هرمن هالست: انجین سری Horizon توسط چندین تیم پلی استیشن استفاده میشود
موتور بازیسازی Horizon Zero Dawn ،Horizon Forbidden West و Death Stranding ظاهراً در توسعۀ بازیهای دیگر استودیوهای پلی استیشن نیز به کار میرود.
هرمن هالست (Hermen Hulst)، رئیس استودیوهای پلی استیشن، فاش کرده است که چندین توسعهدهنده از استودیوهای پلی استیشن موتور دسیما (Decima Engine) از گوریلا گیمز (Guerrilla Games) را در ساخت بازیهای خود به کار میبرند.
آقای هالست بهتازگی دربارۀ بهاشتراکگذاری فناوریهای تیمهای زیر پرچم استودیوهای پلی استیشن صحبت کرده است.
در استودیوهای پلی استیشن شاهد بهاشتراکگذاری تکنولوژی هستیم؛ به عنوان مثال، در حال حاضر چندین تیم ما از موتور دسیمای گوریلا گیمز استفاده میکنند. همچنین اهمیت زیادی برای پیشرفت تکنولوژی خود قائل هستیم و ایدهها را با استودیوهای مختلف در میان میگذاریم.
از موتور دسیما برای ساخت Horizon Zero Dawn و دنبالۀ آن، یعنی Horizon Forbidden West، استفاده شده بود. همچنین، کوجیما پروداکشنز نیز آن را برای توسعۀ Death Stranding به کار برد و با توجه به شایعات اخیر حول وجود دنبالهای برای این بازی، ممکن است در دنبالۀ بازی مذکور نیز از این موتور استفاده شود.
Horizon Forbidden West امسال برای پلی استیشن ۵ منتشر شد و با کیفیت بصری و گیمپلی عالی خود مورد تحسین همگان واقع شد. علاوه بر آن، بسیار محتمل است که نسخۀ واقعیت مجازی این فرنچایز، Horizon Call of the Mountain، نیز از موتور دسیما استفاده کند.
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
نظرات
دسیما = آنریل انجین پلی استیشن
یکی از بهترین انجین های صنعت گیم
کاری به مدیریت بد سونی توو موضوع قیمتگذاری و موارد دیگه ندارم اما توو زمینهی مدیریت استدیوهاش فوقالعاده عمل میکنه
البته به نظرم استدیوهای تاپ و قدیمیش دیگه کاملا با سبک و اکوسیستم پلیاستیشن آشنا شدن و بیشتر استدیوهای جدید هستن که دارن آموزش و مدیریت میشن
این تبادل اطلاعات و داراییها باعث سرعت گرفتن و کیفیت بیشتر کاراشون منجر میشه
انگار کار کردن با دسیما خیلی راحتتر و گسترده تر از دیگر انجینای استدیوهای فرستپارتی هستش
برام عجیبه که از انجین ناتیداگ و یا سانتامونیکا چرا استفاده نمیشه
ایکس فنم ولی این بازی خیلی توپه
خیلی هم عالی، متاسفانه هنوز نتونستم ps5 بگیرم دلم میخواست forbidden West رو روی فایو پلی بدم ولی نشد
آخرش رو همون فور بازی کردم و از همون اول بازی تا لحظه آخر مدام میگفتم چقدر یک استودیو میتونه کار بلد و یک موتور بازی سازی میتونه خفن و قدرتمند باشه که روی کنسولی که مال نه سال پیشه بازی با همچین گرافیکی اجرا بشه و اونقدر بهینه باشه که پلیر یادش بره داره با یک کنسول نسل قبلی این بازی رو پلی میده 💙💙
فعلا اینو میدونیم که تو اون لیست لو رفته اسم انجین بالستیک مون رو دسیما زده بود و اینکه میگن بازی بعدی Bend استودیو هم با همین انجین ساخته میشه
اعضای سابق Ballistic Moon اعضای سابق Supermassive Games هستن که رو Until Dawn کار کرده بودن
جالبه بدونی خود Until Dawn هم با دسیما ساخته شده بود تعجبی نداشت دوباره برن سراغ همون
Bend Studio هم خود هرمن هالست قبلا تایید کرده بود تو یکی از مصاحبه هاش و تو لینکدین هم دوباره بهش اشاره شد که بازیشون با دسیما ساخته میشه
انجین خوبیه ولی اصلا در حد آنریل انجین که همه استودیو های مایکروسافت باهاش دارن بازی میسازن نیست
درسته
ولی آنریل انجین ساخته هیچ یک از استودیو های ماکروسافت نیس ولی دسیما ساخته استودیو های پلیستیشنه
#دکل_نوردی_از_مولتی
دسیما تا الان هر چی باهاش ساخته شده فاجعه بوده خدا کنه این یکی ها فاجعه نباشن
از اساسین کرید دایناسوری افق صفر و اساسین کرید دایناسوری نه غربی نه شرقی تا شبیه ساز کولبری
بعضی وقتا فکر میکنم فنبوی پلی استیشنی که میخوای فنبیس اکس باکس رو خراب کنی
مگه میشه انقدر خودزنی 😂
نه فنبوی ایکس باکسه بری تو سایت همسایه همش داره از سونی تعریف میکنه ایکس باکس رو ترول میکنه اینجا برعکس انجام میده چون هویت واقعیش رو داره
فنبویی هم بلد نیس