بازی Perfect Dark با همکاری Crystal Dynamics ساخته می‌شود
بازی Perfect Dark با همکاری Crystal Dynamics ساخته می‌شود
بازی Perfect Dark با همکاری Crystal Dynamics ساخته می‌شود
بازی Perfect Dark با همکاری Crystal Dynamics ساخته می‌شود

بازی Perfect Dark با همکاری Crystal Dynamics ساخته می‌شود

محمد حسین کریمی
۱۳:۰۲ ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
بازی Perfect Dark با همکاری Crystal Dynamics ساخته می‌شود

بازی انحصاری مورد انتظار طرفداران ایکس باکس یعنی ریبوت Perfect Dark حاصل همکاری نزدیک استودیوی تازه تاسیس شده‌ی انشتیو و کریستال داینامیکس خواهد بود.

بازی جدید Perfect Dark با همکاری استودیوی مشهور کریستال داینامیکس (Crystal Dynamics) که وظیفه‌ی توسعه‌ی سری جدید Tomb Raider و Marvel’s Avengers را بر عهده داشت، ساخته می‌شود. این خبر به طور رسمی از طریق استودیوی اصلی یعنی انشتیو (The Initiative) اعلام شد.

حساب کاربری رسمی The Initiative در توییتر، بیانیه‌ی زیر را منتشر کرد:

ما با کریستال داینامیکس، استودیوی جهانی که روی سری Tomb Raider کار کرده است، قرارداد همکاری بسته‌ایم تا بازی اول شخص جاسوسی هیجان‌انگیز خود را به نسل جدید بیاوریم. این دو تیم نتوانستند شانس همکاری با یکدیگر را از دست بدهند. ما در مراحل ابتدایی ساخت قرار داریم، اما به شدت هیجان‌زده هستیم تا از این فرصت برای اجرایی کردن ایده‌های خود استفاده کنیم.

استودیوی تازه تاسیس The Initiative در لس آنجلس قرار دارد. آن‌ها هنوز بازی‌ای عرضه نکرده‌اند، اما باید بدانیم که رهبری این تیم بر عهده‌ی دارل گلگر (Darrell Gallagher) است. وی بیش از ۱۰ سال در کریستال داینامیکس فعالیت داشت و روی سری Tomb Raider کار می‌کرد. لازم به ذکر است که این استودیو شامل استعدادهایی سابق تیم‌هایی مانند ناتی داگ (Naughty Dog)، سانتا مونیکا (Santa Monica)، بایوویر (BioWare) و بلیزارد (Blizzard) می‌شود.

بازه‌ی انتظار برای ریبوت Perfect Dark اعلام نشده است و به نظر هم نمی‌رسد در تاریخی نزدیک این اتفاق رخ دهد.

مدتی پیش، آقای کریس درینگ (Chris Dring)، خبرنگار با تجربه‌ی صنعت بازی‌های ویدئویی و مدیر وب‌سایت GamesIndustry.biz، در طی جدیدترین پادکست VGC Off The Record در مورد بازی‌های Perfect Dark ،Fable و Everwild صحبت کرد و توضیحات جالبی را ارائه داد.

من با تعدادی از دوستانم در استودیو‌های ایکس باکس گفتگو‌ داشته‌ام. بازی‌هایی که آن‌ها معرفی کردند [Everwild ،Perfect Dark و Fable] به این زودی منتشر نخواهند شد. منظورم این است که حتی احتمال دارد تا زمان عرضه‌ی آن‌ها شاهد یک ایکس باکس جدید (یک ارتقای بین نسلی) باشیم.

هنوز زمان بسیار زیادی تا انتشار آن‌ها باقی مانده و واضح است که چرا ایکس‌باکس در حال حاضر به دنبال سرمایه گذاری روی محصولات خاص و به دست آوردن حق انتشار آن‌ها است. برای این که آن‌ها اصلاً لاین‌آپی از بازی‌های بزرگ انحصاری ندارند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی Perfect Dark با همکاری Crystal Dynamics ساخته می‌شود
بازی Perfect Dark با همکاری Crystal Dynamics ساخته می‌شود
بازی Perfect Dark با همکاری Crystal Dynamics ساخته می‌شود
بازی Perfect Dark با همکاری Crystal Dynamics ساخته می‌شود
بازی Perfect Dark با همکاری Crystal Dynamics ساخته می‌شود

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ALIREZA0111 گفت:

    یا خدا یعنی چی شاید شاهد عرضه ایکس باکس و نسل جدید باشیم
    خیلی زود معرفی شدن

  • Nietj گفت:

    اصلا با این کریستال داینامیکس حال نمیکنم بخاطر گندی که تو اونجرز زدن !!! خدا به اخر عاقبت این گیم رحم کنه

  • اینطور که پیداست این بازی های AAA نسل جدید ایکس باکس حالا حالا ها منتشر نمیشن

  • be name pc گفت:

    بدجور منتظرشم شاهکار میشه حیف فقط دیر میاد یکی این یکیم هلبلید برای این دوتا خیلی هایپم

  • GAME گفت:

    اره بابا اکس باکس انحصاری نداره این ۲۳تا استودیو
    وبقیه ناشر یا استودیوی که میخرن همین طوری تاسیس شدن که دورهم بخندن مگه نه؟

    اقای کریمی فکر کنم اون بخش اخر خیلی قدیمی تر باشه ؟؟؟مگه نه؟؟
    چون کلوبریل گفته بود فیبل و اوروایلد وپرفکت دارک برای ۲۰۲۴ هستن یعنی ۲سال دیه(طبق اون بازه زمانی انتشار که نشون داده بود)
    تویی ردیتشم زده بود که من حدس میزنم تو این گیم اواردز یه اخباری از هلبلید جدیدو پرفکت دارک بشنویم

    • اوروایلد پروژه‌اش کنسل و سه ماه پیش از اول آغاز شده پس قطعا زودتر از ۲۰۲۵ یا ۲۶ نمیاد، مگر این که به یه مینی پروژه تبدیل کنن. اون دو پروژه هم کسی دقیق نمیدونه هر منبع داخلی ایده خاص خودش رو داره. در هر صورت همین امروز اعلام کردن که تازه توسعه Perfect Dark در مراحل ابتدایی قرار داره و احتمالا به تازگی از مرحله ایده پردازی خارج شدن. بستگی به مقیاس پروژه داره، اگر الآن توسعه آغاز شده باشه بین ۳ تا ۵ سال میتونه طول بکشه.

      • Omid_Fsh گفت:

        اگه واقعا اینطور باشه که خیلی خیلی بده چرا تازه از ایده پردازی باید خارج شده باشه؟!از ۲۰۱۸ تا الان تو ایده پردازی بودن؟!من حداقل درک نمیکنم چرا باید انقدر طول کشیده باشه

        • تا اواسط ۲۰۱۹ نیرو جمع میکردن و طوفان ذهنی (Brain Storm) داشتن. محیط و دمو طراحی میکردن. و احتمالا ۲۰۲۰ پروژه‌ی پرفکت دارک آغاز شده. به عنوان مثال این کاربر پایینی که میگه کارگردان بازی با دخترش چیزیو تجربه کرده بودن، قرار نیست حتماََ پروژه اصلی باشه ممکنه یه ایده قابل بازی بوده باشه. مصاحبه‌های گلگر موجوده سرچ کنید متوجه میشید که رویه کارشون چجوریه. کمی متفاوته با سایر استودیوها. خود تیم سازنده داخل توییت توضیح داده که در مرحله اولیه ساخت قرار دارن.

          این که در مراحل اولیه ساخت قرار داشته باشن اتفاقا موضوع قابل درک و به شدت عادی ای هستش:
          the initiative تیمی جا افتاده و هماهنگ مثل سانتا مونیکا یا آبسیدین نیست. یه تیم تازه تاسیسه که باید نقطه قوت خودش رو پیدا کنه، نیرو جذب کنه و اعضای خودش رو هماهنگ کنه. قرار نیست ۲۰۱۸ تشکیل بشه ۴ سال بعد بازی رلیز کنن. از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ مطمئناََ دنبال ایده، انتخاب پروژه و هماهنگی و جذب نیرو بودن. ساختن بازی AAA خلاقانه کار آسونی نیست برای یک استودیو تازه تاسیس. تیم‌های بزرگ که هماهنگی کامل دارن به دد لاین نمیرسن چه برسه به استودیویی تازه تاسیس که بعضی اعضا شاید حتی با هم آشنا هم نباشن.
          استودیو رسما امروز اعلام کرده در مراحل ابتدایی ساخت قرار دارن، با غر زدن و رویاپردازی نمیتونیم پروژه رو نزدیک تر کنیم به زمان حال. باید بپذیرید و صبر کنید که یه پروژه درخور تولید کنن. ساخت بازی زمان میبره، مخصوصا برای یه استودیو تازه تشکیل شده.

          به عنوان مثال، فرام سافتور سال ۱۹۸۶ تشکیل شد، اولین بازیشون ۸ سال بعد ۱۹۹۴ رلیز شد. ابتدای راه موانع زیاده.

          • GAME گفت:

            میدونی اقا کریمی مشکل اینیشتیو چیه ؟
            نمیدونم لینکدن چک میکنید یا نه (منطورم تعداد نفرات استودیوها)
            اینیشتیو تو این ۳ماه که من هر هفته چک میکنم اینیشتیو هیچ تغییر نداشت که حتی این هفته ۲نفر جدا شدن از استودیو
            وکلا الان۷۰ نفر هستن
            خیلی کمه خیلی باید تو این ۴سال خودشون به ۱۵۰نفر میرسوندن

          • Omid_Fsh گفت:

            “با غر زدن و رویاپردازی نمیتونیم پروژه رو نزدیک تر کنیم به زمان حال.” من که حرفی نزدم گفتم اگه راسته خیلی طول کشیده در رابطه با توضیحاتتون خب وقتی استودیو تو e3 معرفی شده دیگه باید یسری اتفاقا افتاده باشه مثله نیرو و آشنایی باهمدیگه و … استودیو ۲۰۱۸ معرفی شده ولی صد در صد از قبلش فرآیند تاسیس استودیو شروع شده اینطور که نبوده تصمیم بگیرن استودیو بسازن و یه اسم انتخاب کنن و معرفی کنن و بعدش تازه نیرو جذب کنن به هر حال بازم بنظرم کمی طول کشیده و خب شاید از مشکلات تاسیس استودیو جدید باشه و این قضیه خرید استودیوهارو قابل درک تر میکنه

        • یه پروژه بازی سازی شامل پیش تولید هست که تو اون داستان بازی کاراکترهای قابل بازی کردن و دشمن ها و مراحل بازی طراحی میشن که تو هر مرحله چه ساختمانهایی باشند با چه المانهایی و… این روند دو سه سال طول میکشه بعد میرن سراغ مراحل ساخت بازی که ساخت اون شخصیت ها و مراحل طراحی شده هستش که اونم دو سه ساله بعدم یکی سالی روتوش نهایی و برطرف کردن باگها حالا هرچی بازی عظیم تر مراحل طولانی تر میشه

      • mhmteam گفت:

        دوتا عکس پارسال یادمه اومد بیرون یکیش این بود که کارگردان پرفکت دارک با دخترش داشتن بازی میکردن و اشاره کرده بودن که بازی جدید اینشتیو و یه عکسم یادمه فیل اسپنسر بغل دارل گلگر داشت بازی میکرد بنظرم اینا نشون میده بازی تا مراحل خوبی پیش رفته ولی اینکه استودیو اضافه کردن شاید نشون بده بازی خیلی بزرگ و گستردست

  • pegasus گفت:

    بتسدا نبود عملا رقابتی هم بین اکس و پلی نبود
    تا سه چهار سال بعدی کلا هیچی ندارن

  • mhmteam گفت:

    من نمیدونم اگه قرار بازی اینهمه دیر عرضه بشه چرا انقدر زود معرفی میشه
    هر چند کریستال داینمیکس شرکت فوق العاده ای و نسخه ی جدید تامب رایدرم فکر کنم خودش داره میسازه

  • Ryder گفت:

    استودیو صرفا پشتیبان خوبیه
    جالبه بدونید برای لست ۱۴ استودیو همکاری میکردن
    اینکه طراح های ارشد و کارگردانای لست و رددد و گاد روش کار میکنن هایپو بالا میبره

  • احتمال زیاد اینکه دارل گلگر رهبری تیم این استودیو رو بر عهده داره و سابقه خوبی تو استودیو کریستال داینامیک داشته تاثیر زیادی روی این همکاری داشته.
    (خیلی جالبه که هم این استودیو هم شعبه دوم پلی گراند سال ۲۰۱۸ تاسیس شدن و هنوز بازیشون اونقدر پیشرفت نکرده🤔 نمی دونم مرحله ایده پردازی چقدر می تونه پیچیده باشه، البته احتمالا یک قسمتی از این زمان صرف انتخاب پروژه شده که چه بازی ای بسازن و از آخر هردو تصمیم گرفتن یکی از آیپی های قدیمی ایکس باکسو ریبوت کنن)

  • Hasan0930 گفت:

    ای کاش شوتر سوم شخص می بود…
    ولی خیلی خوشحالم که رو بازی ۵ یا ۶ سال دارن کار می کنن..
    معلومه ایکس باکس فهمیده که بازی شاهکار نیاز داره و خیلی خوشحالم که روشون فشار نیاوردن که دو یا سه ساله بازی رو بدن…

    این نشون میده حرف برخی ها مثل گیم شو که میگه ایکس باکس به بازیهاش اهمیت نمیده و همه رو دوسه ساله میسازه و کیفیت براش مهم نیست از بیخ اشتباهه…

    • فکر کنم میگن کلا پرفکت دارک اول شخص بوده حالا نمیدونم درسته یا ولی میگن قدیمیش هم همین طوری بوده و برا همین طبیعی این نسخه هم اول شخص باشه
      درباره گیم شو هم حرف های اون کلا اشتباه نیازی به پیدا کردن دلیل نیست برای اینکه بگیم حرفاش اشتباه

  • ASHEN ONE گفت:

    کریستال داینمیگس آخه؟؟؟؟
    بعد اون فاجعه توم ریدر؟؟؟

    • mhmteam گفت:

      کدوم فاجعه توم رایدر دقیقا؟؟
      اگه منظورت نسخه ی آخر که ایدوس مونترال ساختش و کریستال داینمیکس فقط نقش کمکی داشت
      هرچی توم رایدر کریستال داینمیکس ساخته خوب بوده
      اونجرزو گند زد فقط

    • Hasan0930 گفت:

      حاجی اگه نمیدونی شادو اف توم ریدر رو کریستال داینامیکیس نساخت… ریس اف توم ریدر رو ساختن بعد شادو اف توم ریدر رو سپردن به استودیوی دیگه و خودشون رو مارول اونجرز کار کردن…

    • Ryder گفت:

      حالا بند استودیو با اون فاجعه دیزگان اومد رو لست کار کرد چی شد؟
      شاهکار دادن بیرون
      به اینا میگن استودیو پشتیبان

    • K_R12 گفت:

      قرار نیست تو ساخت و طراحی مکانیزم بازی دخالت کنن که . به عنوان یک نقش کمکی قراره به استودیو کمک کنن و ایده و طراحی و کلا رهبری بازی از سمت خود اینشتیو هست . مشکلی نیست بنظرم (چرا اگه قرار بود نصف طراحی و ساخت بازی رو بدن دست کریستال داینامیک واقعا بد میشد)

      استودیو هم هست که تو ساخت بازی های بالاخره اکشن و ادونچر شوتر تجربه رو داره

  • G.LN گفت:

    پس فیبل رو بایستی تا ۲۰۲۶ بیخیال شد
    عجب!!!
    خیلی جالبه بعضیا چرا اصرار دارن بگن سونی برنامه ای نداره و تا حالا بازی خاصی بیرون نداده!!!!😏

  • Adler گفت:

    کریستال داینامیک که این چند سال خرابه فقط اون رایدر ها رو خوب عرضه کرد

  • بزرگترین استدیو مایکروسافت و با جذب نوابغ جهان ، که قرار بود، بازی aaaaبلکم ۱۰a بسازه، هم که آخر سر که داره با کریستال داینامیک بازی میسازه!!!!!
    بعد با ناتی داگ و راک استار مقایسه میشد و حرفی هم بزنی پنجاه تا دیس میدند.

    • ☆WKNWS☆ گفت:

      از کی تا حالا استفاده از استودیو کمکی نقطه ضعف‌ حساب‌ میشه؟ تازه اونم نه یه استودیو کمکی ساده،‌ استودیویی ‌که سگانه تومب ریدر رو ساخته! خیلی جالبه که حتی نقاط قوت استودیوهای xbox هم از نظر شما نقطه ضعفه!
      اگر مقایسه‌ایی بین این استودیو و بقیه استودیو های مطرح صنعت‌گیم باشه فقط از لحاظ سابقه درخشان و نبوغ افراد پشت پروژشست، مگرنه تاحالا بازیی عرصه نکردن که بخوان با بقیه مقایسه بشن.

    • Omid_Fsh گفت:

      بزرگترین استودیو؟!!!!!!!!!!!!! اگه بتسدارو هم فاکتور بگیریم که خودش چندتا استودیو بزرگتر داره از نظره بزرگیه استودیو فکر کنم این استودیو پایین لیسته(از نظر اعضا کلا ۷۰ نفرن و برای اینکه درک کنید چرا پایینه لیست قرار داره بزرگترین استودیو موجانگه که بالای ۶۰۰ نفرن اعضاش) اینکه پروژه AAAA دارن و نوابغ زیادی جذب شده تو استودیو ربطی به بزرگی نداره و از طرفی نکته منفیه همکاری چیه؟!همون راک استار و ناتی داگ همکاری نداشتن و نمیکنن؟مقایسه که اشتباهه مخصوصا این استودیو تازه تاسیس ولی ممکن هم هست پروژه اول عالی باشه

    • Wild Rage گفت:

      داداش خب ناتی داگ هم برای ساخت لست ۲ نیاز به کمک ۱۴ تا استودیو داشت.
      اینجور کمک گیری ها تو صنعت گیم خیلی عادیه

    • K_R12 گفت:

      مصداق گودرز رو به شقایق ربط دارن ققط کامنت تو 😐😂.

      چون استودیو کمکی گرفتن یعنی استودیوش سطح پایینه ؟

      ناتی رو پس چی میخوای بگی که ۱۴ تا استودیو کمکی واسه لست دو گرفته بود‌. نکنه اینم بده ؟

  • ☆WKNWS☆ گفت:

    دیدم تو این پست حق گویی زیاده واسه همین میخوام برای این اقایون حق‌گو یه لیست ناراحت کننده بنویسم.
    لیست بازی‌های انحصاری نسل نهمی عرصه شده و عرصه نشده XBOX در نسل ۹(AAA,AA,A):
    The Ascent
    ۱۲Minutes
    Death Doors
    Forza Horizon 5
    Halo Infinite
    Forza Motorsport
    Artful Escap
    Sable
    I Am Fish
    Microsoft Flight Simulator
    Ark 2
    Perfect Dark
    Redfall
    Starfield
    Contraband
    Grounded
    The Outer Worlds 2
    Avowed
    Stalker 2
    Atomic Heart
    The Gunk
    CrossFire X
    State Of Deacay 3
    Hellblade 2
    Fable
    Somerville
    Shredders
    Exo Mecha
    Echo Generation
    Scorn
    Everwild
    The Elder Scrolls VI
    Indiana Jones
    Project Mara
    The Insight Project
    Warhammer 40,000: Darktide
    The Wild at Heart
    Way to the Woods
    Unexplored 2: The Wayfarer’s Legacy
    Tunic
    Song of Iron
    She Dreams Elsewhere
    Little Witch in the Woods
    Exo One
    Dead Static Drive
    The Big Con
    Hello Neighbor 2
    Adios
    اگه ‌چیزی‌ جا مونده بقیه دوستان بگن😁

    • ☆WKNWS☆ گفت:

      تازه فقط به ایندی های‌ مهم و ترند اشاره کردم؛ ولی اگه بخوایم‌ کل ایندی هارو حساب کنیم باید کل بازی‌های ID@XBOX رو بنویسیم.

    • ☆WKNWS☆ گفت:

      Second Extinction محصول آوالانچ رو فراموش ‌کردم.

    • aliboostani گفت:

      البته اتمیک هارت مولتی پلتفرمه و همینطور Sable
      و Way to the Woods

      و مثلا به As Dusk Falls اشاره نکردی که انحصاری کامل هم اتفاقا هست
      به این بازی هم اشاره نکردی Nobody Saves the World که البته احتمالا بعدا برای کنسول سونی هم منتشر میشه مثل خیلی از عناوین لیستت

    • کاری به متلک های بی جای بعضیا ندارم و فقط در مورد لیستی که نوشتین صحبت می کنم.
      وقتی یه بازی AAA منتشر میشه تبلیغات خیلی سنگینی هم براش میشه و به طبع اون خیلیا اون بازی رو می بینن. نمونش همین اواخر کنا (AAA هم نبود) که سونی ده بار نشونش داد. یا دث لوپ که باهاش چشمامونو پاره کردن از بس نشونش دادن. به خاطر همین هم هست که سونی شیش هفت تا بازی نسبتا دهن پر کن داشته تا حالا ولی در مقابل به مایکروسافت خرده گرفته میشه که هیچ بازی ای نداشته تا حالا (می دونم که حرف اغراق آمیزیه البته).
      توی لیست شما به عنوان مثال بازی Sable هست که داغ داغ هم هست. مایکروسافت چقدر تبلیغ کرد برای این بازی؟ چقدر این بازی دهن پر کنه برای مردم؟ چند نفر این بازی دیدن اصلا؟ اینجاست که بخشی از لیست شما اصلا توی این مقایسه نمی گنجه. شما نمی تونین Sable رو کنار Kena بذارین و بگین هر دو مستقلن پس قابل قیاسن.
      در مورد یک بخش دیگه ای از لیست شما هم که شامل آینده خیلی دوری میشه مثل Everwild، این بازی در حالی معرفی شد که حتی خود سازنده هم ایده ای نداشت که قراره دقیقا چی بسازه. الان Perfect Dark هم تا حدودی شرایط مشابهی داره. خب همه می دونن که ساخت بازی طول می کشه و بعیده این بازیها تا قبل از اواخر ۲۰۲۳ عرضه بشن مخصوصا با شرایط الان. در حال حاضر مایکروسافت تا ۲۰۲۳ لاین آپ آنچنان دهن پر کنی هم نداره (در قیاس با سونی و نینتندو). اگر انتقاد میشه به مایکروسافت چندان هم بیراه نیست.

      اما همش هم عیب و ایراد هم نیست خب. در کل لاین آپ مایکرو خوبه. همچنین همه می دونیم گیم پس چقدر ارزشمنده، به خصوص برای ایندی ها. نمونش تیم شیفر که از عرضه سایکو روی گیمپس راضی بود. یا بازیای فوقالعاده بزرگی (تعدادی از بزرگترین آر پی جی های بازار) تو راهن.

      • Omid_Fsh گفت:

        این که بخواید بخشی از لیستو بذارید کنار چون تبلیغات خاصی براشون نبوده که درست نیست.تبلیغات اگر هم نبوده اون محتوا که بوده حالا به هر دلیلی براش تبلیغ کم شده اصلا دلیل نمیشه که کنار گذاشته شن.در رابطه با بازی های معرفی شده خیلی دور هم نسبت به تعداد انحصاریای معرفی شده مشکلی نداره ما که هنوز رسما نمیدونیم لاین آپ ۲۰۲۲ چیه ممکنهState Of Deacay 3 یا HELL BLADE 2 باشه ممکنه FORZA MS باشه و… در مقابلم همین اتفاق برای سونی افتاده و دقیقا لاین آپ ۲۰۲۲ سونی هنوز دقیق معلوم نیست.
        ” در حال حاضر مایکروسافت تا ۲۰۲۳ لاین آپ آنچنان دهن پر کنی هم نداره (در قیاس با سونی و نینتندو). اگر انتقاد میشه به مایکروسافت چندان هم بیراه نیست.”
        لاین آپ مایکروسافت از الان تا ۲۰۲۳ نه تنها عالیه بلکه کاملا قابل رقابت با هر پلتفرمی که شما فکر کنیدم هست.استالکر۲ یکی از جذابترین عناوینه قدیمیه که نسخه دومش قراره بیاد و ایندی هایی مثل سامر ویل و ریپلیسد هم که خیلی جذابن همینطور اتمیک هارت که وایب بایوشاک داره.تعریف دهن پر کن چیه؟هیلو و فورزا که نزدیک سه ماه با انتشار فاصله دارن جزء پرطرفدارترین و بهترین بازیا تو سبک خودشونن به غیر از این ما دو عنوان استارفیلد و رد فال رو برای ۲۰۲۲ داریم که فکر نکنم نیازی به توضیح داره که چه استودیو هایی پشت بازیان.حس میکنم این عبارت دهن پر کن بیشتر سلیقه ایه که شما دارین وگرنه هر کدوم از بازیای فرست پارتی که تا ۲۰۲۲ فعلا تایید شدن پروژه های کاملا بزرگ و دهن پر کنن

  • ☆WKNWS☆ گفت:

    با این فاصله‌ای با عرصه بازی های بزرگ ‌xbox داریم ‌احتمالا مجبورشن برای پر کردن لاین اپ دوباره استودیو بخرن، یا یه سری بازی ‌که جیزی تا عرضه شدنشون نمونده رو انحصاری کنن؛ مثل‌ کاری ‌که با Ark 2 و Scorn کردن.

  • این استودیو درستته تازه تاسیس هستش اما دستکمش نگیرید بهترینای استودیوهای دیگرو جمع کرده تو خودش

بازی Perfect Dark با همکاری Crystal Dynamics ساخته می‌شود