ویدیو: آیا جاهطلبانهترین بازی جهان آزاد فضایی تاریخ در نهایت تکمیل خواهد شد؟
بازی جهان آزاد Star Citizen، یکی از عجیبترین پدیدههای صنعت گیم است که دهها میلیون دلار هزینه و بیش از ۱۰ سال پروسۀ ساخت حول آن، همچنان به نتیجه نرسیده است.
امروز ویدیویی را برای شما تدارک دیدهایم که به یکی از «جاهطلبانهترین» بازیهای ویدیویی جهان آزاد میپردازد و محتویات آن در حالت دسترسی زودهنگام را بررسی میکند. پس از یک بازۀ توسعۀ غیرعادی، استودیوی Cloud Imperium Games بازی خود را به چه سطحی از کیفیت رسانده است؟
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
بیاد ببینیم چی تو چنتشه❤
مشکل دقیقا همینجاس که قشنگ چندییین ساله که میخواد بیاد ولی نمیاد
تیتر رو خوندم فکر کردم استارفیلد رو میگه
موفق باشه
من از روز اول از این بازی خوشم نیومد و هنوز هم بهش بد بین هستم
باید خیلی بزرگ باشه.
۳۰۰فاکی.نگ میلیون دلار 🤯
امید وارم بازی خوبی بشه
بودجه این گیم خیلی زیاده. الان بیشترین بودجه برا gta ک ۲۷۴ میلیون دلاره و بدون تبلیغات برا توسعه ۱۶۰ میلیون فقط
رد دد هم بیشترین بودجه برا توسعه رو داره که ۱۷۰ میلیونه
راکستار همیشه بودجه هارو اعلام میکنه بنظرتون برا gta vi چقدر میشه؟ من خودم میگم حداقل ۳۶۰ میلیون باید باشه تا ۵۰۰ و ایکاش ایکاش خرج کاتسین های یبار مصرف سینماتیک و تبلیغات نشده باشن و یه گیم پلی با واقعگرایی زیاد و فیزیک تخریب عالی تحویل بدن(بعید میدونم اینجوری بشه)
راستی بعضیا دموی ماتریکس رو با gta جدید مقایسه میکردن من دمو رو دیدم و تکسچر های زمین خارقلعادست همچنین رنگ ها و نورپردازی. حالا اگه بخوای gta 6 رو دریابی میتونی یه نگاه به تکسچرای کف زمین تو rdr 2 بندازی! با دموی ماتریکس مقایسش کن! Gta 6 به هیچ وجع اون شاهکاری که فکرشو میکردم قرار نیست باشه و اون فاجعه لیک برای پایین اوردن توقعات بود.من مطمعنم علت اینکه تا الان معرفی نشده اون ۲ سال سبک سری و تنبلی راکستار بعد رد دد بوده. ینی اینا اینهمه سال هیچ کاری نکردن وگرنه همین امسال منتشر میشد. در بد ترین حالت یه dlc با شهر جدید مثل gta v هست چون اینا میدونن پول بیشتر تو بخش آنلاینه و هزینه ی بودجرو باید دربیارن خیلی بیشترشو.
ولی بازم ته دلم یه امیدی میگه قرار همون شاهکاری که فکرشو میکنم و میکنید باشه. خلاصه ۵۰/۵۰
خلاصه نداشتن یه محیط بیابونی خفن تو gta 6 خیلی برام آزار دهندست. یادش بخیر بچه بودیم تو منطقه لاس ونچرال هر وقت دلم میگرفت میزدم تو بیابونا و جاده های خاکی و درکل یه حس خیلی آرامش دهنده و خاصی داشت اون سکوت و سخره های حالت دار که فکر کنم از گرند کنیون الهام گرفته شده بود. نباید فقط به میامی بسنده کنن در بهترین حالت شاید یه شهر دومی به عنوان سوپرایز باشه. اگه شهر دومی درکار نباشه تخریب و فنر ماشینا بهتر نشده باشه در مغازه ها همچنان بسته باشه و… واقعا با سر زمین میخورن. فکر کنم استراوس زلنیک با خوندن کامنتا تو رسانه متوجه سطح توقعات شده و الان تو دوگانگی بزرگی گیر کردن و تو این همه سال اونقدر که شاید و باید زحمت نکشیدن و تازه دارن میکوبن ب ساختن و از عرضش حتی در ۲۰۲۵ هم وحشت دارن! یسری چیزا هست که با روکرد سیاسیشون دارن مخفی میکنن انگار
وقتشه ماهم با بروبچ گیمفا gamefa studios رو تاسیس کنیم و قسمتی از پروژه استار سیتزن رو به عهده بگیرم که زودتر این گیم بولشت ساخته شه
گرافیک بازی خوب بنظر میرسه مخصوصا مناظر دور دست یا به اصطلاح draw distance
ولی بنظرم بزرگترین مشکل بازی همون جاه طلبی بیش از اندازشه
چه ایرادی داره اگه بازی به جای هزار تا سیاره بی آب و علف ده تا سیاره با پرداخت درست حسابی و پر و پیمون داشتن و هر سیاره هم فرهنگ و تکنولوژی و لایف استایل خودشونو داشتن درست مثل فیلم dune
خلق دنیای به اون بزرگی که جزئیات قابل قبولی هم داشته باشه و کپی پیست وار ساخته نشده باشه از حد توان انسان خارجه حالا دوازده سال یا بیست سال مهم نیست، بهتر بود تمرکزشون رو کیفیت بود تا کمیت!!!
این بازی با این میزان جاه طلبی برای این زمان نیست حداقل
اتفاقا بیشتر سیاره هاش خاص هستن و شهر و استایل خاصی دارن. میدونی چرا؟ چون چندهزار سیاره نداره. هنوز توی یه منظومه ی شمسی گیر کردن 🙂 تازه قراره اواخر امسال یکی دیگه اضافه بشه.
مشکل اساسی توسعه ی این بازی اینه که به جای اینکه Feature های قبلی رو کامل اضافه کنن، هی میرن سراغ مکانیک های جدید و بیهوده. واسه ی همین goal دورتر میشه.
درحال حاضر گشت و گزار توی دنیاش خیلی لذت بخشه و بهترین و Realistic ترین مدل پرواز رو داره ولی عملا محتوا نداره. (داره ولی به شدت کم و تکراری). تنها دلیلی که انقدر پلیر داره بخاطر ویژگی انلاین بودن ش هست که گروه های خیلی خاصی رو جذب میکنه
مشکل اینه که ۱۲ سال گذشته و از ۱۰۰۰ منظومه فقط یکیش آمادست،آماده که چه عرض کنم، باگای بازی به کنار، پرفورمنس بازی فاجعه خالصه و مشکل اصلیش اینه که اسِتها pre compile نشدن مثل کالیستو، حتی تریلر استارفیلد که مشکل داشت از این بازی ۱۲ ساله خیلی پولیش شده تر جلوه میکنه
دنیای بی روحی داره و محتوای بازی بشدتتتت کمه اونم برای بازیی که ۱۲ سال با اون بودجه فضایی تو ساخت بوده
سیستم درآمد بازی از بقیه قسمتایی که گفتم بدتره،گانپلی بازی خوبه ولی ابدا در حد یه شوتر نیست،اما آرت محشری داره و دیزاین سفینه ها فوقالعادست
جواب سوال اخر ویدئو :
صد در صد. هزار درصد. یک میلیون درصد.
از سال ۲۰۱۳ پیگیر اخبار این بازی بودم. و پیگیر بودجه ای که واریز میشد.
یک سال بعد به نتیجه رسیدم که دقیقا کارشون همین چاپیدنه.
همین الانم میبینید که هیچ اتفاق خاصی نیوفتاده.
پاسخم به پرسش مطرح شده در ویدیو اینکه بله این پروژه فقط یک درآمدزایی کثیف است اینکه با وجود ۳۴۰ میلیون دلار بودجه باز هم به فکر کسب درآمد بیشتر هستن و این فرآیند متوقف نکردن خودش یه دلیل واضحه.
سال پیش بود فکر کنم که باز بحث ها در مورد ساز و کار این بازی بالا گرفت یکی تو Reddit نوشته بود “اوه لعنتی واقعا یک کلاهبرداری بود،سال ۲۰۱۴ برای یک سفینه ۲۴۰ دلار پرداختم از آن زمان من بزرگ شدم،شغل دارم،ازدواج کردم، صاحب فرزند شدم اما این بازی عرضه نشد”
نوه اش میتونه تو نسخه بتا از اون سفینه استفاده کنه😂🗿