شایعه: توسعۀ Perfect Dark با مشکلات رهبری و فرهنگ کاری مواجه بود
بر اساس صحبتهای توسعهدهندگان سابق Perfect Dark که در استودیوی The Initiative مشغول به کار بودند، این تیم با مشکلات رهبری و فرهنگ کاری دست و پنجه نرم میکرد.
در اواخر اسفند سال گذشته، منابع داخلی مختلف و برخی سازندگان سابق Perfect Dark، به خروج جمع کثیری از اعضای ارشد استودیوی سازنده، کندی پروسۀ ساخت و فقدان استقلال در خلاقیت اشاره دارند.
تقریباً نیمی از توسعهدهنگان ارشد استودیوی اِنشتیو (The Initiative)، این تیم را ترک کردهاند و در طول یک سال و نیم گذشته، بازی Perfect Dark تحت تاثیر مستقیم قرار گرفته است. بخش قابل توجهی از این افراد، نقشهای کلیدی را برعهده داشتهاند که در میان آنها نام کارگردان بازی، دن نیوبرگر (Dan Neuburger)، و طراح ارشد مرحله یعنی کریس اونیل (Chris O’Neill) به چشم میخورد. جولیون مایرز (Jolyon Myers) و دو طراح ارشد دیگر نیز در روزهای گذشته انشتیو را به مقصد استودیوهای گوناگون ترک کردهاند.
زمانبندی این جداییها، با اعلامیۀ همکاری با کریستال داینامیکس در ماه سپتامبر سال گذشته نیز هماهنگی دارد. از تمامی این اتفاقات و مدارک موجود میتوان نتیجه گرفت که سازندۀ Tomb Raider نقش بسیار کلیدیتری در رهبری پروژۀ Perfect Dark دارد. عدهای از منابع معتبر مانند وبسایت VGC، طی مصاحبه با اعضای سابق گزارش دادند که بازی با مشکلاتی مواجه بوده و استودیوی سازنده وضعیت مناسبی ندارد و به همین دلیل قراردادی با کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) منعقد شده است. برخی دیگر از جمله ویراستار Windows Central، یعنی جز کوردن (Jez Corden)، گزارش دادند که پروسۀ ساخت به خوبی پیش میرود. حالا در مصاحبهای تازه، مت بوتی (Matt Booty)، رئیس استودیوهای ایکس باکس، تمامی مشکلات را تکذیب کرده است.
پس از این صحبتها، باری دیگر آقای اندی رابینسون (Andy Robinson)، ویراستار وبسایت VGC، در توییتر اعلام کرد که موجهای متعدد جدایی سازندگان و مصاحبۀ با آنها دقیقاً به مشکلات اشاره دارند. رابینسون در ادامه اشاره کرد که تیم انشتیو همیشه قصد اضافه کردن استودیویی باتجربه را به پروسۀ ساخت داشته و این موضوع باعث نگرانی سازندگان نبوده، بلکه مشکلات رهبری انشتیو باعث جدایی آنها شده است. وی در این باره گفت:
من باور دارم که اضافه شدن کریستال داینامیکس به پروسۀ ساخت، برای پروژه مثبت باشد و بخشی از آن به این موضوع مربوط میشود که دارل گلگر، رئیس کنونی انشتیو، در گذشته رهبری کریستال داینامیکس را برعهده داشته است. اما پیامهای متعددی را دریافت کردهام که مشکلات فرهنگ کاری بسیاری در استودیو وجود دارد که تعداد کمی از آنها مستقیماً مدیریت ایکس باکس را سرزنش کردهاند.
از آنجایی که برخی از این افراد به استودیوهای دیگر ایکس باکس ملحق شدهاند؛ بنابراین به نظر نمیرسد مدیریت ایکس باکس موضوع اصلی باشد.
منابع وبسایت VGC، به این وبسایت اطلاع دادهاند که غافلگیر خواهند شد اگر ورود کریستال داینامیکس به پروسه ساخت Perfect Dark و از سوی دیگر خروج اعضای کلیدی انشتیو، باعث ریبوت پروژه و از سرگیری مراحل توسعه نشود. به دنبال این موضوع، احتمالاً سالها تا انتشار این عنوان فاصله داریم.
نظر شما در این باره چیست؟
پر بحثترینها
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- ناراحتی کارگردان Black Myth: Wukong بابت نبردن جایزه بهترین بازی سال
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۵؛ تریلرهای مورد علاقه شما از مراسم The Game Awards 2024
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
نظرات
اینجاست که میگن :
دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس رو 🙂
البته متن هم خودش یه جا مثال نقض میاره
از آنجایی که برخی از این افراد به استودیوهای دیگر ایکس باکس ملحق شدهاند؛ بنابراین به نظر نمیرسد مدیریت ایکس باکس موضوع اصلی باشد.
یعنی خود گمانه زنی vgc هم تو خودش متن نقض میکنه کلا چیزی هست که هر کی یه چی میگه ولی من یک چیز رو کاملا یقین دارم
هیچ ماست فروشی نمیگه ماست من ترشه
خب آره ، مت بوتی نمیتونه بگه وضعیت استودیومون وخیمه ، به نظر من یه مصاحبه با رییس استودیو و یه گزارش کار از وضع فعلیه بازی ،میتونه تقریبا همه چیز رو مشخص بکنه .
شایدم اینطور که ایشون میگن وضعیت وخیم نباشه و مشکلات حل شده باشه، ..
ولی بازم قطعا مشکلاتی بوده و ما حتی سال بعد هم نمیتونیم از پیشرفت بازی اطلاعی کسب کنیم .
من رو باور کن 🙃
تقریبا مطمئنم وضعیت استودیوهای ، ریر ، اینشیتیو ، ۳۴۳ ، اصلا جالب نیست و از بحران مدیریت عالی و در سطح شرکت مایکروسافت رنج میبرن ….
خیلی عجیبه که چه چیزی باعث شده که این استودیوها به این شکل هدایت بشن … ولی برای باقی استودیوها مورد خاص یا مشکلی نمیبینم .
قسم حضرت عباس منتغی تره🗿 بدون شوخی از قبل گفتن هرچی پیش اید خوش اید ای کاش معرفیش نمیکردن
جای مایکروسافت بودم شوهی یوشیدا و هرمان هالست رو بر میزدم میاوردم سمت خودم =))))
آووردن اونا لیاقت میخواد که ایکس باکس چنین چیزیو نداره
چقدر تاثیر گذار🙃
ای بابا مت بوتی نیم ساعت ماله کشی کرد آقای اندی رابینسون چرا می زنی تو برجک ایکس باکس فن ها اینا تازه گل و بلبلی که مت تعریف کرد را باور کرده بودن بازی که ندارن حداقل بزارین دل شون به همچین چیزهای خوش باشه
.قاب مایکروسافت لهتون کرد اونوقت قیافه همه شما ها دیدنی خواهد بود از ماه مهر هم چپ و راست ثرد پارتی دی وان میاد رو گیم پس تا انحصاری های فرست پارتیشن از اوایل ۲۰۲۳ یعنی ۴ ماه دیگه چپ و راست عرصه خواهند شد اونوقت قیافه شماها دیدنی خواهد شد و سال ۲۰۲۳ هم رسما سونی بدون بازی خواهد بود
فعلا سونی التماس کنه بازی های اکتی انحصاری نشن بعد وقتی ناشر بعدی رو خرید مایکروسافت اونوقت ببینیم اگه سونی و فن هاش بچه های خوبی بودن اونارو هم انحصاری نمیکنیم خخخخ
ماشالله هر دقیقه یکی میاد میگه فلان استدیو مایکروسافت وضعش بده /:
هر چی باشه که به بدی ریر که نمیرسه
هر وقت وضعیت استدیو از ریر هم بدتر شد خبرم کنید
اون موقع میشه بهش اهمیت دادD:
ناموسا ۳۴۳ وضعش بدتره …
بازی ساختن ،نمیتونن پشتیبانی کنن
هیلو اینفینیت رو تا دو سال نمیدونستن چی بسازن ، زلدا گونه ، اوپن ورد ، سندباکس و کلی طرح و ایده که با اومدن جوزف استتن ریختن دور و اون آش شلم شوربا رو جمع کردن ، یه بازی خوب بیرون دادن ،اما بازم نتونستن ادامه بدن و خوب ساپورتش کنن ، میگن استودیوش هنوز که هنوزه محل رفت و آمد نیروهای کار هستش و نیروی ثابت نداره …. اصلا مدیریتش افتضاحه … برای همین با اون همه نیرو ، نمیتونن یه ساپورت خوب داشته باشن
آره من با این موافقم بنظرم 343i استعداد دارن ولی مدریت درست ندارن واقعا استودیوی خوبیه الان اون هیلو واقعا دشوار ساختن اصلا خیلی کم توی این ۵ سال بهش کمک کردن اونموقع سه تا استودیو بودن که یکیشون راکستار راندی بود که به بانجی کمک میکرد تا هیلو رو بسازن . الان ولی خودش تهنایی هم مولتی هم بخش کمپینو طراحی کرد به این مشکلات برخورده .
هر چی باشه بازم بازیشونو ساختن
ریر ولی چی؟
Kemeo 2
ریمیک گولدن آی
نسخه جدید بانجو کازویی
و یه عالمه دیگه بازی کنسل شده
جدا از اون توی نسل هشت عملا هیچی نداشت!
لانچ افتضاح سی اف تیوز بماند
اوروایلد هم معلوم نیست اصلا آیا قراره عرضه شه یا نه
جالبه اینکه اینجا شایعه رو بیشتر از حرفی که مت بوتی زده رو قبول دارن!
عجیبه موقع هایی که عمو گراب هر چی میگه دیگه اسمش شایعه نیست ولی وقتی جیسون شرایر یا اندی رابینسون که جزء منبع های معتبر صنعت گیمن و همه قبلشون دارن میشن شایعه :))))
به دنبال این موضوع، احتمالاً سالها تا انتشار این عنوان فاصله داریم😂😂
کلن استودیوهای ایکس باکس روی هوان. اینیشتیو هم که نخاله ترینشونه
Vgc کار درستی میکنه پوشش میده و پیمیگیره ولی بدون مدرک صحبت کردن باد هواست برادر
۴ تا سند رو کن ببینیم
به قول بزرگوار : خیلی اوضا خیطه….خیلی اوضا خیطه
AAAA