توسعهدهندگان سابق یوبیسافت استودیوی جدید شرکت Krafton را رهبری میکنند
شرکت کرهای Krafton، سازنده و ناشر بازی PUBG، از افتتاح اولین استودیوی کانادایی خود به نام کرفتون مونترال (Krafton Montreal) خبر داده است.
این استودیو که به ساخت بازیهای AAA میپردازد، توسط Patrik Méthé رهبری خواهد شد. این شخص سابقه کار در شرکت یوبیسافت (Ubisoft) را دارد و در حال حاضر در کرفتون مونترال، روی ساخت یک بازی بر اساس رمان فانتزی کرهای The Bird That Drinks Tears کار میکند.
در حال حاضر ۱۲ نفر در استودیوی کرفتون مونترال مشغول به کار هستند و این تیم امیدوار است که تعداد اعضای خود را در سه سال آینده به ۱۵۰ نفر برساند و یک استودیوی AAA دیگر به صحنه توسعه رقابتی مونترال اضافه شود.
بنوا فراپیه (Benoit Frappier) که به عنوان تهیهکننده در استودیوی کرفتون مونترال فعالیت میکند، در شرکت یوبیسافت سابقه کار روی عناوین Watch Dogs، Far Cry و Rainbow Six را دارد. همچنین مارتین پارادیس (Martin Paradis)، مدیر تکنولوژی، روی بازیهای Assassin’s Creed، Gotham Knights و Prince of Persia کار کرده است.
فردریک دوروک (Frédéric Duroc) نیز یکی دیگر اعضای استودیوی کرفتون مونترال محسوب میشود که پیشتر در یوبیسافت سابقه کار روی بازیهای Prince of Persia، Peter’s Jackson King Kong و Rainbow Six را داشته است. همچنین کیت لی (Kate Lee)، مدیر پروژه، در انتشار بازی PUBG روی کنسولها نقش داشته و قبلاً روی تریلرهای مفهومی و کتاب مقدس هنری برای The Bird That Drinks Tears کار کرده است.
آقای Patrik Méthé، رئیس استودیوی کرفتون مونترال، در مصاحبه با وبسایت Gamesindustry توضیح میدهد که ۸ ماه قبل برای اولین بار با کرفتون تماس برقرار کرد و میگوید این شرکت به دنبال تیمی بود که بتواند بازیهای جدیدی را بسازد. پاتریک مثه پس از جلسهای با مدیریت کرفتون در کره جنوبی، به اولین عضو تیم Krafton Montreal تبدیل شد و کار روی جذب توسعهدهندگان با تجربهتر آغاز گردید.
سابقه من در ساخت بازی به کارگردانی و خلق مربوط میشود. هنگامی که با شرکت کرفتون صحبت میکردم، اشاره کردم که من یک تهیهکننده نیستم و در آن سابقهای ندارم. در این خصوص از آنها پرسیدم آیا مطمئن هستید که با فرد مناسبی در این صحبت میکنید؟ آنها در این خصوص ذهن باز و گستردهای داشتند.
مهمترین نکته برای کرفتون یافتن تیم مناسب برای آوردن این آیپی به بازار کنسول در یک بازی با کیفیت بالا بود. بیشتر توسعه دهندگان مونترال در بازار کنسول کار میکنند، بنابراین این تناسب کامل بود. ما تیمی در اختیار داریم که میتوانیم استعدادهای برتر زیادی را جذب کنیم.
استودیوهای مختلفی پیشتر در شهر مونترال تاسیس شدهاند که از مشهورترین این استودیوها میتوان به یوبیسافت مونترال، WB Games Motreal و EA Motive اشاره کرد. همچنین در طی دو سال گذشته، استودیوهای جدیدی توسط شرکتهای آمازون گیمز (Amazon Games)، تنسنت (Tencent)، گیرباکس (Gearbox)، کوانتیک دریم (Quantic Dream) و… در مونترال افتتاح شدهاند.
Patrik Méthé در ادامه افزود:
حتی قبل از آن که استودیوی ما معرفی شود، توانستیم چندین استعداد برتر را در عرض دو ماه جذب کنیم، زیرا این ماجراجویی آنقدر هیجانانگیز است که افراد زیادی قصد دارند در اینجا کار کنند. همچنین این پروژه و حمایت کرفتون از ما تضمین بزرگی محسوب میشود.
ما در حال راهاندازی یک استودیوی جدید و خلق یک آیپی تازه هستیم که در غرب شناخته شده نیست و برخی از مردم آن را بسیار هیجانانگیز میدانند. من ابتدا در خصوص این آیپی اطلاعی نداشتم، اما توانستم به برخی از محتویات دست پیدا کنم. رمانها را مطالعه کردم و با خود گفتم این آیپی جهانی منحصر به فرد دارد. پیش از آن که در ساخت بازیهای AAA حضور داشته باشم، در عناوین رومیزی نقشآفرینی درگیر بودم. داشتن فرصتی برای یک دنیای فانتزی کاملاً جدید و زنده کردن آن، رویایی بود که به حقیقت پیوست و نمیتوانستم به آن نه بگویم.
The Bird That Drinks Tears مجموعه رمانی است که در سال ۲۰۰۳ منتشر شد. این مجموعه داستان سرزمین Kiboren را روایت میکند؛ جایی که شباهتهایی با شکاف بین شرق و غرب دنیای امروز وجود دارد. داستان حول محور چهار نژاد شامل انسانها، Leckorn، Dokkeabis و Nagas شکارچی است که با شدت گرفتن وقایع، سرنوشت آنها پیچیده میشود.
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- نقد و بررسی فیلم Joker: Folie à Deux | هیچ جوکری وجود ندارد
- Horizon Zero Dawn Remastered در زمان عرضه روی استیم تنها ۲.۵ هزار بازیکن فعال داشته است
نظرات
یعنی خاک بر سر Ubisoft کنن که تمام استعداد هاشو دونه دونه فراری داد
یک لحظه اشتباه خوندم فکر کردم یوبیسافت استودیو جدید krafton رو مدیریت میکنم .
پ.ن امیدوارم موفق به شن
پس اینا هم موفقیت های قدیمی رو بدست میارن
متاسفانه سرنوشت یوبیسافت ، پاره پاره شدنه و هریک از این تکه ها در حال افتتاح مستقل استودیویی دیگرن و دلیلش قطعا مدیریت بد و فرهنگ کاری ناسالمه
واقعا متأسفم که چنین افرادی از دست رفتند
به عنوان یه گیمر بیطرف ( فن ایکس باکس هستم ولی مثل بعضی ها سهامداران شرکت نیستم )
امیدوارم یکی یوبیسافت رو بخره
فرقی نمیکنه چه سونی چه مایکروسافت
لامصب این هم ایپی رو به نابودی داره میکشه
با همشون میتونم کنار بیام ولی با اساسینز کرید😔
سیستم یوبیسافتی رو همه جا صادر میکنن