نقد و بررسی بازی Dead Space Remake؛ جهنمی به نام ایشیمورا
سال ۲۰۰۸ بود که برای اولین بار، نکرومورفها (Necromorphs) با ورود به دنیای بازیهای ویدیویی، تبدیل به یکی از ترسناکترین موجودات خلق شده تا به امروز شدند. حال بعد از گذشت ۱۵ سال، قرار است تا در نسل نهم تجدید دیداری با این موجودات مخوف داشته باشیم؛ تجدید دیداری که شاید بتوان آن را یکی از ترسناکترین تجربهها درون گیمینگ دانست.
Dead Space، در آیندهای دور اتفاق میافتد؛ جایی که بشر به دنبال کشف و جمعآوری مواد و منابع حیاتی و باارزش، از سفینههای بزرگ استفاده میکند. در این بین، یک کشتی قدیمی تحت نام USG Ishimura در موقعیتی خطرناک قرار میگیرد و خبری از خدمهی آن نمیشود. به همین دلیل، Isaac Clarke، یکی از مهندسان کشتی فضایی مذکور، به همراه جمعی از دیگر متخصصین، به سمت ایشیمورا اعزام میشوند تا بررسی کنند که چه اتفاقی برای این سفینۀ فضایی رخ داده است، غافل از این که انگلهای فضایی ترسناکی با نام نکرومورف، در کشتی به تکثیر پرداخته و اکثر خدمه نیز، کشته شده و یا این که از فرم انسانی خود خارج شدهاند.
حال شما در نقش آیزاک مسئول هستید تا اول از همه زنده بمانید و در مرحلهی بعد، از سرگذشت خدمه و اتفاقاتی که در طول این مدت بر سر ایشیمورا آمده است با خبر شوید. خوشبختانه، کلیت داستان بازی تغییری نکرده و تنها روایت است که در بخشهایی دستخوش تحولاتی جزئی شده و البته همین موضوع باعث پیشرفت به سزای بازی در رابطه با شخصیتپردازی و البته روند داستان شده است.
نسخهی اورجینال، پیشزمینههای روایی که توسط کتابهای مصور به آنها پرداخته شده بود را پوشش نمیداد، اما این مشکل در نسخهی جدید رفع شده و بازی به خوبی توانسته تا داستان نسخهی اول را با اتفاقاتی که قبلاً به تصویر کشیده نمیشدند ادغام کند. به عبارت دیگر، این ریمیک به خوبی Lore را به تصویر میکشد و داستان را از دید اتفاقات پیشدرآمدگونه گسترش میدهد.
بدین صورت، اگر از افرادی باشید که به تازگی قصد دارند تا با آیزاک و ماجرای او آشنا شوند، بازی به خوبی داستان را برای شما روایت میکند و بعد از تجربهی آن، نیازی نخواهید داشت تا به کامیکها و جزئیات داستانی پراکنده در گوشه و کنار اینترنت دسترسی پیدا کنید.
اگر هم قبلا نسخهی ابتدایی بازی را تجربه کردهاید، آنقدر شگفتی و موارد غیرمنتظره در طول بازی پیش میآید که گویی اثری جدید، با حال و هوایی آشنا تجربه میکنید و به هر حال از آن لذت خواهید برد. برای مثال، آیزاک کلارک که در نسخهی ابتدایی شخصیتی صامت بود، حال در این ریمیک صحبت میکند و در طول تمامی مراحل، صداگذاری دقیقی توسط Gunner Wright، صداپیشۀ بازی دوم و سوم، برای او صورت گرفته است.
جالب است بدانید که بازی، به مانند God of War سانتامونیکا، از دوربین One-Shot استفاده میکند و این بدان معناست که قرار نیست بازی در طول تجربهی شما کات بخورد و تمامی اتفاقات به صورت پیوسته صورت خواهد گرفت که روایت را به شکلی منسجم بهبود داده است. با توجه به شیوهی روایت بازی و پایانبندی آن، بعید نیست که سازندگان دست به ساخت ریمیک نسخهی دوم بزنند و باید دید که در ادامه چه پیش خواهد آمد.
با این وجود، Dead Space Remake با ارائهی داستانی غنی، شخصیتپردازی خوب کاراکترها و صداگذاری آیزاک، پختهتر از قبل شده است و مخاطب با آن ارتباطی بهتر برقرار میکند. از سوی دیگر، اطلاعات خوبی در گوشه و کنار بازی مخفی شده است که با گشت و گذار و کمی حوصله، میتوانید به آنها دسترسی پیدا کنید و بیشتر با پیشزمینههای داستانی آشنا شوید.
در تلاش برای زنده ماندن
Dead Space Remake، تجربهای بقامحور با حال و هوای علمی تخیلی است که در طول تجربۀ آن، متوجه شباهتهای غیرقابل انکاری میان آن و بازسازی نسخهی دوم Resident Evil خواهید شد؛ البته، با توجه به سبک و سیاق بازی، طبیعی است که چنین حسی به شما القاء شود.
کلیت گیمپلی، به خودی خود تغییر نکرده است و به مانند گذشته، تنها ۴ سلاح مختلف قابل حمل خواهد بود و البته حالا در این بازسازی، با گشت و گذار در مناطق مختلف کشتی ایشیمورا، کوئستها، ماموریتهای جانبی و پازلهایی وجود دارد که میتوانید آنها را انجام دهید.
اما این جزئیات است که باعث شده بتوان Dead Space Remake را یکی از بهترین آثار وحشت بقاء تا با امروز دانست. ایشیمورای بازسازی شده، به مراتب پرجزئیاتتر از نسخه اصلی طراحی شده است و اینبار نکرومورفهایی که در گوشه و کنار این سفینهی مخوف پرسه میزنند، به مراتب باهوشتر و ترسناکتر از قبل شدهاند.
این بار سلاحها و لباس مخصوص آیزاک از جزئیات بیشتری برخوردار هستند و میتوانید در طول مسیر، آنها را در بخشهای مختلفی تقویت و یا مهارتهای ویژهی هر یک از سلاحها را آزاد کنید که مبارزه با نکرومورفها پس از انجام این امر، سادهتر و البته نابود کردنشان جذابتر خواهد شد. پیش میآید که بارها و بارها منطقهای را از تمام نکرومورفهای موجود پاک میکنید و بعد از گشت و گذار در محیطهای بازی، درست در جایی که انتظارش را ندارید، نکرومورفی سر و کلهاش پیدا میشود و شما را تا مرز سکته پیش میبرد.
نکرومورفها، حالا به لطف موتور فراستبایت (Frostbite) ترسناکتر و پرجزئیاتتر از قبل طراحیشدهاند و البته بازیکن با شلیک به آنها میتواند تمامی اعضا و دل و رودهشان را بیرون بکشد و در طرحهای مختلف، به برش دادن اعضای بدنشان بپردازد که خشونت بازی را بیش از پیش افزایش میدهد. نکرومورفها، باهوش هستند؛ باهوشتر از هر آن چه فکر میکنید و مسیرهایی را برای حمله انتخاب میکنند که عمرا به ذهنتان برسد و از مناطقی به سمت شما هجوم میآورند که نمیتوانید پیشبینی کنید. به طور کلی، قید ساخت یک الگو برای حرکاتشان را بزنید که عمرا نخواهید توانست با آنها از این طریق مقابله کنید.
همچنین، هانتر (Hunter)، که یک نکرومورف تقریبا نامیرا و رویینتن است، اینبار بازگشته تا به مانند آقای X در نسخهی دوم Resident Evil، به کابوس شبهایتان تبدیل شده و بسیاری از مراحل تنشبرانگیز و رعبآور بازی را برایتان رقم بزند.
بازی، ۵ درجهی سختی متفاوت پیش روی شما میگذارد که تفاوت زیادی میانشان وجود دارد. تنها داستان (Only Story)، آسان، متوسط، سخت و ناممکن که به معنای واقعی کلمه ناممکن است. عدم وجود Auto Save، اتمام بازی در صورت کشته شدن و وجود تنها یک نوار ذخیرهسازی از مواردی هستند که این درجه سختی را به کابوسی برای گیمرها و محلی برای به چالش کشیدن گیمرهای هاردکور تبدیل میکند.
حالا، گیمپلی بازی ظاهری امروزیتر به خود گرفته و روانتر از قبل به نظر میرسد؛ این موضوع در حالی اتفاق میافتد که شاهد رابط کاربری سرراستتری هستیم که تعامل با بخشهای مخلتف را سادهتر میکند. از تعامل گفتم، بازی سعی کرده است تا محیط را به نوعی تعاملپذیر و یا Interactive کند.
برای مثال، بخشهایی برای تغییر سیمکشی محیط در نظر گرفته شده که جالب هستند، اما چالش خاصی ایجاد نمیکنند و صرفا به تعامل بیشتر بازیکن با محیط کمک میکنند. بارگذاریها عملا از Dead Space حذف شدهاند. به لطف درایوهای SSD، بازی به کمک حقههای مختلفی شما را از مشاهدهی صفحات لودینگ بینیاز میکند و عملا تجربهای یکپارچه و به دور از هرگونه مزاحمت خواهید داشت. برای مثال، بیشتر بخش بارگذاری بازی، هنگام بازشدن درهای مختلف و یا استفاده از ترن موجود در کشتی ایشیمورا اتفاق خواهد افتاد.
پازلها و مینیگیمهای کمی در طول بازی وجود دارد که اغلب، تعداد بسیار کمی از آنها چالشبرانگیز هستند و از این رو، انتظار میرفت شاهد پازلهای باکیفیتتری در نسخهی ریمیک باشیم. اکثر پازلها، در کمتر از گذشت دقایقی حل میشوند و خب این موضوع، حداقل در نسخهی فعلی جالب نیست؛ البته نمیتوان به پازلهای باکیفیتی چون مرحلهی Pipe Puzzle اشاره نکرد.
از دیگر مواردی که در Dead Space Remake دیده میشود، مراحل فرعی مختلفی است که در نقشه به چشم میآیند و البته، اضافهکاری هستند و بازی به هیچ عنوان به این مراحل فرعی احتیاجی نداشت. ماموریتهای تکراری و بدون تنوع به خصوص در طول این مراحل، از مشکلات بازی است که بازیکن به طور کلی قیدشان را میزند و یا اصلا متوجه وجود این مراحل نخواهد شد.
به طور کلی، Dead Space Remake تجربهی بسیار خوبی از ژانر وحشت بقاء را به تصویر میکشد و پرسه زدن در راهروهای تاریک ایشیمورا و مقابله با نکرومورفها و انجام ماموریتهای مختلف، بسیار لذتبخش و البته ترسناک خواهد بود.
به ترسناکی کابوس، به زیبایی رویا
تاریکی مطلق، صداهای ترسناکی که با صداگذاری و تکنولوژی جدید استودیوی Motive، تکتک استخوانهای بدنتان را به لرزه وا میدارد، هانترهای لعنتیای که دست از سر شما بر نمیدارند و در نهایت، راهروهای مخوفی که سر از ناکجاآباد در میآورند، همه و همه دست به دست هم دادهاند تا پلیر را زهرهترک کنند و در نهایت خدایی ناکرده او را سکته دهند.
خلاصه این که Dead Space Remake از هیچ تلاشی برای ترساندن شما دریغ نمیکند و چه با اتمسفر سنگین و مردهاش و چه با جامپاسکرهای بیوقفه و چه با صداگذاری وحشتناک محیط، به بهترین شکل ممکن شما را به یک جهنم تاریک در دل فضا میبرد.
نورپردازیهای فوقالعادهای در محیط بازی صورت گرفته که گاهی مناطق بسیار زیبایی خلق میکنند و این موضوع، هنگامی که وارد مراحل موجود در فضا میشوید، به خوبی خود را نشان میدهد. البته که این نورپردازی هنرمندانه، بازی را در برخی بخشها ترسناکتر کرده است و محیطهای تاریک را مخوفتر از قبل نمایان میسازد. صداگذاری نیز، یکی دیگر از بخشهایی است که Dead Space Remake به شکلی مقتدرانه در آن میدرخشد و با طراحی دوبارهی صداگذاری محیط و نکرومورفها، لرزه بر اندام شما میاندازد.
از نظر فنی نیز، بازی تجربهای تقریبا بهینه ارائه میدهد و به جز چند سکانس محدود، افت فریم به خصوصی تجربه نکردم. البته این نکته را نباید فراموش کنید که گاهی مشکلاتی اعصابخردکن در بازی رخ میدهد که شاید تعدادشان از انگشتان یک دست کمتر باشد، اما میتواند تجربهی کلی شما را نابود کند.
برای مثال، سیستم Spawn شدن آیتمهایی چون منابع تغذیه برای سیستم تغییر سیمکشی در بازی، ایراد دارد و گاهی ممکن است در یک مرحلهی به خصوص به این باتریها احتیاج پیدا کنید و بازی آنها را Spawn نکند. حال اگر بازی را مجددا اجرا کنید، این ماجرا درست نمیشود و تنها راه چاره، بازگشتن به Save قبلی است و این موضوع، برای بازیکنانی که روی درجهی سختی Impossible به تجربهی بازی میپردازند، صدق نخواهد کرد. فلذا پیشنهاد میکنم در صورتی که به تجربهی بازی میپردازید، حتما مراحل مختلف را ذخیرهسازی کنید.
این مشکل Spawn شدن گاهی برای نکرومورفها هم رخ میدهد و البته، آنقدری تاثیر گذار و یا آزاردهنده نیست که بتوان از این مورد به عنوان یک نکتهی منفی یاد کرد و حتی در صورتی که دقت نکنید، ممکن است متوجه این مورد نشوید.
Dead Space Remake
Dead Space Remake یکی از بهترین و ارزشمندترین بازسازیهای ساخته شده تا به امروز و یک هدیه فوقالعاده به طرفداران سبک وحشت بقاء به شمار میرود؛ اثری که نشان میدهد در صورت بازسازی درست یک اثر کلاسیک، حتی میتوان از نسخهی ابتدایی نیز پیشی گرفت و به یک تجربهی دوستداشتنیتر تبدیل شد. اگر از عناوین ترسناکِ علمی-تخیلی لذت میبرید، حتی در صورتی که نسخهی اول را تجربه کردهاید، به هر حال به شما پیشنهاد میدهم برای یک بار هم که شده، سری به نسخهی بازسازی شده Dead Space بزنید تا به معنای واقعی کلمه، یک بازی ترسناک فوقالعاده را تجربه کنید.
نکات مثبت:
- گرافیک و نورپردازی فوقالعاده
- پیشرفت گیمپلی و جزئیات گانپلی و سلاحها
- نکرومورفها!
- داستانی تفکربرانگیز و جذاب، به همراه شخصیتهای باورپذیر
نکات منفی:
- پازلها و مراحل فرعی، آنطور که باید و شاید طراحی قدرتمندی ندارند
- مشکلاتی در رابطه با ظاهر (Spawn) شدن آبجکتهای موجود در بازی که برای پیشروی مراحل لازم هستند
۹
این بازی روی PC تجربه و بررسی شده است
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
خسته نباشید اقای نوروزی
سلام، خیلی ممنون
زنده باشید
چهره ی ایزاک رو تو نسخه های قبلی بیشتر میپسندم، نورپردازی بازی مثل اینکه خیلی خوبه و مثل deus ex human revolution کهربایی رنگه، که زوال رو تداعی می کنه
من ظاهر قدیمی همه ی کرکترها رو بیشتر دوست داشتم. مخصوصا نیکول و ایزاک. ایزاک جوون تر شده و نیکول پیرتر
یه ترند جدید هست توی بازی های غربی که کرکتر مونث نباید مثل قبلا خوشگل باشه.
البته اینو جایی دیگه بگیم برچسب زن ستیزی میزنن بهمون.
حالا من شاکی ام اتفاقا چرا تم اصلی سفینه شده آبی… تو نسخه اصلی بیشتر اماکن ایشیمورا این رنگ نارنجی یا بقولت کهربایی رو داشت
البته من فقط دوشو بازی کردم، که تو اون نسخه همچین نورپردازی نبود.
آره اونم تم آبی داشت و ب اندازه ی نسخه اول فضا سازیش مریض نبود
نقد و بررسی خوبی بود.
خسته نباشی
لطف دارید، زنده باشید
واقعا بازی فوق العاده ای هستش
علاوه بر داستان خوب،فضا سازی و گیمپلی کاملا انقلابی (تو اون زمان) چیزیه که بازی رو شاهکار میکنه
واقعا خوشحالم ریمیکش کردن
به به اصلا ابهت لباس و ماسک کاراکتر اصلی بازی خودش گویای همه چیزه
دو روز پیش تمومش کردم و باید بگم دم سازندهها گرم
تا الان حدود ۱۰ ساعت از بازی رو پلی دادم و فوق العاده بوده . از اتمسفر و فضای دلهره آور بازی گرفته تا داستان درگیرکننده و مبارزه با نکرومورفهای لعنتی همه چیز به بهترین شکل خودش پیاده سازی شده . برای من دد اسپیس بهترین وحشت بقا تاریخ هست و از لحظه لحظه این شاهکار لذت میبرم .
به امید ریمیک دد اسپیس ۲ و ۳…
نقد خلاصه و عالی
سری Dead Space – Last Of us – Resident evil بهترین بازی های اکشن ترسناک عمرمن.
Dead Space رو بازی داستان رو کامل تعریف نمی کنه پیشنهاد میدم به کسایی که دوست دارن برن youtube داستان کاملش رو ببینن خیلی خوبه.
و اینم بگم که پدر تمام این بازی ها resident evil هستش و همه از روی این بازی الهام گرفتن
بنیانگذار دوربین سوم شخص پشت شانه کارکتر
من دارم بازیش میکنم فقط اینو میتونم عالیه این بازی
دود از کنده بلند میشه
کی باورش میشد به جماعت تو موتیو که هیچکدوم تجربه ساخت بازی ترسناک ندارن و خیلی هاشون حتی از یوبیسافت اومدن و ما هم خب میدونیم یوبیسافت چشه اوضاع بازی هایش
بیان و همچین ریمیک فوق العاده ای تحویل بدن که حتی خود سازنده اش با ادامه معنوی کالیستو پروتکل نمیتونه اونکار رو تکرار کنه
به امید ریمیک ۲ و ریمستر ۳ و بعد نسخه ۴
یک پیام از صلاح الدین :
به نظرم اتفاقا این ثابت می کنه که نفرات یوبی با استعدادن و مدیریت خرابه
چرا باهاش یوبی رو میکوبی؟🤣🤣🤣
کوبیدن نداره آخه خیلی از اعضای موتیو رو الان کارکنان سابق یوبیسافت تشکیل دادن و این منو میترسوند که اون خرابکاری ذاتیشون رو هم با خودشون آورده باشن تو این گیم
سلام و احترام خدمت جناب آقای محمدرضا نوروزی. امیدوارم شب خوبی داشته باشید.
نقد و بررسی حضرتعالی را به دقت و خط به خط خواندم و بایستی گفت قلم شیوا و روان حضرتعالی مثال زدنی است.
سوالی که داشتم این بود که آیا اثر فوق فاقد موسیقی بود یا از دید حضرتعالی آنچنان تأثیرگذار یا به اصطلاح برجسته نبود که اشارهای به آن نشده است؟
در ادامه آموزش امروز صبح، به فرآیند طراحی مراحل به صورت کلی و قواعد آن اشارهای بسیار کوتاه و گذرا خواهم داشت. لازم به ذکر است فرآیند طراحی مرحله در بازیهای ویدیویی بسیار پیچیده و از سازنده به سازندهای دیگر متفاوت میباشد اما با این حال اصول کلی با اندکی دخل و تصرف از طرف اینجانب به شرح زیر میباشد:
1 – مستندسازی و پایهریزی ساختار کلی طرح (از جمله داستان (Lore)، ایدهپردازیها، ابزارها و …)
2 – هدفگذاری برای طراحی مرحله/مراحل
3 – تلاش برای ایجاد خلاقیت، اعتبار بخشی و غوطهوری از طریق طراحی مرحله/مراحل
4 – تلاش برای یافتن یک یا چند راه حل منطقی در جهت آموزش به مخاطب (Gamer) برای پیشروی در مرحله/مراحل
5 – که به نوعی آخرین بخش از طراحی یک مرحله/مراحل محسوب میشود، ایجاد یک نقشه راه (Blueprint) برای تمامی کارهایی است که در بالا به آن اشاره کردم.
تمام. حال شما بایستی دست به کار شده و در کنار همتیمیهای خود شروع به کار نمایید.
ادامه دارد …
سلام و خسته نباشید.
موسیقی کیفیت مطلوبی داشت، ولی چیز شاهکاری یا فوقالعادهای نبود که بهش اشاره بشه
یک کلمه شاهکار
فوق العاده!
توی بازیی مثل رزدینت اویل زامبی ها درجا بهت حمله نمیکنن یا خیلی آهسته هستند و راحت میشه ازشون فرار کرد بخاطر همین خیلی حس حال ترسناک بودن رو نمیده ولی دد اسپیس این نکومروف ها درجا حمله میکنن و باید بزنیشون اگر نزنی سرت رو میخورن
یعنی توی زمینه ترسناک بودن دد اسپیس یه سرگردن از بازی ها بهتره
اونم یه حالت ترس رو داره. توی دد اسپیس بازی خطی تره. یه مسیرو میری و تمام. ولی تو رزیدنت ایول یه مسیرو بیست بار برمیگردی. و دائم این ترسو داری زامبیا باز برنگشته باشن. اونا رو زمین دراز کشیدن و منتظر فرصتن..
من رزیدنت اویل بازی نکردم ولی ازین که هی برم و بیام متنفرم یه جور شکنجه اس واقعا . اگ اونطوریه که کلا نباید سراغش برم 😅
رزیدنت ایول یه نسخه با کیفیت از طراحی چنین لول دیزاینیه از دستش نده
خداقوت نقد بسیار خوبی بود
به همه دوست داران و دوست نداران سبک وحشت بقا این بازی با کیفیت رو پیشنهاد میکنم. شاید به جمع دوست داران اضافه بشن 😂😂
دوستان از خریدتون پشیمون نمیشید من دارم بازی میکنم خیلی باحاله مخصوصا با دسته پی اس ۵ خیلی جالبتر شده
گرافیکم که تو نقد گفتن
به به ، ممنون آقای نوروزی از نقد خوبتون 🤝
خواهش میکنم، لطف دارید
رفت تو لیست تجربه کردن به امید خدا اگر عمری بود
داداش عرضه شده
نیازی به صبر کردن نیست….
کرک
اینکه میبینیم ea همچین بازی خوبی ارائه داده واقعا خوشحال کنندس
در کل قابلیت سوییچ بین چهار سلاح داره وگرنه تنوع سلاحها بیشتره
Lore و داستان بازی اتفاقا با کمک همین مراحل فرعی که غیرضروری میدونید کاملتر میشه و جواب خیلی از سوالات رو پیدا خواهید کرد.(تحقیقات همسر ایزاک،نحوه ایجاد هانتر و …) نمیخوام برای دوستان اسپویل بشه.
اصلا این بازی به خاطر علاقه سازنده اصلیش به سری رزیدنت اویل ساخته شده و شباهتهای خودشو داره. مثلا همون تعقیب شدن توسط هانتر یا نحوه مبارزه باهاش که اتفاقا شبیه یه نسخه دیگه ی رزیدنت اویله.
جزئیات گرافیکی همچنان میگم در حد بازی کالیستو نیست اما از هر لحاظ دیگه خیلی سرتره نسبت به کالیستو.
سیستم آپگرید سلاحها و لباس ایزاک خیلی عالی کار شده و بازی مجبورت نمیکنه سلاح خاصی رو بیشتر احتیاج داشته باشی و باتوجه به سبک پلیر میشه با هر سلاحی دخل انمیها رو درآورد به جز برخی موارد معدود.
گان پلی بازی سافت و فوق العاده بهتر شده نسبت به نسخه اوریجینال.
مشکل اسپاون شدن رو من نداشتم یا شایدم بهش توجه نکردم(البته روی ps5).
انگار درجات سختی روی ps5 با pc فرق داره!
پازلهای بازی سرگرم کننده س اما چالش برانگیز نیستن و همین کافیه بنظرم اونم برای همچین سبکی از بازی.
امتیاز من ۱۰/۱۰
این اطلاعات اونقدری مهم و یا حیاتی نیستن و راههای دیگری برای بیان کردنشون بود. با این وجود، سازندگان میتونستن مراحل فرعی متنوعتر و یا جذابتری ارائه بدن و یا کلا قید این بخش رو بزنن
نه حق با شماست حیاتی نیستن اما برای طرفداراش مخصوصا پلیرهای جدید بنظرم حیاتیه.
بحث کنجکاوی و ارضای پلیره.
مطمئنا بازی انقدر کنجکاوت میکنه که دنبال شاخه های داستانی باشی بدون اینکه حتی آیتم خاصی دراختیار پلیر بزاره که راجب دداسپیس ریمیک، میکس بود(ینی گاها در این بین آیتمهای خاصی دراختیار میذاشت).
تشکر بابت بررسی تون
به تازگی دارم دوش رو تو گیم پس بازی میکنم بازی سال ۲۰۱۱ هستش ولی عجیب محشره
گیم پلی
حس ترس
هیجان
برنامه ی کوچیکی که باید برای لوتا بچینی
گرافیک عالی که همین الآنم قابل قبوله
تخریب پذیری عالی
نمیدونم چی بگم واقعا
البته اگر تمایل دارید ریمیک یک رو بازی کنید و منتظر ریمیک دو بمونید
من فعلا وسع خرید ریمیک یک رو نداشتم
پس دو رو بازی کردم و واقعا لذت میبرم ازش
یادش بخیر نسخه دوم ده سالم بود بازی کردم و اون قسمت بازی که باید لباس میخریدیم نمیدونستم باید لباس بخریم برا همین نتونستم ادامه بازی رو برم. بعد ۹ سال برگشتم و دوباره بازیرو انجام دادم و چه بازی خفنی بود
خسته نباشید خدمت اقای نوروزی
خوشحال هستم ک حالا گیمر های جدید هم با این بازی و داستان گیرا و فضا سازی بی نظیر اشنا می شن
من نمی دونستم بازی پیش درامد کمیک داره
زمان ما اینترنت به این صورت نبود که تازه من از دد اسپیس ۲ وارد این ای پی شدم و بعدش نسخه اول رو تجربه کردم
به نظرم ایرادات وارد شده در مقاله برای کسر یک نمره کافی نبودن
خسته نباشید خدمت اقای نوروزی
خوشحال هستم ک حالا گیمر های جدید هم با این بازی و داستان گیرا و فضا سازی بی نظیر اشنا می شن
من نمی دونستم بازی پیش درامد کمیک داره
زمان ما اینترنت به این صورت نبود که تازه من از دد اسپیس ۲ وارد این ای پی شدم و بعدش نسخه اول رو تجربه کردم
به نظرم ایرادات وارد شده در مقاله برای کسر یک نمره کافی نبودن.
یکی از بهترین و ترسناک ترین Survival horror های تاریخ. خیلی خوشحالم که ریمیک Faithful یی بوده و حتی چیزهای جدید و Lore-friendly از بازی های دیگه رو به ریمیک اضافه کردن
ترجیح میدم Dead space 2 ریمستر بشه و مستقیم برن سراغ ریبوت DS3 یا DS4 ولی احتمال زیاد ۲ رو ریمیک میکنن (که بنظرم واقعا بیهوده ست چون نیازی نداره) ولی خب پول زیادی توشه و بعید میدونم EA از خیرش بگذره
امیدوارم روزی شاهده نسخه ۴ باشیم🎈
نقد و بررسی خوبی بود و نمره هم با توجه به چیزایی که در نقد گفتید بجا بود
خسته نباشید جناب نوروزی
با این اوضاع که نمیشه واقعا خریدش امیدوارم زودتر کرک بشه، واقعا برای تجربش صبر ندارم همینطور رزیدنت اویل ۴
این مقاله منو راغب به تهیه بازی کرد. 🌹❤️
تغییراتی تو ریمیک ایجاد شده مثل بالا رفتن خشونت و جزئیات دشمنان و… که واقعا میارزه چندتا بازی آبکی جدید رو بیخیال بشی و بری سراغ همین عنوان عالی…
آقای نوروزی خسته نباشید واقعا نقد و برسی عالی بود😍 و بسیار توی شناخت ریمیک کمک کرد و ممنون از شما❤
۷۰ دلار که قطعا نمی ارزه. اگر بین این و کالیستو بخوام ۷۰ دلار بدم ، قطعا کالیستو رو می خرم.
آدم سه میل بده بخاطر یه گیم 😐😐😐
این بازی رو PC تجربه شده چقدر آقای نوری پولداره 🌚
با سپاس فراوان از آقای نوروزی برای وقت گذاشتن سر نقد و بررسی یک سوال بازی hagwarts legasy بیایید چند روز طول میکشد تا بتوانید نقد و برسی کنید؟
چن سال پیش جو گرفته بودم رو مچم تتو مارکر بزنم…اون حس خوابید.. اما الان دوباره بیدار شده 😎😈💀
بازی فوق العاده شده
نمره خوبی گرفت
سپاس از نقد بسیار زیبای شما
اینجا خواستم ازتون درخواست کنم اگر امکانش هست یکبار دیگر بازی Callisto porotocl و نقد کنید حقیقتا بازی بسیار زیبایی بود و واقعادرحق. این بازی اجحاف بسیار زیادی شد ، بشخصه بعنوان یکگیمر قدیمی از بازی CP لذت بردم و واقعا درک نمی کنم که چرا اینقدر به این بازی بی توجهی شد ونمره پایینی گرفت ، دوستان اگر این بازی رو انجام ندادید حتما تهیه کنید حالا چه بصورت اکانت اشتراکیوچه بصورت خرید کامل ، بنظرم یکیاز بهترین تجربه های ژانر وحشت بود امسال
خسته نباشید نقد خوبی بود فقط یه مورد . اشاره کردید بازی لودینگ حذف کرده و کات نداره و اینو ویژگی جدید عنوان کردید درحالی که تو نسخه اورجینال هم هیچوقت دوربین کات نمیخورد و لودینگ نداشت
فقط اینکه با اون گیم پلی هایی که با دقت نگا کردم ازش ، درسته بازیه فوق العاده ایه . ولی هرچی فکرشو میکنم اورجینال عذاب آور تر و دیوانه کننده تر بوده . داستان و فضای بازی هم بشدت مرموز بود جوری که آدم فقط دلش میخواست ازون لعنتی بزنه بیرون من خودم اصلا ویسارو تو بازی گوش نمیگردم میگفتم به من چه که چی شده تو این کشتی کاش فقط بتونم فرار کنم 😂 البته شاید اینا بخاطر این بوده که کار نکردن روی اون موارد ولی خب توفیق اجباری شده بود برای اورجینال حالا اینا تو ریمیک بعضی چیزارو عوض کردن و محصول کلی بهتری ارائه دادن ولی بازم اون حس خاص اورجینال رو نمیده بازی . یا مثلا حرف نزدن ایزک تو اورجینال شاید یه ضعف محسوب بشه ولی به حس تنها بودن توی اون کشتی خیلی اضافه میکرد . در ضمن چهره های نیکل و ایزک اصلا جالب نیست چرا اینطوری شون کردن نیکل بیشتر به شوگر مامی ایزک میخوره تا نامزدش . بهرحال کارشون درسته خوب تونستن از پسش بر بیان امید وارم نسخه چهار بسازن یا یه چیز کوچیکی برای نسخه ۳ ک اخرش معلوم نشد چیشد بدن و دست از ریمیک ساختن بردارن چون واقعا نسخه ۲ و ۳اصلا و ابدا نیازی به ریمیک ندارن و بازیهای کاملی ان مگ یه ریمستر ساده .
اون زمان که معرفی شده بود زیاد بهش خوش بین نبودم ولی زمان مشخص کرد اشتباه میکردم امیدوارم بقیه بازی های EA هم مثل ریمیک Dead Space عالی باشن
ممنون بابت بررسی
با تشکر از جتاب نوروزی عزیز.
نقد کامل و مفیدی بود.
نقد بسیار درستی بود با طراحی پازل ها شدیدا موافقم بعضی جاها منم اذیت کرد اما خب برای اسپاون نمره کردن درست نیست خیلی المان اضافه کرده که به کلیت کار میچربه !! اینم که میگم درست نیست جسارت نکرده باشم شما یه سایت مرجع هستید یه شخص نیستید که بخوایید نظر با نظر شخصیتون نقد کنید
میری تو بازی می بینی پازل هاش زمان میبره و بعضی هاش و از یوتوب باید یاد بگیری اعصابت بهم می ریزه
میای این جا می بینی همه میگن پازل هاش مالی نبود پشمات می ریزه
واقعا بین دو گانگی عجیبی گیر کردم 😑
سلام
آقای نوروزی؛ نقد شما قابل احترامه ولی من نظر دیگری دارم
متاسفانه نسخه ی ریمیکس ایرادات اساسی دارد که به شرح زیر میباشند:
ایراد اول:حرف زدن آیزاک در نسخه ریمیک؛ واقعا سر درمیارم چرا حرف نزدن ایزاک را به عنوان یه نکته منفی در نظر میگیرید!!
حرف نزدن آیزاک باعث میشه که خودتونو ناخوداگاه جای شخصیت آیزاک بذارید و بهتون تلقین میشه که این شمایید که در سفیه ی ایشیمورا درحال قدم زدن هستید!!
همچنین در طول داستان بازی، اتفاقات خوب و بد زیادی رخ میدهد و حرف نزدن آیزاک باعث میشد که به طور ناخودآگاه گمان کنید که تمامی این اتفاقات برای شماست که دارد اتفاق می افتد و حس و حال بازی دوچندان میشد و شخصیت آیزاک را کلا فراموش میکردید
ایراد دوم:تغییر چهره و صدای کاراکتر ها!!! یعنی تر زد به تمام خاطراتم!!
ایراد سوم:پیر شدن نیکول!! بازی را از کامپیوترم حذف کردم به خاطر این قضیه!
ایراد چهارم:نسخه ی اورجینال در بعضی از صداگذاری ها ناموسا از نسخه ریمیک بهتر عمل کرده؛کسایی که نسخه ی اورجینال را بازی کرده اند میفهمن من چی میگم
ایراد پنجم:رنگ پس زمینه ی داخل سفینه ایشیمورا در نسخه ی ریمیکس کهربایی هستش ولی در نسخه ی اورجینال آبی هستش.ابی خیلی بهتر از این بود
ایراد ششم:در داخل سفینه تو بعضی جاها عکس های جذابی بود که تو نسخه ریمیکس اون عکس دیگه نیستش
در کل اگه بخوام نمره بدم از ۱۰ صفر میدم
من نسخه ی ریمیکس را برای کسانی که با نسخه اورجینال بازی خاطره دارند به هیچ وجه توصیه نمیکنم چون تر میزنه به خاطراتتون
ولی در عوض این بازی را فقط به کسانی توصیه میکنم که نسخه اورجینال را از قبلا بازی نکرده اند