سازندگان The Last of Us می‌خواستند اثری متفاوت با Resident Evil خلق کنند
سازندگان The Last of Us می‌خواستند اثری متفاوت با Resident Evil خلق کنند
سازندگان The Last of Us می‌خواستند اثری متفاوت با Resident Evil خلق کنند
سازندگان The Last of Us می‌خواستند اثری متفاوت با Resident Evil خلق کنند
سازندگان The Last of Us می‌خواستند اثری متفاوت با Resident Evil خلق کنند
سازندگان The Last of Us می‌خواستند اثری متفاوت با Resident Evil خلق کنند

سازندگان The Last of Us می‌خواستند اثری متفاوت با Resident Evil خلق کنند

امیرعلی قربان‌پور
۱۲:۵۸ ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
سازندگان The Last of Us می‌خواستند اثری متفاوت با Resident Evil خلق کنند

نیل دراکمن (Neil Druckmann) طی مصاحبه‌ی اخیر خود از قصد استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) برای تمایز بخشیدن به The Last of Us نسبت به Resident Evil می‌گوید.

شاید بتوان گفت که هر چقدر هم تلاش کنیم، همواره الگو، اشاره یا ارتباط کوچکی میان آثار جدید و آثار قدیمی وجود دارد. هرچه زمان جلوتر می‌رود، سخت‌تر می‌توان ایده‌ای کاملاً نو و منحصر به فرد را خلق نمود. عنوانی چون The Last of Us که یکی از برترین بازی‌های تاریخ قلمداد می‌شود نیز تهی از چنین شباهت‌هایی نیست.

حال باید به فرآیند ساخت بازی نگاهی بیندازیم و ببینیم ناتی داگ برای خلق آن چه برنامه‌هایی در سر داشته است. نیل دراکمن طی مصاحبه‌ی اخیر خود با رسانه‌ی Hollywood Reporter به این موضوع پرداخته و یکی از مهم‌ترین نکات ساخت این عنوان را تمایز نسبت به مجموعه‌ی ترسناک محبوب شرکت کپکام (Capcom) دانسته است.

ما در نظر داشتیم که کاری متضاد با Resident Evil انجام بدهیم. من این مجموعه را دوست دارم، اما آن را اغراق‌آمیز می‌دانم؛ برای مثال، شما در مقابل عنکبوت‌های غول‌پیکر قرار می‌گیرید و تمرکز این مجموعه بر تنوع دشمنان، [افراطی] است. حال چه می‌شد اگر این بازی درباره‌ی روابط صمیمانه بود و عشق بی‌قید و شرط والدین به فرزند و اتفاقت تلخ و شیرین این رابطه را واکاوی می‌کرد؟

نیل دراکمن

هنگامی که منتقدان مختلف به تجربه‌ی The Last of Us پرداختند، به دلیل عدم وجود تنوع در دشمنان چندان تحت تأثیر قرار نگرفتند. آن‌ها اکشن بیش‌تری می‌خواستند، اما این عنوان چنین هدفی را دنبال نمی‌کرد. این بازی از ابتدا قرار بود درباره‌ی زندگی جوئل (Joel) و الی (Ellie) باشد و سیر تغییر آن‌ها از دو انسان غریبه به دو فردی که برای یکدیگر همچون پدر و دختر می‌مانند را روایت کند.

ناتی داگ و دراکمن بر خواسته‌ی خود پافشاری کردند و یکی از گیراترین داستان‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی را رقم زدند. جوایز و استقبالی که به خاطر این بازی دریافت کردند نیز اثباتی است بر این مدعا.

درست است که داستان نسخه‌ی دوم مخاطبان را به دو دسته تقسیم کرد، اما بازی اول هنوز هم دوست‌داشتنی است و بازسازی آن نیز سال گذشته منتشر شد. همانطور که می‌دانید، سریال اقتباسی ساخت شبکه‌ی HBO نیز به زودی پخش می‌شود.

دست زدن به کاری نامعمول، حتی اگر کاملاً اصیل نباشد، می‌تواند تأثیر بسزایی بگذارد.

بهزاد سالمیCirilla Riannonگیمر غمگینBatman Arkham knightgod of warEzio Auditore da FirenzeRubyUNCLE ARTHURGGهالک ایرانیA,,sh🤘Mohsenj74Abolfazl🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉Ellie terminatormahdi12345Only XboxSpider-Manنیتن دریک پیرpeyman3more

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سازندگان The Last of Us می‌خواستند اثری متفاوت با Resident Evil خلق کنند
سازندگان The Last of Us می‌خواستند اثری متفاوت با Resident Evil خلق کنند
سازندگان The Last of Us می‌خواستند اثری متفاوت با Resident Evil خلق کنند
سازندگان The Last of Us می‌خواستند اثری متفاوت با Resident Evil خلق کنند
سازندگان The Last of Us می‌خواستند اثری متفاوت با Resident Evil خلق کنند
سازندگان The Last of Us می‌خواستند اثری متفاوت با Resident Evil خلق کنند
سازندگان The Last of Us می‌خواستند اثری متفاوت با Resident Evil خلق کنند
سازندگان The Last of Us می‌خواستند اثری متفاوت با Resident Evil خلق کنند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سازندگان The Last of Us می‌خواستند اثری متفاوت با Resident Evil خلق کنند