سونی با گسترش سرمایهگذاری در بازیهای چینی برای رقابت با مایکروسافت آماده میشود
سونی گفته است که برنامه دارد تا بازیهای چینی را شناسایی کند و در بهرهبرداری از این بازار با مایکروسافت به رقابت بپردازد.
سونی در این برنامه خود، بیش از ۱۴۰,۰۸۰ دلار روی هر بازیای که در نظر دارد سرمایهگذاری میکند و تنها به تیمهای کوچک بسنده نخواهد کرد و تیمهای بزرگ شامل دهها مهندس را نیز در نظر خواهد گرفت.
این شرکت غول ژاپنی در جریان رویدادی زنده، از نقشههای خود پرده برداشت و اعلام کرد که برنامۀ China Hero Project باز خواهد گشت؛ پروژهای که بهدنبال شیوع کوید ۱۹ کنار رفته بود.
باو بو (Bao Bo)، مدیر بخش توسعۀ بازیهای چینی سونی، گفت که «مقیاس فاز سوم این برنامه از دو فاز قبلی پیشی خواهد گرفت» و افزود که سونی بعضی از بازیها را منتشر خواهد کرد و استودیوهای پلی استیشن در تکمیل پروژههای تعیین شده همکاری خواهند داشت.
سونی متذکر شد که این شرکت انتشار Lost Soul Aside و Convallaria، دو بازی که در فازهای قبلی این برنامه ثبت شدند، را عهدهدار خواهد بود.
برنامۀ China Hero Project اولین گروه از بازیهای خود را در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ معرفی کرد و از ۱۷ عنوان پشتیبانی کرده است که هفت مورد از آنها عرضه شدهاند.
سونی در مصاحبهای با رویترز (Reuters) گفته است که گروه جدید بازیها شامل ۱۰ عنوان یا بیشتر خواهد بود و تمام ژانرها را در بر خواهد گرفت.
این موضوع یادآور برنامۀ چندسالۀ سونی برای بازار چین که در نهایت حاصل آن قرارداد انحصاری با بازی پرطرفدار چینی Genshin Impact خارج از برنامه China Hero Project بود. این بازی که پیش از انتشار خود در سال ۲۰۱۹ چندان معروفیتی نداشت، به یکی از سودآورترین بازیهای جهان تبدیل شد.
ماه گذشته، خبرگزاری رویترز اشاره کرد که موفقیت حاصل شده از Genshin Impact برای سونی، مایکروسافت را مجاب کرده است که با تمام توان به دنبال متقاعد کردن توسعهدهندگان چینی با قرادادهای لایسنس بزرگ برود.
سونی برای اینکه رشد برنامههای خود را سریعتر کند، اعلام کرد که تیم China Game Production را برای نظارت روی بازیهای ساخته شده توسط سازندگان چینی تشکیل داده است. شعبۀ شانگهای بخش سرگرمی سونی (Sony Interactive Entertainment) که در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد، اکنون بیش از ۱۰۰ کارمند را در اختیار دارد.
تاتسو اگوچی (Tatsuo Eguchi)، رئیس شعبۀ شانگهای بخش سرگرمی سونی، گفت که موفقیت Genshin Impact باعث شد تا سونی از اهمیت بازیهای چینی باخبر شود و افزود که سونی بیشتر از هر زمانی در حال افزایش تمرکز منابع خود در این کشور است. همچنین، متذکر شد که همکاری سونی با سازندۀ Genshin Impact، یعنی miHoYO، عالی پیش میرود.
با وجود اینکه سونی کنسولهای خود را در بازار چین به فروش میرساند، مردم این کشور از گذشته بازی کردن روی پتلفرمهای موبایل را به کنسولها ترجیح میدادند. شرکت سونی توانسته بیش ۳.۵ میلیون کنسول پلی استیشن ۴ را در چین به فروش برساند و جیم رایان، رئیس بخش سرگرمی سونی، اذعان کرد که این شرکت بیش از ۶۷۰,۰۰۰ دستگاه کنسول پلی استیشن ۵ را در بازار این کشور فروخته است.
آقای اگوچی گفت که سونی در صدد آن است تا میزان فروش کنسولهای پلی استیشن ۵ را به دوبرابر میزان فروش پلی استیشن ۴ برساند و برنامۀ China Hero Project میتواند کلید این مسئله باشد.
ما میخواهیم که بازیبازان جهان خلاقیت سازندگان چینی را بهتر درک کنند. این همیشه رویای من بوده است که بازی با کنسولها به یک بخش عادی از سرگرمیهای روزانۀ مردم چین تبدیل شود.
تاتسو اگوچی
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
این نشون میده رقابت دو شرکت به نفع ما مشتریاس
اگر مایکرو سافت شروع به خرید استدیو نمیکرد معلوم نبود آیا سونی شروع به سرمایه گذاری میکنه یا نه
پ.ن: (خرید های مایکرو از ۲۰۱۸ شروع شدند)
اگه سونی همینطور به گسترش بازارش ادامه بده و هرسال چند بازی عالی منتشر کنه مثل این ۳ سال اخیر احتمال اینکه ps5 بتونه رکورد ps2 رو تو فروش بزنه یا حداقل نزدیکش بشه زیاد میشه
آفرین این درسته
دیگه وقتشه سونی خرید اکتیویژن رو بیخیال بشه و متمرکز بشه روی رقابتش با ماکروسافت
یه ذره دیگه کش پیدا کنه جیم رایان میاد میگه بخدا اگه کالاف انحصاری بشه خودمو میکشم !
اره دیگه با جلوگیری از خزیدن اکتیویژن بلیزارد هم داره جلوی قبضه کردن بازار آمریکا توسط مایکروسافت رو میگیره و هم با خرید ناشران و استودیو های خلاق و نوآور و توسعه آنها در چین ، هند و اروپا رقابت رو در جاهای دیگر گسترش می دهد ، سونی که یک پروژه نداره که کل تمرکزشو بگذاره روی یک مورد ، این شرکت هم در زمینه موسیقی ، فیلم و سریال ، صنعت بازی ، صنایع الکترونیک و هولدینگ سرمایه گذاری بانک و بیمه و حوزه سلامت و … فعالیت داره که شاید حتی در مواردی نوع تجارت نسبت به هم بی مرتبط باشد و این نشان میدهد سونی رو هیچی بیخیال نمیشه نمونش فروش گوشی های برند اکسپریا بود که برای پنج سال متوالی ضرر پشت ضرر بود و سونی حداقل ۱ میلیارد دلار پول از دست داد ولی حالا به سوددهی سالانه ۳۸۰ میلیون دلاری رسیده . به علاوه جیم رایان طبق دستورات کنچیرو یوشیدا عمل میکنه که چون پیشتر در زمان مدیریت کازو هیرای مدیر کل امور مالی سونی رو برعهده داشت حتی به بخش پلی استیشن بیشتر از هیرای اهمیت می دهد مثلا شما هیچ گاه در زمان کازو هیرای که شان لیدن مدیریت سونی کامپیوتر اینترتینمنت رو برعهده داشت شاهد خرید استودیو به جز اینسامیناک نبودید اما تخصیص بوده کلان برای خرید شرکای سابق و حتی ۱۸ میلیارد دلار برای خرید ناشران اعم از موسیقی و بازی های ویدیویی توسط کنچیرو یوشیدا داده شد . سیاست یوشیدا بر مبنای تهاجم حداکثری برای فتح بازار های مختلف است ولی کازو هیرای تا سال ۲۰۱۹ مشغول بازپرداخت بدهی های سنگین سونی بود . پس نگو این حرفو که سونی اینو ول کنه اونو بچسبه ، سونی با ضرر هم شده هر چیزی رو نگه میداره شده دوباره بدهی میگیره از سومیتومو ۲۰۲۷ بازپرداخت میکنه ولی گلیمشو الان از اب میکشه بیرون .
شما جلو موفقیت مایکرو نگیر رقابت سهله
میشه بگی کدوم کی و چگونه جلوشو گرفته؟
اهمیت رقابت در صنعت گیم
ترس و وحشت از مایکروسافت از همین الان تو سونی مشخص هست
این تازه اولش هست:))
سونی هم بزودی با سر میره تو گونی
هشتگ پایان مماشات با سونی
من با این که هردو کنسول پلی استیشن و ایکس باکس رو دارم اما به نظرم این دو شرکت اصلا نیازی به رقابت اینچنینی که الان شاهدش هستیم ندارند. هردوشون دارن جون میکنن برای به دست آوردن سهم بازار (که البته این اپیدمی سهم بازار هم از همین شرکت های چینی و کره ایی شیوع پیدا کرد در دنیا)
برای دو ابر غول فناوری, استراتژی های دیگری هم هست که بشه به درآمد رسید چون ورود چین به این صنعت قطعا نابود کننده خواهد بود شک ندارم
با چین آخه داخل ژاپن این همه بازی خوب رفته چین 😐 حالا نمیگم چینی ها بلد نیستن بازی درست کنند یهو میبینی سونی از چینی ها یک گاد او وار در آورد 🤣
چین ستیزی دیگه داره منسوخ میشه . اقتصادش داره دنیارو میگیره برای سال ۲۰۳۰ پیشبینی شده که قدرت اول اقتصادی و تولید ناخالص جهانی رو از آمریکا میگیره . دیگه نمیشه بهشون گفت بنجل کپی کار خرابکار