دفاع کوری بارلوگ از حضور Elden Ring در بخش بهترین داستان The Game Awards 2022
کوری بارلوگ (Cory Barlog)، تهیهکنندۀ God of War Ragnarok، در صحبتهای جدید خود به نحوی از نامزدی Elden Ring در بخش بهترین داستان مراسم بازی سال دفاع کرد.
اوایل این هفته، لیست نامزدهای مراسم The Game Awards 2022 اعلام شد و افراد زیادی از قرار گرفتن نام Elden Ring در بخش بهترین روایت سال تعجب کردند؛ از آن جهت که داستان این بازی بیشتر بهدنبال تعاملات رمزآلود با NPCها، توضیحات آیتمها و خصوصیات جهان آن تعریف میشود. در حالی که عدهای آن را مستحق نامزدی در این بخش نمیدانند، عدهای دیگر با صراحت تمام از آن حمایت میکنند.
این بحث در فضای مجازی بهشدت بالا گرفته، اما بارلوگ با یک نظر بسیار خوب و سنجیده در آن شرکت کرده است و متذکر میشود که تمام بازیها به نوبۀ خود روایتی را در بر دارند. البته، او مستقیماً به نام Elden Ring اشاره نمیکند، اما کاملاً واضح است که توییت جدید او در راستای همین بحث است.
روایت/داستان معانی بسیار متفاوتی در بازیها دارد. نحوۀ ارائه و بیان آن در تمام بازیها متفاوت است. چون بازیها ماهیت خاص خود را دارند، به نظرم در تمام آنها داستان/روایت وجود دارد. با این حال که آنها شیوههای تجسم متفاوتی دارند، تمامیشان ما را وارد یک سفر ویژه و تکاندهنده میکنند.
با توجه به اینکه تا به الان داستان بازی God of War Ragnarok مورد ستایش بسیاری از طرفداران سرتاسر جهان قرار گرفته، بارلوگ صلاحیت خوبی برای اظهارنظر دربارۀ طراحی روایت بازیها دارد. او در ادامه میگوید که این مدیوم هنوز پلتفرم تازهای برای داستانسرایی محسوب میشود و تغییر نحوۀ بیانشان، اتفاق خوبی است.
من فقط خوشحالم از اینکه به جمعی از سازندگان و استودیوها میپیوندم تا به عنوان بازیسازان با استفاده از تمام ابزارهای در دسترس وارد این مبارزه شویم.
او در ادامه با اشاره به نامزدی بازیها در بخش بهترین روایت سال، به صورت غیرمستقیم متذکر شد که قرار گرفتن Elden Ring در این بخش، کاملاً سنجیده بوده است.
اساساً، فکر میکنم که تمام بازیها باید به نحوی در بخش داستان و روایت نامزد شوند، چون همهشان بهنحوی که منحصراً و کاملاً مختص به دنیای بازیهاست، این روایتها را دارا میباشند.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- تریلر معرفی بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic، روی کانال پلی استیشن بیش از ۲۳ هزار دیسلایک دریافت کرده است
- اولین اطلاعات از بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic: The Heretic Prophet، منتشر شد
- Astro Bot بهترین بازی سال شد؛ فهرست کامل برندگان The Game Awards 2024
- ناراحتی کارگردان Black Myth: Wukong بابت نبردن جایزه بهترین بازی سال
- ناتی داگ از بازی جدید خود به نام Intergalactic: The Heretic Prophet رونمایی کرد
- نکات مخفی تریلر بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic، که شاید متوجه آنها نشده باشید
- گپفا ۲۵؛ تریلرهای مورد علاقه شما از مراسم The Game Awards 2024
- منبع داخلی: دوران عناوین انحصاری ایکس باکس به پایان رسیده است
- رسمی: سونی تایید کرد که قصد دارد شرکت مادر FromSoftware را خریداری کند
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
نظرات
به نظر خودم گاد راگناروک در بین نامزد های جایزه بهترین روایت داستانی و جایزه بهترین بازی اکشن و ماجراجویی،برتر از رقبای خودشه و امیدوارم بتونه جایزه رو توی این ۲ تا بخش به دست بیاره…
توی بخشای بهترین کارگردانی و بهترین دسترسی هم میتونه جایزه رو به دست بیاره.
تا اینجا با ۱۳۱ نمره، متای ۹۴ داره. ۴۹ تا نمره ۱۰ از ۱۰ داره✌👑
سونی فنایه عزیز اصلا نگران نباشید امروز به جف کیلی زنگ زدم جایزه بازی سالو اسنپ کنه نگرانی نداره تا وقتی که من اینجام
برگام خود کوری جو داستانو دید داره ۲ طرفو به صلح دعوت میکنه اون وقت من موندم
فن بوی ایکس باکس زیر این کامنتا چیکار میکنه 💀💀
برگاممممم
فشار وارده رو خالی میکنن تا شاید یکی دوتا بازی در آینده بیاد …
بهترین روایت داستانی؟!
از هر ده نفری که تجربه اش کردن ۹ نفر از داستانش متنفر بودن
والا ما که هرکی رو دیدم راضی بوده از داستان بازی
جز فنای سه گانه گاد که اعتقاد دارن کریتوس به دنیا اومده که فقط خدا بکشه!
اصلا اینطور نیست به شخصه با داستان نسخه ۲۰۱۸ زندگی کردم و معتقدم این نسخه چیزی نبود که باید تحویل میدادن . اون داستان عمیق نسخه ۲۰۱۸ کجا و این روند کلیشه ای که توی n تا فیلم مشابهشو دیدم کجا
نه داداش اشتباه میکنی از هر ۱۰ نفری که گیمو رفتن ۱۳ تاشون از داستان متنفر بودن😒
کشتیش 🤣🤣🤣🤣
کسی از داستان متنفر نیست صرفا بعضیا انتقاداتی به پایان بندیش داشتن ولی تمام کسانی که با پایان بندیش مشکل داشتن هم میدونن که بازی در مجموع روایت خیلی خوبی داشت
سعی کنین باهاش کنار بیاین🤗
لطفا عوامل جبهه سبز رو با هرکسی یکس نکنید من ده ساعت بازی رو تا اینجا اومدم همین ده ساعت به مراتب هیجانی ترین و بهترین ساعات امسالم بود که گذروندم
والله ما که میگیم ابرشاهکاره …تو تمام گروههایی هستیم هم همه همین رو میگن ..حالا نمیشه اینجا نام برد..ولی وقتی دانلودش برای هکی و اصلی رو سایتهای ایرانی اومد اکثر ادمینهاشون تو تلگرام گفتن سرور دیگه ظرفیت دانلود نداره بالاترین دانلود تا حالا داشته..الان همه دنبال نیو گیم پلاس هستن !!!
اون چیزی تو ذهنته به همه نسبت نده اون وقت با فروش و تجربه و جایزه هایی ی بازی میبره تا اخر عمرت پشیمون میشی…
همین جا هم رو لایکها و دیس لایکهات مشخصه چی به چیه…
کلا یکیشون که گوتی بشه اون یکی باقی جوایزو درو میکنه
کدوم بازی موسیقیش از این دوتا بهتره؟
کارگردان هنری بالاتر از این دوتا امسال داشتیم؟
روایت داستانی چی؟
این وسط ی سری جوایز کوچیکن که بخاطر اینکه حق ی سری بازی دیگه خورده نشه به اونا داده میشه
“کدوم بازی موسیقیش از این دوتا بهتره؟”
Xenoblade Chronicles 3 اگر بهتر نباشه بدتر نیست، حتماً OST این بازی رو گوش بدین، داخل پلتفرم های مختلف موجوده.
حسرت به دل تجربه🌚💔
گاد ۲۰۱۸ و رگناروک عناوین تکراری (از نظر چینش مراحل) و خسته کننده بودند. فقط برو جلو و با همان حرکات مبارزه تکراری بزن و باز بزن و برو جلو، داستان هم که قابل پیش بینی
.
همش تعریف و هایپ بیهوده. جفنگی بیش نبود
چشم استاد
پیشبینی دیگه ای ندارین؟ چون پیشبینی های قبلیتون خیلی درست از اب در اومدن
رزیدنت ویلج با متای ۹۶ جوایز رو پارسال درو کرد امسالم استارفیلد همه رو تو متا و گیم اواردز کوشت😍
ویلیج در سبک ترس و بقا با دوربین اول شخص بهترین عنوانه و سازنده ی چنین عناوینی فقط از طرف کپکام میتونه باشه.
مهم نتیجه هست. استارفیلد در هر سالی هم بیاد گوتی خواهد بود. اما گاد چطور؟ گاد تکراری چه در ۲۰۲۲ جلوی الدن چه اگر ۲۰۲۳ میومد جلوی استارفیلد هیچ شانسی نداره و نداشت.
.
سازندگان گاد تصمیمی نگرفته بودن و به علت انتشار استارفیلد در ۲۰۲۲ میخواستن بندازن گاد رو به ۲۰۲۳ ولی با شنیدن تاخیر استارفیلد، گاد رو کشیدن به همین ۲۰۲۲ تا بلکه جلوی الدن شانسی داشته باشه خخ که متاسفانه باز ندارد که ندارد و الدن = گوتی
اگه گاد گوتی بشه افتخارش مال سونی هست
اگه الدن گوتی بشه افتخارش مال میازاکی هست و به شما هیچ ربطی نداره
اگه استارفیلد گوتی بشه افتخارش مال بتسدا هست و به شما هیچ ربطی نداره
عقایدت خیله باحاله
یعنی فک میکنی بازی ای که ردد۲ رو توی گیم آواردز شکست داده حالا از یه بازی بی نام و نشون ترسیده و تاریخ انتشارش جلو افتاده 🤡 جوک زیبایی بود
جنابعالی که استارفیلد رو برنده بی چون و چرای گوتی میدونی آیا در محاسباتت جایی رو هم برای زلدا کنار گذاشتی ؟؟ استارفیلد اگه امسال عرضه میشد وسط رقابت گاد و الدن له میشد ولی مشکلی نیست استارفیلد از رقابت با گاد فرار کرد ولی زلدا حسابی از خجالتش درمیاد👌
👏👏👏👏
خوابی بچه جون
اکتیویژن و بتسدا خیلی وقته مال مایکروسافتن بسوز و بیدار شو
فرقش اینه الدن میبره شما کچلتون که بهترین خداکشتونه به فنا میره و میسوزین. جز ناتی و سانتا چی دارین مگه ؟ بقیشم مرد عنکبوتی و ژاپنی و بازیای بچگونس خیخی
کچل ۸ گرفته کل سایتا
نکنه کچل خدا کش برنده بشه به جیبت پول میاد ابلفض؟ 🤣
من نیاز به دریافت پول ندارم تا چیزی رو دوست داشته باشم اگه الدن ببره خوشحال میشم و اگه گاد ببره بیشتر خوشحال میشم من الدن رو دشمن گاد نمی دونم حالا هر چقدر میخوای از دکلش برو بالا
اکتی و بتسدا مال ماکرو از شیر مادرش حلال تر ولی دیگه خواهشا افتخاراتشون رو به نام ماکرو نزنید مطمءنم اگه ولت کنن چند وقت دیگه میگی بازی سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۶ هم آی پی ماکرو بوده 😊
ماکرو اگه عرضه بازی سازی داشت که شما ها پشت بتسدا قایم نمی شدین
بالا بری پایین بیای استارفیلد بازی بتسدا است و ماکرو اصلا توان ساخت همچین گیمی رو نداره ماکرو فقط پول داده انحصاری کرده پس بیخودی هوا برتون نداره
همون بازیایی که بهشون میگی بچگونه تو ۹ سال اخیر ۱۴ بار نامزد گوتی شدن ( و ۲ بار برنده شدن ) ولی ایکس باکس بدبخت تو کل این ۹ سال گیم آواردز فقط یه نامزد داشته 😓🤣
اگرم نمره گاد باعث خوشحالیت شده اینم داشته باش تا قشنگ فشاری بشی 👇👇👇
کل انحصاری های تاریخ ایکس باکس روی هم : ۲۲۵ جایزه رسمی
کچل خداکش به تنهایی : ۲۷۵ جایزه رسمی
راستی جنابعالی که بازی های ژاپنی سونی رو مسخره می کنی حواست هست که الدن رینگ هم سازنده اش ژاپنیه و ۲ تا از انحصاری های ps رو هم ساخته ؟؟
🤣🤣🤣🤣🤣….لامصب از رو نمیرن بخدا !!!
ببین کی اینجاست😂
🤣🤣🤣🤣
کاش واقعا به اندازه کافی به داستان نسخه رگناروک توجه میشد. امیدوارم نظر دوستان رو درباره مواردی که برای من نا امید کننده بود بدونم
اسپویل
.
.
۱- طراحی ازگارد بیشتر شبیه این بود که یه نفر یه امتحانی داره و نمیرسه کامل جزوشو بخونه و میره امتحان میده . قشنگ واضح بود که ماسمالیش کردن وقتی شما میاید قلمرو دورف ها یا واناهایم رو که اهمیتشون به مراتب کمتر از ازگارد هست به اون شکل بزرگ و زیبا طراحی میکنی و بیشتر داستان رو هم بهشون اختصاص میدی و ازگارد رو شبیه روستای اطراف شهرتون طراحی میکنی ینی زمان کم اوردی و ماسمالی کردی یا به هر دلیلی خواستی سر و ته داستانت رو هم بیاری ( هرچند حسی که بازی بهم داد توی دو ساعت اول حس کردم با بهترین نسخه gow طرفم و بعد از اون حس کردم اونی که دو ساعت اول رو ساخته وسط ساخت مریض شده یا از دنیا رفته و باقیشو کسای دیگه ساختن)
۲-اودین رو من هوش خاصی حقیقتا ازش ندیدم(برخلاف تعاریفی که اینهمه ازش میکردن) و حتی یه بار هم برای کریتوس چالش ایجاد نکرد در حالی که انتظار من از کاراکتری مثل اودین با لقب all father که اینقدر از حیله گریش گفتن این بود که پدر و پسر رو چندین بار مقابل هم قرار بده و چالشی برای رابطشون درست کنه. حتی باتوجه به اینکه توی نسخه قبل کریتوس همه حقیقت رو به اتریوس نگفت( مرگ زن و دخترش به دست خودش رو نگفت به اتریوس) به شدت منتظر استفاده این موضوع علیه کریتوس از طرف اودین بودم اما به طرز مسخره ای اودین هیچ چالشی برای کریتوس ایجاد نمیکنه و اتریوش حتی یک بار هم به پدرش شک نمیکنه و بینشون خراب نمیشه. حتی توی تنها نقشه ی مثلا هوشمندانه ای که داره(که خودش رو به جای تیر میزاره) و همون اولین تقابل با کریتوس به طرز اسف باری شکست میخوره و نمیتونه ماسک رو برگردونه
۳-کاراکتر تیر که کل بازی قبل راجع بهش حرف میزدن عملا تبدیل شده بود به بیخاصیت ترین کاراکتر بازی و تهشم به شکل خنده داری گذاشتنش توی یه ماموریت فرعی بعد از پایان بخش داستانی
۴- از یورمونگاندر با اون پتانسیل عظیمش هیچ استفاده ای نشد واقعا خنده دار بود . حتی نسخه ۲۰۱۸ توی این مورد بهتر عمل کرد. چه صحنه های حماسی ای رو براش تصور میکردم چی شد واقعا… از اولش توی داستان موجودی مثل world serpent با اون عظمت قرار میدی و حتی لوگوی امگای بازی هم با شکل world serpent هستش و در نهایت به طرز توهین آمیزی هیچ استفاده ای ازش نمیکنی( شما بخونید ماسمالی کردن به دلیل کمبود وقت یا هرچیزی)
۵-جالبه که توی نسخه کالکتور بازی میان چکش ثور رو قرار میدن ولی توی بازی هیچ خبری ازش نیست و دستمون نمیاد . واقعا این مسخره بازی نیست ؟؟؟ به جای این نسخه کااکتور و این قرتی بازیا بیا خود بازی رو درست و حسابی تحویل بده واقعا نمیفهمم…
۶-به جرعت میتونم بگم باس فایت های پایانی رگناروک توهین به سری gow و باس فایت های پایانیشون بود( اریس در gow 1- زئوس در gow 2و ۳ و حتی بالدور در gow2018 با فاصله ی خیلی زیاد بهتر بودن) در حالی که توی ۲ ساعت اول باس فایت ثور رو داشتیم که در حد این سری بود
۷- اودین بنده خدا رو انقد خوب نشون دادن که من اصلا دلم نمیومد برم بکشمش. بنده خدا فقط دنبال دانش بود.حتی ماهیت اون شکافی که اودین میخواست توشو نگا کنه مشخص نشد . من به شخصه وسط بازی این حس بم دست داد که شاید واقعا چیز خوبیه و میتونه باعث صلح بشه 😄 . اصلا حس اینکه قراره اودین یه کار پلیدی با آزاد کردن این قدرت بکنه رو نداشت. 😄 بیشتر حس یه دانشمند کنجکاو رو داشت تا یه villain و بازی هیچی از بدی های اودین رو بهمون نشون نمیده تا اینکه درنهایت میزنه براک رو میکشه که این صحنه هم برای این تو بازی وجود داشت که بلاخره یه چیز بدی از این اودین داشته باشیم برا جنگیدن باهاش وگرنه به شخصه هیچ وجه بدی از اودین توی بازی به ما نشون داده نشد آنچنان( البته فقط کاراکترای مختلف مدام ازش بد میگفتن!!!)
۸-داستان اصلی فنریر رو با داستانی که سانتامونیکا از فنریر تحویل داد مقایسه کنید ( چه حماسه ای میتونستن از توش درارن و بازم هیچی به هیچی..)داستان فنریری که سانتامونیکا تحویل داد بیشتر شبیه زورکی چپوندن کاراکتری به نام فنریر توی قصه بود و ترکیبش با کاراکتر garm که خود این کارکتر هم حتی پرداخته نشده بود بهش از قبل
۹- جالبه که از پتانسیل کاراکتر hel و اون پرنده بزرگ که کاملا دکور و بی مصرف شده بود هیچ استفاده ای نشد.( سنجاب سخنگوی کارتونی توی بازی باید باشه ولی hel نباید باشه خنده دار نیست؟؟؟)
۱۰- طراحی فانتزی surtr و اون سنجابه که انگار از توی انمیشن های پیکسار اومده بود و اصلا به تم بازی نمیخوردن. در حالی که همه طراحی های دیگه از جمله اودین و ثور کاملا واقع گرایانه هستن و حتی طراحی ازگارد هم همینطور و این تناسب رو در بازی از بین میبرد
۱۱-از اول تا آخر بازی داستان مدام داشت بهت تاکید میکرد مهم نیست چقد تلاش کنی در نهایت پیش بینی ها به طریقی شکل میگیره. اما بعد یهو تصمیم میگیریم که” بیخیال ما نمیخوایم این اتفاقا بیفته بیاید همدیگه رو دوست داشته باشیم” و همه چی به خوبی و خوشی بدون هیچ چالشی تموم میشه. Problem solved. Thats it (نورن ها و حرفای قشنگشون عملا خار و ذلیل میشن بدون هیچ چالشی)کریتوسی که یک عمر به شکل مشخصی زندگی کرده و تصمیمات مشخصی گرفته خیلی راحت بدون اینکه دچار چالشی بشه تصمیم میگیره که دیگه اون مسیر قبلی رو نره در حالی که وقتی سکانس صحبت نورن ها رو نشون داد اون سکانس بهت هشدار میداد که قرار نیست به این راحتی داستان کریتوس عوض بشه
۱۲- بی مصرف بودن جاینت ها که اینهمه توی بازی قبل راجبشون صحبت شد و کلی رفتیم خاکستر فی رو روشون ریختیم عملا هیچ کار خاصی به جز قایم شدن توی یه سری marble نداشتن( در حالی که یه طرف بزرگ توی واقعه رگناروک همین جاینت ها هستن)
مشکله شما اینه که انتظار دارین هرچیزی تو اساطیر نورث و رگناروگ هستش تو بازی اتفاق بیفته درصورتی که خود عوامل سازنده بازی میاد میگه این برداشته خودمون از رگناروک هستش و قرارنیست هرچیزی اونجا هستش توبازی هم باشه
دوست من
تمام مواردی که نوشتم انتظاراتی بود که خودشون توی نسخه ۲۰۱۸ ایجاد کردن اما در نهایت حتی نتونستن نزدیک بشن به انتظاراتی که ایجاد کردن
در ضمن سانتامونیکا اگه نتونه انتظارات رو براورده کنه فرقش با استودیوهای دیگه چیه؟؟؟ لطفا برو و نسخه های قبل رو دوباره تجربه کن ببین احساسی که بهت دست میده با این نسخه یکسانه واقعا؟؟؟
و اینکه اگر میتونید هرکدوم از حرفامو با منطق رد کنید به جای تهمت زدن تا بلکه منم به عنوان کسی که از بچگی با این بازی بزرگ شدم کمی از ناراحتیم برای این بازی کم بشه
ممنونم
والا من کلا نسخه های گاد رو بازی کردم و به نظرم این نسخه بهترین نسخه سری هستش و حتی از سه گانه ها هم براملذت بخش تر بود
در این صورت صحبت دیگه ای ندارم موفق باشید 🌹
من آدم صاحب نظری نیستم واقعا
اما بطور کامل و ۱۰۰ درصد با تک تک کلمات این کامنت موافقم👍
با بعضی از مواردی که گفتی موافقم با بعضیاش هم نه
به شخصه انتظار داشتم از گذشته ی کریتوس که چجوری اومد نورس،چجوری با فی آشنا شد و اینچیزها رو نشون بدن ولی نشون ندادن
کارکتر هل و اون عقابه هم موافقم هیچ استفاده ای ازشون نشد(بخصوص هل که عملا انگار وجود نداشته اصلا)
به شخصه ازگارد رو دوست داشتم طراحیش رو
راتاتوسکر و درکل همه ی شخصیت ها بنظرم طراحیشون شاهکار بودش فقط به شخصه با طراحی انگربودا مشکل داشتم چون تا جایی که میدونم سیاه پوست نبود(شایدم من دارم اشتباه میکنم)
در کل بازی داستان و روایت خوبی داشت بنظرم ولی یه مقدار پلات هول داشت که نمیدونم بخاطر دوگانه شدن بازی بود یا نبود کوری بارلوگ
رگناروک قرار نبود اینقدر زود اتفاق بیوفته. شاید برای همین انتظار خیلی بیشتری از ازگارد داشتین که به هر حال برداشت جالب و زیبایی داشتن ازش. این داستانیه که بازی داره ارائه میده نه اینکه هر چیزی مو به مو اتفاق بیوفته حتی لوکی تو ازگارد بزرگ نشده بود و به عنوان برادر Thor به حساب نمیومد. هر چی بخوام بیشتر توضیح بدم میگم بازم اصلا «زمان» رخ دادن همچین چیزی تو بازی وجود نداشت ولی به هر حال نشون دادن ماهیت اشخاص تقریبا همون چیزاییه که تو اساطیر هست. همین که مخاطب فکر میکنه اودین شخصیت اوکیایه یعنی اودین نقش خودش رو به خوبی ایفا کرده و ماهیتش همونه یا مثلاً لوکی یه گرگ به اسم فنریر داره. اگر هم داستان بازی برای سه نسخه برنامه ریزی میشد یه مقدمه چینی که villain اصلی هایمدال باشه و یه رگناروک باقی میموند که رویداد رگناروک چیزی نیست که بخوای توش گشت و گذار کنی (قطعا غیرممکن نیست اجرای همچین چیزی ولی خیلی کش پیدا میکرد و وقایع نمیتونست به ترتیب زمانی بازی اتفاق بیوفته.) اگرم بخاطر وقایع سه نسخه اساطیر قبلی و gow 3 این داستان رو داستان درخوری نمیدونید احتمالا با این موضوع که همه وقایع قبلی رو خود کریتوس بوجود آورد و بابتش پشیمونه کنار نیومدید. وقایع قبلی و رگناروک شاید یه ماهیت داشته باشن ولی از زوایای دیگه خیلی فرق دارن.
درباره اودین بازی اونقدر دلایل واضحی برای بد بودن اودین و لزوم نابودی اون بهت نمیده واقعا.
وقتی شما میخوای کسی رو نشون بدی که یه گرگ در لباس میش هست باید اون قسمت منفی کاراکتر رو هم بولد کنی تا باور کنیم که گرگ در لباس میشه نه اینکه بیای فقط نشون بدی یارو دنبال پیدا کردن یه رازه تا جلوی مرگش رو بگیره. درواقع اینجور مایی که داریم از بیرون به داستان نگاه میکنیم اصلا حس پلید بودن اودین و اینکه فقط داره ادای آدم خوب بودن رو درمیاره بهمون دس نمیده. چیزی که من دیدم این بود که همه فقط میگفتن اودین اخه اوخه بده فلانه ولی اونقدری بدی به من نشون نداد اصلا تا دقیقا آخر بازی که براک رو میکشه که اونم گفتم فقط برا این بود که یه دلیلی برای جنگ باهاش درست شه وگرنه تا قبلش هیچ خبری نبود
باید خیلی بیشتر جنبه های تاریک اودین رو بهمون نشون میداد حرف من اینه
درباره رگناروکمبه شدت معتقدم باید توی یک بازی جدا فقط به رگناروگ پرداخته میشد نه این ماسمالی ای که انجام شد
در ضمن قبلا همگفتم من کاری به سه نسخه اول ندارم من معیارم نسخه ۲۰۱۸ هستش و اونجا نحوه روایت و تغییرات اخلاقی کریتوس خیلی باور پذیرتر بود تا این نسخه
فقط یه مورد هم میخواستم بگم کریتوس در تمام زندگیش کسی بود که کابوس کشتن زن و بچش رهاش نمیکرد و برای همین اون سه نسخه اول و اون انتقام برای همه باورپذیر شد.
وقتی توی نسخه ۲۰۱۸ بهش یه شانس مجدد برای داشتن خانواده دادن از ته دلم براش خوشحال شدم و باهاش همزات پنداری کردم برای همین تک تک قدم هایی که توی نسخه ۲۰۱۸ برای محافظت از پسرش برمیداشت منو بیشتر عاشق این کاراکتر کرد و یجورایی احساساتمو تکون میداد. درواقع داستان کریتوس درباره خانواده ی شخصیش بود نه نجات دنیا و دوس داشته شدن توسط تمام دنیا و پرستیده شدن و این منو به شدت نا امید کرد. کریتوس یه ابرقهرمان نیست یه موجود نیمه فانیه که قراره با محافظت از فرزندش رستگار بشه نه نجات دنیا و قهرمان شدن. بنابراین انتظار من از این بازی این بود که خیلی شخصی تر باشه و محافظ کل دنیا شدن توی کتم نمیره واقعا
درواقع انتظارم این بود که داستان به نحوی پیش بره و اودین نقشش رو طوری بازی کنه که روابط کریتوس و اتریوس به نحوی پیش بره که اون چرخه کشتن پدر توسط فرزند که جزو اساسی سری gow هست شکل بگیره و چالش اساسی توی روابط شخصی پدر و فرزند اتفاق بیفته تا اینکه کریتوس با چند نفر دیگه برن که دنیا رو نجات بدن و یه happy ending کلیشه ای شکل بگیره
این جرخه پدر و پسری چیزی نیست که الان بخواد اتفاق بیوفته. اترئوس همچنان ماجرای زیادی رو پیشروش داره و از طرفی این موضوعیه که مربوط به اترئوسه نه کریتوس. اودین از همون اول دنبال این بود که با قطعیت بفهمه بعد از رگناروک چی میشه برای همین دنبال جاینت ها بود و قلمروهارو به اون وضعیت انداخته بود و بالدر هم برای همین اصلا وارد ماجرا شد تا اودین هم بتونه زمان بخره هم دنبال جوابش باشه. اینجا باز یه موضوع دیگه ای بوجود میاد و حضور کریتوس هست که جهت دیگه ای میده به پیشبینیها. اینکه اودین بنظر هوشمندانه عمل نکرد چیزیه که بخاطر لوکی رخ میده. در واقع خیلی از وقایع بازی بخاطر لوکی رخ میده.
حرف من این نیست که قطعا باید چرخه کشتن پدر توسط فرزند شکل بگیره
حرف من اینه هیچ چالشی برای رابطه پدر و فرزند بخصوص توسط اودین با لقب all father شکل نمیگره و اودین کاملا خنثی عمل میکنه
حتی با وجود اینکه تمام پیشگویی ها از نسخه ۲۰۱۸ تا توی همین بازی خبر از مرگ کریتوس میداد ( حتی نورن ها هم به شکل تهدید آمیزی از مرگ کریتوس میگفتن) ولی در عمل اتفاقات بازی به شکلی پیش نمیره که من که دارم بازی میکنم واقعا حس کنم خطر مرگ کریتوس جدی هست و خیلی راحت این خطر بزرگ نادیده گرفته میشه در حالی که بازی واقعا باید به منه بازیکن این حس رو میداد که واقعا خطر مرگ جدیه و قراره اتفاقات خطرناکی بیفته
اما در نهایت خیلی راحت مسیر تصمیم گیری های کریتوس بدون هیچ خطری عوض میشه که واقعا برای من ناامیدکننده بود
عالی بود متنت. پتانسیل منتقد شدن رو هم داری به نظرم به شخصه استفاده کردم و بعضی نکاتت رو هیچجا نخونده بودم
تعارف شیرینی گیم اواردز
حس میکنم نصف پلیر ها elden ring اصلا به داستانش اهمیت خاصی نمیدادن ، اگه نامزد هم نمی شد تو این بخش کسی حرفی نمیزد
به نظرم بازی بهتری نبود که جز نامزد ها باشه
بی شک elden ringو god of war ragnarok جزو بهترین بازی های دهه ی اخیر صنعت گیم هستند
و از شانس روزگار تو یک سال عرضه شدند وگرنه هر کدوم تو هر سالی بودند بی شک جایزه بهترین بازی سال رو به راحتی میگرفتند
حقیقتا اگر الدن رینگ در این بخش کاندید نمیشد تعجب میکردم ، حرفای اقای بارلوگ هم جای بحثی نمیزاره 👍👍
بایونتا۳ پشمک بود امسال ؟
البته فراموش نکنیم چقدر ملاکای گیم اواردز مسخرست،دارک سولزا و بلادبورن همشون مثل الدن رینگ لور عالی(و چه بسا بهتر) و موزیک عالی داشتن ولی چون به اندازه الدن رینگ هایپ پشتشون نبود و مین استریم نبودن نامزد نشدن(نه اینکه الدن رینگ حقش نباشه ها) :)))) دارک سولز ۳ که بهترین آرپیجی سال رو به دی ال سی ویچر باخت همینقدر مضحک.
دی ال سی ویچر از خود ویچر هم بهتر بود بعد انتظار داشتی به دارک سولز ۳ بدن؟
بعدشم مگه سکیرو گوتی برنده نشد؟ مگه بلادبورن نامزد گوتی نبود؟
فقط یه دارک سولز ۳ نامزد نشده انقدر جفنگ بازی درمیارین
عزیزم هیچ دی ال سی ای نمیتونه از یه بازی کامل در سطح دارک سولز ۳ بالاتر باشه.
سکیرو مال دوره ای بود که فرام سافتور دیگه مین استریم شده بود،بلادبورنم انحصاری کنسولی بود اگه بحث لیاقت بود سر موزیک و روایت هم میشد.
گوتی و الدن رینگ میبره بدون شک هرکی میگه ن باید به عقلش شک کرد برای اینکه فرام سافت از بازی خطی ی اوپن ورد ساخت با فرمول سولز بورن همینطور در بخش موسیقی
.
.
راگناروک هم برنده بهترین داستان و بهترین ویس اکتور میشه
برنده بخش اکشن هم به احتمال ۹۰ درصد بایونتا ۳ خواهد بود البته اگه حضور داشته باشه برا اینکه من فهرست نامزد ها رو ندیدم
ای بابا ولی بعضی کارشناسان گیمفا الدن رینگ بدون داستان خطاب میکنن
در مورد کارشناسانی که به رگناروک میگن dlc هفتاد دلاری هم همین حساسیت رو دارید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اسم elden ring رو نیاورده بارلوگ. الدن رینگ lore داره مثل bloodborne فقط دنیاش یه تاریخی داره که در تعامل با npc ها و اکتشاف به دست میاد ولی عملاً با یه بازی آرکید چندان تفاوتی نداره، حتی بعضی بازی های آنلاین مثل lol و overwatch هم انقدر lore رو دارن و lore داستان نیست اگر از طرفداران فرام سافتویر بپرسن بخاطر چی اینا رو بازی میکنی شاید تعداد خیلی معدودی بگن بخاطر داستان. محبوبیت این سری بخاطر چالش بیش از حد و غیرطبیعی و لذت شکست باس ها بعد از سختی و تلاش زیاد و یادگیری پترن هست که به شدت سلیقه ایه و هر کسی حوصلش رو نداره در عوض در بازی های مثل gow نه تنها lore به شکل خیلی بهتر وجود داره بلکه واقعاً یه روایت و داستان واقعی وجود داره که باعث میشه آدم به بازی ادامه بده. به این دلایل elden ring به هیچ عنوان صلاحیت نامزدی برای بهترین روایت رو نداره
حالا شما یا من بیایم این رو بگیم متاسفانه کسی به گوشش نمیره چون افراد اغلب bias شدید نسبت به این اثر دارند
من دوستان رو پیشنهاد میدم کمی اثار داستانی ادبیات جهان رو مطالعه کنند تا متوجه تفاوت بین lore و روایت داستانی منسجم بشن
چه تضاد عجیبیه
کوری بارلوگ با فهم و طرفدار های نفهمش
شما فهیمی اول املای درست اسمت رو بنویس
دوساله اینجا مغز مارو میخوری و هنوزم نه رو پیسی ذغالیت گیمپس داری نه سریز اسی که انقدر براش عشوه میری
منظورت از طرفدار کیه ؟؟
همونایی که چند سال داخل یوتیوب ویدیوی تئوری از گاد او وار میساختن و کاری به بقیه نداشتن ؟
همه ی کسایی که کوری بارلوگ رو دوست دارن فنبوی نیستن ، لابد شما فقط فنبویاشو دیدی
تضاد از این بزرگتر که فیل اسپنسر بازی مورد انتظار امسالش برای همین طرفداراس ولی طرفدارای خودش این بازیو بی دلیل میکوبن
👌👍👍👏👏
چقدر بارلوگ توو این زمینه خفنه
کلملا مشخصه که از سر خودشیرینی این حرفارو نمیزنه و نیازی هم نداره که بیاد توو بحث شرکت کنه اما وقتی میاد و این حرفایبه جا رو میزنه ، برای من به شخصه لول آپ میشه
تا اینجا که حدود ۲۵ ساعت آخرین اثرشو تجربه کردم ، کاملا رگناروک بالاتر از همهی آثار ۲۰۲۲ توو روایت و داستان میبینم رقیب اصلیشو توو مراسم پلیگ تیل ۲ میدونم که اونم توو این زمینه عالی بود
تنها مشکلی که توو پلیگتیل برام ضد حال بود نبود حالت پرفورمنس بود و اگه بازی بهت ۶۰ فریم میداد خیلی خفنتر میشد
من به عنوان یه فن صنعت گیم و کسی که از کودکی با گیم بزرگ شدم حالا چه سونی چه مایکرو و چه نینتندو میخوام توی این پست به یک کنایه اشاره کنم
کنایه از این قراره که همین آقای بارلوگ(که خیلی هم دوسش دارم) از روایت الدن دفاع میکنه درحالیکه باید بگم روایت و بطور کلی داستان رگناروک بشدت ضعیفتر از انتظارات بود!
بله، این مسئله مسئله بشدت غمانگیزیه
میدونم کارگردان عوض شد و همینطور نویسندگان اصلی و همین میتونه آسیب بزرگی به یه فرنچایز بزنه
مجال توضیح بیشتر نیست حقیقتا چونکه هم احتمال اسپویل هست و هم بیشتر و بیشتر اعصابم خورد میشه
فقط همین بس که بجز نبرد اولیه با ثور و معدود دیالوگها و لحظات انگشتشمار، رگناروک هیچ نکتهای برای بهیادماندنی شدن نداره… 😔
من هر دو بازی رو خوشبختانه امسال بازی کردم
در مجموع بخوام بگم از نظر داستان و شخصیت پردازی هیچ بازی امسال به گردپای ragnarok نمیرسه
الدن رینگ قطعا باید بین نامزد های بهترین داستان قرار بگیره اما معلومه که گاد رگنوراک باید جایزه رو ببره
به شخصه چون روی پلتفرم pc فعالیت دارم موفق به تجربه خدای جنگ جدید نشدم اما اِلدن رینگ بدون شک بازی فوق العادهای هست. به نظر میرسه رقابت بازی سال خیلی سخت باشه اما اگر بازی سال الدن رینگ بشه ، ما بقی جوایز رو طبیعتا خدای جنگ میبره به دلیل کارگردانی خارق العاده و موارد دیگر…
درود به شما و احسنت به اون تربیتی که شدید…. به هممون میگم ؛همه کسانی نظر میدن ؛ یک گیمر یا راجع به بازی تجربه نکرده نظر نمیده یا اینجوری نظرشون بیان میکنه …ایشون الدن رینگ بازی کرده میگه شاهکاره ولی چون گاد رو بازی نکرده نظر خاصی نداده جز اینکه صد در صد رقابت سختی هست.. الان جوری شده طرف بارها گفته من ایکس باکس دارم یا فن ایکس باکسم بیشتر از بازیهای ایکس باکس نقد بازیها سونی رو انجام میده یا pc دارها و گیمرهای سونی فرقی نداره همه رو میگم.متاسفانه جدیدا این بین منتقدها هم باب شده…والله با یوتوب نگاه کردن دیدن اخر یک بازی نمیتونید دقت کنید نمیتونید خوب و بد بودن ی بازی رو بفهمید ….
فقط منم که فکر میکنم a plague tale باید جایزه بهترین داستان رو ببره ؟
یعنی به جایی رسیدیم که میگن الدن رینگ نباید بخش داستانی باشه !!!!
الدن رینگ خدای داستان و روایت یک داستان در بازیه …
آخه فداتون بشم عموهای تو خونه وقتی شما روایت ی داستان رو درک نمیکنی یا وقتی نمیتونی متوجه شی جوئل چرا کشته شد این درک توا این منطق توا دلیل نمیشه که اون داستان بد باشه !!!!!!
اندکی تفکر …..
به این میگن روشن فکر حاضر شد با بازی غولی که صاحب امتیازشه باز هم بدون تعصب از داستان الدن رینگ تعریف کنه