DFC: سرویس اشتراکی نینتندو کارآمدتر از گیم پس عمل میکند
بهنظر میرسد موفقیتهای سرویس ایکس باکس گیم پس، آنقدرها هم که تصور میشود برای مایکروسافت (Microsoft) سودمند نیستند.
طبق مقالهای که بهتازگی در DFC Intelligence، موسسه تحقیقاتی در زمینهی بازارهای فروش بازیهای ویدیویی، منتشر شده است، سرویس گیم پس نمیتواند در بلند مدت بازدهی مناسبی برای مایکروسافت داشته باشد.
برحسب تحلیلهای صورت گرفته در این مقاله، اگرچه آمار مشترکین سرویس گیم پس در سه ماههی سوم مالی ۲۰۲۳ رشد مطلوبی تجربه کرده است اما میزان بازدهی این سرویس، صرفاً به تعدا کاربرانش خلاصه نمیشود. بهگفتهی DFC، مشکل بزرگ گیم پس این است که نسبت به سودی که دریافت میکند، محتوای بیش از اندازهای ارائه میدهد. در این مقاله میخوانیم:
مسئلهای که دررابطه با گیم پس وجود دارد این است که بهنظر نمیرسد مدل درآمدی آن، کارایی لازم را داشته و جواب دهد. مقایسهی تعداد کاربران [در میان سرویسهای مختلف]، لزوماً نتیجهگیری منصفانهای بهدست نمیدهد چراکه هرسرویس، قیمتگذاریهای متفاوتِ قابلتوجهی دارد. البته، کاملاً مشخص است که خدمات اشتراکی نینتندو (Nintendo) چگونه در مجموع موجب رشد و ارتقاء ساختار درآمدی این شرکت در زمینهی فروشهای سختافزار و نرمافزاری شدهاند. در مقایسه اما ظاهراً تنها هدفی که ایکس باکس گیم پس دنبال میکند، فقط و فقط خودش است و فروش سخت افزار اهمیت خاصی برای این سرویس ندارد.
این مقاله همچنین به مقایسهی گیم پس با نینتندو آنلاین و پلی استیشن پلاس میپردازد و نتیجه میگیرد چنین مدل درآمدی، نمیتواند در بلند مدت پاسخگو باشد:
از دیدگاه ریاضی و آمار، گیم پس تقریباً سه برابر بیشتر از سرویس آنلاین نینتندو سوییچ درآمد دارد و از لحاظ سودآوری، ظاهراً در حال نزدیک شدن به پلی استیشن پلاس است. با این وجود اما مایکروسافت در مقایسه با سودی که بهدست میآورد، محتوایی بیش از اندازه ارائه میدهد که بهنظر نمیرسد چنین مدل اقتصادی بتواند در طولانی مدت، پایدار و ثابت باقی بماند.
علاوهبر اینها، DFC در ادامه توضیح میدهد که چرا فکر میکند مدل درآمدی نینتندو، هم برای مصرفکنندگان و هم برای این شرکت، نتیجهای برد-برد دارد:
ارائهی رایگان محتویات جدید برای بازیهای AAA نیز تاثیری بهشدت قابلتوجه دارند. بهعنوان مثال سرویس آنلاین نینتندو، برای مشترکین خود محتویاتی اضافه از عناوینی چون Mario Kart 8 و Animal Crossing: New Horizon در دسترس قرار میدهد و این درحالی است که بازیهای یاد شده، هرکدام بهترتیب ۴۸ و ۴۰ میلیون نسخه -آن هم به قیمت کامل- فروش رفتهاند. بهعبارتی دیگر، همین دو بازی به تنهایی بیش از فعالیت یک سالِ گیم پس، سودآوری داشتهاند.
DFC در پایان، به این نتیجه میرسد که سرویس نینتندو، در مجموع روی تمام مدل اقتصادی این شرکت تاثیری مثبت میگذارد:
و در نهایت، بهنظر میرسد سرویسهای اشتراکی، به عنوان فاکتورهایی برای جذب مصرفکننده، بهخوبی عمل میکنند و نینتندو چنین چیزی را با سرویس آنلاین خود ثابت کرده است. میلیونها بازیباز روی این سرویس وجود دارند که علاوه بر پرداخت ۶۰ دلار کامل، هزینهای اندک نیز برای استفاده از سرویس آنلاین نینتندو میپردازند. این موارد را با گیم پس مقایسه کنید که نهتنها مخارج زیادی روی دست مایکروسافت میگذارد بلکه این شرکت مجبور است از جریان درآمدی بسیار بزرگ و قابلتوجهی نیز چشمپوشی کند.
نظر شما در این باره چیست؟ آیا با تحلیلهای DFC موافقید؟ با گیمفا درمیان بگذارید.
منبع: Wccftech
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
نینتندو با اون بازی های بچه گانش؟
جوک خوبی بود DFC جان
شاهکار های مایکروسافت کبیر کجا بازی های بچه گانه نینتندو کجا و همینطور سرویس فوق العاده گیم پس که بالایه ۱۵۰ میلیون کاربر فعال داره اندازیه کل سرویس سونی و نینتندو درامدزا هستش. البته سونی میتونه بعد خرید اکتیویژن با نینتندو رقابت کنه خخخخ
داش تمام حرفات به کنار ۱۵۰ ملیون کاربر فعال گیمپس از کجات در اوردی ؟
فعلا فشار بخور معلومه در عصبانیت این متنو نوشتی
تو درکت نمیرسه که بازی های نینتندو بچه گانه نیست ، بازی هاش خلاقانه و همه پسنده که از یه بچه سه ساله تا یه فرد میانسال همه بازیش میکنن . درسته که من بازی های aaa مثل لست یا رد دد رو هزاران برابر ترجیح میدم به بازی های نینتندو ولی باید قبول کنیم بازی های نینتندو شاهکارن .
اون که راجب خرید اکتیویژن میگی این بدتر داره کوچیکتون میکنه که یعنی کل برتریتون تو اون خرید خلاصه شده یعنی اگه اون خرید انجام نشه دیگه ایکس باکس نابود میشه در حالی که اینجور نیست .
اگر نینتندو برا بچه هاست، چرا بازی نمیکنی پس ؟
بعد سوال دیگ اینه، شاهکار های مایکروسافت؟؟
من منکر فوق العاده بودم xbox نیستم ولی این شاهکار هارو از کجا آوردی؟
بگی شاهکار هایی که در آینده قراره بیاد یچیزی …
نه بابا مایکرو تا به حال بازی خوب نداشته
بر منکرش لعنت
جنگی که الان بین مایکروسافت و سونی میبینی، یه زمانی بین نینتندو و سگا بود. یعنی قبل از اینکه سونی و مایکروسافت اصلا بدونن گیم چیه، نینتندو و سگایی وجود داشته. نینتندو چنان نفوذ پیدا کرد که باعث شد سگا از بازار کنسول صرف نظر کنه، یعنی یه ابرکمپانی رقیبشو از میدون به در کرد، که یه فن بویه بچه سال مثل تو چیزی ازش نمیدونه. نینتندو چنین شرکتیه که خیلی از تکنواوژی های صنعت گیم به لطف اون و سگا به دست اومده و اختراع شده، و تنها یه بچه سال که باباش واسش ایکس باکس خریده میتونه منکر قضیه شه!
باباش واسش ایکس باکس خریده؟
این بشر تا حالا کنسول از نزدیک ندیده
البته نینتندو تنها شرکتی نبود که توو حذف سگا نقش داشت، حداقل نیمی از زحمت رو سونی و ea games کشیدن
البته اینو هم اضافه بکن که سگا توسط کنسولی که سونی داد بیرون که در این زمان ما به پلی استیشن می شناسیم خودشو به مرز نابودی کشوند که اینطوری بود برای اینکه با سونی هم رقابت بکنه کنسول هاشو زودتر رونمایی و به بازار می داد که عملا یعنی سخت افزار ناقص+تاریخ پشتیبانی کم نسبت به کنسول های مثل سترن و دریمکست که آخرین نسل سگا بودند از دلایل به زمین خوردن سگا بود وگر نه الان ما شاهد رقابت سه کنسول خانگی با هم بودیم.
نینتندو باز حداقل بازیای خلاقانه میرسونه به مخاطباش و ی نسل کامل تو کویر نگهشون نمیداره
تیتر گیمفا تصحیح شده حقیر جان
تعداد کاربرای سه نسل اخیر ایکس باکس به صورت ماهانه شدن ۱۵۰ میلیون نه سرویسش
گیم پس هنو تو ۲۰ میلیون داره دستو پا میزنه
در مقابل پلاس با ۵۰ میلیون کاربر ماهانه موج سواری میکنه
کدوم شاهکار ماکروسافت؟؟
من هرچی دارم مرور میکنم یا مولتی پلتفرم میبینم مثل سایکوناتز ۲ یا شوتر دد شده با پشتیبانی آب دوغ خیاری مثل هیلو یا بازیایی که پنج ساله منتظرشونین و دم انتشار ی سال دیگه هم تاخیر میخورن یا اصا تاریخ انتشاری ازشون نیس مثل هل بلید و استارفیلد و ردفال و….
قابل توجه ت همون بازیای بچه گانه ایی ک میگی
باعث شده سوییچ ۱۲۰ میلیون کنسولش فروش بره
عددی که اون مایکرو سافت کبیر تا صد سال آینده نمیتونه بهش برسه
تو این مدت این داغون ترین کامنتی بود که دیدم ، دیگه بحث جنگ کنسولی نیست داری رسما به صنعت گیم توهین می کنی
دوستم فنبوی هستی باش ولی نفرت انگیز نباش، کمدی و بامزه کامنت بزار بخونیم بخندیم. جفت طرف همینید البته
عمویی بدو برو پس نینتندو تو بازی بکن.
هنوز نینتندو رو خوب نشناختی.
نینتندو کنسولی هستش که علاوه بر هیبریدی و استفاده از فناوری های جدید بازی هایی رو میسازه که ذهن مخاطب رو به چالش بکشه درسته که از نظر من و یا شما و یا بقیه بازی های نینتندو حالت بچگانه دارند ولی ملاک نینتندو کمیت نیست،کیفیت هستش که ما متوجه نشدیم.
آخرین آمار گیم پس ۲۵ میلیون اون آمار اکانت
لایو ساختن تو ایکس باکسه که تو ایکس باکس ۳۶۰ و وان و سری ایکس و اس و تو پیسی میشه ساخت بعد لطفا بازی ای مثل لست و زلدا رو با مایکروسافت که تنها بازیه خوبش در حال حاضر ریسینگ مقایسه نکن
یعنی ۲۰۰ نفر نفهمیدن چی گفتی؟
ببین با کیا شدیم ۸۰ میلیون
من موندم چرا تو نمیری کمدین بشی از بس با نمکی🗿💀
چیزی که همگان از آن غافل هستند این است که گیم پس در حال اضافه کردن مشتریان به اکو سیستم اکس باکس است. گیم پس با شعار بازی در روز عرضه و ارزشی که به این سرویس میده باعث میشه مشتریان و کاربران اکس باکس افزایش پیدا کند. در نتیجه اگرچه گیم پس به درآمد زایی مطلوبی نرسیده ولی غیر مستقیم در حال درآمد زایی برای اکس باکس است.
یه مسئله هست وقتی کاربران یه بازیی رو زیاد انجام میدن مثل بازی های فری تو پلی میشه یعنی تو اگر دی ال سی یا خرید درون برنامه بزاری اونجا خیلی مشتری داره ,
البته یه سری شایعات هم شنیدم تبلیغات داخل بازی ها هم میخواد بزاره ولی در عوضش بازی بیشتر بزاره
استراتژی اینها دراز مدت هست الان زوده قضاوت کنی بعد از خرید اکتیویژن این معلوم میشه
مایکروسافت دنبال خرید نتفلیکس هم هستش یعنی برنامه مایکروسافت کلا اینکه یه سرویس بده همه چیز داشته باشه
اصلا بحث سر متاورس هست که مایکروسافت قدم به قدم میره جلو و برای آینده برنامه داره
نسل قبل مایکروسافت زود امد این برنامه رو پیاده کرد بخاطر همین شکست خورد یعنی گفتش کنسول باید آنلاین باشه
دیگه تبلیغات بزاره وسط بازی تریپل ای از صد تا فحش هم بدتره منم خوشحالم اتمیک هارتو میخوام روز اول بزنم رو گیم پس ولی نه دیگه با تبلیغ یا هر چیز دیگه ای یا اینکه این مدل باعث شه اصلا این جور گیم ها اصلا تولید نشه دیگه همه پر مایکروترنزکشن یا سیستم پی تو وین
شاید این شگردی رسانه ای در جهت تایید معامله اکتیویژن باشه !!
حالا کاری به مدل بازاریابیه مایکروسافت ندارم، ولی انصافا ملت راست میگن،فن بودنه نویسنده های سایت یکم زیادی تابلوعه،مدل تیتر زدن مطلبای مربوط به سونی یا مایکروسافت قشنگ با آدم حرف میزنن
این پست در مورد مقایسه پلاس و گیم پس هم هست ولی به در امدزایی بیشتر پلاس در تیتر خبر اشاره ای نشده تا از این سوء برداشت ها جلوگیری کنن.وقتی سرویس نینتندو کارآمد تر ظاهر شده انتظار داری چه تیتری بزنن؟
جنابه سو برداشت شما اگه قبل از اظهار نظر میپرسیدی منظورم چیه بهت توضیح میدادم،بله منم میدونم به سونی اشاره نکرد
مگه xbox خبر مثبتم داره😂
نینتندو سویچ لایت ۱۰ ملیونی 🪶
دیگه این دنیابدرد نمیخورع
فقط منم که هیچی از متن نفهمیدم ؟؟ 😅
داره میگه گیمپس در کنار اینکه در امد چندان بالایی نداره ولی محتوای زیادی ارائه میده
این باعث میشه اون باز دهی که مایکروسافت میخواد براورده نشه
پسرخوب دوباره متنو بخون بعد کامنت بزار ، داره میگه سود گیم پس زیاده ولی چ محتوای زیاد براش قرار میگیره از سودش کم میکنه خلاص
«تنها هدفی که ایکس باکس گیم پس دنبال میکند، فقط و فقط خودش است و فروش سخت افزار اهمیت خاصی برای این سرویس ندارد.»
یک سال پیش ما گفتیم فروش کنسول اولویت xbox نیست
مهندسین گیمفا همه چیز بارمون کردن
اگه درست یادم باشه یکیش همین اتزیو بود
آره ولی مشکل اینه که انتظارات رو برآورده نکرده
یه گزارش خوندم نوشته بود گیم پس نهایتا بین ۱۵ تا ۲۰ درصد سود ایکس باکس رو تامین میکنه و عمده ی سود از طریق فروش کنسول و فروش بازی روی اون بدست میاد
بعدشم اگه فروش سخت افزار برای ایکس باکس مهم نیست پس چرا خطر کرد و سری اس رو با اون قدرت و حافظه عرضه کرد ؟؟
گزارشات مهم نیستن گیم پس هنوز به اهدافش نرسیده
و هنوز داره رشد میکنه وقتی گزارشات درست هستن که گیم پس دیگه رشدش متوقف شده باشه و بگن الا سوده نیست
عزیزم نگفتم براش مهم نیست گفتم اولویت اولش نیست
اگر کنسول اولویت اول بود براش کلود و PC رو پشتیبانی نمیکرد
خب پس چرا بحث خرید ناشر و انحصاری میشه میگید میخواد کنسول بفروشه یا وقتی تو فلان کشور فروشش خوبه میگید انحصاری هاش بیاد از این هم بیشتر میفروشه هان ؟؟
من گفتم؟!
چرا حرف میزاری دهن من
خب الان ازت میپرسم چرابازی های بتسدا رو انحصاری کرده ؟
ربطی به کنسول نداره برای جذب مخاطب گیم پس داره این کارو میکنه
پس چرا انحصاریشون میکنه وقتی هدفش گیم پسه نه کنسول !
برو با سونی حرف بزن قبول کنن گیم پس بیاد رو پلی استیشن
چطوره؟
مگه دیوانست ؟
بره پلتفرم خودش با اون همه یوزر رو دو دستی تقدیم مایکروسافت بکنه اونوقت خودش با پلاس ضرر ببینه
جدی فکر میکنید نظر میدید ؟
هدفش گیم پس نیست اولویته
سعی نکن که بازی با کلمات بکنی
حرفهات خنده داره چرا سونی داره بازی انحصاری میکنه؟!
برای فروش کنسول
پس چرا انحصاری شوم میکنه وقتی هدفش کنسوله نه پلاس
کلآ مکالمه خنده داری میشه
شما توقع داری ماکرو پول بده بعد طرف سونی رو هم بگیره در حالی که سونی خودش ۱ قطره از دستش نمیچکه
اگر اینجوری فکر میکنی باید بهت بگم کلآ نحوه فکر کردنت از بیخ اشتباه است
هیچ جا نگفتن میخوای برای پلی استیشن منتشر کنیم
گفتن برای پلتفرهایی که گیم پس روشون هست
اینکه سونی و نینتندو گیم پس روشون نیست بر میگرده به خودشون چون اجازه شو ندادن
پس بیجا میکنه میگه ما دنبال انحصار گرایی نیستیم
واسه چی باید اجازه بدن گیم پس بیاد رو کنسولشون ؟؟؟
که فنبیسشون رو دو دستی تقدیم به مایکرو کنن تا ازش استفاده کنه درآمد خودشو بیشتر کنه ؟؟؟
جدی فکر میکنی میخوای کامنت بدی ؟
الانم باز حرفت رو عوض کردی مگه نمیگی برای مایکرو فروش کنسول مهم نیست و مهم براش گیم پسه خب پس بیاد بازی ها رو انحصاری نکنه وقتی خودشم میگه با انحصاری مشکل داره فقط بیارتشون تو گیم پس پس وقتی اینکار رو نمیکنه یعنی خودشم دنبال فروش کنسوله و این حرفا رو برای رد گم کنی میزنه
کی گفته براشون اهمیت نداره؟!
گفتم اولویت اول نیست
راست گفته انحصار گرا نیست وقتی پیشنهاد گیم پس رو داده و اونا قبول نکردن مشکل xbox نیست
خودت فکر کن اول ببین چه پرتو پلاهایی داری میگی
کدوم رد گم کنی؟!
راست راست اسپنسر گفت دوست داریم گیم پس رو همه پلتفرها ببینیم اگر گیم پس رو ps بیاد دیگه بازی انحصاری نشده
اما اینکه بدون سود رسیدن به xbox فقط میخوای بازیهاش برای ps بیاد کلآ رویا هست
اینجا گفتی ما رد شدیم ازش جای دیگه نگو بهت میخندن
آره سونی بیاد دو دستی فنبیسشو تقدیم مایکروسافت بکنه 😂
جدی فکر میکنی کامنت میدی ؟
اومدن گیم پس رو PS فقط برای اینه تا مایکروسافت سونی رو بیشتر تحت فشار بزاره و از طریق فنبیس عظیمش سود کنه فکر کردی برای رضای خدا میخواسته گیم پس رو میاره رو PS ؟؟؟
حرف من این نیست چرا انحصاری کرده حرف من اینه میگه انحصاری چیز بدیه ولی خودش بازی های مولتی رو انحصاری کرده !
اینکه با گیم پس هم بتونه رو پلتفرم های دیگه بازی کنی بازم تو اصل ماجرا تغییری ایجاد نمیکنه بازم داره شرط و شروط میزاره برای تجربشون و به نوعی توی شرایط خاص انحصاریشون کرده
توقع داری پس به ضرر خودش کار کنه؟!
متوجه نمیشی یا خودت رو میزنی به اون راه؟!
این که گیم پس بیاد رو کنسول سونی و نینتندو به ضرر خود ماکرو هم هست
پس باید یه سودی براش داشته باشه
واقعا نمیفهم؟!
این بازیها و انحصاری کرده تا مشترک های گیم پس بیشتر بشن نه سونی
سونی هم اگر میخواد باید یه ضرر کوچیک رو متحمل بشه ولی در عوض این ضرر کنسول بیشتری میفروشه و ضررش جبران میشه
قبل از حرف زدن یکم فکر کن یکم تحلیل کن یک طرف فقط به نفع سونی نظر نده
خب این ک واضحه اکثر ناشر های بزرگ اجازه اینکه بازیشون بیادرو سرویس رو نمیدن نمونش بتسدا اگ خریده نشده بود بنظرت بازیهاش میومد روی سرویس ؟ خیر ، ازاون ور سونی هم پول میده بازی نیاد رو گیم پس مثل ویلیج و کالاف و … پس مجبوره ناشر رو بخوره انحصاری کردنش هم باز میتونه کمک کنه به سرویس ولی ن به اندازه گذاشتنش روی سرویس، راجب فروش کنسول ک هم ک مگ بده کنسولش فروش بره .ولی هدف اصلی نیس همینطور ک اگ خبرشو دیده باشی گفته شد ک حتی مایکرو راضیه گیم پس به پی اس هم بیاد بزرگترین هدفشون همین گیم پس هست و اگ شکست بخورن تو این زمینه به احتمال زیاد مایکرو از زمینه گیم میزنه بیرون و واقعا بدترین اتفاق دنیاست واسه گیمرها و بهترین اتفاق هست واسه چهارتا کودک سال سونی ک فقط جلو دماغشونو میبینن ، الان هم فقط اکتی رو میخوان بخرن ک کالاف روی سرویس قرار بگیره و این کندی کراش و نمیدونم تو حوزه گوشی متاورس میخواییم نفوذ کنیم ک شعر بیش نیس،
خب اوکی میگیم خرید که بیان رو گیم پس چرا باید انحصاریشون کنه ؟ الان که دیگه میان رو گیم پس مگه مایکروسافت نمیگه ما دنبال فروش کنسول نیستیم و برامون گیم پس مهمه و نمیخوایم گیمر ها رو از بازی ها محروم کنیم و از انحصاری کردن بازی ها خوشمون نمیاد پس چرا بازی های بتسدا رو انحصاری کرد ؟
دادشم این رویه بازاره باید قبول کنیم ک انحصاری هست و مایکرو هم باید با جریان همراه بشه همین ،و یه لحاظ دیگ نگاه کنیم انحصاری تاثیر داره تو خرید کنسول وقتی کنسول بخره طرف گیم پس هم میگیره ، فکرکنم دلیلش این باشه .راجب اینکه میگی مایکرو گفته فروش کنسول اهمیت نداره دروغه اهمیت داره ولی بعد گیم پسش ولی تا کنسولشو نخری گیم پسی هم نداری ، مایکرو یه قمار داشت میکرد اینکه عرضه گیم پس به پی ای خیلی وحشتناک بود، اگ گیم پس بنظرت به پی اس میومد ایا کسی ایکس باکس میخرید ؟ یه نفر هم نمیخرید چون راحت یه پی اس میخرید کنارش هم گیم پس شارژ میکرد و از تموم انحصاری های مایکرو و بازی های مستقلی ک میاورد استفاده میکرد از یه لحاظ به نفع سونی بود ک دیگ تو فروش کنسول دست تنها میشد و فروش خیلی عظیمی میکرد و حتی بازیهاش هم فروش بیشتر میکرد و از لحاظ دیگ هم مایکرو مثل یه ناشر یا دارنده یه سرویس بود و سود دیوانه کننده ای میکرد ، اینا تموم نظرات من بود شایدم همش اشتباه باشه
پس چرا میاد میگه دوست نداریم بازی ها رو انحصاری کنیم و بازی ها رو از دسترس بقیه تو بقیه پلتفرم خارج کنیم ؟
حرفاش با هم تناقض دارن
رقابت بازاره
چرا پلی استیشن باید انحصاری کنه دلبندم؟
پس دیگه چرت نگه ما دنبال انحصاری کردن بازی ها نیستیم !
یکی از فواید انحصاری و تصاحب ناشر همین افزایش فروش کنسوله چه مایکروسافت هدف اصلیش چیز دیگه باشه چه نباشه اگه این موضوع باعث این اتفاق نمیشه چجوری سونی بعد خرید اکتیویژن قراره سهمش از بازار افت کنه؟
اون سهم افت کرده کجا میره؟
پس قبول داری درباره فروش کنسول و انحصاری دروغ گفته دیگه ؟
سهم سونی هم افت نمیکنه زیاد تو توهم نباش
کدوم دروغ؟
باشه اصلا یک درصد هم افت نمیکنه تازه افزایش هم میابه:)
مشخصه که این شیوه ناپایدار نمیتونه به صورت طولانی مدت ادامه پیدا کنه و مایکروسافت قطعا موضوع افزایش قیمت در نظر گرفته اما در این چند سال اونقدر واکنش مصرف کننده ها به این موضوع شدید بوده که هر دفعه منصرف شده
برو آمار فروش فورزا هورایزن ۵ رو نگاه کن تا بفهمی که تمام حرف ها بی سر و ته بود
چطوری فورزا ۱ میلیون نسخه ۱۰۰ دلاری قبل عرضه فروخته بود ؟ مگه رو گیم پس قرار نداشت ؟ فورزا براحتی ۱۰ میلیون نسخه فروخت
فورتزا هیچوقت امار فروشش اعلام نشده اگه ۱۰ میلیون میفروخت اعلام میکردن
اگر حساب کنی حرفش منطقی هست ، اول اینکه باید بازی رو از نینتندو بخری ، دوم اینکه میتونی با سرویس نینتندو به محتوای اضافه دسترسی داشته باشی ( قیمت DLC ها چندان ارزون نیست )
بعد هم لیست بازی های قدیمی نینتندو خیلی زیادی فقط با یک سازگاری ساده میتونه خیلی سود دهی داشته باشه .
بعد از تکمیل خرید اکتیویژن و بلیزارد و رسیدن آمار کاربران گیمپس به بالای ۲۰۰ میلیون نفر در دراز مدت قیافه DFC دیدنی خواهد بود
تا جایی من میدونم چشم انداز گیمپس واسه چندین سال بعده
هر روز بیشتر مطمئن میشم که یه عده که اصلا چیزی از بازار گیم نمیدونن دارن برای گیم تصمیم میگیرن (FTC) و از نظر مالی بررسی میکنن (DFC)
من احساس میکنم تحلیلش پوشش دهنده همهی زوایای پتانسیل و بهرهمندی گیم پس نیست ! در واقع این تحلیل بیشتر به مقایسه پرداخته ،وگرنه شرکتی که حدود ۶ ساله(خودتون عدد درست رو بزارین عزیزان) گیم پس رو راه اندازی کرده قطعا به ایرادات و نقاط قوت اون هم تا الان پی برده . بیشتر دوست داشتم سیاست مایکروسافت رو بررسی میکرد که چطوری تو این سالها با تعداد کم انحصاری که وارد گیم پس کرده(منظورم روز اولیهاش هست) و هزینه متحمل شده بابت تردپارتی هایی که وارد گیم پس کرده ،هنوز هم اون رو سود ده میدونه ؟! دقت کنین دوستان ، چند تا استودیو به مایکروسافت اضافه شده از ۲۰۱۹ تا به الان ؟! از اون استودیوهای اضافه شده چه میزان بازی انحصاری به گیم پس اومده ؟! هنوز ۸۰ درصد پتانسیل استودیوهای که مالکشون هست به بهره برداری نرسیده ، در صورتی که نینتندو کاملا از تمام پتانسیل خودش در حال استفادس 🙂 اگر فرض کنیم خرید اکتیویژن هم تکمیل بشه ، شما چه چیزی رو پیشبینی میکنین ؟!
به نظر من با توجه به اینکه پتانسیل استفاده شده در گیم پس هنوز به ۱۰ درصد هم نرسیده قضاوت اون کاملا زوده ، من انتظار دارم گیم پس تو سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ کاملا مورد بررسی قرار بگیره و اون موقع در مورد بودن یا نبودنش تصمیم گیری بشه !
در آخر این خبر رو بازهم در جهت مثبت و به نفع مایکروسافت میدونم …. چون از ذهنیت ابر سرویسی که رگولاتوری ها متصور هستن ، کاسته میشه و تقریبا یک سرویس معمولی در نظر میگیرنش ، با توجه به اینکه رسانه معتبری هم این خبر رو بازگو کرده 😉
سطح تیتر فقط
اینکه شما برای اثبات حرفتون به اسناد ارائه شده توسط مایکروسافت به cma اشاره میکنی ، برا من جالبه 🤣🤣
پس به حرفهای مدیر سونی هم باید استناد بکنی و همچنین به گزارشی که خود cma داد و گفت ۷۳ درصد از گیمرها ps رو به خاطر کالاف انتخاب کردن 🤣
اون ۷۳ درصد از ۱۰۰ درصد نبودا ، عدداش یادم نیست ولی هی درصد تو درصد بود
تصور میکنم حس و حال استودیو ترن ۱۰ وقتی بازی مثل هورایزن روز عرضه میاد روی گیمپس !بعد تصور کن استودیو ناتی داگ روز عرضه خرید ها و شور و شوق خریدارها و حواشی می بینن
این دو خیلی برای کارمندان و سازندگان تفاوت داره تنها فروش مهم نیست برای کارمندان بلکه روحیه و دیدن نتیجه کار هم ارزش مند هست
تحلیلش در این مورد کاملا درسته. “ تنها هدفی که ایکس باکس گیم پس دنبال میکند، فقط و فقط خودش است و فروش سخت افزار اهمیت خاصی برای این سرویس ندارد.”
درکش سخته واقعا
وقتی این همه ضرر داره برای مایکروسافت پس چرا شگردش رو تغییر نمیده؟
برای اینکه مشتری بیشتر جذب کنه
مطمئنا اگه مایکروسافت لیدر بازار گیم بود، همچین کارایی نمیکرد
فکر نمیکردم دوباره از این تحلیل های آبکی ببینیم، مشکل این تحلیل اینه که جوری به گیم پس نگاه میکنه انگار که بازی هایی که میان روو سرویس دیگه فروش ندارن، درصورتی که این قضیه باااارها خط بطلان روش کشیده شده، طبق ادعای استودیوهایی که با گیم پس همکاری داشتن اومدنه بازی هاشون روو این سرویس باعث فروش بیشترشون شده، حتی وقتی بازی های قدیمی میان روو سرویس اکسپنشن ها و dlc هاشون پرفروش میشه، درآمد گیم پس “علاوه” بر فروش بازی ها برای مایکروسافته، نکته دوم اینه که گیم پس یک هزینه ثابت داره برای مایکروسافت، یعنی وقتی مشترکین زیادتر میشن هزینه مایکروسافت که بیشتر نمیشه، وقتی مشترکین به اندازه لازم برسن سودآوریه گیم پس بالاتر از هزینه هاش میشه و دقت کنید که این در “کنار” سود فروش بازی هاست، فروش انیمال کراسینگ و ماریوکارت رو میگه!!!!!! مگه اینکه مثلا فورتزا پنجاه میلیون نفروخته دلیلش گیم پسه؟؟؟!!! اصلا انحصاری دیگه ایی در کل تاریخ سراغ دارید که پنجاه میلیون نسخه فروخته باشه؟ (بجز انحصاری های خوده نینتندو که تا هشتاد میلیون نسخه هم فروختن) فروش بازی های اکس باکس بعد از پیدایش گیم پس کمتر نشده که هیچ، بیشتر هم شده. مگه مثلا سال ۲۰۱۶ مایکرو بیشتر بازی میفروخت؟؟ خیر بلکه کمتر هم میفروخت و گیم پس نع تنها خودش درآمدزایی داشته بلکه باعث فروش بیشتر بازیها و از همه مهمتر سخت افزارهای مایکروسافت شده که نتیجه ش هم دوباره فروش بیشتر بازی ها و استفاده از استوره اکس باکس برای خرید بازی های مولتی پلتفرمه. بسیار ساده ست فهمش.
امار فروش بازیاش زیاد شده؟؟!!مثل هیلو اینفینیت بعد ۲ هفته از جدولای فروش محو شد؟؟؟ حتی بازیای خوبی هم که چند ماه قبل داد مثل گروندد و پنتیمنت اصلا تو جدولای فروش دیده نشدن یه زمان بازیاش خوب میفروختن مثل نسل ۷ که ۲۰۱۲ اعلام کردن هیلو ۳ فروشش به ۱۴ میلیون فروشش رسیده ولی از نسل ۸ به بعد فروش بازیاش بمرور کمتر شد در ضمن خود ماکروسافت به تازگی گفته گیمپس باعث کاهش فروش بازیا میشه شما میگه نه؟؟
یدفعه میگفتی بخاطر پول مجبور شدم برم سمت ایکسباکس نه علاقه اشکال نداره مثل قضیه اپل و ساسمونگ تو کشور خودمونه و همینطور ایکسباکس سری اس و ایکس رو هم حدود ۲۰ میلیون فروختن که چندان اعتباری به این امارم نیست ایکسباکس وان بعد ۲ سال نسل ۸ تونست ۱۶ میلیون بفروشه با این همه ریخت و پاش کلا ۴ میلیون بیشتر فروختن خودش یه ضعفه
به نظر من گیم پس بیشتر برای جیب ما گیمرا طراحی شده و علاوه بر قیمت بازیای خوبی هم تو گیم پس میاد پس معلومه سود دهی کمی داشته باشه
معلومه خب نینتندو قیمت گذاریش فضاییه مجبور میکنه آدم رو سرویس بخره
مقایسه ایکس باکس با نینتندو کلا اشتباه چون سیاست هاشون زمین تا آسمون با هم فرق می کنه
دوستم فیل اسپنسر نگفته، استودیوهای تردپارتی که با گیم پس همکاری داشتن گفتن، برو صحبت های استودیوی دِرت کد مسترز رو بخون، مگه فورتزا و های آن لایف و های فای راش کم فروختن؟ حتی بازی های قدیمی هم میان روو سرویس دوباره جون میگیرن و فروش dlc ها و اکسپنشن هاشون بالا میره، فکر کردی اگر گیم پس یک درصد فروش بازی هارو کم میکرد پول پرستی مثل EA بازی های جدیدش رو فقط چند ماه پس از عرضه میاورد روو سرویس؟؟ نخیر میزاره چون اونم میدونه که پس از چندماه اومدنه بازی هاش روو گیم پس جون تازه میده به بازیش، الان دیگه گیم پس به جایی رسیده که اسمش میشه تبلیغ برای بازی، والا چهارتا دونه سخت افزار ارزش اینهمه ماجراجویی نداره دوستم
قانع نشدم.درامدش چند برابر سرویس نیتندو هست تنها ایرادش اینه چرا اینقدر بازی خوب توشه