سازندهی The Callisto Protocol در مورد کمک هوش مصنوعی بازی به خلق وحشت میگوید
رئیس بخش فنی Striking Distance Studios، توسعهدهندهی بازی The Callisto Protocol، به تازگی در مورد نقش هوش مصنوعی، طراحی صدا و موارد دیگر در این بازی صحبت کرده است.
Striking Distance Studios بارها تاکید کرده که وحشت قرار است مهمترین المان در بازی مورد انتظار آنها یعنی The Callisto Protocol باشد. با توجه به تمام تصاویری که تا کنون از این اثر علمی-تخیلی الهام گرفته از Dead Space دیدهایم، به نظر میرسد که ادعاهای آنها حقیقت دارد. حال در مصاحبهای جدید با وبسایت VG247، مارک جونز (Mark Jones)، رئیس بخش فنی این استودیو، کمی در مور جوانب مختلف این تجربه صحبت کرده است.
جونز به خصوص در مورد سیستم هوش مصنوعی به کار گرفته شده در The Callisto Protocol صحبت کرد و گفت که این سیستم نقش بسزایی در افزایش حس وحشت در بازی خواهد داشت. جونز در این باره گفت:
ما هوش مصنوعی فوقالعادهای داریم. بعضی وقتها هوش مصنوعی ما به شما حمله نمیکند. در عوض در مقابل شما وارد یک دریچهی هواکش میشود و عمدا مطمئن خواهد شد که شما او را دیدهاید. در این صورت شما میدانید که دشمن در سیستم هواکش آن مکان حضور دارد و هر لحظه ممکن است از طریق یک دریچهی دیگر به شما حمله کند.
همچنین جالب است بدانید که هوش مصنوعی در The Callisto Protocol به روشهای مختلفی به شما حمله میکند و دشمنان این بازی که Biophage نام دارند روشهای متنوعی را برای حمله به شما در نظر میگیرند:
هوش مصنوعی همیشه به دنبال یافتن بهترین راه برای حمله به شما است. آنها به سبک بازی شما واکنش نشان خواهند داد تا بهتر از نقطه ضعفها استفاده کنند. اگر دائما در طول مبارزه از یک نوع حمله استفاده کنید، دشمن به طرز هوشمندانهای رفتار خود را تغییر خواهد داد. آنها میتوانند خیلی راحتتر شما را بکشند.
جیمز در ادامه گفت که The Callisto Protocol این هوش مصنوعی را با موارد دیگر مثل طراحی صوتی ترکیب میکند تا شاهد افزایش تنش در بازی باشیم:
اولین باری که دشمن به شما حمله نمیکند قطعا کمی سردرگم خواهید شد. چرا که به عنوان گیمر ما عادت داریم که دشمنان در بازی به ما حمله کنند. در این هنگام ما میتوانیم از موتور صوتی خود استفاده کنیم تا سرنخهای ریزی را به شما بدهیم. شاید صدای تلپ تلپ چیزی را ده متر آن طرفتر بشنوید یا شاید صدا از اتاق دیگری بیاید.
بازی The Callisto Protocol در تاریخ ۱۱ آذر ۱۴۰۱ (۲ دسامبر ۲۰۲۲) برای کنسولهای پلی استیشن ۵، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس/اس، ایکس باکس وان و پلتفرم PC منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
نظرات
از ریمیک دد اسپیس ، دد اسپیس تره این بازی !
با اینکه علاقه شدیدی به دد اسپیس دارم ولی باتوجه به عقبه درخشان! ea ، بیشتر برای این بازی هایپم !
اینا چیزای جدیدی نیستن
نترسیدم
what the nice !
سازندگان این بازی چقدر حرف میزنن هرروز یه پست در مورد این بازی منتشر میکنند
امیدوارم این حرفا صحت داشته باشه و واکنش هوش مصنوعی رندوم باشه نه از پیش تعیین شده چون ارزش تکرارش میاد پایین
تغییر روش حمله دشمنان هم نکته جالبیه،
امیدوارم همونوجوری که میگن باشه، اینهمه دارن هایپ میکنن تهش با یه چیز معمولی رو به رو نشیم و بخوره تو ذوقمون
اتمسفر بازی که عالیه، حس بی پناهی و فناپذیری به خوبی حس میشه که لازمه ی یه همچین بازییه، سیستم قطع عضو هم عالی بنظر میاد البته باید تجربش کرد تا ببینیم اغراق کردن در توصیفش یا نه
بازی بیشتر از ریمیک دد اسپیس به دل میشینه، کلا حس بهتری بهش دارم تا ریمیک
بیصبرانه منتظرشم
من دارم از هایپ پاره میشم ؛)