ گوتی هم شد و در زمان خودش انقلابی به پا کرد در زمینه گیم پلی و دوربین و …
.
حالا گفتم با اینکه ایول ۴ خودش شاهکاره و توسط ایول فنا و سایر، ده ها بار هم تجربه میشه و نیازی به ریمیک نداره با این حال کپکام بلده چطور ریمیک کنه که همه بخرن و این مربوط میشه به محتویات اضافی و افزودن یا تغییر جزئی داستان
.
بنظرم ایول ورونیکا و یک و دیامسی ۱و۳ و اونیموشا ۱و۳ همچنین سایلنت هیل های قدیمی، متال گیر های قدیمی و بطور کلی عناوین قدیمی و مربوط به سال های ۲۰۰۳ ۲۰۰۴ ۲۰۰۵ به ریمیک نیازمند هستن.
.
به فرض مثال اینکه بتسدا امروز اسکایرم رو ریمیک کنه واجبه یا الدر ۶؟ قطعا الدر ۶ واجبه چون اسکایرم در زمان خودش گوتی و شاهکار شده و فروششم عالی بوده و ریمیکش آنچنان در زمینه فروش مفید نخواهد بود (حداقل من که نمیخرم ) تا اینکه الدر ۶ دنباله ای برای اسکایرم ساخته بشه.
برای دد اسپیس هم نسخه ی باکیفیت و چهارم بسیار بهتر از ریمیک نسخه اول و دوم بوده و هست.
آقا نمیشه هم لایک بدم هم دیسلایک؟چرا رای ممتنع نداره✋ الان با نصف صحبت هات مخالفم، با نصفحه ی پایین شدیدا موافق 👍 بعدم اینکه آقای میکامی عزیز ما که میدونییییم تو از چی ناراحتی😏 که میگی اویل ۴ نیاز به ریمیک نداشت😏 اون گوتی بود😏اون شاهکار بود😏 هواداران بازم همون قدیمیه رو بازی کنن😏 این حس حسادت رو درک میکنم بحرحال هرچی باشه شما خالق و کارگردان اون سری قدیمی هستید👌 در ضمن ماشاالله فارسی خوب حرف میزنی (حالا بخدا یکی میاد میگه نههه این که خودش نیست , این ایرانیه😐)
۱۰۰ تا کارشناس و خود سازنده های نسخه اصلی گفتن این ریمیک الزامی بوده. بعد تو می گی نه؟ به خدا هیچی نداره؟ سرکارمون گذاشتی؟
کارشناس که مهم نیست، پول مهمه
مهم اینه که نه من و نه تو به این بازی پول نمیدیم چون تکراریه
پس چطوری تو آمریکا فروشش انقدر قوی بوده؟
شما خبر رو نخوندی مثه اینکه. بحث الان اروپا بود. تو بقیه مناطق دد اسپیس به خوبی فروخته.
آمار NPD رو ببین و البته دوام فروش دد اسپیس به نظر بهتر از کالیتسو بود.
حتی تو استیم هم می شه فهمید عملکرد دد اسپیس بهتر بوده.
این بازی فن بیسش تو آمریکا شمالیه.
داش شما صد در صد دد اسپیس بازی نکردی ، من بازی دد اسپیس ریمیک رو تموم کردم ولی میتونم بگم حتی از نسخه اصلی هم بهتره و بشدت ترسناک تر از نسخه اصلی ea واقعا زیبا درست کرده ، و بحث افت فریم فقط قبول دارم چون خودم روی پیسی تمومش کردم واقعا آدم از افت فریم رنج میبرد ،
حالا بحث رزیدنت اویل ۴ ریمیک ، من به عنوان کسی که این بازیو ۱۷ بار تموم کرده میتونم بگم که ریمیک کردن این بازی واقعا ی ریسک تمام عیاره مث این میمونه که شما بیای نسخه اوکارینا آف تایم زلدا ریمیک کنی بازی که متا ۹۹ داره ، و اینکه کپکام توی ریمیک کردن استادع حرفی توش نیس ولی با چیزایی که از ریمیک این بازی دیدم تو گیمپلی و تریلر میتونم بگم این بازی اگر و فقط اگر وفادارانه باشه میتونه عالی بشه
اینم در آخر بگم که خود سازنده های بازی اویل ۴ ریمیک گفتن
از ما انتظار شاهکار دوباره این بازیو نداشته باشید و ما قرار نیس ی شاهکار دیگه بسازیم ما فقط قرارع این بازیو با مکانیزم های جدید الان بازسازی کنیم و نقص های بازی اورجینال رو برطرف کنیم پس در نتیجه نمیشه گفت این بازی قرارع ی شاهکار بشه میتونید برید تو توییتر گیم اینفومر ببینید که همچین حرفی زدن پس نیاید بگید که این ریمیک ایول ۴ قرارع شاهکار بشه از روی تعصب، خود سازندها گفتن قرار نیس شاهکار تحویل تون بدیم 🥲🥲
تا ریمیک نسخه دوم ، اخبار منفی در مورد دد اسپیس منتشر نکنین که EA از دوباره یه دهه قهر میکنه با این فرانچایز بزرگ و قابل احترام !!
تاره ea داره بر میگرده😂
جدای از عدم عرضه دد اسپیس ریمیک برای نسل هشتم، مشخصه که مردم برای یک بازی جدید نسبت به ریمیک و ریمستر، حاضرن هزینه بیشتری پرداخت کنن و ای پی جدید اگر خوش ساخت باشه، موفقیت تجاری بیشتری به همراه داره، نمونش هورایزن زیرو داون که new ip بود و آمار فروشش تا انتهای ۲۰۲۱ شد ۲۲ میلیون نسخه
این حرفم غلطه. به خاطر درست نخوندن خبر. اصن کی گفته که در کل دد اسپیس کمتر فروخته. دد اسپیس تو آمریکا له کرده کالیتسو رو. انقدر که ناشر کالیتسو حتی اعداد فروش دیجیتال رو رونمایی نکرده (فکر کنم به خاطر ریفاند زیاد.) دد اسپیس بیشتر فروخته تو کل دنیا
The Callisto Protocol ، واقعا چند اشتباه مهلک در گیمپلی انجام داد.
یک. سیستم جاخالی بازی تا حد زیادی شبیه به TLOU 2 بود و به نظرم اصلا چالش برانگیز نبود، خیلی سریع تکراری می شد و مخاطب را از بازی زده می کرد
دو. انیمیشن های مرگ شخصیت اصلی از تنوع خوبی برخوردار بود و این بد نیست، اما بد آنجاست که بعضی هاشون ۳۰ ثانیه هم حتی طول می کشیدند که واقعا حال بهم زن بود که مدت طولانی زجر کشیدن مخاطب را ببینی، خصوصا که بازی با مرگ های زیادی همراه هست و اعصاب من مخاطب را خورد می کرد، دوست داشتم سریع بازی دوباره شروع بشه اما …
سه. حجم بالای دشمنان و رو به رویی با آن ها، بهتر بود اینقدر زیاد با دشمنان رو به رو نشیم، یه جایی واقعا بالانس گیمپلی بهم ریخته بود، این حجم از مواجه شدن با دشمنان و تعداد آن ها یک کال اف دیوتی زامبی کشی را طلب می کرد اما طراح مراحل بازی درک خوبی از توازن بین اجزا نداشت
چهار. به نظرم پایان بازی خیلی احمقانه بود، میشد بهتر بازی را تمام کرد ولی انگار چون داستان در DLC پولی ادامه داره باید این پایان غیرمنطقی را می دیدیم.
پنج. سرعت کاراکتر اصلی روی مخ هست! سازنده عمداً انیمیشن دویدن، چرخش به طرفین، تغییر اسلحه و تقریباً هر کاری دیگر حتی AIM گرفتن را نصف و حتی ۱/۴ بازی های دیگر طراحی کرده است. میازاکی که سلطان سبک ترس و بقا هست و توی RE4 انقلابی ترین اثر این سبک را طراحی کرده، هیچ وقت سرعت نشانه گرفتن را حداقل کم نکرده بود اما اینجا سازنده ها بازیکن را به یک حلزون تبدیل کردن که کافیه دشمن یکم بهش نزدیک باشه، اینقدر سرعت عمل شخصیت اصلی کمه که باید فاتحه اش را خوند.
در کل من به بازی نمره ۷/۱۰ میدم و به نظرم میشد پتانسیل های این بازی را خیلی بهتر پیاده کرد.
جناب شینجی میکامی RE4 ساخت نه میازاکی
اتفاقا سیستم جا خالی دادنش چالشی ترش کرده بود
دو رو که اصلا حرفشو نزن ناراحت میشم😂
سه رو منم موافقم چون ترسم از زامبیای بازی ریخته بود
چهارم درسته . البته با اون گندی که زد فکر نکنم کرافتون بذاره dlc بدن
پنجم به خاطر بیشتر سینماتیک کردنش کندش کردن
در کل بازی بدی نبود میتونه تو قسمتای بعدی بهتر بشه
با اینکه از ابتدا مخالف ساخت ریمیک این بازی بودم چون گرافیک و مکانیزم و همه چیزه ساخته اسکوفیلد هنوز هم کاملا قابل بازی و فوق العاده بود، ولی اتفاق مثبت این ریمیک تعامل سازنده استودیو موتیو با طرفداران این بازی بود که علیرغم مخالفت های ea (که طبیعی هم هست!)، نتیجه نهایی یه بازسازی آبرومندانه و حفظ ارزش این ip در عین غیر ضروری بودن ریمیک بود
چرا هیچ کدوم کرک نمیشن؟
کرکر ها دارن چیکار میکنن؟
Callisto
Dead space
Sonic frontiers
Nfs onbound
منتظر همشونم
چون همشون قفل دنوو دارن و فقط امپرس این قفل رو بلده بشکنه که ورژن جدید قفل دنوو خیلی سخت تر شده و خود امپرس هم توش مونده
داش شما برو اکانت اشتراکی بخر مث من که کلا ۸۰ تمن بیشتر نیس من از الان اکانت اشتراکی اویل ۴ ریمیک خریدم ۱۰۰ تمن
خب طبیعیه اون آیپی جدید بوده و هایپش بالاتر. وگرنه به قول معروف چیزی از ارزش های دد اسپیس کم نمیکنه که ریمیکش عالی هم بوده 🙂
در طولانی مدت این آمار عوض می شه. چون لانچ کالیتسو خفن بود اما تو همین دو میلیون هفته اول موند. ولی دد اسپیس پتانسیل موندگاری تو جدول ها رو داره.
البته که تو آمریکا دد اسپیس نابودش کرده.
به نظرم دد اسپیس می تونه ۵ میلیون نسخه رو رد کنه
اروپایی های مزخرف
دوستان هیچ کجای خبر کسی نگفته در کل کالیتسو بیشتر فروخته. به آمار آمریکا نگاه کنین و با آمار کالیتسو مقایسه کنین مشخصه می شه
لیست پر فروش ترین بازیای این ماهم میزدین دیگه
اینا کلا مثله اینکه با dead space مشکل دارن،همین کارا رو کردن که هیچوقت شاهد عرضه ۴ نبودیم…