۱۰ مورد از بدترین پایانبندیها در بازی های ۲۰۲۲
همۀ داستانها قرار نیست ارزش وقت شما را داشته باشند، اما پایانبندی ده بازی ویدیویی که در این لیست آوردهایم را شاید حتی توهینی از سازندگان در نظر بگیرید.
گاهی مسیر سفرمان مهم است و نه مقصد آن، مثل زمانی که بخشهایی از داستان حس خوبی به ما القاء میکنند، حتی اگر پایانبندی چندان جذابی نداشته باشند. اما گاهی هم با پایانهایی روبهرو میشوید که افتضاح بهتماممعنا هستند و حس میکنید تعهد و زمانی که صرف آن کردهاید بیهوده بوده است.
Gotham Knights
داستان بازی Gotham Knights شاید جزو بدترین قصههای ابرقهرمانی DC نباشد، اما بیشک یکی از بدترین پایانبندیها را دارد. محفل جغدان (Court of Owls) که به ویلنهای اصلی، ملقب به لیگ سایهها/قاتلان/ابلهان، ربطی نداشتندرا یادتان است؟ باس نهایی را چطور؟ همان تالیا الغولِ (Talia al Ghul) لیگ را عرض میکنم، چون راس الغول مدت زیادی را قرار است در زندگی پس از مرگ سپری کند و ویلن اصلی دیگری در دسترس نبود.
اما مسخرهترین بخش ماجرا اینجاست که سازندگان ماهها تلاش کردند تا همه را متقاعد کنند بروس وین (Bruce Wayne) مرده است. واقعاً هم همینطور بود، اما بعد با چاه لازاروس (Lazarus Pit) کلیشهای او را با مغزی شستوشو داده شده (که همه آن را پیشبینی کرده بودند) به زندگی برگرداندند و بعد از اینکه ثبات روانی پیدا کرد، در طول داستان یک بازی، رکورد خود را شکست و برای دومین بار قهرمانانه جان خود را فدا کرد. واقعاً یک کمدی ناب را شاهد بودیم!
The Callisto Protocol
بعد از خبردار شدن جیکوب (Jacob) از حقیقت پشت ویروس، او مقابل لئون فریسِ (Leon Ferris) جهشیافته، که با نام نمونۀ آلفا (Subject Alpha) شناخته میشود، قرار میگیرد تا واکسنی برای دنیِ (Dani) مبتلا شده درست کند. این کار را انجام میدهد، اما چون نقش مهمی در شیوع ویروس در ماه Europa داشته است، تصمیم میگیرد که در زندان بماند، در حالی که دنی فرار میکند و زندان بلک آیرون (Black Iron) به صورت خودکار منفجر میشود. البته که این پایان کار نیست، زیرا دکتر کیتلین (Caitlyn) مداخله کرده و میگوید که در صورت همکاری با یکدیگر، میتوانند فرار کنند. فریس ناگهان با فریادش ترسی به دل بازیکن میاندازد و صفحه سیاه میشود.
اگر شخصیتها را در زمان بیشتری معرفی میکردند، این پایانبندی تا این حد مسخره یا ناجور به نظر نمیرسید (خصوصاً با سوالات زیادی که بیپاسخ گذاشته است). اما وقتی میبینیم که یک بستۀ الحاقی داستانی هم قرار است منتشر شود، حس بدتری پیدا میکنیم، انگار که برای پایان «واقعی» باید پول بیشتری بدهید، یا اینکه باید تا دنبالۀ آن منتظر بمانید.
New Tales from the Borderlands
مشکلات بازی New Tales from the Borderlands کم نیستند، مثل این موضوع که نسبت به نسخۀ اول از همه لحاظ ضعیفتر است و چندین پایانبندی دارد که یکی از یکی بدتر هستند. اما بهترین پایان، که در آن اعضای اصلی و LOU13 با کمک ریس (Rhys) زنده میمانند تا شرکت بهبودی کهکشانی (Galactic Healing Incorporated) را تشکیل دهند، در واقع وقت گرانبهایتان را تلف کرده است. اگر این را با پایانبندی بازی اول و بازگویی خوب هر شخصیت آن (از جمله ریس، که حسابی در بازی دوم سقوط کرد) مقایسه کنید، واقعاً احساس میکنید سازندگان با شما پدرکشتگی داشتهاند.
Dying Light 2 Stay Human
کل رویدادهای مهم بازی Dying Light 2 حول آزمایشگاه X13 و پرتاب موشکهای والتز (Waltz)، شرور اصلی، به شهر ویلدور (Villedor) میچرخد. ایدن (Aiden) وارد آزمایشگاه میشود تا جلوی او را بگیرد اما میفهمد که میا (Mia) خواهر او نیست، بلکه دختر والتز است و همچنین آزمایشگاه X13 او را زنده نگه داشته و جلوگیری از حملۀ موشکی به معنای از کار افتادن تأسیسات خواهد بود که ممکن است میا را به کشتن دهد. بعد از شکست والتز، شما میتوانید بین نجات لاوان (Lawan) یا میا (Mia) یکی را انتخاب کنید. گزینه دوم باعث نابودی شهر میشود، پس معقول است که سمت آن نرویم.
گزینه اول به معنای نابودی X13 و مرگ میا است، اما ویلدور نجات مییابد و هکان (Hakon)، اگر تصمیمات درستی گرفته باشید، شاید حتی لاوان را نجات دهد و ایدن در نهایت به سمت جایی دیگر میرود. مجموعاً پایانبندی بازی اصلاً هیجانانگیز نیست مبارزۀ نهایی نیز اصلاً رضایتبخش نیست.
Shadow Warrior 3
خیلی مشتاق بودم که Shadow Warrior 3 را دوست داشته باشم، حتی اگر در تنها پیشفرض خود، یعنی تیمشدن زیلا (Zilla) و وانگ (Wang)، شکست بخورد تا تمرکز بیشتری روی هوجی (Hoji) داشته باشد. در پایان، دوباره شاهد مبارزۀ وانگ و اژدها بودیم. هرچند این بار راهی به درون اژدها پیدا میکند، توپ چی (Chi Cannon) هوجی را فعال و اژدها را از داخل نابود میکند. در واقع، پیام عمیقتری در این پایانبندی وجود داشت که میخواست بگوید وانگ توانسته دوباره «اقبال» (Mojo) خود را به دست بیارد.
در پایان، وانگ، هوجی، زیلا و موتوکو (Motoko) با خوردن بخشهایی از اژدها مرگ او را جشن میگیرند. کامیکو (Kamiko)، که در پایان Shadow Warrior 2 معلوم شد اژدها هست، چه بلایی سرش آمد؟ اصلاً سرنوشت جهان بازی چه شد؟ ظاهراً مهم نیست، فراموشش کنید.
Scorn
داستان Scorn دربارۀ دو دسته از هومونکولایها (Homunculi)، موجودات انساننمای شبهجنین، است که در یک سیارۀ بیگانه جنگی را آغاز کردهاند و یک گروه از سایبورگهای زیستفناوری و دیگری از پوشش اگزوسوت (Exosuit) بهره میبرد. اما موضوع اصلی حول چیز دیگری است. داستان شما بعد از پایان جنگ و نابودی این سیاره آغاز میشود. شما ابتدا در نقش شخصیتی قرار میگیرید که در رسیدن به سیتادل شکست میخورد و تبدیل به یک انگل میشود. سپس، در نقش شخصیتی قرار میگیرید که توسط یک انگل مبتلا شده است (که این انگل شاید همان پروتاگونیست اول باشد) و بعد هم وارد یک سفر طولانی میشود.
در پایان، شخصیت بازی کاملاً توسط انگل تسخیر میشود و احتمالاً تا ابد در همان شکل خواهند ماند. چه کسی؟ چرا؟ علت همۀ این داستانها چه بود؟ ما هم نمیدانیم.
ELEX 2
داستان ELEX 2 دربارۀ حملۀ نوعی از بیگانگان به نام Skyand به سیارۀ Magalan و رهاکردن ELEX بر سر ساکنین آن است. جکس (Jax) باید برای مبارزه با آنها متحدانی را پیدا کند، اما فاش میشود که ELEX از موجودی کیهانی با نام Singularity دزدیده شده است و Skyandها از بازگشت او میترسند. Skyandها میخواهند سیاره را از نو شکل دهند تا شاید مقابل Singularity ایستادگی کنند یا شاید هم نه، چون هنوز هیچکس نمیداند هدف آنها دقیقاً چیست. زمانی که این بیگانگان شکست داده شوند، ظاهراً Singularity تهدید بعدی مردم Magalan خواهد بود.
اگر این پایانبندی شما را یاد Horizon Forbidden West میاندازد، پس کموبیش متوجه قضیه هستید. همین بازی را با شخصیتهای بد، مبارزۀ نهایی خیلی افتضاح، انتخابات مسخره، ارائۀ فجیع، باگها و کلی محتوای پوچ در نظر بگیرید تا به ELEX 2 برسید.
Salt and Sacrifice
بازی Salt and Sacrifice پیشینۀ داستانی خوبی دارد، اما در نهایت کل ماجرا به باس Undone Sacrifice برای خواباندن خشم خدایان خلاصه میشود. اگرچه، این موجب گسترش Magehood خواهد شد و با توجه به جادوگرهای زیادی که باید در طول بازی شکار کنید، چندان خوشبرخورد به نظر نمیرسند. در نهایت، با شکست Undone Sacrifice، یا میتوانید جای او را بگیرید و این چرخه را حفظ کنید یا درختی که به آن متصل است را ببلعید که باعث نابودی دنیا میشود. در مجموع، این روند داستانی و پایانبندی نسبتبه نسخۀ اول بسیار بیروح جلوه میکند.
Martha is Dead
مارتا (Martha) مرده است. مجرم کیست؟ در حقیقت، خواهر دوقلویش، گیلیا (Guilia)، قاتل داستان ماست. اما واقعیت دیگر این است که مارتا هنوز به زندگی خود ادامه میدهد، چون گیلیا همان مارتا است. این شخصیت ثانویه حاصلِ آسیب روانی بعد صانحهای در کودکی مارتا است. او را در نهایت به تیمارستان میبرند و در آخر، با یک پایانبندی از پیش تعیین شده، با زدن رگش خودکشی میکند. بعداً مشخص میشود که گیلیا به زندگی برگشته و پیغامی از او جملۀ «همیشه دلیلی برای زندهمان وجود دارد» را نشان میدهد.
ابتدا به نظر میرسد که پیام بزرگی در همۀ این ماجراهاست؛ اما مخاطب حسی غیرمنطقی نیز از آن دریافت میکند. چیزهای زیادی نامربوط به نظر میرسند، مثل تصاویر گرفته شده، تشریحهای وحشتناک، و چند ساعت آخر بازی. شاید عقاید متفاوتی نسبت به استفاده از بیماریهای روانی به عنوان یک پیچش بزرگ در داستانهای ترسناک وجود داشته باشد، اما این ایده در بازی Martha is Dead اصلاً بهجا استفاده نشده بود.
Tiny Tina’s Wonderlands
مشکلات پایانبندی بازی Tiny Tina’s Wonderlands ریشه در شخصیت Dragon Lord دارند. در طول داستان، القا میشود که او ربطی به دانجن مستر یا Bunker Master، ملقب به تینا (Tina) ندارد. هرچند، ماجرا از این قرار نیست. از قرار معلوم، زمانی که تینا هنوز یک بازیکن بوده، Dragon Lord در اصل شخصیت او بوده است و وقتی که تینا از شمشیر ارواح (Sword of Souls) برای از بین بردن تمام شیاطین بازی استفاده کرد، به شخصیت بدی تبدیل شد.
این باعث شد تا تینا بازی را کنار بگذارد و Dragon Lord قسم بخورد که از او انتقام بگیرد. اما از آنجایی که او بهعنوان دانجن مستر بازی همهچیز را کنترل میکند، فایدهای نداشت. هیچکدام از اینها مهم نیست، چون بازیکن Dragon Lord را شکست میدهد، از شمشیر ارواح برای احیای ملکه (Queen) استفاده میکند و در عملی تأثیرگذار از جان شرور بازی میگذرد. او به خاطر جرائمی که انجام داده است به ۲۰۰ سال حبس محکوم میشود و ظاهراً مشکلی هم ندارد. چه پایان حیرتآور و مرتبطی!
نظر شما در این باره چیست؟ آیا بازی دیگری هم سراغ دارید که در این فهرست جای بگیرد؟
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
اه اه چه قدر اسپویل داشت اونم از بازی های امسال تند تند رد کردم
ولی واندر لند و بولدرلند رد خیلی موافقم
پایان داینیگ لایت هم به اون بدی نبود مخصوصا اگه پایان خوبش رو رسیده باشی یعنی اینکه شخصیت خودش رو از جامعه جدا می کنه تا جامعه سالم بمونه و اگه شهر دست ادم های درست بیوفته در کل پایان رضایت بخش بوده
دا مقاله میخواد راجب بازی های با پایان بد صحبت کنه و پایانشون هم قطعا توضیح میده و دلیل بد بودنش انتظار نداری که حرف پایانش رو نزنه
همین اینکه اسم رگناروک تو لیست نیست معلوم میشه برای مقاله وقت نزاشتن
داداش حالا درسته پایان راگنوراک نقاط ضعف زیادی داشت ، اما به هیچ وجه نمیشه گفت بد بود 🤷🏻♂️
پایان بندیش بد نبود بلکه فاجعه بود
فشار جعبه فن؟
عنوان مقاله بدترین پایان بندی هاست، پایان بندی God of War ll Ragnarok بد نبود بلکه معمولی بود.
چشم . حتما نویسنده نظر گوهربار و با ارزش شما رو درنظر میگیره .
ممنون که انقدر با دقت و جزئیات مقاله رو خوندی تا اسم رگناروک رو ببینی و از شادی ذوق مرگ بشی . ( که متاسفانه این اتفاق نیفتاد و سونی با رشوه ۱ میلیون دلاری به گیمفا مانع این کار شد )
یک ملیون؟ سونی ده سالی هس گیمفا رو خریده
اونطوری باشه
کل بازیای مایکروسافت تو لیست باس میبود
اون وقت مقاله ۱۰۰ صفحه میشد
کلا بازیایی ک میکروبسافت میسازه
توهین ب جامعه گیمریه
صادقانه بگم واقعا حق گفتی رگناروک هم روایتش مارولیه و پایان بندیشم تو سطح سریال گات خودشونم گفتن از مارولی اصکی رفتند این که تو لیست نیس قطعا نشون دهنده ترس از حمله ی فنایه این بازی به نویسنده هستش
مارول درسته
فشار؟ مایل هستی قرص زیر زبونی برات بیارم؟ یا بگم کریتوس برا بیاره؟ ولی خدایی بس کنین هر چقدر بیشتر هم بزنید بیشتر بوی گندش در میاد همه میدونن رگناروک شاهکار بود. آره پایان بندیش عالی نبود ولی بد هم نبود
ایشالله پارت دوشو میدن دست خودت عقده هاتو سر بازی ای خالی کنی که نه تنها تجربش نکردی بلکه فقط چارتا کاتسین ازش دیدیو بس
شما که PC Player بودی چطوری بازی کردی؟
هستم و این دلیل نمیشه ازش محروم باشم
با یکی از دوستانم که ps4 داشت بازی رو شریکی خریداری کردم و ی هفته بعد از اینکه اون تجربه کرد کنسول رو به من داد و منم ۸۰ ساعت تایم پلیم رو تو رگناروک گذروندم
بیشترین تایم پلی امسالم مال رگناروکه
دومیش هم هالو نایت با تقریبا ۵۰ ساعت و سومی هم الدن رینگ ۴۵ ساعت
یعنی شماها واقعا عجیب غریبید….نمیدونم چرا تو هر پست دنبال هیت کردن گاد هستید …چرا از بازی ها لذت نمی برید…مگه صاحب شرکت یا سهام دار مایکروسافت هستید که برای دفاع ازش میاید به بازی های شاهکاری مثل گاد حمله می کنید…..یعنی اگر آقای کریمی میدونست شماها سو استفاده می کنید اون انتقاداشم نمی کرد احتمالا……. اتفاقا پایان بندیش جزو نقاط قوتشه و عالی بود و اکثر سایت های معتبرهم از داستان بازی تعریف کردن و تو جوایز های سال ۲۰۲۲ اکثرا بهترین داستان سرایی به گاد دادن….. فکر کنم کل دنیای صنعت گیم جیم رایان خریده که همه متفق القول بهترین داستان به گاد دادن ……والا من یوتویوبر های معروفم دیدم خیلیشون گفتن بهترین بازی سال و اونایی هم که انتقاد کردن به غیر از اندکی گفتند فوق العاده…. انتقاد ما به سرعت روایت مخصوصا آخر بازیه …اما پایان بندی عالیه
اها درسته
همین که همچین فکری میکنی معلوم میشه فشاری شدی
به نظر بنده خیلی زوده که داستان کلیستو اسپویل بشه برام.
با اینکه مال امسال نیست ولی جای شاهکار لست ۲ خالیه🤡
وقتی نمیتونین یه داستان دارکو تحمل کنین
سنتون نمیکشه بازی نکنین
همیشه دارک بودن داستان، یک شاهکار از بازی نمیسازه شماهم لازم نیس اینقدر یک بازی رو مثل بت بپرستین
دلیل این همه تعصب شما بچه سالهارو سر یک محصول مجازی و غیر واقعی رو واقعا نمیشه فهمید و درک کرد واقعا سطح دغدغههاتون عالیه
بچه سال کسیه که نتونسته داستانه بازی رو بفهمه..
شاهکارم همیشه شاهکار میمونه چه یه بچه سال داستانشو بفهمه چه نه..
سعی کن بازی مناسب سنت بازی کنی
اتفاقا داستان بازی رو فهمیدم و به همین دلیل میگم پایانش مزخرف بود وگرنه منکر خوبی گیمپلی و گرافیکش نیستم. سر تا پای داستان با منطق جور درنمیاد کسی که کلی ادم میکشه حتی زن حامله رو هم میکشه ولی وقتی میرسه به کسی که قاتل عزیز ترین کسش بود که به فجیع ترین شکل ممکن میکشتش یهو یاد مرحوم میفته بعد وجدانش گل میکنه همین قدر مزخرف و جوک. یکش با اون روایت ساده و قشنگش تو یاد ها مونده ولی پارت دومش با کلی شخصیتای مسخره و دوزاری تو یاد ها موند. از شما هم انتظاری ندارم نقد پذیر باشید چون هنوز مغزتون بالغ نشده و هرچی بزارن جلوتون بدون فکر میخورین حقیقتا consumer به معنای واقعی کلمه هستید
فلش بک صحنه ایی که نتونسته بود اون شخصیت بازی رو ببخشه رو نشون داد که یک دفعه کسی که میخواست بکشه رو ول میکنه ..
از اولم به خاطر مشکلاتی که بعد تحمل این همه استرس براش پیش اومده رنج میبرد برای همین دوباره برگشت سراغ کسی که داره میکشتش
داستان اینجا تموم نمیشه
وقتی برمیگرده تو یه فضایی میذارتت که ایا اینا ارزششو داشت؟
دوباره اون صحنه میاد جلوش
اسپووویل …
جول به الی میگه که تمام کارایی که من برای نجات تو کردم و اون همه ادمو کشتم یه دنیا رو از برگشتن به حالت قبلیش محروم کردم برای من ارزششو داشت و اگه میتونستم برگردم به اون زمان همه کارایی که کردمو تکرار میکردم
که یعنی اگر این اتفاقایی که برات افتاد سخت بود و یه چیزایی رو از دست دادی برای تو ارزششو داشته .داره حس بدی که داریو کم میکنه..
جایی که داشتی ابی رو میکشتی وقتی فلش بک اتفاق افتاد الی تونست خودشو ببخشه به خاطر رفتاری که با جول داشت.به خاطر اینکه نتونسته بود به موقع به جول برسه
میفهمه درمانش کشتن ابی نیست
و داره به یه هیولا تبدیل میشه
درحالی که خستس و ضخمیه و دستش درد میکنه ابی رو ول میکنه
دلایل الی با توی بازی کن فرق میکنه
تو ابی رو دیدی برای همین نمیخوای بمیره
میدونی که اونم دلیل خودشو برای این کار داشته که جول یه پدرشو ازش گرفته . قطعا هر کسی بود انتقام میگرفت
بله برادر مغز ما بالغ نشده اصلا به ما از اول میگن چه بازیی رو دوست داشته باشیم
بزرگسال نیازی نیست من یا تو بگیم عالیه خیلی راحت میتونی بری سرچ کنی و جوایزی که برده رو ببینی
😂😂😂چرا باید جوایز یه مشت لیبرال مسلک نظر من رو عوض کنه
الانم اسکار شرایط جایزه دادنش به فیلم حتما باید یک لگبتی توش باشه و شخصیت مهمی تو فیلم باید ایفا کنه
تو اینجوری فکر کن یعنی این همه آدم میگن عالی رو نمیبینی ، انقدر بدت میاد از اینجور بازی ها نشین بازی کن برو بازی هایی که فکر میکنی مناسب علایقتن بازی کن
این همه فشارو سر یه محصول دیجیتالی و غیر واقعی درک نمیکنم 😔
تورو خدا درمورد لست حرف نزن که حتی ایکس باکس فن ها هم میدونن از همه لحاظ شاهکار بود. هم شخصیت پردازی هم پایان بندی هم گیمپلی هم داستانی. درضمن ببین چقدر داری به این شاهکار حسودی میکنی که حتی با اینکه سه سال گذشته ازش یاد میکنی…
داداش من خیلی برا خودم ارزش قائلم تورو خدا منو تو حزبای فن بازیتون نزارید. خب مثلا که فنهای اکسباکس اینو شاهکار بدونن، که چی، کلی هم سونی فن هستن که میگن بازی داستان چرند و مضحکی داشت. بنده نظرم رو درباره بازی گفتم برامم مهم نیس که چقدر دیس میگیره چقد لایک میگیره. شماهم اینقدر همرنگ جماعت نشین یکم برای خودتون و عقل و فکرتون حق مستقل بودن بدین
کلی سونی فن هستن که میگن داستان چرند و مضحکی داشت؟ نه داداش اشتب نزن اون افراد یا خیلی بچه سالن یا هیتر لست. چون هیچ بازی بدرد نخوری نمره بالا نمیگیره. اگر چه کیفیت بازی از روی نمره حساب نمیشه ولی همه میدونن که لست شاهکار بود اگرنه هنوز توی پرفروش ترین بازی ها نمیموند . بهترین بازی سال نمیشد . در ضمن ما همرنگ هم نیستیم و فکر مستقل داریم. کسایی همرنگ همن که حتی یک بار هم بازی رو بازی نکردن و فقط از روی تعصب هیت میدن. امیدوارم یک ذره واقع بین باشید و فاز فیلسوف بودن برندارید و درمورد چیزی که پرفکت بودنش آشکاره حرف بیهوده نزنین
شما فکر کن بازی پرفکت هست و منم دارم از رو بازی نکردنو و هیتو بچه بازی نظر میدم تو یوتیوب پره از گیمرایی که از بازی خوششون نیومده. پارت ۱ در شاهکار بودنش شکی نیس من خودم کلی خاطره دارم مخصوصا مولتیش که بهترین خاطرات زندگیم رو با مولتی لست گذروندم کلی دوست پیدا کرده بودم ولی دومیش داستان فاجعه بود هرچند گیمپلیش باعث شد بازی رو تا اخر تحمل کنم
الان من با تو تا صبح بحث کنم قانع نمیشی . تو از بازی داستان خوشت نیومد چون دوست نداشتی قاتل شخصیت مورد علاقت بعد از اتمام بازی راست راست راه بره حالا هر دلیل دیگه ای هم که داری من بهش احترام میزارم. من میخوام بگم این شکل داستان شاید به سلیقه ت نخورده اگر نه از زاویه دیگه نگاه کنی باید فکر کنیم که چرا از بین اون همه منتقد چرا تقریبا هیچکدومشون به داستان گیر ندادن . در کل میخوام بگم برعکس سلیقه برخی از گیمرها خیلی ها هم با داستان حال کردن. راستی همه در پایان بازی از داستان بدشون اومد چون حس انتقامشون نمیذاشت ابی زنده باشه و این یکی از رایج ترین دلیل هاست. ۸۰ درصد حرفت هم درسته و تایید میکنم. منتظر جوابت هستم❤
آفرین
مرسیییی،بزن قدش🙌
با هیچکدومشون جز اسکورن موافق نیستم، جای های ان لایف هم به شدت خالی بود😹
داستان مارتا مرده است چرا اینقدر پیچیده است 😂
تو این بازی ها مارتا رو دوست داشتم و به نظرم پایان بندی غیر منتظره و سوپرایز کننده ای داشت و dying light رو هم نصفه ول کردم خیلی تکراری و قابل پیشبینی بود روند گیم پلی و داستان
امسال هرچی بازی کردم شاهکار بوده امسال تو گیمپس هرچی بازی کردم خوب بود رو پیسی هم گاد ۲۰۱۸ اسکایریم
هرایزن زیرو داون و مهمتر از همه ویچر ۳ رو بازی کردم فکر کن هیچکدوم رو بازی نکرده بودم برام سال لذت بخشی بود از نظر گیمینگ با اینکه بازیای ایکسباکس هم تاخیر خوردن
بچه ها ترو خدا ده دیقه صبر کنین با ذرت و پفیلا درست کنم بعد شروع کنید
اوه فقط ماله ۲۰۲۲ عه 😮💨
نویسنده حتما last of us part 2 را بازی نکرده
اصلا نگران نباش . هر وقت حرف از بهترین پایان بندی بود اسمش میاد
emotional damage
وای به حال لیستی که last of us 2 بهترین پایان بندی داشته باشد
بازی مارتا مرده است باید اسم خودش رو عوض کنه …اسمش باید این باشه …آیا مارتا مرده است ؟؟؟ ..اینجوری چندان پایان بندیش بد حساب نمی شد
جای گاد رگناروک با اون پایان بندی مارولی خالیه
ایکس فن؟
البته گاد اف وار هم شاملش میشد ما انتظار داشتیم کریتوس بمیره و این عالی میشد
مگه چقدر فشار داری که از مرگ شخصیت خیالی خوشحال میشی؟
ولی واندرلندز خدایی خوب بود
Gotham Knights زباله ای بیش نیست…
عالی بود
Dying light 2 نه😪😭
گاتهام نایت از اون اولشم چرت بود
گیم پلی خشک
شخصیت های نچندان دلچسب
و داستان که اینقدر حوصله سر بر بود که هنوز تمومش نکردم
به نظرم دِ کلیستو پروتکل ناامیدکنندهترین بازی AAA پارسال بود که تنها به مدد لقب «جانشین معنوی دد اسپیس» از فلاپ شدن گریخت و به سوددهی رسید.
من دیگه از راکستندی نا امید شدم