آیا Assassin’s Creed Hexe ترسناکترین بازی این مجموعه خواهد بود؟
با توجه به اینکه وقایع Assassin’s Creed Hexe در عصر شکار جادوگران جریان دارد، این بازی میتواند به ترسناکترین نسخه فرنچایز Assassin’s Creed تبدیل شود.
پس از آخرین رویداد یوبیسافت (Ubisoft)، اکنون میدانیم که وقایع Assassin’s Creed Hexe، در قرن شانزدهم میلادی و در عصر قتلعام جادوگران میگذرد. کلمهی Hexe در زبان انگلیسی کهن، به معنای جادوگر بوده و به نظر میرسد که در ساختهی جدید یوبیسافت، شما یا در نقش جادوگر به تجربه بازی خواهید پرداخت و یا اینکه مسئولیت شکار و از بین بردن آنها را خواهید داشت. یکی از مواردی که باعث شده تا طرفداران بیصبرانه منتظر انتشار این بازی باشند، این موضوع است که طبق اخبار ارائه شده، Assassin’s Creed Hexe تاریکترین بازی این فرنچایز تاکنون خواهد بود.
به شخصه، برترین لحظات Assassin’s Creed Valhalla را مراحل ترسناک این بازی از قبیل The Druids، مرحله فرعی Grendel و Daughters of Lerion میدانم. مراحلی که به واقع باعث میشدند تا اضطراب و ترس سرتاسر وجود بازیکن را فرا بگیرد. حال ساخت یک بازی تاریک و ترسناک در دنیای Assassin’s Creed، با گیمپلی متفاوت و موسیقیهای مختص این ژانر، یک خبر فوقالعاده برای طرفداران این قبیل عناوین محسوب میشود. چگونه میتوانید یک بازی Assassin’s Creed را که شبیه به نسخهی ترسناک Witcher است، دوست نداشته باشید؟ انتخاب یکی از تاریکترین دورههای اروپا برای روایت داستان نسخهی بعدی از فرنچایز Assassin’s Creed، میتواند منجر به خلق یکی از بهترین آثار این مجموعه شود. تا کنون اطلاعات زیادی راجع به Assassin’s Creed Hexe به صورت رسمی از سوی یوبیسافت منتشر نشده است؛ با اینحال، بر اساس شایعات و همچنین زمان وقوع داستان این بازی، میتوان حدس و گمانهایی راجع به آن داشت.
داستانهای ترسناک
اگرچه فرنچایز Assassin’s Creed، گاه و بیگاه صحنههای مضطربکننده را به خود دیده است؛ با اینحال، احتمالا Assassin’s Creed Valhalla در این زمینه سرآمد باشد؛ به خاطر دارم که برای بار اول، به صورت کاملا تصادفی با مرحلهی Daughters of Lerion مواجه شدم. داستان این مرحله به فرد جادوگری مربوط میشود که پس از مرگ، سه دخترش توسط مردم مجازات شده و از بین میروند تا مبادا آنها نیز راه و روش پدر خود را پیش بگیرند. وقتی که به محل قتل این سه دختر نزدیک میشوید، پدر خانواده را در حالی که به تیرچهای بسته شده، مشاهده خواهید کرد. در ادامه، یک کاتسین ترسناک پخش میشود که فراموشکردنش برای بازیکنان به سادگی امکانپذیر نخواهد بود.
دیده میشود که صاعقههایی به اطراف ایور (Eivor) اصابت کرده و فردی ترسناک از اعماق سایهها ظاهر میشود. او از ایور سوال میکند که آیا برای ادای احترام به شاه لریون (Lerion) به آنجا آمده است؟ به خاطر دارم که وقتی برای اولین بار با این شخص که کوردلیا (Cordelia) نام دارد مواجه شدم، پیش از اینکه فرصت کنم تا نگاهی دقیق به شکل و شمایل او داشته باشم، او جیغی ترسناک سر داد و بلافاصله من را مورد حمله قرار داده و از بین برد. نوع و زمانبندی حمله او، علاوه بر اینکه غافلگیرکننده بود، باعث وحشت نیز میشد؛ با این وجود، این تنها دفعهای نبود که در هنگام تجربه Valhalla، وحشتزده میشدم.
در نزدیکیهای یکی از دریاچههای بازی، با زنی مواجه میشوید که قصد دارد شما را برای رفتن به خانهاش اغوا کند؛ خانهای که با اجزای بدن و اجساد قربانیهای او مزین شده است. به خاطر دارم که این صحنه به قدری ترسناک بود که باعث شد لامپ اتاقم را در ادامه روشن کرده و اینگونه به تجربه بازی در ادامه بپردازم.
بازی Assassin’s Creed Valhalla، به صورت هوشمندانهای با سکانسهای ترسناک عجین شده است و این موضوع را حتی در بسته الحاقی آن یعنی Wrath of the Druids نیز میتوان مشاهده کرد؛ اما تجربهی یک بازی Assassin’s Creed که هیچ هدفی غیر از ترساندن شما ندارد، میتواند تجربهای منحصر به فرد برای بازیکنان خلق کند.
شکار جادوگر
تریلر کوتاهی که از Assassin’s Creed Hexe منتشر شد، اطلاعات خاصی را در اختیار بازیکنان قرار نمیدهد. در این تریلر دیده میشود که دوربین از لابهلای شاخههای درختان در جنگلی مهآلود، به سمت پایین حرکت میکند و صدای سگی در دوردست را میتوان شنید. در پایان، لوگوی Assassin’s Creed به طوری که یادآور فیلم Blair Witch Project است، روی صفحه ظاهر میشود. لازم به ذکر است که حروف و سمبولهایی که در هنگام نمایش عنوان بازی روی صفحه نقش میبندند، شباهت زیادی به حروفی دارند که در گذشته مورد استفادهی جادوگران قرار میگرفتند.
اگر اطلاعات منتشر شده توسط جیسون شرایر (Jason Schreier) از نشریهی بلومبرگ (Bloomberg) درست باشد، وقایع Hexe، در جریان سالهای آخر حکومت مذهبی رومیها و زمانی که دادگاههایی بر علیه جادوگران برپا میشد، رخ خواهد داد. پس از آن که جادوگری در سال ۱۵۳۲ میلادی به عنوان یک جرم تثبیت شد، محاکمههای بسیاری در کشورهایی از قبیل اتریش، آلمان و سوئیس دایر شدند. با اینکه به صورت تعمدی شواهد بسیاری از وقایع هولناک روی داده در این بازهی زمانی از بین برده شدند؛ همچنان مستندات بسیاری وجود دارند که نمایانگر قتل و اعدام هزاران نفر به جرم جادوگری، در این برههی تاریخی هستند.
فکر کردن به اینکه چنین فجایعی در اروپا رخ دادهاند، لرزه بر انداممان میاندازند؛ حال تصور کنید که این وقایع، در نسخه اخیر Assassin’s Creed روایت شوند؛ قطعا نتیجهی کار، اثری خواهد بود که از حالا برای انتظارش لحظهشماری کنیم. اینکه در نقش قاتلی که در سحر و جادو خبره است به تجربهی Assassin’s Creed Hexe بپردازید، موضوعیست که در دیگر نسخههای این فرنچایز محبوب تجربه نکردهایم. با توجه به اینکه در این دورهی تاریخی جادوگرها تحت تعقیب بودند، ممکن است موجب شود تا روی جنبهی مخفیکاری این بازی نسبت به نسخههای دیگر Assassin’s Creed، توجه بیشتری صورت بگیرد. از سوی دیگر، چنانچه در سرتاسر اروپا به دنبال رهبران مذهبیای که دستور قتل جادوگران را صادر میکنند بگردید و آنها را از بین ببرید، میتواند تجربه هیجانانگیزی را برای بازیکنان رقم بزند؛ به خصوص اگر که این رهبران مذهبی، تمپلارها (Templars) باشند.
از آنجایی که جادوگری، جنبهی جداییناپدیر زندگی مردم در این عصر از تاریخ اروپا محسوب میشود، ممکن است در طول بازی با جادوگرهایی مخوف و بدطینت نیز مواجه شوید که به واقع قصد فریفتن و سوء استفاده از مردم را دارند. شاید این افراد در پس پردهی سناریوی شکار جادوگران قرار داشته باشند تا از این طریق، توجهات را از خود منحرف کرده و ذهن مردم را به سوی دیگری معطوف نمایند؛ در چنین شرایطی، شما مانند مرحلهی Daughters of Lerion در Assassin’s Creed Valhalla، وظیفه خواهید داشت تا این جادوگران خبیث و بدذات را از بین ببرید. مسیرهای بسیاری وجود دارند که یوبیسافت برای پیشبرد داستان Assassin’s Creed Hexe، میتواند آنها را انتخاب کند؛ امیدواریم مسیری که این شرکت انتخاب میکند، منجر به ساخت تاریکترین و در عین حال ترسناکترین بازی این مجموعه شود.
لازم به ذکر است که Assassin’s Creed Hexe با نام Assassin’s Creed Neo نیز شناخته میشود و جزئی از پلتفرم Assassin’s Creed Infinity خواهد بود. به گفته مارک الکسیس کوته (Marc Alexis Cote)، که به عنوان یکی از مدیران اجرایی در ساخت این اثر نقش دارد، این بازی برخلاف پروژهی Red، در سبک اکشن نقشآفرینی قرار ندارد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
من عاشق این ایده ام اگه درست اجراش کنن صد در صد از میراژ هم بیشتر براش هایپ میشم
من هرجوری فکر می کنم،نمیتونم تصور کنم گیم پلی اساسین چجوری می خوان ترسناکش کنن که شدنی باشه
تو متن به چند تا از کوئست های ترسناک اساسین کرید های قبلی اشاره میکنه
اونطوری
کلا ب یوبیسافت اعتمادی نیست😂
ماشالا از در و دیوار اساسین دارن میسازن
از میراژ زیاد خوشم نمیاد بیشتر منتظر این و اون نسخه سامورایی در حال ساخت هستم
جذاب دوست داشتنی
بوی رمز و راز میاد..
به نظرم می تونه چیز خیلی خوبی بشه
یوبیسافت واقعا اینطوری ادامه بده نمیشه.باید با یه سیستم جدید با یه اساسینز از دم متفاوت و نوین که حزف داشته باشه برای گفتن از این منجلاب تکراری بیاد بیرون
یه ایده ببهتر هزار تا اساسین نسازه بیاد یه ایپی جدید با موضکع جاودگرا بسازه تا نه اساسین انقدر از ریشه دور شه نه به اون بازی هیت داده شه اساسینم هر چندین سال یه بار بده یا کلا مجموعه رو تموم کنه
🤝
کاش اسسین از اون خنثی بودن در بیاد
اگه ابکی نسازن جالب میشه بنظرم
برای خودم به شخصه dlc jack the ripper از اساسین کرید سیندیکیت ترسناک ترین چیزی بود که از این فرنچایز تجربه کردم
خوبه که بعد از مدت ها دارن دوباره به سری اساسین اهمیت میدن🙂اما یوبیسافت شرایط خوبی نداره امیدوارم با این بازی ها دوباره اوکی بشه
اساسینز کرید فقط ۲ و برادرهود
اساسین هم فقط ادزیو و الطاهر
البته من همه ی نسخه ها رو بازی کردم و برخلاف خیلی ها بنظرم تقریبا همه خوب بودن ( بجز ادیسی )
ولی اینایی که گفتم برای من ارجعیت داره
آرنو دوریان هم خوب بود تو یونیتی نشون داد عشق همیشگی نیست واقعاً هم منو یاد اتزیو مینداخت شباهت های زیادی داشتن هردو عیان نشین هردو لوس هردو عاشق هردو آخر از همه یک مستر اساسین حرفه ای
اساسینز کرید ۲ تنها بازی بود که اشکم رو دراورد ولی اره یونیتی هم یکی از بهترینا بود
موافقم بنظر منم ک فن این فرانچیزم فقط ادیسی جالب نبود
ادیسیه چش بود خداییش یکی از بهترین اساسین ها بود 🙄
گیم پلی فوق العاده داستان قوی
موافقم ولی به نظر من ادوارد کنوی از همشون بهتر بود . نشون داد که ارزش دوستی چقدره و همه چیز مال و ثروت نیست
با توجه به اینکه در این دورهی تاریخی جادوگرها تحت تعقیب بودند، ممکن است موجب شود تا روی جنبهی مخفیکاری این بازی نسبت به نسخههای دیگر Assassin’s Creed، توجه بیشتری صورت بگیرد. از سوی دیگر، چنانچه در سرتاسر اروپا به دنبال رهبران مذهبیای که دستور قتل جادوگران را صادر میکنند بگردید و آنها را از بین ببرید، میتواند تجربه هیجانانگیزی را برای بازیکنان رقم بزند؛ به خصوص اگر که این رهبران مذهبی، تمپلارها (Templars) باشند.
( خیلی پتانسیل داره برای یه اساسینز کرید خوب امیدوارم یه بازی خوب ببینیم )
جادوگر ؟ دیگه این اساسین ها اون اساسین های قدیم نمیشن
نباید هم بشه اساسینز کرید باید یک متحول بشه بسه دیگه کپی پیست پشت کپی پیست
خیلی منتظرشم که بیاد واقعا ایده باحالیه
چقدر بنر داستان منو یاد کوچه پس کوچه های Assassin’s creed syndicate
assassin’s creed unity میندازه؟ منظورم بنر اصلیه
وای تصویر اولی که خیلی خوشم اومد سبک دارک بودنش امیدوارم بتونه فضای ترسناک مثل اویل ۴ باشه البته فضاش محیط منظورمه و چند تا باس فایت خفن داشته باشه مثل بلک فلگ یه همچین چیزی با این فضای دارک باشه من میشم طرفدار سفت و سختش😂 🙂💙🙃
بهتر نبود کل توانشونو میزاشتن رو میراژ بعد که تموم مسشد اینو شروع میکردن؟!
یوبیسافت تمرکز نمیدونه چیه ۲۰ تا ۲۰ تا بازی میده بیرون.گودرت🗿💪
همین جوری دارن الکی اساسینز میسازن که البته شبیه هر گیمی هر به جز اساسیز. یوبی همینجوری داره عنواین محبوبش رو بی هویت میکنه و میخواد جای بازی های دیگه رو بگیره و نمیتونه. ترکیبش درست درنمیاد
خواست یه رقیب برای ویچر بسازه. اساسینز رو با ویچر ترکیب و خراب کرد
یه رقیب برای gta بسازه، واچ داجز۲و۳ رو خراب کرد
و….
چند وقت پیش هم گوست اف سوشیما اومد. زد تو سر خودش که چرا زودتر با تم اسیای شرقی نداده. الان دوتا با تم اسیای شرقی تو راهن
Hexe رو هم که معلوم نیست میخواد با چی ترکیب کنه و خراب کنه و ترکیب اساسیز ها با بازی های دیگه و خراب گردنش تا مدت ها ادامه داره
اگرم میبینید والهالا خوب فروخته بخاطر اینکه الان واکینگا و نورس خیلی محبوبن. بیرید ببینید چند نفر تروفی اخر بازی رو گرفتن
داش والهالا همچی بود جز اساسین اسن یارو وایکینگ بود ربطی به اساسین ها نداشت حتی مراسم معروف انتخاب اساسین هم نگرفت و حاضر نشد انگشتشو قطع کنه و به تمام چیزای باستانی توهین کرد با این کارش واقن بدم اومد
تو ادیسی اصن ما هیدن بلید نداریم ! :////
نه! مثل اینکه قیمه با ماستم بد نیست
یه کپی پیست دیگه ….
اسیسن کرید ترسناک؟
خود اسم بازی اسیسن کرید هستش با اینکار رسما بازی کلا از اسمش و ریشش که از حشاشین میاد جدا میشه.
اگر یک بازی دیگه می بود که یوبی سافت درست می کرد می گفتیم شاید ایده جالبی باشه ولی احساسم میگه که شکست بدی می خوره.
ولی هرچی بخوام بگم با عقل جور در نمیاد که یک عنوان که بر اساس حشاشین و جادوگر باشه مگر مثلا شما به عنوان یک شخص در یک شهر مثلا میگن داخل یک شهر جادوگر وجود داره اونطوری با عقل جور در می اومد.
ولی هضمش سنگینه برای من هر چقدر فکر می کنم با عقل جور در نمیاد.