برای تجربهی Dragon Age 4 نیازی به سهگانهی اصلی ندارید
بازی Dragon Age 4 یا همان Dragon Age: Dreadwolf ممکن است یک دهه پس از آخرین نسخهی این سری یعنی Inquisition منتشر شود. خبر خوب این است که برای درک داستان این بازی نیازی به تجربهی سهگانهی اصلی Dragon Age ندارید.
بازی Dragon Age: Dreadwolf با در نظر گرفتن طرفداران قدیمی و جدید سری Dragon Age توسعه یافته است. روز گذشته بایوور (BioWare)، توسعهدهندهی بازی، در قالب یک پست بلاگ به صحبت در مورد روند ساخت بازی Dragon Age 4 پرداخت. یکی از مهمترین مسائل برای این استودیو رسیدن به یک تعادل برای طرفداران قدیمی و جدید این فرنچایز بوده است.
به زبان ساده باید گفت که بایوور معتقد است که این بازی مناسب هر دو دسته خواهد بود. بایوور خواسته مطمئن شود که بازیکنانی که با جهان Thedas آشنا نیستند احساس سردرگمی نکنند. Sylvia Feketekuty، نویسندهی ارشد این بازی، گفته که با توجه به فاصلهی زمانی بین Dragon Age 4 و Dragon Age 3 باید مطمئن شد که تعادلی بین ارائهی داستان برای طرفداران قدیمی و جدید وجود دارد.
این بدون شک خبر خوبی است، چرا که آخرین نسخهی سری Dragon Age یعنی Dragon Age Inquisition در سال ۲۰۲۳ نه ساله میشود و ممکن است تا زمان انتشار احتمالی Dragon Age 4 در سال ۲۰۲۴، یک دهه از آخرین نسخهی این فرنچایز گذشته باشد. خصوصا با توجه به اینکه برخلاف Mass Effect قرار نیست شاهد شروع دوبارهای باشیم و به جهان بنا شدهی Thedas باز خواهیم گشت.
Dragon Age 4 مدت زیادی است که در دست توسعه بوده و بالاخره امسال در ماه ژوئن شاهد رونمایی از نام کامل آن یعنی Dragon Age: Dreadwolf بودیم. طبق گزارشات روند توسعهی این بازی یک بار کاملا ریبوت شده و پس از شکست Anthem المانهای لایو سرویس از آن حذف شدهاند. خوشبختانه قرار است شامل یک تجربهی اکشن ماجرایی کاملا تکنفره باشیم.
گزارش دیگری در اوایل سال جاری مدعی شد که بازی Dragon Age 4 قرار است در سال ۲۰۲۳ منتشر شود و خبری از ریمستر سهگانهی اصلی نخواهد بود.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
نظرات
البته همه نسخه هاش اینطوری بودن چونکه رابطه ضعیفی بین هم دارن اونم توسط واریک اما بازم تجربه سگانه خالی از لطف نیست مخصوصا نسخه ۲ و ۱.
نسخه دومش خیلی بد بود 😑
دا: نسخه دومش بهترین نسخشه. حالا دسته که ژانر ار پی جی نسبتا ضعیفی داشت ولی بازی کردنش به عنوان یک بازی معمولی بسیار عالی و لذت بخش بود و با هیزینه کم اینو ساختن.
درضن اتمسفرش یطوری طراحی شده بود که تا امروز این فرنچایز نه قبلتر و نه در نسخه سوم تونسته اون اتمسف زیبارو به این خوبی بسازه… یک اتمسفر شاهکار و خاص که قشنگ میتونه دنیای دراگونها و الفها و غیره را به گیمرها القا بکنه.
کلی باسفایت خفن ابهتی و چالشی… باسفایتهای مخفی خینتکار و متحد و حیلهگر نفوذی
من که چندین بار پلی دادم بار واریو و چندباری با ایمیج و یبار با هانتر… بعد شما میگی “خیلی بد بود” توصیه میکنم با دقت بازیش کنی براح.
فقط مبارزات رو مدرن کنن دیگه عالی میشه … نسخه قبلی همچیش شاهکار بود ولی این نسخه اگه بخوان مبارزات رو تغییر ندن و همون حالت نگه داشتن ی دکمه و ضربات کارکتر باشه خیلی ها جذبش نمیشن…
منظور شما از مدرن چیه؟ یعنی گیمپلی جدید یا کلا بازیو مدرنیته بکنن؟ در مود تک کلیکی بودن مبارزات با شما موافقم ولی خوب این بازی ار پی جی هست و یجورایی نیمه استراتیژی هستش برا همین این امر خیلی طبیعیه و بازیرو باید با لول زدن و خوب اپ گرید کردن پیش به جلو ببریم.
من با لول دیزاینش یکم مشکل دارم و دوست دارم یجورایی وسیعتر باشه تا بهتر از گیم پلی لذت ببریم.