گزارش: Eidos Montreal روی Deus Ex جدید و Fable کار میکند
بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وبسایت بلومبرگ، استودیوی Eidos Montreal یک بازی جدید را لغو کرده، اما به جای آن Deus Ex جدید را توسعه میدهد و به ساخت Fable، بازی نقش آفرینی ایکس باکس، کمک میکند.
خبرنگار مشهور صنعت گیم، جیسون شرایر (Jason Schreier)، در گزارش جدید خود اعلام کرد که استودیوی Eidos Motnreal برای تکمیل توسعۀ ریبوت Fable، با مایکروسافت و پلیگراند گیمز (Playground Games) همکاری میکند. شرایر متذکر شد که استودیوی تازه خریداری شدۀ Square Enix Motnreal (اخیراً به Onoma تغییر نام داده بود) تعطیل شده و برخی از اعضای آن به Eidos Montreal انتقال یافتهاند.
همچنین، استودیوی ایداس مونترال یکی از آیپیهای جدید خود که شباهتهایی به سریال مشهور Stranger Things داشته است را لغو کرده و به جای آن، هماکنون در مراحل ابتدایی ساخت یک Deus Ex جدید قرار دارد و البته در کنار این بازی، مقیاس پروژۀ دیگر خود را کاهش داده است و پروسۀ ساخت آن را با یک برنامهریزی جدید پی میبرد. از سوی دیگر، تحت قرارداد همکاری با مایکروسافت و ایکس باکس، روی بازی جدید Fable نیز کار میکند.
چند ماه پیش، شرکت امبریسر گروپ (Embracer Group)، بیشتر استودیوهای غربی اسکوئر انیکس (Square Enix) را از آن خود کرد که شامل اسکوئر انیکس مونترال، ایداس مونترال و کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) میشود. آنها همچنین آیپیهای جذابی مانند Tomb Raider ،Thief و Deus Ex را نیز به دست آوردند.
پروژههای کنونی Eidos Montreal:
- Deus Ex جدید
- یک آیپی جدید که اخیراً کاهش مقیاس داشته است
- همکاری با مایکروسافت در ساخت پروژۀ Fable
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
ماشالله مایکرو داره برا هر بازی ۲ استدیو میزاره
امیدوارم هیچ بازی پروژه ساختش مثل rage 2 نشه
تجربه ثابت کرده ۲ تا استدیو نمیتونن یه بازی درست حسابی بدن بیرون با هم
روی والهالا ۱۴ تا استدیو کار میکردن
روی رگناروک هم به غیر سانتا مونیکا ۷ ۸ تا استدیو کار میکنن
روی هیلو اینفینیت ۶ ۷ تا استدیو در کنار ۳۴۳ کار میکردن
روی لست ۲ هم ۲ هزار نفر کار میکردن در حالی ظرفیت ناتی داگ ۵۰۰ نفره
الان دیگه ساخت بازی های aaa سخت شده و یه استدیو به تنهایی نمیتونه بازی بسازه
توی گیمای راک استار هم حدود ۱۰ تا استودیو با هم کار میکنن
ولی این استدیو ها داخلی و هماهنگن
با این کار مایکروسافت فرق میکنن
دقیقا درست گفتی این مورد با موردای لست و گاد و رد دد فرق داره و همچنین والهالا
باید ببینیم حاصل همکاری دوتا استودیویی که هیچ شباهتی بهم ندارن چیمیشه
اولانچ و اید سافتور هیچکدومشون با هم ارتباطی نداشتن و زیر مجموعه یه شرکت مشترک هم نبودن
نتیجه اش هم فاجعه شد
اون بازی هایی که میگی تک تک استدیو های سازنده شون پشتیبانن اصلا
خیلیهاشون حتی یدونه بازی هم درست نکردن
چقدر قشنگه که استودیو ها هنرشون رو کنار هم میزارن
همینا باعث میشه صنعت گیم جذاب باشه
چون توش هنر و همکاری در جریانه
حالا صبر کن بیاد یا چنتا گیم پلی ببینیم
هعی هرموقع اسم این بازیو میشنوم منو میبره اون دوران (تقریبا قدیم)رو مجله بازی رایانه ای هعییییی نقدش
خبر خوب
دئوس اکس جدید واقعا لازمه…سایبرپانک قدیم بود ..
فیبل هم که غیر هایپ نمیشه چیزی بگی براش .
خوبه
من از فرانچایز های xbox بهترینشون رو همین Fable میبینم
پتانسیل خیلی بالایی داره
تو نسخه های قدیمی نه تنها سازند ها نتونستن این پتانسیل رو کامل استفاده کنن که منتقدا هم به بازی خیلی سخت گرفتن
با اینکه از پتانسیل ش اون جوری که باید استفاده نشد ولی بازیهای خیلی خوبی بودن حقشون خیلی بیشتر چیزی بود که براشون اتفاق افتاد چه از نظر فروش چه از نظر متا و چه از نظر پشتیبانی و …
تو خبر اصلی اومده بود خود پلی گراند گیم ۴۰۰ نفر کارمند داره الآ حالا منظورش رو نفهمیدن هر دو شعبه یا شعبه که Fable میسازه ۴۰۰ نفر شده
معلوم نیست Eidos Montreal چند وقته به پروژه پیوسته؟! و چند نفر هستن؟!
پلی گراند دو شعبه داره یکی همیشه فورزا میسازه یکی هم داره فیبل میسازه ولی اکثرا فکر میکنن اونی که رو فیبل کار میکنه همونایی هستن که دارن فورزا میسازن در حالیکه اینطوری نیست و سازندگان فیبل از سازندگان راکستار و ناتی و بقیه شرکت های بزرگ هستن
اینارو میدونم میگم Eidos Montreal چند نفر هستن؟!
طبق لینکدین درحال حاضر ۶۰۳ نفر
Deus Ex!!! ایولا
به به
سازندگان سابق راکستار و راکستدی و ناتی داگ و رمدی سیدی پراچکت و گوریلا گیمز
الانم که Eidos Montreal
واقعا خیلی برای فیبل هایپ شدم یه تریلر بدین لعنتیا
این نسل واقعا مایحروسافت ابایی از خرج کردن تو ویدئوگیم نداره
تو هیچ بخشی شک نمیکنن
بعد اکتیویژن بلیزارد بنظرم اخبار ایکس باکس همه رو شگفت زده میکنه
OH MY GOD IT’S HAPPENING. EVERYBODY STAY FKING CALM 🙂
البته تا اون موقع که بیاد احتمالا به زمان وقوع human revolution که ۲۰۲۷ بود هم میرسیم 🥲😂😑 الان توی فکرم آیا بدون نویسنده های قبلی ش میتونه خوب باشه یا نه.
مایکروسافت برای دو آیپی از گور برگشتهِ فیبل و پرفکت دارک دوتا تیم کامل رو از صفر ساخت و دوتا از استودیو های مطرحو به کمکشون فرستاد و بهشون وقت نامحدود داده،سر مقاله VGC برای پرفکت دارک هم اشاره شده بود که اعضای اینیشیتو از صبوری فیل اسپنسر و اکس باکس تعجب کرده بودند
این نشون میده که این دو آیپی هنوزم برای مایکرو اهمیتی بالایی دارن،بشخصه منتظر پرفکت دارکم و امیدوارم تو گیم آواردز یه خبرایی ازش بشه
خدا کنه ایدیوس صرفا پشتیبان باشه و تو ساخت بازی نظر نده چون اگه دو استودیو با هم نظر بدن معلوم نیست چی سر بازی دربیاد و در نهایت طعم هر دوتا استودیو رو میده البته که این قانون همیشگی نیست
مثلا خود پلی گراند با ترن تن سر ساخت فرزا هرایزن همکاری می کنه و نتیجه خیلی عالی درمیاد
انگار فقط فیبل نیست روی چندتا بازی همکاری میکنن
خیلی امید به زنده شدن آیپی فیبل داشتم ولی متاسفانه یه وایب بدی دارم میگیرم از خبرا دلیلشم نمیدونم چیه
شاید خرید بعدی ماکروسافت Embracer Group باشه 😉