ویدیو: عملکرد فوقالعادۀ A Plague Tale: Requiem با تکنولوژی DLSS 3.0
شرکت انویدیا همراه با معرفی کارتهای گرافیک سری ۴۰ خود، از DLSS 3.0 نیز رونمایی کرد. حالا شاهد مزیتهای این تکنولوژی در A Plague Tale: Requiem هستیم.
DLSS 3.0 میتواند تا ۳ برابر، عملکرد بازیهای ویدیویی را بهبود ببخشد و نرخ فریم بالایی را به ارمغان بیاورد. کانال رسمی انویدیا در یوتیوب، ویدیوی جدیدی از A Plague Tale: Requiem به اشتراک گذاشته است که اجرای این بازی بدون DLSS 3.0 را با حالت فعال بودن این قابلیت مقایسه میکنید. ویدیوی یاد شده را در ادامه مشاهده میکنید:
DLSS 3.0 در انحصار کارتهای گرافیک سری ۴۰ انویدیا قرار دارد.
بازی A Plague Tale: Requiem هماکنون برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و PC در دسترس قرار دارد. همچنین، بازی روی سرویس ایکس باکس گیم پس نیز منتشر شده است.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
چه کلکی سر هم میکنه که میتونه تا این حد فریم رو ارتقا بده؟
تولید فریم مابین فریم های اصلی. فکر میکنم توسط هوش مصنوعی
در واقع بازی رو روی یه رزولوشن پایین مثل ۴۸۰ رندر میکنه و با DLSS اون رو با انجام یکسری عملیات به رزولوشن بالاتر مثل ۱۰۸۰ میرسونه
ساده بگم: بازی ۴۸۰ رندر میشه ولی ۱۰۸۰ نمایش داده میشه
پس تو رزولوشن ۱۰۸۰ میگیری با fps رزولوشن ۴۸۰
اون مربوط به ۲ dlss میشه. dlss 3 یک تکنیک frame generation داره که بین فریم های اصلی فریم تولید میکنه.
جالبه
نمیدونستم
من موندم چشم انسان تا چند فریم رو میتونه تشخیص بده؟
چون تو بحث رزولوشن خیلی عوامل متفاوتی هست مثل اندازه مانیتور یا تلویزیون ولی فریم اینجوری نیست.
این عنوان رو 2k رو اخر اخر میزنم گرافیکش وحششششششتنااااک بالاس هنوز تو عمرم همچین گرافیکی ندیدم با rtx 3070 حدود ۶۵ فریم میگیرم با تازه با dlss کوالیتی
هیچ فرقی ندیدم
چه پیشرفتی کرده خدایی این نسل
الان که لازم نیست dlss روشن باشه چون بالای ۶۰ فریم اوکیه ولی برا چند سال بعدم با این قدرت راحت میشه همه بازیارو ۴کی و ۶۰ با بالاترین تنظیمات زد
هیچ نسلی خیالت اینقد راحت نیست که جواب میده
اتفاقا dlss روشن باشه خوبیش اینه که فشار به نسبت کمتری به گرافیک میاد
مثلا من خودم گاد آف وار رو با dlss on بازی میکنم تا vram های کارت گرافیک کامل پر نشن
فک کنم یکی از دلایلی که سونی تصمیم گرفته بازیارو بده برا کامپیوتر همین اختلاف قدرته باشه چون الان فوقش گرونه نسل بعدی که بیاد با یه ۵۰۶۰ تا اخر نسل میشه بازیارو ۶۰ فریم بدون دردسر زد
همین الانم بجا اینکه ۲۶، ۲۷ تمن بدی ps5 میتونی یه سیستم با ۳۰۶۰ بست که حداقل تو ۱۰۸۰ همه بازیارو ۶۰ فریم اجرا کنه با ۳۰ تمن پول، هم بازیای سونی هم مایکروسافت هم انحصاری خود pc
روی کنسولهای نسل ۹ با چه فریم و رزولوشنی اجرا میشه ؟ روی سری ایکس یه مرحله امتحان کردم امروز به نظرم سی فریمه تو رزولوشن 4k!
DLSS رو تجربه کردم در چند بازی ، FPS و گرافیک و نورپردازی بازی رو سه برابر بهتر میکنه، فریم ریت و گرافیک فنی بصری بازی ها رو بالاتر میبره این تکنولوژی
تفاوتی حس نکردم
ولا بنظر من چیز بی خودی است !
من RTX3050 دارم همین بازی امتحان کردم DLSS روشن کنی فریم تا ۸۰ میده ولی کیفیت تصویر میاد پایین البته درمورد همه بازی های اینطور نیست و تو بعضی بازی ها هم واقعا عملکرد خوبی داشت درکل بنظرم چیز جالبی نیست