کارگردان Devil May Cry و Dragon’s Dogma از سختافزار پلی استیشن ۳ ناامید شده بود
آقای Hideaki Itsuno، کارگردان عناوینی مثل Devil May Cry و Dragon’s Dogma، در مصاحبهای جدید کمی در مورد سختافزار “ناامیدکننده” پلی استیشن ۳ صحبت کرده است. به گفتهی او معماری عجیب این کنسول کار جلوههای بصری را برای توسعهدهندگان بسیار دشوار کرده بود.
در یک مصاحبهی ویدیویی جدید که توسط Bokeh Game Studio منتشر شده است، کارگردان خلاق این استودیو و خالق سری Silent Hill یعنی آقای Keiichiro Toyama گفت و گوی جالبی با Hideaki Itsuno از Capcom داشته است. این دو با نگاهی به تاریخچهی خود در صنعت بازیهای ویدیویی در مورد مسائل مختلفی صحبت میکنند. وقتی صحبت پلی استیشن ۳ به میان آمد، Itsuno از ناامیدی خود توسط سختافزار نسل هفتم سونی گفت:
مسئله کمی عجیب بود چرا که با پلی استیشن و پلی استیشن ۲ چندین لایهی نیمهشفاف را داشتیم و میتوانستیم با کار کردن با آنها جلوههای بصری را بسازیم. در طرف مقابل از پلی استیشن ۳ به بعد دیگر قادر به انجام این کار نبودیم. تمام توسعهدهندگان آن نسل با سختافزار دشواریهایی داشتند.
Itsuno گفت که بین توسعهی Devil May Cry 3 برای پلی استیشن ۲ و Devil May Cry 4 برای پلی استیشن ۳ تفاوت زیادی را احساس کرد:
این تفاوت برای من درست بین Devil May Cry 3 و Devil May Cry 4 به میان آمد. به ما گفته شد که دیگر قادر به تکرار کاری که قبلا کردیم نیستیم. وقتی به پلی استیشن ۳ رسیدیم اصلا نمیتوانستیم به تکنیکهایی که از پلی استیشن ۲ یاد گرفتیم فکر کنیم.
Itsuno در حال حاضر مشغول کارگردانی دنبالهی بازی Dragon’s Dogma است. دنبالهای که در سالگرد ده سالگی بازی اصلی رسما معرفی شد. کنسول پلی استیشن ۳ به خاطر معماری و سختافزار پیچیدهی خود در مقایسه با کنسولهای دیگر به بدنامی در نسل هفتم رسید.
در حالی که این مسئله رسما تایید نشده، اما به گفتهی بسیاری پردازندهی Cell و معماری منحصر به فرد پلی استیشن باعث میشوند تا شبیهسازی عناوین آن کار بسیار دشواری باشد. به همین دلیل است که بازیهای پلی استیشن ۳ در حال حاضر صرفا از طریق استریم ابری بر روی پلی استیشن ۵ قابل بازی هستند و برخلاف ایکس باکس سری ایکس/اس خبری از Backwards Compatibility کامل نیست.
این موضوع قطعا باعث تاسف است چرا که از نظر عناوین انحصاری کنسول پلی استیشن ۳ شامل برخی از بهترین انحصاریهای تاریخ پلی استیشن میشود.
پر بحثترینها
- نقد و بررسی بازی STALKER 2: Heart of Chornobyl
- واکنش ایلان ماسک به اظهارات نژادپرستانه کارگردان Avowed
- مدیرعامل ناتی داگ: بازی بعدی هیجانانگیزترین پروژهای است که روی آن کار کردهایم
- شایعه: پورت PS5 بازی Forza Horizon 5 آماده است اما تاریخ عرضه مشخصی ندارد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- مشکلات متعدد بهینهسازی STALKER 2 روی ایکس باکس سری ایکس؛ رسیدن به نرخ فریم صفر در مکانهای شلوغ
- اطلاعات جدیدی از مذاکره میان سونی و شرکت مادر FromSoftware منتشر شد
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- رسمی: فروش پلی استیشن ۲ از ۱۶۰ میلیون واحد عبور کرد
- آیا پیشنهاد سونی برای خرید Kadokawa، شرکت مادر FromSoftware، منطقی است؟
نظرات
یه چیزی بگیم که ایکس باکس فن هم بتونه حرفی بزنه
بچه جان این مباحث ربطی به خیالات شما و جنگ فن بوی ها نداره – اینجا نگفته Cell processor ضعیف بوده که کسی بخواد جبهه بگیره ، بحث بحث پیچیدگی معماریه و محض اطلاعت ایشون اولین نفری نیست که دربارش حرف زده – از زمان عرضه این کنسول تا حالا بحثش بوده و اگه فقط دو خط دربارهٔ سخت افزار این کنسول خونده بودی باید می فهمیدی طرف داره چی میگه – ظاهرا سنت به نسل هفت قد نمیده
دشواریهای سازندگان و کاترگردانها واقعا حرف داره و من واقعا عاشق اینم که با یک کارگردان بشینم و صحبت کنم در موردش.
اختلاف گرافیکی بین Devil May Cry 3 و Devil May Cry 4 خدایی بشدت بالاست یادمه وقتی گرافیک دویل۴ دیدم اصلا توش موندم که این چطوری با این حجم از گرافیک بازیه؟ هرفردی هم میدید بشدت تو کفش میوند.
خدایی دراگون داگما از کجا اومد کاش تمرکزشو بذاره روی دویل۶
این کنسول از زمان خودش خیلی جلوتر بود
پشتیبانی از دیسک بلوری و بلوتوث و موس و کیبورد و پرینتر و کپچرکارت و لینوکس و اجرای فیلم ها و بازی ها به صورت سه بعدی بدون احتیاج به تلویزیون سه بعدی
از همه نوع کنترلر هم پشتیبانی میکرد که اخیرا تست کردن و از دوالسنس هم پشتیبانی میکنه
کیلویی هم هر سال براش انحصاری شاهکار می اومد
Ps3 بهترین کنسول سونی بود و نهایت دوران اوج سونی بود
به الان نگاه نکنید که انقدر خوار و حقیر شده
کلا عادتته همه جا یه نظر بدی که ۱۸۰ درجه مخالف واقعیته؟؟؟
پ چطور استدیو های سونی انحصاری هایی ساختن ک کیفیت فنی چشمگیری داشتن مثل
گاد اسنشن و گاد سه
هرسه آنچارتد و لست
کیل زون ها
رسیستنس ها
اینفیمس ها
متالگیر۴
و……
مگه دویل بد بود؟ الانم چیزی نگفت گفته اول کار برامون سخت بوده و طبیعیه
Dragon’s Dogma 😁؟
ایشون اول یاد بگیره چطوری بازیاشو رو pc پورت کنه
بعدا ملا غلط گیر بشه…
همین الانش نسخه مثلا ریمستر شده Dragon’s Dogma رو pc بازی کنید با گلچینی از باگ ها روبرو میشید که
روند بازی مختل میکنه اینم تقصیر سخت افزار پلی ۳ بوده؟ رو ۳۰۷۰ بازی لگ داره😁😁😁
امان از این گنده …. ژاپنیا
خبرو نخوندی یعنی همینه.
ملا غلط گیر چیه؟
ملانقطی درسته!
ملانقطی
لغتنامه دهخدا
ملانقطی . [ م ُل ْ لا ن ُ ق َ ] (ص مرکب ) کسی که با کم و زیاد شدن یک نقطه ٔ نوشته از خواندن آن عاجز آید. آدم کم سواد. (فرهنگ لغات عامیانه ٔ جمال زاده ). آنکه تا تمام نقطه ها و اعراب و حرکات کلمه ای نوشته نباشد نتواند خواند. (یادداشت به خط مرحوم دهخدا). || آنکه به جزئیات رسوم و آداب قانون یا قاعده یا رسمی پای بند و مقید است و تا رعایت همه نشود امر را ناقص شمارد در صورتی که همه برای صحت امر ضروری نیست . (یادداشت به خط مرحوم دهخدا). || آنکه تا تمام جزئیات امر را نداند شناختن آن نتواند. (یادداشت به خط مرحوم دهخدا).
?!what
کارگردان Devil May Cry و Dragon’s Dogma از سختافزار پلی استیشن ۳ ناامید شده بود این اسمش خبره؟
معنی خبر یعنی چی برام توضیح میدی؟؟😁
تو درک مطلب مشکل داری یعنی همینه…
پ.ن بعضی از حرفا یک معنی مستقیم داره و یه معنی غیر مستقیم…
پیشنهاد میکنم یه تحقیق درباره مفهوم و منطوق بکن تا متوجه بشی…
وقتی خبرو کامل خوندی دوست خوبم میفهمی که تیتر یجوری نوشته شده که از حرف ایتوسنو گرفته شده ولی به این منظور نیست که کنسول ضعیف باشه، منظورش امکانات فراوان نسل جدید۷ برامون سخت بوده و نزدیک بود ناامید بشه ولی کم کم میبینیم دویل۴ داد که اصلا در این زمینه خداست و من بابت این دستشو میبوسم.
درضمن پورت بازیاش هیچ موردی نداره اگرم داشته باشه مشکل خودش نیست اون بازیرو میسازه فقط و میتونی کپکام رو مقصر بدونی وای از این به بعد کپکام گفته میخاد بازیاشو پایه پیسی درسته کنه بعد برای دیگر پلتفرما پورت کنه.
اینکه میگی بعضی حرفا مستقیم و بعضی حرفا غیر مستقیم واقعا چیز چرتیه عزیزم چطوری میتونی با این شکوک زندگی نورمال و راحتی داشته باشی؟ بنظرم اگر میخاسته بکوبه واسش امر سختیه؟
تعجب میکنم فن گرالت کیبر و ویچری باورم نمیشه… وقتی عاشق یک شخصیت میشیم لاقل چیزای خوبی ازش یاد میگیریم😐
من آن زمان Xbox داشتم انصافا از لحاظ سختفزاری خیلی قوی بود و بازی ها بدون لگ اجرا می کرد ولی شاهد بودم که بازی mg4 دهان همه آب انداخته بود
در اون حد ضعیف نبود در ضمن باید توجه داشت که باید به نسبت قیمت کنسولی طراحی کرد که همه بتونن استفاده کنن پلی ۳ از گرافیک انویدیا بهره میبرد از نسخه ۴ و ۵ از ای ام دی استفاده کردند
آره داش ، تو از یه بازیساز بیشتر میفهمی
کاملا طبیعی و منطقیه
بابا خبرو بخون تیترش کاملا با خبر همخونی نداره هخ میگه اول ناامید بودیم یعنی اول کار براش سخت بوده و طبیعیه همه سازندگان اینطوری این پروسه را رد کردن.
ضعیف بودو آمریکا از هزارتاشون به عنوان دیتابیس اطلاعات ارتشش استفاده میکرد😂
ضعیف بودو زده بود رو دست هرچی پلتفرم پشتیبانه از موسو کیبرد بگیر تا پشتیبانی از رابط کاربری لینوکس و پشتیباتی بلوتوثی😂
حداقل اطلاعی نداری با شلوارکو رکابی نپر وسط بحث تحلیلو برسی
سری بعدم بجای خوندن تیتر سعی کن کل مقاله رو بخونه هیچ جای مقاله به هیچ ضعفی اشاره نشده بلکه مسئله سخت افزار پیچیده کنسوله
ی زمانیم پورت بازیا واسه پی تا قبل از عرضه استیم همین دردسرارو داشت تا حدی که خیلی از عناوین بزرگ اصلا واسه پی سی عرضه نمیشدن نمونشم RDR1
البته شما که سنت قد نمیده بدونی چجوریاس داستان😅
ریپ نزن بچه سال برو همون گاد سینمایی بازی کن
شقیقه رو میدی به باد معده الان بازی چه ربطی به این بحث داشت😂
بچه سالو حداقل کسی بگه که یخورده بشه تحویلش گرفت
خوشم میاد دو نفر دیگه هم مشخص کردن که متنو نخوندی و فقط از رو تیتر کامنت زدی همین دال بر ذهنیت نو نهالیته👌🏻😉
طرز بیان و برخورد که بماند یقین آدمو یاد نسل دهه نودی اینستاگرامی میندازی😂
راستی هنو دزدی واست افتخاره؟
بیا جیب مارم بزن بدمون نمیاد مایه افتخار دیگران شیم🐢🚬