بازی Dead Space Remake از بازسازی Resident Evil 2 الهام گرفته است
کارگردان خلاق بازی Dead Space Remake یعنی آقای Roman Campos-Oriola گفته که همانند بازسازی Resident Evil 2، این بازی هم علی رغم تغییرات به بازی اصلی وفادار خواهد ماند.
وقتی بازسازی بازی Resident Evil 2 در سال ۲۰۱۹ عرضه شد، شاهد معرفی شدن استاندارد جدیدی برای تمام ریمیکهای مدرن بودیم. حال بازی Dead Space Remake نه تنها یک بازسازی، بلکه یک بازسازی از یکی از کلاسیکهای ژانر وحشت بقا است. با توجه به شبیه بودن این بازی به Resident Evil 2، طبیعی است که مقایسههایی در میان گیمرها شکل بگیرد.
در واقع حتی خود سازندهی Dead Space Remake یعنی Motive Studio از بازی Resident Evil 2 در این زمینه الهام گرفته است. این استودیو سعی داشته تا به تعادلی بین وفادار ماندن به بازی اصلی و معرفی ایدههای جدید و گسترش ایدههای قدیمی برسد.
در مصاحبهای با VGC، کارگردان خلاق Dead Space Remake یعنی Roman Campos-Oriola گفته که با وجود ساخته شدن Dead Space Remake در موتوری کاملا جدید و تغییرات برخی از المانهای بازی اصلی، به صورت کلی با بازسازی وفاداری نسبت به نسخهی اصلی طرف هستیم. Campos-Oriola معتقد است که Motive Studio توانسته مثل Resident Evil 2 به تعادلی برسد:
چندین تعریف متفاوت از یک ریمیک وجود دارد، اما به نظر من باید با استفاده از یک موتور جدید بازی را کاملا از نو ساخت. البته در صورت تغییر المانهای زیاد نسبت به بازی اصلی ممکن است به جای یک ریمیک با یک ریبوت کامل طرف شوید. باید به صورت کلی به پایه و اساس، ژانر و داستان بازی اصلی وفادار بمانید. مثالی خوب از این تعادل بازسازی اخیر Resident Evil 2 است که با وجود تغییر زاویهی دید همچنان یک بازی ژانر وحشت است و داستان کمابیش یکسانی را دنبال میکند.
به نظرم ما هم کار مشابهای کردیم و برخی از المانها را تغییر دادیم و همه چیز را در یک موتور جدید بازسازی کردیم، اما به داستان و حس و حال بازی اصلی وفادار ماندیم.
البته برخی ممکن است بگویند که بازسازی Resident Evil 2 بازی کاملا متفاوتی نسبت به نسخهی اصلی آن است. با این حال این موضوع با توجه به وجود فاصلهی زمانی بیشتر از دو دهه بین بازی اصلی و بازسازی آن طبیعی است. این فاصلهی زمانی بین Dead Space و بازسازی آن کمتر است.
بازی Dead Space Remake در تاریخ ۷ بهمن ۱۴۰۱ (۲۷ ژانویه ۲۰۲۳) برای ایکس/اس و پلتفرم PC منتشر خواهد شد. این بازی بر روی کنسولها ۷۰ دلار است، اما بر روی PC میتوانید آن را با ۶۰ دلار خریداری کنید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
به ریمیک هیلو نمیرسن 😏
به ترولات خلاقیت بده حداقل یه حرفی بزن تو مغز خودت گنجایش داشته باشه ریمیک هیلو؟
از لحاظ تغییر آره، چون بین هیلو اصلی و ریمیک شدش خیلی سال فاصلس. طبیعیه که تغییراتش نسبت به دد اسپیس که بازه زمانی نسخه اصلیش با ریمیکش فاصله کمی داره، بیشتر باشه.
امیدوارم کیفیتش هم مثل منبع الهامش باشه
فقط اینسامنیاک که کیفیتش از منبع الهامش بیشتره🤡🤡🤡
کپکام با اویل ۲ ریمیک صنعت گیم رو قدم جلو برد
ولی الان اکثر کمپانیا میخوان ریمیک بسازن. امیدوارم از این قضیه سواستفاده نشه کلا بیخیال آیپی جدید بشن
من که واقعا میخوام مکس پین و dmc و ۳گانه گاد ریمیک بشن
بازسازی رزیدنت اویل ۲ فقط یه ریمیک فوقالعاده بود نه یه بازی تأثیرگذار در پیشرفت صنعت گیم.
واسه همینم بود که اصلا تو مراسم بهترین های سال نامزد نشد.
تاثیرگذاری رو همون نسخه ی اصلی بازی سالها پیش گذاشته بود که خب زلزلهای بود واسه خودش.
نشون به اون نشون که ریمیک رزیدنت اویل ۳ با وجود کیفیت فنی و بصری و گیم پلی روون تر، چون پایه های اصلی بازی اورجینال رو کنار گذاشته بود و یچیزی از نو ساخته بود خیلی ضعیف تر ظاهر شد.
بازی تأثیرگذار اونه که یه جریان نو تو صنعت گیم ایجاد کنه. مثل رزیدنت اویل ۴ که با دوربین روی شانه و یسری خلاقیت جدید کل صنعت رو تغییر داد یا میازاکی که بازیهای سولز لایک رو راه انداخت.
ریمیک رزیدنت اویل ۲ فقط بازار ریمیک رو داغ و متحول کرد که این هم خوبه و هم بد.
خوبیش اینه که شرکتا رفتن دنبال فرمول های بهتری از ریمیک که بتونه مخاطب قدیمی و جدید رو راضی کنه.
بدیش هم همونه که خلاقیت صنعت پایین اومده تا یه شرکت کم میاره میره سراغ ایده های قدیمی و تکراریش که قبلا جواب دادن.
فقط عکس پروفایلتو دیدم خواستم بگم خاطراتمو زنده کردی، عجب بازی بود، دمت گرم
آره سالهاست تو کف ساختن یه قسمت جدید ازش موندم
جزو بهترین های سال نبود ؟؟؟
بالاترین امتیاز متای سال رو داشت
اتفاقاً این بازی خیلی تاثیر گذار بود رو صنعت گیم
از این لحاظ که شرکتا باید برن سراغ آثار خاک خوردشون و ببینن فرمول موفقشون چی بوده
اصلا دقت کنی ، بعد از ریمیک کردنش همه شرکتا به این فکر افتادن البته نه مثل بعضی شرکتا که بازی های چند سال پیش رو ریمیک می کنن ، این بازی برای حدود ۲۰ سال پیش بود
ظاهرا کامنتم رو تا آخر نخوندی. چون پایانش که دقیقا تایید همین حرف های شما بود.
و اینکه بله متای بازی بالا بود که این نشان از یه بازسازی باکیفیت هست، ولی با وجود اینکه متای بازی بطور واضح از باقی بازیهای اون سال بالاتر بود به عنوان بهترین بازی سال انتخاب نشد چون حرف آنچنان جدیدی برای گفتن نداشت و حرفاش رو قبلا تو نسخه اصلی بازی زده بود.
(البته عذرخواهی میکنم من به اشتباه نوشتم که تو بهترین های سال اصلا نامزد نشد)
آهان حالا فهمیدم منظورت چیه
چون حدس زدم جمله ی اولت اشتباه بود
ولی خب منظور از اینکه حرف آنچنان زیادی نزده بود به نظرم میشه تصحیحش کرد
چون اولا خیلی ها که اصلا نسخه اورجینال رو بازی نکرده بودن
دوما گیم پلی این بازی خیلی خیلی بهتر و استاندارد شد و قطعا داستان بازی رو بهتر روایت می کنه
شایدم منظورن بازی هایی مثل دلستن که زود ریمیک میشن
اگه اونو میگی ، آره منم قبول دارم چون دلست اصلا ریمیک نمی خواست و گیم پلیش خیلی استاندارد بود
حرفم خلاقیت و ایده ی جدیده.
ریمیک اگه در زمان درست و با کیفیت خوب مثل همین رزیدنت اویل ۲ انجام بشه خب خوبه و بعضی بازیها هم هستن که بد یا زود ریمیک میشن که این واقعا بده.
ولی کلا ریمیک ها زیاد شدن و واسه کسایی مثل من که بازیهای قدیمی و خوب رو بارها بازی کردن کم شدن بازی جدید و باکیفیت یکم داره تو ذوق میزنه.
من خودم خیلی نوستالژی باز هستم ولی بازم اینکه بهترین رزیدنت اویل چند نسل اخیر باز همون بازسازی شاهکار نسل پنجم باشه! یه چاقوی دو لبه ست. از طرفی کیف کردم که اون بازی رو به بهترین شکل بروز کردن و بازم درخشید. از طرفی هم دلگیرم که چرا بعد این همه مدت نتونستن یه بازی دیگه در اون حد بسازن؟!
ریمیک رزیدنت اویل ۲ بخاطر وفاداری به اصل بازی و حفظ قسمت های مهم داستان و گیم پلیش ترکوند.
وگرنه وقتی اومدن رزیدنت اویل ۳ رو کلا عوض کردن و جوری که میخواستن ساختن، دیدیم که از پسش بر نیومدن.
دیگه گرافیک و گیم پلی ریمیک رزیدنت اویل ۳ که از ۲ هم بهتر بود ولی نمیدونم چرا بازیهای ناب با داستان و گیم پلی نو و درگیر کننده کم شدن. 🙁
RE2 REMAKE : میخوای مث من باشی؟موفق باشی🤚🏻
ریمیک دد اسپیس = بهترین و با کیفیت ترین ریمیک امسال
خوده گیم رو هم از الهام رزیدنت اویل ساخته بودن حالا از ریمیکشم الهام گرفتن
فکرکن بازی اصلی که از نسخه اصلی رزیدنت اویل ۴ الهامگرفته
این ریمیک هم از ریمیک اویل ۲
جالبه خود میکامی هم فکر نمی کرد که دوربین روی شانه اونقدر موفق بشه
راستی کپ کام مگه این ماه شوکیس نداشت دوباره ؟ گفته بودن که در یک تاریخ و روز نامعلوم از این ماه
هنوز برگزار نشده ؟
اینا اکه خیلی راس میگن…اون هانتری که تو مرحله بیمارستان آزاد میشد رو عین مستر ایکس بکنن…بندازن به جون بازیباز
خدارو شکر ریجنریت هم که میشه…..مثل همون مستر ایکس هر کاری بکنیم اثری نداره…دستم پاشو هم قطع بکنی باید سه سوته فلنگ رو ببندی
نمیدونم چند نفر اینجا تو درجه هارد اون مرحله رو ررفتن…یعنی کافیه یه ضربه بخوری….اون فینیشر معروفش که اول یه دست و یه پا آیزاک رو قطع میکنه و بعدشم زنده زنده سوراخ سوراخش میکنه و آخر سر هم مثله میکندش…..اونو من پنج شیش بار دیدم…یعنی دیگه بعد از اون بیمارستان دو سه بار دیگه که دیدمش عرق سرد میریختم…..
اویل ۲ ریمیک کل اون استرس و برگ برندش به مستر ایکسش بود….از لحظه ای که میومد دیگه باید به اسلحه و گلوله هات به عنوان آخرین آپشن نگاه میکردی….کافی بود یه گلوله شلیک بشه…هوش مصنوعیش جوری بود که دقیقا میومد جایی که گلوله شلیک شده…باید سریع تو اون محیط هر کاری داشتی انجام میدادی در میرفتی…..لامصب چند بار شد درو باز کردم جلو روم دراومد….یعنی رسماً پاپیون کردم
بیاد ببینیم… گرچه با چیزایی که من دیدم….خیلی از کالیستو پروتکل عقبتره…..امیدوارم مثل همون مستر ایکس یه غافل گیری بزرگ تو بازی داشته باشه که رو گیم پلی هم تاثیر بذاره
این بازی شباهت زیادی به Resident Evil 2 داره