نقد و بررسی Need for Speed Unbound؛ همین فرمون درسته!
آیا جدیدترین نسخه از سری Need for Speed یعنی Need For Speed Unbound توانسته است تا طلسم عناوین قبلی را باطل کند و یک ریسینگ خوب را تحویل مخاطب دهد؟
Need for Speed، نامی بود که دوران کودکی و نوجوانی بسیاری از گیمرهای دهه هفتادی و هشتادی را شکل داد. یادم میآید که زمانی، ساعتها لحظه شماری میکردم تا زنگ مدرسه به صدا در بیاید و بعد با شور و اشتیاق به سراغ آن BMW M3 GTR خاکستری بروم و مسابقه دهم و هر از چند گاهی، سر به سر پلیسهای بازی بگذارم.
در نهایت هم آن هلیکوپتر اعصاب خرد کن و ماشینهای تقویت شدهی پلیس راهم را مسدود میکردند و با آن سن و سال، به سختی راهی برای فرار از دستشان پیدا میکردم.
طرفدار این سری باشید یا نه، قطعا با من همنظرید که Need for Speed نتوانست آنطور که باید و شاید در نسل هشتم خودش را نشان دهد و NFS Heat آخرین اثر این سری در نسل هشتم، در بهترین حالت یک بازی خوب بود و نه بیشتر. اما آیا سرانجام در نسل نهم، Criterion توانسته است تا آن حس و حال قدیمی سری Need for Speed را زنده کند؟
انتقام و باز هم همان موضوع همیشگی
راستش را بخواهید، خوشبختانه در Need for Speed Unbound شاهد داستان چندان جدیای نیستیم و بازی نیز، چندان آن را جدی نمیگیرد. ماجرا راجع به دو دوست قدیمی است که زیر نظر مکانیکی به نام Rydell، بزرگ شدهاند و برایش کار میکنند و به نوعی، یک خانواده محسوب میشوند (آنقدر در طول بازی از خانواده صحبت میشود که یاد فیلمهای سریع و خشمگین میافتید).
در روزی از روزها، یکی از دو دوست که Yaz نام دارد (طبیعتا فرد دیگر شما هستید)، به خانواده خیانت و علاوه بر دزدیدن اموال Rydell، تمامی ماشینهای موجود در گاراژ او و در آخر ماشین شما، خانواده را ترک میکند و به گروهی دیگر ملحق میشود. حال شما بعد از گذشت ۲ سال به طور اتفاقی متوجه بازگشت او به مسابقات خیابانی میشوید و قصد دارید تا از او انتقام بگیرید. هدف اصلی شما هم از این انتقام، پس گرفتن اعتبار از دست رفتهی گاراژ Rydell و صد البته، سوییچ ماشینتان است.
حال و هوا و فضای بازی بیشباهت به نسخهی Carbon و یا Most Wanted نیست و سعی دارد تا با الهام گیری از آنها، یک داستان ساده را روایت کند؛ با این وجود، عدم پرداخت مناسب به کاراکترهایی چون Yaz ،Rydell و حتی Tess(مدیربرنامهی گروه)، داستان را کاملا سطحی جلوه میدهد و در کل، سیستم روایی بازی کیفیت چندانی ندارد.
با این وجود، همانطور که گفتم، Unbound در این بخش چندان خودش را جدی نمیگیرد و گویی صرفا بهانهای برای گذراندن مراحل و مسابقات بازی و در دسترس قرارگرفتن رویدادهای محیطی موجود در بازی است که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت ایجاد کرده است. در کل نمیتوان داستان بازی را یک نقطه ضعف تاثیرگذار دانست.
پرواز ماشینها بر فراز Lakeshore City
Need for Speed Unbound به مانند نسخهی قبلی، به دو بخش شب و روز تقسیم میشود؛ با این وجود در Unbound، بازیکن این امکان را نخواهد داشت تا میان این دو، یکی را به دلخواه انتخاب کند. در سیستم جدیدی که برای بازی تعریف شده است، داستان به ۴ هفته و هر یک از روزهای هفته، به دو بخش شب و روز تقسیم شدهاند.
روزهای هفته به شکل یک تقویم برای شما به نمایش در میآیند و هربار که به گاراژ باز میگردید صبح به شب تبدیل میشود و بار دوم، وارد روز بعدی خواهید شد. در انتهای هر هفته، بازیکن در یک مسابقهی نهایی شرکت میکند و در هفتهی چهارم، در برابر Yaz قرار خواهد گرفت.
آیا مسابقات روز و شب به مانند گذشته متفاوت از هم ظاهر شدهاند؟ تقریبا نه. در هر دو حالت مسابقاتی برای شما در نظر گرفته شده است که پاداش تقریبا یکسانی برایتان در نظر گرفتهاند. با این وجود، رویدادهایی وجود دارند که در ادامه راجع بهشان صحبت میکنیم و این موارد، در شب و روز متفاوت از هم هستند.
مسابقههای بازی از حالتهایی که در نسخههای قبلی چون Heat شاهد بودهایم تشکیل شده است. مسابقات دریفت و در نهایت حالت جدیدی به نام Takeover که قبل از این، شاهد آن نبودهایم نیز در این نسخه حضور دارند. با وجود این که تنوع مسابقات بازی بسیار کم است و حتی تعداد پیستهای بازی خیلی زود تکراری میشود، با این وجود کماکان جذاب هستند و میتوانند بازیکن را راضی نگه دارند.
از حالت Takeover گفتیم. این حالت، تنها در شب در دسترس شما قرار دارد و در روز، میتوانید با مراجعه به پیستهای تمرینی، برای کسب مهارت در آن تمرین کنید. در Takeover، شما وارد یک زمین مسابقه پر از موانع مختلف میشوید و وظیفه دارید تا میتوانید این موانع را نابود کنید، دریفت بکشید و غوغا کنید تا در نهایت بیشترین امتیاز را میان دیگر شرکتکنندهها به دست آورید. این حالت مسابقه، یکی از بهترین بخشهای Need for Speed Unbound به شمار میرود و به شخصه حسابی از آن لذت بردم.
از مسابقات بازی که بگذریم، چه در شب و چه در روز شاهد رویدادهایی هستیم که طی آنها یکی سری ماموریت از طرف کاراکترهای داستان به شما محول میشود. در روز شما وظیفه دارید تا ماشینهای گران قیمتی را در زمان معین به مقصد برسانید و در شب، وظیفه دارید تا مسابقه دهندههای تحت تعقیب را از میان پلیسهای گشتی عبور داده و به محلامنشان منتقل کنید و در نهایت، آن محل به عنوان یکی از گاراژهای شما در نقشه ثبت خواهد شد.
Event دیگری در شب وجود دارد که از قضا، هنگام انجام آن پاداش بسیار خوبی به بازیکن داده میشود. طی این رویداد ماشینی تحت تعقیب به بازیکن داده میشود و او باید از دست پلیسها فرار کرده و ماشین را به منطقهای امن برساند. در صورتی که بازیکن خسارات زیادی به ماشین وارد نکند، پول خوبی از طرف مالک برای او واریز خواهد شد.
به مانند گذشته، یک سری چالش چون دوربین سرعت در سراسر نقشه قرار داده شدهاند و با کسب امتیاز در این چالشها میتوانید کمی پول کسب کنید و با دیگر مسابقهدهندهها به رقابت بپردازید.
یکی از مهمترین و هیجان انگیزترین قسمتهای سری Need for Speed، بی شک تعقیب و گریزها و پلیسهای بی اعصابش هستند و این بخش، با کم و کاستیهایی در این نسخه نیز پیادهسازی شده است.
سیستم Heat به مانند گذشته در بازی پیادهسازی شده و پیشرفتها و پسرفتهایی به خود به همراه آورده است. این سیستم به گونهای کار میکند که در صورت شرکت در مسابقات خیابانی و یا سر به سر گذاشتن پلیس، میزان حرارت و یا به اصطلاح Heat ماشین شما افزایش پیدا میکند؛ به این صورت، پلیسها حساسیت بیشتری روی ماشین شما خواهند داشت و تعداد بیشتری از آنها در شهر گشت خواهند زد.
در صورتی که هنگام مواجه شدن با پلیس، درجهی Heat ماشین شما بالا باشید، کلاسهای ویژهتری از ماشینهای پلیس به تعقیب شما خواهند پرداخت و تعداد ماموران پلیس نیز، بیش از قبل خواهد بود. خوشبختانه، تعقیب و گریزها به طور کلی از کیفیت خوبی برخوردارند و فرار کردن از دست پلیسها، حس و حال نسخههای قدیمی بازی را در بازیکن زنده میکند.
همچنین، زمانبندی مناسبی برای بالارفتن درجهی Heat در نظر گرفته شده و بازی در این بخش نه آنقدر سخت است که نتوان از دست پلیسها فرار کرد و نه آنقدر آسان است که به راحتی بتوان به گاراژ پناه برد.
با این وجود، یک سری اشکالات در بخش تعقیب و گریز وجود دارد که مانع از تجربهی بینقص بازی میشود و مهمترین عامل این اشکالات، هوش مصنوعی بسیار ضعیف پلیسها در هنگام تعقیب و گریز است. گاهی، پلیسها اصلا متوجه شما نمیشوند، گاهی به طور ناگهانی از روی نقشه محو و گاهی در کنار شما ظاهر میشوند.
حتی چند باری پیش آمد که پلیسها اقدام به انهدام خود و یا دیگر اعضای نیروی پلیس کردند و در کمتر مواقعی موفق میشوند تا به طور صحیح به ماشین شما صدمه وارد کنند. اینطور بگویم که عملا در سطح هیت ۱ تا ۳، خطری شما را تهدید نمیکند و بیشتر چالش تعقیب و گریزها محدود به سطح ۴ و ۵ است که پلیسهای مخفی و یا وانتهای زرهپوش پلیس سر و کلهشان پیدا میشود.
در هر سطح از درجهی Heat، تنها یک کلاس جدید از ماشینهای پلیس به تعقیب و گریز اضافه میشود و در نهایت شاهد ۵ نوع ماشین پلیس به همراه هلیکوپتر گشت هستیم که متاسفانه راضی کننده نیست و حداقل ترجیح میدادم تا شکل ظاهری پلیسها به مانند نسخهی Rivals از تنوع بهتری برخوردار باشند.
یکی از بهترین قسمتهای Unbound، بخش Tuning ماشین است که اینبار کاملتر از همیشه برگشته تا بتوانید آنطور که دوست دارید، ماشین خود را شخصیسازی کرده و در خیابانها جولان دهید. آیتمهای بسیاری چه برای شخصیسازی ظاهری و چه شخصیسازی کاراکتر اصلی بازی در نظر گرفته شده است و سازندگان دست شما را برای طراحی تکتک بخشهای ماشین باز گذاشتهاند.
کلاسهای مختلفی از انوع ماشینها برای بازیکن در نظر گرفته شده است که هر یک، مسابقات مخصوص به خود را دارند. البته، تفاوت میان این مسابقات صرفا به ماشینهای حریف محدود میشود و بیشترشان حتی در طراحی پیست شبیه به هم هستند.
بازی به مانند قبل به شما اجازه میدهد تا تجهیزات ماشین خود را ارتقا دهید و بسته به نوع قطعاتی که انتخاب میکنید، کلاس و تایپ مشخصی برای آن ماشین برگزینید و یا حتی آن را تغییر دهید. درنهایت بازیکن تشویق میشود که برای هر یک از مسابقات، ماشین مخصوصی را طراحی و برای مثال، از ماشین مناسبی برای دریفت و یا مسابقات خیابانی استفاده کند.
مراحل داستانی بازی، پلیر را به آن سمت سوق میدهند که مدام به انجام مسابقات مختلف بپردازد، پول کسب کند، ماشین خود را ارتقا دهد و در نهایت ماشینهای جدید را خریداری و کلکسیون دلخواه خود را به دست آورد. این موضوع باعث شده است تا Unbound با وجود تمام اشکالاتش، تبدیل به تجربهای اعتیاد آور شود و پلیر تا مدتها درگیر بازی و انجام مسابقاتش باشد.
Need for Speed Unbound از حیث گیمپلی، نسخهی بهبود یافتهی Heat به شمار میرود. در این نسخه، پلیر به راحتی میتواند دریفت بکشد و ماشینها به مانند نسخههای قبلی، به بازیکن آن حس و حال سنگینی را القا نمیکنند. هندلینگ هر یک از ماشینها بهبود یافته و هر یک، نقاط ضعف و قدرت خود را دارند و شما میتوانید بسته به سلیقهی خود در رانندگی، از بین دریفتکشهای ژاپنی و یا Muscleهای آمریکایی و مسابقهدهندههای اروپایی ماشین خود را انتخاب کنید.
یکی از بزرگترین نگرانیهای طرفداران به هنگام عرضهی Need for Speed Unbound، استایل گرافیکی جدیدی بود که سازندگان برای بازی در نظر گرفته بودند. در این سبک جدید، بازی تمی فانتزی به خود گرفته است و کاراکترها ظاهری انیمهای دارند.
از طرفی، به هنگام انجام یک سری حرکات خاص، مثل پریدن از روی بلندی، دریفت کشیدن و یا استفاده از نیتروژن، شاهد افکتهای گرافیکی قابل شخصیسازیای هستیم که به پلیر نمایش داده میشوند و رنگ و روی جدیدی به دنیای بازی میبخشند.
خوشبختانه باید بگویم که این افکتها و ظاهر جدید بازی نه تنها موجب شکست آن شده است، بلکه توانسته با ارائهی جهانی رنگارنگ و مستقل، حس و حال خوبی به پلیر استفاده کند و از آن جایی که در استفاده از این افکتهای گرافیکی افراط نمیشود، در طول زمان حس آزاردهندهای به مخاطب القا نمیشود و در نهایت شاهد خروجی رضایتبخشی هستیم.
با این وجود، هنوز هم پلیرهایی هستند که دوست دارند کماکان با استایلی واقع گرایانه به تجربهی این اثر بپردازند و بازی برای این افراد، گزینهای جهت خاموش کردن افکتهای گرافیکی جدید در نظر نگرفته است. از طرفی این موضوع میتواند باعث ناامید شدن این افراد شود، ولی با این وجود، سازندگان خواهان آن بودهاند تا هویتی مستقل برای Unbound به ارمغان بیاورند و این تصمیم به نفع بازی بوده است.
در Unbound، از یک سری NPC برای پر کردن شهر استفاده شده است که ظاهری شبیه به هم دارند و گویی سازندگان با کپیپیست کردنشان قصد در پر کردن شهر داشتهاند. اگرچه در نهایت این موضوع تاثیر چندانی بر روی تجربهی کلی ندارد، اما ترجیح میدادم تا حداقل سازندگان از طراحی باکیفیتتری برای NPCها استفاده کرده و از طرفی با وجود یک تنوع نسبی میان ظاهر این NPCها، مانع وجود دو یا چند ظاهر یکشکل در یک قاب میشدند.
بازی در شهری خیالی به نام Lakeshore City جریان دارد. طراحی این شهر تا حدودی یادآور نسخههای قدیمی سری NFS چون Carbon ،Underground و حتی Most Wanted است و با وجود استایل فانتزی بازی، بازیکن حس و حال آشنایی با محیطهای بازی دارد.
از نظر فنی، با بهترین Need for Speed Unbound ساخته شده تا امروز سر و کار داریم و اگرچه در بخشهایی شاهد دیر لود شدن بافتها و یا Mini map بازی هستیم، اما این مشکلات خیلی زود رفع میشوند و آنقدری آزاردهنده ظاهر نمیشوند.
باران، نقش به سزایی در زیبا شدن شهر ایفا میکند و به خصوص در بالاترین تنظیمات گرافیکی بازی، حسابی خودش را به پلیر نشان میدهد و قطرات آب به شکلی واقعگرایانه از روی بدنهی خودرو به پایین لیز میخورند. بازتاب نور و انعکاس دنیای بازی روی بدنهی ماشین از دیگر شگفتیهاییست که در هنگام رانندگی با اتوموبیل خود، چشمانتان را نوازش خواهد داد و اگرچه شاهد یک تجربهی کاملا نسل نهمی نیستیم، اما با این وجود سازندگان بازی در بخش گرافیک برایتان کم نگذاشتهاند.
Unbound از نظر صوتی، کماکان درگیر کننده است و کمتر اثری از سری Need for Speed پیدا میکنید که اینگونه نباشد. موسیقیهای بازی تمی خیابانی دارند و هیجان مخاطب را، به خصوص در هنگام انجام مسابقات و تعقیب و گریزها به اوج میرساند.
با این وجود، بزرگترین اشکال Unbound یعنی عدم وجود تنوع در طراحی بخشهای مختلف بازی، در این قسمت هم دیده میشود و ای کاش شاهد ترکهای موسیقی بیشتری در بازی بودیم. آیا این موسیقیها تکراری میشوند؟ اصلا، اما آنقدر باکیفیت هستند که حسرت شنیدن تعداد بیشتری از این ترکهای هیجان انگیز را به دل گیمر میگذارند.
Need for Speed Unbound
Need for Speed Unbound سرانجام موفق شده تا طلسم این سری در نسل هشتم را باطل کند و به یکی از بهترین بازیهای ریسینگ تبدیل شود؛ به عبارت دیگر، این سری در مسیر درستی قرار گرفته است. اگرچه هنوز مشکلاتی در هوش مصنوعی پلیسها و تنوع مسابقات دیده میشود، اما اگر به دنبال مسابقات خیابانی هیجانانگیز با حس و حال عناوین گذشتهی این سری هستید، فرصت را از دست ندهید و این اثر را تجربه کنید.
نکات مثبت:
- گیمپلی درگیرکننده و جذاب به همراه هندلینگ بهبودیافته به نسبت نسخهی قبلی
- تعقیب و گریزهای لذتبخش
- سیستم جدید استفاده از تقویم برای تغییر روز و شب
- شخصیسازی پرجزئیات
- موسیقیهای باکیفیت
- گرافیک فنی فوقالعاده و استفادهی بسیار مناسب از استایل گرافیکی جدید
- حالت بسیار جذاب Take Over
نکات منفی:
- تعداد کم موسیقیها
- تکراری شدن پیستها در طول بازی و تنوع کم حالتهای مسابقه
- پرداخت ضعیف به شخصیتهای داستان
- هوش مصنوعی افتضاح پلیس و تنوع کم آنها
۷.۷
این بازی روی PC تجربه و بررسی شده است
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
حیف nfs که ea و ghost games به گند کشیدنش از ویدیو هایی که از unbound دیدم هندلینگش مثل heat خشک و مصنوعی به نظر میاد یادش بخیر یه زمانی underground، most wanted، carbon تو سبک ریسینگ پادشاهی میکردن ولی الان به این حال و روز افتاده اگه criterion یه nfs در حد most wanted 2012 هم میساخت عالی بود گرافیک وکارتونی و افکت های انیمه ای به nfs نمیاد
اتفاقا هندلینگش خیلی خوبه این نسخه.
بازی روونه و دیگه ماشین به سمت زمین کشیده نمیشه و حس سنگینی رو منتقل نمیکنه.
ولی چیزایی که من توی گیمپلی هاش دیدم احساس میکنم تغییر چندانی هم نکرده و دریفت زدن همچنان عذاب آوره و ماشین هم چنان به زمین چسبیده
نمیدونم چرا اینجوریه هندلینگ بازی، هیچ آزادی عملی در کنترل ماشین حس نمیشه. به طور مثال هندلینگ نسخه های اول و دوم درایور رو در نظر بگیرید تا کاملا منظورمو بفهمید
میدونم درایور رو نمیشه با nfs مقایسه کرد ولی صرفا مقایسه لذت رانندگی و کنترل ماشین دو تا بازی که یکیشون بیست سال پیش و توی نسل پنجم ساخته شده و یه بازی نسل نهمی واقعا فک براندازه!!!
چرا nfs نباید یه همچین هندلینگ و کنترلی داشته باشه تا با آزادی عمل و دقت کامل بشه به دل پلیسا زد؟؟ دیگه از فیزیک بازی که هیچی نمیگم
حین رانندگی حس کنترل همه چیز به آدم القا میشه غیر از ماشین!!!
رانندگی با سبد خرید فروشگاه های زنجیره ای سراسر کشور به مراتب لذت بخش تر از رانندگی در nfs های اخیره!! تازه دریفت هم میشه باهاشون کشید 🙂
داداش من nfs های قدیمی رو زیاد بازی کردم.البته با pc.هندلینگ خیلی خوب بود.الان که این رو با ps5 بازی میکنم،اونقدر هندلینگ سخت شده که از خیرش گذشتم.درسته که کنترلش نزدیک به واقیت شده، ولی مخاطب هم باید باهاش حال کنه
ممنون میشم اگر تکنیک های خاصی برای کنترل هرچه بهتر داری،با من هم در میون بزاری
واقعا من نفهمیدم چرا هندلینگ هیت انقدر مضخرف بود موست وانتد خیلی روون بود اما هیت یجوری بود اصن
دقیقا
هندلینگ کراش ۴ روی ps1 به مراتب لذت بخش تر بود
احتمالا اهالی استدیو گوست اعتقادی به لذت کنترل ماشین توی بازی های ریسینگ ندارن و بنظرشون همین که ماشین رو به جلو حرکت کنه و سمت راست پایین صفحه اعدادی به نشانه مقدار سرعت نمایش داده بشه کافیه و فیزیک و فرمانپذیری و فنریت و تخریب پذیری و چسبندگی منطقی ماشین به جاده از درجه اهمیت ساقطه!!!!
لامصب فقط ۲.۳ نمره کم داشت تا هم رده ی شاهکار RDRll بشه ، البته از نظر گیمفای متزلزل
چه ربطی داشت هر بازی با توجه به سبک و اهدافی که داره نمره داده میشه.
اینو نگی چی بگی
بخاطر حماقتت بهت فحش میدادم غیر این
عقل راکستار فن:
کامیکی نه انیمه ایی
کاملا با تک تک حرفات موافقم
خوشبختانه با توجه به اینکه اندرگرند و ماست وانتد و کربن رو زمان خودشون تجربه کردید احتمالا دوران کودکی و نوجوانی خوبی داشتید که از این حیث ده هیچ از گیمر های کنونی جلوتریم!!
کرک بشه گرفتمش
انگار الکی بود اون عکسی که فرستادی
same here babe
کرک نمیشه جی باز رو نصب کن اون جا رایگان دانلود کن بازی رو
نقد عالی و منطقی👌
خودم که عاشق افکت هاشم خیلی جذابه واس من
ممنون که نقد رو خوندی🌸
محمد رضا جان کلاغ ها خبر رسوندن به اونایی که نمره نقد رو درست حدس زدن هاگوارتز لگسی جایزه میدی😁
منتظرم
کلاغا آدرس رو اشتباه اومدن :دی
ممنون از شما آقای نوروزی نقد بسیار خوبی بود💙
ممنون، لطف کردید که مطالعه کردین
درکل با توجه به این نقد حتما باید بازی کنیمش چون نکات مثبت زیادی داره که همین هم از nfs انتظار میره
در اینجا نمره ۷.۷ اصلا به معنی ضعیف یا متوسط بودن بازی نیست چون نکات مثبتش خیلی ارزشمند تر نکات منفیشه
کاملا درسته
بله اما خب اگه صبور هستید و سخت بازی اذیت تون نمی کنه بازی کنید چون این بازی کاملا مشخصه مال حرفه ای هاست بعد از پنج ساعت تازه تونستم هفته ی اول بازی رو تموم کنم
عالی
دوست داشتم اینو بازی کنم
بدرد نمیخوره
هیت بهتره یا این؟
صد البته هیت
من دیدگاه خیلی خوبی نسبت به این بازی داشتم ولی بعد از بازی کردن پی بک کلا دیدگاهم عوض شد…. یعنی به حدی رانندگی مزخرف ی داره.که منی که سال ها فقط تو درایور ۲ فقط تو شهر الکی می چرخیدم. باز هم نتونستم ۲۰ دقیقه تحمل کنم…. البته منظور من فیزیک کلی ماشین هست که کلا تو nfs ها مشکل داره.. اینم به نظر همون هستش😫
بنازم تیتر خبر😄😄👌🏻👌🏻 برو همین فرمون درستههه
مهم ترین نقطه قوت هر بازی ، گیم پلی اون بازی هست
این نسخه در کل نسبت به heat پیشرفت کرده ، چه از لحاظ گرافیک و …
هندلینگ بازی نسبت به heat راحت تر شده و دیگه خشک و سنگین نیست ولی باز هم جای پیشرفت داشت
در کل بازی خوبیه ولی ایکاش به محیط های خارج شهر از لحاظ تنوع زیستی بیشتر وقت میگذاشتن
ممنون در نظر دارم به زودی پلیش بدم
نقد خوب و منصفانه ای بود.
یعنی ۷.۷ خوبه برای nfs ؟ یکم عجیب به نظر میاد
با توجه به کاری که طی این چند سال با این فرانچایز کردن نمره ۷۷ خوب به حساب میاد دیگه
چی میشه گفت، به مرگ گرفتن تا همه به تب راضی بشن🙂
متای NFS MW 2005 عدد ۸۲ هستش!
نقد کاملی بود تشکر از آقای نوروزی
قبل از انتشار بازی دید من نسبت به بازی و مخصوصا افکتها کاملاً منفی بود اما بعد از خوندن نقد فهمیدم ارزش تجربه داره و گفتید در استفاده از افکتها افراط نشده که این خوبه.
سبک ریسینگ سبک محبوب منه حتماً بازی میکنم.
خیلی ممنون
شخصا قید این بازی زدم اونم فقط بخاطر گرافیک ارت، انگار نقاشی بازی میکنی،این کارچیبود کرده سبک واقعا گرایانه به این بازی میاد نه نقاشی،ارت فقط به دیرت میاد بردلندز،دنیای بازیها که از قدیم واقعاگراینه بوده به سمت واقعیت رفته اینا به عقب برگشتن
درود بر شما بابت نوشتن این نقد و بررسی عالی و خواندنی
قلمت طلا
با خوندن این نقد مشتاق شدم ک بخرمش
فکر کنم ارزش هزینه رو داره
لطف دارید
سرتیتر عالیه: همین فرمون درسته
«پرداخت ضعیف به شخصیتهای داستان» اونم تو بازی ریسینگ؟ خداوکیلی یه ایراداتی بگیرید که بگنجه
وقتی بازی میاد یه داستان رو بیان میکنه باید درست روایتش کنه یا نه؟!
نه
نقد های آقای نوروزی =عدالت
ایول واقعا نیاز بود بهششششش
ممنون از نقد بسیار بسیار خوبتون
بیشترین خاطره من با NFS بازی نسخه دوم most wanted هست آدم رو میبره توی بهر خودش
ماشینا عالی
واقعا تفاوت توی رانندگی ماشینهای مختلف رو میشه درک کرد مکانهای پنهانی ک پیدا میکردیم
و اما تعقیب پلیس all units all units… اون لحظه ک پلیسا گمت میکردن بشخصه ی جا قایم میشدم 🙂
پرش از ارتفاع
وقتی ی رقابت دوتایی رو میبردی و باید تعقیبش میکردی میگرفتیش
انصافا اون موقع عجب گرافیکی داشت و چه خاطراتی که ساخت برامون یادش بخیر
میدونم براتون مهم نیست میدونم اهمیت نمیدید. ولی عجب طراحی کاراکتر بی نظیری هم داشت!
چند تا ماشین داره؟
بعد از آندرگرند۲ این اولین نید فور اسپسدیه که میتونم تایم بذارم براش
ممنون بابت نقد منصفانه
انگار بازی پیشرفت داشته ولی بازم مشکلات همیشگی نسخه های ساخت گوست کم و بیش گریبانگیر این بازیه:
۱)هندلینگ که میفرمایید بهتر شده و تو سایت متاکریتیک هم کاربرا اشاره کردن نسبت به هیت بهتره و بهبود پیدا کرده ولی با اون فیزیک و هندلینگی که هیت داشت، بهبود یافته اون هندلینگ هم فک نکنم چنگی به دل بزنه(با توجه به چیزی که من توی گیم پلی هاش دیدم!!). بهتر بود هندلینگ و فیزیک بازی از پایه و اساس دوباره طراحی بشه، هر چند با توجه به اینکه بازی با فراست بایت ساخته میشه فک نکنم تغییر چندانی بکنه
اگر ea دنبال بازگشت و موفقیت دوباره این فرانچایزه در وهله اول باید یه انجین اختصاصی براش توسعه بده مثل کپکام که برای ایول هزینه کرد و یه انجین پدر و مادر دار مثل RE engine ساخت که تا سال های سال میتونه نونشو بخوره
۲)هوش مصنوعی پلیسا هم یکی از همون ایرادات اساسیه بازیه که همچنان پا برجاست، واقعا درک نمیکنم اگر طراحی یه هوش مصنوعی درست حسابی برای پلیس انقدر سخت و غیر ممکنه پس چطور ۱۷ سال پیش بلک باکس تونست چنان هوش مصنوعی فک براندازی برای ماست وانتد بسازه!!
تعقیب و گریز های بازی و تاکتیک های پلیس برای دستگیری پلیر حتی تو این سن هم برای من جذاب و تا حدودی چالش برانگیزه حتی با وجود گذشت ۱۷ سال از عرضه بازی!!!
دیگه از حضور cross پشت سر کوروت های تا خرخره تیون اداره پلیس راکپورت سیتی و رهبری کردنشون و کاریزمای خاصش هیچی نمیگم(با وجود اینکه هیچگونه شخصیت پردازی ازش تو بازی ندیدیم به غیر از تکست های بازی و دو تا کاتسین اوت دیت، ولی با اینحال بنظرم یه شخصیت منفی یونیک بود برای خودش)
اگر همین رویه رو پیش بگیرن و این دو تا ایراد بزرگ رو هم بتونن رفع کنن به معنی واقعی کلمه سری nfs احیا میشه و هم ea به پولش میرسه هم طرفدارا راضین
البته با توجه به بازخورد های بازی بعید میدونم ea بخواد تغییر مثبتی ایجاد کنه (نمیدونم چرا همه انقدر از بازی راضین، این صرفا نسخه بهبود یافته هیته، هیتی که بنظرم بعد از پی بک بدترین نسخه سری بوده) و چه بسا احساس کنن زیاده از حد هم رو بازی کار کردن و نسخه بعدی حتی افت هم داشته باشه
در کل کرک که بشه قطعا یه تستی میکنم بازیو ولی بعید میدونم راضی کننده باشه
هندلینگ تو پلی دادن مشخص می شه. اول باید تست بزنی بعد با بلدزر رد بشی,
بعد این بازی تو همین حدود همیشه نمراتش گذاشته
متا ۲۰۰۵ ۸۲ و متا کربن ۷۸ هستش. بازی های نسل جدید نید فور اسپید از لحاظ هندلینگم واقعا اونقدری که می گید فرقی نکرده نسبت به گذشته. چون صرفا با اونا خاطره دارین یه بتی ساختین عجیبی و غریب !
منم عرض کردم کرک بشه قطعا تست میکنم و با بلدوزر هم از روش رد نشدم، این دو تا ایراد پاشنه آشیل nfs محسوب میشه و تو هر چی بازی لنگ بزنه قابل تحمله غیر از این دو تا، ولی اینکه میفرمایید از گیمپلی هندلینگ مشخص نمیشه تا حدودی درسته ولی تا حد زیادیش دست بیننده میاد که با چی طرفه مخصوصا وقتی نسخه قبلی رو ۴۰ ساعت پلی داده باشه!!! (البته به دلیل هندلینگ گل و بلبل سه چهارم این تایم توی گاراژ و صرف ور رفتن با ماشینای ژاپنی شده نه رانندگی)
و در نهایت اینکه میفرمایید هندلینگ نسخه های جدید با نسخه های قدیمی هیچ فرقی نکرده با نهایت احترام باید عرض کنم تشریف بیارید پایین!!!
هندلینگ نسخه های کلاسیک گریپ محور بود و به راحتی میشد پیچ ها رو با کم کردن سرعت و میزان چرخش مناسب فرمون رد کرد ولی نسخه های جدید شما یه پیچ سی درجه هم نمیتونید بدون دریفت رد کنید ترمز هم که بگیرید ماشین خودش دریفت میکنه پلیر بیننده ای بیش نیست
هندلینگ رو به قهقرا دادن هیچ فیزیک هم خنده داره
فقط کافیه رد کردن رود بلاک ها توی نسخه کربن یا ماست وانتدو با همین نسخه انبند مقایسه کنید
قابل مقایسه نیست فیزیکی که هفده سال پیش ارائه دادن و چیزی که الان دارن به ملت فرو میکنن
والا ما از چیزی بت نساختیم
ماست وانتد به معنی واقعی کلمه شاهکار بود و همه چیز هم دست به دست هم داده بود تا شاهکار بشه
وقتی بازی به اون خوبی رو زمان خودش تجربه کرده باشید قطعا براتون سخت خواهد بود که ببینید بعد از گذشت حدودا دو دهه یه بازی که اسم و رسم همون بازیو یدک میکشه نمیتونه حداقل استاندارد هایی که اون زمان اجدادش ارائه دادن رو ارائه کنه، ربطی هم به بت ساختن یا خاطره داشتن نداره
مطمئنا اگه یه روزی بتونن این دو تا ایراد اساسی رو رفع کنن و فرانچایز رو به اوج خودش برسونن من اولین نفری هستم که ازش تمجید میکنم
ولی من هنوز عاشق و کشته مرده nfs the run هستم 🙂 خیلی گیم خفنی بود اولین نید فور اسپیدی بود ک وسط مراحل شخصیت اصلی از ماشین پیاده میشد و حتیالامکان استفاده از تفنگ رو هم داشت ولی متاسفانه خیلی زود از مغزها پاک شد نسل هفت بهترین نسل گیم بود …
نسخه قبلی هم مشکل تکراری شدن داشت این نسخه هم مثل اینکه همین مشکل رو داره با وجود اینکه pc قدرتمند ندارم و کنسول نسل ۹ هم فعلا ندارم ولی بابت تجربه نکردن این بازی حسرتی نمیخورم
سلام دوستان نمی دونم نظرم تایید میشه یا نه اما خواستم بگم منتظر کرک شدن بازی نباشید … برید سایت جی باز اپلیکیشن و نصب کنید رایگان و قانونی دانلود کنید و لذت ببرید …
من تازه اومدم گیمفا و این اولین کامنتم هست
هر کسی داره از این بازی تعریف می کنه بدونید یا هنوز به دو ساعتم بازی نکرده یا ان قدر دست فرمونش خوبه که باید شرکت سازنده ازش تقدیر کنه … یه کلام این بازی سولزلایک بازی های ریسینگه اگه دوس ندارید به هر جهت بازی عذاب تون بده سمت این بازی نیاید برید فورزا هورایزن بازی کنید اگه نه تنتون میخاره نصب کنید بازی کنید و عذاب بکشید چون بازی هر کاری میکنه که شما نبرید هر کاری