فیل اسپنسر: بررسی خرید اکتیویژن منصفانه و صادقانه است
فیل اسپنسر: بررسی خرید اکتیویژن منصفانه و صادقانه است
فیل اسپنسر: بررسی خرید اکتیویژن منصفانه و صادقانه است
فیل اسپنسر: بررسی خرید اکتیویژن منصفانه و صادقانه است
فیل اسپنسر: بررسی خرید اکتیویژن منصفانه و صادقانه است
فیل اسپنسر: بررسی خرید اکتیویژن منصفانه و صادقانه است

فیل اسپنسر: بررسی خرید اکتیویژن منصفانه و صادقانه است

محسن رضوی فر
۲۱:۴۳ ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
فیل اسپنسر: بررسی خرید اکتیویژن منصفانه و صادقانه است

فیل اسپنسر، رئیس بخش گیمینگ مایکروسافت، اخیراً در مورد تحقیقات انجام شده در خصوص خرید شرکت اکتیویژن اظهار نظر کرده و می‌گوید بررسی آن توسط نهادهای تنظیم‌کننده عادلانه است.

رئیس ایکس باکس در صحبت‌های جدید خود در جریان رویداد Wall Street Journal Tech Live توضیح داد که به عقیده وی، بررسی دقیق چنین معامله‌ی مهمی ضروری خواهد بود و همچنین فاش کرد که او به طور مرتب با تنظیم‌کنندگان مختلف در سراسر جهان ملاقات داشته است.

سازمان‌های تنظیم‌کننده در سراسر جهان، در حال بررسی و تحقیق در خصوص خرید اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) هستند. تنظیم‌کننده بریتانیایی (CMA) تحقیقات خود را به مرحله‌ی دوم گسترش داده و این ناظر اروپایی ضرب الاجل موقت خود را تا ۸ نوامبر برای تایید معامله یا ورود تحقیقات به مرحله‌ی بعد تعیین کرده است. انتظار می‌رود سازمان FTC آمریکا تا اواخر نوامبر نظر خود را اعلام نماید.

فیل اسپنسر در صحبت‌های اخیر خود اظهار داشت:

ممکن است برای مردم تعجب‌آور باشد، اما من در انجام معاملات ۷۰ میلیارد دلاری تخصص ندارم. با این حال، می‌دانم که ما روی دریافت تاییدیه در حوزه‌های قضایی اصلی تمرکز کرده‌ایم و من زمان زیادی را در شهرهای بروکسل، لندن و با FTC اینجا در آمریکا می‌گذرانم.

به نظرم بحث‌ها و بررسی‌ها در خصوص این معامله بسیار منصفانه و صادقانه بوده است. این یک خرید بزرگ است و شکی در آن وجود ندارد. مایکروسافت در نقش خود در صنعت تکنولوژی، یک کمپانی بزرگ به شمار می‌آید و فکر می‌کنم بحث در مورد خریدی در این اندازه، ضروری است.

ما روی تایید این معامله در بازارها تمرکز کرده‌ایم و به تایید آن اطمینان دارم. من هفته‌ی گذشته در لندن بودم و همچنان با تمام هیئت‌های نظارتی به بحث و گفتگو ادامه می‌دهم و مطمئن هستم که در مورد این معامله به توافق خواهیم رسید.

اغلب بحث‌های نهادهای نظارتی در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد، روی فرنچایز Call of Duty متمرکز شده است. علی‌رغم تاکیدهای مکرر فیل اسپنسر (Phil Spencer) مبنی بر اینکه سری بازی‌های Call of Duty همچنان بر روی کنسول‌های پلی استیشن منتشر خواهد شد، اما سونی همچنان در خصوص این معامله ابراز نگرانی می‌کند و به طور فزاینده‌ای درگیر جنگ لفظی با مایکروسافت شده است. سازمان CMA نیز نگرانی‌های مشابهی را دارد و اظهار داشته است که اگر مایکروسافت Call of Duty را در انحصار پلتفرم خود قرار دهد، این معامله می‌تواند به پلی استیشن و سایر سرویس‌های اشتراک بازی آسیب برساند.

فیل اسپنسر در صحبت‌های اخیرش بار دیگر موضع خود را تکرار و اشاره کرد که به انتشار Call of Duty روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن در آینده ادامه خواهد داد. وی همچنین ادعا کرد که برای تجارت گیمینگ، مایکروسافت بیشتر به این موضوع علاقه‌مند است که اضافه شدن اکتیویژن بلیزارد به زیرمجموعه آن‌ها می‌تواند به رشد بخش موبایل ایکس باکس کمک نماید.

برنامه ما این است که Call of Duty به طور خاص روی پلی استیشن در دسترس باشد، اما وقتی به برنامه‌هایمان فکر می‌کنم، دوست دارم این سری را روی نینتندو سوییچ ببینم و  روی صفحات نمایش بیشتری اجرا شود.

اما مهم‌ترین نکته برای ما در خصوص این خرید، به بخش بازار موبایل گیمینگ مربوط است. بیشتر صحبت‌هایی که وجود دارد،در مورد کنسول‌ها و نحوه رقابت ایکس‌باکس و پلی‌استیشن با یکدیگر بوده است. تصور کنید که ۳ میلیارد نفر روی موبایل بازی می‌کنند و این درحالی است که حدود ۲۰۰ میلیون نفر به تجربه‌ی بازی‌ها روی کنسول‌ها می‌پردازند.

اسپنسر می‌گوید مایکروسافت بازی Call of Duty Mobile را جالب‌تر از آنچه که تاثیر خرید اکتیویژن بلیزارد روی رقابت کنسول‌های ایکس باکس و پلی استیشن می‌گذارد، می‌بیند.

چیزی که ما را واقعا به خرید اکتیویژن بلیزارد علاقه‌مند کرد، کاری بود که تیم‌های سازنده در خلق بازی‌های موبایل انجام داده بودند.

فرنچایز Call of Duty به صورت بومی روی پلی استیشن عرضه خواهد شد. برنامه ما این نیست مکان تجربه‌ی یک بازی را تغییر دهیم یا اینکه عرضه بازی را دو تا سه سال متوقف کنیم. قصد ما این است تا زمانی که منطقی باشد به انتشار Call of Duty روی پلی استیشن ادامه بدهیم. صنعت فناوری همیشه به نوعی در گذار و تحول است.

نظر شما در این باره چیست؟

Amir RingoMmfb🏴Dota2˝KianKratosBigArmoolEA GAMER77?riddler؟Chris redfieldDARKSIRENmarioشبح گیمفا 👣irinosHunTeR007IrNGGarmanGidoraainzیوهانmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فیل اسپنسر: بررسی خرید اکتیویژن منصفانه و صادقانه است
فیل اسپنسر: بررسی خرید اکتیویژن منصفانه و صادقانه است
فیل اسپنسر: بررسی خرید اکتیویژن منصفانه و صادقانه است
فیل اسپنسر: بررسی خرید اکتیویژن منصفانه و صادقانه است
فیل اسپنسر: بررسی خرید اکتیویژن منصفانه و صادقانه است
فیل اسپنسر: بررسی خرید اکتیویژن منصفانه و صادقانه است

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Porfosor گفت:

    وای اگر فیل اسپنسر حکم جهادم بدهم

    Amir RingoMenherakun0HitasepSkyrim : The Elder Scrolls VDota2MMYKINGali.KratosSquatlatexmore
    • Sony Home گفت:

      حتی اگر مایکروسافت هزار بار هم اعلام کنه کالاف برای پلی استیشن عرضه خواهد شد باز هم جو روانی اینکه این آیپی برای مایکروسافت هست و هر لحظه ممکنه دیگه نسخه بعدش برای پلی استیشن عرضه نشه باعث میشه اکثر کالاف فنا برای اینکه خیالشون تا آخر نسل راحت باشه برن سمت اکس باکس

      arman🤘SABER🤘Dota2S.mSquatlatex🏴Mr.𝖈𝖔𝖘𝖒𝖎𝖈🏴EA GAMERگیمری عادیCapitanRezamore
      • Amir گفت:

        فکر کن به خاطر کالاف کنسول عوض کنی 😅

        Amir RingoarmanHitasep🤘SABER🤘RezaDeadshotSkyrim : The Elder Scrolls VDota2Dark.knightscorpionesCapitanmore
      • Reza گفت:

        خریده ک برن دیگ
        بره رضای خدا نخریده ک
        ولی اکثر نه ، خیلیا میرن

        🤘SABER🤘Dota2
      • میدونی مسئله کجاست؟ اینه که هنوز هیچی مشخص نیست، یعنی برای خود مایکروسافت و سونی هم هنوز چیزی قطعی نشده، و جالب تر از همه اینجاس اگر کالاف رو مایکروسافت بگیره خود اسپنسر داره میگه برای پلی استیشن حداقل فعلا میاد (که اصن بعید میدونم کلا انحصاری فقط مایکروسافت شه) بعد جالب تر از کل این صحبتا اینه که فکر میکنی ps فن ول میکنه کنسولشو بخاطر کالاف و میگه بیخیال اون انحصاری های محشر؟ زیاد زور نزن چون ps فن اگر ps فن باشه اصلا به این حرفا ول نمیکنه کنسولشو (نمونش خودم) تو بگو رد دد ۳ که بازی مورد علاقم هست فقط برای ایکس باکس میاد، کنسول رو نمیفروشم، یا میرم گیم نت یا صبر میکنم در آینده ایکس باکس میخرم اگر پولشو داشتم، به نظرم از این کامنتا نده چون خودتو الاف کردی👍🏻برای امثال من این این کامنتا فاقد اهمیته

        🤘SABER🤘
        • 🤘SABER🤘 گفت:

          خوده سونی میگه کالاف پرفورش ترین ایپی پلی هستش خوب طرف قبل از خرید اکتیویژن میگفت چرا xbox بخرم همون پلی رو میخرم با انحصاری های خفنش هم مثل بچه ادم کالاف میزنم هدفش بلاخره کالاف زدنش بوده اینجوری با یک تیر دو نشون میزنه اما اگه کالاف انحصاری بشه خب معلومه اون شخص میره xbox میخره با ۱۰ دلار هم تموم کالاف هارو بازی میکنه .اگع چیزی بر خلاف این بود سونی انقدر دست و پا نمیزد

          Hitasepآرتور مورگان
          • برادر مسئله اینه: برای من و امثال من کالاف دلیل خریدن ایکس باکس یا پلی استیشن نیست، سونی کالاف اصلا براش یه امتیازه دیگه مگه نمیگی؟ خب گیریم کالافو از دست داد (که اصلا بعید میدونم بخواد کالاف کلا انحصاری بشه) انقدر مزیت داره انحصاریاش که خیلی از طرفدراش فکر جدایی نمیتونه بزنه به کلشون، اونی که پلی استیشن بخاطر کالاف خریده من اصلا فن خیلی نمیتونم ببینمش چون کلمه فن یعنی طرفدار، طرفدارم بخاطر خود پلتفرم میاد نه بخاطر یه بازی مولتی پلتفرم که رو پیسی هم میتونه بزنه

            Hitasep🤘SABER🤘
  • . گفت:

    خودشون هم تایید کردن که خرید قطعی شده و در این جلسات آثار مثبتی بوده حالا هی سونی بیاد پشت دیسک کال آف دیوتی فلان بنویسه بهمان یا بیاد شوکیس رو تاخیر بزنه متاسفانه دیگه
    فایده ای نداشت جز از بین بردن ابهت افسانه ای پلی استیشن در فضای مجازی ، فکر کن به خاطر رقیب و خریدش شوکیست
    رو تاخیر بزنی 😶 من که متاسفم من برای کال آف دیوتی پلی
    استیشن نخریدم من برای Tlou , gow یا ……. پلی استیشن
    خریدم من برای آثار با کیفیت خودت کنسولت رو خریدم اگه
    قرار بود ما ها کالاف باز باشیم خب برای چی پلی استیشن رو
    خریدیم ؟ می‌تونستیم اکس باکس سری اس رو بخریم نصف
    این کنسول ارزون تر ولی خب ما برای انحصاری های خودت
    و ساخته با کیفیت استودیو های سونی ، پلی استیشن خریدم
    این که به من احترام نزاشتی و اومدی و شوکیس خودت رو
    تاخیر زدی یک توهین تمام کمال برای منی بود که در سال ۲۰۲۳ بود من صبر کرده بودم تا تریلر عناوینی چون که
    اسپایدرمن ۲ و ….. بودم ……. سه سال کالاف بازی نکردم
    چون کیفیت دیگه نداشتن و همه ضعف هایی دارن
    و این نسخه مدرن جدید هم بازی نمیکنم ….. کال آف دیوتی در اصل زمانی کال آف دیوتی بود که در نسل هفتم بودیم :)))))))) پس سونی جان بکش از این خرید بیرون …..

    Mmfb🏴RezaDeadshotDota2˝KianBlackmarshesscorpionesS.mhalkerfarshidParhammore
    • الان ما دوست شدیم چه کارایی داره ….ینی واس چیه ..مکالمه هست؟؟؟

      Hitasep
    • Sony Home گفت:

      اولا که پلی استیشن خیلی وقت هست که ابهتش از بین رفته

      شما هایی هم که میگید پلی استیشن رو برای Tlou , gow یا …… خریدید اقلیت حساب میشید و از آمار فروش همین گیم ها مشخص هست

      پرفروشترین انحصاریتون گاد و اسپایدرمن بوده که ۲۰ میلیون فروخته در حالی که ۱۲۰ میلیون نفر ps4 خریدن

      که نشون میده ۱۰۰ میلیون نفر برای همین کالاف و بقیه گیم ها پلی استیشن خریدن نه گاد و اسپایدرمن

      انحصاری خوبه اما در شرایطی که گیم های مولتی پلتفرم هم روی اون پلتفرم وجود داشته باشه و این نشون میده مایکروسافت داره بهترین و زیرکانه ترین سیاست رو داره برای حذف رقیبش پیش میبره که به جای ساخت انحصاری شروع به حذف گیمای مولتی پلتفرم مثل الدر و فالوت و ولفنشتاین و دووم و کالاف و دیابلو و کرش از پلتفرم رقیبش کرده

      حالا سونی بیاد هزار تا انحصاری برای کنسولش بسازه تا وقتی گیمای مولتی پلتفرم نباشن کنارش ارزشی ندارن

      شبح گیمفا 👣🤘SABER🤘˝KianS.m.Abolfazlعموی دلها (در شوک ناقلا بودن عمو فیل)EA GAMERگیمری عادیCapitanmore
      • Dark.knight گفت:

        همون گیمای مولتی پلتفرمی که میگی زیر ۲۰ میلیون رو خود پلتفرم پلی استیشن فروش دارن بجز gta همین کالاف و اساسین رو پلی استیشن ۱۰ تا ۱۵ میلیون تو بهترین حالت هر نسخشون فروش میره که پایینتر از انحصاریاست و طبق منطق خودت ۱۰۰ میلیون نفر رو پلی استیشن کالاف و اساسین نمیزنن که اشتباست چیزی که نمی فهمی اینه که خیلیا اکانت ظرفیتی میخرن یا تو ایران هکی بازی میکنن یا دیسکاشون و با هم عوض میکنن یا تو پلاس بعضی انحصاریارو بازی میکنن که توی امار فروش حساب نمیشه اصلی ترین دلیلی که ۲۰ ساله فروش ایکسباکس کمتر از پلی استیشنه و همین نسلم حتی تو خود امریکا باز کمتر میفروشه همین انحصاریاست و در اینده هم خواهد بود کالاف انحصاریم بشه فقط اختلاف فروش ps و ایکسباکس کمتر میشه اما برتری پلی استیشن ادامه پیدا میکنه تو فروش طبق منطق تو بخوایم بریم جلو فورتزا ۵ هم از بین ۷۰ میلیون ایکسباکس وان و سری ایکس و بیشتر ۱۰۰ میلیون پیسی گیمر فقط ۲۰ میلیون گیمر داره که اونم رو سرویسن همشون پس کسیم بخاطر فورتزا ایکسباکس نمیخره حالا فورتزا پر فروش ترین انحصاری حال حاضر ایکسباکسه فروش بقیه انحصاریای الانش که به مراتب خیلی پایینتره حتی تو استیمم کمتر از گیمای سونی میان تو چارت فروش

        Hitasep🤘SABER🤘RezaDeadshotDracolaS.m.AbolfazlEA GAMERگیمری عادی
      • . گفت:

        اشاره کنم ایشون همون کاربر broadmoke هست که
        چرا پرت می‌گفت و موبایل پلیر بود:XD لطفاً از بحث
        با این نادان خودداری کنید 🙏

        Hitasepscorpiones
    • Ashen one گفت:

      متاسفانه، سیاستها و چشم انداز اقتصادی یک شرکت در قبال رقیبش احساسی نیست
      لازمه تا ثانیه آخر واسه حفظ برتری تلاش کنه
      دیدگاه شما به عنوان یه فن قشنگه اما دنیا جای قشنگی نیست دوست عزیز

      Hitasep.farshidگیمری عادی
  • من نمی دونم آیا نیازی به تایید چین و ژاپن هم هست!!؟
    وقتی عربستان خودشو اول همه انداخت وسط ، بعید و عجیبه که تاییدیه این دو کشور لازم نباشه !

    Skyrim : The Elder Scrolls VEA GAMERگیمری عادی77FernandoHitasepirinosCapitanarman
  • Nion گفت:

    قصد ما این است تا زمانی که منطقی باشد به انتشار Call of Duty روی پلی استیشن ادامه بدهیم.

    این جمله رو با یک نخ سیگار خواندم … آخرش خاکستر سیگارمو تکوندمو گفتم اوکی

    soheil.exeSkyrim : The Elder Scrolls VDota2˝KianZ2656EA GAMERگیمری عادیmahdi12345FernandoHitasepmore
  • فیل عزیز من که قطعا در حد تو نمیدونم ولی جون جدت یه فکری به حال ایکس باکس بکن مرد مومن لااقل داشبورد و UI ده ساله کنسولتو عوض کن بروزرسانی چیزی چرا اینقدر به هر دری میزنی برا ایکس باکس؟خدایی اگر توی سونی میبودی تا الان ده بار اخراج شده بودی

    Skyrim : The Elder Scrolls VDota2˝KianS.m🤘SABER🤘EA GAMERگیمری عادیدین وینچسترRezaDark.knightmore
  • Capitan گفت:

    روح صنعت گیم فیل اسپنسر 👍
    ناجی صنعت گیم 👍

    ChiefSkyrim : The Elder Scrolls VDota2Dracola˝KianS.mAbolfazlEA GAMERگیمری عادیدین وینچسترmore
  • The Firefly گفت:

    این سونی و مایکروسافت فک کنم توی برنامه هفتگی شون ، هفت نوبت رو در هفت روز هفته به این معامله اختصاص دادن
    هر روز یه بیانیه، هر روز یه خبر ، ول کنید بابا

    گیمر غمگینDota2˝KianEA GAMERگیمری عادی77Dark.knightHitasepGeralt of Riviaarmanmore
  • چپ دست گفت:

    قصد ما این است تا زمانی که منطقی باشد به انتشار Call of Duty روی پلی استیشن ادامه بدهیم.

    فیل اینو خیلی قشنگ‌گفت 😂

    من ک میگم تا‌ دوره ریاست خودش کالاف برا ps میاد بعد اون انحصاریش میکنه

    اینجوریم ک معلومه حساب زیادی روی موبایل کردن هم از طریق ی بازی جدا مخصوص موبایل هم از طریق گیم‌پس کلود
    اگه این دوتا رو بتونه جذب کنه ب علاوه pc بازا ک‌کمم نیستن
    اینجوری امار ارقام فروش رو ps خود ایکس باکس دیگه ب جایی بند نمیشن یعنی حتی اگرم انحصاریش کنه چیز زیادی روی ps از دست نمیده چون گیم پس فراگیر شده دیگه رو هرچیزک قابل نصب باشه موجوده

    Dark.knightHitasepirinosCapitanarmanmahdi12345
  • peyman3 گفت:

    چقدر این بشر واقعیه. مسیری رو طی می کنه که سال های آینده تبدیل به یک فرد تاثیر گذار در تاریخ ویدیو گیم میشه و اتفاقا از شواهد هم اینطور بر میاد این مسیر به ضرر ما گیمر ها نیست.

    ChiefDota2˝Kianعموی دلها (در شوک ناقلا بودن عمو فیل)EA GAMERRezaDark.knightHitasep...Eternal...امیر حسینmore
  • Sony Home گفت:

    لا لا لای لا لا لا لای لا حالا سونی با صنعت گیم دیگه بای بای😹

    S.mAbolfazlEA GAMERگیمری عادیدین وینچسترCharlie ChaplinA,,shDark.knightHitasepاربابmore
  • داره مظلوم نمایی میکنه تا خرید نهایی بشه سریع تر
    الان باز یه سری فنبوی فشاری ریپلای میزنن میگن هیتر

    مترسک ( pc gamer ) 💚RezaDeadshotSkyrim : The Elder Scrolls VDracolaS.mhalkerHalo.reachsamanعموی دلها (در شوک ناقلا بودن عمو فیل)EA GAMERmore
  • خدا بهت خیر و برکت بده فیل اسپنسر دوستداشتنی حقیقت ماجرا اینه که من خودم به شخصه به خاطر کار های خوبی که برا بخش ایکس باکس کردی از پلتفرم سونی به ایکس باکس تغییر پلتفرم دادم و کاملا هم راضیم نظر خودم بود پ انتخاب خودم دلیل مهمش هم اینده ایکس باکس تو این نسل هستش و همینطور گیمپس وقتی کنسول ها و بازی ها معرفی شدن با خودم گفتم این نسل دیگه فرق میکنه مال ایکس باکسه و تصمیم به خرید ایکس باکس کردم و این نسل اولین نسلی هست که ایکس باکس دارم و خداروشکر عالی بوده برای منی که شبی دو سه ساعت پلی میدم اگه قصد خرید دارید ایکس باکس نا امیدتون نمیکنه حداقل تو این نسل ، مطمعنن افراد زیادی هم مثل من بودن که به ایکس باکس تغییر پلتفرم دادن .
    مایکروسافت ، دوست خوب گیمر ها 💚

    Chiefنظر دهندهS.mعموی دلها (در شوک ناقلا بودن عمو فیل)EA GAMERگیمری عادیRezaDark.knightHitasepFernandomore
  • Xbox fan گفت:

    برخلاف شما که صادق نیستید 😘

    RezaDeadshotSkyrim : The Elder Scrolls VS.mhalkerEA GAMERFernandoRezaHitasepشبح گیمفا 👣yennefermore
    • Squatlatex گفت:

      آره دیدی ۱۸۰۰ نفر هم اخراج کردن.
      چی؟سونی نبود؟ پس این چی میگه؟ چرت و پرت؟ اوکی.

      farshadxscorpionesS.mHitasepEA GAMERگیمری عادیCharlie ChaplinFernandoRezaDark.knightmore
      • Hitasep گفت:

        می‌دونی ماکروسافت چطوری شد ماکروسافت ؟
        با سیاست و سرمایه گذاری درست
        اگه میخواست به سیاست های امسال من و تو عمل کنه الان اینجا نبود اگه سیاست های ما درسته چرا ما موفق نمی‌شیم ؟
        اون ۱۰۰۰ همشون امسال بانی راس بودن که حتی نمیتونن مشکل دستشویی رو حل کنن
        اخراج میشن تا یا به خودشون بیان یا وقتی بی لیاقتن جای آدم های با استعداد رو نگیرن

        نظر دهندهS.mAbolfazl
  • Ahmad_bk گفت:

    کال اف روی سری اس خداروشکر مشکلی نداشته برای من عالیه دارم بازیش میکنم و همچنان خیلی واسش هیجان زده هستم
    بخش کمپین ۸۲ گیگ هست

    HitasepCharlie ChaplinRezaشبح گیمفا 👣چپ دست
  • mahdy گفت:

    به نظر من بحث در مورد این موضوع بی نتیجه هست ، چه درست و چه غلط این خرید انجام خواهد شد(پول حرف اول و اخر رو خواهد زد)
    این خرید ضربه بزرگی به سونی خواهد زد ولی به عنوان کسی که با اثار ps بزرگ شدم از سونی انتظار دارم پا پس نکشه و تلاش کنه یک بازی درجه یک برای دوستدارن شوتر تولید کنه و بتونه بخشی از بازار رو بدست بگیره به امید اینکه سونی به این هدف برسه چون همه ما عاشق گیم هستیم

    Hitasepگیمری عادیهادی صفائیmahdi12345
  • MIRAS گفت:

    پس مث اینکه اوضاع خوب داره پیش میره🤝
    احتمال خیلی زیاد خرید تایید شه باید ببینیم چی میشه
    صحبتاشونم درمورد کالاف موبایل خیلی جالبه
    احتمالا ی سرمایه گذاری هم مایکرو میخواد رو موبایل بکنه

    Hitasepmahdi12345چپ دست
  • Behzaad گفت:

    آقای اسپنسر با همه خرده هایی که مخالفانش بهش وارد میکنند اما آدم باحالیه. همیشه ازش خوشم میومد

    Chiefگیمر غمگین˝KianS.mHitasepRezapeyman3Mastermahdi12345چپ دست
  • TUPAC گفت:

    نه به فیل اسپنسر که انقدر خون سرد و زیبا و منطقی بیانیه میده نه به جیم رایان که انقدر احمق بازی در میاره!!!

    گیمر غمگینDracolaS.mHitasepFernandoRezaA,,shDark.knightMaster...Eternal...more
  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    من فک کنم سونی میخواد با اینکاراش به لحاظ روانی و سیاسی مایکروسافت رو تحت فشار بزاره تا هرگز حتی جرات فکر کردن به انحصاری شدن کالاف رو نکنه ، خیلی بازیه تمیز و کثیفیه 😂 سونی میدونه خرید تائید شدست از طرفی به خودشم مطمئن هست هم فن بیس وفادار داره هم تو بازی ساختن و بازی های ویدیویی یه جورایی master هست در کنار بقیه اساتید نظیر نینتندو ، پلی استیشن مشکلی به لحاظ بازی هیچ وقت نداشته و کلی بازی درجه یک داره براش میاد. حالا چه اتفاقی داره میوفته و جریان چیه ؟ ( از نظر من ) جریان اینه که شما فک کن بعد از تمام حرفای اسپنسر و بقیه مدیران مایکروسافت که کالاف انحصاری نمیشه و هر روز حرف مطمئن تری میزنن نظیر این که برخوردشون با کالاف مثل ماینکرافت خواهد بود بیان بگن کالاف انحصاری می‌شود 😑😑😑 هیچ شرکتی اونم شرکتی در حد مایکروسافت انقدر احمق نیست که یک هیت جهانی رو بخره برای یک فرنچایز، تردید نکنید در این مورد …

    HitasepEA GAMERگیمری عادیFernandoRezaDark.knightMR.BADGUYAbolfazlامیر حسینyennefermore
    • Reza گفت:

      اولا ک اینا ی ماینکرفت دارن ک پشتیبانی میکنن
      و کلا یکی دوتا ماینکرفت دانجن اینا اومده ک خیلی بازیای مهمی نیستن اینا
      هرسال ی ماینکرفت نمیاد که
      کالافم مسلما قبلیاش یا وارزون دو پشتیبانی میشه همیشه
      ولی برام واضحه ک تو اینده انحصاری میشه
      سونی ام فن بیس داره ولی ب هیچ وجه فن بیسش مثل نینتندو نیست ، فن بیس نینتندو و مثلا سگا کلا متفاوتن
      بنظر من سونی واقعا بره لغو داره تلاش میکنه ن تحت فشار گذاشتن ، و اینم تو اینده به ضررش میشه اگ تایید بشه ، نباید با همچین شرکت پولداری اینطوری رفتار کرد ، الان ارزش سونی یکم بیشتر از این خرید شده تو بازار سهام ، هفتاد هشتادتا ، کل سونی ها ، ن فقط پلی استیشن ، خو واضحه ک سونی نباید انقد حمله میکرد ب مایکروسافت
      بعد این رفتار سونی ، درصورت تایید مایکروسافت قشنگ هرکاری میکنه فن بیس سونیو نابود کنه

      چپ دستHitasepmahdi12345عموی دلها (در شوک ناقلا بودن عمو فیل)گیمری عادی
      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        با قسمت اخر کامنتت مخالفم چون بعد از تائید این خرید معلوم نیست دقیقا چه اتفاقاتی خواهد افتاد خود مایکروسافت در آزمایش بسیار جدی قرار میگیره چون باید بتونه اکتیویژن و بلیزارد رو به دوران اوجش برگردونه و هر گونه پسرفت نتایج ناجوری داره ، مدیریت این همه استودیو و ناشر خودش یک سوپر چالش هست البته که امیدوارم موفق بشه ، سونی هم نابود نمیشه نه فن بیس اون نه خودش شاید شاهد اندکی ریزش باشیم معلوم نیست ولی خب اصلا فک نکن که بعد این خرید سونی هم بیکار میشینه به عبارتی اخر نسل ۹ معلوم میشه کدوم برند موفق تر عمل کرده …

        HitasepRezafarshadx
        • Reza گفت:

          ببینید بعد از نهایی شدن ، درسته کارای مدیریتی سختی دارن
          ولی همه خریدای مایکروسافت تقریبا روال قبلی ساختشونو طی میکنن ، کمتر هم محدودیت مالی دارن ، تعداد فروشم مهم نیست مث سابق چون تو گیمپس میان ، و خب گیماشون بهتر میشه ب این دلایل
          و بنظرم ریزش بسیار زیاده
          خود من میخواستم پلی فایو بخرم ، بتسدا ک خریده شد تو شک افتادم بخاطر ارزشمند شدن گیمپس هم بخاطر ترس از انحصاری شدن بازیای مورد علاقم ک شدن بعدش ، اکتیویژن ک خریده شد فقط منتظرم تایید ش ک ایکس باکس بخرم ، هرچقدم گاداف وارو دوست داشته باشم یا لستو ، ترجیح میدم ی دستگاه قرض کنم بازی کنم بعدا ی هفته و پس بدم ، ولی با این شرایط ایکس باکسو نمیشه از دست داد
          سونیم امیدوارم بترکونه ، کی میتونه موفقیت سونیو نخواد ، خیلیا ولی فک کنم مثل من نظرشون این نسل عوض ش رو خرید کنسول

          Hitasep
      • farshadx گفت:

        بعضی صحبت هات رو متوجه نشدم
        “”نباید با همچین شرکت پولداری اینطوری رفتار کرد””
        “”الان ارزش سونی یکم بیشتر از این خرید شده تو بازار سهام ، هفتاد هشتادتا””
        “”کل سونی ها ، ن فقط پلی استیشن””
        “”خو واضحه ک سونی نباید انقد حمله میکرد ب مایکروسافت””
        “”بعد این رفتار سونی ، درصورت تایید مایکروسافت قشنگ هرکاری میکنه فن بیس سونیو نابود کنه””
        چه رفتاری چرا نباید کرد؟!
        ارزش سونی افت کرده چه ربطی به ماکرو داره؟! نینتندو هم ۹۰% سهامش افت کرده cdpr هم سهامش افت کرده
        یوبیسافت هم سهامش افت کرده کلآ تو صنعت گیم بیشتر استودیو ها و ناشرها افت قیمت سهام داشتن
        خرید اکتیویژن بلیزارد تاثیر داشته ولی نه این میزان
        کل سونی نه فقط پلی استیشن؟! منظورت سهام پلی استیشن هست؟!
        پلی استیشن اصلآ از سونی جدا حساب نمیشه اون سهام به صورت کلی و خود سهام سونی هست
        سونی هرچی تونست انجام داد
        اتفاقآ ماکرو با این ننه من غریبم بازیهای سونی دستش بسته است
        فن بیس رو نابود نمیکنن همینجور که سونی و نینتندو هر کاری میکنن ماکرو هم هر کاری میکنه فن بیس جمع کنه

        Hitasep🤘Mohsenj74
        • Reza گفت:

          نمیدونم کجاشو متوجه نشدی ، الان ک دارم مینویسم براتون چک کردم ارزش سونی $۸۴.۸۶ شده
          میگم این خرید ک نهایی میشه ، ولی این کارای سونی باعث اتفاقای بدی میشه براش
          میدونم سهامشون چطوری محاسبه میشه ، تاکید کردم ک بگم کل سونی میش بخشای بسیار زیادی مثل لوازم خانگی و …. ، گفتم همینقد تقریبا مایکروسافت داده یک خرید گیمینگ کرده فقط
          با این حریف نباید اینطوری جنگید بنظرم
          از طرفیم این کارای جیم رایان ب اعتبار پلی استیشن لطمه زد و به گفته خیلی کارشناسا باعث افت بیشتر سهام سونی شده
          من حالا کل حرفم این بود ک اینطوری جنگیدن با این حریف ، تبعات داره ، تو هر بیزینسی

          Hitasep
  • تا زمانی که منطقی باشد به این معناست که پس از اینکه مالکش شدیم دیگه منطقی نیست

    Hitasepگیمری عادیRezaDark.knightهادی صفائی
  • من در انجام معاملات ۷۰ میلیارد دلاری تخصص ندارم

    درسته
    اون تخصصش مال ساتیا نادلاس
    شوما فقط رفتی پیشش زانو زدی گفتی رییس لطفاً برام این شرکته رو بخر قول میدم بچه خوبی باشم نصف حقوقم هم ببخشم
    اوشون هم گفتن باشه

    #جاست_کیدینگ

    ˝KianAbolfazlHitasepعموی دلها (در شوک ناقلا بودن عمو فیل)EA GAMERگیمری عادیRezaFernandoDark.knightyennefermore
  • خب معلومه ….این خرید کلا کفه ترازو رو به نفع مایکرو سنگین کرد ….باید قانونی بررسی بشه …قوانین ضد انحصار واسه امروز هستش

    Hitasepگیمری عادیRezaFernandoCapitanمنتقد بزرگ صنعت گیمینگ
  • Giga chad man گفت:

    علاقه به صفحه نمایش های بیشتر نخوندم

    AllliHitasepگیمری عادیFernandoMasterامیر حسین
  • یعنی حالم از هرچی مدیر عامل و کنسول و معامله و هر…. چیزی که مربوط به سونی مایکروسافته داره بهم میخوره

    Hitasepگیمری عادیDark.knightهادی صفائی
  • این خرید که قطعا تایید میشه
    فقط امیدوارم بعدش دیگه فکر خریدن یه ناشر دیگه به سرشون نزنه
    اینجوری گند میزنن به صنعت گیم (چ سونی چ مایکروسافت)
    البته وقتی گند میزنن که ناشر بخرن نه استودیو!

    Hitasepگیمری عادیRezaFernandoDark.knightMR.BADGUYAbolfazlAhmad_bkگیمر غمگینVisible 6-tigh manmore
    • Reza گفت:

      مسلما میخرن هردو
      نگاه ک میکنم اصلا تا الانم منطقی نبود ک نمیخریدن ، همه جوره بنفعشونه این خریدا
      و گند ک نمیخوره ب صنعت ولی رقابت پیچیده تر میشه
      دیگ استراتژی مایکروسافت بوده تو این نسل ، که از برتری مالیش اینجا استفاده کنه و خب براشم خوب میشه
      بنظر من ک نمیشه ی خرید هفتاد میلیونی اخرین خرید باشه
      هنوزم دنبال گزینه مناسبن هردو

      هادی صفائیHitasep
      • Hitasep گفت:

        استراتژی این نسل نیست نسل های قبل رو هم نگاه کنی میخریده

        هادی صفائی
      • آره قطعا که این استراتژی رو ادامه میدن
        ولی خرید ناشر یکم زیاده‌روی هستش
        بهتره برن سراغ استودیو های با استعداد!

        Reza
        • Reza گفت:

          سونی یکم بعیده ناشر بخره ، یا حداقل ناشر بزرگ بخره
          احتمالا بیشتر دنبال استدیو بزرگ میگردن ، یا ناشرای زیر چهار پنج بیلیون مثل cdpr ، بعیده بتونن بزرگارو بخرن
          ولی بره مایکروسافت اونقدم بزرگ محسوب نمیشن این ناشرا
          مثلا اگ متا رو بخرن دویس بیلیون اره کار خفنیه ، وگرنه طبیعیه بخوان سی چهل بیلیون یکی دیگرو بخرن مثلا ، البته اگ بذارن سازمانا
          اینکه همچین غولی بره استدیو کوچیک بخره عجیبه برام
          اینا تا الان گیمینگو اونقدی مطمئن نمیدیدن بره سرمایه‌گذاری دربرابر بیزینسای دیگشون ، الان بقصد خرج کردن اومدن و بنظرشون سوددهه
          هنوزم کلی گزینه هست برای خرید مخصوصا برای مایکروسافت که مسائل مالی ملاک نیست

          دروصف بزرگی این شرکتای امریکایی بگم ک چهار شرکت فناوری امریکا ، اپل ، مایکروسافت ، گوگل ، امازون ،مجموع ارزششون از کل بورس اروپا بیشتره 😐
          عجیب پولدارن اینا

          Hitasepهادی صفائی
      • farshadx گفت:

        هفتاد میلیارد دلار بزرگترین خرید صنعت گیمینگ هست
        ماکرو اگر میخواست نینتندو رو بخره نزدیک به همین مبلغ باید میداد
        تنها خریدهایی که غیر ممکن هم هست و بیشتر از این خرید قیمت داره
        خرید تنسنت و سونی هست
        خرید این دوتا + نینتندو کلآ غیر ممکنه اینا رقیب مستقیم هستن حتی اگر پولش رو هم داشته باشه بهش اجازه نمیدن

        Reza
    • Hitasep گفت:

      ماکروسافت یه سگا رو باید بخره یه گیمینگ وانر که تو ابر قهرمانی هم خوب بشه
      دیگه بنظر من نباید بخره چون به اندازه کافی استودیو خوب داره

      S.mهادی صفائی
  • soheil.exe گفت:

    برخورد حرفه ای با مسئله👏👌

    ChiefHitaseparmanچپ دست
  • Amo Hamed گفت:

    ” اگر مایکروسافت Call of Duty را در انحصار پلتفرم خود قرار دهد، این معامله می‌تواند به پلی استیشن و سایر سرویس‌های اشتراک بازی آسیب برساند. ”
    بله پلن داشتید این کار رو کنید ولی دیدید دخل و خرجتون جور در نمیاد دنده عقب گرفتید

    همونقدر که کال اف دیوتی انحصارش ضربه میزنه ، انحصاری کردن بازی های بتسدا هم ضربه میزنه روباه مکار

    پدر بزرگ دانته و ویرجیلAbolfazlHitasepEA GAMERعموی دلها (در شوک ناقلا بودن عمو فیل)گیمری عادیRezaDark.knight...Eternal...هادی صفائیmore
    • Dark.knight گفت:

      گیمای بتسدا نسل ۸ خیلی فروششون افت کرد انحصاری شدنشون دیگه ضربه بزرگی نمیزنه ولی کالاف هنوز خوب میفروشه

      پدر بزرگ دانته و ویرجیلS.mAbolfazlHitasepگیمری عادی
      • Bahram گفت:

        بیشترین افت فروش هم مال Fallout 4 بود که فقط روز عرضه ۱۲ میل فروخت، مگه نه دوست عزیز!؟

        پدر بزرگ دانته و ویرجیل...Eternal...Abolfazl
        • Dark.knight گفت:

          اون ۱۲ میلیون فروش، ارسال به مغازه ها بود نه اینکه گیمرا ۱۲ میلیون نسخه را همون روز خریده باشن طی چند سال بفروش میره جدا از اون فال اوت ۷۶ خیلی کم فروخت که اخرین نسخست حتی همین دث لوپم فروش بالایی نداشت اصلا تو جدولا دیده نمیشد

          Bahram
          • Bahram گفت:

            https://gamefa.com/281687/مجموع-فروش-fallout-4-به-بیش-از-۱۲-میلیون-نسخه-رسید/
            .
            بله دوست عزیز ثد در ثد حق با شماست. LOL
            حالا روز عرضه نه ولی تو هفته اول ۱۲ میل رو رد کرد.
            بازی های آرکین همیشه فروش شون پایین بوده و اصلا به نسل هشت ربطی نداره که مثلا افت کرده باشند.
            Fallout 76 هم فاجعه لانچ شد و طبیعی بود که فروش قابل قبولی رو تجربه نکنه.
            سخنی، فرمایشی دارید بفرمایید.

            ArminDark.knight
            • Dark.knight گفت:

              Bethesda shipped 12 million units to retailers within the first 24 hours,[85] grossing $750 million.[86
              عین این جمله و خبر و تو گوگل سرچ کنی میاره این میزان ارسال به خرده فروشیا بوده نه خریدن گیمرا این خبر گیمفا هم خوب منظور و نرسونده جدا از اون ایا منطقیه که گیمی که هفته اولش ۱۲ میلیون میفروشه بعد ۷ سال هیچ خبری از امار فروشش منتشر نشده باشه؟؟اگه ۱۲ میلیون و گیمرا خریده باشن تا الان ۱۰۰ درصد بعد ۷ سال ۲۰ میلیون فروش یا ۳۰ میلیون فروش و رد میکرد و خبرشو اعلام میکردن ۱۲ میلیون فروش تو هفته اول فقط برای گیمای خیلی استثنایی اتفاق میفته چون این عدد فوق العاده گندست

              • Bahram گفت:

                آره درسته متاسفانه صحیح ترجمه نمی کنند بعضی از خبر ها رو بعضی از وبسایت ها!
                یکی ترجمه کرده بود فروش ۱۲ میلیون نسخه ای فقط در روز عرضه.
                یکی ترجمه کرده بود فروش ۱۲ میلیون نسخه ای در کمتر از یک هفته.
                یکی ترجمه کرده بود ارسال ۱۲ میلیون نسخه به خرده فروشی ها توسط بتسدا در کمتر از یک هفته.
                معلومه آدم گیج میشه.
                بهترین ترجمه رو نوبجی کرده بود. (ترجمه سوم)
                ولی هر چه که بود در این فکت که فروش Fallout 4 بسیار خوب بوده هیچ خدشه ای وارد نیست.
                هر چه که بود برای بتسدا نه تنها افت فروش نبود بلکه هر چی رکورد بود رو جا به جا کرد.
                .
                پ.ن: میگم یک کاربر دلقکی هست تو سایت همسایه با نام کاربری “Power” …
                می شناسی ایشون رو!؟

  • big boss گفت:

    من دیگه حوصله جر و بحث سونی و مایکروسافت رو ندارم اون از سونی که اینقدر داره خودشو کوچیک می‌کنه بخاطر یه خرید این از مایکروسافت که اینقدر از خودش مطمئن هست فقط من میگم اگر یک درصد خرید لغو بشه (که نمیشه)اینا بعدش می‌خوان چیکار کنن؟

    Hitasep
  • من خودم ایکس باکس دارم،ایکس فن نیستم ولی فورتزا رو به گاد یا لست ترجیح میدم،چون سبک بازیم اینه.
    کال اف هم بازی مورد علاقمه و واقعا دوسش دارم ولی این خرید به ضرر گیمر ها و ایکس فن هاست بنظرم.باقدرت گرفتن مایکرو دیگه خبری از گیم پس بصرفه نخواهد بود.فک کنید مایکرو بتونه با سونی رقابت تنگاتنگ داشته باشه و حتی پیشی بگیره!قطعا نمیاد بقول دوستان«دوست خوب گیمر ها»بمونه و برای درآمد بیشتر میجنگه.
    در کل شاید چند سالی با کال اف روی گیم پس حال کنیم،ولی بعدش چی؟میشیم بازیچه قدرت نمایی کمپانی ها و هزینه گزافی که برای بازی ها باید پرداخت کنیم.الان بخاطر «آتیش زدم به مالم» که مایکرو راه انداخته و کنسول بصرفه سری اس سونی هم داره کوتاه میاد یه جاهایی.مثال بزنم میتونم بگم فکر کنید شیائومی بجایی برسه که بتونه با قیمتای برابر با سامسونگ بازهم این سهم از بازار رو داشته باشه!آیا کوتاه میاد بر سر قیمت؟!به هیچ وجه
    البته این نظر شخصی منه.
    امیدوارم اینطور نشه

    هادی صفائیS.mAbolfazlگیمری عادیRezaFernandoHitasep
    • Hitasep گفت:

      اولا که بگم رقابت لازمه اگه نباشه میشه نینتندو همش ریمستر و ریمیک میزنه با قیمت روز میفروشه
      سونی همین الانشم جلوعه به خاطر همین به راحتی قیمت رو افزایش داد
      کالاف واقعا بزرگه از اصغر آقا بقال محل هم بپرسی می‌دونه کالاف چیه
      ولی اونقدر بزرگ نیست که کلا ماکروسافت رو از سونی بندازه جلو
      الان این ویژگی هایی که در مورد جلو افتادن ماکرو گفتی همشون با الان سونی صدق می‌کنه
      نه کنسول به صرفه داده
      نه بازی هاش ارزونه
      تازه قیمتش هم افزایش داده
      در کل بنظر من این خرید می‌تونه تقریبا رقابت رو مساوی کنه و کاش یه رقابتی بشه عین نسل هفت

      farshadx...Eternal...Abolfazlmahdi12345گیمری عادی
    • Reza گفت:

      بنظرم اینا قیمتو بالا میبرن ولی ن اونقد
      شاید بجای ماهی پونزده دلار بشه بیست یا نهایتا سی
      اینا بیشتر تمرکزشون رو تعداد پلیره ، قیمت آنچنان مهم نیست

      Hitasep
  • چرا بعضی اخبار رو نمی ذارید ؟ حتی در حد ی تیتر
    سیزن جدید اپکس داره میاد ، چون من کلا اینجا هستم ، نفهمیدم کلا ، آخر توی سایت همسایه خوندم 😐😐

    Hitasep
  • ممد گفت:

    (قصد ما این است تا زمانی که منطقی باشد به انتشار Call of Duty روی پلی استیشن ادامه بدهیم)
    بعد نگی نگفتا

    هادی صفائیmahdi12345گیمری عادیCapitanHitasep
  • Xnxx گفت:

    قرآن من منطقی ترین چیز توی دنیام

    همون موقع فیل اسپنسر: are u sure about that

    Alllimahdi12345گیمری عادی
  • میدونی با این که پلیستیشن دارم خوشحالم حداقل با این خرید یه انحصاری خوب مثل فلای سیمیلیتور داشته باشه که بشن دوتا حداقل سه تا دلیل داشته باشم برای خرید با گیمپس ولی برای پلیستیشن هزار تا دلیل دارم از گاد اف وار بگیر تا اسپایدرمن و ریترنال و لست اف اس و استری که انحصار زمانیه و …….

    هادی صفائیmahdi12345HitasepEA GAMERگیمری عادی
  • برنامه ما این است که Call of Duty به طور خاص روی پلی استیشن در دسترس باشد

    احتمالا قرار نیست کالاف رو PS منتشر بشه و فقط بشه با کلود گیمینگ تجربش کرد ، اینجوری میتونه سونی رو مجبور کنه گیم پس بیاد رو PS و کلییی پول پارو کنه « البته از اونجایی که کلود گیمینگ هنوز تو نسخه بتا هست و بازی ها روش خیلی خوب اجرا نمیشن و نت پر سرعت نیاز دارن ،احتمالا مایکروسافت بگه کالاف روی گیم پس هست و تنها راه پلی دادن کالاف روی PS خرید گیم پسه که خیلی بیشتر با عقل جور در میاد هم گیم پس میاد رو PS هم پلیرای کالاف بیشتر میشه و در نتیجه خرید درون برنامه ای بیشتر انجام میشه و مایکرو بیشتر پول در میاره 🙂

    Hitasep
  • Dis گفت:

    داداش های گلم داداش های گل گلم داداش های… دوستان من بلاخره بعد ۱۰۰۰۰۰۰۰ سال xbox گرفتم 😐 خببب قضیه اینه که من نمیدونم از کجا گیم پس بخرم خود گیمفا هم سایت cdkeyshare معرفی کرده استتتت میخوام از جای معتبر بخرم فردا کنسولم نره جهنم خلاصه بگید از کجا میخرید بوس به کلتون فقط زود بگین من میخوام بازی کنم 🙂

فیل اسپنسر: بررسی خرید اکتیویژن منصفانه و صادقانه است