نگاهی به ضعیفترین آثار انحصاری ایکس باکس
در این مقاله قصد داریم نگاهی داشته باشیم به آثار و عناوین انحصاری ضعیف تاریخ کنسولهای ایکس باکس و دلایل ضعف آنها را بررسی کنیم. با گیمفا همراه باشید.
اهمیتی ندارد که آیا شما طرفدار کمپانی مایکروسافت و کنسولهای Xbox او هستید یا خیر چرا که حتی بزرگترین مخالفان این کمپانی نیز نمیتوانند این حقیقت را که مایکروسافت و Xbox تاثیرات زیادی در صنعت گیمینگ گذاشته و به یک قطب بزرگ آن تبدیل شدهاند را نقض کنند و یا نادیده بگیرند. با این وجود این حقیقت را هم نمیتوان نادیده گرفت که این کمپانی با فراز و نشیبهای بیشتری نسبت به رقبای اصلی خود از جمله کمپانی سونی در طول حضور خود در صنعت گیمینگ روبهرو بوده است.
چند هفتهی پیش در طی مقالهای نگاهی بر ضعیفترین آثار انحصاری کنسولهای PlayStation انداختیم و برای حفظ عدالت تصمیم گرفتیم تا آثار ضعیف کنسولهای Xbox را نیز زیر نور توجهات قرار داده و به بررسی دلایل شکست آنها بپردازیم. توجه داشته باشید که عناوینی که در مقالهی امروز از آنها یاد خواهیم کرد لزوما توسط استودیوهای داخلی مایکروسافت توسعه نیافتهاند و به آثار ترد پارتی انحصاری نیز اشاره خواهیم کرد.
Ninety-Nine Nights
اولین عنوانی که قصد صحبت راجع به آن را داریم، Ninety-Nine Nights ساختهی استودیوهای Q Entertainment و Phantagram است که در سال ۲۰۰۶ به صورت انحصاری توسط مایکروسافت برای کنسول Xbox 360 عرضه گردید و به هیچ وجه نتوانست به اثری به یادماندنی تبدیل شود و نام خود را به عنوان یک تجربهی بسیار متوسط ثبت کرد.
N3 یک تجربهی Hack And Slash با الگوگیری بسیار زیاد از عناوین Dynasty Warriors بود. این اثر شما را در مقابل صدها دشمن به صورت هم زمان قرار میداد و دکمه زنیهای شدید و زیادی را نیز از پلیر طلب میکرد اما مشکل آن است که N3 به هیچ عنوان نتوانست حتی تجربهای نسبتا نزدیک به Dynasty Warriors ارائه دهد و به اثری بسیار فراموش شدنی بدل شد. بسیاری از مخاطبان و منتقدان این بازی را به دلیل داستان ضعیف، کمبود نوآوری و خشک بودن روند بازی مورد انتقاد قرار دادند.
یکی از دلایل اصلی شکست این عنوان زمان بسیار کوتاهی بود که به توسعهی آن تعلق گرفته بود چرا که این اثر جزو اولین عناوین انحصاری کنسول Xbox 360 محسوب میشد و از همین رو سازندگان تازه در ماه سپتامبر ۲۰۰۵ به کیتهای توسعهی این کنسول دسترسی پیدا کردند و تنها پس از گذشت ۶ ماه و در ماه مارچ سال ۲۰۰۶ این بازی را عرضه کردند! این مسئله قطعا ضربات زیادی به این اثر وارد کرد و باعث شد که قبل از آن که کسی نامش را بشنود به فراموشی سپرده شود.
Crimson Dragon
بازی Crimson Dragon در واقع دنبالهای معنوی برای Panzer Dragoon محسوب میشد که توسط استودیوی Grounding Inc توسعه یافت و در سال ۲۰۱۳ برای کنسول Xbox One عرضه شد و کمپانی مایکروسافت نیز نقش ناشر این اثر را ایفا میکرد. این بازی در ابتدا در سال ۲۰۱۰ با نام Project Draco برای کنسول Xbox 360 معرفی شد و قرار بود که با پشتیبانی از کینکت در تاریخ ۱۳ ژوئن سال ۲۰۱۲ برای این کنسول عرضه شود.
زمانی که مایکروسافت کنسول تازهی خود را معرفی کرد تصمیم بر آن شد که این پروژه تاخیر خورده و به جای کنسول Xbox 360 و با بهرهگیری از تکنولوژی کینکت، برای کنسول Xbox One و با پشتیبانی از کنترلرهای اصلی کنسول توسعه یافته و عرضه شود از همین رو در طی مراسم E3 سال ۲۰۱۲ از این بازی به عنوان یکی از آثار هنگام عرضهی کنسول Xbox One رونمایی شد.
در همین راستا بسیاری از افرادی که روی Panzer Dragoon کار کرده بودند از جمله کارگردان آن، آقای Yukio Futatsugi به تیم توسعه دهندهی این عنوان پیوستند و همین مسئله باعث هیجان زده شدن بسیاری از طرفداران عنوان Panzer Dragoon شد اما متاسفانه در نهایت Crimson Dragon نتوانست عملکرد مطلوبی از خود به نمایش بگذارد. بسیاری از منتقدان در حالی که از طراحی هنری این اثر تعریف و تمجید کردهاند، گرافیک و گیمپلی آن را بی کیفیت و بدون تنوع و نوآوری تلقی کرده و همچنین از کنترلهای بازی نیز انتقاد کردند.
در نهایت Crimson Dragon عملکردی متوسط را به نمایش گذاشت و حتی با وجود آن که بسیاری از سازندگان Panzer Dragoon را پشت خودش داشت متاسفانه نتوانست به یک اثر به یادماندنی همچون پدر معنوی خود تبدیل شود.
Kakuto Chojin: Back Alley Brutal
Kakuto Chojin: Back Alley Brutal نه تنها یک اثر بسیار ضعیف بود بلکه یکی از پر حاشیهترین بازیهای ویدیویی دوران خودش نیز محسوب میشود. عنوان Kakuto Chojin: Back Alley Brutal توسط استودیوی Dream Publishing توسعه یافت و در سال ۲۰۰۲ توسط مایکروسافت برای اولین کنسول این کمپانی، یعنی Xbox عرضه گردید.
اگر بخواهم به طور خلاصه دلیل شکست این عنوان را شرح بدهم باید بگویم ما با یک کپی بیشرمانه از عناوین Tekken طرف بودیم تنها با این تفاوت که این اثر نه تنها از لحاظ کیفی در سطح پایینتری قرار داشت بلکه در بخش گیمپلی نیز به هیچ عنوان نمیتوانست آن روند نرم و روان گیمپلی Tekken را بازسازی کند و همچنین از داستانسرایی بسیار ضعیفی نیز برخوردار بود.
بخش داستانی این بازی نه تنها از هیچگونه کاتسین خاصی برخوردار نبود بلکه هیچ ارتباط و یا دیالوگ خاصی نیز در طی آن بین کاراکترها رد و بدل نمیشد از همین رو بسیاری دلیل اصلی شکست این اثر را بخش داستانی مفتضح آن میدانند اما اگر این مسئله برای کوباندن مهر شکست بر پیشانی این عنوان کافی نبود، همانطور گفتم این اثر درگیر حواشی زیادی نیز شد که در نهایت به جمع آوری بازی و جلوگیری از فروش آن در سطح جهانی ختم شد!
Kakuto Chojin: Back Alley Brutal در اوایل سال ۲۰۰۳ از تمامی فروشگاهها جمع آوری شد و دلیل آن نیز وجود محتوای اهانت آمیز به دین اسلام بود. طبق اتهاماتی که به این بازی وارد شده بود، بخشهایی از نوشتههای کتاب قرآن در موسیقی پس زمینهی کاراکتر عرب این بازی به نام Asad پخش میشد از همین رو برنامه ریز ارشد جغرافیای سیاسی کمپانی مایکروسافت، خانم Kate Edwards در این باره به مشورت با یکی از کارکنان عربی زبان این کمپانی پرداخت.
این شخص به انتشار این بازی به دلیل توهین بزرگ به دین اسلام اعتراض کرد اما با این وجود این اثر همچنان در آمریکای شمالی منتشر شد چرا که مایکروسافت عقیده داشت که این محتوای توهین آمیز مورد توجه قرار نخواهد گرفت و کسی از وجود آن با خبر نخواهد شد. البته نمایندهی مایکروسافت اظهار داشت که این کمپانی مطمئن شده است که تمامی نسخههای عرضه نشده از این بازی که شامل این محتوای توهین آمیز میشوند از بین خواهند رفت و نسخههای آیندهی آن را به صورت سانسور شده عرضه میکنند با این وجود همچنان نسخهی سانسور نشده به فروشگاهها راه پیدا کردند.
این نسخه از بازی همچنین در کشور عربستان صعودی نیز عرضه شد که منجر به خبر ساز شدن آن و در نتیجه فشار دولت عربستان به مایکروسافت شد که در نهایت با جمعآوری کلی این بازی در سرتاسر جهان خاتمه یافت!
Bloodforge
Bloodforge یکی دیگر از عناوین Hack And Slash انحصاری مایکروسافت محسوب میشود که با شکست سهمگینی روبهرو شد. این بازی توسط استودیوی Climax و با همکاری کمپانی مایکروسافت در دست توسعه قرار داشت و برای انتشار روی کنسول Xbox 360 و سرویس Xbox Live Arcade برنامهریزی شده بود. پس از اینکه مراحل ساخت این اثر کامل شد، مایکروسافت تصمیم گرفت تا خودش در نقش ناشر بازی قرار بگیرد و آن را زیر پرچم Microsoft Studios عرضه کند.
این اثر با وجود آن که یک بازی بسیار بزرگ برای مایکروسافت محسوب نمیشد و تنها به صورت دیجیتالی عرضه گردید باز هم لکهی ننگی روی نام Microsoft Studios بود که مایکروسافت دلش نمیخواهد هرگز کسی آن را به یاد بیاورد. در حالی که Bloodforge در ظاهر یک اثر بسیار جذاب به نظر میرسد اما زمانی که به پای تجربهی آن مینشینید با سیلی از اشکلات تکنیکی، طراحیهای ضعیف و مکانیزمهای غیر بهینه روبهرو خواهید شد که تجربهی این بازی را هر چه بیشتر خسته کننده میکرد.
نسخهی بریتانیایی مجلهی Official Xbox Magazine به این بازی نمرهی ۴/۱۰ را اختصاص داده و از انیمیشنهای بدترکیب و باس فایتهای بسیار ناامید کننده و بدون چالش آن به شدت انتقاد کرده است! البته در این بین افرادی نیز وجود داشتند که از این بازی لذت بردند. از آن جایی که این اثر یک عنوان اختصاصی برای سرویس Xbox Live Arcade محسوب میشد، نباید انتظار زیادی از آن داشت اما در هر صورت این مسئله همچنان نمیتواند بسیاری از مشکلات کیفی این عنوان را توجیه کند.
در نهایت عنوان Bloodforge با وجود آن که ایدههای جالبی را با خود یدک میکشید اما در زمینهی پیادهسازی آنها شکست خورد و از همین رو، همان لحظه که متولد شد در گور خود افتاده، زیر خاک دفن و به سرعت به فراموشی سپرده شد.
Dino Crisis 3
اگر مقالات مختلف بنده با محوریت ژانر وحشت را مطالعه کرده باشید احتمالا میدانید که من همیشه به نیکی از فرنچایز Dino Crisis یاد میکنم و آن را یکی از مجموعههای بسیار ارزشمند ژانر وحشت میدانم. همچنین در طی قسمت اختصاصی این فرنچایز در آیتم رتروگیم نیز تا حدودی به نسخهی سوم این فرنچایز اشاره و راجع به آن صحبت کردیم.
اوایل قرن ۲۱ کپکام رویکردی تازه و حقیقتا تا حدودی عجیب را نسبت به عرضهی نسخههای جدید از فرنچایزهای موفق خود پیشه کرده بود به طوری که آنها را به صورت انحصاری روی یک کنسول خاص منتشر میکرد و همهی ما میدانیم این رویکرد نسبت به فرنچایزهای بزرگ و مطرح تردپارتی چه پتانسیل بالایی برای شکست دارد.
یکی از نمونههای شناخته شدهی آن عرضهی Resident Evil 4 به صورت انحصاری برای کنسول Game Cube بود که در نهایت به فروش پایین آن ختم شد و کپکام را وادار به عرضهی این بازی برای کنسولها و پلتفرمهای دیگر کرد. Dino Crisis 3 نیز یکی دیگر از این عناوین بود با این تفاوت که این بازی هیچ وقت موفق به عرضه روی دیگر پلتفرمها نشد. این بازی در سال ۲۰۰۳ به صورت انحصاری برای کنسول Xbox منتشر شد و نه تنها عملکرد ضعیفی داشت بلکه باعث فلج شدن این فرنچایز تا همین امروز شد.
در حالی که این بازی برخی خصوصیات مثبت را در خود جای داده بود اما بسیاری از تصمیمات حول محور آن عجیب و غیر منطقی بودند. یکی از این تصمیماتی که شخصا بزرگترین مشکل را با آن دارم، رها کردن تمامی کاراکترها و پایههای داستانی پرداخته و شناخته شدهی پیشین فرنچایز از جمله Regina و پرش زمانی بسیار زیاد به آینده بود. تا همین امروز همچنان گاهی اوقات به این فکر میکنم که چرا کپکام تصمیم گرفت هویتی که برای فرنچایز خود در طی دو نسخه خلق کرده بود را رها کند و به امتحان ایدهای بپردازد که در آن زمان به هیچ عنوان منطقی نبود.
علاوه بر این، مشکلاتی همچون دوربین به شدت آزار دهنده و همچنین تنوع کم دشمنان از جمله مشکلاتی بودند که از آنها انتقاد شد و اگر این مسائل برای زمین زدن این بازی کافی نبود، کپکام به دلایل نامشخصی تصمیم گرفت این عنوان را به صورت انحصاری برای کنسول نوپای Xbox عرضه کند که در نهایت همگی میدانیم به چه سرانجامی رسید. شاید حداقل اگر این عنوان همچون Resident Evil 4 برای همهی کنسولها عرضه میشد، حداقل به حدی از فروش دست پیدا میکرد که کپکام حاضر شود چراغ سبز ساخت نسخهای دیگر از آن را بدهد اما افسوس…
Bomberman: Act Zero
و اما به یکی از عجیبترین عناوین این مقاله رسیدیم و آن Bomberman: Act Zero است. وقتی صحبت از فرنچایز Bomberman میشود همگی آرت استایلی رنگین و روشن را به یاد میآوریم که جزوی از هویت ظاهری این فرنچایز محسوب میشود. اما از آن جایی که کونامی ناشری است که عادت به دخالت در روند ساخت بازیهای تحت سلطهاش دارد موارد مذکور در این نسخه دیده نشدند.
این اتفاقی است که در اتاق فکر کونامی رخ داده است: «به نظرتان برای اینکه این فرنچایز را به افراد بزرگسال و یا مخاطبان غربی معرفی کنیم چه کار باید بکنیم؟ گیمپلی آن را چالش برانگیزتر کرده و گیمپلیای نوآورانهتر طراحی کنیم؟ خیر. آیا باید با روشها و استراتژیهای مارکتینگ تازه به بازار بازیهای ویدیویی غربی نزدیک شویم؟ باز هم خیر.
کاری که باید بکنیم آن است که هویت بازی را از آن جدا کنیم، یک لایهی تاریک روی آن بکشیم، طراحی دوستداشتنی و نمادین کاراکتر اصلی را به یک چیز عجیب و غریب تغییر بدهیم و در نهایت به جای برچسب درجه سنی E، برچسب T را روی آن بچسبانیم تا جوانان را به سوی این بازی بکشانیم. این استراتژی قطعا عمل خواهد کرد!» خب احساس میکنم همهی ما بجز کونامی میتوانیم بر این مسئله اتفاق نظر داشته باشیم که این ایده حتی روی کاغذ هم احمقانه بود.
حقیقتا هر بار که به این نسخه از Bomberman نگاه میکنم حتی با وجود آن که نامش روی کاور بازی نوشته شده است باز هم نمیتوانم بفهمم این دیگر چه چیز عجیبالخلقهای است که دارم به آن نگاه میکنم. Bomberman: Act Zero توسط استودیوی Hudson Soft ساخته و توسط کونامی در سال ۲۰۰۶ و به صورت جهانی و انحصاری برای کنسول Xbox 360 عرضه شد و به سرعت چه از سوی منتقدان و از چه سوی طرفداران با خاک یکسان شد(چه کسی فکرش را میکرد!؟).
منتقدان و مخاطبان این بازی را به دلایلی از جمله ساندترک ضعیف و فراموش شدنی، نبود تنوع در طراحی مراحل، صفحههای لودینگ طولانی، گیمپلی خشک و تکراری، نبود امکان ذخیره سازی و چندین مورد دیگر مورد انتقاد قرار دادند. Bomberman: Act Zero با متای ۳۴/۱۰۰ و یوزر اسکور ۲.۳/۱۰ نه تنها لکهی ننگی بر نام این فرنچایز است بلکه یکی از ضعیفترین آثار انحصاریای محسوب میشود که تا به حال روی کنسولهای مایکروسافت عرضه شده است.
Crossfire X
اولین نسخهی Crossfire ساختهی استودیوی Smilegate Entertainment یکی از عناوین بسیار محبوب رایگان پلتفرم PC در کشورهای شرقی محسوب میشود از همین رو استودیوی سازندهی بازی در صدد معرفی این آیپی به کشورهای غربی بود و در این راستا تصمیم به همکاری با مایکروسافت برای ساخت یک نسخهی کنسولی از آن گرفت.
همچنین استودیوی Remedy Entertainment نیز وظیفهی ساخت بخش داستانی بازی را بر عهده داشت و به گفتهی تیم سازنده، قصد داشت با الگوبرداری از فرنچایزهایی همچون Metal Gear Solid و Resident Evil، «کاراکترهایی بزرگتر از زندگی» خلق کنند و درحالی که همچنان توانستند ایدههای جالبی را در این بخش پیادهسازی کنند اما متاسفانه در نهایت به این هدف دست نیافتند. در زمان عرضه، بازی با انتقادهای شدیدی نه تنها از سوی منتقدان بلکه از سوی پلیرها نیز مواجه شد. بسیاری این عنوان را به دلیل داستانسرایی ضعیف، گانپلی آزاردهنده و همچنین کنترلهای بسیار بد مورد انتقاد قرار دادند.
Game Rant بخش داستانی را ناامید کننده خطاب کرده و اظهار داشته است که اگر بسیاری با دیدن لوگوی استودیوی Remedy فکر میکنند که قرار است با یک بخش داستانی با کیفیت روبهرو شوند بسیار ناامید خواهند شد. IGN نیز به شدت از گانپلی و کنترلهای بازی انتقاد کرده، هوش مصنوعی را «بیمغز» و مراحل بازی را فراموش شدنی توصیف کرده است.
بسیاری میگویند که این بازی توسط استودیوهای مایکروسافت ساخته نشده است و بنابراین نمیتوان شکست آن را پای این کمپانی نوشت و این موضوع کاملا درست است اما مسئله این است که مایکروسافت قبل از عرضهی بازی آن را سنجیده و آن را از پروتکلهای لازم برای عرضهی روی کنسول خود عبور داده است و این مسئله که دپارتمان کنترل کیفی این کمپانی حتی اجازهی انتشار چنین اثری را روی کنسولهای Xbox داده است خود به تنهایی بسیار عجیب است.
Kabuki Warriors
و در آخر بگذارید مقاله را با یکی از بدترین آثار تاریخ گیمینگ تمام کنیم، اغراق نمیکنم عنوانی که الان میخواهم دربارهاش صحبت کنم در لیست بدترین بازیهای تاریخ جا خوش کرده است. عنوان Kabuki Warriors یک بازی در سبک مبارزهای به شمار میآید که با همکاری استودیوهای Genki و Lightweight ساخته و در سال ۲۰۰۱ به صورت انحصاری برای کنسول تازه متولد شدهی مایکروسافت عرضه شد و موفق به دریافت اولین نمرهی ۱/۱۰ تاریخ نشریات شد(حداقل در یک چیز اولین بود).
Kabuki Warriors گرافیک مفتضح، طراحی محیط بسیار ضعیف، لیست حرکات محدود، کمبود تنوع در کاراکترها و هر گونه ضعف دیگری که یک بازی مبارزهای قادر با داشتن آن است را دارا است. یکی از اصول بازیهای مبارزهای بهره بردن از چندین دکمه برای انجام کمبوهای مختلف است اما جالب است بدانید که Kabuki Warriors تنها از یک دکمهی کنترلر Xbox برای حمله و ضربه زدن استفاده میکند! هر چند اگر همچون یک بازی مبارزهای استاندارد از دکمههای دیگر نیز بهره میبرد لیست حرکات مبارزهای آن اینقدر محدود بود که از هیچ یک از آن دکمهها استفاده نمیشد.
آقای Andy McNamara منتقد مجلهی Game Informer در طی اظهاراتی بسیار جالب دربارهی این بازی چنین گفته است:
این بازی صراحتا یک جوک است. مبارزانی که شما در اوایل بازی با آنها روبهرو میشوید آن قدر راحت شکست میخورند که من رسما یک مبارزه را صرفا با ضربه زدن کنترلر به باسنم برنده شدم. ای کاش شوخی میکردم اما الان امتیاز یک هیچ به نفع باسن من هستش. برخی از مبارزان با لباسهای پرجزئیات و رقصهای دقیقشان جذاب به نظر میرسند اما {بخش} مبارزات رقت انگیز است.
Andy McNamara – Game Informer
منتقد مجلهی NextGen نیز از این اثر به عنوان «یک نمونهی خوب از یک بازی مبارزهای بسیار بد» یاد کرده است. در نهایت Kabuki Warriors حتی موفق نشد نام خود را به عنوان یک بازی بسیار بد در ذهن مخاطبان ثبت کند چرا که امروزه حتی کسانی که آن را تجربه کرده بودند نیز آن را به یاد نمیآورند.
سخن پایانی
هر یک از کمپانیهای بزرگ صنعت وسیع بازیهای ویدیویی در طول تاریخ حضورشان در این صنعت، فراز و نشیبهای خاص خودشان را داشتهاند. امروز نگاهی به برخی از آثار ضعیف و بعضا فراموش شدهای انداختیم که تنها مقصدشان یکی از کنسولهای کمپانی مایکروسافت بوده است. برخی از این آثار ایدههای جالب و پتانسیل بالایی داشتند اما در پیادهسازی آن به مشکل بر خوردند و برخی دیگر از همان ابتدا خود را برای شکست آماده میکردند.
نظر شما دربارهی عناوین یاد شده در این مقاله چیست؟ آیا هیچ یک از آنها را تجربه کردهاید؟
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
نظرات
به دیزگان به این خفنی هم میگن انحصاری ضعیف سونی😑
دیزگان خفنه؟؟؟؟؟؟
دیزگااااااان خفنه؟؟؟؟؟؟؟؟
اه اه بریم پناه بگیریم الان جنگ میشه😕
خسته نباشید آقای زرمهر🙏🏻
برای نینتندو هم یدونه از این مقاله ها نیازه
هیچکدوم رو بازی نکردم خوشبختانه،از نظر کیفیت فورزا ۵؛هیلو های سه و ریچ و اینفینیت و گیرز ۳و۵ و سانست اوردرایو برام بهترین ها بودن.ضعیف ترین هم قطعا گیرز جاجمنت
هیلو اینفینیت بخش داستانیش چطور بود؟
و نظرت راجع به گیرز ۴ و flight simulator هم بگو : )
هیلواینفینیت رو خیلی دوست داشتم کمپینش رو،اون موقع به عنوان سونی فن کامل رفتم سمتش هنوز خیلی ایکس باکس رو دوست نداشتم،پایان جالبی داشت برای هیلو چون همه ۶ نسخه اصلی رو پشت هم بازی کرده بودم خیلی خاطره خوبی شد
گیرز ۴ داستانش اصلا خوب نبود و بعد از تموم شدنش حس کردم چیز بیخودی بود،ولی ۵ عالی
فلایت سیم هم بازی نکردم
در مورد فلایت سیمولیتور فقط همینو بگم محیط های داخل بازی اینقدر زیبا و جذاب درست شده ارزش یه بار بازی کردن رو داره اونم زیاد درمورد گیرز ۴ هم به نظرم تکرار مکررات بود با گرافیک نسل هشتم من روی ایکس باکس وان اورجینال پلی دادم بخوام در مورد بازی بگم برات میتونم بگم اولای بازی حالت بهم میخوره همش فایت با ربات تا اینکه پسر مارکوس میره پیش باباش و میگه یه لوکاست پیداش شده این حرفا از اونجا به بعدش خوب میشه دوباره لوکاست ها میان و جنگ اینا داستانا ولی تا قبل مارکوس توفیقی نداشت بهترین مرحله قسمت ۴ هم از نظر من موتور سواری پدر پسری مارکوس بود که حقیقتا مرحله جذابی بود همینطور آخرش که از تو معدن میخوان فرار کنن سوار یه سری یادم نیست آسانسور بود چی بود اینارو با سرعت زیادی میکشه بالا هیلو هم هنوز بازی نکردم
کرک داون ۳ چرا نیست پس؟
اون مرحله ای فراتر از ضعیف ترین بود ، اما این لیست ضعیف ترین ها بود
Crossfire با Ninety-nine nights فقط میشناسم اسمشون شنیدم🌞
یدونه هم برای نینتندو بسازید با تشکر
crack down 3هم بدبود
میزدی تمام آثار ساخته شده به جز فورزا با گرز آف وار اینقد مقاله نیاز نبود
سایکوناتز ۲ اوری کالکشن قدیمی هیلو : آیا ما برات یک جوک هستیم ؟
آره چرت و پرت در حد بوندسلیگا
ای وای عموجون توهم اینجایی؟
(بچه ها خواهشا با ادب حرف بزنید و از حرفایی که میزنه هم ناراحت نشید بچست دیگه یخورده بد تربیت شده دست خودش نیست.)
عموجون«فقط پلی استیشین» تو راحت باش من شرایطتو توضیح دادم😘😘😘
پیرمرد اگه تموم شد میخوام بگم خیلی تاثیر گذار بود حالا جمع کن میخوام ادامه پستمو بدم
عموجون بابات میدونه گوشی دستت گرفتی اومدی عمو جون عموجون میکنی؟ شما برو گوریل بکش تو هیلو لذت ببر😘😘😘😍آفرین عموجون
ابر شاهکار Crackdown 3 کجاست؟
dino crisis3 که اصن یه چیز عجیب غریب بود دایناسور تو فضا! بعد بازی کلا همه چیش تو دیوار بود !
سر crossfire که گفتن رمدی قراره بخش داستانیش رو کار کنه خیلی هایپ شدم ولی بد از آب دراومد
لیست بازی ها این مقاله(ضعیف ترین بازی های ایکس باکس) از لیست کل بازی های ایکس باکس بیشتره😅(شوخی)
اون شوخی آخرت رو نمیگفتی حکم جهاد میدادم
😅😅👌
لعنت بهت😂😂
“پیروزی یعنی رفتن از یک شکست به شکست دیگر بدون ناامید شدن”
وینستون چرچیل
هنر گیم ساختن نزد سونی است و بس💙
ی همچین لیستی واس سونی هست
همون لیستی که بدترییییییین انحصاری تاریخ سونی دیزگان بود؟؟؟ (مردم رد دادن دیگه)😂😍😘😘
راکستار و نینتندو و سیدی و…: we are joke for you
عکس پست چیه کلیک بیت بود فقط ؟
با فاصله خیلی زیاد از مقاله بازی های ضعیف سونی اومد
ی جوری تیتر زدن نگاهی ب عناوین ضعیف ایکس باکس انگار که ایکس باکس عنوان قوی ام داره 😂😂
.
( الان ریپلی میزنن آره نسخه های قدیمیه هیلو و گیرز 😂😂😂)
عناوین خوبی نداره ارزش نداره فقط نمیدونم چرا جایی نیست شماها بهش هیت ندین
چرا سونی انقدر داره زجه میزنه
چون میدونن دیگه این روزای آخریه که قدرت دارن و کم کم باید ۷۰دلار بدن بابت dlc ها و زبونشونم کوتاه باشه(قبلا سوزش ۷۰دلار کمتر بود چون فخر میفروختن)
عموجون میدونم پولت نرسیده پی اس فایو بخری دلم خیلی واست میسوزه،حالا چون پولت نرسیده انقد فخر فخر نکن بی تابی نکن تازه اوایل نسله ۵ سال بعدو میبینم مثل تمام نسل های دیگه سونی برنده میشه،هنوز انحصاری های خوب و جذاب نیومده،بی تابی نکن به اونم میرسی
هیلو سه گانه انقلاب شوتر ها
سه گانه گیرز آف وار انقلاب در بخش کاور گیری تو
بازی.
شما فشار نخور
نه اتفاقا از عناوین جدید میشه به سایکوناتز ۲ مایکروسافت فلایت سیمیولیتر اوری فورزا هورایزن اشاره کرد خیلی ممنون که خودتون به کالکشن افسانه هیلو های بانجیم اشاره کردید 🙂
باشه حالا چرا گریه میکنی
پاشو برو با آتاریت بازی کن 🤡
وقتی میگید بازیهای انحصاری Xbox ذهن میره سمت استودیوهای خود Xbox
ضعیفترین بازیهای انحصاری عرضه شده رو پلتفرم xbox تیتر درست تری هست
از این نوع بازیها روی همه پلتفرمها هست
درود بر شما
اگر مقاله رو مطالعه کرده باشید در بخش مقدمه به وضوح اشاره کردم که برخی از عناوین یاد شده در این مقاله لزوما توسط استودیوهای داخلی مایکروسافت ساخته نشدن. البته بسیاری دیگه از عناوینی که به اونا اشاره کردم مایکروسافت نقش ناشرشون رو ایفا کرده. تیتری هم که شما پیشنهاد دادید تقریبا هیچ تفاوتی در معنا با تیتری که بنده زدم نداره تنها تفاوتش بهینه نبودنشه چرا که تیتر باید کوتاه و مختصر باشه و به خوبی منظور رو برسونه.
نویسنده ساعتها وقت میذاره و چندین هزار کلمه مینویسه که مخاطب اون رو مطالعه کنه نه اینکه تیتر رو بخونه و به قول شما ذهنش به طرف خاصی بره و به یک نتیجهگیری برسه و اگر کسی این کار رو میکنه بیشتر به خود شخص برمیگرده و توضیح بیشتر در تیتر مقاله تفاوتی در اون ایجاد نخواهد کرد.
وقتی میگیم آثار انحصاری Xbox یعنی آثاری که به صورت انحصاری روی کنسولهای Xbox در دسترسه و در طول مقاله هم بر این منظور پایبند بودیم اینکه ذهنا به چه طرفی میره دیگه بستگی به دیدگاهی که اون شخص نسبت به مایکروسافت و کنسولاش داره برمیگرده وگرنه مقاله یک منظور ثابت رو میرسونه.
“”بخش مقدمه””
نگفتم بخش مقدمه گفتم تیتر
“”نویسنده ساعتها وقت میذاره و چندین هزار کلمه مینویسه که مخاطب اون رو مطالعه کنه نه اینکه تیتر رو بخونه و به قول شما ذهنش به طرف خاصی بره و به یک نتیجهگیری برسه و اگر کسی این کار رو میکنه بیشتر به خود شخص برمیگرده و توضیح بیشتر در تیتر مقاله تفاوتی در اون ایجاد نخواهد کرد.””
تیتر باید خلاصه کلی از متن باشه
و یه پیش زمینه ای به مخاطب بده که اینجا این پیش زمینه رو با خطا یا اشتباه میده
“”وقتی میگیم آثار انحصاری Xbox یعنی آثاری که به صورت انحصاری روی کنسولهای Xbox در دسترسه و در طول مقاله هم بر این منظور پایبند بودیم اینکه ذهنا به چه طرفی میره دیگه بستگی به دیدگاهی که اون شخص نسبت به مایکروسافت و کنسولاش داره برمیگرده وگرنه مقاله یک منظور ثابت رو میرسونه.””
تیتر شما اینجوری منظور میرسونه که استودیو های xbox این بازیها رو ساختن
“”ضعیفترین بازیهای انحصاری عرضه شده رو پلتفرم xbox “”
تیتری که من گفتم دقیقآ چیزی هست که تو متن نوشته شده
حالا قبول نداشتن و یا داشتن شما به خودتون برمیگرده که دوست داشتین چطوری تیتر بزنید
شاید از xbox متنفر بودید اینجوری تیتر زدید شاید اشتباه کردید شاید از عمد زدید تا بازدید بیشتر بگیرید و ۱۰۰ اگر دیگه
اما تو این فکت که تیتر منظور اشتباه می رسونه خدشه ای وارد نیست
شما خودتون پاسخ خودتون رو دادید. شما میگید تیتر باید یک خلاصه کلی از متن باشه و خلاصهی این متن هم صحبت دربارهی بازیهای انحصاری کنسولهای Xbox هستش آیا غیر از اینه؟ خیلی جالبه که شما تیتر “”ضعیفترین بازیهای انحصاری عرضه شده رو پلتفرم xbox “” رو متفاوت از تیتر حال حاضر مقاله میدونید چرا که تیتر شما هیچ تفاوتی در رسوندن این پیام که استودیوهای مایکروسافت این بازیها رو ساختن ایجاد نمیکنه.
چه بازیها توسط استودیوهای فرست پارتی ساخته شده باشند چه ترد پارتی همگی زیر مجموعهی “”بازیهای انحصاری عرضه شده رو پلتفرم xbox “”به شمار میان بنابراین اینکه برداشت خودتون رو فکت تلقی کنید اشتباهه. بنده برای مقالهی بازیهای سونی هم دقیقا چنین تیتری زدم و اونجا به نظر نمیومد کسی برداشت اشتباهی کرده باشه. همونطور که گفتم تنها تفاوت تیتر شما بهینه نبودنشه و نمرهی سئوی مقاله رو پایین میاره وگرنه از نظر تکنیکال هیچ تفاوتی در معنا ایجاد نمیکنه.
“بازیهای انحصاری Xbox”
با
“بازیهای انحصاری عرضه شده پلتفرم xbox”
تفاوتی نداره؟!
من که اون مقاله سونی رو ندیدم ولی چیزی که اینجا میبینم اشکال داره
اینکه میگید مشکل ندارد عجیبه اگر میخواستین یه مقاله برای بازیهای فرست پارتی بزنید چه جوری تیتر میزدین؟!
با باسنش حریفو کشته
منو یاد هالک ایرانی میندازه که تو رینگ همش پشتش به حریف بود
مایکرو مدیریت خوبی اصلا نداره.😣. این مقاله هم همین رو نشون میده.. کافیه برید نمره متا و نظر کاربرای ضعیف ترین بازی ها انحصاری سونی رو با همین ها مقایسه کنید.. با اختلاف بد های اون خیلی از بد های این بهتره…. تو بقیه حوزه ها هم مایکرو درجا زیاد زده… مانند ویندوزفون که زد نابودش کرد با تنبلی .
اولا تجربه شون کمتر بود،تازه کار بودن.فقط میخواستن عناوین بیشتری عرضه بشه.که کمیت داشته باشن.
الان دیگه سیاست های بهتری رو اتخاذ کردنو دارن بهتر پیش میرن.واقعا اینکه سونی بهتر عمل میکنه توی انحصاری ها غیر قابل انکاره.اما مایکرو برای طرفداراش داره تلاش میکنه و فقط بدنبال پول گرفتن ازشون نیست و این قابل تحسین و احترامه.
سونی هم درسته خوبه ولی دیگه از آبم داره کره میگیره.
حرفات رو قبول دارم 👍ولی سونی هم زمان ps1 اولین تجربه ش بود ولی همون اولین تجربه ش هم عالی کار کرد…. معمولا مایکرو زیاد گند میزنه.. درسته که سونی پول پرست هست ولی خیلی بازی هاش شاهکارن… و واسه همون ها می خوایم کنسولش رو بخریم.. ولی ایکس باکس رو واسه گیم پس می خوایم
خوبه الان همین مایکرو ۴۵ ساله ارزشش بیش از ده برابر سونی ۷۵ ساله هست ۱۴۰ ملیارد در مقابل ۲ تریلیون
به خاطر ویندوز و افیس هست که دو تریلیون هست.. کسی هم تو سیستم عامل رقیبش نیست واسه همین اینجوری ازش پول در میاره😔
اوکی ولی اینارو استودیو های ایکس باکس نساختن
ضربه کنترلر به با….ن🗿💀💀💀💀💀😂😂😂
مایکروسافت یه کارایی داره میکنه برای انحصاریاش، ببینیم چی میشه، به عنوان یه سونی فن براش آرزوی موفقیت دارم👍🏻
یه فن قابل احترام🙏🙏🙏🙏
خداوکیلی ماهم دوس داریم رقابت خوب باشه.نزدیکی مایکرو به سونی باعث بهتر شدن کیفیت سونی خواهد شد مطمئنا.
سندی بر لکه ننگ و وصله ای ناحور به نام ایکس باکس که از ابتدا سعی کرد با پول مایکروسافت خودش رو به دنیای گیم قالب کنه
وقتی گیمر نسل ۸ باشی*
اصلاح میکنم : وقتی موبایل گیمر نوب باشی
🤝
اشغال ترین بازی تاریخ حتی از بهترین بازی های تاریخ سونی هم بهترن
آخه شبیه ساز عنکبوت، شبیه ساز گربه، شبیه ساز تبر زنی ، کپی پیست آساسینز کرید یعنی فوربیدن وست، شبیه ساز شمشیر کشی و … هم شد بازی حاضر ۱ هزار دلار پول بدم کرای فایر بزنم اما آشغالی به اسم گاد رو حتی یک سنت هم پول ندم
حالا مامان جونت بهت پول نداده پلی استیشن بخری رفتی از مجبوری ایکیس بوکیس خریدی،حق میدم بت 🥺
اکثرشونم شرقین...
بنظرم بهترین رو میزاشتید برای خودتون بهتر و راحت تر بود چون اگه بدترین رو بخای بگی باید یه طومار بنویسی یه صد پارت فک کنم بشه این مقاله
مقاله بدترین گیم های سونی رو خوندی
داداش خودتو اذیت نکن همونی که بدترین بازی دیزگان بود؟؟😂😂ولی خب حق میدم بهت تاحالا معنی واقعی انحصاری به گوشت نخورده
بتسدا عقلانی بود ولی مرد مومن آخه اکتیویژن ؟😐 کاش مثل سونی چندتا استودیو کوچیکه ترو میخریدی و به اونا فرصت میدادی ولی خوشبختانه به تازگی امیدم به عناوین انحصاری ایکس باکس بیشتر شده ترو خدا همین ریتمو حفظ کنید گند نزنید و در آخر به امید موفقیت استارفیلد♥️
چرا مایکروسافت اینقد استدیو جدید میخره ؟
دلیلش :
سهامدارای سونی فشار خرید بتسدا و اکتیویژن رو تو این پست دارن خالی میکنن، آفرین بیشتر ضجه بزنید
عنوان Drake of the ninty nine dragons در این لیست به شدت جاش خالیه. طرفدارای Angry video game nerd خوب این بازی رو میشناسن
مقاله واقعا جذاب و عالی بود. از بین این اثار فقط n3 رو تجربه کردم چون طرفدار Dynasty warriors بودم.
فقط خواستم بگم Kakuto Chojin برای من که اونموقع بازیش میکردم اصلا بازی ضعیفی نبود که هیچ یکی از بهترین بای های مبارزه ای عمرم هم بود برید و تو یوتیوب ویدیوهاشو ببینید تا هم گرافیک خیلی بهترشو نسبت به تیکن رو ps2 ببینید هم بعد از خوندن نظرات سایر افرادیی که بازی رو تجربه کردن متوجه بشید که اونها هم ار بازی راضی بودن مگر کسایی که دلیل دیگه ای غیر از خود بازی برای کوبوندنش دارن
هشتگ#=فورزا با متای ۹۲. چرخ دنده جنگ ۵ متای ۸۵
هیلو با متای ۸۷. تا این بازی های عالی هستند کسی به اونای دیگه اهمیت نمیده
نمیدونم مایکروسافت این همه پول داره نمیتونه یه چهارتا استعداد پرورش بده که براش حداقل یه بازی درست حسابی بسازن!!!
البته که شکست هست و نمیشه کاریش کرد ،یا باید ترسید و پیش نرفت و یا قبول ریسک کردن کنن و انجامش بدن
کمی سختگیری میکنی انها کودن نیست و فقط ایدهای جدید میدن که همش همانجوری که میخوان پیش نمیره،این هم در نظر بگیر که انها میسازن و ما استفاده میکنم نه برعکس،گیمفا همیشه عادت داره که شمشیر به دست حمله کنه
این بیچاره بازی خوب نمیتونه بسازه فقط مجبوره هی بره استودیو بخره و گند بزنه به اونا
کلا ایکس باکسی ها خیلی دلم براشون میسوزه پول خرید پلی فایو نداشتن به زور رفتن یه سری اس اشغال ۸ تومنی خریدن شدن فن مایکروسافت خخخخخ
Andy McNamara یعنی با نظر این منتقد جر خوردم از خنده آقا اندی دمت گرم واقعا گل گفتی هنوزم بعد ۲۰ سال ایکس باکس یه بازی شاخ نداره یعنی من رفتم سری اس خریدم که پولمو بریزم دور لاگین های پی در پی بعد هر بار خاموش کردن فیلتر معکوس از سمت مایکروسافت یعنی بدون dns عملا این کنسول حتی قابل بازی هم نیست بازی های آفلاین هم حتی نیاز به نت دارند برای ذخیره سیو این داستانا یعنی زخم شدم فارق از خود کنسول و سیستم عاملش که مارو باردار کرده یه انحصاری ناب در حد بازی های سونی حسرتش به دلم موند من رفتم ps4 رو فروختم که با خرید یه سری اس به نسل نهم ورود کنم اما خوب عملا یه کنسول خاموش رو دستم مونده همه بازی های گیمپسم رفتم اونایی که میخواستم بگذریم آقا نمیدونم کی ایکس باکس اونی میشه که همه ازش میخوان اما امیدوارم یکم اسپنسر جای خرید اکتی و این داستانا استدیو های فعلی رو درست مدیریت کنه تا ۴ تا بازی ناب مثل سونی بده بیرون اینقدر کف بازاری نباشه
منم همین اشتباه رو کردم. رفتم سری اس با ۴ تا دسته گرفتم ولی الان میگم کاش یکم پول بیشتر میزاشتم ps5 میگرفتم. میدونی کجاش درد داره؟ اینکه تند تند دسته ها باطری تموم میکنند و همش باید دنبال باطری باشی اونقد این مساله اذیت کننده ست که من از تنظیمات شوک همه دسته هارو خاموش کردم که کمتر دنبال باطری عوض کردن بیافتم.
و ازون عجیب تر اینکه دسته ps5 با فناوری فوق العاده Dualsense و قابلیت شارژ، ارزونتر از دسته xbox هست!!!!
مشکل لاگین رو من هم دارم و خیلی اذیتم میکنه و همینطور این مساله که بدون نت عملا نمیشه هیچ بازی انجام داد. (حالا نگم که بخاطر استفاده از دی ان اس سرعت دانلود میاد پایین)
انحصاری درست حسابی که نداره، منم زیاد وقت بازی ندارم بجز آخر هفته ها. میشینی Flight simulator یا فورزا بعد از یک هفته بازی کنی، میبینی ۵ گیگ آپدیت داده.
مساله اصلی اینجاست که تکلیف همه کنسول ها مشخصه یعنی nintendo بازی هاش خانوادگی و پارتی هست
Playstation هم بازی هاش Adventure و داستانی هست. این وسط Xbox تکلیفش مشخص نیست هر ماه چهارتا بازی indie میاد تو گیم پس که اکثرشون حتی ارزش دانلود ندارن.
به دوستم گفتم ایکس باکس نخره و قانعش کردم پول بیشتر بزاره واسه Ps5. نوش جونش
در هر صورت امیدوارم وضعیت بازی های گیم پس بهتر بشه.