کوجیما: بازی بعدی من مانند یک مدیوم جدید است
هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) ادعا کرده است که یکی از بازی های بعدی او، به مانند یک مدیوم جدید است. این کارگردان در مصاحبهای جدید با گاردین، به طور خلاصه در مورد یکی از پروژههای آینده خود صحبت کرد.
او درمورد این پروژه گفت:
این بازی تقریبا مانند یک مدیوم جدید است. اگر موفقیتآمیز باشد، اوضاع را تغییر خواهد داد؛ نه فقط در صنعت بازی، بلکه در صنعت سینما و دیگر صنعتهای سرگرمی.
این طراح اضافه کرد که چالش این عنوان بینام، ایجاد یک زیرساخت است:
شما میتوانید آزمایشهای موفقی داشته باشید، اما فاصله زیادی بین یک آزمایش و پلتفرمی وجود دارد که مورد استفاده روزمره قرار بگیرد.
بازی مورد بحث احتمالا Overdose است، یکی از دو بازی که در حال حاضر توسط کوجیما در دست توسعه است. فرض بر این است که دومین بازی Death Stranding 2 باشد. کوجیما در رویداد بازیهای Xbox & Bethesda در ماه ژوئن، اعلام کرد که روی یک پروژه جاهطلبانه کار میکند؛ پروژهای که مدتها به ساختش فکر میکرد اما به دلیل محدودیتهای فنی قادر به ساخت آن نبود. کوجیما گفت:
یک بازی وجود دارد که من همیشه میخواستم آن را بسازم.
او این احساس را در مصاحبه با گاردین دائما تکرار کرد. اخیرا تایید شده است که ال فانینگ (Elle Fanning) در بازی بعدی کوجیما حضور خواهد داشت. کوجیما احتمالا قصد دارد در آیندهای نه چندان دور، از بازیگر بعدی این بازی هم رونمایی کند. شایعه شده است که این بازیگر، مارگارت کوالی (Margaret Qualley) است که در بازی Death Stranding هم حضور داشت.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- گپفا ۲۴؛ امتیاز شما به نیمۀ اول نسل نهم پلی استیشن
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
نظرات
Good
آخه بزرگوار چرا انقدر میای اینجوری مصاحبه میکنی؟ کم سر دث استرندینگ اذیت شدیم؟ بازیتو بساز بیاد بیرون اگه مدیوم جدید بود متتقدان و گیمرها خودشون متوجه میشن.
فکر کنم اینبار منظورش از مدیوم صرفا یه زیر ژانر نباشه(هدفی که میخواست با دث بهش برسه) بلکه منظورش ایجاد یک بعد جدید در صنعت بازی هاست (به عنوان مثال بازی های آنلاین که تعریف دیگه ای رو از بازی ها ارائه دادند) ولی هیچ نظری در رابطه با اینکه میخواد ایندفعه چیکار بکنه ندارم.
اما گذشته از همه اینها به نظرم کوجیما از معدود افراد حاضر در صنعت گیم هست که داره به معنای واقعی کلمه برای جلو بردن این صنعت کار میکنه.
منم قبلا توی نظراتم گفته بودم همین جمله شما رو که داره صنعت رو به جلو هل میده. مشکل اصلی توی بوق و کرنا کردن و ایجاد هایپ بیش از حده به میزانی که بعضی ها ممکنه انتظاراتشون برآورده نشه. ضمنا انجام کار انقلابی باید تا حد امکان چراغ خاموش انجام بشه چون تاثیرگذاریش بیشتر میشه.
یه آدم معروفی که یادم نمیاد کی بود یه حرف جالبی زد که اینجا خیلی به درد میخوره
میگفت :
وقتی آدما یه چیز جدید انقلابی میسازن که هیچ انتظاری ندارن اون اثر انقلابی باشه
اونا معروف نیستن و دنبال چیزی هستن که از ته قلب دوست دارن بسازن نه چیزی که بخواد انقلاب کنه
به شخصه از اونجایی که میدونم کوجیما ابتدا داخل صنعت سینما بوده و بعد وارد صنعت گیم شده، واقعا به حرفش اعتماد دارم. نمیدونم چرا خیلی ها با اینکه میدونن چه انسان بزرگیه بازم نسبت بهش گارد دارن. البته شاید دلیل این باشه که کوجیما بازی های خاص و فوق العاده میسازه. نه همه پسند و فوق العاده. و بیشتر دنبال تغییره تو بازی هایش تا اینکه فقط بیاد راضی نگه داره همه رو. حالا این تغییر میتونه اون بازی رو برای شخص بهترین بازی زندگیش کنه و برای شخص دیگه نه.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣 حتما
دث استرندینگ هم قرار بود یه مدیوم جدید باشه
بولد شده تموم شده
عزیزم تو برو زیر پست ریمیک سایلنت هیل زجه بزن
که اخرشم انحصاری از اب در اومد سوختی
یه عده ای فقط صرفا میخوان خاص و متفاوت از بقیه باشن. و درک نمیکنن که هر نوع منحصر به فرد بودنی لزوما جذاب نیست. walking simulator هم یه ژانر خاص بود که نمونه نداشت ولی آیا برای اکثریت افراد لذت بخش بود؟
نمیگم اینکه یه نفر بخواد کارای جدید و متفاوت بکنه ایراد داره ولی اینکه طرف “متفاوت بودن” رو کرده پرچمِ خودش به نظرم مسخره هست.
elden ring ژانر/مدیوم جدیدی رو تعریف نکرد. rdr2 ژانر جدیدی رو تعریف نکرد. god of war…
واقعا که ایشون تنها فردی توی صنعت گیم هستن که اولویتشون روی “مرکز توجه بودن” هست و نه ساخت بازی.
Okay
داااشمم کوجیما
تو فقط بساز
بخواتر تو XBOX هم میگیریم
من کلا نمی تونم با هیچ کدوم از بازیاش کنار بیام… عالین ها ولی من کژوال تر بازی می کنم ….. ولی خدایی این کوجیما چهره ش خیلی کاریزما داره می دونی ادم دوس داره رفیقش بشه
wtfaaaac
سوراخ شدیم کوجیما
🗿🗿🗿
تو هم که هر بازیت قراره دنیای گبم رو متحول کنه
در حال حاضر قابل بازی باشه باید خدارو شکر کرد با این وضعیت که این داره پیش میره😂
طبیعیه ، آدمای کوچیک همیشه خودشونو بزرگ جلوه میدن
داشمون بزرگ ترین کارگردان صنعت گیم رو کوچیک حساب میکنه . حتما شما هم نزدیک بین هستین 😏😏
بزرگترین کارگردان صنعت گیم! کن لوین و تاد هاوارد و بارلوگ هم بوقن – بعضیا خودشون بزرگن ، بعضیا رو بزرگشون «می کنن» ، عین همین آقا که الان نون به خودش قرض میده ولی بازی هاش توهین به وقت مخاطب هست – این اگه واقعا گنده بود نیاز به این همه منم منم نداشت
ایشون جز پر افتخار ترین ها هستن چه ربطی به مردم و بزرگ کردنش داره
میازاکی میکامی نیل دراکمن اینا رو یادت رفت
بزرگ ترین 😅😅😅
خیلی باحالین ببینین تعصب کارتونو ب کجا رسونده
تعصب چیه من pc فنم نصف بیشتر بازی هاش واسه ps بود با اینکه داشتم ps ولی xbox هم داشتم در کل ایکس باکس رو به پی اس ترجیح میدم چه تعصبی دارم ؟
میگن کوجیما یه دفه قبل بازی ساختن گنده گویی نکرد مرد
کوجیما از قدیم تا الان عاشقه این بوده که یه بازی ترسناک با روش و ذهنیت خودش بسازه این حسه ترسو توی تک تکه اثارش میشه حس کرد از جمله شاخص ترین pt که به خاطر کونامی کنسل شد متال گیر۳ با دث
دیگه خنده دار شدی کوجیما!
تو گفتگوی بعدیش میگه من خود خدام
حاجی چقدر دوست دارم این یارو یه شوتر تو جنگ بسازه
این مصاحبه کوجیما مقایسه شود با این مصاحبه:
https://gamefa.com/861919/شینجی-میکامی-از-بازخوردهای-زاویه-دورب/
.
پ.ن: همین منم منم کردن های کوجیما هستش که باهاش حال نمی کنم، فقط سطح تواضع و فروتنی این دو کارگردان رو با هم مقایسه کنید تا به عمق ماجرا پی ببرید.
واپسین شطحیات
مدیوم منظورش همون گیم مدیومه؟
منظورش یه چیز جدیدع ، یه سبک جدید
آهان اوکی
مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید
اگه قرار باشه این بازی انحصاری ایکس باکس باشه
حاضرم به خاطرش کنسول مایکروسافت رو بخرم
کوجیما و میازاکی بهترین هستند
مشتاقم ببینم چیه که انقدر تعریف میکنه
دث استرندینگ هم که شاهکار
عالی عالی عالی
❤️❤️❤️
خب معلوم شد ، یا فاجعه میشه که تقریبا همه ازش ناامید میشن
یا شاهکار که همه عاشقش میشن
کوجیما قبلا خیلی خوب بود،الا فقط حرف میزنه بهشون درست عمل نمیکنه🤏🏻
اون دوستانی که میگن گنده گویی گویا حتی مهارت درک فارسی رو هم ندارن ، یعنی خود طرف گفته (((اگر))) موفق بود، این کلمه اگر ۱۰۰تا تعبیر هم داشته باشه باز گنده گویی یکی از اون تعابیر نیست، حالا که خیلی تخیلی نظر میدین و اکثرا هم Xbox fan هستید منم خیلی سلیس بهتون میگم ، در حد درک بازیهای کوجیما نیستید ، دسترسی های MetalGearSolid دوره Ps1 چندین سال بعد تو بازیهای نسل هفتم پله پله به بازیا اضافه شدن، بدون شک افکار کوجیما کانون الهامات خیلی از سازنده ها و ایده پردازهاست اینم فراموش نکنین که کوجیما صرفا یک ایده پرداز معمولی نیست ، کسی هست که به جشنواره British Academy دعوت میشه که خیلی خیلی از Oscar معتبرتر و خلوت تره ((جایزه به avengers و Superman نمیدن))! صفات غیرقابل قیاسی هم داره که لازم نیست همش توی یه سازنده جمع بشه اما امان از زندگی پربار و پرتجربه : جدا از ایده پردازی و شخصیت پردازی خفن و پیچیدگی به جا ایشون درک هندسی و فضایی خیلی خوبی از دنیایی که میشه توی بازی ساخت داره ،همچنین درک خوب از آناتومی بدن، بعنوان یه ژاپنی ماندگارترین دیالوگهایی رو رقم میزنه که ته کارگردان کف هالیوود قرنی یکبار خلق میکنه و …. و خلاصه ۱۰۰۰وجه تمایز دیگه که فقط با تماشای بازی هم میشه بهشون پی برد، استاد لنگه نداره جدیدا هم که خر موتور Decima رو سفت چسبیده، شک ندارم فن هاش روز به روز راضی تر خواهند بود بالاخره این موازی بودن خط فکری از قدیم بین پلیرها و کوجیما بوده پس تا آینده هم به همین صورت خواهد بود ! یه نکته هم بگم واسه اونایی که نسبت به آثار سلطان خنثی هستن((من تو ۱۲سالگی بخاطر metalgearsolid رفتم Dictionary Elementary خریدم تا تمام شد اما ۴سال بعد بازی واقعی رو درک کردم بعضی وقتا هم مودتون و شرایط نمیزاره یاد بگیرین لذت بردنو از چیزای دیگه ای که لذت بخشن و تا حالا امتحان نکردیم چون همیشه اول صف لذتمون قابل درکترین لذتتونه..! مطمئنا مطمئن باشید آثار کوجیما باارزشن 🙏
چقد ذوب شدن شما تو آقای کوجیما شبیه تقدس گرایی یه عده ای هست.
من خیلی نظرات طرفدارای کوجیما رو شنیدم و همشون میخوان MGS رو سرمشق ژانر مخفی کاری بدونن، مثل RE به ژانر وحشت. با وجود اینکه خود فرانچایز MGS هم کم عیب نداره ولی باشه اصلا این سری همه بازی هاش شاهکارن.
Death Stranding چی؟ یه بازی که گیم پلی جذابی نداره، موسیقیش سلیقه ایه، لول دیزاینش سلیقه ایه، شخصیت هاش (با اینکه بازیگریش مشکلی نداره) با هیچ کدومشون نمیشه ارتباط گرفت و داستانش هم که سعی شده خیلی عمیق به نظر برسه ولی یه داستان مزخرف و سطحی هستش با دیالوگ های افتضاح که اوایل بازی انقد بد نوشته شده بود که فهم داستان تا آخرای بازی اصلا غیر ممکنه و وقتی میفهمی هم آرزو میکنی کاش نمیفهمیدی!
با این وجود من سعی میکنم احترام بزارم که شاید این بازی به سلیقه شما میخوره و دوستش داری و صرفا چون کوجیما ساختتش ازش طرفداری نمیکنی ولی یه لحظه برو یه سرچی تو توییتر و یوتیوب بکن ببین آیا همه نقدا باهات همنظرن که اینطوری زبان به ستایش باز کردی و از این تملق های عجیب غریب (درک هندسی و درک خوب از آناتومی بدن) استفاده میکنی که اصلا ربطی به یه کارگردان نداره؟
مشکل ما با کوجیما اینه که این آدم اصلا فروتن نیست و نمیتونه یه روز هم که شده به جای حرف زدن عمل کنه. اگر کمتر از خودش و خفن بودن ایده هاش و فرق داشتن بازی هاش با بقیه میگفت قطعا احترامش رو که به خاطر MGS کسب کرده بود تا الان حفظ میکرد.
خو بره فیلم درست کنه اگه اینهامه مهارت داره ، دیگه کلش تو گیم نمیره
First strand type game.
یک مدیوم جدید یا یک بازی مدیوم و متوسط دیگه
فوق العاده است … ببینیم چی میشه بازهم شاهکار یا بازی معمولی ؟!؟
بازم استاد کوجیما و ادعاهای بزرگش☻️ ببینیم چه می کنی 🙃
شاید از شبیه ساز پیاده روی به شبیه ساز سینه خیز رفتن تغییر کنه
شبیه ساز سینه خیز رفتن قبلا ساخته. (متال گیر)
خوب کوجیماست دیگر.
فقط خواهشا بازی می خواستی مثل متال خدا بیامرز!
اول قرص هاتو بشور،بخور،بعد بساز!
من وقتی فانتوم پین رو بازی کردم فکر کردم دارم جی تی ای وی بازی می کنم و یک عالمه زدم زیر خنده.😐(منظورم اون قسمت هایی هستش که تو رو به راه راست هدایت می کنه!)