تازهترین فیلم فرانسیس فورد کاپولا روزهایی بحرانی را پشت سر میگذارد
تازهترین فیلم فرانسیس فورد کاپولا که Megalopolis نام دارد، روزهای پر آشوبی را میگذراند.
فرانسیس فورد کاپولا یکی از بزرگترین نامهای تاریخ سینما میباشد که آثاری فراموش نشدنی و منحصر به فرد را برای سینماگران پدید آورده است. تازهترین پروژه حماسی و علمی تخیلی او که Megalopolis (مگالوپلیس) نام داشته و با سرمایه شخصی خود وی ساخته خواهد شد، به نظر میرسد که روزهای چندان خوشایندی را سپری نمیکند.
طبق گزارشی که خبرگزاری هالیوود ریپورتر فاش کرده، این فیلم نه تنها تمام تیم جلوههای ویژه خود را از دست داده است، بلکه طراح تولید جلوههای میدانی و همچنین مدیر تیم هنری آن نیز از این پروژه کنارهگیری کردهاند. اثری که از ماه اکتبر مراحل ساخت آن اغاز شده بود، حال دچار شرایطی شده که هالیوود ریپورتر آن را “پر آشوب” خطاب میکند.
فرانسیس فورد کوپولا که برای تازهترین پروژه سینمایی خود با نامهایی همچون آدام درایور، فارست ویتاکر و لارنس فیشبرن وارد همکاری شده بود، در نظر داشت تا برای خلق جلوههای ویژه این پروژه از تکنولوژی سریال The Mandalorian استفاده نماید.
این فیلم که با بودجهای بیش از ۱۲۰ میلیون دلار تهیه شده است، در نیمه راه قرار داشته و عملاً فیلمبرداری آن با خطر توقیف مواجه شده است. باید صبر کرد و دید که آخرین ساخته این کارگردان مشهور جهان به چه سرنوشتی دچار خواهد شد.
منبع: کولایدر
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
عجب زمونه ای شده ، بین این همه فیلم شهر بازی یه همچین اسمی باید برای پروژه اش خودش خرج کنه تازه واسه یچی مثل جلوه ویژه به مشکل ( یحتمل مالی ) بخوره
فرانسیس فورد کاپولا بعداز فیلم دراکولای برام استوکر تو سال ۱۹۹۲ دیگه هیچ فیلم خوبی نساخته. هرچی هم ساخته فروش بسیار پایین داشتن طوریکه چندتاشون به فروش ۳ میلیون دلار هم نرسیدن! (مثلاً فیلم Twixt با بودجه ۷ میلیون فقط ۱ میلیون دلار فروش گیشه داشته). پس باید به استودیوها حق بدی که نخوان روی فیلم ایشون سرمایه گذاری کنن چون کارنامه کاریش تو ۲۶ سال گذشته فقط برای استودیوها ضرر مالی داشته.
چه بدبختیی سر اپوکالیپس نو کشید.
مثل اینکه قراره براش تکرار بشه.
منظور از “تکنولوژی سریال The Mandalorian” ، حجم (The Volume) یکی از جدیدترین و پیشروترین تکنولوژیهایی است که به عوامل فیلمسازی کمک میکند تا حین برداشت صحنههای غیرواقعی و پرده سبز، حس واقعیتری داشته باشند تا محصول نهایی واقعیتر و رئالتر باشد. از این تکنولوژی اولین بار در ساخت سریال علمی-تخیلی مندلورین استفاده شد.
اغلب اوقات بازیگران نمیتوانند حس واقعی و درستی در این صحنهها و سکانسها از خودشان بروز دهند. تکنولوژی حجم که قبلتر بهعنوان استیج کرفت (Stagecraft) نیز شناخته میشد، این مشکل را حل کرده است. در این روش به جای پرده سبز، یک پانل بزرگ پشت سر بازیگر قرار میگیرد. ارتفاع پانل ۷ متر و عرض آن ۲۳ متر است. پانل به صدها نمایشگر LED مجهز شده است.
…
البته این تکنیک رو اصلا نمیشه جدید بشمار آورد. چون تو سالهای اولیه ظهوره سینما هم از تکنیکی مشابه استفاده میشد. پخش فیلم روی پرده پشت سر بازیگران حین ایفای نقش فقط اینبار با LED بروز شده :)))
کاش یکی بود به این سوال من جواب میداد…
چرا کارگردانان بزرگی مثل کاپولا که خالق پدرخوانده .. اینک آخرالزمان و…
یا برایان دی پالما که با صورت زخمی و تسخیر ناپذیران و ماموریت غیر ممکن ، یه زمانی در اوج بودن.. ناگهان دچار سقوط میشن و از یه جایی به بعد فیلماشون عادی میشه یا فروششون کم میشه و کم کم ناپدید میشن ؟؟؟
این یک چیز طبیعی هست. هر هنرمند، بازیگر، خواننده، ورزشکار و… یک دوره اوج داره که درنهایت قدرت و خلاقیت کارشو انجام میده و بعداز اون دچاره افول میشه.
…
درباره کاپولا هم باید بگم که هیچوقت فیلمهاش فروش خیلی زیادی در گیشه نداشتن. به غیراز پدرخوانده ۱و۲، اینک آخرالزمان و دراکولا بقیه فیلمهاش یا فروش پایین داشتن، یا به زور بودجه ساختشون رو درآوردن و یا شکست تجاری خوردن.
کارگردان ضعیف نمیشه بلکه نسل عوض میشه و نسلهای جدیدتر علاقه و خصوصیاتشون فرق میکنه چیزیکه همیشه بوده و تکرار میشه تا دنیا از یکنواختی در بیاد
چرا کارگردان ضعیف نمیشه؟!؟!
یعنی شما فیلم آخرین دوئل آخرین فیلم ریدلی اسکات رو با فیلمهای قدیمش مثل قلمرو بهشت یا فیلم روزی روزگاری در هالیوود تارانتینو رو با فیلم بیل را بکش تو یک سطح میبینی؟
من که همون کسی هستم که فیلمهای قدیمی این کارگردانان رو پسندیدم، پس چرا فیلمهای جدیدشون رو ضعیف میدونم؟ نسل من که عوض نشده!
ما ک تو زندگیش نیستیم
فیلم کاپولا به نظر پروژه بزرگی میاد