10 بازی فوق‌العاده که سیستم کنترل فاجعه‌باری داشتند
10 بازی فوق‌العاده که سیستم کنترل فاجعه‌باری داشتند
10 بازی فوق‌العاده که سیستم کنترل فاجعه‌باری داشتند
10 بازی فوق‌العاده که سیستم کنترل فاجعه‌باری داشتند
10 بازی فوق‌العاده که سیستم کنترل فاجعه‌باری داشتند
10 بازی فوق‌العاده که سیستم کنترل فاجعه‌باری داشتند

۱۰ بازی فوق‌العاده که سیستم کنترل فاجعه‌باری داشتند

ابوالفضل مناف زاده
۱۶:۲۹ ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
10 بازی فوق‌العاده که سیستم کنترل فاجعه‌باری داشتند

گاهاً مشکلی ماورای مشکلات رایج در بازی های ویدیویی گریبان یک اثر هنری فاخر را می‌گیرد و آن‌ها را برخلاف ماهیت سرگرم کننده‌شان به عناوینی طاقت فرسا تبدیل می‌کند.

ممکن است جمله‌ی «هیچ بازی‌ای کامل نیست» به یک کلیشه تبدیل شده باشد، اما به هر حال حقیقت دارد. حتی برخی از بهترین بازی‌ها نیز دارای نقص‌هایی هستند و اغلب این نقص‌ها می‌توانند از نوعی باشند که نادیده گرفتن آن‌ها اصلاً آسان نیست. به عنوان مثال، در طول سال‌های اخیر ما بیش از چند بازی را تجربه کرده‌ایم که به طور کلی فوق‌العاده بودند، اما سیستم کنترل فاجعه‌بار یا حداقل ضعیفی داشتند. در این مقاله به معرفی ۱۰ بازی این چنینی خواهیم پرداخت.

Red Dead Redemption 2

10 بازی فوق‌العاده که سیستم کنترل فاجعه‌باری داشتند

این مقاله را با برجسته‌ترین بازی چند سال اخیر که در زمینه‌ی کنترل مشکلاتی داشت آغاز می‌کنیم. بازی تحسین شده‌ی Red Dead Redemption 2 قطعاً یک شاهکار و یک بازی شگفت‌انگیز از بسیاری از جهات است، اما این موضوع نمی‌تواند مانع آن شود که از سیستم کنترل آن گلایه نکنیم.

سیستم کنترل این بازی به صورت مداوم مورد انتقاد قرار گرفته است. البته، درک این که چگونه اثر هنری راکستار (Rockstar) از این نظر مورد انتقاد قرار می‌گیرد نیز چندان دشوار نیست. اجرای بازی با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه به وضوح تاخیر ورودی در بازی را نمایان می‌کند و حرکت سنگین شخصیت درون بازی هم به این تاخیر و کندی می‌افزاید. ناگفته نماند که گزینش دکمه‌ها روی کنترلر در این بازی هم چندان چنگی به دل نمی‌زند و این موضوع را کسانی که دکمه‌ی X کنترلرشان بر اثر تجربه‌ی این بازی از کار افتاده است به خوبی درک می‌کنند.

Grim Fandango

10 بازی فوق‌العاده که سیستم کنترل فاجعه‌باری داشتند

با توجه به ماهیت ژانر ماجراجویی، انتظار می‌رود که بازی‌های این ژانر دارای سیستم کنترل ساده باشند. مخصوصاً در دهه‌‌ی ۱۹۹۰ و زمانی که بازی‌های ماجراجویی در اوج محبوبیت خود بودند، این موضوع دوچندان صادق بود و بیشتر آن‌ها تجربه‌ای در قالب یک بازی اشاره و کلیک ارائه می‌کردند. البته بازی Grim Fandango یک بازی اشاره و کلیک نبود و در عوض ترجیح می‌داد تا از سیستم کنترل متفاوتی استفاده کند. این موضوع به خودی خود و به اندازه‌ی کافی عجیب بود و متاسفانه باعث شد تا سیستم کنترل این بازی به تجربه‌ی بازی لطمه بزند. ناگفته نماند که نسخه‌ی ریمستر این بازی سعی دارد تا حد امکان سیستم کنترل آن را بهبود ببخشد.

Gothic

10 بازی فوق‌العاده که سیستم کنترل فاجعه‌باری داشتند

بازی نقش‌آفرینی Gothic ممکن است غول ژانر خود نباشد، اما مطمئناً در آن دوره برای خود طرفدارانی پرشمار پیدا کرده است. این بازی به وضوح نقاط قوت خاص خودش را دارد که مستحق تحسین شدن هستند، اما سیستم کنترل بازی به تنهایی می‌تواند طاقت فرسا باشد. این موضوع نه تنها روی سرعت بازی تاثیرگذار بود، بلکه طرح کلی کنترل را هم پیچیده می‌کرد. در حقیقت، اعمال بسیار ساده در بازی نیازمند تسلط به سیستم پیچیده و وحشتناک کنترل بازی داشتند. جالب است بدانید که شرکت تی‌اچ‌کیو نوردیک (THQ Nordic) یک بازسازی کامل از Gothic را در حال توسعه دارد، بنابراین امیدواریم شاهد بهبودهایی در سیستم کنترل آن باشیم.

Shadow of the Colossus

10 بازی فوق‌العاده که سیستم کنترل فاجعه‌باری داشتند

انتقاد از سیستم کنترل چیزی است که Shadow of Colossus به آن عادت کرده است. این عنوان کلاسیک اکشن ماجراجویی از زمانی که برای اولین بار برای کنسول پلی استیشن ۲ در سال ۲۰۰۵ عرضه شد، مورد تحسین قرار گرفت، اما حتی در آن زمان هم به دلیل سیستم کنترل خود مورد انتقاد قرار گرفت و البته همین انتقادها به نسخه‌ی ریمیک آن وارد شد. در حقیقت، بسیار عجیب است که نسخه‌ی بازسازی شده‌ی این بازی نیز دارای مشکلات کنترل هستند و در هنگام تجربه‌ی بازی بارها با پلتفرمینگ‌هایی که به دلیل سیستم کنترل بد این بازی عذاب آور هستند روبرو می‌شویم. همچنین، دوربین بازی هم ایرادات متعددی دارد و گاهاً به تجربه‌ی بازی ضربه می‌زند.

Resistance: Retribution

10 بازی فوق‌العاده که سیستم کنترل فاجعه‌باری داشتند

در حالی که استودیوی اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) در حال توسعه‌ی سه گانه‌ی Resistance برای پلی استیشن ۳ بود، استودیوی بِند (Bend) یک نسخه‌ی اسپین آف از این بازی را برای کنسول PSP با نام Resistance: Retribution منتشر کرد. این بازی به طرز شگفت‌آوری جذاب بود و بخش کمپین تک نفره‌ی آن به وضوح یکی از بهترین بازی‌های داستان محور در آن سال را رقم زد. با این حال، جای تعجب نیست که کنترل‌های این بازی در برخی مواقع مشکل ساز باشند، چرا که کنترل پلی استیشن ۲ در زمینه‌ی کنترل محدودیت‌هایی داشت که هدف‌گیری را بسیار چالش برانگیز می‌کرد.

Metal Gear Solid: Portable Ops

10 بازی فوق‌العاده که سیستم کنترل فاجعه‌باری داشتند

بازی Metal Gear Solid: Portable Ops چیزی شبیه به Resistance: Retribution و یکی دیگر از اقتباس‌ها برای کنسول دستی سونی بود و علی‌رغم نقاط قوت نسبتاً کمی که داشت، بیش از همه به دلیل محدودیت‌های کنسول PSP در بخش کنترل نا امید کننده لقب گرفت. هر کسی که این بازی را تجربه کرده است متوجه خواهد شد که از کنترل‌های دوربین گرفته تا چیزهایی مانند حرکت در هنگام استفاده از آیتم‌ها چقدر در این بازی عذاب آور بودند. در حقیقت، شما حتی نمی‌توانستید دوربین را در حین حرکت کنترل کنید که این موضوع برای یک بازی مخفی کاری بسیار عجیب است.

The Legend of Zelda: Skyward Sword

10 بازی فوق‌العاده که سیستم کنترل فاجعه‌باری داشتند

بدیهی است که بازی The Legend of Zelda: Skyward Sword به دلیل نمایش فاجعه بار خود در رویداد E3 2010 و همچنین سیستم کنترل فاجعه بار‌تر باید در این لیست قرار می‌گرفت. نینتندو با The Legend of Zelda: Skyward Sword قمار کرد و بازی را کاملاً حول کنترل‌های حرکتی خود ساخت و در حالی که این موضوع روی کاغذ یک ایده‌ی هیجان‌انگیز بود (مخصوصاً برای یک بازی طراحی شده حول محور مبارزه با شمشیر)، اما به سرانجام نرسید. همانطور که نینتندو می‌خواست و به وضوح گیمرها نمی‌خواستند، این بازی نیازمند حرکت دستان گیمرها برای ساعات طولانی و به منظور کنترل کردن لینک بود.

Killzone 2

10 بازی فوق‌العاده که سیستم کنترل فاجعه‌باری داشتند

اگر بخواهیم منصف باشیم، تعداد قابل توجه‌ای از طرفداران Killzone 2 می‌توانند ادعا کنند که کنترل‌ها و سیستم حرکتی بسیار منحصر به فرد این بازی بخش مهمی از تجربه‌ی آن بوده است و این موضوع یکی از ارکان موفقیت این بازی می‌تواند لقب بگیرد. اما در نقطه‌ی مقابل بسیاری از گیمرها از سبک و سیاق گوریلا گیمز (Guerrilla Games) در قبال سیستم کنترل این بازی انتقاد کردند. پس از عرضه‌ی Killzone 2 بسیاری به دلیل حرکات و هدف‌گیری‌های بسیار سنگین و تنظیمات کنترل بازی به این بازی انتقاداتی وارد کردند و صرف نظر از این که آیا با این نظرات موافق هستید یا خیر، نمی توان انکار کرد که تسلط به بازی نیاز به تمرین فراوانی دارد.

Monster Hunter 4

10 بازی فوق‌العاده که سیستم کنترل فاجعه‌باری داشتند

بازی Monster Hunter تا حد زیادی خود را با بازی Monster Hunter World که در سال ۲۰۱۸ عرضه شد اثبات کرد. این مجموعه در این نسخه هم از نظر کنترل و هم از نظر فنی به یک ثبات کلی و قابل قبول رسید. قبل از این بازی شاهد سیستم کنترل بسیار چالش‌برانگیز در مجموعه بازی‌های Monster Hunter بودیم. به عنوان مثال، بازی Monster Hunter 4 که ابتدا برای 3DS عرضه شد، سیستم کنترل خود را با تنها به یک پد دایره‌ای خلاصه کرد. این بازی به همین دلیل است که در صفحه نمایش‌های لمسی تجربه‌ی بهتری ارائه می‌کند و تجربه‌ی آن توسط 3DS با توجه به اندازه کوچکش می‌تواند به راحتی منجر به سندرم تونل کارپال شود.

Kid Icarus: Uprising

10 بازی فوق‌العاده که سیستم کنترل فاجعه‌باری داشتند

بازی Kid Icarus: Uprising احتمالاً بیش از بقیه سزاوار حضور در این فهرست است. البته، نمی‌توان انکار کرد که Kid Icarus: Uprising از بسیاری جهات یک بازی عالی لقب می‌گیرد. این بازی گیم‌پلی‌ای حول محور تیراندازی سوم شخص دارد و در بسیاری از فهرست‌ها به عنوان بهترین بازی 3DS لقب گرفته است. با این حال، به راحتی می‌توان به خاطر کنترل این بازی کلافه شد و قید ادامه‌ی تجربه‌ی بازی را زد. در حقیقت، محدودیت‌های کنسول مذکور در زمینه‌ی کنترل باعث می‌شدند که بازی Kid Icarus: Uprising گاهاً بسیار عذاب آور شود.

منبع: GamingBolt


به نظر شما کدام بازی می‌توانست در این فهرست حضور داشته باشد؟

.milad saMohsen bakhtiarihoseinmDota2dbanished04Rondaᚱ.ᚻgigachad_assaissnژنرال اردکtommy vercettiرانندهDARKSIRENAlireza1882گوربه ماهی˝KianAhmad✎﹏ȏṃıԀA Slasharminmore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

10 بازی فوق‌العاده که سیستم کنترل فاجعه‌باری داشتند
10 بازی فوق‌العاده که سیستم کنترل فاجعه‌باری داشتند
10 بازی فوق‌العاده که سیستم کنترل فاجعه‌باری داشتند
10 بازی فوق‌العاده که سیستم کنترل فاجعه‌باری داشتند
10 بازی فوق‌العاده که سیستم کنترل فاجعه‌باری داشتند
10 بازی فوق‌العاده که سیستم کنترل فاجعه‌باری داشتند
10 بازی فوق‌العاده که سیستم کنترل فاجعه‌باری داشتند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Fume knight گفت:

    با اختلاف میلیارد کیلومتری گان پلی kill zone 2، بهترین تاریخه و کاد و …. هزار سال دیگم بهش نمیرسن چون دنبال ساخت یه شوتر کژوال و همه پسندن.

    Dota2COBALTAhmad_bkWitcherLone wolfAlex Mercertommy vercettiالطائرDARKSIREN™Patrickmore
  • Daniallox😃 گفت:

    رد دد کنترلش باید اپشن میبود
    فکر کن تو اون جهان زیبا بدون ترس از تموم شدن دمای اسب با سرعت حرکت کنی

    Babayagatommy vercettiArshia.1Mario_41کفتر گیمینگBrainiac( خداحافظ )Charlie ChaplinamirAMIRALI MORGAN ⭐ استارفیلد فن شدمArthur morganmore
    • Ghost گفت:

      کارکتر ها تو رد دد ۲ علاوه بر انیمیشن حرفه ای، فیزیک و وزن دارن ، نمیشه توقع جابه جایی لحظه ای داشت! البته منکر این نیستم که رد دد کنترلش خیلی کنده ولی خیالم راحته که این وضع تویVI به حالت تعادل و ایده میرسه.
      قطعا میشه گفت المان های واقعگرایی اکثرا به بازی عمق میبخشن و تجربه رو لذت بخش تر میکنند. همونطور که رویاپردازی زیاد بازی رو از حالت طبیعی و قابل تحمل خارج میکنه. ما به عشق این بازی میکنیم که داریم یه کارکتر تو قامت انسان با (چهار دست و پا )رو کنترل میکنیم نه یه اژدها یا دایناسور. بازی ها به ازای تشابهشون به واقعیت دل عاشقان گیم رو میبرن مثالش هم GTA که شهرتش سر به فلک کشیده

      Goodbye GamefaDaniallox😃RezaBlack Swordsman
  • Emad گفت:

    وای یادش بخیر میخواستم رد دد و تموم کنم ۲ تا دسته عوض کردم 😄😄
    ولی یادش بخیر چه دورانی بود 😔

    Matin BarkatHitaseparshia.ya.moollieMario_41بیگ اسموکCambyses The ThirdBrainiac( خداحافظ )Master bladeJoel Morganmore
  • Metal Gear Solid: Portable Ops واقعا اذیت کننده بود کنترلش، حتی پیس واکر هم همینطور بود، البته کمتر. من چون رو دوربین یکم حساسم پورتال آپس خیلی دوربینش رو مخم بود واس همین بجز همون بار اول دیگه سراغش نرفتم.
    در کل بنظرم اگه رو پی اس پی پورت نمیشد خیلی بهتر بود. گیم مخفی کاری واس پی اس پی زیاد مناسب نیست بنظرم. همین پورتال آپس همونطور ک تو متنم گفته شد بیشتر مشکلاتش مربوط ب محدودیت های پی اس پی بود.

    SirAmirراستین کولهlie?notothegametime پیج رسمی اینستاگرامبیگ اسموکSpider-ManBrainiac( خداحافظ )Master bladeمارتین فورد(شیفته عظمت غلام)Daniallox😃
    • Daniallox😃 گفت:

      اخه کیفیت مانیتوره پی اس پیم مخفی کاریو سخت میکنه

      Big Bossراستین کولهبیگ اسموکCambyses The ThirdBrainiac( خداحافظ )Minecrosoنیون اکانت بسازMaster blade𝔸𝕓𝕠𝕝𝕗𝕒𝕫𝕝
    • یکی از مشکلاتش یک جوی کانه بودنش بود که کلا تو گیم هایی مثل سری اویل و مست وانتد و یا کالاف دیوتی ها اصلا بدون اون جوی کان راست نمیشه گیم رو به خوبی تجربه کنی.
      فقط و فقط پی اس ها بهترین تجربه رو می دادند چون جوی کان راست شوت می کرد تو اون نسخه ها اون زمان و دریبلش باR1بود که با چند بار زدن روش یا نگه داشتن یا ترکیبش با چند دکمه دیگه هم زمان می شد تکنیک بزنی.
      مثلا همون دکمه لغو شوت تو نسخه پی اس های پلی۲ وجود داره ولی خیلی باید دست هات سریع باشه به خصوص نسخه های دومش که برای پلی۲ منتشر شد و سرعت اون حرکت به حدی باید می بود که انگار باید انگشتات بهش چوب وصل کنی تا سریع بشه اون دکمه هارو زد.

      Brainiac( خداحافظ )𝔸𝕓𝕠𝕝𝕗𝕒𝕫𝕝Daniallox😃
  • Savage گفت:

    رزیدنت اویل چهار هم اضافه کنید و به همین دلیل پاکش کردم سراغ ریمیک هم نمیتونم برم….

    میشه دویل می کرای یک هم گفت

    Big BossAmir :))SepehrarminfbjgTomبیگ اسموکRichmanSpider-ManAvelonemore
  • kingp گفت:

    خوب وقتی که یدفعه از پای spider man یا assassin creed یا witcher 3 بلند شیم پای red dead 2 بشینیم باید هم همچین سطح دید کوته بینانه ای در مورد کنترل بازی داشته باشیم و انتظار فرفره داشته باشیم.
    آیا حرکات فیزیکی بدن ما در دنیای واقعی شبیه کدام بازی فوق است؟ RDR2 به بهترین شکل فیزیک کنترل یک انسان در دنیای واقعی طراحی کرد
    و از تیتر (۱۰ بازی فوق‌العاده که سیستم کنترل فاجعه‌باری داشتند) معنی جز خودنمایی و جذب بیننده وجود ندارد./

    ™PatrickAmir :))Mohammad Ali PSIarshia.ya.moᚱ.ᚻZodiacHannaH˝KianSirAmirBlack Swordsmanmore
    • آیا همه چیز یک بازی ویدیویی باید عیناً مثل دنیای واقعی باشه؟ اگر اینطوریه که تجربۀ بازی‌های ویدیویی شبیه یک پروسه طاقت فرسا میشه. واقع‌گرایی برای بازی‌های ویدیویی همیشه مساوی با خوب و عالی بودن نیست، اکثر اوقات واقع‌گرایی دست و پای پلیر رو میبنده و محدودکننده‌اس و خیلی از اوقات حتی سازندگان هم میتونن به یه سری سیستم‌ها و پارامترهای واقع گرایی دست پیدا کنن ولی هیچوقت در بازی اعمال نمیکنن چون بازی رو حوصله سر بر میکنه مثل پارامتر گرسنگی و تشنگی و پلیس‌های واقعاً پیگیر و …

      سیستم کنترل IV و V و RDR 2 شاید از نظر بصری و انیمیشینی خیلی واقعی و زیبا باشه ولی نمیدونم از نظر کارایی و عملی چجوری واقع گرایانه‌اس، بیش از این که احساس غوطه‌وری بده و فکر کنی تو شخصیت اصلی هستی، آنقدر با تاخیر کاراکتر اصلی داخل بازی حرکت میکنه، که احساس میکنی داری به آرتور مورگان یا نیکو یا مایکل دستور میدی به سمتی حرکت کنن.

      بنابراین اون قضیه کوته فکری در رابطه مقاله برام عجیبه، چون اتفاقاً کسی که تک بعدی فقط قضیه «ظاهر زیبا و واقعی» رو در نظر میگیره، برام بیشتر تعجب‌برانگیزه.

      COBALTAmir :))arshia.ya.moژنرال اردکtommy vercetti™PatrickSirAmirراستین کولهDr.AliBlack Swordsmanmore
      • snowgirl گفت:

        والا ردد۲ که روان ترین انیمیشن هارو داره بین بازی های راکستار
        همه چیز هم نباید واقعی باشه ولی این دلیل میشه سازنده سبک خودشو جا نکنه تو بازی ؟
        حرف منم این نیست که بی نقصه ، بحث اینه الان خیلی دارین بیش از حد کند نشونش میدین

        gigachad_assaissnAmir :))Mohammad Ali PSIarshia.ya.moHannaHBlack Swordsmanarminسگ غمگینKratosPotgmore
        • برای من، سیستم کنترل کند RDR 2 پیچیدن، راه رفتن، دور زدن ناگهانی و … بیش از این که لذت‌بخش باشه، اعصاب خرد کن بود، کندی کاراکتر اصلی به «واقع گرایی» کمک می‌کرد، به «لذت بردن» از تجربه کمک نمیکرد. این موضوع با چیزهای زیادی گره میخورد و خیلی مبحث طولانی‌تریه نسبت به انیمیشن و چیزی که فکر میکنید. مثلاً Layout دکمه‌ها بیش از حد اشتراک داره، یه مشکلی مشابه با elden ring که اونم با پیام‌های روی زمین و دکمه‌های مشترکی که ممکن بود حین مبارزه اشتباها باهاش interact کنید. داخل rdr 2 دکمه‌های interact نشانه‌گیری و شوتینگ خیلی جاها مشابهه. (l2)

          قضیه انیمیت کردن تمامی تعامل‌ها، همیشه به لذت بخش شدن بازی کمک نمیکنه، حتی میتونم در این مورد بحث کنم که حتی به «واقعی» شدن بازی هم کمک نمیکنه و برعکس از واقعی شدن دورش میکنه.

          gigachad_assaissnAmir :))Mohammad Ali PSIarshia.ya.moژنرال اردکالطائرᴘᴏʀɪBlack SwordsmanarminArthur.Morgan.18more
        • بحث همین هست ما دو سطح توقع از بازی داریم و هر بازی هم با بازی دیگه فرق اساسی داره
          مثل از مرد عنکبوتی انتظار داشته باشی مثل ادم راه بره و از در و دیوار بالا نره که اشتباه است
          ولی ردد۲ ، gta قرار مارو در نقش یک ادم عادی قرار بده و حرکات و فیزیک هر چه نزدیک واقعیت باشه برای ما قابل لمس تر و قابل درک تره
          به شخص با ردد۲ و گیمپلیش حال کردم(البته تجربه رو pc)
          بحث اینه اینجوری نوشتید فاجعه یعنی اون منتقدا ها اصلا گیم پلی رو تو نمرشون تاثیر قرار نمی دادن که متاها کلا مشکل داره می شه و اگر قرار می دادن چرا متاش اینقدر بالاست
          بله بازی بی ایراد نیست ولی اینکه کلمه فاجعه کنار شاهکار بیاری غیر قابل باوره و یک نوع تناقض محض هست

          gigachad_assaissn⃤‎ PARTiSANarminRezaسگ غمگینsnowgirltothegametime پیج رسمی اینستاگرام
      • kingp گفت:

        دوست عزیز
        بازی ها که مثل هم نبایند باشند نیاز به همه نوع تجربه و تنوع داریم
        و محدودیت در این بازی نشان دهنده آزار نیست بلکه برعکس لذت بردن بشکل خاص هست
        در سبک کنترل این بازی همانطور که اشاره کردید باید تمام زحمت حرکت خود بازیکن بکشه
        فرمان به کلید آنالوگ یعنی قدم زدن آهسته
        مثال دکمه A : با ریتم آهسته زدن حرکت تند تر شخصیت
        و مداوم و سریع زدن یعنی دودین
        تمام مشکل بعضی ها باور کنید همین موضوع است کنترل حرکتی شخصیت دستی انجام میشه نه اتوماتیک

        Amir :))⃤‎ PARTiSANBlack SwordsmanarminGoodbye Gamefaسگ غمگینKratostothegametime پیج رسمی اینستاگرامBrainiac( خداحافظ )Potgmore
        • بازی ها مثل هم نباید باشن، اما بازی‌ها برای ۱- متفاوت بودن ۲- واقع‌گرایی مطلق، نباید در قضیه‌ای بد باشن. واقع‌گرایی به نظرم در خیلی از موارد بیش از این که سخت و چالش برانگیز باشه، دست و پاگیره و برای دست و پاگیر بودن سازنده ها اعمالش نمیکنن. این که راکستار تصمیم گرفته سیستم کنترل به این شکل طراحی کنه، باید پای لذت‌بخش نبودنش هم باشه. هر تصمیم به تجربه‌ای منتهی میشه.
          یعنی الان اگر با دکمه‌ای هم قرار بود نفس کشیدن شخصیت اصلی تحت کنترل پلیر باشه و مجبور باشید ۴ ثانیه‌ای یه بار دکمۀ X رو فشار بدید، باز هم میومدید دفاع میکردید و میگفتید «ببین واقعیه، ببین زحمتش دست پلیره و …؟»

          گیمر خاص پسندgigachad_assaissnAmir :))الطائرژنرال اردکSirAmirBlack SwordsmanarminArthur.Morgan.18Goodbye Gamefamore
          • ببین آقای کریمی اگر حرفه ای بودی این حرفو نمیزدی
            چون توی تنظیمات بازی بری رو تنظیمات کنترل و از رو حالت استاندارد روی حالت standard fps 2 اگر اشتباه نکنم قرار بدی دیگه لازم نیست پشت سر هم هی دکمه x یا همون A ایکس باکس ضربه بزنی
            اگر فقط دوبار روی دکمه R1 بزنید خود شخصیت سریع میدود اگر یه بار ضربه بزنی آروم میدود

            gigachad_assaissnAmir :))Black SwordsmanarminArthur.Morgan.18Goodbye Gamefaسگ غمگینtothegametime پیج رسمی اینستاگرام
            • جایی من از دویدن بازی صحبت کردم؟ بحث من چیز دیگری بود دوباره از اول بخونید.

              arminBrainiac( خداحافظ )Charlie Chaplin
              • من حرف های بالا تر شما هم خوندم
                شما میگی که بازی جوریه که انگار به شخصیت داری فرمان میدی نه اینکه جاش بازی کنی
                خب این مسئله فقط موقع راه رفتن آروم شخصیت به وجود میاد ولی وقتی شما میدویی کاملا با حرکتی که با دسته انجام میدی کاراکتر هم انجام میده
                اصلا بذارید من یه مثال خوب برای شما بزنم
                ایراد شما مثل این میمونه بگید چرا فورزا هورایزن انقدر سخت میپیچه همه چی نباید انقدر واقع گرایانه و سخت باشه چون از لذت بازی کاسته میشه بجاش کنترل ماشین های نید فور اسپید نگاه کنید چقدر خوبه مثل جت می‌پیچه یا هندلینگ بازی های یوبیسافت نگاه کنید چقدر راحته انگار ماشین اسباب بازیه

                tothegametime پیج رسمی اینستاگرامBlack SwordsmanMãhdīærarmin
      • بحث بحث واقع گرایانه و … ک نیست بحث گیم پلی هست
        بنده رو pc پلی دادم به جز قسمت لوت کردن (نظر شخصی) که اونم برای چند بار اول زیبا هست ولی باید یه گزینه اختیاری می زاشتن که لوت سریع باشه یا واقع گرایانه(مثل صحنه آهسته شدن تیرهای Sniper Elite که گزینه اختیاری داره)بقیه موارد اذیت نمی کرد – و همه چیز بازی جذاب و به موقع بود ، اتفاقا واقع گرایانه بودن باعث می شه ارتباط بهتری برقرار کنیم – چیز که از واقعیت دوره چطور می تونه مارو کانکت کنه

        تیتر زده کنترل فاجعه‌باری که در شان این بازی ها چنین کلمه ای نیست
        شاهکار + فاجعه یکجا جمع نمی شه
        خوب معلوم هر سایتی برای باز شدن پستش و جذب مخاطب باید تیتر های اغراق امیز بزنه
        ولی واقعا لازم هست یک شاهکار به خاک و خون بکشیم برای بازدید

        gigachad_assaissnBig BossBlack Swordsmanarminشادمن 3Brainiac( خداحافظ )SirAmirAMIRALI MORGAN ⭐ استارفیلد فن شدمtothegametime پیج رسمی اینستاگرامkingp
        • به نظرم کنترل rdr 2 چیزی جز فاجعه نیست بالاتر دو بار توضیح دادم. البته نظر شما هم قابل احترامه.

          Amir :))mory6ژنرال اردکAlireza1882˝KianBig BossBlack SwordsmanarminArthur.Morgan.18Goodbye Gamefamore
          • خب پس با یک گیم پلی به قولا فاجعه بازی چطور تونسته متای ۹۷ گرفت و یوز هم ۸.۷ آیا گیم پلی در بازی دخیله یا دخیل نیست
            نظر شما خیلی محترم ولی فکر کنم به خاطر تیتر مقاله حاظرید تمام عیار دفاع کنید
            به هر حال مهم لذتی هست که گیمر ها می برن و این رو فروش، متا و نظر گیمرها سراسر دنیا و (خود شخصی که می خواد از بازی لذت ببره) به بهترین شکل ثابت می کنه – بازی ردد۲ در اوج خودش بوده و به همین دلیل انتظارات از gta vi فراتر از انتظار شده
            بعد نیست عزیزان نظرات سایر منتقدان رو هم یه مرور کنن ببینن ایا واقعی گیم پلی بازی فاجعه است!!!!
            https://gamefa.com/510192/red-dead-redemption-2-reviews-round-up/

            Big BossBlack SwordsmanMãhdīærarminشادمن 3DKzerotothegametime پیج رسمی اینستاگرام
            • گیم‌پلی فاجعه؟؟؟ جایی کسی گفت گیمپلی بازی فاجعه‌اس!؟ دوست عزیز متوجه هستی که کنترل فقط یکی از هزاران المان موجود در قالب گیمپلی هست!؟ میدونی که کنترل = گیمپلی نیست؟!

              arminRezaJavadNimaشادمن 3Brainiac( خداحافظ )DKzeroCharlie Chaplin
              • بخش اصلی گیم پلی چی تشکیل می ده؟
                آیا بدون یک کنترل خوب می شه به بازی گفت گیم پلی خوبی داشت و ارتباط برقرار کرد؟

                گیم‌پلی (به انگلیسی: Gameplay) تعامل با یک بازی رایانه‌ای از طریق قواعدش است، به عبارت دیگر ارتباط بین بازیکن و بازی ویدئویی، رقابت کردن و مغلوب کردن چالش‌های بازی، طرح‌ریزی کردن و ارتباط بازیکن با بازی است. روند بازی، مجزا از گرافیک یا اجزای صدا است

                بنده با تجربه موس و کیبورد با این بازی زندگی کردم و هیچ ایراد خاصی از کنترل بازی ندیدم و ندارم – نه کندی خاصی حس کردم نه تو هنگام بازی گیج شدم نمی گم بازی ۱۰۰ درصد هست و بی ایراد – با این سبک بازی هم حال کردم و آماده تجربه چندین بار هستم و امیدوارم راکستار باز از این سری حرکت ها بزنه و دل گیمرهارو شاد کنه – قطعا جای کار داره ولی واژه فاجعه در هیچ بخش بازی ردد۲ جایی برای بنده نداره و نخواهد داشت
                از قدیم تا الان نظر منتقدا برای بنده تاثیر در روند تجربه شخصی نداشت حالا هم که منتقدا هم سو با نظر بنده هستن که دیگه حرفی برای گفته برای بنده نمی مونه

                هم نظرتون هم خودتون خیلی برام محترم هستنید و از مشارکتتون تو بحث ها هم لذت می برم هم استفاده
                گیفا رو هم به خاطر جو دوستانش دوست دارم

                نظرات متفاوت موفق باشید

                tothegametime پیج رسمی اینستاگرامBig Bossarmin
        • SirAmir گفت:

          چه ربطی داره عزیز
          رد دد شاهکاره ولی انصافا کنترل خیلی بدی داره اما این باعث نمیشه نقاط قوتشو نبینیم

      • خب قرار نیست همه بازی ها واقع گرایانه باشن که، اما اینکه یک بازی بخواد این سبک رو پیاده کنه اشکالش چیه؟ اصلا شهرت رد دد بخاطر life like cycle بودنشه. توو جی تی ای لازم نیست این واقع گرایانه بودنه فیزیک و دست و پاگیر میشه اما توو رد دد ایراد نمیتونه باشه، وقتی در همه جنبه های بازی تلاش شده واقع گرایی در حد اعلای خودش باشه نمیشه که یهو اون وسط فیزیک کاراکتر واقعی نباشه و توو ذوق میزنه.

        Amir :))Big BossBlack SwordsmanarminBrainiac( خداحافظ )PotgMinecrosoنیون اکانت بسازtothegametime پیج رسمی اینستاگرامAMIRALI MORGAN ⭐ استارفیلد فن شدمkingp
        • فیزیک؟ Responsive بودن دکمه های کنترلر بیشتر مسئله‌ای هست که بهش انتقاد میشه. rdr 2 دکمه‌های بازی رو مخصوصاً غیر responsive یا به همراه تاخیر ارائه میده بحث اگر به شهرت باشه سیستم کنترل نسخۀ اول به مراتب بازخورد سریع‌تری نسبت به بازی دوم داشت و ریشه‌های بازی عملاً اینی که شده نبوده.

          البته، این موضوع برای القای نوعی حس اعمال شده مطمئناً راکستار احمق نیست. اما هر کسی یه فلسفۀ خاص و از نظر خودش صحیح از گیمینگ داره. برای من (از ابتدا هم نظرمو به عنوان یک دیدگاه شخصی به اشتراک گذاشتم)، فدا کردن بازخورد سریع و مسائل کنترلی و … ارزش و تاثیر به سزایی در واقع‌گرایی نداره.

          یه مثال کوچک میزنم. هر چی بیشتر برای «باز کردن یک کشو» انیمیشن طراحی میکنه سازنده، به طرز عجیبی، از واقع گرایی دور میشه و بیشتر حس میکنید که «اون طور منعطف و پویایی نیست که در واقعیت ما یک کشو رو مورد بررسی قرار میدیم». چون انیمیشن قاعده‌منده ولی ما به صورت قاعده‌مند هر دفعه به یک شکل خاص چیزی رو بررسی نمیکنیم. این باعث میشه لوت کردن از ریتم بیوفته و بعد از دیدن هر دو سه انیمیشن خسته‌کننده باشه. پس این حتی بازی رو از واقع‌گرایی دور میکنه. بهترین روش برای لوت کردن لوت خودکار هست وقتی از کنار آیتمی رد میشی به طور خودکار شخصیت اصلی اونو بردار حتی به شکل جالبی، به واقعیت هم نزدیک تره.

          Amir :))اپوزوسیون گیمفاژنرال اردک˝KianBlack SwordsmanarminRezaGoodbye GamefaBrainiac( خداحافظ )Potgmore
      • کاملا با حرفت مخالفم آقای کریمی
        میشه بپرسم تاحالا کجا کنترل red dead 2 دست و پای شما رو گرفته و از لذت بازی کاسته ؟
        من که اتفاقا دوست داشتم تمام بازی های دیگه هم کنترلش مثل red dead 2 باشه چون موقع تعقیب و گریز هیجان بازی رو بیشتر میکنه
        الان شما لذت می‌بری از کنترل بازی هورایزن فوربیدن وست که یه ذره کنترل رو این ور اون ور کنی شخصیت مثل کارتون کج و راست میشه ؟
        اگر سنگینی کنترل شخصیت red dead باعث نقص این بازیه پس چرا هیچ جا انتقاد نکردن ؟
        از شما بعید بود که بیاید پشت این مسئله و دفاع کنید

        Amir :))Big BossBlack SwordsmanArthur.Morgan.18armintothegametime پیج رسمی اینستاگرامPotgMãhdīær
        • انتقاد به کنترل‌های بازی در سطح اینترنت، انجمن‌ها، برخی مقالات و حتی بررسی‌ها فراوونه. منتهی مسئله‌ای نیست که در برابر نقاط قوت بازی باعث کم شدن نمره بازی یا مطرح شدنش بشه. چند نمونه از این موارد رو پایین لینک میکنم، قصد ندارم بگم صحیح یا غلطن، مواردی هستن که ارزش مطالعه و بحث و اگر متعصب نباشید، تحلیل رو دارن:
          https://www.reddit.com/r/patientgamers/comments/xs3byf/is_it_just_me_or_are_the_controls_in_red_dead/
          https://venturebeat.com/games/red-dead-redemption-2-is-a-disappointment/
          https://www.resetera.com/threads/does-red-dead-redemption-2-have-the-worst-controls-ever-in-a-big-budget-highly-rated-title.333011
          https://screenrant.com/red-dead-redemption-2-problem-controls/
          https://junkee.com/red-dead-redemption-2s-terrible-controls/181029

          Black SwordsmanarminGoodbye GamefaBrainiac( خداحافظ )Charlie Chaplintothegametime پیج رسمی اینستاگرام
        • Mãhdīær گفت:

          تعصب رو بزارید کنار
          یه نمونه اذیت کننده بودن این کنترل واقع گرایانه وقتی هست که وارد یک کلبه میشیم،کاراکتر با اروم ترین سرعت ممکن راه میره و لوت میکنه
          شاید دو دفعه اول جذاب باشه اما دفعات بعدی به شدت میتونه زجر دهنده باشه
          از کند بودن حرکت گاری ها و مراحل حوصله سربر مربوط به اونها و …
          یه نقص رو حتما نباید همه جا بگن که بگیم وجود داره یا نه،بماند که گفتند اما بازم ملاک نیست

          Amir :))ژنرال اردکSirAmirBlack SwordsmanarminUNCLE ARTHURBrainiac( خداحافظ )DKzeroCharlie Chaplintothegametime پیج رسمی اینستاگرام
      • Ghost گفت:

        درمورد رد دد ۲ اونم توی کنسول موافقم کارکتر بشدت کند و خستست و خیلی دیر عمل میکنه(هوشیاری لازمو نداره). ولی انگار شما gta V رو روی پیسی بازی نکردید. علاوه بر انیمیشن های فوق العاده فرمان پذیری کارکتر فوق‌العاده سریع و بجا هست بر خلاف حالت کنسولی. درمورد واقع گرایی بنظرم بعضی قسمتا مثل کم شدن نوار جون و سرعت عمل بالاتر npc ها تو درگیری بشدت بازی رو جذاب و چالش برانگیز میکنه ولی بنزین و گرسنگی و … باید به صورت مود برای کسانی که از حالت بقا لذت میبرند فعال بشه. این خیلی کوته بینانست که صرفا بیاید نظر شخصیتونو اعمال کنید و بگید تو این موارد واقعگرایی بده یا کدوم خوبه.
        با اون قسمتی که ۳۰ فریم رو به کند بودن کارکتر رد دد ربط دادید بشدت مخالفم،
        مردعنکبوتی ، جی تی ای وی ، دلست آف آس ۲، کالاف ،اینا همه ۳۰ فریم هستن و کنترل کارکتر تند و تیز دارن

        من موندم شما که اینهمه به کارکتر سریع علاقه داری انقدر طرف الدن رینگو میگیری:) تجربش برای من بقدری کند و اعصاب خورد کن بود بازی رو نیمه رها کردم. یه شمشیر میزدم ده دیقه بی حرکت بود بعد تازه داشت دکمه هایی که چند ثانیه قبل زدمو اجرا میکرد:/

        Masoudtothegametime پیج رسمی اینستاگرامBig BossDKzeroAMIRALI MORGAN ⭐ استارفیلد فن شدم
        • ۱- من GTA Vرو فقط روی x360 تجربه کردم. و هر وقت از یک بازی صحبت میکنم منظورم ورژن پایه هست.
          2- من ۳۰ فریم رو ربط به چیزی ندادم، مقاله هم اقای مناف زاده ترجمه کرده از وبسایت خارجی.
          3- کوته بینانه اینه که بیای به کسی دستور بدی در قالب نظر شخصی چی بگه یا چی نگه. شما نظر شخصی خودت رو بنویس در مورد کنترل بازی، منم نظر خودم رو مینویسم. کسی نگفت چیزی که من نوشتم یک حقیقته، از اول متذکر شدم که نظر شخصیه.
          4- سیستم کنترل الدن رینگ چه ربطی به بحث الان داره. من حتی اگر به سیستم کنترل این دو بازی انتقادی هم داشته باشم، جایی ننوشتم بازی های بدی هستن. نمیدونم چرا هاله‌های دفاعی احمقانه پیرامون بازی‌های مختلف ایجاد میکنید؟ اگر با کنترل الدن رینگ مشکل داری تو هم بیا فریاد بزن نظرتو مثل من به گوش بقیه برسون.

          Masoudژنرال اردکarminGoodbye GamefaNimaBrainiac( خداحافظ )Charlie ChaplinAMIRALI MORGAN ⭐ استارفیلد فن شدم
          • kingp گفت:

            آقای کریمی فقط همین میگم اگر کنترل بازی های نسل بعد راک استار یعنی از iv به بعد اینقدر بد بود به این میزان محبوب و فروش نمی کرد.
            در کل متاسفانه در تبادل نظر شما منطق خیلی کمی دیدم . انتظار بیشتری بود.

            MasoudAmir :))MãhdīærBig BossarminDKzero𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰AMIRALI MORGAN ⭐ استارفیلد فن شدم
            • کسی که از استدلال «فروش» و «محبوب» بودن صحبت میکنه و قالب ظاهری و انیمیشن رو همه چیز میبینه و با چشم‌های ذوق زده و براق فقط از ظاهر، کل کیفیت رو نتیجه میگیره، حرف از منطق بزنه؟ CALL OF DUTY MW 3 بازخورد بهتر از نسخه‎‌‌های اخیر داشته پس اونم حتماً بازی فوق‌العاده ایه؟ دیگه این استدلال های دو هزاری قدیمی شده. حداقل مثل بقیه از «متاکریتیک» بالای بازی ها مایه بذارید.

              MasoudAmir :))Big BossarminGoodbye GamefaJavadNimaBrainiac( خداحافظ )DKzero𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰more
            • فروش و محبوبیت بالای بازی ایراداتش رو می پوشونه؟
              کنترل دیزاین RDR2 چه در اسب سواری، چه در قدم زدن و مبارزات و.. به معنای واقعی فاجعه ست و و جزو بزرگنرین ایرادات رددد ۲ محسوب میشه، حتی از ضعیف ترین بازی های جهان باز نسل مثل Just Cause 4 هم عملکرد بدتری داره. البته امیدوارم درک کنید که کسی درباره کیفیت کلی بازی صحبتی نکرده.

              .Amir :))ژنرال اردکarminGoodbye GamefaJavadBrainiac( خداحافظ )
              • Reza گفت:

                اسب سواری رو کاملا مخالفم. اگه اینجوری بود که شما میگین اکثر گیمرا در سراسر جهان میومدن و از اسب سواری بازی و کنترل اسب ها انتقاد میکردن درحالی که یکی از بهترین و لذت بخش ترین بخشای بازی همین اسب سواری روان و طبیعیشه که خیلی هم لذت بخشه و اکثر مردم هم تحسینش کردن. به شخصه هیچ مشکلی تو کنترل اسب ها ندیدم. درمورد حرکات خود کارکتر و راه رفتنش موافقم، ولی با اینحال بازم اونقدری بد نیست که کلمه “فاجعه” رو بشه براش بکار برد. هیچ بازی بی نقص نیست، هیچ بازی، همین رد دد هم با تمام شاهکار بودنش یه سری جاها واقعا اعصاب خورد کن میشد، مخصوصا حین لوت کردن اجساد و یا گشتن کمد ها. ولی واقعا سیستم کنترل کارکترش هرچند میتونست بهتر باشه، ولی فاجعه نیست. کلمه فاجعه خیلی بی انصافی و البته اغراق آمیزه

                .
          • Ghost گفت:

            اگر V رو روی یک پیسی خوب تجربه کنید میبینید که ورژن پایه چرندی بیش نبوده
            درمورد الدن رینگ هم من فقط نقدمو گفتم ،چون احساس میکنم تو اکثر مقاله هاتون یه جنجالی بپا شده و دارید از همون هاله ها ایجاد میکنید و با لحنی کوبنده اسرار دارید برتری سولز رو به خورد بقیه بدید
            من از سولز استفاده نکردم که برتری رد دد رو نشون بدم، من قبل شما وهمون سال های اولیه قبول داشتم کنترل کارکتر رد دد بشدت افتضاح و خسته کنندست،( درمورد نقد الدن هم این یک تجربه واقعی بود و حرف دل خیلی هاست من توهین نکردم واقعیت رو گفتم. شاید بیاید بگید اخه این الدن رینگه یه بازی نقش آفرینی … اما الان دیگه از این حرفا گذشته و بازی های غیر هم سبک مدام دارن باهم مقایسه میشن مخصوصا همین سایت/ دوما این چه معنی میده طرفدار های سبک سولز که خیلی هم شمارو قبول دارن از یه بازی rpg توقع لول دیزاین در اون حد دارن؟؟ مثل اینکه بگیم چرا ابزار نقلیه تو الدن رینگ فقط الاغه…

            Masoudtothegametime پیج رسمی اینستاگرامarminPerfectMaster ChiefDKzero
      • Mãhdīær گفت:

        ترکیب سی فریم و انیمیشن های کند شخصیت ها در رد دد ۲ از زهر مار هم بدتره
        یعنی تجربه شاهکار بازی رو زهر به تن ادم میکنه

        Big BossarminBrainiac( خداحافظ )Tom𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰DKzeroرانندهAMIRALI MORGAN ⭐ استارفیلد فن شدم
      • Ghost گفت:

        سیستم کنترل IV و V و RDR 2 شاید از نظر بصری و انیمیشینی خیلی واقعی و زیبا باشه؟؟؟
        شاییید؟! تصحیح میکنم :
        سیستم کنترل IV و V و RDR 2 قطعاً از نظر بصری و انیمیشینی خیلی واقعی و زیباست

        DKzero
      • یعنی اون چند میلی ثانیه ای کهشخصیت اصلی دیرتر دستورات رو اجرا میکنه انقد رو تجربه شما تاثیر گذاشته؟ والا من حتی احساسشم نمیکردم

        armin
        • حقیقتاً اون چند میلی ثانیه، چیزیه که لحظه به لحظه گیم‌پلی همراه شما هست. سیستم کنترل از همین میلی ثانیه‌ها و انیمیشن‌های ریز تشکیل شده و یک ساختار رو بنا میکنه که مادام همراه شما هست و چه چیزی بیشتر از Movement پلیر باهاش در تعامله؟ همین میلی ثانیه‌ها و انیمیشن‌های کوچک هستن که کل جابه‌جایی و سیستم کنترل رو به وجود میارن. مثل اینه بگیم بعد از این که داخل cod شلیک میکنم، فقط یک ثانیه طول میکشه تا دستور به بازی برسه، اون یک ثانیه عملاً بازی رو غیرقابل تجربه میکنه.

          ژنرال اردکBig Bossarmin
      • ™Patrick گفت:

        من گاد اف وار جدیدارو نمیتونم بازی کنم چون کندن (کاتسین های رو مخ هم هست البته)
        دلیلش اینه بیشتر بازی‌ای آنلاین یا بازی‌ای شوتر مثل دووم رو بازی کردم

  • بیخیال به خاطر یک دکمه ایکس یا ضربدر ؟
    رد دد برای کسی که اولین بار شروع کنه پیچیده ممکنه باشه ولی با این حال به خاطر کنترل خوبش سریع دستش میاد اگه خنگ تشریف نداشته باشه
    اونم تازه میشه از توی تنظیمات درست کرد
    روی پی سی هم که اصلا معنایی نداره
    ۳۰ فریم بودنش هم با بد بودن کنترلش ربطی نداره اون کلا یک بحث جداس
    این بازی من ۲ بار تموم کرده بودم روی کنسولم و هیچ کدوم از دکمه هام خراب نشده بودن
    اونایی هم که دکمه هاشون خراب شده حتما دسته فیک کردن پاچشون
    یعنی چی خب دسته برای گیم ساخته شده اینجوری بخواد خراب بشه بدرد نمی خوره که

    Black SwordsmanarminMãhdīærGeralt of RiviaSirAmirtothegametime پیج رسمی اینستاگرامCharlie Chaplinرانندهجان قماربازMinecrosoنیون اکانت بسازmore
  • recidivist گفت:

    چند روز پیش داشتم رد دد ۲ بازی میکردم.
    یهو این فکر اومد به ذهنم که رد دد ۲ کند نیست. درواقع اگر رد دد ۲ کند به نظر میاد داریم اشتباه بازی میکنیم.
    از اونجایی هم این فکر اومد که داشتم آروم با اسب توی مسیر جنگلی میرفتم و آرتور زد زیر آواز و آروم برای خودش میخوند. انگار بازی میگفت این سرعت درست حرکته😄. اما مشکل اینجاست که به اندازه کافی بازی ما رو تشویق به آهسته بازی کردن نمیکنه. چه بخاطر داستان بازی چه بخاطر محتوای جانبی. وگرنه بهترین زمانی بازی خودش رو نشون میده که انقدر آهسته حرکت کنی که تمام صدا ها رو بشنویی و همه‌ی جزییات رو ببینی تا بازی بتونه غرقت کنه.

    .gigachad_assaissnSepehrBlack SwordsmanarminsmdBrainiac( خداحافظ )tothegametime پیج رسمی اینستاگرامIlyaCharlie Chaplinmore
  • این متال گیره هم یعنی ممکنه ولوم ۲ باشه ؟

    Brainiac( خداحافظ )بیگ اسموکDaniallox😃
  • RDR 2 در کنار GTA IV و GTA V، از نظر کارایی و ریتم گیم‌پلی، بدترین کنترل‌هایی رو دارن که تا به این لحظه دیدم و برای من ارزشی که برای واقع گرایی به وجود میاورد اپسیلونی اهمیت نداشت (البته اگر یه سری با همین یه انتقاد نرن همه جا جار بزنن که فلانی گفته RDR 2 تماماً بازی بدیه). بازخورد بازی به تغییر جهت آنالوگ اصلاً رضایت‌بخش نیست. حتی از نظر عملی واقع‌گرایانه هم نیست، احساسی که القاء میکنه، دقیقاً اینه که «تو به عنوان گیمر» آرتور مورگان نیستی، بلکه تو دستور میدی و یه کاراکتر به نام آرتور مورگان اونو عملی میکنه. انالوگ رو به سمت چپ میبری و اون دستور دریافت میکنه، به جای این که بخوای خودتو در نقش شخصیت اصلی قرار بدی.

    .gigachad_assaissnAmir :))Geralt of Riviaژنرال اردکAlireza1882sky reaperگرگ غرب وحشیBig BossBlack Swordsmanmore
    • harry گفت:

      به عنوان یک گیمر کهنه کار که تقریبا همه بازی‌های شاخص در دو و نیم دهه اخیر رو بازی کردم میتونم بگم رد داد دو تنها بازی ای بود که حتی یک بار هم نشد ناامیدم کنه. سرعت واکنش آرتور شاید مثل بازیهای بتزدا سریع نبود اما به نظرم لازم بود چون ریتم کند بازی از شاخص ترین ویژگی های رد داد بود. رد دد ۲ نهایت چیزی بود که یک بازی واسه شخصی بود که میخواد خودش رو در یک دنیای جدید غرق کنه و دهها ساعت از دنیای واقعی و زشت امروز فاصله بگیره. اتفاقا آرتور تنها کاراکتری بود که صرفا داستانش رو دنبال کردم و خودمو جای اون نگذاشتم. من فقط زندگی بی نظیر آرتور رو تماشا کردم و درس گرفتم و لذت بردم.

      .Amir :))Alireza1882Black Swordsmanarminsmdسگ غمگینRezatothegametime پیج رسمی اینستاگرامCharlie Chaplinmore
      • با نظراتت کلا موافقم، ولی دنیای زشت امروز رو از کجا آوردین؟؟ در تمام تاریخ بشریت حال حاضر بهترین دورانه، کم شدنه نسبی جنگ ها در سطح جهان و وجود صلح پایدار در نود و پنج درصد آن، زندگی های بیشماری که روزانه توسط پیشرفت پزشکی نجات داده میشه، کم شدنه مشکل گرسنگی بنسبت گذشته و بالا رفتنه سطح رفاه و تونع غذایی و امنیت نسبی شغلی و ده ها موارد دیگه،
        اخبار زوم میکنه روو مشکلات و نواقص دنیا، هیچوقت توو اخبار نمیخونیم که مثلا امروز جان یک میلیون نفر بخاطر پیشرفت های پزشکی نجات داده شد، اخبار راجع به صلح حرفی نمیزنه، ما انسانها بطور تکاملی جوری فرگشت پیدا کردیم که روی خطرهای بالقوه تمرکز کنیم برای بقای بیشتر

        .gigachad_assaissnMãhdīærBlack Swordsman
        • Perfect گفت:

          همین بمب اتم از دنیا میگرفتن الان جنگ جهانی هشتم داشتیم تجربه می کردیم.

          .gigachad_assaissn
        • Mãhdīær گفت:

          و البته افزایش ادم هایی که از قاتل ها حمایت میکنند،افرادی که کودک میکشید و بیمارستان میزنند اما پشتش یک ماله کش پیدا میکنند برای توجیه کارهاشون

          .gigachad_assaissn
          • من معمولا از هر ده تا اعلان هیترهای سونی فنبوی یکیشو نگاه میکنم ببینم چی گفته فکر کنم باید تجدید نظر کنم.
            متاسفانه کل دیتا و اطلاعاتت راجع به تاریخ معاصر و ساز و کار جهان در حد اخبار بیست و سیه، تفکراتی چون تو ۴۵ ساله که حاکمه که وضعمون اینه.
            اکثریت مردم ایران مثل شما دید سیاه و سفید دارن، اکثرا بخاطر نفرتشون از چیز دیگه از فلسطین متنفر و طرفدار اسرائیل اند یا اینکه مثل شما طرفدار تروریست حماس اند ، دید سفید و سیاه به این مساله از بی مطالعه بودن و ناآگاهیتون نشات میگیره، خوش باشید

            .gigachad_assaissn
            • Mãhdīær گفت:

              راجب اول کامنتت بگم که اگر فکر میکنی من سونی فن بوی هستم واقعا ابله و عقب مونده هستی.نه یه ذره یعنی ابله رو از روی شخص تو معنی میکنن اگر من سونی فن بوی باشم،بیشترین چرت و پرت رو چه به سونی چه به بازیاش توی این سایت من میگم،از این اخلاق ها ندارم چون یه کنسول گرفتم به همه بقبولونم که مال من بهترینه برعکس شخص خودت.
              از شخصیت پردازی داغون جدید ترین بازیش و گیم پلی شخصی و اسپم دکمه های اسپایدی ۲ گفتم تا اشغال رگناروک و گداگشنه بازی های سونی.
              کافر همه را به کیش خود پندارد قشنگ راجب خودت صدق میکنه،توی گروه پلی استیشنم نیستی که ببینی انقدر به یک سری بازیای سونی هیت میدم که بهم لقب هیتر رگناروک دادنxDDD
              تو کامنت ها هم که الحمدالله چشمات نمیبینه،جدای تمام این موارد حتی اگر من فن بوی هم باشم یک نفر باید اینو بهم بگه که خودش به کوته فکری و تعصب معروف نباشه.از این دسته ادم هایی که مایکروسافت شت هم بندازه جلوشون به به و چه چه میکنن.
              راجب قسمت دوم کامنتت بگم که بازم خیلی باید ابله باشی که فکر کنی من ۲۰:۳۰ یا صداوسیما دنبال میکنم ، صدا سیما یه شر و وری هست بدتر از رسانه های فارسی زبان خارج از کشور
              طرف منبع حرفش وزیر دفاع اسرائیله ، به خدا صدا سیما شرف داره به حرف وزیر دفاع اسرائیل و بی بی سی😂من از این خندم میگیره که جدای تمام این موارد که منابعت عین تحلیل هات احمقانه و یه طرفه هستند و حرف کسایی رو سرلوحه قرار میدی که از جنگ عربستان و یمن توی ده سال گذشته فقط ۷ تا خبر کار کردند ، ادعای درک و فهمت هم میشه.
              مثل قضیه جمهوری اسلامی،وقتی اون میگه مثلا تو فوت مهسا اهمینی نقش نداشتم در حال دروغ گفتنه اما اگر بخوای واقعیت قضیه رو بفهمی بری سراغ منابعی که نود درصد جیره خور اسرائیل و دار و دستش هستند درسته.
              انقدر هم مجددا باید بگم خیلی ابله باید باشی برای بار سوم که فکر میکنی من طرفدار حماسم
              یعنی «ابله مصدری» هستی اگر فکر میکنی من طرفدار حماسم،من نه حماس رو میشناسم نه تا قبل از این جنگ حتی اسمش رو شنیده بودم ، ولی میدونم جایی که بچه هارو مثل حیوانات میکشن و یک سری ادم میان پشتشون ماله میکشن و سعی میکنن منطقی حرف بزنن بدتر اعصابم خرد میشه.حرف من نه اینه که اونجا مال اسرائیله یا فلسطین ، نه اینکه حماس درست کاره یا اسرائیل
              ولی میدونم بر فرض اگر حماس صد تا بچه اسراییلی هم کشته باشه که کار بسیار بدی کرده اگر این حرکتو زده ،اسرائیل طی هفتاد ساله گذشته چندصد برابر حماس بچه کشته.
              در ادامه هم ادمی که تمامی افکارش جهت دار هست و حتی در ساده ترین چیز ها اعم از گیم هم طرفداری و تعصب کور کورانه رو ول نمیکنه صحبتش از مطالعه و آگاهی به شدت یه پارادوکس خنده دار به وجود میاره.
              اینارو هم گفتم که بهت بگم نظرت نظر خودته،ولی لطفا ادای ادم های با درک و شعور رو در نیار
              از ساده ترین چیز یعنی انسانیت بویی نبردی،بچه کشی یعنی پستی و ذلالت؛چه کودکان اسرائیلی باشند و چه کودکان فلسطینی
              زمانی هم میتونی به منبع و دانسته های دیگران ایراد بگیری که رسانه های جهت دار رو منبع خودت قرار ندی گل پسر.انقدر طنز و خنده دار که برای منبع حرفات از بی بی سی و وزیر دفاع اسراییل مدرک بیاری؟D:
              تمام این حرف ها یه طرف ادعای درک و فهمی که دارید یه طرف😂

              .armin
      • اتفاقا واقعگرایانه بودن دلیل نمیشه بیشتر توی بازی غرق بشیم و از دنیای واقعی فاصله بگیریم و دقیقا برعکسه
        هرچند اینا همش سلیقست و هیچکس نمیتونه توی این صنعت فکت صادر کنه …

        armin
        • Ghost گفت:

          اتفاقا برعکسه. برای من gta که شبیه ساز دنیای واقعی به حساب میاد، درکنار رد دد خیلی بیشتر از گیم های فانتزی و تخیلی منو تو جهان واقعگرایانش غرق میکنه. همیشه خودم جای کارکتر اصلی میزارم و فکر میکنم که تو دنیای واقعی هستم، و با ریسک کار هایی که نمیتونم اینجا انجام بدم رو تو دنیای مشابه واقعی انجام میدم و با اتفاقات ناگهانی گیم پلی داستان میسازم و کلی لذت میبرم.

          gigachad_assaissnAshen undead the bearer
    • Daniallox😃 گفت:

      دقیقا یا اسب سواریش فاجعس
      راستی من خصوصی پیام دادم

      RezaBlack Swordsmanarminسگ غمگینرانندهجان قماربازMaster bladeAMIRALI MORGAN ⭐ استارفیلد فن شدم
    • farhadqp گفت:

      قدم زدن توی رد دد ۲ بهم این حس‌رو میداد که دارم کف استخر قدم میزنن به همین شدت کند و خسته کننده

      gigachad_assaissnAmir :))Artin_GamearSirAmirᴘᴏʀɪSepehrBlack SwordsmanarminDKzeroMaster Chiefmore
    • Mr.Morgan گفت:

      با اینکه RDR2 بازی مورد علاقه ام هستش اما فکر میکنم حرفات درسته و کنترل ها واقعا بعضی وقتا دست و پا گیرن و روند گیم پلی رو مختل میکنن. هر چند که فکر میکنم واقع گرایی بهانه‌ای بیش نیست و حتی gta v که گیم پلی آرکیدی داره از این مشکل رنج میبره و حدس میزنم اشکال از انجین راکستار باشه(؟)

      .armin
  • REZA_ISS گفت:

    گاتیک واقعا فاجعه بود ولی شادو اف کلسوس موقع بالا رفتن از غول ها خیلیی اذیت میکرد یادش بخیر😄

    Brainiac( خداحافظ )tothegametime پیج رسمی اینستاگرامبیگ اسموکDaniallox😃
  • ST گفت:

    به به بالاخره آقای مناف زاده برگشتن. rdr2 رو شدیداً موافقم.
    به نظر بنده تحول و آینده صنعت گیم امثال واقیت مجازی و… نیستن. به نظرم انقلاب بعدی صنعت بازی میتونه پیشرفت چشمگیر کنترلر ها باشه. برای مثال فرض کنید توی یک بازی هک ان اسلش شما توانایی اسفاده از گارد و دفاع کردن از جهات مختلف(چپ، راست، بالا و…) رو داشته باشید و همچنین بتونید از جهات مختلف ضربه بزنید.(مثلا با شمشیر). یا اینکه بتونید میزان پریدن رو کنترل کنید که کرکتر خیلی بلند بپره که از روی کله‌ی شمن رد بشه یا طوری پریدن رو انتخاب کنه که فقط باعث رد شدن شمشیر دشمن از زیر پاهاش بشه… همه اینایی که گفتم به صورت ساده و روان اجرا میشن و بازی کردن رو سخت نمیکنن چون اون زمان کنترلر ها بکل متحول شدن و شاید اصلا زمانی برسه که شما لازم نباشه برای بازی کردن به دسته، موس و کیبورد و… دست بزنی.

    اینایی که گفتم بیشتر از آرزوهام برای صنعت گیمه وگرنه فکر میکنم اصلا زندگی ما به همچین دورانی قد نده… :_)

    gigachad_assaissnSirAmirBlack SwordsmanarminCharlie Chaplinجان قماربازkingpDaniallox😃
  • Lu Bu گفت:

    ردد دو رو من بعد دو ساعت دراپش کردم بخاطر همین سیستم سنگین گیم پلی بازی . . من ردد یک بیشتر پسندیدم تا دو .
    بهترین داستان تاریخ با بهترین گرافیک تاریخ رو هم داشته باشی ولی نتونی یه گیم پلی ک من گیمر رو راضی نگه داره توش بزاری ، واقعا من اون بازیو دراپ میکنم (نظر شخصی )
    ولی خب این موضوع سلیقه ایه چون می‌دونم واسه خیلیا ردد دو حتی بهترین بازی تاریخشونه

    gigachad_assaissnژنرال اردک⃤‎ PARTiSANگرگ غرب وحشیSirAmirBlack SwordsmanarminTomCharlie Chaplinرانندهmore
  • sky reaper گفت:

    کلا کنترل بازیای راک استار یکم غیر طبیعیه فقط رد دد نیست. همین الان ۱۰ سال میگذره از انتشار جی تی ای وی هنوزم خیلیا نمیتونن درست حسابی خلبانی کنن تو بازی اگر بخش انلاینو بازی کنین متوجه میشین. تو جی تی ای های قبلیم مشکل زیاد داشت. جزو معدود بازیایی هست که از کلیدای num کیبورد هم استفاده میکنه.

    سگ غمگینarmin
  • Kratos گفت:

    این کنترل ردد مشکلی نداشت که

    gigachad_assaissnجان قمارباز
  • یعنی rdr2 رو که روی عکس پست دیدم فهمیدم وضعیت دیس لایکا و کامنت ها قراره چطور باشه که درست از آب در اومد :‌)
    یکم از تعصب دست بکشید جدا
    من به عنوان یه طرفدار میگم سری سولز هم باید توی لیست میبود
    اون از رول ها و انیمیشن های کند دارک ۲ و دوربین پر ایراد دارک یک و سه …

    sky reaperژنرال اردکKratosSirAmirBlack SwordsmanarminCharlie Chaplinشادمن 3Brainiac( خداحافظ )𝗔𝗹𝗶𝟵𝟴𝟰more
  • وای رد دد خیلی حق بود
    وقتی میخوای با اسب بری باید مدااااام این دکمه A کنترلر رو بزنی
    یا حتی وقتی میخوای بدوی
    خب نابود میشه این شکلی

    gigachad_assaissnSirAmirarminollieDaniallox😃AMIRALI MORGAN ⭐ استارفیلد فن شدم
  • منی که رو پی سی با کیبورد rdr2 رو بازی کردم بدون مشکل ازش لذت بردم. رو کنسول بازی نکردم نمیتونم راجع به ایرادی که از بازی گرفته شده نظر بدم ولی اگه همچین مشکلی هم داشته باشه چیزی از شاهکار بودن بازی کم نمیکنه

    armin
  • FINN گفت:

    به شخصه امیدوارم راکستار تغییری رو در این زمینه بوجود بیاره مثلا سیستم کنترل GTA بعدی متحول شده باشه چون تو جی تی ای وی مخصوصا، پریدن خیلی جاها کار بی معنی‌ای بود و سرت میخورد به لبه‌ها. حالا نه اینکه سیستم پارکور عمیقی داشته باشه و با یه Assassin طرف باشیم ولی جای بهبود داره مخصوصا که یه سری از مراحل کاملا روی همین موارد می‌چرخه. Skyward هم که افتضاحه خالصه (با اینکه عکس پروفایلمه XD) مخصوصا نسخه Wii. معمولا در هشتاد درصد موارد شمشیر بیرون می‌بود.

    Professor genki
  • Richman گفت:

    Red dead 2 پرچم داره . هرچند چیزی از شاهکار بودنش کم نمیشه اما بعد از ۲۰۰ ساعت هنوز با کاور گیریش مشکل دارم .
    جالبه بازی ریسینگ در این لیست ندیدم چون برخی عناوین بی نهایت کنترلشون سخته و نیاز به تمرین خیلی زیادی دارن .

    armin
  • مشکل کنترلر های رد دد اینه یک دکمه کار ۱۰ تا دکمه رو انجام میده مثلا دکمه Y بزنی هم کاراکترت سوار اسب میشه هم از پشت گردن NPC رو میگیره البته احساس میکنم بندگان خدا چاره ای نداشتن بازی اینقدر قابلیت داره ولی بازم گاهی اوقات خیلی رو مخ می‌ره

    سگ غمگینarmin
  • و منی که سر برداشتن اون ماشین لیموزین مانند توی کربن که با پلی۲ بازی می کردم هر دفعه دسته صدای تق تق قلنج شکوندن از خودش می داد بیرون.
    کلا تو سری ریسینگ پلی۲ من بیشترین شکستگی دسته تو پلی دو رو داشتم از سری نید فور اسپید از هات پرو استریت گرفته تا مست وانتد.

    Brainiac( خداحافظ )
  • UNESISM گفت:

    این مقاله جناب مناف زاده در این پست با تجربه ما هیچ منافاتی ندارد .!!!!!!!!!
    مخصوصا RDR که یکی از دلایلی که نمیتونم بازیش کنم همین شبیه سازی واقعی بودن آرتور بود ، من شاغلم و سی سالمه و تایم بازیم داره کمتر میشه حتی در شرف ازدواجم ، واقعا واسم پیاده رفتن و سیر کردن و غوطه وری در این بازی با همچین کنترل سنگینی کل وقت من رو برای فواصل کوتاه تلف میکرد ، در این حد که یک پیاده روی کوتاه توی خیابون ولنتاین واسم ،برابر بود تو واقعیت با بیرون رفتن از خونه تا سرکوچه و خرید از سوپرمارکت ، همچین حس بیهوده گی سخت و طاقت فرسایی بهم دست میداد . امیدوارم بتونم تجربش کنم و واقعا غبطه میخورم وقتم نمیرسه.
    در ضمن بگم خودم از خیلی جهات حق بازی سال شدن رو به این بازی میدم و گاد رو نیمه تموم رها کردم ، همین که بعد از اینهمه سال جامعه گیمری به این بازی میپردازه و از دلش شگفتی در میاره و رقیبش در گوتی کمی تا قسمتی فراموش شده ، همین خودش نشون میده که این بازی خیلی خیلی خیلی زودتر از زمان واقعیش ساخته و معرفی شده .
    واقعا کامل گرایی راکستار هم عصبی کنندست هم قابل ستایش

    gigachad_assaissnژنرال اردکسگ غمگینarmin
  • PeterParker گفت:

    Red dead redemption 2 روی پی سی سوار اسب شو حالا هی شیفت شیفت شیفت که ویندوز ارور میده 😂

    محمد صالح اسدی
  • من که از ردد۲ بسیار لذت بردم
    شما رو که نمیدونم

    armin
  • آقای مناف زاده نبابد از رد دد ۲ انتقاد میکردی عزیز
    شما اگر دوست نداری بازی کنترل واقعی در اختیارت بذاره بازی نکن !
    ولله منی که با رد دد ۲ زندگی کردم اینجور چیزایی حس نکردم
    لطفا در این موارد به گیمرها نیز احترام بگذارید
    ممنونم

    armin
  • اگه کنترل رد دد ۲ بد بود ۶۰ میلیون نمیفروخت !!!!!!!!!!!!!!!!؟

    gigachad_assaissnarmin
  • Perfect گفت:

    مشکل کنترلی تو Shadow of the Colossus ندیدم، بیشتر مشکل دوربین بود که باعث می‌شد از بعضی جاها پرت شیم پایین.

  • armin گفت:

    رد دد رو موافقم بازی خیلی خوبی بود ولی ادم گیم میزنه ک از دنیای واقعی دور بشه ن اینکه دنیای واقعی رو تو گیم دوباره تجربه بکنه این نظر منه در کل از بازی لذت بردم ی چیزیم اضافه کنم این وسط که رد دد تاکسیک ترین فن بیس تاریخو داره فک کنم نیاز ب گفتنم نباشه خیلی واضحه ولی همین فن بیسش باعث شد دید من به بازی خیلی بد بشه و یجورایی از بازی بدم بیاد

    سگ غمگینDr.Ali
  • Niyou7 گفت:

    Rd2 ۳۰fps واقعا اذیت میکنه تا حدودی کنترلش

    armin
  • مناف زاده؟ آقا ایول ، فک کردم از سایت رفتن

  • لست گاردین هم همینطور. اونم سرویس کرد. کالیستو پروتوکل هم داغون بود

  • Dr.Ali گفت:

    من بشخصه بارها بازی RDR2 را نصب کردم و هر بار سعی کردم بخاطر نمرات بالا و تعریف و تمجیدهایی که از این بازی میشه به خودم القا کنم که این بازی گیم پلی کندی نداره و مشکل از منه ولی هر بار ناامید شدم. حتی با ترینر و فعال کردم Infinite Stamina هم نتونستم بازی را تحمل کنم و از این حد واقع گرایی بازی کلافه شدم. منِ گیمر بازی می کنم که چند ساعتی از دنیای واقعی فاصله بگیرم نه اینکه تجربه ای مشابه دنیای واقعی داشته باشم.

    armin
  • SirAmir گفت:

    یکی از عذاب اور و طاقت فرساترین چیزایی که میتونید تو کل ویدئو گیم تجربه کنید گرفتن ماهی بزرگ تو رد دده
    انقدری به دسته فشار میاره که ادم میترسع یوقت خراب شه

    armin
  • HannaH گفت:

    بازی فوق العاده ای که کنترل فوق العاده بدی داره Resident evil Code Veronica هست. بازی با سیستم های امروزی تقریبا غیر قابل بازی هست. تمام کردن این بازی واقعا زجر آوره.
    یک بازی شاهکار اما فراموش شده با سیستم کنترل بد دیگه هم یازی Remember me هست. بازی چه. مان خودش و چه الان بسیار نوآورانه است اما کنترل فاجعه بازش نمی گذاره بازی درست پیش بره.

    sky reaperژنرال اردک
  • عه آقای مناف زاده خودتی؟؟؟ خیلی وقت بود نبودی خوبه برگشتید استار فیلدو بازی کردی؟ یادمه واسش هایپ بودی نظرت چی بود؟
    مقاله عالی بود هرچند بنظرم اینجور مقاله هارو پر پیمون تر بزارید سطح توقعات مردم از بازیا بیاد بالا همه باید جنبه منفی بازی رو هم ببینم نمیشه که شاهکار به خیک فلان بازی ببندی دیگه ازش ایراد نگیری در آینده بازیسازا این ایرادارو بازم تکرار میکنن هیچ عیب های جدید تر هم میاد روش ارزش گیما افت میکنه

  • Vito.Key گفت:

    مخاطب رد دد۲ بچه ها نیستن… بچه ها میتونن اسپایدرمن پلی بدنو ازش لذت ببرن. متوجهی که آقای نویسنده؟

    armingigachad_assaissn
  • XzALIzX گفت:

    بازی رد دد دد ۲ کنترلش بنظرم خیلی بهتر از بازی های جدید هست. بعد نرخ فریم پایین و کار نکردن دکمه ایکس بازیکن ها چه ربطی به بد بودن کنترل داره؟

    armin
  • محمد گفت:

    به عنوان یه پلیر معمولی میگم دنیای گیم به قبل و بعد از رد دد۲ تقسیم میشه…

    armin
  • محمد گفت:

    دوتا بازی که هرچی بازی کنم و اصن ازش خسته نمیشم… رد دد۲
    COD WW2… چقد این دو گیم متفاوت و تاثیرگذارن..

    gigachad_assaissn
  • hoseinm گفت:

    تو کامنتا دیدم بحث بهترین شوتر تاریخ بودش، نظر شخصی من اینه ک کانتر با اختلاف بهترین شوتر تاریخه ب کجا تیر بزنی چقدر دمیج میخوره و هر اسلحه چ لگد دقیق و منحصر ب فرد خودش رو توی اون زمان داشت و نظاره یا همون ایم گیم هم هنوزه بهترینه رو دستش نیومد

    ژنرال اردک
10 بازی فوق‌العاده که سیستم کنترل فاجعه‌باری داشتند