فیلم Death Stranding در سینما بیسابقه خواهد بود
کوجیما ادعا کرده که اقتباس سینمایی از بازی Death Stranding در مسیر کاملاً منحصر به فردی قدم خواهد گذاشت.
هفته پیش شاهد خبری مبنی بر ساخت فیلم Death Stranding (دث استرندینگ) توسط کوجیما پروداکشنز با همکاری الکس لبوویچی و استودیو فیلمسازی همراستون بودیم که در کنار ساخت بازی Death Stranding 2 میتواند باعث خوشحالی طرفداران هیدئو کوجیما و این فرنچایز او بشود.
حال نیز در طی تازهترین مصاحبه او با خبرگزاری IGN شاهد اطلاعات جالب توجهی از این پروژه سینمایی هستیم. زیرا هیدئو کوجیما فاش کرده که او به هیچ عنوان قصد ندارد تا از مسیری که این عنوان در صنعت بازیهای ویدیویی طی کرده، تقلید نموده و عیناً همان را وارد سینما نماید.
ما هنوز درباره تیم بازیگری به نتیجه نرسیدهایم و نمیدانیم که از ستارگان بازی Death Stranding در اقتباس سینمایی استفاده کنیم یا خیر! یکی از مسائلی که ما به آن توجه خواهیم داشت؛ موضوع شکست اقتباسهای سینمایی از بازیهای ویدیویی میباشد که سعی دارند تا ظاهری شبیه به همان بازی را ارائه نمایند. اتفاقی که به هیچ عنوان برای فیلم Death Stranding رخ نخواهد داد.
در عوض ما سعی داریم تا مسیر جدید و متفاوتی را برای این اقتباس در نظر بگیریم که مناسب مدیوم سینما باشد. من بازی Death Stranding را به گونهای ساختم که مناسب مدیوم بازیهای ویدیویی بوده است و نیازی نیست که همان روند را در قبال ساخت اقتباس سینمایی آن نیز در نظر بگیرم. فیلم Death Stranding مسیری را در پیش خواهد گرفت که از منظر اقتباس از بازیهای ویدیویی تاکنون در سینما سابقه نداشته است. چیزی که الهامبخش ۱۰ الی ۲۰ سال آینده برای بینندگان باشد.
صحبتهای هیدئو کوجیما این سوال را مطرح میکند که اقتباس او چگونه خواهد بود؟ او اعتقاد دارد که فیلم Death Stranding لزوماً اثری گیشهمحور و پرفروش نخواهد بود؛ زیرا او و الکس لبوویچی نگاهی هنری به آن خواهند داشت.
از سال گذشته تاکنون بنده تماسهای بسیاری با افراد سرشناس هالیوود داشتم که تمام صحبتهای ما تنها متمرکز بر Death Stranding نبوده و پیشنهادات مختلفی را دریافت کردم. با این حال باید بگویم که اقتباسی که در همکاری با الکس لبوویچی خواهیم ساخت، فیلمی پرفروش نخواهد بود. کسب ثروت و پول چیزی نیست که من دنبال آن بوده باشم و الکس لبوویچی نیز پیشنهاد ساخت اثری کاملاً هنری را داد که باعث خوشحالی من شده است.
هیدئو کوجیما را میتوان به عنوان یکی از افراد عجیب و غریب و متفاوت صنعت بازیهای ویدیویی محسوب کرد که از چشماندازهای منحصر به فردی برخوردار میباشد. قطعاً اقتباس سینمایی Death Stranding باعث شگفتی بینندگان و طرفدارانش خواهد شد.
منبع: Gamingbolt
پر بحثترینها
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- آیا پیشنهاد سونی برای خرید Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، منطقی است؟
- جزئیات اولین بهروزرسانی Stalker 2 اعلام شد
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
نظرات
به نظرم استاد جدیدا یه چیزی مصرف میکنه تمام ساخته هاش خاص شدن و یک مدیوم جدید رو دارن تعریف میکنن
با یک دست میخواد چهارتا هندونه برداره این مرد شریف
استاد بعد از mgs4 رو به افول رفتند
اثرات دوستی زیاد با جف کیلیه ، هایپ زیاد انجام میده 🤣
کمال همنشین در اون اثر کرد
بزرگوار Death Stranding همچین هم مطابق مدیوم بازی های ویدیویی نبود ۲ ساعت کاتسین اسمش هرچی هست بجز گیم.
این که می دونه چرا اقتباس ها از بازی های ویدیویی شکست می خورن خودش نکته مهمی است شاید واقعا ایده هاش در عرصه فیلم و سریال بهتر به نمایش گذاشته بشن
با این کار کوجیما به ارزوش میرسه
کوجیما دیگ کم کم باید ب فکر بازنشستگی باشی واقعا دث استرندینگ بازی نبود ک بشه باهاش ارتباط عمیق برقرار کرد و اون گیم پلی ک هنو ب تمسخر گرفته میشه با اون متا سینما رو ب حال خودش بزار و ت همون مدیوم خودت بمون
«کسب ثروت و پول چیزی نیست که من دنبال آن بوده باشم.»
همه که نباید AAA های همه پسند بسازن، اینکه کوجیما هر ۵ سال یک گیم خلاقانه با جهانبینی شخص خودش بسازه که چیزی شبیهش وجود نداره جای Call of Duty x و Assassin’s Creed y رو قرار نیست تنگ کنه. حتی اگه با بازیهاشون ارتباط برقرار نمیکنین، نمیشه انکار کرد که این افراد نعمتن برای صنعت گیم با المانهایی که هربار ماجراجویانه در آثارشون برای اولین بار میارن و مرزهایی که شجاعانه میشکنن.
شکستن مرز یعنی به جای استفاده از موتور برای جابجایی و رسیدن به مقصد ، ماهیت بازی را بر راه رفتن بنا کنند !!
اما فیلم death stranding در دنیای بازی ها چیزی تکراری خواهد بود .
دقیقا مثل بازیش:d
یاد آر ز شمع مرده
شما فکر کن کونامی در حال حاضر با هیدئو همکاری داشت چه آثار درجه یکی از فرنچایز های متال گیر و سایلنت هیل میشد ساخت غیر قابل تصوره…. خلاقیت این فرد مِنتی بر صنعت گیم محسوب میشه!
متال گیر ۵ رو دیدیم ! آنچنان مالی نبود .
استاد دلی کار ایول
حرف رایگان
کولبری بی سابقه😳
«من بازی Death Stranding را به گونهای ساختم که مناسب مدیوم بازیهای ویدیویی بوده است»
طرف انگار خودش باورش شده دث استرندینگ واقعا «بازی» بوده – به نظر استاد کات سین های ۴۵ دقیقه ای با گیم پلی بی ربط و مضحک گیم به حساب میاد – باز اون یارو میازاکی حداقل یه گیم پلی آبرو دار تحویل میده به آدم ؛ تو یکی که اصلا نمی دونی فرق گیم با سینما چیه – حالا این یکی شاهکارتون رو هم خواهیم آقای خودپرست!
البته من کاری به به اون یارو میازاکی ندارم😂
اما کوجیما انصافا بگیم گیمهاش لااقل مورد علاقه چند میلیونی بوده که خودمم جزئی ازینام.
DS از نظر من یکی از بازیهای عالی نسل ۸ بوده و هست.
کاری به کاتسینهاش ندارم که طولانی بودن اما گیمپلی بازی فقط تحویل بار از نقطه a به b نیست. توضیح اضاف نمیدم تا طولانی نشه متن چونکه به اندازه کافی راجب بازی گفته شده.
بد نیست رو pc بازی رو بخری(کرکی توصیه نمیشه بخاطر جذابیت آنلاین بودنش)
دقیقا من انلاین بازی کردمش اون کمک کردنه و لایک کردن خیلی جذابه
من که تا حالا اسمی از این فیلم نشنیدم،فکر کنم کوجیما فعلا بی خیال ساخت فیلم شده