صندلی داغ گیمفا: بازسازی The Witcher، رستگاری CD Project Red یا شکستی دیگر؟ - گیمفا
صندلی داغ گیمفا: بازسازی The Witcher، رستگاری CD Project Red یا شکستی دیگر؟ - گیمفا
صندلی داغ گیمفا: بازسازی The Witcher، رستگاری CD Project Red یا شکستی دیگر؟ - گیمفا
صندلی داغ گیمفا: بازسازی The Witcher، رستگاری CD Project Red یا شکستی دیگر؟ - گیمفا

صندلی داغ گیمفا: بازسازی The Witcher، رستگاری CD Project Red یا شکستی دیگر؟

مصطفی زاهدی
۱۶:۳۰ ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
صندلی داغ گیمفا: بازسازی The Witcher، رستگاری CD Project Red یا شکستی دیگر؟ - گیمفا

آیا از اعلام خبر ساخت بازسازی The Witcher غافلگیر شدین؟ ماجراجویی دوباره با گرالت دوست داشتنی براتون جذابه؟ با ما همراه باشین تا یه بررسی کلی داشته باشیم!

سلام خدمت گیمفایی‌های عزیز و گل. امیدوارم تنتون سلامت، جیبتون پر پول و لبتون خندون باشه.

خبر بازسازی نسخه‌ی اول The Witcher، یجورایی غافلگیر کننده بود، البته به شخصه حدس میزدم سی دی پراجکت رد به خاطر پول هم شده، دوباره ما و گرالت رو به هم برسونه!

امروز، محمدرضا نوروزی و آرمان زرمهر، دو عضو عزیز تحریریه و دو دوست خوبم در کنار من هستن و با هم، نگاهی کلی به اعلام رسمی بازسازی نسخه‌ی اول The Witcher خواهیم داشت.

صندلی داغ گیمفا: بازسازی The Witcher، رستگاری CD Project Red یا شکستی دیگر؟ - گیمفا

خب محمدرضا در وهله‌ی اول، قبل از اینکه در مورد خود ریمیک نسخه‌ی اول ویچر صحبت کنیم، نظرتو در مورد بازسازی آثار مختلف بهمون بگو. چند ساله چپ و راست شاهد معرفی نسخه‌های ریمیک بازیای قدیمی هستیم. نظرت در این باره چیه؟

محمدرضا نوروزی:

سلام و خسته نباشید به همه عوامل گیمفا، کاربران گیمفا و آقای زاهدی عزیز. به شخصه با کلمه‌ی ریمیک و یا ریمستر مخالفتی ندارم. معتقدم که یک سری ریمیک‌ها مثل بازسازی نسخه‌ی دوم Resident Evil باعث میشه تا گیمرای نسل جدید، عناوین بسیار خوبی که در حال حاضر به علت کهنگی و مسائل این چنینی قابل تجربه نیست رو، با ظاهری امروزی، تجربه کنن و لذت ببرن. اما خب، برخی از استودیوها، از این کلمه سوء‌استفاده می‌کنن و با تغییر یک سری عناصر جزئی مثل ایجاد نورپردازی بهتر و یا بازسازی قسمت کوتاهی از نسخه‌ی اصلی، بازی‌های خودشون رو با قیمت‌های عجیب و غریب، به اسم ریمیک و ریمستر منتشر می‌کنن که خب جالب نیست.

به مثال فوق‌العاده‌ای اشاره کردی. خودم به شخصه اعتقاد دارم ریمیک Resident Evil 2 بهترین بازسازی‌ای بوده که دنیای گیم به خودش دیده. آرمان نظر تو چیه؟

آرمان زرمهر:

به طور کلی از وقتی که کپ‌کام نسخه‌ی دوم RE رو بازسازی کرد، بازسازی عناوین مختلف بیشتر به یک نورم تبدیل شده و بیشتر مثل یک شمشیر دو لبه عمل می‌کنه. شخصا هیچ مشکلی با بازسازی آثار منسوخ شده ندارم و همونطور که در گذشته هم بارها در مقالاتم اشاره کردم، به نظرم اگر رویکردی منطقی در قبال این آثار اتخاذ بشه قطعا می‌تونه به نفع اون فرنچایز باشه.

به عنوان مثال Alone In The Dark اسمی بود که حقیقتا شخصا هرگز فکر نمی‌کردم دوباره اون رو بشنوم ولی حالا به لطف بازسازی‌ها در آینده می‌تونیم دوباره به تجربه‌ی نسخه‌ی اول بپردازیم و این یک اتفاق فوق‌العادست. این یکی از لبه‌های شمشیره که گفتم، لبه‌ی دیگه از بین رفتن نوآوریه. اگر نسخه‌ی ریمیک این بازی موفق عمل و به اصطلاح دوباره این فرنچایز رو relevant کرد، شخصا به عنوان یک طرفدار قدیمی چشم انتظار ریمیک نسخه‌ی دوم نخواهم بود بلکه دلم می‌خواد یک نسخه‌ی جدید با داستانی مدرن و تازه، همراه با نوآوری ببینم. در کل به نظر من تا وقتی که بازسازی‌ها در راستای زنده کردن و حتی ارائه‌ی تجربه‌ای بهتر از آثار اوریجینال منسوخ شده باشن بسیار عالیه اما اگر این ریمیک‌ها در اثر زیاده‌روی به راهی برای دوشیدن اون فرنچایز تبدیل بشن، شاید حتی نتیجه‌ی عکس بده. درست مثل رویکردی که کپ‌کام نسبت به ریمیک RE 3 داشت.

مصطفی نظر خودت چیه؟

کاملا با حرف جفتتون موافقم، خصوصا در مورد ریمیک Resident Evil 2 که اعتقاد دارم بهترین بازسازی تاریخ گیم به شمار میاد.

در کل همون‌جوری که جفتتون اشاره کردین، ریمیک کردن چیزیه که باید توی قالب مشخص و با پشتوانه‌ی نیاز شکل بگیره. یه بازی که دو دهه از عمرش می‌گذره و عملا تمام مکانیزماش منسوخ شدن، یه گزینه عالی برای ریمیک شدنه. خصوصا اگه پرطرفدار باشه. ولی از طرف دیگر بعضی ریمیک‌ها اصلا منطقی نیستن. مثل ریمیک The Last of Us Part One؛ هر چند که ازش لذت بردم، ولی اصلا و ابدا نیازی بهش نبود و شاید بهتر بود یک دهه بعد ساخته می‌شد.

بریم سراغ بخث اصلی؛ The Witcher. خیلیا از جمله خود من اعتقاد داریم ریمیک کردن نسخه‌ی اول ویچر تصمیم خیلی منطقی و هوشمندانه‌ای بود از طرف CD Project Red که هم برای طرفدارا خوبه، هم از لحاظ تجاری منطقیه. نظرتون در مورد این اعلام غافلگیرانه چیه؟

صندلی داغ گیمفا: بازسازی The Witcher، رستگاری CD Project Red یا شکستی دیگر؟ - گیمفا

آرمان زرمهر:

حقیقتا اصلا انتظار رونمایی از ریمیک نسخه‌ی اول The Witcher رو نداشتم اما به نظرم در صورتی که به درستی انجام بشه، قطعا می‌تونه به یک اثر عالی تبدیل بشه. امروزه زیاد می‌بینیم که آثاری ریمیک میشن که حقیقتا شخصا احساس می‌کنم هیچ نیازی به ریمیک شدن ندارن. چیزی مثل Dead Space که حقیقتا بعد از تماشای گیم‌پلی اون بیش از پیش این احساس رو پیدا کردم. هر چند تا وقتی تجربش نکنم نمیتونم به قطع این حرف رو بزنم.

اما در رابطه با Witcher، به نظر من این یکی از منطقی‌ترین ریمیک‌هاییه که در چندسال اخیر خبر ساختش اعلام شده. هر کسی که نسخه‌ی اول این فرنچایز رو حتی یک دهه‌ی پیش هم تجربه کرده باشه به خوبی می‌دونه که مکانیزم‌ها و مخصوصا سیستم مبارزات این بازی به شدت خشک و منسوخ شده هستن اما با این وجود ساختار، داستان و شخصیت‌های اون فوق‌العاده بودن و بنابراین بازسازی این بازی با تکنولوژی امروزی می‌تونه مشکلات نسخه‌ی اوریجینال رو برطرف کنه و یک تجربه‌ی عمیق‌تر رو بهمون ارائه بده.

محمدرضا نوروزی:

صد درصد نظرم مثبته! خودم هم همیشه از کسانی بودم که تجربه‌ی نسخه‌ی اول این سری به علت کهنگی شدید برخی از عناصر بازی، برام سخت بوده و کاملا منطقی هست که با وجود محبوبیتی که سری ویچر داشته و به خصوص در نسخه‌ی سوم به اوج خودش رسید، CD Peoject Red دست به چنین اقدامی بزنه.

چرا که هم طرفداران قدیمی و هم طرفداران جدید می‌تونن به سمت این اثر جذب بشن و خب، مسلما سود زیادی نصیب CPR میشه.

اکثر کسایی که نسخه‌ی اول رو تجربه کردن یا داستان و وقایع رو می‌دونن، اعتقاد دارن نسخه‌ی اول The Witcher از لحاظ داستانی خیلی ضعیفه. نظر خودت چیه. آیا توی بازسازی به نظرت نیاز به اصلاحات داستان وجود داره؟

آرمان زرمهر:

به نظر من کاملا برعکس این مسئله صادقه. داستان نسخه‌ی اول بسیار عمیق و جذاب بود و همونطور که گفتم بسیاری از کاراکترهایی که در اون حضور داشتن بسیار دوست‌داشتنی و به یادموندنی بودن. به طور کلی به نظر من اگر فرنچایز The Witcher در یک مورد هیچ وقت ناامید کننده واقع نشده باشد اون مورد داستان‌سرایی و شخصیت پردازیه. اما در جواب به اینکه آیا باید تغییراتی در داستان اعمال بشه باید بگم بله! این یکی از اهداف اصلی ریمیک‌ها محسوب می‌شه و با وجود اینکه داستان نسخه‌ی اصلی همچنان خیلی خوبه اما به دلیل انعطاف پذیر بودن دنیای این فرنچایز، به نظرم پتانسیل بسیار زیادی در این زمینه وجود داره.

به عنوان مثال ریمیک Resident Evil 4 عنوانیه که برای اون لحظه شماری میکنم این درحالیه که شخصا تا همین امروز معتقدم که نسخه‌ی اصلی همچنان به خوبی Hold Up می‌کنه و قابل بازیه اما به نظرم بازسازی اون این فرصت رو برای سازندگان به وجود میاره که نه تنها ایده‌هایی که شاید به دلیل محدودیت سخت‌افزاری توانایی پیاده سازیش رو توی نسخه‌ی اصلی نداشتن رو پیاده سازی کنن بلکه می‌تونن تغییرات بسیار مطلوبی توی داستان بازی‌ها هم بوجود بیارن. این تغییرات لزوما نیاز نیست تغییرات وقایع داستانی باشه بلکه میتونه گسترش، بهینه‌سازی و یا ارائه‌ی بهتر اونا باشه

محمدرضا نوروزی:

من همیشه موافق نوآوری بودم و به نظرم، ایجاد یک سری تغییرات داستانی در جهت بهبود کلی بازی، می‌تونه حرکت هوشمندانه‌ای باشه. البته نباید این تغییرات به صورتی باشه که بازی رو از اصالت خودش دور کنه و به یک ریبوت تبدیل بشه. بسیاری از پلیر‌ها، به کمک نسخه‌ی سوم با این اثر آشنا شدن و خب، مشخصا این افراد بدشون نمیاد تا سرگذشت گرالت رو، با ظاهری امروزی‌تر و نزدیک به اثر اصلی تجربه کنن.

بچه‌ها فکر می‌کنین بازسازی نسخه‌ی اول The Witcher، می‌تونه یک عنوان بزرگ و پر محتوا در حد اسم ویچر و گرالت باشه؟

صندلی داغ گیمفا: بازسازی The Witcher، رستگاری CD Project Red یا شکستی دیگر؟ - گیمفا

آرمان زرمهر:

قطعا میتونه چرا که هرچی نباشه، این بازی بود که دنیای زیبای The Witcher رو به مدیوم گیمینگ وارد کرد و حتی تا همین امروز بسیاری اون رو با وجود برخی مشکلات یه عنوان تاثیرگذار نقش آفرینی می‌بینن بنابراین اگر CPR قدر این فرصت رو بدونه و با رویکردی درست به سمتش قدم برداره این بازی پتانسیل تبدیل شدن به موفقیتی در حد نسخه‌ی سوم و یا حتی فراتر از اون رو داره.

محمدرضا نوروزی:

چرا که نه! Cd Project Red به گیمرها ثابت کرده که توانایی خلق آثار بزرگ و باشکوه رو داره. حتی سایبرپانک ۲۰۷۷ هم به جز مشکلات فنی‌ای که داشت، اثر بدی به شمار نمی‌رفت و مخصوصا از حیث داستان، اثر خیلی خوبی بود.

به نظرتون سی‌دی پراجکت، با اعلام ساخت چند پروژه سال‌ها قبل از انتشار رسمی، یجورایی اشتباهات سایبرپانک ۲۰۷۷ رو تکرار نمی‌کنه؟ بهتر نبود یکی دو سال قبل انتشار ازش رونمایی بشه؟ همین الان نزدیک ۶ تا پروژه رو معرفی کردن!

محمدرضا نوروزی:

تنها نگرانی من هم در مورد بازی، به همین مسئله ختم میشه. دیدیم که شتاب‌زدگی در مورد سایبرپانک به چه سرگذشتی، به خصوص در بخش فنی، ختم شد. اثری شایسته که متاسفانه طی اقدامات عجولانه‌ی CPR، نتونست اون طور که باید و شاید، عرضه‌ی موفقی داشته باشه. اصولا احتیاط یکی از مواردی هست که در ساخت یک بازی و مخصوصا، در مراحل توسعه‌ی اون خیلی مهمه. ایجاد هایپ بیش از حد و معرفی پروژه‌های متعدد، نگرانی‌ها رو در رابطه با این ریمیک، زیاد می‌کنه و طبیعتا، فشار زیادی روی عوامل ساخت بازی ایجاد میشه.
به شخصه ترجیح می‌دادم که بازی در خفا ساخته می‌شد و در لحظات پایانی توسعه، خبر ساختش به گوشم می‌رسید. با این وجود، امیدوارم که فشار زیادی به سازندگان نیاد و با تمرکز و دقت کافی روی ساخت بازی وقت بگذارند.

آرمان نظر تو چیه؟

در این باره کاملا باهات موافقم. به نظرم اگر این پروژه‌ها در نزدیکی مراحل پایانی معرفی بشن بسیار بهتر خواهد بود چرا که تا اون موقع سازنده‌ها ایده‌ی کلی بازی رو پیاده‌سازی کردن و می‌تونن نمایش صادقانه‌تری از اون داشته باشن. چنین رویکردی در قبال معرفی باعث میشه هایپ طرفدارا به شدت بالا بره و در نتیجه درست مثل Cyberpunk 2077 شروع به فشار وارد کردن به سازنده‌ها جهت انتشار بازی می‌کنن.

CPR این اشتباه رو با Cyberpunk مرتکب شد اما از اونجایی که هنوز یک ایده‌ی کلی پخته در اختیار نداشتن در اواسط توسعه متوجه شدن باید یه سری ایده‌ها رو تغییر بدن اما زمان کافی برای انجام اون ندارن و همین موضوع، به تاخیرهای متوالی، هایپ بیش از حد، فشار طرفدارا و در نهایت به فاجعه‌ای ختم شد که شاید بشه اون رو یکی از ناامید کننده‌ترین آثار یک دهه‌ی اخیر دونست. حال باید ببینیم که در سال‌های آینده آیا این استودیو همون رویه‌ی پیشین رو در قبال پروژه‌های جدیدش پیش می‌گیره یا محافظه کارانه‌تر عمل میکنه.

در آخر، اگه صحبتی در مورد The Witcher، بازسازی نسخه‌ی اول و کلا فرنچایز ویچر دارین، با ما در میون بذارین.

آرمان زرمهر

فرنچایز The Witcher قطعا یکی از تاثیر گذارترین، عمیق‌ترین و جذاب‌ترین مجموعه‌های نقش آفرینی محسوب میشه و فکر می‌کنم CPR هم به خوبی از این موضوع با خبره. بنابراین ساخت یک ریمیک پایبند اما عمیق‌ از نسخه‌ی ابتدایی نه تنها می‌تونه نقش رستگاری این استودیو رو در چشم گیمرها ایفا کنه، بلکه به طرفدارای این فرنچایز اجازه میده که دوباره در نقش گرگ سفید بازی کنن که خود به تنهایی بسیار هیجان انگیزه

محمدرضا نوروزی:

گرالت از اون کاراکتر‌هایی هست که ماجراجویی باهاش، همیشه برام لذت‌بخش بوده و خب، چه خبری بهتر از یه تجدید دیدار با شخصیت دوست داشتنی سری ویچر؟ از صمیم قلب آرزو دارم که استودیوی CPR از اشتباهاتی که سر پروژه‌ی سایبرپانک رخ داد، درس گرفته باشه و حسابی روی پروژه‌های جدیدش و به خصوص این بازی کار کنه. برای این استودیوی لهستانی، آرزوی موفقیت دارم.

صندلی داغ گیمفا: بازسازی The Witcher، رستگاری CD Project Red یا شکستی دیگر؟ - گیمفا

ممنونم از آرمان و محمدرضای عزیز که نظراتشون را باهامون به اشتراک گذاشتن.

در آخر چند کلمه‌ای هم اجازه بدین خودم در این مورد صحبت کنم. به نظرم ریمیک نسخه‌ی اول ویچر، یه فرصت محشره برای سی‌دی پراجکت رد تا طرفدارا رو با خودش آشتی بده و یه جوری خودش رو رستگار کنه! اگه بازسازی The Witcher کیفیت خوبی داشته باشه و طرفدارا رو راضی کنه، قطعا اسم و آوازه‌ی منفی سی‌دی پراجکت رد هم تغییر می‌کنه.

ولی خب برای قضاوت خیلی زوده و فقط در این حد می‌دونیم که سال‌ها با عرضه‌ی بازی فاصله داریم.

نظر شما گیمفا‌یی‌های عزیز چیه؟ با ما حتما در میون بذارین.

Amir RingoThe Beast MasterامینBombsamKurosDARKSIRENmahdi12345یوهانمحمدرضا نوروزیچپ دستdamhazerP.morgan 𔓙Screaming DemonSquatlatexVisible 6-tigh manگیمری عادیFernandoامیر حسین🤘Mohsenj74Dota2more

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

صندلی داغ گیمفا: بازسازی The Witcher، رستگاری CD Project Red یا شکستی دیگر؟ - گیمفا
صندلی داغ گیمفا: بازسازی The Witcher، رستگاری CD Project Red یا شکستی دیگر؟ - گیمفا
صندلی داغ گیمفا: بازسازی The Witcher، رستگاری CD Project Red یا شکستی دیگر؟ - گیمفا
صندلی داغ گیمفا: بازسازی The Witcher، رستگاری CD Project Red یا شکستی دیگر؟ - گیمفا
صندلی داغ گیمفا: بازسازی The Witcher، رستگاری CD Project Red یا شکستی دیگر؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • farshadx گفت:

    اقای زاهدی در مورد اون استودیویی که وظیفه ریمیک کردن بازی رو داره و سوابقش هم میگفتین

    Bombsamlegendboymahdi12345چپ دستVisible 6-tigh manSquatlatexگیمری عادیDream in Red (Playstation T)god of warگیمر غمگینmore
  • خوده سایبر پانک شکست نبود عجله بود.. اینم شکست نمی خوره.. فقط عجله نکنن

    لژیونHitasepThe Beast MasterBombsamlegendboyAshenUNCLE ARTHURچپ دستVisible 6-tigh manSquatlatexmore
  • منم بشدت موافقم که بعضی از بازی های قدیمی لایق دریافت یه ریمیک هستن، یکی از بازی هایی که من خیلی چشم انتظار ریمیک یا ریمسترش هستم Ico هستش(یکی از آثار استاد فومیتو اوئدا هستش سازنده shadow of colossus)، چقدر این بازی روی من تاثیر گذاشت واقعا یه اثر هنری بودش. امیدوارم سونی حداقل یه ریمستر ازش بسازه حیفه اینجوری به فراموشی سپرده بشه💔

    Amir RingolegendboyAshenpacman remasteredچپ دستVisible 6-tigh manSquatlatexگیمری عادیگیمر غمگینMR.BADGUYmore
  • آقا چند وقت که نه خیلی وقته که کامنتی توی پست ها نگذاشتم و توی گروه ها فعالیت میکنم اما فکر میکنم خیلی از بچه های قدیم منو بشناسند
    ( البته کل کل کردن با آقای زاهدی سر بازی دیترویت هم فکر کنم به یاد داشته باشند هنوز …….. امیدوارم !؟)
    به هر حال این ریمیک بنظرم نکات خیلی مثبتی داره و البته منفی از چند نظر
    بنظرم اول نکات مثبت رو بگم بهتره
    اول اینکه بازی ویچر۱ جزو بازی های بود که وقتها توی دوران خودش خفن و باحال بود ولی حتی توی اون دوران هم بازی گیمپلی خشکی داشت توی زمان الان هم که بنظرم بازی کلا از نظر گیمپلی و صد البته گرافیک منسوخ شده و اگه به یه گیمر که از قضا سن و سالش به اندازه ما ویچر فن هانیست و خوب به بازی های با گرافیک های کذایی عادت کردن بازی رو نشون بدید قطعا به چند دقیقه نرسیده بازی رو حذف می‌کنه حقم داره چون واقعا بازی گیمپلی خشک و پر از ایرادی داره
    و خوب همین باعث میشه گیمر ها این بازی رو تجربه نکنن و از داستان سری ویچر چیز زیادی سر در نمیارم پس این ریمیک از این نظر بهتره
    به علاوه نسخه اول خیلی به کتاب ها وفادار بود و باعث میشد یه زمانی که بعضی بخش های بازی مطابق کلیشه های کتاب های فانتزی اون دوران باشه که بنظرم cdpr می‌تونه با اضافه کردن و حتی حذف کردن بخش هابی از بازی و ترکیب کردنش با المان های داستان ویچر ۲و ۳ یه ریمیک شاهکار بده بیرون
    به علاوه بنظرم این بهترین فرصته که بیان و ماموریت های فرعی جدید و پرداخت بهتر به انتاگونیست ها داشته باشد چون بازی توی این دوتا زمینه مقابل نسخه های ۲و ۳ حرفی برای گفتن نداره
    نکات منفی :
    ممکنه این ریمیک دوباره با عجله های ساخت بازی cdpr ترکیب بشه و یه چیزی مثل سایبر پانک روز عرضه بده بیرون که به شخصه اصلا از نحوه انتشار سایبر پانک راضی نبودم و بازی که از نظر گیمپلی و داستان بشدت خفن بود بخاطر این عرضه بد به این روز افتاده
    در کل امیدوارم Cdpr کارش رو خوب انجام بده و به شاهکار بده بیرون

    یوهانlegendboyچپ دستArnaldVisible 6-tigh manSquatlatexگیمری عادی🤘Mohsenj74امیر حسینֆǟʍʊʀǟɨmore
  • MR.BADGUY گفت:

    درود بر هر سه بزرگوار عزیز و دوست داشتنی خسته نباشید🌹👌🏻..

    legendboyمحمدرضا نوروزیچپ دستVisible 6-tigh manSquatlatexگیمری عادی🤘Mohsenj74امیر حسینDota2god of warmore
    • Bloodborne گفت:

      به نظرم ریمیک کردن بازی های قدیمی خوبه
      البته نه هر گیمی
      گیم هایی که شاهکار هستند
      درسته رزیدنت اویل دو با ریمیکش ترکوند
      ولی یک جهت بدی به صنعت گیم داد
      بهتره بگم سو استفاده شد از این قضیه
      هر یک از نسل های گیم اومدن و رفتن
      و ما با خاطراتشون حال میکنیم
      نه با بازی کردن دوباره شون
      حتی ریمیک شده
      باور کنید دیمون سولز هم نباید ریمیک میشد
      اورجینالش خیلی بیشتر حال میداد
      الان استودیو ها به جای اینکه یک چیز جدید بسازن
      و به مخاطب بدن
      مثل اتومیک هرت که خیلی خوشبینم بهش
      میان ریمیک و ریمستر میکنن بازی های تاریخ گذشته رو
      الان طرفدار سایلنت هیل یه چیز جدید میخواد
      نه قدیمی هرچند پولیش شده
      بازی تاریخ انقضا نداره هر وقت بازیش کنی خوبه
      به شخصه دوست ندارم بازی تکراری بازی کنم
      حتی بهترین ریمیک دنیا باشه
      به جای این همه هزینه برای ریمیک
      اگر واقعا به فکر گیمر هستید
      یچیز جدید ایده جدید حرکت های جدید داستان جدید و ‌‌…
      نسل نهم ۲ سال است که شروع شده
      ما چی دیدیم؟
      ❤️❤️❤️

      Brith lordThe Beast Master.
      • MR.BADGUY گفت:

        کپکام این صنعت رو در مسیر نادرستی قرار نداد…بلکه در تن بی جان عناوین منسوخ اش روح تازه ای دمید..اینکه بعدا توسط دیگران مورد سو استفاده قرار بگیره مقصر کپکام نیست..
        سری رزیدنت اویل رو اگر در دسته عناوین انقلابی به حساب نیاریم واقعا کم لطفی کردیم..
        فرمولی توسط کپکام خلق شد که بصورت کامل و با گزینشی بسیاری از بازیسازان برجسته به خوبی از اون استفاده کردن..
        ریمیک عنوانی مثل رزیدنت ۲ شاید یکی از زیباترین حرکت ها توی این صنعت بوده..
        چون روایت،داستان و کاراکترها به قدری زیبا خلق شدند که ترکیبش با یک گیمپلی مدرن سوای بر طرفداران جدید حتی طرفداران کلاسیک رو هم به خود جذب کنه..
        آن هم در زمانی که این سری ریبوت شده بود و کپکام در حال ارائه دو سبک بازی از یک سری بود و واقعا کار زیبایی بود..
        قبول دارم..
        شاید هر اثری ارزش ریمیک نداشته باشه و خب حقیقت هم همینه که ریمیک تولید یک اثر جدید نیست و نباید در حد یک اثر جدید انتظار فروش و استقبال بالایی ازش داشت..
        و نباید رفته رفته ریمیک کردن به اولویت سازنده ها تبدیل بشه.

        .mahdi12345🤘Mohsenj74
  • V3S3MIR گفت:

    دیگه برای ویچر نباید گفت رستگاری یا شکست دیگر،،، فقط رستگاری ، فقط و فقط رستگاری.❤️🔥🔥
    اخیرا هم مشخص شده که سازنده های god of war Ragnarok , سعی داشتن ماموریت جانبی های بهتری از ویچر ۳ بسازن که این نشون دهنده ی اعتبار بی حد و مرزی هست که ویچر ۳ در صنعت گیم داره. که خود عوامل گاد رگناروک اعتراف کردند رسیدن به همچین هدفی غیر ممکنه. ولی تمام تلاششنو کردن.

    گیمر غمگینV3S3MIRlegendboyچپ دستVisible 6-tigh manSquatlatexگیمری عادیM.Kh🤘Mohsenj74Dota2more
  • god of war گفت:

    ممنون از اقای مصطفی زاهدی
    لطفا این بحث صندلی داغ رو بیشتر پیگیر باشید
    افراد لایقی داخل سایت هستن که نظرات شخصیشون برای بنده و اکثر کاربر ها مهم هست
    بسیار از خوندن این متن و صحبت های این دو عزیز لذت بردم و از شما تشکر می کنم

  • Eren_bird_man گفت:

    ویچر ۳ چیز عجیبی بود برا زمان خودش، ارتباط با npc و پویایی و … ، ولی این ریمیک با استودیویی که پشتشه نمیدونم چجوری بشه، کلا خیلی پروژه رو با هم داره جلو میبره و رو کیفیت اثاری که میده تاثیر داره قطعا( منظور اینه عین ویچر پرجزئیات نمیشه نه این که بد بشه) برا من پویایی محیط و زنده بودن و npc ها مهمن، تو ریمیک بتونه یه شهر زنده دربیاره خوبه
    در مورد سایبر ۲ هم عین هایپی که برای سایبر ۱ و مقایسه‌ش با gta داشتیم نه ولی پایه بوجود اومده الان خوبه و کاش راکستار یه بازی عین سایبرپانک و استار فیلد تو حال و هوایی اینده جهان باز میساخت یا حداقل شهری که برا gta6 در نظر گرفته بود رو یه چیز جدید انتخاب میکرد.. به هر حال ساخت یه بازی ای عین ویچر بخاطر جهانش از سایبر راحت تره برا سی دی پراجکت

    RezzV3S3MIRچپ دست
  • Eren_bird_man گفت:

    کار خوبی که سی دی سر سایبرپانک کرد پشتیبانی از پویایی محیط و ریکشن npc ها بود در حد خودش البته استودیو های دیگه عین راکستار هم این کارو میتونن بکنن به طور مثال سر gta 6 و هی ارتقا بدن پویایی محیط رو

    UNCLE ARTHURچپ دست
  • pouriajoker گفت:

    ویچر یک با تغییرات امروزی میتونه بسیار عالی عمل کنه، ویچر ۳ عنوانی بود که بعد از اون بازی، بسیاری از بازی ها ازش الهام گرفتن و باعث پیشرفت صنعت گیم شد، اگه ریمیک ویچر یک دو سوم ویچر ۳ هم عمل کنه عالی میشه.

    V3S3MIRچپ دست
  • arn گفت:

    فکر می‌کنم “اعلام ساخت چند پروژه سال‌ها قبل از انتشار” بیش‌تر به‌خاطر جذب توسعه‌دهنده باشه تا ایجاد جو و تحریک مخاطبان.

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    دیگه گفتنی نموند تمام جوانب رو خودتون خیلی کامل گفتین ، خیلی هم عالی هست این صندلی داغ امیدوارم هر چند وقت یکبار یا هفته ایی یکبار این صندلی داغ برگزار بشه به عقیده من بسیار مفید خواهد بود ، خسته نباشید.
    .
    در این صندلی داغ بسیار با این قسمت از حرفای جناب زرمهر خیلی موافق بودم (البته همه صحبت ها عالی بود) :

    ” داستان نسخه‌ی اول بسیار عمیق و جذاب بود و همونطور که گفتم بسیاری از کاراکترهایی که در اون حضور داشتن بسیار دوست‌داشتنی و به یادموندنی بودن. به طور کلی به نظر من اگر فرنچایز The Witcher در یک مورد هیچ وقت ناامید کننده واقع نشده باشد اون مورد داستان‌سرایی و شخصیت پردازیه. اما در جواب به اینکه آیا باید تغییراتی در داستان اعمال بشه باید بگم بله! این یکی از اهداف اصلی ریمیک‌ها محسوب می‌شه و با وجود اینکه داستان نسخه‌ی اصلی همچنان خیلی خوبه اما به دلیل انعطاف پذیر بودن دنیای این فرنچایز، به نظرم پتانسیل بسیار زیادی در این زمینه وجود داره”

    god of warMR.BADGUYچپ دست
  • Eren_bird_man گفت:

    مظرات خیلی زود تایید میشه بزارین برا یه سال دیگه

    Rezzچپ دست
  • Behzaad گفت:

    درود آقای زاهدی عزیز ممنون بابت این پست خوب لذت بردم.

    و یک پیشنهاد کوچک هم دارم کاش همین رویه رو به شکل پادکست صوتی بگذارید. هفته ای یک پادکست و یا هر دو هفته یک پادکست باشه

    .
  • Kuros گفت:

    خیلی خوبه و خسته نباشید ولی کاش همین رو ویدوئو گرفته بودید و خودتون صحبت میکردین…

    Rezz
  • irinos گفت:

    سایبرپانک از نظر من شکست حساب نمیشه
    عجله کردن بازی پر باگ دادن و الان هم باگ ها فیکس شده پس ما نمیتونیم بگیم شکست بوده

صندلی داغ گیمفا: بازسازی The Witcher، رستگاری CD Project Red یا شکستی دیگر؟ - گیمفا