خشونت‌بارترین سکانس‌های تاریخ فرنچایز God of War - گیمفا
خشونت‌بارترین سکانس‌های تاریخ فرنچایز God of War - گیمفا
خشونت‌بارترین سکانس‌های تاریخ فرنچایز God of War - گیمفا
خشونت‌بارترین سکانس‌های تاریخ فرنچایز God of War - گیمفا
خشونت‌بارترین سکانس‌های تاریخ فرنچایز God of War - گیمفا
خشونت‌بارترین سکانس‌های تاریخ فرنچایز God of War - گیمفا

خشونت‌بارترین سکانس‌های تاریخ فرنچایز God of War

نصیر فرزان
۱۸:۲۹ ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
خشونت‌بارترین سکانس‌های تاریخ فرنچایز God of War - گیمفا

فرنچایز God of War همواره دارای لحظات خونین بسیاری بوده است. در این مقاله به مرور خشونت‌آمیزترین سکانس‌های این مجموعه محبوب خواهیم پرداخت.

پس از مدت‌ها انتظار، سرانجام بازی God of War Ragnarok عرضه شد. نسخه قبلی این سری که در سال ۲۰۱۸ عرضه شد، یکی از برترین عناوین نسل هشتم محسوب می‌شود. استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica) با عرضه God of War 2018، توانایی خود در روایت یک داستان حماسی و همچنین خلق یک بازی حیرت‌انگیز از نظر بصری را به رخ همگان کشید. یکی از نکاتی که در کلیه نسخه‌های فرنچایز God of War شاهد آن بوده‌ایم، سلاخی دشمنان به اشکال مختلف توسط کریتوس (Kratos) بوده است. این شخصیت در از بین بردن دشمنان خود به شیوه‌های فجیع، همیشه دست بالا را داشته و از خشونت بسیاری استفاده می‌کند. در این مقاله به ۱۰ مورد از خشن‌ترین قتل‌های صورت گرفته توسط شبح اسپارتا خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

Helios – God of War lll

خشونت‌بارترین سکانس‌های تاریخ فرنچایز God of War - گیمفا

رابطه کریتوس و هلیوس با یکدیگر همواره پیچیده بوده است. در God of War: Chains of Olympus، شاهد این هستیم که کریتوس همه تلاش خود را برای نجات جان هلیوس انجام می‌دهد. با این وجود، زمانی که شبح اسپارتا و پروردگار خورشید پس از اعلام جنگ کریتوس بر علیه خدایان در God of War 3 با یکدیگر مواجه می‌شوند، هلیوس از او می‌خواهد تا از کشتنش صرف نظر کند اما هیچ چیزی غیر از گرفتن انتقام از خدایان، نمی‌تواند کریتوس را آرام کند. سکانس قتل هلیوس، یکی از خشونت‌بارترین صحنه‌ها، نه تنها در فرنچایز God of War بلکه در تاریخ صنعت گیمینگ محسوب می‌شود. کریتوس در ابتدا خداوندگار خورشید را زیر پاهای خود لگدمال کرده و سپس با دستان خالی، سر او را از تنش جدا می‌کند. زمانی که کریتوس دستان خود را دور گردن هلیوس حلقه می‌کند و با اعمال زور سعی دارد تا سر او را از جا بکَند، احتمالا یکی از میخکوب‌کننده‌ترین و در عین حال غیرمنتظره‌ترین سکانس‌های صنعت گیمینگ را شاهد هستیم. همه انتظار این را دارند که کریتوس از خود رحم نشان نداده و هلیوس را از بین ببرد؛ با این وجود، شیوه مرگ هلیوس موضوعی نیست که به سادگی بتوانید آن را فراموش کنید. پس از جدا کردن سر خداوندگار خورشید از بدنش، کریتوس برای لحظاتی آن را در دست خود نگه می‌دارد؛ در این زمان شما شاهد تیره شدن چشم‌های هلیوس و از بین رفتن فروغ آن‌ها خواهید بود. احتمالا خلق صحنه‌ای فجیع‌تر از این مورد، دیگر در صنعت گیمینگ امکان‌پذیر نباشد.

Baldur – God of War 2018

خشونت‌بارترین سکانس‌های تاریخ فرنچایز God of War - گیمفا

ریبوت فرنچایز God of War در سال ۲۰۱۸، مانند دمیدن روحی تاره به این مجموعه پرطرفدار بود. در سکانس‌ ابتدایی بازی شاهد این هستیم که کریتوس در مکانی خلوت در سرزمین نورس همراه با فرزندش اتریوس (Atreus) زندگی کرده و سعی دارد تا گذشته تلخ و تاریک خود را به فراموشی بسپارد. با این‌حال، خیلی زودی و پس از معرفی بالدر، کریتوس درمی‌یابد که نمی‌تواند برای همیشه از دردسر دوری کند. کریتوس، در ابتدا از مبارزه با بالدر پرهیز می‌کند اما به زودی شاهد تقابل این دو نفر در یک ست‌پیس (Set-Piece) هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی هستیم. یکی از موضوعاتی که باعث می‌شود تا این مبارزه در ذهن همه طرفداران ثبت شود، نزدیک‌تر شدن دوربین به شخصیت اصلی بازی در قیاس با نسخه‌های قبلی است. شما در God of War 2018 به کریتوس نزدیک‌تر از همیشه بوده و احساسات، عواطف و حتی سبک مبارزه او را دقیق‌تر از گذشته می‌بینید. در این نبرد حماسی، کریتوس و بالدر از همه آن‌چه که در چنته دارند، برای از بین بردن یکدیگر استفاده می‌کنند. جهش گرافیکی قابل ملاحظه از نسل هفتم به هشتم را در تک‌تک دقایق این مبارزه می‌توانید مشاهده کنید. صورت کبود کریتوس و بالدر و جاری شدن قطرات خون، به گونه دقیق در این مبارزه به نمایش در آمده و این موضوع، قدرت پلی استیشن ۴ را در بالاترین سطح ممکن به شما نمایش می‌دهد. در این مبارزه جذاب و نفس‌گیر، خبری از قطع عضو و صحنه‌های فجیع نیست؛ با این وجود، شما شدت هر مشتی را که از سوی کریتوس و بالدور حواله‌ی دیگری می‌شود را با تمام وجود خود احساس می‌کنید.

Poseidon – God of War 3

خشونت‌بارترین سکانس‌های تاریخ فرنچایز God of War - گیمفا

مبارزه با پوسایدن، در حالی که کریتوس و گایا (Gaia) قصد دارند تا از کوه المپ (Olympus) بالا رفته و یک بار برای همیشه انتقام خود را از خدایان یونان بگیرند، حماسی‌ترین شروع ممکن در کلیه نسخه‌های فرنچایز God of War محسوب می‌شود. پس از این‌که کریتوس در یک مبارزه جذاب و سینمایی در یک ست‌پیس فراموش‌نشدنی موفق به شکست دادن پوسایدن می‌شود، تمام خشم و نفرت خود را روی خدای نگون‌بخت دریا خالی می‌کند. در پایان این مبارزه، نمای دوربین به حالت اول شخص تغییر کرده و کریتوس با ضربات مکرر پوسایدون را لگدمال کرده و در نهایت با دستانش او را کور می‌کند. در این زمان، نمای دوربین مجدداً به حالت سوم شخص درآمده و کریتوسی که جلوی چشمانش را خون گرفته، پوسایدون را از کوه المپ به پایین پرت کرده و او را از بین می‌برد.

Zeus – God of War lll

خشونت‌بارترین سکانس‌های تاریخ فرنچایز God of War - گیمفا

به مانند مبارزه با پوسایدون، در نبرد پایانی کریتوس و زئوس نیز از نمای اول شخص استفاده می‌شود؛ با این تفاوت که این بار، اتفاقات مختلف را از زاویۀ دید کریتوس در حالی تماشا می‌کنید‌ که او با Blades of Chaos، قصد دارد تا پدر خود را از بین ببرد. مبارزه با زئوس، نقطه پایانی انتقام کریتوس از خدایان یونان است و سانتا مونیکا برای تبدیل این نبرد به یک واقعه حماسی، از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند. پس از این‌که نمای دوربین به حالت سوم‌شخص تغییر می‌کند، کریتوس تا زمانی به کتک زدن زئوس ادامه می‌دهد که تصویر به کلی قرمز شده و خون مانع از این شود که بتوانیم صفحه نمایش را به گونه درست ببینیم. این سکانس، یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین و در عین حال ماندگارترین صحنه‌های تاریخ فرنچایز God of War محسوب می‌شود.

Theseus – God of War ll

خشونت‌بارترین سکانس‌های تاریخ فرنچایز God of War - گیمفا

زمانی که کریتوس به دنبال خواهران سرنوشت (Sisters of Fate) است تا تقدیر خود را تغییر دهد، در مقابل تسئوس قرار می‌گیرد. نبرد ابتدایی این دو شخصیت یکنواخت بوده و تسئوس از یک بلندی، اقدام به پرتاب اشعه به سوی شما می‌کند؛ آن‌ هم در حالی که کریتوس در همین حین باید با تعدادی از دشمنان خرده‌پا مقابله نماید. کریتوس که از شیوه مبارزه تسئوس به تنگ آمده، در پایان توسط شمشیرهای معروف خود، پوست او را از تنش جدا کرده و جمجمه‌اش را به در هم کوبیده و از این طریق آن را له می‌کند. این نبرد، از جمله مبارزات سینمایی کریتوس محسوب نمی‌شود اما دارای خشونت بسیار زیادی است.

Elephantaur – God of War: Ascension

خشونت‌بارترین سکانس‌های تاریخ فرنچایز God of War - گیمفا

مبارزه کریتوس و الفنتور، یکی دیگر از سکانس‌های خشن و در عین حال کمتر دیده شده‌ی فرنچایز God of War محسوب می‌شود. الفنتور یک فیل انسان نما است که به عنوان مینی‌باس در God of War: Ascension در مقابل شما قرار می‌گیرد. این مبارزه از نقطه نظر گیم‌پلی، ویژگی چندان شاخصی نداشته و به هک اند اسلش و دکمه‌زنی به صورت QTE خلاصه می‌شود؛ با این وجود، این نبرد از جمله خشونت‌بارترین و به‌یادماندنی‌ترین سکانس‌های فرنچایز God of War را رقم می‌زند. موردی که در ابتدا جلب توجه می‌کند، شکل و شمایل الفنتور است که به نوعی به فیلی که به باشگاه بدنسازی رفته است شباهت دارد! طرز راه رفتن این موجود، در نگاه اول عجیب به نظر می‌رسد اما ماجرا زمانی خشونت‌بار می‌شود که کریتوس سر و گردن او را قفل کرده و با ضربات متعدد شمشیر در جمجمه‌ الفنتور، باعث می‌شود تا این موجود به صورت واقع‌گرایانه از درد به خود پیچیده و شیون و ناله سر بدهد. در پایان، کریتوس توسط تیغه‌های آشوب خود، سر الفنتور را از وسط به گونه‌ای می‌شکافد که شما می‌توانید ماده خاکستری مغز او را مشاهده نمایید. اعتراف می‌کنم که فراموش کردن صحنه قتل الفنتور، کار بسیار دشواری است.

Hercules

خشونت‌بارترین سکانس‌های تاریخ فرنچایز God of War - گیمفا

زمانی که کریتوس در God of War lll با برادر خود هرکول مواجه می‌شود، در ابتدا سعی می‌کند تا با گفتمان، او را قانع کند که قصد و تمایلی برای مبارزه ندارد. به نظر می‌رسد که پیشینه سرباز بودن هرکول، باعث شده تا کریتوس برای او احترام قائل بوده و به همین دلیل از نبرد با او پرهیز کند. اما سریعاً مشخص می‌شود که هرکول برای مدت زیادی از دست کریتوس کینه به دل داشته و منتظر فرصتی مناسب بوده تا او را از بین ببرد. هرکول از این‌که کریتوس برای مقابله با ایریس (Ares) از سوی آتنا برگزیده شد، خشمگین بوده و نمی‌تواند این را بپذیرد که لقب خدای جنگ را شخصی غیر از او یدک بکشد. هرکول چنین تصور می‌کند که با شکست دادن کریتوس، سرانجام آن احترام و عزتی را که می‌خواهد، از سوی زئوس دریافت خواهد نمود. در این مبارزه، هرکول از سلاحی که مانند یک جفت دستکش بوکس غول‌آسا به نظر رسیده و به نام Nemean Cestus یاد می‌شود، استفاده می‌نماید. نکته کنایه‌آمیز ماجرا اینجاست که در پایان، کریتوس با همین سلاح، هرکول را به شکلی وحشیانه از بین می‌برد. این مبارزه، یک دوئل تمام عیار بین دو تن از نیرومند‌ترین دمی‌گادهای فرنچایز God of War است.

Magni – God of War 2018

خشونت‌بارترین سکانس‌های تاریخ فرنچایز God of War - گیمفا

مبارزه با مودی و مگنی (Modi and Magni)، صحنه تقابل دو نفره کریتوس و اتریوس با فرزندان ثور (Thor) در God of War 2018 است. نبرد کریتوس با این دو برادر، از نقطه نظر گیم‌پلی دارای نکته شاخص چندانی نیست؛ با این وجود، این نوع مرگ مگنی است که باعث می‌شود تا این مبارزه در ذهن بازیکنان جا خوش کند. کریتوس پس از تقابل با این دو برادر، تبر معروف خود را در صورت مگنی فرو کرده و با ضربتی سهمگین، او را به قتل می‌رساند. این در حالیست که مودی پس از دیدن مرگ برادر خود، شروع به ناله و فغان می‌کند. به ندرت پیش می‌آید که در فرنچایز God of War، پس از کشتن یکی از دشمنان خود احساس ناراحتی کنید؛ اما God of War 2018 رویکردی متفاوت نسبت به تقابل‌های کریتوس و دشمنان او دارد و شما را گاه‌ و‌ بی‌گاه در یک موقعیت دشوار و در عین حال احساسی قرار می‌دهد.

Hydra – God of War 2005

خشونت‌بارترین سکانس‌های تاریخ فرنچایز God of War - گیمفا

اگر قرار است تا از به یادماندنی‌ترین باس‌فایت‌های تاریخ فرنچایز God of War صحبت شود، باید از مبارزه نفس‌گیر با هایدرا نیز نام ببریم. تقابل با این موجود غول‌پیکر در دریا، نخستین باس‌فایت مجموعه God of War را رقم می‌زند. در زمان عرضه بازی در سال ۲۰۰۵، سکانس نبرد کریتوس و هایدرا یکی از شاخص‌ترین باس‌فایت‌های تاریخ صنعت گیمینگ تا آن زمان محسوب می‌شد. مبارزۀ نفس‌گیر، ابعاد بزرگ هایدرا و میزان خشونت این مبارزه، همه و همه از جمله مواردی بودند که در آن زمان برای بازیکنان تازگی داشتند. شاید مبالغه نباشد اگر بگوییم که استفاده کریتوس از دکل کشتی برای از بین بردن هایدرا، یکی از مهمترین مواردی بود که باعث شد تا میلیون‌ها بازیکن، به فرنچایز God of War علاقه پیدا کرده و کریتوس را به عنوان یکی از جذاب‌ترین شخصیت‌های صنعت گیمینگ بشناسند.

Baldur 2 – God of War 2018

خشونت‌بارترین سکانس‌های تاریخ فرنچایز God of War - گیمفا

برخلاف مبارزه اول کریتوس و بالدر، تقابل دوم این دو شخصیت با یکدیگر، به یک زد و خورد شخصی تبدیل می‌شود. آتریوس، نفرینی را که توسط فریا (Freya) روی بالدر اعمال شده را باطل می‌کند و این خود باعث می‌شود تا این مبارزه، جذاب‌تر از تقابل اول این دو شخصیت به نظر برسد. شاید از نظر گیم‌پلی، رویارویی مذکور کیفیت نبرد ابتدایی کریتوس و بالدور را نداشته باشد، اما احساسات مختلفی که در هنگام این مبارزه تجربه می‌کنید، باعث می‌شود که فراموش کردن آن به کاری ناممکن برای شما تبدیل شود. فریا که همواره در صدد محافظت از بالدر به هر نحو ممکن بوده، با گرفتن توانایی درک احساسات مختلف از فرزندش، زندگی او را تیره و تار نموده است. این موضوع باعث شد تا بالدر نسبت به مادر خود کینه‌ای عمیق داشته باشد. زمانی که بالدر دستان خود را به دور گردن مادرش حلقه کرده و قصد دارد تا او را از بین ببرد، فریا به او اجازه می‌دهد تا انتقام خود را بگیرد. کریتوس در این زمان در یک دوراهی اخلاقی دیگر قرار می‌گیرد. او نمی‌تواند مرگ فریا را ببیند و به همین دلیل، بالدر را در یک سکانس دراماتیک به قتل می‌رساند. در این هنگام، فریا وعده می‌دهد که از کریتوس انتقام مرگ فرزندش را خواهد گرفت. این سکانس، زمینه‌ساز وقایعی مهم در God of War Ragnarok می‌شود.


شما هم در بخش کامنت‌ها می‌توانید به برخی از دیگر سکانس‌های خشونت‌آمیز سری God of War اشاره کنید.

Moein MM2god of warGol.D.RogerJin sakai❤GOD OF WAR❤ata.expressJailor70Mehran.Ba77...Mohammad...Caxel105DARKSIRENred-eyed Banished Knightهالک ایرانیJohnny joestarPouria_gamer_gotyPorfosorشرکLonesome guy the Mad Oneامیر حسینmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

خشونت‌بارترین سکانس‌های تاریخ فرنچایز God of War - گیمفا
خشونت‌بارترین سکانس‌های تاریخ فرنچایز God of War - گیمفا
خشونت‌بارترین سکانس‌های تاریخ فرنچایز God of War - گیمفا
خشونت‌بارترین سکانس‌های تاریخ فرنچایز God of War - گیمفا
خشونت‌بارترین سکانس‌های تاریخ فرنچایز God of War - گیمفا
خشونت‌بارترین سکانس‌های تاریخ فرنچایز God of War - گیمفا
خشونت‌بارترین سکانس‌های تاریخ فرنچایز God of War - گیمفا
خشونت‌بارترین سکانس‌های تاریخ فرنچایز God of War - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • . گفت:

    نبرد با هیدیس هم میتونست باشه خیلی خشن بود ☠️☠️☠️☠️💀💀💀💀

    Moein MM2Behzad zargary❤GOD OF WAR❤Ali_pxlegendboy🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴77HitasepDARKSIRENR6.Forevermore
  • نسخه بعدی این فراشاهکار بر پایه ps5 ساخته میشه
    همین الانشم که برپایه ps4 ساختن بی نهایت خفنه دیگه چه برسه ب نسخه بعدی ک فقط برای ۵ ساخته میشه
    امیدوارم نسخه بعدی تو سبک گاد های اولیه باشه ( ریمیکم بسازن من راضی ام)

    پدر بزرگ دانته و ویرجیل❤GOD OF WAR❤Ali_pxlegendboy🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴Jailor70Neon93SoWuupDARKSIRENR6.Forevermore
  • god of war گفت:

    فقط هرکول د دیگر هیچ
    جالبه که کریتوس نمی خواست باهاش بجنگه

    Moein MM2Nathan Miller❤GOD OF WAR❤Ali_pxlegendboy77.امیرحسین نصرتیمحمدامین حیدریAll gamers are goodmore
  • Master blade گفت:

    تینجری بودن رگناروک و به بیراهه کشیده شدن سری god of War رو از تو همین پست میشه فهمید

    ما از گاد آو وار یه نبرد خشونت آمیز میخوایم و از کریتوس یه ضد قهرمان
    اگر میخواستیم یه داستان تینجری در مورد تربیت بچه از یه مرد کچل ریشو ببینیم میرفتیم سریال های نتفلیکس رو نگاه میکردیم

    Moein MM2MavrickSpider-ManGol.D.RogerNathan Miller❤GOD OF WAR❤گیمر غمگینAli_pxlegendboyJailor70more
  • کلا کریتوس از ۲۰۱۸ آروم تر شده احساس میکنم، حالا رگناروک رو هنوز پلی ندادم

    Moein MM2❤GOD OF WAR❤گیمر غمگینAli_pxگیمری عادیVisible 6-tigh manمحمدامین حیدریOda nobunaga(در حال جمع آوری ارتش)Dota2Legendmore
  • بهترین
    بیشترین تعداد باس
    خشنترین
    کاملترین
    بی نقصترین
    فقط و فقط god of war 3

    Moein MM2Gol.D.Rogerپدر بزرگ دانته و ویرجیل❤GOD OF WAR❤گیمر غمگینAli_pxlegendboyJailor7077امیرحسین نصرتیmore
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    مرگ هلیوس و رویارویی با بالدور برای اولین بار و مبارزه با هایدرا فراموش نشدنی ترین لحظات این فرنچایز برای من هست ، ممنون مقاله جالبی بود 🙏

    Moein MM2❤GOD OF WAR❤گیمر غمگینlegendboyJailor70Caxel105امیرحسین نصرتیمحمدSAjjADگیمری عادیmore
  • A,,sh گفت:

    هایمدال از رگناروکم میتونست باشه

    Moein MM2Nathan Miller❤GOD OF WAR❤Ali_pxCaxel105SAjjADگیمری عادیVisible 6-tigh manمحمدامین حیدریTlou part 2 game of the centurymore
  • انگار فقط میخواستین هرجور که شده چندتا مورد هم از گاد آو وار‌های جدید تو لیست باشه.‌‌.‌. آخه تو رو خدا نگاه کن! از یه طرف قطع عضو، لِه شدن صورت، باز کردن جمجمه، ترکوندن چشم و… داریم، از اون طرف یه ضربه عادی با تبر و شکستن گردن. رو چه حسابی اینا از نظر خشونت تو یه حد محسوب میشن؟!

    Spider-ManMR.BADGUYArnald❤GOD OF WAR❤Ali_px77Caxel105امیرحسین نصرتیMR_WilliamHesam1371more
  • JUST me گفت:

    خیلی جالبه اکثر انتخاب ها از سری قبلیه
    خشونتی که جز مهم ترین بخش های این فرنچایز بود تبدیل به نصیحت شده
    هرچند نبرد بین شخصی که به اون تبدیل شده(پدر شدن و وظایف پدری) و اون هیولایی که در گذشته بوده هم جالبه ولی
    ای کاش بازی حداقل ۲۰ درصد از خشونت نسخه های قبل رو به ارث میبرد
    (دلنوشته های یک طرفدار)

    Moein MM2❤GOD OF WAR❤Ali_px77Caxel105امیرحسین نصرتیMR_WilliamHesam1371علی موتوریAll gamers are goodmore
    • راستش موافقم،باید خشن تر بود،ولی اینم یادت باشه کریتوس الان می‌کشه چون این کار درسته،نه برای انتقام و کینه ای که تو دلش داره،یه پلیس خلافکارو می‌کشه چون باید جلوشو بگیره،سر همینه فقط با یه تیر کارو می‌سازه،یه قاتل یکیو می‌کشه چون ازش کینه داره،برای همینه یه سری قتلا خیلی وحشتناکن

      Nathan MillerJUST meگیمری عادی
      • JUST me گفت:

        درواقع این یک بحث درباره طرفدار های جدید و قدیمی هست.گیمر امروزی ممکنه دیدگاه متفاوتی داشته باشه
        درباره خشونت هم نظر شما درسته رنگ بوی دیگه ای گرفته.
        یک سری بدون هیچ شناختی درباره نسخه های قدیمی صحبت میکنن
        فقط کافیه نسخه دوم رو بازی کنن..عجب شاهکاری

        گیمری عادیAli_pxامیرحسین نصرتیمحمدامین حیدری
  • Ladon گفت:

    سه واقعا دیوونه کنندست هنوزم تمام خدایانی که میکشه با بی رحم ترین شکل ممکنه حتی تو حل کردن پازل یادمه یه زنی و میگیره لای چرخ دنده میزاره استخون هاش میشکنه یا صحنه اول شخص کتک زدن اینا چیزایی که هیچ وقت از ۳ یادم نمیره کتک زدن زئوس واقعا نمیتونستی بعضی موقع ها نگاه کنی

    Moein MM2❤GOD OF WAR❤Ali_px77RepatriatePouria_gamer_gotyگیمری عادیSpider-Man
  • AminTSL گفت:

    خدایی این دو آشغال جدید رو مقایسه نکنید با سری اصلی به عنوان یه طرفدار خیلی عصبیم میکنه! تمام خاطرات خوبمو میشوره میبره 😑 به عنوان ای پی جدید بهش نگاه کنید اصلا فکر کنید یه شخصیت جدیده کریتوس! گذشته خانواده و پارگی های قبلنشو به چپش گرفته رفته نورس راست کرده بچه دار شده الانم خشونت به خرج نمیده روحیه بچش اسیب میبینه

    Moein MM2Spider-Man❤GOD OF WAR❤Ali_pxJailor7077سیناRepatriateHesam1371علی موتوریmore
    • Mãhdīær گفت:

      من یکی از منتقد های شدید به داستان نسخه جدید و روایتش هستم اما نسخه ۲۰۱۸ به جز کمبود سلاح و تنوع انمی میتونم بگم به کل سه نسخه اول میارزه!
      رگناروک هم عالی بود از همه لحاظ به جز داستان که اون حماسه نورس و اون استرس و خیلی چیزارو نتونست بهمون انتقال بده
      رگناروک عالیه از همه لحاظ به جز داستان و ۲۰۱۸ عالی از همه لحاظ مخصوصا داستان
      ۲۰۱۸ میتونه جزو تاپ ۱۰ ده سال گذشته تاریخ گیم باشه از لحاظ بهترین
      افرادی مثل شما هم از روی احساسات و نوستالژی و بدون منطق میان ایراد میگیرند طوری که انتظارشون از بازی خشونته اما اصلا توانایی درک تغییر شخصیت کریتوس رو ندارند!من هم خشونت دوست دارم به مقدار زیاد اما وقتی کریتوس رو داستان یه جور هست چطور میتونه مثل کریتوس سه گانه بی در و پیکر و فکر باشن کار هاش و بدون فکر به عواقبش بجنگه؟!
      پس شرایط رو در نظر بگیر و اگر ایراد هم میگیرید ایراد درست شما فقط به دنبال بزن ب.کش و نا‌بود کردن و صحنه های پر از خو‌ن هستید و سر منشا هیتتون هم از اینجا نشات میگیره

      Moein MM2Spider-Man❤GOD OF WAR❤Ali_pxJailor70امیر حسینHesam1371علی موتوریPouria_gamer_gotyXERXESmore
      • AminTSL گفت:

        کدوم فنز کومیونیتی اومدن گفتن شخصیت کریتوس باید عوض بشه که کوری بارلوگ اومد اینجوری یه تنه ریید به داستان و گیم پلی همه چیز ؟؟؟
        اره من داستان بلد سطحی رنگ رنگی ابرقهرمانی فیلم هالیوودی پر شوخی های مسخره رو درک نمیکنم و هیچ شباهتی با داستان دارک و سرد سه نسخه قبلی نمیبینم توش.
        نگو که با سه نسخه بزرگ شدی و از این درری وریا بیشتر از این حالمو بهم نزن . با تاپ ۱۰ت خوش باش . شیت استیشن از الان سود رو تو بچه سال جماعت میبینه به شخمشم نیست فن های قدیمی .که یه جورایی بهش حق میدم واسه بقاش

        Moein MM2Spider-Man❤GOD OF WAR❤Tlou part 2 game of the century77RepatriateHesam1371علی موتوریPouria_gamer_gotyXERXESmore
        • Mãhdīær گفت:

          میگم دیگه وقتی تعصب چشماتو کو‌ر میکنه و حرفی نداری بزنی مجبور به خزعبلات رو بیارم
          وقتی اسنشن اومد و از لحاظ متا بسیار ضعیف عملکرد مشخص شد که این مدل گیم پلی و شخصیت و غیره کاملا دموده شده و دیگه جوابگو نیست همونطور که اسنشن فوق العاده ضعیف عمل کرد و مشخص شد این گیم پلی دیگه برای اینده جواب نیست
          اومدند یه ریبوت انقلابی کردند و فرانچایز مرده رو زنده کردند به لطف کوری بارلوگ هست که امروز ما نسخه های گاد اف وار رو میبینیم وگرنه باید با کریتوس و گاد اف وار سال ها پیش خداحافظی میکردیم.
          این ریبوت نیاز بود وگرنه فرانچایز گاد اف اور با شکست سنگینی رو به رو میشد و تغییر شخصت کریتوس هم من میپسندم گرچه تو رگناروک زیاده روی شده بود ولی به نظرم خیلی بهتر شد که دیگه الکی الکی کار های احمقا‌نه و بی کله نمیکنه و یه تغییری ایجاد شده تو شخصیتش

          Moein MM2Spider-Man❤GOD OF WAR❤گیمری عادیJailor70Tlou part 2 game of the centuryRepatriateHesam1371DKzero
          • Ladon گفت:

            والا قبل از اسنشن هم همین مسیر بوده از قبل اگر قرار به نارضایتی باشه خیلی وقت پیش باید صداشون در اومده باشه چون از اولم منسوخ شده بود گیم پلی اش از یک به اینور دو که همون گیم پلی بود همون موو ست ها سه هم همینطور نسخه های فرعی مثل ghost of sparta و champion of Olympus هم همین بوده به برو فرانچیز و کلی نگاه کن متوجه میشی دو تا نسخه فرعی دادن دوباره از صفر شروع کن حتی کومبو هاتم نداری از اول بروووو تا اپگرید شی یه بار دوبار نه صد بار دیگه خسته میشه ادم دیگه اگر سه نسخه رو بازی کرده باشی اون دو تا رو بازی کرده باشی تازه درد و میفهمی کلا گاد سری جدید یا به اصلاح ریانونشن جدید که داشتن گیم پلی واقعا خوبی داره میتونه جذاب باشه ولی از لحاظ مخصوصا داستانی هیچ ارتباطی به نسخه های قبلی نداره قشنگ کات خورده رفته اینور و حرکت عجیب تر اینا میدونی چیه رفتن داستان پیدایش اتروئوس رو تو فیس بوک گذاشتن همین استدیو خب لامصب اینو بازیش میکردی یه هینتی یه چیزی چرا از اونجا اومدی اینجا اینا چیزایی که چون شخصیت پردازی خوب نمیره جلو خیلی ها رو ناراضی میکنه من حق میدم بهشون این تغیر شخصیت از همون ابتدای بازی مشکل داره من خودم به شخصه از ۲۰۱۸ لذت بردم ولی میگم گاد اف وار نیست برام صرفا لذت میبرم نقدمم هست به این بازی ولی بحث الان این نیست طولانی میشه کلا هر چقدر تو بازی های قدیمی پیشرفت میکردی تو بازی مشکل هک اند اسلش بازی این بود یه کمبو هست که که میچرخونه بلید اف کی اوسو همش اینو اسپم کن تا اخر بازی تموم میشه دقیقا کلا هیچ جا مشکل نمیخوری

            Moein MM2
            • Mãhdīær گفت:

              خاطر نشان کردم این بازی یه ریبوت-انقلابی از همه لحاظ بود
              چه از لحاظ داستانی چه گیم پلی چه شخصیت پردازی همه جوره تغییر کرده بود و گاد اف وار تو یک مدل دیگه هست
              البته که این سری با سری های قبل از لحاظ گیم پلی و اینا قابل مقایسه نیست چون سبک ها کلا با هم فرق میکنن!
              علاوه بر اینکه به نظر من سه گانه اول رو میتونیم اسم گذاری کنیم (god of war (a و نسخه نورس هم بزاریم گاد اف وار b
              تموم شد و رفت

              Moein MM2Spider-Man
      • DKzero گفت:

        نسخه ۲۰۱۸ پشم که چه عرض کنم شیپیش ۳ گانه ی اصلی هم نمیشه چون دراصل اونها gow واقعین نه این دوتا اوکی؟ پس دیگه جوک تحویل نده وقتی تو نسل ۸ گیمر شدی
        و درکی ریشه های گاد اف وار نداری..

        Moein MM2Spider-ManAli_pxTlou part 2 game of the century77?riddler؟MR_WilliamHesam1371علی موتوریPouria_gamer_gotymore
        • Mãhdīær گفت:

          کار ما به کجا رسیده که این ها به من میگن نسل ۸ گیمر!
          خندم میگیره که این حرفو به من میزنن،دوما به سلیقه مربوطه و تو تعیین نمیکنی که کدوم نسخه برای چه کسی بهتره و به تو هیچ گونه ارتباط نداره که من کدوم نسخه رو بیشتر دوست دارم یا هر نسخه چه برتری نسبت به اون یکی داره
          بیشتر از سال هاست که گیم میزنم شاید خیلی سال شده و نشمردم پس این حرفو به من نزن چون بیشتر شبیه یه جوکه این حرفو به من زدن

          Moein MM2Spider-ManTlou part 2 game of the centuryHesam1371علی موتوری
          • DKzero گفت:

            وقتی میای یه بازی که کوچکترین شباهتی به اصل آیپی gow نداره
            بهتر و بالاتر میدونی پس انتظاره چنین واکنشی هم داشته باش که بهت بگن گیمر نسل جدید، چون هیچ گیمر باسابقه ای این حرفو به زبون نمیاره
            من خودم هر ۳ نسخه ی کلاسیک رو تو سال عرضه شون تجربه کردم

            Moein MM2Spider-ManHesam1371Tlou part 2 game of the century
            • Mãhdīær گفت:

              مثل اینکه توی تفهیم مطلب مشکل داری
              هزاران بار گفتم و میگم اما اگر نخوای بفهمی نمیفهمی
              برای بار هزار و یکم
              سری گاد اف وار موفقیت های فوق العاده زیادی با سه گانه کسب کرد و گیم هاش شاهکاری رو تقدیم به گیمر ها کرد اما این مدل گیم پلی و بازی دموده و قدیمی شده بود و این رو تو اسنشن هم که یه نسخه فرعی بود میشد فهمید که چقدر نسبت به نسخه های اصلی ضعیف عمل کرد چون قدیمی و تکراری شده بود!
              حالا اگر میومدن سری نورس رو هم با مدل هک اند اسلش اصیل میساختن به یه شکست بزرگ بر میخوردند چون همون زمان هم قدیمی شده بود و نه جامعه گیمینگ نه کس دیگه ای به این تکرار واکنش مثبت نشون نمیدادند
              کریتوس عصبانی و بی کله مختص اون سه گانه ها و نسخه های فرعی هست و زمانی که بازی اکشن ادونچر طور شد و به حالت سوم شخص اومد باید یه تغییری هم در شخصیت و مدل کریتوس میدادند تا بفهمیم بعد از خو‌دکشی چه تغییری کرده

              Moein MM2❤GOD OF WAR❤Hesam1371DKzero
      • Hesam1371 گفت:

        مشکل فقط اینجا هستش، که این بازی با خشونت بی حد و اندازه کریتوس معروفه نه با بچه بزرگ کردن و… اینجوری باشه فردا مورتال کمبت هم تمام fatality و brutality هارو حذف کنه از سری مورتال دلیلم بیاره چون اینا بچه دار شدن دیگه از این کارای وحشیانه نمیکنن

        Spider-ManHesam137177
        • Mãhdīær گفت:

          داداش وقتی کریتوس یه تغییر شخصیت ۳۶۰ درجه میشه پس عادیه که یه سری کار هارو هم مثل قبل نکنه
          به نظر من تو نسخه ۲۰۱۸ کریتوس ابهتش واقعا مثل همیشه زیاد و خفن بود امادر رگناروک اشکالات داستانی یک سری مشکل هایی رو به وجود اورد

          Spider-Man
    • mehmeh گفت:

      That’s what called character development
      خودتم چندسال بعد اینطوری میشی

      Moein MM2Spider-Manعلی موتوریگیمری عادیA,,shpacman remastered
    • داداش یکی بزرگترین اشتباهاتی که نسخه سوم انجام داد و خیلی در موردش توضیح داده نمیشه اینه که کریتوس یه ماشین کشتار نیس،دنبال انتقامه،به دلایل شخصی،همیشه شخصی بوده،این دو بازی فراشاهکار درست مثل ۳ نسخه قبل که بهش میگی آشغال می‌خواد بگه کریتوس دلیلی نداره که آدم بکشه،در ضمن خشونت مختص بازی های هک اند اسلشه،که دیگه تا حد زیادی طرفداراشو از دست داده،سر همینه که بازی تغیر کرده،یاد نسخه اسنشن بیوفت،بازی از همه نظر بهبود یافته بود ولی بهش بی توجهی شد،یا باید تاریخ انقضای حماسه کریتوس سر میومد یا اینکه یه جهش شخصیتی منطقی روش اعمال میشد

      Moein MM2❤GOD OF WAR❤Ali_pxHesam1371محمدگیمری عادیSpider-ManDKzeroscorpionespacman remastered
      • Ladon گفت:

        هک اند اسلش صرفا خشونت نداره گاد اف وار این خشونت رو آورد وگرنه قبلشم دویل می کرای بود اونا معتقد بودن خشونت زیاد ممکنه رو فروش تاثیر بزاره که سانتا مونیکا این کارو کرد وگرنه از لحاظ هک اند اسلش حساب کنی در حد دویل می کرای هم نیست گاد اف وار کل جذابیت سری خشونتش و داستانش هست جدیدشم که اصلا هک اند اسلش نیست

        Hesam1371
      • DKzero گفت:

        نسخه اسنشن یک زباله ی به تمام معنا بود که واقعاً و به جرات میتونم بگم همین نسخه باعث شد آیپی Gow تغییر کنه و کامل ریبوت شه،
        نسخه ای که سونی هیچوقت از پشت دیوار PS3 خارجش نکرد چون میدونست چه افتضاحی به بار آوردن
        همشم بخاطره سنت اشتباه استودیو و هربار انتخاب کردن کارگردان جدید برای هر نسخه از بازی که این اتفاق سره رگناروک هم افتاد.

        Moein MM2Spider-Man❤GOD OF WAR❤Tlou part 2 game of the centuryPouria_gamer_goty
    • A,,sh گفت:

      درستشم همینه شخصیت پردازی کریتوس تو این دو نسخه اخر چندین برابر عمیق تر و پخته تر شده دیگه فقط یه ماشین کشتار نیست بر اساس عقل و منطق تصمیم میگیره و فهمیده با خشونت و کشتار چیزی حل نمیشه

      Moein MM2Spider-ManNathan Miller❤GOD OF WAR❤Hesam1371Visible 6-tigh man
    • Danialap گفت:

      دوست من نمیدونم پیاممو میخونی یا نه . من الان ۳۰ سالمه. موقعی که ۱۴-۱۵ سالم بود god of war 1 رو بازی کردم. و از اون موقه دیگه هیچ سری ای منو تا اون حد جذب نکرد تا وقتی که god of war 2018 اومد.میخواستم بگم کسی که توی زندگیش اشتباه جبران ناپذیری کرده و کل زندگیش مدام خودش رو به خاطر اون اشتباه سرزنش کرده باشه میتونه کاراکتر کریتوس رو درک کنه. برای همین وقتی توی نسخه ۲۰۱۸ کوری بارلوگ یه شانس مجدد برای زندگی کردن به کریتوس داد شخصا فوق العاده زیاد خوشحال شدم و بازی هم واقعا این تلاش کریتوس رو برای اینکه دوباره اسیر اشتباهات گذشته نشه رو به خوبی نشون داد. اون بازی داستان شخصی و تاریک کریتوس رو به خوبی ادامه داد و نشون داد حتی کسی مثل کریتوس مستحق یه شانس دوباره برای زندگی هست. برای جبران اشتباهات.
      درواقع بازی خدای جنگ همیشه درباره داستان شخصی کریتوس بود که نسخه ۲۰۱۸ هم بهشکل عالی اون رو جلو برد.
      چیزی که من رو نا امید کرد بازی رگناروک بود. تمام‌مشکل بازی رگناروک این بود که دیگه داستان شخصی کریتوس نبود.بازی مجبورمون کرد داستان کلی کاراکتر های حاشیه ای رو بشنویم که اصلا هم تاثیرگذار نبودن و بعید میدونم چندسال دیگه کسی یادش بیاد فریر مثلا کی بوده و چیکار کرده. مشکل این بازی اضافه کردن طنز های افسارگسیخته بود که کلا فضای بتزیرو تحت تاثیر قرار داد. مشکل چرخش شخصیتی بیش از حد کریتوس بود که از یه آدمی که فقط در مواقع لزوم صحبت میکرد تبدیل شد به آدمی که مدادم در حال قصه گویی بود و حتی به راحتی راجع به تاریک تریننقاط زندگی گذشتش با همه صحبت میکرد.
      بازی باید خیلی شخصی تر و تاریک تر از این جلو میرفت و رستگاری کریتوس از طریق قهرمان نشون دادنش هم کاملا اشتباه بود از نظر شخصی خودم
      حتی رستگاری کریتوس از طریق مرگش در دفاع از جون بچش خیلی زیبا تر میتونست باشه تا این شکلی کهنشون دادن.. برای من کریتوس همیشهیه ضد قهرمان میمونه نه یه قهرمان عامه پسند..

      Moein MM2Spider-ManAli_px❤GOD OF WAR❤محمدامین حیدریLadonJailor70Tlou part 2 game of the century77
      • Ali_px گفت:

        دقیقا
        داستان رگناروک بدجور ناامیدم کرد
        خیلی هایپ بودم براش
        سونی به سبک مارول تیزر داد
        تو تیزر کلی صحنه های خفن دیدم و گفتم عجب بازی معرکه ای
        اما تو بازی اون صحنه ها خیلی بی هیجان بودن
        مثلا اون صحنه ای که اسکول و هاتی میخوان برن دنبال ماه و خورشید
        رگناروک هم که همه ازش میترسیدن یه جنگ خیلی کوچیک نشون دادن
        کلی هم شکاف داستانی داشت
        اسکول و هاتی چطور قبل بوجود اومدن فنریر وجود داشتن؟؟
        قضیه ماسک و شکاف چی بود؟؟
        تو پیش گویی ها تیر با یه ارتش باید حضور میداشت اما کجا بود؟؟
        خیلی بد بود داستانش
        احتمال خیلی خیلی زیاد بخاطر تغییر کارگردان بوده
        بعید میدونم بارلوگ همچین داستانی مدنظرش بوده باشه

        Moein MM2DanialapSpider-Man
  • MahyarMsm گفت:

    اون صحنه کشتن Poseidon رو فکر کنم میتونیم بگیم دوم شخصه. البته یکمیش از دید کریتوسه بقیش دید خود پوسایدونه که ما دایره میزنیم و کریتوس کلش رو همش میکوبونه

    Moein MM2Spider-Manگیمری عادیTlou part 2 game of the centuryDKzero
  • نمیدونم کدوم نسخه (فک کنم ۳ ) بود . باید ۲ تا انالوگ رو فشار میدادی داخل تا کریتوس ۲ تا شصتش رو فشار بده تو چشم یارو . فکرشو که میکنم ، دمم تیر میکشه 😖

    Moein MM2❤GOD OF WAR❤Jailor70Tlou part 2 game of the century77Espressoعلی موتوری🤘Mohsenj74Abolfazlگیمری عادیmore
  • یوهان گفت:

    اون بنده خدا هرمس هم که پاهاش قطع شد خیلی خشن بود ولی تقصیر خودش بود🗿
    اون زنه هم که زیر چرخ گیر کرد مرد خیلی بد بود🌚

    Moein MM2Spider-ManAli_px❤GOD OF WAR❤MahyarMsmJailor7077Espresso🤘Mohsenj74گیمری عادیmore
  • Spider-Man گفت:

    آقا کلا رگناروک گند به تمام زد . واقعا از ته دلم میگم . آقای کریمی حق رگناروک ۸.۵ نیست ولی ۱۰ هم نیست . نمره ۹ برا این گیمی که میتوسنت نمره ۱۰ رو بگیره خوبه . من تازه فهمیدم که متا کشکه و کلا به درد نمیخوره . حالا بزارید توضیح بدم که چرا داستان رگناروک بسیار بسیار بچه گانه و بسیار بسیار مزخرف هستش .
    من بازی قبلا تموم کردم و واقعا لذت بردم اما وقتی تحلیل سایت بغل ، بغل رو دیدم تازه فهمیدم بازی چه داستان مزخرفی داشته که در حین تجربه متوجهش نشدم . ببینید داستان بازی در یک کلام داغونه .
    درسته که از گرافیک بازی ، گیم پلی بازی ، موسیقی بازی و .. دیگه از گاد اف وار ۲۰۱۸ بهتره و مشکلاتی مانند کمبود دشمن ها و کمبود باس رو حل کرده اما داستانش گند زده به چهار و خورده ای سال ساخت این بازی .
    اسم بازی رگناروک هست ولی تمام وقایع رگناروک تو دوساعت آخر بازی اتفاق میوفته ‌. لطفا کسانی که رگناروک رو بازی نکردن یا داستانش رو نمی‌دانند الکی دیس لایک ندند .
    از آقای کریمی هم خواهش میکنم که یه تحلیل داستان رگناروک رو بکنن که همه بدونم که چرا داستان بازی افتضاحه ( منم چون نمیخوام بازی رو اسپویل کنم دلیل های ضعیف بودن داستان رو نمیگم وگرنه همین جا بهتون میگفتم ) . من خودم واقعا میگم یکی از طرفدار های دو آتیشه گاد اف وار هستم و وقتی که آقای کریمی به بازی ۸.۵ دادند خیلی نارحت شدم اما الان که میبینم با اینکه ۸.۵ حقش نبود ولی ۹ واسش کافی بود اما دلیل هاتون کاملا منطقی بود .
    البته که تمام مشکل بازی فقط داستان افتظاحش نیست . بازی خیلی مشکلات دیگری هم داره که به هیچ عنوان نمیشه بهش نمره ۱۰ از ۱۰ داد .

    شاید که چون بازی تبدیل به سه‌گانه نشد مشکلات بزرگی رو به بازی زد اما کی چه میدونه ، شاید هدف بارلوگ این بوده که عوضه اینکه بازی رو کش بده ، کار کریتوس رو تو دنیای نورس پایان بده و بره سراغ گاد اف وار جدید در یک دنیای جدید . اگه هدفش همین باشه که واقعا کار تحصیل بر انگیزی کرده که بازی رو الکی کش نداده و بره سراغ دنیا های دیگر . درسته که اینطوری گاد اف وار رگناروک ( که فکر کنم اگه سه‌گانه میشد اسمش رگناروک نمیشد ) میتونست یه بازیه نسبتا خوب تری از الان باشه اما ما باید تا اواخر نسل نهم منتظر میموندیم که ببینیم سرنوشت کریتوس در دنیای نورس چی میشه که آلان چند سال زود تر فهمیدیم .

    درکل امیدوارم که اریک ویلیامز اولین و آخرین بازی بوده باشه که کارگردانی کنه و دیگه به همچین بازی های بزرگی صدمه بزرگی وارد نکنه

    Moein MM2Ali_pxMãhdīærNathan Miller❤GOD OF WAR❤˝KianJailor70Tlou part 2 game of the century77امیرحسین نصرتیmore
    • Abolfazl گفت:

      با کلیت حرفت موافقم بازی حقش نمره ۱۰ نبود
      اما یه طور دیگه هم میشه قضاوت کرد :
      فراموش نکنید که رگناروک یک دوران یا یک بازی زمانی نیست بلکه یک ” اتفاق ” هست و اینکه ۱۰ الی ۲۰ درصد زمان بازی بهش اختصاص داده شده چندان عجیب نیست
      مثلا اگه یه فیلم درباره ی بمب اتمی یا پرتاب موشک بسازن فک میکنید چقدرش به خود پرتاب موشک یا انفجار بمب اختصاص پیدا کنه ؟؟ قطعا کمتر از ۱۰ درصد
      رگناروک هم همینطوره ، اینکه ۱۵ درصد تایم بازی بهش اختصاص داده شده خیلی ضعف محسوب نمیشه چون رگناروک یه دوره زمانی نیست بلکه یه اتفاق هست که در خود اساطیر هم مدت نسبتا کمی طول میکشه

      Moein MM2Ali_pxNathan Miller❤GOD OF WAR❤گیمری عادیgod of warSpider-ManDKzero
      • man گفت:

        چی منسوب نمیشه برادر نسخه سوم گاد اف وار کلا داشت رویداد و تمام این چیزا از اول بازی تو جنگ خدایان بود و هدف اصلی این بازی ام جنگ خدایان بود اگه بازی از اول تو رگناروگ اتفاق می افتاد میتونستیم حتی تو نقش قهرمان بهتر پیش بریم مثلا میتونستیم با تمام کرکترا تو اون جنگ مبارزه کنیم ثور،گارم،هلا که حالانبود،

        • Abolfazl گفت:

          من با خیلی چیزا تو این بازی مخالفم
          انتظار داشتم یه مقدار به یونان برگرده
          انتظار داشتم بلید اف المپیوس و میولنیر بهش اضافه بشه
          انتظار داشتم کریتوس به خاطر جنایات عمیقی که تو یونان انجام داده بود بیشتر درگیری ذهنی داشته باشه
          انتظار داشتم بخش بیشتری از بازی به وقایع بین گاد ۳ و ۲۰۱۸ اختصاص داده بشه ( انتظار پرداخت بهتری از شخصیت فی داشتم )
          شخصیت های هایمدال و ثرود و سیف رو دوست داشتم بهتر بهشون پرداخته بشه
          درباره ی اودین و ثور نظری ندارم شخصا با شخصیت ثور مشکلی نداشتم و اودین هم با ارفاق قابل قبول بود
          یادمه توی مقاله تءوری پردازی ای که تو زومجی از بازی گفته بود خیلی پیش بینی های جالبی کرده بود
          مثلا یکیش این بود که ممکنه سفر کریتوس به نورس همش نقشه تیر و فی باشه برای اینکه بتونن یه شخص قدرتمند رو برای مقابله با آزگاردی ها و شروع رگناروک پیدا کنن
          اما هیچکدوم از این تءوری ها و پیش بینی های جالب به بازی اضافه نشدن و سانتامونیکا تقریبا کم ریسک ترین و ضعیف ترین راه ممکن رو واسه دنباله سازی انتخاب کرده
          همه ی اینا رو گفتم که بدونی به هیچ عنوان قصد دفاع از بازی و جبهه گیری بیخود رو ندارم من خودم یکی از شاکی ها هستم
          اما این قضیه که میگن واقعه رگناروک بخش کمی از بازی رو شامل میشه رو قبول ندارم
          برای بار دوم میگم رگناروک یه بازه ی زمانی یا یه دوره نیست بلکه یه اتفاق خیلی کوتاه هست مثلا توی خود اساطیر نورس هم روایات زیاد و طولانی ای درباره ی به وجود اومدن دنیا و ماجراهای بین خدایان هست ولی روایات مربوط به رگناروک بسیار کوتاه هست
          مطمءنا سازنده ها میتونستن زمان بیشتری به خود واقعه رگناروک اختصاص بدن ولی شاید اینجوری طولانی و خسته کننده میشد و تاثیر گذاری شو از دست میداد ( البته در هر حال هم رگناروک در این بازی تاثیرگذاری لازم رو نداره و حس آخرالزمان رو القا نمی کنه )
          در رابطه با نسخه سوم هم فراموش نکن تقریبا تمام شخصیت های گاد ۳ در دو نسخه قبلی معرفی شدن پس نیازی به مقدمه چینی نبود و مستقیم رفت سر اصل مطلب اما کمتر از نصف شخصیت های رگناروک در نسخه قبلی معرفی شدن و بازی نیاز به مقدمه طولانی ای قبل از رگناروک داشت تا شخصیت ها رو معرفی کنه
          اتفاقا من با هر موردی توی داستان مخالف باشم با قسمت زمان بندیش موافقم :
          مقدمه چینی و معرفی شخصیت ها : ۸۰ درصد
          واقعه رگناروک : ۱۵ درصد
          جمع بندی و پایان : ۵ درصد
          البته بازی تو هیچ موردی از اینا به اوج پتانسیلش نرسید ولی زمان بندی بازی از نظر من مشکلی نداره ( نظر شخصی )

          Moein MM2Spider-ManAli_pxNathan Miller
          • Ali_px گفت:

            دقیقا
            اصلا حس و حال آخر الزمان نورس رو نمیداد
            خیلی آبدوغ خیاری بود
            حالا همینو بذار کنار نسخه سه
            اول بازی و جنگ تایتان ها و خدایان رو چقدر قشنگ نشون دادن
            منم انتظار داشتم کلی چیز درباره ی شخصیت فی بفهمیم اما چیز خاصی نشون ندادن

            Spider-ManAbolfazl
            • Abolfazl گفت:

              البته که این بازی اصلا بازی ضعیفی نبود
              حتی به عنوان دنباله نسخه قبلی هم بد عمل نکرد
              اما ناامیدکننده بود
              ناامیدی همیشه به خاطر ضعف نیست گاهی اوقات هم به خاطر پتانسیل های از دست رفته است
              رگناروک بازی لذت بخش و مفرحی هست و از بهترین های نسل حاضر خواهد بود
              اما شاید هیچ وقت نتونم به عنوان حلقه آخر حماسه گاد اف وار بپذیرمش

              Spider-Man
              • Ali_px گفت:

                اصلا و ابدا بازی ضعیفی نبود
                مثل بعضی بازی ها که صرفا جهت پارو کردن پول ساخته میشن نبود
                نسبت به اونطور بازی ها که عالی بود
                ولی ما گاد رو نسبت به گاد مقایسه میکنیم
                و واقعا بنظرم رگناروک هم تراز گاد های قبلی نبود
                حماسی و خاطره انگیز نبود
                من هر کدوم از چهار نسخه ی اصلی گاد رو حداقل پنج بار تموم کردم
                اما واقعا میلی به شروع مجدد رگناروک ندارم
                من فقط ایرادم به داستان و تا حدودی به موسیقی بازی هستش
                داستانش مثل گاد های قبلی شاهکار نبود
                خوب بود اما شاهکار نبود
                من خودم به شخصه به بازی میگم شاهکار که از همه لحاظ اکی باشه
                اما داستان رگناروک لنگ میزد
                خیلی میتونست بهتر باشه
                از پتانسیل های نورس کامل استفاده نکردن
                و بنظرم اصلی ترین دلیلش هم تغییر کارگردان بود
                من مطمئنم حتی ایده هایی بارلوگ داشته اما مطرح نکرده
                شاید اگه خودش میساخت اونا رو هم پیاده میکرد
                حالا حوصله تایپ کردن و گفتن تئوری ندارم اما مجسمه ی ثور توی میدگارد اگه یادت باشه پتکش با پتکی که توی رگناروک دیدیم فرق میکرد
                حدس میزنم قرار بود دوتا میولنیر وجود داشته باشه که یکیش بیفته دست کریتوس اما حتی نفهمیدم چرا ظاهر پتک مجسمه با پتک واقعی فرق میکرد
                فکر میکردم فی نقش مهمی تو این جریانات داشته باشه و بیشتر ازش ببینیم اما اینطوری نشد
                هی
                بیخیال دیگه
                هر چی بیشتر به رگناروک فکر میکنم بیشتر افسوس میخورم

                Spider-ManAbolfazl
                • Abolfazl گفت:

                  من از رگناروک انتظار تاریخ سازی یا جایزه بردن نداشتم
                  اگه فقط میتونست یه حسن ختام خوب برای ۵ نسخه گاد اف وار باشه دیگه هیچی برام مهم نبود ( مثل آنچارتد ۴ که گوتی نشدنش کم اهمیت ترین موضوع ممکن بود چون بازی وظیفه ی خودش در به پایان بردن قضیه نیتن دریک رو به خوبی انجام داده بود و هیچ چیزی غیر از اون اهمیت نداشت )
                  اما با همه ی این ها باز هم رگناروک رو دوست دارم و آرزو میکنم این فرانچایز بتونه بعد از این شاهکار معمولی مجددا یک ابرشاهکار ( مثل چهار نسخه قبلی ) عرضه کنه
                  درباره ی تءوری ها هم من بیشترش رو خوندم و خوب مجالی برای بحث نیست اما کاش بازی حداقل مثل لست ۲ کمی در زمینه روایت ریسک پذیر تر ظاهر میشد ( البته من نمیخواستم کریتوس بمیره ولی کلا دوست داشتم اتفاقاتی تو بازی بیفته که ما رو شگفت زده کنه مثلا مرگ لوکی و یا برگشت به یونان و روبرو شدن با گذشته و اینجور چیزا )

                  Spider-Man
              • Ali_px گفت:

                دقیقا
                چقدر حرف قشنگی زدی
                من از خدامه یه آنچارتد جدید تجربه کنم اما ناتی داگ به عالی ترین روش ممکن پرونده ی آنچارتد رو بست و سری اصلی رو جاودانه کرد…چهار گانه ای که فوق العاده ست و ایراد بخصوصی بهش وارد نیست و من دوست دارم همینطوری بمونه
                به قول تو منم انتظار تاریخ سازی نداشتم…منم دوست داشتم همون ابرشاهکار همیشگی خدای جنگ رو تجربه کنم…لحظات پشم ریزون و حماسی که توی نسخه ی آخر جاش حسابی خالی بود…من خیلی امید داشتم تو این نسخه حداقل سفر در زمان داشته باشیم،بیشتر از فی ببینیم، یه رگناروک خفن ببینیم
                اما ندیدیم و بخاطر همینم ناامید شدیم ازش
                اما بازم رگناروک بازی فوق العاده ارزشمندی با گیم پلی بهبود یافته تر و اعتیاد آور تر نسبت به نسخه ی قبله اما نتونست در حد انتظارات عمل کنه و توی ذهن گیمرا باقی بمونه

                Abolfazl
    • god of war گفت:

      چون می شناسمت می پرسم
      الان با کجای داستان مشکل داشتی؟
      این که اسم بازی رگنوراک هست دلیلی بر این نیست که الزاما تمام وقایع در رگنوراک باشه
      کل بازی مقدمه جینی بود
      قبول دارم فایت اخر می تونست جذاب تر باشه مخصوصا با اودین
      تحلیل هم قبلا اقای زاهدی کردن
      از داستان به صورت سختگیرانه فقط می‌شه همون ایرادات اقای زاهدی رو گرفت هر چند همون ها هم من فقط مرگ همیدال رو می تونم زیر سوال ببرم
      بر عکس شما
      کلیت داستان جذاب بود برام
      مبارزه با سرنوشت
      اتحاد تمامی قلمرو ها علیه اودین
      داستان فرییا و برادرش
      و پیچش خیلی خفن داستان که به معنای واقعی کلمه شکه شدم
      ضمن اینکه اریک ویلیامز کارگردان بوده و تیم‌نویسندگی وظیفه داستان نویسی رو داشتن که حدس می زنم داستان دوگانه با هم نوشته شده

      Moein MM2Spider-ManAli_pxNathan Miller❤GOD OF WAR❤Jailor70Tlou part 2 game of the centurySoosmar (بازنشسته)Visible 6-tigh manscorpionesmore
    • Ladon گفت:

      عجب طرفدار منطقی شما هستی قبلا که ۱۰ باید میبود الان بازی کردید ۹ مطمئنم بفهمید برای چی انقدر تند یه سری ها با این بازی برخورد میکنن ۷ میدید بهش اگر منظورتون سایت ویجیاتو هستش یا زومجی البته ویجیاتو منطقی تر یکم حرف زد من به شخصه مشکلم و میگم با این سری چالش نداریم علنا تو بازی اکشن داریم ولی ادونچر نداریم همه چی خیلی تابلو و مشخصه معمایی نداریم همه چی با حضور آترئوس و فریا حل میشد حالا باس های تکراری و اینا رو میزاریم کنار تازه اونم تو بازی نیمه خطی دوربین بازی اذیت میکنه بعله زاویه و به اصطلاح انگلی که انتخاب کردن کمترین دید و نسبت به محیط به ما میده اگر جامپ بزنه دشمن تو نمیدونی کجاست طرف البته خودشون فهمیدن و قابلیت چرخش سریع دوربین گذاشتن و فلش هایی گذاشتن که بفهمی از کجا دارن میان که کمک تو ۱۰۰ درصد مراحل نمیکنه و قسمت مهمی هم که مطمئنا همه باهاش مشکل دارن بستن این سری اساطیره من تازه کنسول دستم اومده و دارم بازیش میکنم هم این و هم بلادبورنو( بلاخره به آروزم رسیدم) ولی این که بازیو ساده کنی به نظرم باید جدی برخورد شه باهاش این مشکل گفت و گو npc ها تو حل پازل دیوونه میکنن منو کلا هر پازلی که حل میکنم واقعا راضی نیستم چون اسپویله همش این حس رضایت نمیده و دلیلش و میدونم بعله از نظر اینا باید بازی ساده بشه تا همه بازی کنن حتی باورت نشه میگردن دنبال پلیر های احمق که بیان بازیو تست کنن همه ش بحث مالی وسطه به جای وقت گذاشتن و انجام دادن تست های مختلف برای دادن بهترین حالت میگن خوب با ۴ تا دیالوگ اضافه این مشکلو حل میکنیم این اشتباس الان میگن چرا به این بازی فقط اینطوری برخورد میشه چون این بازی AAA بودجه اش خیلی زیاده اگر اینو به عنوان مرجع قبول کنیم عملا صنعت گیم به این سمت کشیده میشه بازی مثل روبیک یا جدول سودوکو میمونه اسمش روشه بازیه باید خودت کشفش کنی این که همه چی و صرفا بهت گفته میشه تو علنا یه مسیر خطیو دنبال میکنی میتونه لذت بخش نباشه برای کسی واقعا دلشون میخوان بازی کنن تجربه سینمایی تو بازی واقعا میتونه لذت بخش باشه بازیگر معروف مثل کیانو ریوزم بیاری خوبه واسه تبلیغ واسه فروش واسه عمومی کردن بازی اما باید ببینی حسی که تو اون بازی داری واقعا بازیه یا نه صرفا برای باز شدن دیدت حتما gamemake toolkit رو از یوتیوب نگاه کن و حتما مجله های ادج رو بخون تا دیدت باز بشه به مسائل اگر گیم برات جدیه اگر فانه که ادم میتونه از همه چی لذت ببره حتی با خوردن ساقه طلایی

      Ali_px❤GOD OF WAR❤گیمری عادیمحمدامین حیدریامیرحسین نصرتیSpider-Man
    • Ali_px گفت:

      عه،چی شد داداش؟؟؟
      تو که زیر هر پست خدای جنگ ازش تعریف میکردی؟؟
      پس الان باید حق ندم به کسی که داره از بازی تعریف میکنه، چون یا اصلا بازی نکرده یا هنوز تمومش نکرده یا اونقدر متعصبه که نمیخواد از گاد بد بگه
      منم خیلی تعصب دارم رو گاد اما منطقی ام
      بازی رو وقتی تموم کردم خیلی خورد تو پرم
      عصبانی شدم
      هم بخاطر بد بودن داستان
      هم بخاطر اینکه یه سری داشتن الکی از بازی تعریف میکردن
      بازی از هر نظر عالی بود و نقوص جزئی توی بعضی بخش ها اونقدر محسوس بود که نشه بهش ایراد گرفت
      اما داستان بد بود
      موسیقی هم تا حدودی بد بود
      من بعد گاد قبلی رفتم تمام ساندترک هاش رو دانلود کردم و هنوزم بعضیاشو گوش میدم اینقدر که قشنگه
      اما از گاد جدید موسیقی که بخواد تو ذهنم بمونه نیست
      حتی زحمت ندادن برا باس فایت مهمی مثل هایمدال موسیقی جدید درست کنن و برداشتن یکی از موسیقی های فوق العاده نسخه قبل(موسیقی مبارزه با مگنی و مودی) رو براش گذاشتن
      خلاصه کسایی که اکثرا بازی رو تموم کردن ناامید شدن ازش
      فکر کنم یه عذرخواهی هم به آقای کریمی بدهکاری
      زیر پست نقد همه ش بهش گفتی الدن فنه اما برعکس
      بیشتر پست های خدای جنگ رو ایشون ساپورت میکرد اما مثل بقیه بی منطق نبود و عیب های بازی رو گفت و بنظرم منطقی ترین نقدی بود که بین وبسایت های گیمینگ فارسی خوندم
      کااااش
      کاااش بارلوگ خودش میخواست
      اریک ویلیامز بنظرم بهتره برگرده سر پست تخصصیش
      اصلا بدرد کارگردانی نمیخوره
      نمره ی خودمم به بازی ۸۰ هستش

      Spider-Man
  • والا نمی دونم فقط باس فایت یا مینی باس شاملش میشه یا نه ولی ۳ تن از عزیزان جاشون خالیه ک زنده زنده سوختن و می تونستن در یک مورد از هر سه یاد بشه. یکی سربازی تو نسخه اول بود ک کریتوس برای عبور از راهش بنده خدارو سوزوند. بیچاره اصن گناهی نداشت کلی هم ناله زد موقع مردن. دومیش هم ک پرومتئوس در نسخه دوم. سومی هم تو نسخه سوم ولی اسمش یادم نیست فقط یادمه بعدش ی تیرکمون گیرمون میومد. در کل مقاله خاطر انگیزی بود برای کسایی ک از نسخه اول تا همین رگناروک با بازی خاطره دارن دمتون گرم

    Moein MM2❤GOD OF WAR❤Jailor7077امیرحسین نصرتیOld blacksmithgod of war🤘Mohsenj74گیمری عادیVisible 6-tigh manmore
  • می‌تونست اینجا مبارزه با هایمدال هم قرار بگیره،که کریتوس دستشو قطع می‌کنه،صورتشو پر خون می‌کنه و در نهایت خفه‌ش می‌کنه

    Moein MM2❤GOD OF WAR❤Hesam1371گیمری عادیSpider-Man
  • Legend گفت:

    فکر کنم خشونت‌آمیز ترین سکانس جنگ با کرونوس بود، دل و روده یارو رو می‌ریزه بیرون 🙂

    Moein MM2Ali_px❤GOD OF WAR❤77Spider-Manگیمری عادیscorpiones
  • Boogiman گفت:

    نه بابا اونقدر هم خشن نبودن(برا خودم البته)

    Moein MM2
  • Kratos گفت:

    یکی از خفن ترین و بهترینا و خشن ترین ها رو نذاشتید. هایمدال😈

    Moein MM2Ali_pxگیمری عادیgod of warSpider-ManSoosmar (بازنشسته)Hesam1371
  • خشن‌ترینش با اختلاف همون پوسایدون بود. من خودم البته بیشتر از همه‌ی اینا با کشتن هرمس حال کردم؛ رو مخ‌ترین شخصیت کل سری بنظرم همین مرتیکه بود…

    Moein MM2❤GOD OF WAR❤محمدامین حیدریگیمری عادیgod of warAli_px77Spider-ManHesam1371MahyarMsm
  • سینا گفت:

    تو گاد اف وار ۳ کریتوس به جنون رسیده بود.

    Moein MM2❤GOD OF WAR❤گیمری عادیAli_px77سیناSpider-ManHesam1371
  • بعد از هلیوس ،هرمس که خشن هست .عجیبه تو لیست نیست

    Moein MM2❤GOD OF WAR❤گیمری عادیAli_pxSpider-ManHesam1371
  • Roadie گفت:

    این لیست می‌تونست اختصاصی از سه‌گانه باشه. حتی انتهای بیشتر مکالماتمون با NPC های بدبخت سه‌گانه هم به خشونت‌های وصف نشدنی ختم می‌شد که سخت از یاد میره! ای کاش یچیز با همون رنگ و بو بسازن یه روز، حتی اگه ریمیک باشه. نسل اونجور گیما با اون کیفیت منقرض شده، یا حداقل من نمی‌شناسم چیز جدیدی مث Manhunt یا سه‌گانه GoW. حماسه نورس کلا از یک جنس دیگه بود.

    Moein MM2❤GOD OF WAR❤گیمری عادیAli_px77محمدامین حیدریHesam1371LadonDKzero
  • به جای بالدر میتونستین perseus(نمیدونم درست نوشتم یا نه) رو بزارین

    Moein MM2❤GOD OF WAR❤77Soosmar (بازنشسته)
  • Ninja theorey گفت:

    فقط صحنه مبارزه با هادس دلم کباب شد واقعا دلم میسوخت واسش ولی حیف که بازی هک اسلش خراب کردن در نسخه های جدید

  • momtad گفت:

    هر وقت تو یه بازی خفن تر از نیزه و تبر و تیغه کریتوس پیدا کردین که این همه قابلیت رو اجرا کنه اونوقت بگید این بازی تینیجریه
    باس فایت برزرکر کینگش که شاهکاره

    من الدن رینگم بازی کردم به خفنیه راگناروک نبود

    گیمری عادی
  • Ali_px گفت:

    هرمس،پرسیوس،هیدیس،اون ماره که سرشو میکنیم،اون بربره تو نسخه ی دوم؟!!!!!
    بعد بالدر دو بار😐😐😐😐😐
    منطقیه!

    گیمری عادی
  • man گفت:

    نسخه سه گانه بظرم از دوگانه بهتر بود نمیگم دوگانه بد بودا یعنی اون کریتوس قبلی آگار مرده ولی بنظرم نسخه ششم خیلی. خوب میشه اگه کریتوس دوباره به ریشش برگرده چون دیگه نه آتریوس دم دستشه که بگه اینم میشه خدا کش هم یه داستان بچینن که دیگه رحم تو دله کریتوس نباشه. اسپویل رگناروک
    تو آخر بازی راه کریتوس و آتریوس جدا میشه بهتره یه داستانی بچینن که برزخ نسخه ۳و۴ باشه یا اینکه مثلا بگوش کریتوس برسه که خدایان مصر یا حالا آزتک یه بلایی سر آتروس آوردن بعد صفرشو آغاز کنه بره که فقط جر بده آیتماشونو برداره نه اینکه یکاری کنن حسرت بازی با پتک ثور ت. دلمون بمونه

    گیمری عادی
  • TekkenGod گفت:

    تیتر مقاله رو دیدم یاد کله هلیوس افتادم. صحنه خشن فقط خودش.

  • Nathan Miller گفت:

    اینا که جذاب ترین صحنه ها بودن؟

خشونت‌بارترین سکانس‌های تاریخ فرنچایز God of War - گیمفا