۱۰ تفاوت کلیدی God of War Ragnarok نسبت به God of War 2018
![fbfymzlxkamrd i 10 تفاوت کلیدی God of War Ragnarok نسبت به God of War 2018](https://gamefa.com/wp-content/uploads/2022/10/FbfYMZLXkAMRd-I.jpg)
در این مقاله قصد داریم ۱۰ تغییر بزرگ بازی God of War Ragnarok نسبت به نسخۀ پیشین این مجموعه که در سال ۲۰۱۸ عرضه شد را بررسی کنیم.
استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica) مانند God of War 2018 دربارۀ انتشار اطلاعات نسخۀ Ragnarok نیز بسیار محتاطانه عمل میکند، اما حتی با بررسی بخشهای کوچک بازی که این توسعهدهنده برای طرفداران نمایش داده، مشخص است که God of War Ragnarok نسبت به نسخۀ ۲۰۱۸ بهبود پیدا کرده است. با وجود این که بدون شک گیمپلی بازی بر پایۀ God of War 2018 بنا خواهد شد، اما Ragnarok از لحاظ داستان و نحوۀ بازی (و حتی موارد پشت صحنه) دچار تحولاتی شده است. اکنون، با در نظر گرفتن زمان کم باقی مانده تا عرضۀ این عنوان بهشدت موردانتظار، میخواهیم به همین تغییرات کلیدی نگاهی داشته باشیم.
این مقاله شامل اسپویل God of War 2018 میشود
کارگردان جدید
کوری بارلوگ (Cory Barlog) نام خود را به عنوان یکی از تأثیرگذارترین اشخاص مرتبط با فرنچایز God of War ثبت کرده و پس از کارگردانی God of War 2 (که به باور بسیاری از افراد یکی از بهترین بازیهای این سری است)، به این مجموعه بازگشت تا در نقش رهبر این بازآفرینی قرار بگیرد و God of War 2018 را کارگردانی کند. با این وجود، از زمان آغاز به کار این فرنچایز، سنتی در توسعۀ نسخههای مختلف عنوان اکشن ماجراجویی مذکور حفظ شده و آن این است که هیچکدام از دنبالههای بازی توسط کارگردان نسخۀ پیشین آن کارگردانی نمیشوند و ما در ساخت Ragnarok نیز شاهد این موضوع هستیم.
همانطور که در سال گذشته آشکار شد، برخلاف نسخۀ ۲۰۱۸، عنوان God of War Ragnarok توسط کوری بارلوگ کارگردانی نخواهد شد و در عوض، اریک ویلیامز (Eric Williams)، یکی از طراحان همیشگی بازیهای اصلی این فرنچایز، رهبری توسعۀ این بازی بر عهده خواهد گرفت. آقای بارلوگ قرار است بازی بعدی تیم سانتا مونیکا را کارگردانی کند که تا الان حتی اندک اطلاعاتی از آن منتشر نشده است، در حالی که در توسعۀ Ragnarok نیز در نقش تهیهکننده فعالیت میکند. همچنین، به نظر میرسد که بارلوگ هنوز هم نقش بزرگی در شکلدهی آیندۀ فرنچایز God of War دارد. برای مثال، وی تصمیم گرفت که حماسۀ نورس در دو نسخۀ تکمیل شود.
دریاچه ۹ قلمرو
دریاچه ۹ قلمرو (Lake of Nine) به عنوان هاب مرکزی کل بازی God of War عمل میکند. این مکانی است که دفعات زیادی در طول بازی قبل به آن باز میگشتیم و قطعاً در نسخۀ Ragnarok نیز حضور خواهد داشت، اما احتمالاً به صورتی نخواهد بود که آن را به یاد دارید. در زمان شروع بازی جدید، تمام قلمروها گرفتار زمستان بزرگ (Fimbulwinter) شدهاند و این برای میدگارد (Midgard) یعنی همهچیز منجمد شده است. Lake of Nine به انجماد کامل رسیده و یک سطح ضخیم از یخ آن را پوشانده است؛ به عبارتی، نحوۀ پیمایش در این مکان متفاوت از نسخۀ ۲۰۱۸ خواهد بود. به جای قایق، کریتوس و آترئوس اکنون از سورتمهای که توسط یک جفت گرگ کشیده میشود استفاده میکنند، ولی در نواحی مختلفی از بازی هنوز قایق مورد استفاده قرار میگیرد. در بازی God of War، سطوح متغیر این دریاچه یک سازوکار کلیدی محسوب میشد که با کاهش سطح آب در بخشهای بهخصوصی از بازی، مکانهای تازهای را در دسترس قرار میداد. احتمالاً با توجه به انجماد این دریاچه، در نسخۀ Ragnarok شاهد چنین اتفاقی نخواهیم بود.
قلمروهای بیشتر
داستان پر ماجرای God of War کریتوس و آترئوس را به سمت قلمروهای زیادی کشاند، اما همچنان امکان ورود به تعدادی از آنها وجود نداشت. علاوه بر میدگارد، این پدر و پسر به قلمروهای دیگری نیز سفر کردند که عبارت هستند از: الفهایم (Alfheim)، قلمروی الفها، هلهایم (Helheim)، قلمروی مردگان و در آخر، یوتنهایم (Jotunheim)، قلمروی یخ. البته که نیفلهایم (Niflheim) و موسپلهایم (Muspelheim) نیز به عنوان قلمروهای انتخابی در بازی حضور داشتند. بقیه موارد قابل دسترسی نبود اما در نسخۀ Ragnarok هر نه قلمرو در دسترس قرار خواهند گرفت. ماجراجویی کریتوس و آترئوس آنها را به تمام نه قلمروی اساطیر نورس خواهد برد که یعنی آزگارد (Asgard)، قلمروی ایسیر، واناهایم (Vanaheim)، قلمروی ونیر، و سوارتالفهایم (Svartalfheim)، قلمروی دورفها نیز در بازی قرار خواهند گرفت؛ تا به الان بخشهایی از Svartalfheim را در تریلرها دیدهایم. تیم سانتا مونیکا همچنین تأیید کرده است که هر قلمرو به نحوی متفاوت تحت تأثیر زمستان بزرگ قرار میگیرد، پس انتظار نداشته باشید که تمامی آنها مانند میدگارد یخزده باشند.
آترئوس
شخصیتها به قلب و روح شکل فعلی God of War تبدیل شدهاند و احتمالاً در God of War Ragnarok نیز به همین صورت خواهد ماند، اما هر شخصیتی که در نسخۀ ۲۰۱۸ دیدیم، بدون تغییر به دنبالۀ آن راه نخواهد یافت. به عنوان مثال، آترئوس را در نظر بگیرید؛ او در نسخۀ پیشین کودکی کمسنوسال یا به قول کریتوس پسر بچهای بیش نبود، اما Ragnarok سه سال پس از وقایع نسخۀ قبل جریان دارد و با نزدیک شدن پایان زمستان بزرگ، شرایط برای وقوع رگناروک مهیا میشود؛ یعنی قرار است با آترئوس نوجوان مواجه شویم. نهتنها ظاهر و صدای او دچار تغییر خواهد شد (با وجود عدم تغییر صداگذار آن)، همچنین یک آترئوس باهوشتر و تواناتر را مشاهده خواهیم کرد. باید منتظر ماند تا دید که چطور آتریوس با فهمیدن هویت حقیقی خود، یعنی لوکی (Loki)، کنار میآید.
فریا
یکی دیگر از شخصیتهای کلیدی God of War 2018 فریا (Freya) است که به نسخۀ Ragnarok باز خواهد گشت و قطعاً دیگر آن دوست جادوگر شفابخش ما نخواهد بود. کریتوس در پایان بازی قبل بالدر (Baldur) را کشت و از همان نقطه به بعد، فریا سریعاً به یکی از بزرگترین دشمنان این پدر و پسر تبدیل شد. او اکنون بالهای والکری خود را پس گرفته و با وجودی سرشار از خشم، مصمم به یافتن کریتوس و کشتن اوست. داستان فریا احتمالاً به بخش خارقالعادهای در God of War Ragnarok تبدیل خواهد شد، زیرا با وجود این که در بازی به عنوان دشمن کریتوس و آترئوس ظاهر میشود، یک گذشتۀ دوستانه بین آنها وجود دارد که گمان میکنیم شاید در نهایت متقاعد شود که به این پدر و پسر برای جلوگیری از رگناروک کمک کند.
دشمنان
یکی از مشکلات قابل توجه God of War 2018، تنوع کم دشمنان بازی بود، اما ظاهراً سانتا مونیکا بهبودهایی را در این زمینه انجام داده است. علیرغم اینکه مطمئن هستیم دشمنان جدید بسیاری وارد بازی شدهاند که فقط هنگام عرضه با آنها روبهرو خواهیم شد، ولی مواردی از این دشمنان همین حالا نیز به نمایش در آمدند؛ دشمنهایی از قبیل هیولاهای سوسمار مانند دوپا به نام Grims، موجودات خزندۀ غولپیکری به نام Dreki که میتوانند به درون زمین عقبنشینی کنند و دشمنان نیمه اسب نیمه انسان که Stalker نام دارند.
سپر
در نسخۀ ۲۰۱۸، سپر بیشتر نقش یک وسیلۀ کمکی را داشت و بسیاری از بازیکنان وجود آن را نادیده میگرفتند. از قرار معلوم، سپرها در بازی God of War Ragnarok نقش اساسیتری را ایفا خواهند کرد. بازیکن میتواند از بین طیف وسیعتری از سپرها انتخاب کند و هرکدام از آنها، قابلیتها و ویژگیهای دفاعی خاص خود را دارند. برای نمونه، سپر Dauntless یک محدودۀ زمانی کمی برای Parry دارد، اما اگر آن را به موقع انجام دهید، میتوانید سپر را به زمین کوبیده و یک موج حمله آزاد کنید که دشمنان را گیج کرده و آنها را به هوا میفرستد. از طرف دیگر، سپر Stonewall در دستۀ سپرهای قدرتیتر قرار میگیرد و با این که قابلیت Parry ندارد، میتواند آسیب حملات را جذب کرده و زمانی که به اندازۀ کافی توسط ضربات دشمنان شارژ شد، موجی را روانۀ آنها کند.
جابهجایی
با وجود اینکه درست مانند سیستم مبارزات، بنیان ساز و کار جابهجایی در Ragnarok نسبت به نسخۀ پیشین خود تفاوت خیلی عظیمی نخواهد داشت، اما شاهد تغییرات و موارد جدید کلیدیای در آن خواهیم بود؛ شاید مهمترین آنها جابهجایی به وسیلۀ Blade of Chaos باشد که مانند یک گرپل هوک عمل میکند. طبق نمایشهای بازی تا به امروز، لحظاتی را مشاهده کردهایم که کریتوس با استفاده از تیغههایش، خود را به سمت لبههای مرتفع میکشد، در حالی که در آخرین تریلر، همچنین دیدیم که با استفاده از آنها به محلهای خاصی قلاب میانداخت و با پرتاب خودش فواصل دور را طی میکرد (این قابلیت در بازیهای اولیۀ God of War نیز به چشم میخوردند).
مدت زمان گیمپلی
از همین ابتدا باید اشاره کنم که این موضوع برگرفته از موارد افشا شده است و سونی یا سانتا مونیکا هنوز آن را تأیید نکردهاند. بر اساس گزارش اخیر تام هندرسون (Tom Henderson)، خط اصلی داستان God of War Ragnarok حدود ۲۰ ساعت زمان لازم خواهد داشت (که حدوداً هماندازۀ نسخۀ ۲۰۱۸ است) و سه ساعت و نیم این زمان به کاتسینها اختصاص خواهد یافت. در همین حین، اگر علاوه بر داستان، قصد تجربۀ مأموریتهای فرعی را نیز داشته باشید، ۲۰ ساعت دیگر مشغول تجربۀ Ragnarok خواهید بود. در مجموع، بازی نزدیک به ۴۰ ساعت شما را سرگرم میکند.
قابلیتهای دسترسی
در بازیهای امروزی، توجه به قابلیتهای دسترسی جدید بیشتر شده و در حال افزایش است، علیالخصوص در عناوین فرست پارتی پلی استیشن. در بازی God of War Ragnarok نیز همین اتفاق خواهد افتاد. قابلیتهای دسترسی جدیدی که در پورت PC بازی God of War 2018 شاهد بودیم، به همراه موارد تازۀ دیگر به نسخۀ جدید این فرنچایز اضافه خواهند شد و جمعاً ۶۰ گزینۀ قابل تغییر وجود خواهد داشت.
بازی God of War Ragnarok در تاریخ ۹ نوامبر (۱۸ آبان) سال جاری برای پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ عرضه خواهد شد.
به نظر شما چه تغییرات کلیدی دیگری را در این نسخه خواهیم دید؟
![Moein MM2 Moein MM2](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/95290/1589536493-bpthumb.jpg)
![Khafi Khafi](https://gamefa.com/wp-content/plugins/buddypress/bp-core/images/mystery-man-50.jpg)
![irinos irinos](https://gamefa.com/wp-content/plugins/buddypress/bp-core/images/mystery-man-50.jpg)
![Professor Vergil Professor Vergil](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/146513/1684678169-bpthumb.png)
![Daniyal Daniyal](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/171647/1669409734-bpthumb.jpg)
![o0ashil0o o0ashil0o](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/46917/1649690683-bpthumb.jpg)
![ata.express ata.express](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/27110/1470720907-bpthumb.jpg)
![DARKSIREN DARKSIREN](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/5441/1393738332-bpthumb.jpg)
![man on fire man on fire](https://gamefa.com/wp-content/plugins/buddypress/bp-core/images/mystery-man-50.jpg)
![V3S3MIR V3S3MIR](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/172080/1681630455-bpthumb.jpg)
![Carddragon Carddragon](https://gamefa.com/wp-content/plugins/buddypress/bp-core/images/mystery-man-50.jpg)
![vahid gamer vahid gamer](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/170079/1659012067-bpthumb.jpg)
![یوهان یوهان](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/119914/1682979748-bpthumb.jpg)
![گیمری عادی گیمری عادی](https://gamefa.com/wp-content/plugins/buddypress/bp-core/images/mystery-man-50.jpg)
![𝕿𝖎𝖗𝖊𝖉 𝕿𝖎𝖗𝖊𝖉](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/171866/1684228519-bpthumb.jpg)
![HunTeR007IrN HunTeR007IrN](https://gamefa.com/wp-content/plugins/buddypress/bp-core/images/mystery-man-50.jpg)
![𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988 𝓐𝓵𝓲𝓻𝓮𝔃𝓪_1988](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/41913/1572856574-bpthumb.jpg)
![Max22 Max22](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/98383/1710877350-bpthumb.jpg)
![Kuros Kuros](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/168913/1652738372-bpthumb.jpg)
![Visible 6-tigh man Visible 6-tigh man](https://gamefa.com/wp-content/uploads/avatars/157829/1688054898-bpthumb.jpg)
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی Avowed منتشر شدند
- آیا ایده ساخت Intergalactic از زمان عرضه The Last of Us وجود داشته است؟
- شاید عرضه Xbox Series S یک اشتباه بود
- نگاهی به منابع الهام بازی مورد انتظار Intergalactic استودیوی ناتی داگ
- کارگردان Assassin’s Creed Shadows: بازیکنان اگر بیشتر با یک شخصیت بازی کنند، چیز زیادی را از دست نمیدهند
- مایکروسافت نسبت به سونی بازیهای بیشتری برای پلی استیشن ۵ در سال ۲۰۲۵ منتشر میکند
نظرات
دوستان قصد اسپویل ندارم. من رفتم و داستانش که اسپویل شده رو خوندم (چون لو رفتن بازی واسه من از لذتش کم نمیکنه. واسه GOW 2018 هم ایتدا که به بازی دسترسی نداشتم یک ویدیوی ۸ ساعته از اون رو دیده بودم تا مکی عطشم فروکش کنه). اگر واقعا این داستان اسپویل شده واقعیت داشته باشه، واسه من فوق العاده جذابه.
در ضمن در اسپویل گفته شده که حدود ۵۰ تا ۵۵ ساعت زمان واسه کامل کردنش نیاز هست.
یه داستان دوماه پیش لیک شده بود کامل فقط از بازی که تایم گیم پلی اونجا میگن اگه اون درست باشه که عجیب شاهکار میشه
این اسپویل نبود ولی کرم اسپویل شدن خوداگاهی رو در من افزایش دادd:
سلام دوستان من رو خوندم به شدت ضعیف هست
از وقتی جیمی رایانه اومده مدیر سونی شده همه گیمای سونی لیک میشن از بس مدیریتش ضعیف هست
دقیقا همینطوره بجای اینکه جیم رایان مدیر عامل پلی استیشن باشه مدیر عامل پی سی هستش ( نسخه ی pc بازی گاد ۲۰۱۸ یک میلیون نسخه فروش قانونی داشته و ۱۰ میلیون کرکی بازیش کردند! این یعنی : حالا دلیل اینکه بازیها چرا در گذشته دیر یا به سختی برای pc عرضه میشد و حالا هم که عرضه میشه خیلی بازیها نسخه ی کامپیوترش به وصل شدن دائم نت نیاز هست!) بهر حال چه بخواهیم چه نخواهیم بازیهای pc سریع و بصورت گسترده کرک میشه و این برای سازنده قابل قبول نیست. ولی مثلا ۲ تا ۳ سال زمان برد تا تعدادی از ورژن های خواص ps4 کپی خور شد یا الان بعد از حدود دو سال از عرضه ی ps5 یکی از ورژن های ps5 کپی خور شده. البته که خیلی از pc فن های عزیز و دوست داشتنی الان میاند دیسلایک میدند ولی خودشون میدونند که این موضوعاتی که بیان کردم حقیقت داره.
۵۰ ساعت واسه کامل کردن خود داستانی یا کل محتوای بازی؟
@….Waiting.for.ragnarök
گفته شده ۵۰ تا ۶۰ ساعت زمان برای تکمیل کل محتوای بازی نیازه
خب پس بگیم حداقل ۴۰ ساعت خود داستان بازی
یحتمل ۱۵ الی ۱۰ ساعتم مراحل فرعی
آقا عالی تنها خوبی اسپویل همینه
👏👏👏
حضور هل ( دختر لوکی ) توو رگناروک تایید شده؟؟؟
چندتا نکته رو هم بنده اضافه میکنم. همه از پیش نقدهای ۵ ساعت اولیه بازی توسط سایت های معتبر هستن و ربطی به لیک ها ندارن.
۱. سرعت اتفاقات بازی بسیار بالاست و پشت سر هم اتفاقات فک برانداز رخ میده.
۲. یک منتقد گفته در همین ۵ ساعت ابتدایی بازی تنوع دشمنان از کل بازی قبلی بیشتر بوده.
۳. در همین ۵ ساعت اولیه کلی باس فایت متنوع وجود داشته و دیگه انگار خبری از باس های تکراری ای که فقط اسکینشون فرق داشت نیست.
۴. خشونت بازی بسیار بیشتر از بازی قبلی شده و شاهد قطع عضو هستیم.
۵. گرافیک بازی بسیار بسیار چشم نواز هست، بعضی بافت ها و افکت های برف در بازی از بهترین ها در بین گیم ها هستن و در لودینگ های نسخه ps4 حدود ۵۰ ثانیه و لودینگ های ps5 در حد چند ثانیه هستن.
۶. یکی از منتقدان گیم اسپات گفته که دیگه با زدن جهت پایین روی کنترلر اون قابلیت چرخش سریع ( Quick Turn ) اتفاق نمیوفته. به نظرم این دکمه رو خالی کردن تا شاید بعدا اگه چکش ثور رو گرفتیم با این دکمه انتخابش کنیم.
۷. دکمه مثلث دیگه فقط برای باز پس گرفتن تبر استفاده نمیشه، بلکه وقتی تبر دستتون باشه و نگهش دارین، تبر قدرت یخی میگیره و وقتی شمشیرها دستتون باشه و مثلث رو نگه دارین، زنجیرش رو میچرخونه و قدرت آتش میگیره. حتی با این قدرت های یخ و آتش میشه بعضی از اون حملات قرمز رنگ که نمیشد Parryشون کنیم هم قابل متوقف کردن هستن.
۸. از قابلیت های دوال سنس استفاده زیادی شده. مثلا وقتی تبر رو فرا بخونین هرچی نزدیکتر بشه بیشتر حسش میکنین.
۹. فینیشر های بازی بسیار بیشتر شدن و دیگه مثل نسخه قبلی نیست که اگه هر سلاحی داشتین فینیشرها یکسان بود. حالا هر سلاحی دستتون باشه فینیشرهای خاص خودشو داره.
۱۰. سرعت گیم پلی بازی بالا رفته و حس میکنین مبارزات سریعتر هستن. قابلیت های متعددی هم برای جا به جا شدن توی محیط دارین و میتونین با زنجیر شمشیرها سریع در محور عمودی موقعیتتون رو تغییر بدین.
۱۱. طبق گفته اریک ویلیامز کریتوس ۳ سال گذشته رو مشغول تمرین بوده که بتونه مقداری از قدرت گذشته اش رو به دست بیاره. توی کتاب Lore & Legends هم گفته شده بود کریتوس وقتی از یونان به قلمرو نورس اومد قدرت و حجم ماهیچه قابل توجهی رو از دست داد، عکس های کریتوس در نسخه رگناروک رو هم که ببینین متوجه میشین با این ۳ سال تمرینی که داشته ماهیچه هاشو افزایش داده. در کل توقع نداشته باشین کریتوس پیر قدرت کریتوس یونان رو داشته باشه و اون حرف کوری بارلوگ مبنی بر قوی تر بودن کریتوس پیر طبق این مطالب صحت نداره و انگار طرفدارا رو ترول کرده بوده.
۱۲. بازیگر ثور سنگ تمام گذاشته و به خوبی نقش یک ثور بیرحم و سرسخت رو بازی کرده. علاوه بر این منتقدها گفتن که ثور حسابی با حرفهاش کریتوس رو تحقیر میکنه و طعنه های شدیدی بهش میزنه.
عالی
یه جورایی شده مثل گاد سه چون گاد سه تموم چیزایی که نوشتی توش رعایت شده بود
ولی چیزی که من دیدم برام اصلا جالب نبود
از گیمفا خواهشمندم هر چیزی که قراره از بازی اسپویل کنن توسط کاربرا رو تایید نکنید من فعلا فقط دارم اخبار و از این سایت میخونم
حدس میزنم کدوم اسپویل شما رو برآشفته کرده.
خیالت راحت اون اسپویل حقیقت نداره، البته تا آخر بازی معلوم نیست چه اتفاقاتی بیوفته ولی هر اسپویلی که تا الان شده فقط از همون چند ساعت اولیه بازی بوده و هنوز کسی اتفاقات اواسط و اواخر بازی رو لیک نکرده پس تا این لحظه ای که اطلاع دارم هرکسی غیر از اینها به شما گفت به احتمال زیاد یا دروغ میگه یا لیک ها رو اشتباه متوجه شده.
ضمنا و منطقا حتی اگه هم سازندگان همچین تصمیمی داشته باشن مطمئن باش نمیان اول بازی انجامش بدن و رخ دادن یا رخ ندادنش آخر بازی مشخص خواهد شد.
ولی خب از اونجایی که ممکنه به زودی آخر بازی هم لیک بشه باید خیلی مراقب باشی، اونموقع شاید با اسپویل هایی مواجه بشی که دیگه واقعا درست باشن.
ممنون بابات اطلاعات. فقط قسمتی از مورد ۱۱ درست نیست. درواقع حرف کوری درمورد کریتوس رگناروک بوده ( فکر میکنم ) و به وضوح میشه دید که این سه سال تمرین کرده ( قابل حدس هست )
اون قسمت که گفتید توقع نداشته باشید اندازه گذشته قدرتمند باشه درست نیست ( فقط حدس شما هست ) که با حرف کوری کاملا رد میشه ( کاملا جدی گفته و قصد ترول نداشت )
بزرگترین تفاوت ها که یجورایی نقطه قوت این بازی نسبت به نسخه قبل هم محسوب میشه ، بزرگتر شدن بازی ، افزایش تنوع دشمنان و تغییراتی هست که توی گیمپلی اعمال شده. همین عوامل هم میتونه شانس این بازی رو برای بردن goty افزایش بده
بهتر بود میزدید
* ۱۰ تفاوت dlc گاد اف وار ۲۰۱۸ نسبت به نسخه اصلی*
عجب دی ال سی ۹۰ گیگابایتی عجیبی
گاهی اوقات نه باید لایک کرد نه باید دیس لایک کرد
فقط باید خندید و گذشت کرد🐢🚬
من که تا کنون یه «dlc» که کم کم ۴۰ تا ۶۰ ساعت گیمپلی داشته باشه ندیدم(هرچند که این معیار یا سنجه خوبی نیست)
و تا همین دم که دگرگونی های بنیادی گیمپلی بازی و موارد دیگرش معرفی نشده پیشرفت بسیار چشمگیر و آشکاری در برابر نسخه ۲۰۱۸ داشته
دوست دارم شما که میگی این یه «dlc» به شمار میاد چراییش هم برامون روشن سازی بکنی
امیدوارم چیزی بهتر از «چون یکی از طرفدار های متعصب ایکس باکس گفته منم میگم» داشته باشی
بلاد اند واین و هارت او استون ویچر سه
به فشار خوردن ادامه بده 😊 خدا امثال تو رو از
ما نگیره آخه شما ها مایه افتخار ایران هستید:D
دی ال سی ای که از بازی اصلی بزرگتره؟
البته تغییرات بزرگ بازی هنوز معرفی نشده است که تو اون عکس های لو رفته یکی از تغییرات خیلی بزرگ نسبت به نسخه قبلی همون بود یا سلاح های بیشتر که هنوز معرفی نشدن و خیلی از چیز ها که به صورت سوپرایزی هستن کی از کجا میدونی شاید بعضی از بخش های بازی ما تور بشیم و یه بخش کوچک بازی رو با تور ادامه بدیم (چون گفتن از بازی tlou 2 الهام گرفتن واسه همون میگما) یا یه سوپرایز هایی که احتمالا فکرش رو هم نمیکنیم. حالا الان تقریبا چیز بزرگی از داستان بازی لو نرفته ولی در هفته های آینده بهتون قول میدم که اسپویل های خیلی بزرگتری در راهه و دقیقا مثل tlou 2 میشه . ولی هرچی بشه هم متاش پایین ۹۳ نمیشه بهتون قول میدم
با سلام از سردبیران عزیز گیمفا خواهش میکنم یا اینقد خبر از کریتوس و پسرش نزارن یا اگه میزارین هر نظر که کوچکترین اشاره ای به اسپویل داشت تایید نکنین…
عالی ممنون بابت مقاله
به شخصه یه سری اسپویلا ناخاسته شدم که متاسفانه چندان به مزاق منه طرفدار خوش نیومده
فقط امیدوارم داستان و خراب نکرده باشن
نگران نباش اسپویل ها که اومده اون چیزی که فکر میکنید نیست و اتفاق نیفته حداقل تا آخر بازی
اصن ی حالی شدم .
رفتم آلبوم موسیقی متن ۲۰۱۸رو گرفتم دارم گوش میدم.
تصویر زمینمو سلطان گذاشتم، هر دیقه منتظرم ی خبری بشع..
از اون ور هم دوست ندارم اسپویل بشم …
خدایا بسه دیگه 😭😂
مهم ترینش ثور …
امیدوارم ریتم مبارزات هم کم نوسانتر باشه. جدای از اینکه مهمه مبارزات سریع باشن مهم هم هست که ریتم حفظ بشه نه اینکه دفعتا قطع یا کند بشه. این مشکل در کنار تنوع دشمنان بزرگترین مشکلات گیمپلی ۲۰۱۸ بودند.
دوستان لطفا اگه میشه یه نفر که اسپویل ها رو خونده برام لینکی چیزی بفرسته برام .
حیف که به این زودی فرصت تموم کردن این گیم برام پیش نمیاد
اینطوری که بوش میاد،گاد۲۰۱۸ در مقابل رگناروک،dlc به حساب میاد.
امیدوارم زمان گیم پلی بازی هم از نسخه قبلی بیشتر باشه
دوستان یه سوال برام پیش اومده.. چجوریه که این بازی ها با نهایت ۵۰ میلیون دلار ۳ ساعت کات سین دارن… ولی یکی عین دیزنی برای یه انیمیشن ۱۵۰ میلیون دلار خرج می کنه….. تازه این کات سین ها از فیلم ها هم کیفیت بیشتری دارن
فقط استارفیلد ✍️✅♂️