سازندگان Halo Infinite اشتباهات خود را پذیرفتهاند
بازی Halo Infinite به موفقیتی نرسید که درخور سری باشد. در حالی که بازی شروع خوبی داشت، مایکروسافت و 343i در تولید یک محتوای رضایتبخش پس از عرضه شکست خوردند.
با توجه به موارد گفته شده، این شرکت چه کاری را اشتباه انجام داد؟ آیا پندمی کرونا مقصر بود یا چیز دیگری؟ در یک مصاحبه جدید با پادکست Skill Up’s Friends Per Second، مت بوتی (Matt Booty)، رئیس استودیوی بازیسازی ایکس باکس، اذعان کرد که 343i برنامه کافی برای پشتیبانی از Halo Infinite نداشت، اما اکنون آنها روی یک برنامه هدفمند متمرکز شدهاند. او گفت:
این روزها با بازیهایی مانند Halo Infinite، فروش فقط یک موفقیت موقت است. باید برنامهای برای حفظ محتوا وجود داشته باشد، باید برنامهای برای تداوم تعامل با مخاطبین وجود داشته باشد و ما در انجام این کار کوتاهی کردیم. حالا، ما واقعا برای ایجاد تغییر اقدام کردهایم، تغییراتی در تشکیلات تیم انجام دادهایم، تغییراتی در رهبری داشتهایم و باید دوباره حول برنامه پایداری متمرکز شویم.
او ادامه داد:
و فقط از بازیکنان تشکر میکنیم که با ما همراه بودند. ما میدانیم که تقاضای بیشتری وجود دارد و میتوانیم چیزهای بیشتری را تحویلشان دهیم. ما قدردان بازیکنانی هستیم که به ما پایبند بودند و تمرکز ما در حال حاضر روی این موضوع است. شدیدا روی افزایش کیفیت و انتشار محتوای منظم کار میکنیم. ما باید بهبود پیدا کنیم؛ بنابراین، بار بزرگی بر دوش ما قرار دارد. فروش و تعداد بازیکنان عناوین چندنفره دیگر معنای گذشته را ندارند.
همانطور که بوتی اشاره کرد، 343i در حال تغییر ساختاری است. این شرکت با تعدادی از نامهای بزرگ، از جمله بانی راس (Bonnie Ross)، رئیس قدیمی استودیو، خداحافظی کرده است. در همین حال، بهروزرسانی بزرگ بعدی Halo Infinite سرانجام ویژگیهایی مانند حالت Co-op کمپین و Forge را ارائه میکند، بنابراین امیدواریم که بازی بتواند دوباره روی پاهای خود بایستد. بازی Halo Infinite را میتوان روی رایانههای شخصی، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری اکس و اس بازی کرد. بهروزرسانی زمستانی بازی در تاریخ ۱۷ آبان (۸ نوامبر) منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
نظرات
یه هالوی خفن دیگه در راهه…
هالو ؟هیلو !!
هالو چیه وای
هالو گیر اورده
ساده لوح، زودباور (🗿)
اشتباه تایپی بود عزیزم
اینو
(Thiso)
امیدوارم فیل اسپنسر هم اشتباه خودش رو بپذیره و استعفا بده.
از دی ال سی و ریمیکهایه سونی گدا بهتره
ببنید این بازی واقعا فوق العادس
شما فن بوی ها الکی کوبیدنش بخصوص اون کاربر دراکمن
میایین اینجا فقط از دی ال سی حسن کچل و پسر تیرکمونی رو تحسین میکنید
ولی یه ابر شاهکاری مثل این داره خاک میخوره
وای خدا حسن کچل خخخخ پسر تیرکمونی خخخخخخخ
بیثباتی جدید از شخصیت کاربر هالک ایرانی :
“ابرشاهکاری که خاک میخوره”
اصلانم پای بی عرضگی خود تیم توسعه سر پشتیبانی مزخرفشون درمیون نیس فقط بخاطر کامنتای سایت گیمفاس که این بازی از یاد ها رفته🐢🚬
توحرف نپرون
همینطور که داری اشک میریزی دست به دعا باش تا ببینیم چی پیش میاد… امیدت رو از دست نده اصلا استعفای اسپنسر که هیچ منحل شدن بخش اکس باکسم هیچ خدا رو چه دیدی شاید اصلا مایکروسافت از صفحه روزگار محو شد🤣
مگه اون جیم شلغم اشتباهش رو پذیرفت ؟؟!!
👏👏👏👏
مگه جیم شلغم اشتباهاتش رو پذیرفت؟
منم امیدوارم (که نیستم) که شماهم اشتباه خودتو بپذیری و دیلیت اکانت کنی
متاسفانه گیمفا قابلیت دیلیت اکانت نداره.
از کی تا حالا نجات دادن ایکس باکس
رسوندن از بدترین حالت به حالت خوب اشتباه حساب میشه
پ.ن : اونایی که میگن با پول این کارو کرد یه سر به تاریخچه گوگل استادیا که تعطیل شد بزنن میتونید مستند کافه بازی رو نگاه کنید که همین جمعه هم پخش شد
فک کنم باز قراره یه بحث بیخود و بی فایده زیر این پست به وجود بیاد😑 بعضی وقتا حس میکنم بعضی مطالب رو میزارن تا x فنا و ps فنا رو به جون هم بندازن 😐😶😏😣
این پست که برای اکس باکس فنا نوید بخش آینده بهتر برای این سریه و خوشحال کنندست و تا زمانی که سونی فنا بیخود و بی جهت هیت ندن و ترول نکنن بحثی به وجود نمیاد مگر اینکه خودشون اینطور بخوان!
بحث همیشه هست نمیشه کاربرا رو مجبور کنیم با هم دعوا نکنن😊 همچین پستی هم که جون میده واسه کل کل😋😅 اما واقعا کاربر ها ( چه psفن و چه xفن ) گویا خودشون به دعوا علاقه دارن😂 مثلا پست های معرفی بازی یا اخبار بی طرف شاید به زور ۲۰الی۳۰ تا کامنت بگیره ولی پست هایی مثل نقد گیم پس،احتمال افزایش قیمت کنسول ها، قرارداد ماکرو و اکتیویژن، مقایسه الدن و گاد یا میزان رشد گیم پس، تو یه روز ۱۵۰ تا کامنت میگیرن😐 انگار کاربران عزیز سرشون درد میکنه واسه بحث و کل کل 😎😉😅 درباره ی هیت و ترول هم که خوب حق با شماست من از طرفشون عذرخواهی میکنم 🙏 هیلو اسم بزرگ و محترمی هست و مشخصا موفقیتش باعث خوشحالی تمام گیمرها فارغ از پلتفرم شون هست👍 امیدوارم هیلو بتونه در سبک شوتر به اون جایگاهی برسه که فورزا تو ریسینگ بهش رسیده👌✊
یا خدا سطح ایموجی ها رو
بی طرف نگاه کنیم متای بازی خوب بود، نسبت به هیلو ۵ پیشرفت داشت و بخش داستانی خوش ساخت بود، شروع مولتی پلیر هم خوب بود و اشکال داشت ولی با گذر زمان نه تنها مشکلاش برطرف نشد بلکه بهشون پسرفت هم کرد. به نظرم این که مایکروسافت رو ip هایی مثل گیرز و هیلو متمرکز باشه بد نیست ولی در عین حال باید قادر باشه مثل سونی ip های جدید محبوب م خلق کنه مخصوصا حالا که استودیو های زیادی رو خریده.
شخصا نسبت به avowed و starfield خوشبینم و دوست دارم ببینم باهاشون چیکار میکنن.
بالاخره اینجا ی نفر حرف منطقی زد
به نظرم هیلو اینفینیت از نظر داستانی خیلی خفن بود و گیم پلی بازیم واقعا عالی بود و تنها مشکل بازی تو کمپین قسمت جهان ازاد بازی بود که خیلی تو ذوق میزد
در اخر باتوجه به تغییرات مدیریتی امیدوارم از اشتباهات گذشته درس بگیرن و نسخه بعدی بازی بترکونه
ولی فناش هنوز قبول ندارن
میتونست راحت یک بازی فیری تو پلی دهن پر کن بشه اما گند زدید
پس چرا اولا الکی الکی میگفتن شاااااااهکار 😐
خوشم میاد به خودتون فشار نمیارید تا متن پست رو بخونید
بهش کمپین داستان بازی متای ۸۷ گرفت و در ماه اول عرضه بخش مولتی ۲۰ میلیون نفر کاربر داشت
تازه تو روز عرضه تو استیم بیشتر از ۲۵۰ هزار بازیکن همزمان داشت
ولی چون پشتیبانی خوبی از بخش چند نفره بازی نشد همه اینا پخ شد
یه فرنچایز ۲۰ ساله که رایگانم لانچ شد انتظار چی داشتی؟؟مهم اینه در طول زمان پلیراشو حفظ کنه نه فقط دو سه هفته اول
مشکل اینه فقط مولتی رو میبینی
بازی ، بازی خیلی خوبیه ولی اینکه خودشون دارن قول میدن که بازی رو با بروزرسانی کردن بهبود ببخشن و حفظ محتوا کنن خیلی خوبه
“واقعا برای ایجاد تغییر اقدام کردهایم، تغییراتی در تشکیلات تیم انجام دادهایم، تغییراتی در رهبری داشتهایم و باید دوباره حول برنامه پایداری متمرکز شویم”
خیلی عالیه امیدوارم این آپدیت جدید هیلو که تعریفش رو زیاد میکنن آپدیت خوبی باشه و هیلو رو برگردونه به اوج
خیلی به ۳۴۳ امیدوار شدم امیدوارم بتونه هیلو رو به روز های قبلی خودش برگردونه
من بودم در ۳۴۳ رو تخته می کردم اون همه پول سر انجین خرج کردن. باعث شدن یک سال بازی تاخیر بخوره و یا عالمه ضربه مارکتینگ بخوره. برند هیلو رو از عرش به فرش رسوندن. سادهترین فیچرهارو نمی تونن پیادهسازی کنن مثل همون کوآپ و…
امیدوام تغییرات ساختاری تو مدیریت و نحوه عمکلرد به وجود اورده باشن وگرنه با همون فرمون بخوان پیش برن من چشمم آب نمی خوره.
چرت نگو مرد حسابی نه میدونی عرش چیه نه فرش
همیشه باید فرصتی دوباره داد
اول سال عرضه کنسول هایه نسل نهمی
ایکس فن ها / امسال سال ماست بی چونو چرا
اون سال واسه سونی شدو حرف ایکس فنا / امسالم واسه سونی سال بد
میترکونیم
سال بعدم واسه سونی شد
دوباره : عیبی نداره سال بعد میترکونیم
تا به امسال تا به الان
عرضه god of war Ragnarok
این زمستانم واسه سونی عیبی نداره
تابستون میترکونیم 😐
یزیدا تابستون مرد عنکبوتیو میخواین چیکار کنین ؟🤔
راجب گوتی سال هم بگم زشت
کوری و میازاکی باهم عکس دارن
باهم رفیق هستن رابطه صمیمی زیادی باهم دارن
ولی یادتونم نره / گاد ، رد ددو با متا ۹۷ زد
چه برسه این 👽💀
عزیز من نه سونی فنم نه ایکس فن …ولی اسپایدرمن رو اصلا با استارفیلد … ایناها مقایسه نکن . اون اسپایدرمن هروقت یه قسمتش تونست شاخ ارکام اسایلوم و سیتی رو بزنه تازه قابل قیاس با بازیهای بتسدا میشه …. همونطوری که بند استدیو رو بازیش ماست ما.لی کردین سر اینسامنیاک چون یه بازی خوب داده دارین در حد راکستار و بتسدا میبرینش بالا… نوبرین شماها
اون هیچی فاینال فانتزیو میخوان چیکار کنن ؟
اما من اسپایدر منو خیلی دوست داشتم ): وقتی حرف میزنیم چرا به بازی های مورد علاقه دیگران بپریم !!!!
من که نگفتم بده منم اسپایدرمنو دوس داشتم ولی قابل مقایسه با بازی های راکستار بتسدا و ناتی داگ نیست
چه قشنگ …..شعر میگی استاد عزیز ممنون از شما که دریایی از آگاهی و دانسته های خود رو با ما به اشتراک گذاشتید🙃
خوشگله تو ایدیتو همش عوض کن
زیر پستایه من انقدر نباش
دقت میکنم هیتر پیدا کردم
هر کامنتی میذارم هرجا تو یه دیس لایک میدی
نمیگی خودت همش حرف چرت میزنی که بنده خدا میاد مخالف میکنه باهات
جیگر تو اول سعی کن به خودت لایک ندی بعد بیا شاخ و شونه بکش هنوز برات خیلی زوده🤫
از همین الان دیسای بیشتری برای تو و بقیه ترولایی مثل تو کنار گذاشتم اگر خیلی فشار داره برات اینکه دیس بخوری سعی کن دری وری نگی✋
برو خوش باش فعلا
طرف میگه برایه تو تمام فنایه سونی دیس لایک کنار
گذاشتم
بعد میگه فشار نخور 😐💀🤭
جالب
ولی احتمال بازی سال بودن آی پی جدید و یا ریبوت بیش تر باشه از نظرشون
سال قبل که سونی رو ترکوندیم مثل اینکه متای ۹۲ فورزا رو یادتون رفته
سال بعد هم از لحاظ تعداد انحصاری مایکروسافت یه سر گردن بالاتر پلی استیشن هستن , نصف بیش بازی های سال بعد سونی همش انحصاری زمانی هستش
۲۰۲۱ عمه من بهترین ناشر سال شد عمه من تونسته رکورد میانگین متا بالا ۸۵ رو بشکونه عمه من تونست تو سال مشابه با ایکس ۳۶۰ تونست بیشترین فروش کنسول تو ژاپن رو بکنه انقدر شعر نگو
کسی که بگه سال ۲۰۱۸ گوتی حق گاد بود ولی حق ردد نبود از نظر من چیزی به جز یه فن بوی بیش نیست😂
سال ۲۰۲۱ رو یادت رفته که مایکروسافت بهترین ناشر سال شد؟
ببنید این بازی واقعا فوق العادس
شما فن بوی ها الکی کوبیدنش بخصوص اون کاربر دراکمن
میایین اینجا فقط از دی ال سی حسن کچل و پسر تیرکمونی رو تحسین میکنید
ولی یه ابر شاهکاری مثل این داره خاک میخوره
تو چرا اکانتت مثل منه؟؟؟؟؟
نمیدونم سید من یه چند وقتیه ساختم
از دی ال سی و ریمیکهایه سونی گدا بهتره
جای مایکروسافت بودم استدیو Certain effinity رو میخریدم و دو تا استدیو استدیو دیگه رو هم تاسیس میکردم یا میخریدم که مثل Certain effinity و ۳۴۳ تخصصشون شوتر اول شخص باشه و هیلو رو مثل cod یکسال در میون عرضه میکردم و آیپیش رو سبک های «شوتر جهان باز» و «شوتر حماسی و نظامی» و «شوتر ترسناک» گسترش میدادم
هیلو یکی از بهترین لور های دنیای گیم رو داره ولی اصلا ازش استفاده بهینه نمیکنن
خدا رو شکر که جای مایکروسافت نیستی.
عرضه یک سال در میون هیلو و گسترش دادن هیلو به اون سبک هایی که گفتی مزخرف ترین تصمیم ممکنه. (هیلو باید هیلو باشه نه مثلا شوتر ترسناک یا شوتر نظامی مثل کاد و بتلفیلد)
یک راست بگو مرز های شیر دوشی با این IP رو جا به جا می کردی دیگه چرا خودت رو اذیت می کنی.
.
“استدیو Certain effinity رو میخریدم و دو تا استدیو استدیو دیگه رو هم تاسیس میکردم یا میخریدم که مثل Certain effinity و ۳۴۳ تخصصشون شوتر اول شخص باشه”
فقط این تصمیمت درست بود.
Certain affinity تا حالا بازی نداده تخصص داره تو شوتر؟ با نظرت موافقم یکی از بهترین لور ها رو داره و اینکه ۳۴۳ فقط باید هیلو بسازه چون هیلو و کالاف فرق هایی هم دارن مگر تو قسمت گیمپلی که میتونن کمک بگیرن ولی نه تو دیالوگ میتونن از ریون کمک بگیرن برا پشتیبانی قسمت انلاینش. در کل امیدوارم موفق شن
ایوای نه
سلام
قبل ازینکه بعضی از دوستان طومار نویسی کنند بابت بد بودن بازی لازمه ذکر کنم منظور ایشون کوتاهی در بخش مولتی پلیر و محتوا بود ( هر چند که خیلی ها میدونند ولی از عمد خودشونو میزنند با نافهمی) ولی کمپین بازی عالی و سرگرم کننده است و همه طرفدار ها راضی اند امیدوارم بجای هیت کردن بازیش کنید و لذت ببرید
نه عزیز شما نمیدونی این سون… فنا کلا یه بخش بازیای ایکس مشکل داشته باشه کل بازی رو میکوبن بعد کسی از مشکلات بزرگ سونی حرف میزنه بهش میگن ت.رول ضد سونی اصلا میگن طرف گیمر نیست.
حالا ماشالا ایکس فنا هم کمی ندارن ازشون ولی وضعشون بهتره
دلیل اینکه هالو اینفینیت فقط یک موفقیت موقت شد این بود که بازی میخواست با یه تیر دو نشون بزنه. سری هالو همیشه درکنار ارائه یک داستان زیبای حماسی با یک مکانیزم گیم پلی، در خدمت بخش تک نفره بازی بوده. شکست اینفینیت جایی رقم خورد که مایکروسافت دقیقا نمیدونست میخواد چیکار کنه با سرنوشت این فرانچایز. هم میخواست یه بازی خوب تک نفره داستانی بده و همزمان میخواست یه بازی مولتی پلیر فراگیر در حد کال اف یا فورتنایت بشه. این تدخل اهداف دلیل طولانی شدن پروسه ساخت بازی بود که باعث یه بی برنامگی و و سردرگمی برای مایکروسافت شد که حاضر بود بود صدها میلیون دلار خرج کنه برای بازی اما هیچ برنامه ایی برای پشتیبانی محکم طولانی مدت نداشته باشه. اینه که میگم مایکروسافت تکلیفش با این بازی روشن نبود و انداختن همه تقصیر ها به گردن استودیو فقط فرار از اقرار به اشتباه خود مایکروسافت هست.
زمان هیلو ۳ و هیلو ریچ هم کمپین عالی بود و هم بخش مولتی پلیر رقیب cod و امثالشون
اصلا اینا هیچی
فقط برنامه پشتیبانی از هیلو ۵ رو ببینی هر ۵ برابر هیلو اینفینیت محتوا داره
اینا تقصیر خود ۳۴۳ بود که قبل هیلو اینفینیت دو تا بازی رو کنسل کردن
👏👏👏👏👏
یه دست زدن معمولی رو چرا دیسلایک میدید؟
فازتون چیه؟
هر کدومتون ده تا اکانت دارید
سازندگان Halo Infinite اشتباهات خود را پذیرفتهاند!
ولی هنوز سهام داران اکس باکس ساکن گیمفا اعتقاد دارن که اینفینیت خیلی خفن بود و عالی بود
خوندی متن رو؟ بازی عالی و خفن بود ولی … برنامه برای پشتیبانی نداشتن
سونی فنا وقتی بازی برای سونیه و متای ۸۲ میگیره :
شاهکار 😍
همون سونی فنا وقتی بازی برای مایکروسافته و متای ۸۷ میگیره :
فاجعه 😠
همون سونی خوبه که با ریمستر ۷۰ دلاری طرفداراشو میدوشه
۸۲ که سهله حتی به The Order: 1886 با متای ۶۳ و Days Gone با متای ۷۱ هم میگن شاهکار آندرریتد …
از اون طرف به اینفینیت با متای ۸۷ در بهترین حالت “صرفا یک بازی خوب” میگن …
بازی Days Gone موفقیت خوبی از نظر فروش به دست آورد اما فقط به خاطر نمرات بدی که گرفت سونی رهاش کرد و حاضر نشد براش دنباله بسازه درحالی که طرفداراش خیلی درخواستش رو داشتن
هیلو اینفینیت بازی بزرگی بود ولی برای بازی ای که نماد یه کنسول هست و قرار بود لانچ تایتل اش تو نسل نهم باشه متای ۸۶ چندان جالب نیست
درضمن وقتی شما اسپایدرمن رو با بتمن مقایسه میکنی و میگی ضعیف بود وقتی هورایزن رو میگی ضعیف بود وقتی به رگناروک میگی dlc انتظار نداشته باش کسی هیلو رو شاهکار خطاب کنه
البته ۸۷ بود نه ۸۶.
.
“درضمن وقتی شما اسپایدرمن رو با بتمن مقایسه میکنی و میگی ضعیف بود وقتی هورایزن رو میگی ضعیف بود وقتی به رگناروک میگی dlc انتظار نداشته باش کسی هیلو رو شاهکار خطاب کنه”
الان این ها رو با من بودی!؟
چون تا حالا من این حرف ها رو به زبان نیاوردم.
عذرخواهی میکنم من نمره رو تو گیمفا دیدم نوشته بود ۸۶ ولی سایت اصلی رو که دیدم ۸۷ بود
درباره ی بقیش هم اصلا منظورم با شخص شما نبود بلکه به طرفداران دو پلتفرم اشاره کردم کاربران هر دو طرف به شدت سعی در تخریب بازی های کنسول رقیب دارن و خوب چیزی که عوض داره گله نداره یعنی این که وقتی اسپایدرمن گاد و هورایزن توسط x فنا هیت میشن خوب طبیعتا این بازی هم توسط ps فن ها کوبیده خواهد شد ( به خصوص در این مقاله با این تیتر منفی که تفکر ضعیف بودن بازی رو تقویت میکنه ) فک کنم فورزاهورایزن ۵ تنها انحصاری ای باشه که همه گیمرا قبول دارن شاهکاره ( تا حالا کامنتی ندیدم که با این بازی مشکل داشته باشه ) وگرنه بقیه انحصاری ها به شدت توسط طرفداران رقیبشون تخریب میشن
اینفینیت واقعا خیلی خوب بود ولی در حد اون شاهکارایی که بانجی ساخته بود نیست و بزرگترین مشکل بازی هم همون پشتیبانی و ارائه محتوای پس از عرضه بازی بود که الان با تغییراتی که استودیو داره میبینه میشه روز های بهتری رو برای این سری متصور شد
(وقتی میگم کامنتای هیت به اکس باکس تو خود پستای اکس باکس کلی لایک میخورن منظورم همین جور کامنتاس، بعد یه تعداد زیادی از سونی فنا دو قورت و نیمشونم باقیه بازم!)
داش این یارو یه ۵ خط مقاله رو نمیخونه براش یه خط اضافه تر بنویسی دیگه هیچی مغزش گیریپاچ میکنه یه موقع
بله خفن بود در خیلی از بخش ها غیر مولتی پلیر ..شما هم دنبال سوزن تو انبار کاه.ین
من همین الان اعلام میکنم هیلو اینفنیت بهترین هیلویی بود که تا حالا پلی دادم من همه نسخه ها رو هم پلی دادم
و اینکه الان دومین بار در یکسال اخیر تمومش کردم
پس فشار بخور حداقل من بازی رو پلی دادم و شماها چی بازی که پلی ندادین رو دارین نظر میدین شماها کوچکترین حقی ندارین در موردش نظر بدین
غیر از اینم نیست ، منظور اشتباه تو ارائه محتویات اضافه هست ، البته اگه متوجه بشی
اره کمپینش خیلی خوب بود ولی انلاینش اش دهن سوزی نبود ولی سروراش خیلی خوبه زود پیدا میکنه
علت اصلی در جا زدن استودیو ۳۴۳ در واقع نبود برنامه ریزی «قبل از عرضه» بود نه بعدش – یه پروژهٔ موفق پروژه ای هست که مدت ها قبل از ساختش ، تکلیف توسعه دهنده با خودش معلوم باشه – شما اینجا ۲۰۱۵ هیلو ۵ رو داری ، بعد اواسط ۲۰۱۸ میگن داریم روی هیلوی جدید کار می کنیم – بازی برای آخر ۲۰۲۰ برنامه ریزی میشه و بعد از مواجهه با اعتراض و ترول نسبت به جنبه های فنی ، در نهایت نوامبر ۲۰۲۱ عرضه میشه – پس اگه بشینیم حساب کنیم ۵ سال زمان (با فرض اینکه از ۲۰۱۶ کار روی بازی شروع شده باشه) صرف ساخت بازی شده و همین هم به صورت متمرکز و یکپارچه انجام نشده ، ساخت پروژه بعضا درهم و بر هم پیش رفته و تا زمان لانچ هم چند نفر از افراد کلیدی تیم سازنده ازش جدا شدن – با همچین وضعیتی همین که بازی تونست نظر منتقدها رو جلب کنه خودش هنر بود – انصافا هم خوب از کار در اومد ولی در حد شهرت آی پی ظاهر نشد و این هم نتیجهٔ طبیعی فقدان برنامه ریزی و مدیریت یکپارچه در 343i بود
این بازی در حد یه شاهکار نبود
صرفا یه بازی خوب بود که تازه همون موفقیت موقت رو هم به لطف اسم بزرگ هیلو و مایکروسافت به دست اورد اگر بازی دیگه ای لود با این پشتیبانی به سرعت هر چه تمام فراموش میشد.
یکی از عوامل هم که خودتون گفتید برنامه نریختن برای عرضه و بعد از عرضه .
یکم دور از انصافه بگیم فقط بخاطر اسم هیلو موفق ظاهر شد (هر چند کامل هم رد نمیکنم) ، چون بازی هر چی ش بد بود داستان خیلی خوبی داشت و فارغ از مشکلات پیشروی بهترین بخش مولتی پلیر سری رو هم داشت (این مورد نظر شخصیه) – کلیات حرفتون درسته ولی اینکه بیایم بگیم فقط بخاطر اسم هیلو رو پا موند درست نیست
البته که اینطوریه،هیچوقت نمیتونی موفقیت کامل یک بازیو به اسم بزرگی فرانچایزش بنویسی اما این قضیه تا حد زیادی بهش کمک کرد،البته که من از یه سری دوستان که فن سرسخت بودن شنیدم از بازی راضی بودن و داستان خوبی داشت اما نه هیلو شاهکار .
در کل به قول خودتون ترکیبی از یه بازی خوب و اسم هیلو بود.
آخه میدونی مشکل چیه اینه که ایکس فنا قبول دارن خوب بوده و شاهکار نبوده ولی یه عده میان مستقیم بهشون میگن اوردر ۸۶ یا گوست اف سوشیما یا اسپایدرمن رو شاهکار میخونن خب منم که پیسی پلیرم لجم میگیره حالا اینا انقد تحمل دارن خدا بهشون صبر بده
قال جف گراب در سایت GamesBeat:
Masterchief Breath of the Wild
زلدای سبک شوتر اول شخص که قطعا کنار الدن رینگ و زلدای ۲۰۱۷ جزو برترین عناوین جهان باز تاریخ قرار میگیره
حالا اگه زیر مجموعه سونی بودن
قبول کردن اشتباهشون و توجیه کردن کارشون بیفایده بود
هنوزم ی سریا هستن قبول نمیکنن :دی
همون اول هم که اومد بدون توجه به اینکه انحصاری ایکس باکس هست گفتم که بازی اصلا اون چیزی که باید بشه نشد اما متاسفانه تو سایت بغل چنان به ما حمله کردند چون به انحصاری ایکس باکس ایراد گرفته بودیم.
جدای از این ها یه بازی مثل فورزا رو خیلی تحسین میکنم و یه بازی مثل هیلو هم صرفا یه بازی خوب بود که واقعا به سرعت هر چه تمام فراموش شد،همون حرف اول من بود و نگاه کنید که حدودا پس از یک سال از عرضه خود سازنده ها هم بهش اعتراف کردند..
این ی خبر خوبه
بیشترین چیزش که به من صدمه روحی زد این بود که بعد از این همه انتظار با مولتی ۳۰ فریمی (وان) روبرو شدم . حریف هام ۱۲۰ فریم میگرفتن . اصلا نمیدادین بازی رو واسه نسل ۸ خوب . واقعا در توانتون نیست فقط بخش مولتی رو ۶۰ فریم بده ؟! اهمیت نمیدادین درسته . گو تو هل 🙂 هر چند الان که ۲ ماهه اصلا نمیتونم هیچ بازی انلاینی بکنم و تازه با واقعیت زندگیه واقعی روبرو شدم و اینکه چقدر مزخرفه 🙂
خیلی دیر به واقعیت های زندگی پی بردی
بنظرم دیگه نباید هیلو رو ادامه بدن بجاش یه بازی دیگه رو انحصاری کنن چون من این سریو که بازی کردم خوب بود اما من اصلا باهاش حال نکردم
چقد زود فهمیدین اشتباهاتتون رو چش نخورین یه وقت ….
ولی جدا از شوخی میگن مدیریت قراره تغیر کنه و کلا وضعیت استدیو رو تغیر بدن و واقعا خوبه و ما شاهد یه هیلو خفن خواهیم بود .
همین اینفینیت هم از لحاظ داستانی بشدت قوی بود ولی آنلاینش……….
به نظرم بخش مهمی از بروز مشکلات استودیوها, همه گیری کرونا (ساخت چین) بود. مگه کمپانی ها و شرکت ها چند بار با همچین موقعیتی در تقابل بودند؟ همین که این مدیوم از شرایط بسیار بُحرانی همه گیری به سلامت عبور کرد کار بزرگی انجام شده. هم پلی استیشن هم ایکس باکس و هم نینتندو کاملا رو فُرم هستند. دمشون گرم
سازندگان Halo Infinite اشتباهات خود را پذیرفتهاند..
این بنده ها خدا هم متوجه اشتباه خودشون شدن تمام دنیا هم گفتن بازی مشکل داره و پذیرفتن اونوقت چهارتا فن بوی مولتی اکانت تو نظرات گیمفا به سونی فنا میگفتن از این بازی فشاری شدین که نقد میکنین 🤣🤣… حالا در نظر بگیر سونی فنی که گاد اف وار لست رچت ریترنال انچارتد الدن رینگ و هزارتا شاهکار دیگه داره بازی میکنه 🤣🤣🤣
عجب!نمیدونستم الدن رینگ انحصاری سونیه!؟ وقتی داری فشار میخوری تند تند و عصبی تایپ میکنی همین میشه دیگه!
مثل بچه های پنچ ساله هم که داری پز میدی فاز گنده بودن گرفتی؟ تو حتی متن این پست رو هم نخوندی چی داری میگی واسه خودت؟
برو پایتون درس بده استاد دانشگاه ، ده سالم جهشی میخوندی انقد کند ذهن نبودی
اگه نخوان هیلو رو به بانجی بدن ، فقط باید دست خودتون بمونه ، نا امیدمون نکنید
امیدوارم اوضاع سر و سامون پیدا کنه
این مدیر جدیده انگار کارش اوکی بوده چون رفتم اپدیت گنده زمستونشونو دیدم بهتر بود خیلی
ببینیم چه میکنید
یه هیلو متا ۹۰ به ما بدهکارید
آقا من قصد هیت ندارما ولی اونایی که میگن خود بازی خفن بودو فلان متای اولین هیلو رو یادتونه که ۹۷ شد این هیلو متای۸۷ رو گرفت که متای بدی نیست ولی صد در صد با اون بی نقص بودنش فاصله داشته حالا شما با گاد اف وار مقایسه کن که هر نسخش به جز دوتا نسخه فرعی همشون متاشون بالای ۹۰ بود و جزو بهترین بازیای سال این یعنی اینکه هیلو افت کرده نه پیشرفت حالا چرا مقایسه کردیم این دوتا رو چون یکی نماد پلی استیشنه یکی نماد ایکس باکس
حرف شما درسته ولی اینفینیت واقعا بازی بدی نیست کسایی که بهش میگن بد حتی یه دقیقه هم از اون رو بازی نکردن فقط میخوان هیت بدن چون بازی اکس باکسه
اینفینیت یه بازی خیلی خوبی بود حتی کمپین بازیم خیلی خوب(به کیفیت کار بانجی نمیرسید) بود تنها چیزی که به بازی ضربه زد پشتیبانی ضعیف ۳۴۳i بعد از عرضه بازی و ارائه محتوای لازم بود که باعث شد امروز شاهد این باشیم که در به در دنبال تغییرات در استودیو هستن تا بتونن در آینده عملکرد خودشونو بهتر و بهتر کنن
در رابطه با افت این سری و مقایسه اون با گاد که شما اشاره کردید باید گفت که گاد سازنده اصلی خودش که استودیو سانتا مونیکا باشه رو از دست نداد ولی هیلو دچار این اتفاق شد! ممکن بود اگر همین اتفاق برای گاد هم می افتاد امروز شاهد افت محسوس در کیفیت بازی های این مجموعه بودیم ولی خداروشکر گاد هنوزم با داشتن سانتا مونیکا رو قله موفقیت ایستاده
اگه سهامدارانش هم قبول کن هیلو بعدی شاید بهتر ساخته بشه
اها
چه پست جذابی ، باید تخمه بیارم و دعوا تو کامنت ها رو بخونم😂
خود شرکت سود خودش رو کرد و داره حالش رو میبره، این زیر یه عده سهامدار ریختن همدیگه رو میکوبن ، chill down bro
هیلو باید دست بانجی باشه تا واقعا هیلو باشه
البته بانجی قدیم … بانجی کنونی که سایه ای از اون بانجی قدیم هم نیستش …