نقد و بررسی بازی Call of Duty Modern Warfare 2
آیا Call of Duty Modern Warfare 2 توانسته است به وعدههای خود عمل کند و تجربهای لذتبخش ارائه دهد؟ با نقد و بررسی این بازی همراه ما باشید.
سری Call of Duty و خصوصا زیرمجموعه اصلی آن یعنی Modern Warfare، همیشه به داشتن بخش داستانی جذاب، روایت حماسی و کاراکترهای کاریزماتیک مشهور بوده؛ از سکانسهای تعقیب و گریز جذاب گرفته تا انفجارهای عظیم، Call of duty همواره میزبان لحظات خاطرهانگیز زیادی بوده است. نسخهی ریبوت Modern Warfare که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، برخی موارد جدید و سکانسهای خلاقانه را به بخش کمپین اضافه کرد؛ از مراحل کاملا مخفیکارانه گرفته، تا لحظات سینماتیک. بازی Call of Duty Modern Warfare 2 نیز راه نسخهی قبلی را ادامه میدهد.
اولین نکتهی قابل توجه در مورد بخش داستانی، خلاقیت بالای به کار رفته در طراحی مراحل است. میتوان به جرات گفت در بین ۱۷ مرحله بازی، سخت میتوانید دو مرحلهی مشابه با یکدیگر پیدا کنید. از آن جایی که در طول بازی کنترل شخصیتهای مختلف، از Gaz گرفته تا Soap، را بر عهده میگیرید، شاهد سکانسهای جذاب متفاوتی در قالب هر کدام از این مراحل خواهید بود؛ از استتار به عنوان تک تیرانداز و پاکسازی کامل یک پایگاه به صورت مخفی کارانه گرفته، تا حمله به زندان و تعقیب و گریز در جاده.
مطمئناً بخش داستانی بازی Modern Warfare 2 خلاقانهترین کمپین در تاریخ Call of Duty را ارائه میدهد؛ اما متأسفانه این خلاقیت و تنوع، به نوعی مثل شمشیر دو لبه عمل کرده است؛ اجازه دهید بیشتر توضیح بدهم. تقریبا دو سوم مراحل بازی مخفیکاری یا نیمهمخفیکاری هستند و عملا در بسیاری از لحظات، این حس را نخواهید داشت که در حال تجربهی Call of Duty هستید. آیا این مسئله نقطه ضعف محسوب میشود؟
به خودی خود خیر، اما متأسفانه تعداد سکانسهای مخفیکاری بسیار زیاد و به نوعی افراطی است و افرادی که دل خوشی از مخفیکاری و پیشروی قدم به قدم ندارند، احتمالا از تجربهی کمیپن بازی لذت نخواهند برد. در کل عیبی در وجود سکانسهای مخفیکاری و Stealth وجود ندارد، اما مشکل این است که تجربهی غالب بازی همین سکانسها هستند. از طرف دیگر، مراحل Stealth به خاطر ذاتشان، بسیار ریتم داستان و وقایع را کند میکنند و بهتر بود در برخی مراحل، خصوصا نیمهی دوم که داستان هیجانانگیزتر میشود، مراحل مخفی کاری کمرنگتر میشدند تا بازی از ریتم نیفتد.
از این مورد عبور کنیم، در کل تجربهی بخش داستانی بازی فوقالعاده سرگرمکننده و لذتبخش است و سینماتیکهای فوقالعاده واقعگرایانه، گان پلی روان و نرم و طراحی مراحل ماهرانه، همه دست به دست هم دادهاند تا شاهد یک تجربهی نسبتا دلنشین از بخش داستانی باشیم. اگر مراحل مخفی کاری کمتر و کمرنگتر میشدند و در عوض شاهد چند مرحلهی حماسی دیگر میبودیم، قطعا لذت بازی به مراتب بیشتر میشد.
مثل همیشه، Infinity Ward برای Modern Warfare سنگتمام گذاشته. گان پلی بازی، فارغ از کلاس اسلحه مورد نظر، فوقالعاده روان، نرم و دلچسب کار شده و خصوصا روی PS5، به لطف تریگرهای انطباقی (Adaptive Triggers)، لگد و Recoli سلاحها ملموستر است. از نحوهی شلیک گرفته، تا انیمیشنهای Reloading، بازی فوقالعاده عمل کرده است و در برخی لحظات، به لطف گرافیک هنری فوقالعاده بازی، عملا تشخیص بازی از واقعیت سخت میشود. بدون هیچ شکی، از گان پلی گرفته تا نحوه کارکرد سلاحها، Modern Warfare 2 به مراتب بهتر از Cold War و Vanguard عمل کرده است.
اما در اینجا یک نکتهی مهم وجود دارد. در کل، بازی نسبت به دیگر نسخههای سری، کندتر و آرامتر است. انیمیشنهای حرکتی شخصیتها به واقعیت نزدیکتر شده و Sprint و Prone شکلی واقعیتر به خود گرفتهاند. از طرف دیگر، برخی قابلیتهای مشهور سری مثل Slide Cancel و Bunny Hop حذف شدهاند و دیگر شاهد مانورهای فوقالعاده سریع مانند قبل نیستیم. از یک طرف حذف این موارد به تجربهای عادلانهتر و واقع گرایانهتر منجر شده و از طرف دیگر، تجربهی سریع و روان بازی حالتی آرامتر پیدا کرده است. فکر میکنم در کل کندتر شدن روند بازی، کمی حس و حال جذاب Call of duty را از بین برده است.
بخش چند نفرهی بازی با تمرکز بر نقشههایی نسبتا بزرگتر از نسخهی قبلی توسعه داده شده است. در Modern Warfare 2019، شاهد نقشههایی بعضا بسیار کوچک بودیم که اتفاقا بسیار نیز محبوب بودند. از Farm گرفته، تا نقشهی معروف Shipment که سالهاست در نسخههای مختلف سری حضور دارد.
بزرگتر شدن نسبی نقشهها، در کنار ریتم کندتر گیمپلی، باعث شده شاهد نبردهایی آرامتر باشیم. از طرف دیگر، متاسفانه همچنان مشکل کمپرها به قوت خود باقی است و تو در تو بودن اکثر نقشهها به نوعی به این مشکل دامن زده است. یکی از مزیتهای نقشههای خیلی کوچک، این است که مجال زیادی برای کمپ کردن مهیا نمیشود و نهایتا پس از یک بار مردن، میتوانید قاتل خود را پیدا کرده و او را بکشید. اما نقشههای بزرگتر، به معنی ساختمانهای بزرگتر و پیچیدهتر، پنجرههای بیشتر و در نتیجه مکانهای بیشتر برای کمپ کردن است. به غیر از مود محبوب Gunfight که قرار است در آینده و احتمالا در فصل اول به بازی اضافه شود، تمامی مودهای نام آشنا در Playlist بازی حضور دارند. از Team Deathmatch و Domination گرفته، تا Headquarters و Free For All.
از آن جایی که امکان انتخاب نقشه مورد نظر وجود ندارد و فقط میتوانید مود یا مودهای موجود را انتخاب کنید، فرایند Matchmaking بسیار سریع انجام میشود و حضور دهها میلیون پلیر فعال نیز به این معنی است که در هر لحظه از شبانه روز، سرورها و لابیهای بازی مملوء از پلیر هستند. در روز عرضه شاهد اختلالات جزئی در پیدا کردن و وصل شدن به سرورها بودم، اما از آن روز به بعد وضعیت سرورها همیشه بسیار پایدار بوده و مشکل خاصی در آنها ندیدهام.
اضافه شدن مود سوم شخص نیز تصمیمی بسیار هوشمندانه از طرف سازندگان بوده چرا که خروجی فوقالعاده سرگرمکننده است. در حالت سوم شخص، به شکل غافلگیر کنندهای انیمیشنهای حرکتی روان هستند و در کل، مود سوم شخص بازی اصلا و ابدا یک حالت پیش و پا افتاده و ساده نیست و تجربهای کامل را ارائه میدهد. به شخصه وقت نسبتا زیادی را به تجربهی این مود در قالب حالتهای مختلف پرداختم.
بخش Gunsmith که سالهاست نزد هواداران به محبوبیت فراوانی رسیده، در این نسخه اصلاحات ریز و درشتی را به خود دیده است. برای مثال، دیگر خبری از لول آپ فردی سلاحها نیست و وقتی یک Attachment خاص برای یک سلاح را باز میکنید، آن Attachment برای سلاحهای هم رده در دسترس قرار میگیرد. از این رو، Max Level سلاحها بسیار پایینتر آمده و فرایند لول آپ به نوعی سریعتر شده است.
دیگر موارد موجود، از Killstreakها گرفته تا موارد مربوط به گیمپلی، بسیار مشابه نسخههای قبلی هستند و آن چنان تغییر خاصی به خود ندیدهاند. تنها بخشی که دچار تغییر کامل شده است، بخش Perks است که دیگر خبری از انتخاب سه Perk نیست و شما باید به صورت گروهی آنها را انتخاب کنید. از طرف دیگر، از همان اول بازی Perkها فعال نیستند و با سپری شدن زمان در هر مسابقه، به ترتیب Perkها برای شما فعال میشوند. طبیعتا زمان فعالسازی Perkهای قویتر و تاثیرگذارتر مثل Ghost و High Alert بیشتر است.
یکی از مواردی که Call of Duty: Modern Warfare 2 نسبت به نسخهی قبلی خود دچار پسرفت شده، محیط کاربری و طراحی منوهای بازی است. نه تنها رابط کاربری (UI) بازی بهینه و کارآمد نیست، بلکه جذابیت ظاهری نسخههای قبل خصوصا Modern Warfare 2019 را هم ندارد. جالب است بدانید که طبق گفتهی Activision، قرار است همزمان با لانچ فصل اول، شاهد تغییرات رابط کاربری باشیم. مشخص است بازخورد منفی مخاطبان، اکتیویژن را به تغییر وادار کرده است. امیدوارم تغییرات انجام شده بتوانند هم کارایی و هم جذابیت ظاهری را به منوها و UI بازی برگردانند.
سری Call of duty در بخش صداگذاری، همواره عملکرد فوقالعادهای داشته و Modern Warfare 2 یک مثال فوقالعادهی دیگر در این زمینه است. Infinity Ward بار دیگر مهارت بینظیر خود در بخش صداگذاری سلاحها را به رخ کشیده است. همان طور که به خوبی میدانید، در آثار شوتر، صداگذاری نقش بزرگی را حول ایجاد ارتباط میان مخاطب و دنیای بازی ایفا میکند و سلاحهای مختلف Call of Duty Modern Warfare 2، از AR گرفته تا SMG، کامل حس و حال تیراندازی را به مخاطب منتقل میکنند.
گرافیک هنری بازی بسیار رضایتبخش است و کیفیت بافتها، طراحی چهرهها و رنگبندی محیط به شکل کاملا قابل قبولی صورت گرفتهاند. خصوصا طراحی چهرهها در کات سینها فوقالعاده است و مخاطب را حیرتزده میکند. از طرف دیگر، در بخش فنی شاهد یک سری مشکلات و باگها هستیم که با عرضه آپدیتهای مختلف تا حد قابل توجهای برطرف شدهاند. در بخش داستانی شاهد دشمنانی بودم که تفنگ در دست نداشته ولی شلیک میکردند و در بخش چند نفره نیز، برخی نقاط شاهد گلیچهای مختلف بودم که به تجربهی کلی بازی کمی لطمه وارد کرد. ولی در کل بازی کاملا بهینه است و خوشبختانه در طی تجربهی بخش داستانی، آنلاین و کوآپ شاهد افت فریم یا مشکلات فنی تاثیرگذار دیگری نبودم.
Call of Duty: Modern Warfare 2
Modern Warfare 2، یک نسخهی بسیار با کیفیت از سری Call of Duty است که هم بخش داستانی جذابی دارد و هم فوقالعاده در بخش چندنفره سرگرمکننده ظاهر میشود. اگر برخی مشکلات مانند منوی کاربری ضعیف، سکانسهای مخفیکاری بیش از حد و برخی المانهای واقع گرایانه نبودند، میتوانستیم این نسخه را یکی از بهترین شوترهای دهۀ اخیر بنامیم.
نکات مثبت:
- بخش داستانی جذاب
- طراحی مراحل خلاقانه
- صداگذاری فوقالعاده سلاحها
- بخش چندنفره سرگرمکننده
- مود سوم شخص طراحی بسیار مناسبی دارد
- کاتسینهای فوقالعاده چشمنواز
نکات منفی:
- رابط کاربری ضعیف از لحاظ ظاهری و کارایی
- سکانسهای مخفی کاری بیش از حد
- شاخص جذابیت مراحل بازی سینوسی است
- برخی المانهای واقع گرایانه سرعت و ریتم بازی را کاهش دادهاند
- مشکلات فنی گاه و بیگاه
۸.۵
این بازی بر اساس کد ارسالی ناشر (Publisher) و روی PS5 تجربه و بررسی شده است
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
نقد عالی بود
همون همیشگی.
با بهبود های بیشتر اما افت نسبت به نسخه قبلی
گان پلی بهترین گان پلی و گرافیک هم که طبق معلوم بهترین،حجم هم که فضایی:)
هدف اصلی این نسخه برای من به نظرم داستانش بود که مثل اینکه این نسخه توش خیلی خوب عمل کرده:)
بریم نقد رو بخونیم.؛/
احترام اکتیوژن به مشتریاش:
همیشه گفتن باباو کمپینات کمه پاسخ اکتی:همون روند سابق
باباو مشکلات فنی زیاده پاسخ اکتی:عیب نداره اپدیت دویست گیگی میدیم
سال دیگه خیالتون تخت سال دیگه اکتی از مشتریاش انتقادم میکنه😂
نمره برای یک کال اف دیوتی خیلی خوبه اسپم : ( نمرات گاد اف وار کی منتشر میشه)
نمره من به این بازی ۷/۱۰ هست. داستان خوب ولی کوتاه، مولتی پلیر و گان پلی اعتیاد آور بهینه سازی خوب
فقط مشکلات اتصالش تو ایران خیلی بده کسی نسخه استیم داره؟ اول بازی برای من خیلی وقتا ارور download failed میده فقط با بعضی فیل.ترش.کن ها اونم بعضی وقتا کانکت میشه، توی جوین شدن به بازی ها هم مشکل داره چون پینگ خیلی اینروزا رفته بالا
بررسی بسیار کامل و جامعی بود آقای زاهدی،شما اطلاع دارید که برای PC با شماره های اعتباری و ایرانی چطوری میشه وارد شد؟
عادلانس این نمره
تو MW3 دیگه شاهد یک شاهکار خواهیم بود.
از آینده میام
نامید شدی صد در صد
خب پس به اون گندی متا ۷۱ نبود
خسته نباشید آقای زاهدی . حقیقتا خیلی خوشحال هستم که اکتیویژن رو ماکروسافت خرید یعنی ماکروسافت تا چند سال دیگه دوباره میتونه کال اف دیوتی رو به دوران اوجش برسونه . یعنی یکی از مشکلات بزرگ بازی های کال افی دیوتی مدت زمان کمه ساخته که باعث میشه بازی با مشکلات مختلف و همچنین یه بخش داستانی بسیار بسیار کم منتشر بشه که اگه خرید اکتیویژن به صورت رسمی بشه و دیگه کامل برا ماکروسافت بشه احتملا تا اواخر نسل نهم یه کال اف بی ایراد ، بخش آنلاین بسیار محشر و بهتر از نسخه های قدیمی، عدم عرضه هر ساله کال اف و بخش داستانی طولاتر تر نسبت به نسخه های ثبل میتونه حتی متای بازی رو بالای ۹۰ ببره چون ماکروسافت رو بازی های بزرگش بسیار بسیار حساسه و میخواد که بازی هاش رو در بهترین حالت منتشر کنه .
مود سوم شخص؟بازی مود سوم شخص داره مگه؟
اره اضافه کردن
اره اضافه کردن
آری.سوم شخص هم داره
اره بخش مولتیش یه مود سوم شخص داره
تو بخش مولتی پلیر داره
سلام
آره. توی playlist قابل انتخابه.
اشتباه برداشت نکن، داستانی سوم شخص نمیشه
اها ممنون آقای زاهدی
یه مقدار توی نکات منفی سخت گرفتید اما نمره ای که در آخر دادید مناسب بود
هنوز تجربه اش نکردم ولی از گیم پلی هایی که دیدم عاشقش شدم. یه سر و گردن از ونگارد و کلد وار بالاتر بود. بالاخره یه cod درست حسابی اومد
الان اینجا سر اون مسعله اول بازی یه دعوای بد شروع میشه.. همین الان بگم
من حقو به دو طرف میدم حالا می گید اونی فقط می خواد بازی کنه تقصیری نداره فقط بازی رو می خواد.
ولی در مورد اونایی هم که این بازی رو سیاسی می دونن هم حق می دم.. بزارید براتون یه مثال واقعی بزنم.. چند سال پیش تو کشور لبنان یکی از گروه های اسلامی تصمیم می گیره یه بازی درست کنه که در مورد عملیات های مختلف در کشور های اسلا.می بود.. دقیقا یه چیزی مثل کالاف درست کرده. کپی ش کردن در اصل.. حالا تو همین بازی که به زور حساب کنم شک دارم بالای ۱۰۰۰ نفر هم بازیش کرده باشه در دو جا ازش می زنن دو تا سرباز امریکایی رو می کشن… به نظرتون واکنش امریکا چی بود. شاید باورش سخت باشه براتون این بازی در امریکا و اروپا و تمام کشور های وابسته امریکا فیلتر میشه و خرید فروشش غیر قانونی میشه.. اونم به خاطر دو تا سرباز امریکا تو بازی ای که ۱۰۰۰ نفر هم تا حالا بازیش نکرده
همه اینارو گفتم تا بدونید ازین اتفاقا هست پس نیاید به دلایل مسخره دفاع کنید
دو طرف هم دیگه دعوا نکنید چون دیگه مسخره شده دعواتون
جزئیات اسلحه ها
صدای تیراش
گرافیک
واقع گرایانه بودن و ……
این نسخه رو تبدیل به یه شاهکار کرده
همونطور ک از اینفینیتی وارد انتظار میرفت یه نسخه فوق العاده رو تقدیم گیمرا کرده
سری مدرن و اینفینیتی وارد بیشتر به سمت شبیه ساز واقعی حرکت میکردن ولی بلک اپس و تری آرک به سمت آرکیدی تر اما این مدرن وارفیر۲ یه چیزی بین این دوتاس
داستانیشو بازی نکردم نظری ندارم
مولتی بسیار لذت بخش و سرگرم کننده
اما
اما باگ زیاد داره فعلا که به تجربتون ضربه بزنه
نمره ۸.۵ هم بسیار عادلانه بود
تا نقد و بررسی دیگر بدرود
ممنون از نقدتون آقای زاهدی ، دقیقا همون بود که سر مقاله انتشار نمراتش گفتم ، هم کمپین و هم مولتی پلیر بازی ارزش تجربه رو دارن… “شاخص جذابیت مراحل بازی سینوسی است” فکر نمیکنم بشه بهش به چشم نقطه ضعف نگاه کرد ، البته شما از من خیلی بیشتر تجربه دارید حتما صلاح میدونستید که اینطور گفتید ، ولی این شاخص سینسوسی موردیه که کم و بیش داخل هر بازی ای نمایان میشه!
شاخص سینوسی*
آقا خواهشا زمان ادیت پیامارو بیشتر کنید😅
سلطان بی رقیب سبک شوتر اول شخص
مرسی بابت نقد
Ign به بخش کمپینش ۶ داده و همون لایقشه
دوستانی که این بازی رو خریدن ایا این بازی هنوز فیلتره مخصوصا روی PC؟
سلام به دوستای گیم فایی
برید گوگل سرچ کنید اکتیویژن
بعد برید سایت ویکی پدیا رو باز کنید
میبینید که نوشته مالک = مایکروسافت
پس خرید تموم شده ولی رسانه ای نمیکنن که عمو جیم گریه نکنه
MW 3 دیگه بخواد چی بشه:))))
آقا غلام شما هم کالاف میزنی
ممنون از نقد خوبتون
خسته نباشید
من بخش مولتی پلیر بازی رو تجربه نکردم واسه همین نظری در موردش نمیدم
اما در مورد بخش کمپین باید بگم که فارغ از همهی مسائل سیاسی که تو بازی مطرح شد که الان کاری با اون بخشا ندارم، بنظرم کمپین بازی واقعا چیز خاصی برای ارائه کردن نداشت. شاید مقداری اسپویل داشته باشه ادامهی متنم اما سعی کردم به صورت کلی مطرحش کنم … بنظرم مراحل بازی اگه فقط همین بازی رو در نظر بگیریم تنوع خیلی خوبی داشتن اما در کل با در نظر گرفتن سری کال آو دیوتی، اکثریت مراحل بازی تکرار مراحلی بودن که تو عناوین مختلف این سری در گذشته دیدیم.
از طرف دیگه مشکل من اینه که تو داستان این گروه چند نفرهی ما تقریبا همه کار میتونن بکنن و هیچ نقصی تو هیچ ماموریتشون دیده نمیشه و خیلی کلیشهای جلوی هر تهدید رو سر موقع میگیرن و هرجا میخوان نفوذ میکنن و هر چندتا لشگر و ارتش کشورای مختلف بیاد جلوشون راحت حریف میشن!! یکم با این بی نقصی تو کاراشون مشکل دارم و بنظرم همین بیش از حد قوی بودن شخصیتای اصلی عملا شخصیت یا شخصیتای منفی بازی رو به حاشیه برده و اون تلاش برای تهدید آمیز نشون دادن شخصیت منفی هدر رفته چون طی بازی با هر چقدر سرباز و تجهیزات و … هیچ کاری نمیتونه بکنه آنتاگونیست بازی و هر تصمیمی میگیره در مناسب ترین زمان خودش توسط تیم ما خنثی میشه!! بنظرم جا داشت حداقل چندجا تیم ما شکست میخوردن یا مثلا یکی از شخصیتای اصلی کشته میشد مثل سه گانهی اصلی که کاراکترای مهمی تو داستان کشته شدن که تاثیرگذاری داستان بیشتر بشه و دشمن یکم قوی تر نشون داده بشه تا حس کنیم واقعا داریم با یه تهدید و خطر درست و حسابی مقابله میکنیم …
باز هم میگم این نظر منه و دوستان ممکنه نظرات متفاوتی داشته باشن. در آخر باز هم ممنونم از جناب زاهدی بابت زحمتی که برای نقد این بازی کشیدن 🙏🏼
نقد و نمره بسیار عادلانه بود
آقا نقدت طلا،من کلا کالاف رو برا بخش داستانی می خرم،تا چند ماه رو کنسول نگه می دارم،سه چهار بار پلی می دم به عشق اینکه این بار به جای فلان اسلحه با اون یکی دشمنارو ببندم به رگبار،بعدم پاک می کنم،حالا قبلاً که کپی خور بود دیسک کپی رو مینداختم کنار خاک می خورد،بگذریم،این اولین کالافی هست که الان اینجا نشستم هرچی فکر می کنم انگیزه ندارم برا بار دوم پلی بدم،اخه کالاف کردن اکشن تاکتیکال که چی بشه؟!بری پشت در بریچ کنی!!یا مخفیانه چاقو پرت کنی!!بی خیال بابا نسلی که توش متال گیر نیست،من دنبال کالاف اورجینالم
نقد منصفانه و جذابی بود آقای زاهدی ، خسته نباشید
کالاف گوزتی
روی PS4 راحت وصل میشه یا فیلتره؟
Cook of duty!
خسته نباشید اقای زاهدی
بنده هم زیاد با سکانس های مخفی کاری حال نمی کنم ولی در مدرن وارفر ۲۰۱۹ بعضی سکانس های مخفی کاری به شدت عالی بود به طوری که منم مجذوبش شدم مثل اون سکانسی که با پرایس وارد اون خونه می شیم
اگه با همون کیفیت باشه قطعا بنده مشکلی که ندلرم بلکه ستایششون هم می کنم
توی نقدتون گفتید از تریگر ها به خوبی استفاده شده
اخه توی ونگارد به نظرم با اینکه استفاده کرده بودن ولی واقعا اون حس ماشه تفنگ رو به من نمی داد ولی و به نظرم یک بازی مثل مترو و یا ددلوپ بهتر استفاده کرده بود مخصوصا این که تفنگ گیر می کرد و تریگر سفت می شد
به نظرم کین رو خیلی کوتاه نقد کردید
کاش یه اشاره ایی به داستان بازی هم می کردید .انگار داستان بازی خیلی حرف ها داشته نظرتون راجع به داستان چی هست؟؟؟
این که داستان بازی یک طرفه هست و قطعا حقایق رو نشون نمی ده کاملا طبیعی هست و ما برای لذت از بازی مجبوریم چشممون رو روی خیلی چیز ها ببندیم وگرنه که بخوایم با واقعیت مقایسه کنیم باید کل داستان رو فراموش کنیم
با پنج دیقه ی اولش خیلی حال کردم.
ارزونترین راه برای بازی کردن فقط قسمت داستانی در pc چیه؟
آیا کرک شده؟