سازنده The Callisto Protocol انتشار این بازی روی گیم پس را بعید میداند
استودیو استرایکینگ دیستنس (Striking Distance)، سازنده بازی The Callisto Protocol، از احتمال اضافه شدن بازی ترسناک خود به سرویس گیم پس سخن گفت، هرچند از موفقیت مالی این اقدام اطمینان ندارد.
ایکس باکس گیم پس سرویسی است که از زمان راهاندازی در سال ۲۰۱۷، صنعت گیم را دگرگون کرده است. در مصاحبه اخیر با مارک جیمز (Mark James)، مدیر ارشد فناوری استودیو استرایکینگ دیستنس، اذعان شد که این سرویس مکان دشواری برای عناوین تک نفره و خطی است. بازی The Callisto Protocol نیز یک عنوان خطی است، پس انتظار نداشته باشید که در لیست عناوینی که در سالهای ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ برای گیم پس عرضه میشوند، قرار بگیرد.
بازی The Callisto Protocol یک بازی ترسناک خطی تک نفره و سوم شخص است که توسط استودیو استرایکینگ دیستنس و خالقین Dead Space ساخته میشود. این عنوان در جریان رویداد Gamescom 2022 حضور داشت و تریلر جدیدی از گیمپلی بازی توسط سازندگان به نمایش گذاشته شد. در حین همین مراسم، از مارک جیمز در مورد احتمال پیوستن عنوان The Callisto Protocol به گیم پس مایکروسافت پرسیده شد. هرچند جیمز ادعا کرد که در مورد این موضوع فکر میکنند، اما آنها سرویس را مکان مناسبی برای پیشرفت بازیهای تک نفره و خطی نمیدانند. او گفت:
شما یک بار The Callisto Protocol را بازی میکنید. من فکر میکنم این سرویسها برای برخی از بازیهای چند نفره و جهان باز ساخته شدهاند. من فکر می کنم بازیهای این چنینی در سرویسها به خوبی زنده میمانند.
البته این بدان معنا نیست که هیچ بازی تک نفرهای نمی تواند در سرویس پیشرفت کند، زیرا مایکروسافت تمام عناوین فرست پارتی خود را در روز عرضه روی گیم پس منتشر میکند، اما به عنوان یک استودیوی مستقل، به نظر میرسد که اینکار سودآورترین راه نیست. جیمز اذعان کرد:
مایکروسافت بازیهای تک نفره خود را در این سرویس دارد و من فکر میکنم که ایکس باکس در این برنامه موفق خواهد شد؛ من فقط میگویم [که] به عنوان یک برنامهریزی مالی، سرویس تنها یکی از پیشنهادات است.
جیمز ادامه داد:
کار کردن به عنوان یک استودیوی مستقل دشوار است. فکر میکنم بازیهای تک نفره زیادی را روی سرویسها خواهید دید، اما احتمالا از سوی شرکتهای بزرگ عرضه خواهند شد. بهعنوان یک شرکت مستقل، عرضه یک بازی سوم شخص و خطی در این سرویسها واقعا سخت است. من نمیگویم هرگز، اما از نظر مالی سخت است که چنین کاری انجام شود.
نظر شما چیست؟ آیا فکر میکنید بازیهای تک نفره مستقل میتوانند در زمان عرضه روی گیم پس پیشرفت کنند؟ نظر خود را در بخش کامنتها به اشتراک بگذارید.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گزارش: Intergalactic: The Heretic Prophet شامل عناصر وحشت خواهد بود
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- ۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۴ به انتخاب آرمین مُکاری، نویسنده
- مروری بر عملکرد محتوایی ایکس باکس و پلی استیشن در سال ۲۰۲۴
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
نظرات
نگفتن انتشارش رو گیمپس بعیده صرفا گفتن برای یه بازی پر هزینه ای مثل این منطقی نیست بیاریمش رو سرویس و برای بازی های لایو سرویس و اینده بهتره
بله ،منم با نظر ایشون موافقم ، شرکتهای بزرگ میتونن بازی های تک نفره و خطی و غیر سرویس محورشون رو روز عرضه برروی سرویس خودشون قرار بدن ، چون پشتوانه مالیه عظیم اونها ،موجب تولید اون بازی شده و دغدغه ی جذب پلیرشون محدود به سرویسشون میشه ، اما استودیوهای کوچیک ، یک بازی رو تو چند سال میسازن و منتظر سودآوریه اون هستن ،نمیتونن ریسک کنن و با دریافت مبلغ محدودی بازیه خودشون رو در اختیار خیل عظیم پلیرهای سرویس های اشتراکی بذارن که خریده شدن بازی رو تهدید کنه
با نگاه به یک کانسپت آرت معمولی از این بازی میشه دریافت که DNA ش گیم پسی نیست
شما نمیخواد dna بازی های گیم پس رو تشخیص بدی ، در واقع صلاحیت تشخیصم نداری ….
مایکروسافت خودش dna گیم پس رو تشکیل داده ،همون چیزی که شرکتهای دیگه از اوج گرفتنش واهمه دارن ، همون چیزی که کلی مرجع قانونی دارن بررسیش میکنن تا بازار یک طرفه به نفع مایکرو نشه ….
خب بازی اینجوری که میگن هزینه بسیار بالایی برای ساخت داره و ژانرش ترسناکه خودش شامل خیلی از مخاطبا نمیشه رده بندی سنی بالایی هم داره بیش از نیمی از گیمرهارو هم اینجا از دست میده
مستقل هست و ناشر بزرگی پشتش نیست که تبلیغات آنچنانی هم بکنن.همینطوری مشکل هست جبران هزینهها.بنظرم اگه متای بالای ۹۰ بگیره خودش یه تبلیغه براشون.من فکر میکنم بعد یه مدت که فروشش بخوابه اونم با اونهمه گیم که ۲۰۲۳ عرضه میشن.بیاد روی سرویسا
افسوس که مخاطبای کمتری داره، در حالی که لذتی که تو این سبک بازیاس تو کمتر گیمی هست( نظر شخصی
با این حجم از هایپی که کرده
حتی بازیش اشغال هم باشه نمیزاره گیم پس چون فروششو میکنه
مثل بتلفیلد ۲۰۴۲
مگه هرچی هایپ داشت میخرنش ؟؟ چند بار هایپ خوابیده پشت بازی و بعد اشغال تحویل دادن و کسی هم نخریده
عناوین ترد پارتی فقط در صورتی روز عرضه میان روی گیم پس که دارای گرافیک کارتونی یا ایندی و ناشناس و کم فروش باشند .
دقیقا درسته
بذار نگاهی بندازیم به بازی های گرافیک کارتونی امسال قراره بیاد
Plague tale
Lies of P
Wo long fallen Dynasty
Atomic Heart
اینا همشون کارتونی هستن فقط برام جالب خواهد بود سونی فنا نمیتونن بدون صرف هزینه ی کلان هیچ کدوم رو تجربه کنن
منظورت توت فرنگی ماجراجویه ؟
داش لایز اف پی که قراره بیاد گرافیک و داستانش کارتونیه؟؟؟
اصلا منطقی نیست
lies of p مورد اتظارترین بازی پلی استیشن
a plague tale ادامه ای بسیار مرد انتظار.
stalker 2چهل ساعت گیمپلی و ساخته شده با آنریل۵
atomic heart
.wo long
و…
اینا فقط تا ۶ ماه آیندست قبلیا و بعدیارو فاکتور میگیریم
استری که زوز عزضه. امد پلاس و تنعا بازیتون یود خیلی کرافیک واقع گرایانه ای داشت؟
مایکروسافت آخر این نسل یا از صنعت گیم خارج میشه یا تبدیل میشه به یک ناشر بدون کنسول مثل EA و یوبیسافت. گیم پس توجیح اقتصادی نداره و برای مایکروسافت فقط ضرره، ۲۰۰ میلیونی و ۳۰۰ میلیونی شدنش هم توهمه. صنعت گیم اصلا چنین ظرفیتی نداره.
آره منتظر باش مایکروسافت تبدیل به ناشر. بشه
همین الان برنامه ریخته برای کنسول و پیسی و موبایل تازه شروع کاره اونی که تبدیل به ناشر میشه سونی چون هیچ پشتوانه مالی نداره و طبق گزارش مالی خود سونی عدد خارقالعاده ۳۷ درصد کاهش درآمد رو ثبت کرده چنان اوضاعش خرابه که چپ و راست داره بازی عرضه میکنه رو پیسی یعنی پلتفرم مایکروسافت و شب و روز داره بازی ریمیستر و ریمیک میکنه تا بهتر جیب مردم رو خالی کنه تا اون ضرر عالی رو جبران کنه
بهتر از قبل از حرف زدن اندکی تفکر کنی
باشه 😀
فقط بپا یه وقت از شدت فشار سکته نکنی
اره داش ماکرو صنعت چاپ پول رو ول میکنه
اره گیم پس فقط ضرره ولی پلاس فقط سوده
کالیستو ؟ نه ممنون دد اسپیس ریمیک هست
این دیگه حرف توتوکی نیست🤔
معلومه بازی هایی که همه منتظرشن و هایپن براش رو سرویس نمیان و به ناشرا بهش اعتماد ندارن. فیل اسپنسر تو مردی اگه راست میگی جی تی ا جدید رو روز عرضه بیار رو گیم پس نه یک ماه بعد بیار نه شیش ماه بعد بیار.
مایکروسافت رو گیم پس نمیارش
آیا سونی داخل سرویس خودش حتی ۶ ماه بعد میاره؟
فیل اسپنسر مگه گفته همه بازی هایی پرهزینه شرکت های ثالث رو میارم روی سرویسم؟
این مایکروسافته که ادعا میکنه تو سرویس و هی با شعار روز عرضه وعده میده. سونی که از همون اولش گفت. خودتو ضربه فنی نکن. ناشرا بازی میسازن که پول در بیارن و برای رضای خدا این کار رو انجان نمیدن
فکر میکنی تیک تو از فروشش میگذره
منم حرف حسابم همینه بازی که ناشر میدونه فروشش تضمین شدس و میترکونه نمیزارش رو گیم پس. همه ناشرا همینن بازی با کیفیت و شاهکار میخوای روالش همینه. واسه همینه که میگم اگه میتونه بیارش چرا درک نمیکنید. همین یوبیسافت داغون اگه بازی هاش فروش داشتن تو سرویسا نمیدیدمشون
حتما فن بوی..
منتظر باش گیمی که راکستار چند ساله سرش کار کرده رو بفرسته گیم پس..
منطقی نیست ورود همچین گیمی روز عرضه به گیمپس(نهایت سال دوم یا سوم عرضه)
الحق حرفه ای هستید،صد البته تو گفتن حرف های پوچ👌🏻🌹
فن بوی تویی که نمیخوای بفهمی. منم دارم همینو میگم یازی که میدونه فروش میکنه و خواهان زیاد داره نمیاد رو سرویس. نه تنها تیک تو بلکه هر ناشر دیگه ای ببینه یه بازی تا زمانی که داره فروش میکنه نمیاره رو سرویس. بازی با کیفیت بخوای یعنی. یعنی شاهکار کلا سیستم یه بازی با کیفیت با این سرویس ها هم خونی نداره. اگه گرفتی که فک نکنم گرفته باشی و هنوز تو توهماتت هستی. فیل اسپنسر فعلا بازی های خودش که مجبورن و بازی های ایندی که معلوم نیست آینده ای داشته باشه میاره رو سرویس. بخاطر همینه میگم اگه مرد روز عرضه یع بازی درست و حسابی بیاره رو سرویسش روز عرضه از مولتی. فقط شعار
اخرش خودتون مجبور میشید که بازی رو روی گیم پس بیارید خیلی از شرکت ها مجبور شدن
سونی پول داده من میدونم(دوبار)xd.
راست میگه بازی های خطی اصلا به درد این سرویس نمیخوره مثلا همین استارفیلد خیلی برای سرویس گیم پس خوبه هم مدت زمان بازی طولانی هم محتوا میشه بهش اضافه کرد و بازی کواپ و سرویس محورهایی مثل فورتزا و هیلو یا بازی های اپیزودی مثل تل تیل و کو اپ چهار نفره با موج های مختلف خوراک سرویس اشتراکیه.
دوست عزیز هشتاد درصد بازی های گیم پس خطی و یا همون داستانی هستن.سازنده بازی وقتی بازیش در عرض یکی دوماه تز جدول فروش پرت شد بیرون اونوقت مجبور میشه بازیو بیاره گیم پس تا ازگیم پس سود ببره.اینم بگم اگه این بازی حالت مولتی نداشته باشه فروش انچنانی نمیکنه هرچند ژانر ترسناک حتی مولتیش هم طرفدار نداره در کل این بازی مورد علاقه بسیاری از مخاطبا نیست و راه دیگه ای نداره و باید برای سود بیشتر بازیشو برای گیم پس بیاره
نه گاد و نه گوست هیچ کدوم مولتی ندارن و ۲۱ میلیون و ۱۰ میلیون فروختن و باقی بازی های سونی که بالای ۱۰ میل فروختن.
Strayوsifu مرز یک میلیون فروش رو رد کردن و تو رتبه های برتر استیم بودن با اینکه رو سرویس plus هم اومدن این بازی هم فروش خیلی خوبی رو تجربه میکنه چون هم تبلیغاتش با ps بوده هم خیلی آدم براش هایپ هستن منم نگفتم تو گیم پس بازی خطی نیست فقط گفتم چه بازی به دردش میخوره اگرم یکی دوتا خطی رو میارن بخاطر متنوع شدن هست وگرنه شبیه ساز و کواپ بیشترین بازی ها داخل گیم پس هستن.
احتمال میدم که وقتی فروشش کم شد اول بیاد رو پلاس بعد گیم پس مثل بقیه بازی ها همین Death loop هم همین شد.
داداش بحث انحصاری ها فرق میکنه چون همیشه انحصاری ها فروش بالایی میکنن مخصوصا انحصاری های سونی مثل گاد اف وار و لست اف اس و آنچارتد و انحصاری های ایکس باکس مثل گیرز اف وار و الدر اسکرولز و فورزا هوریزن و هیلو.اینا بحثشون جداست چون نه بازی های سونی میاد تو گیم پس و نه بازی های ایکسباکس میره تو سرویس پلاس سونی.من در مورد بازی های مولتی پلتفورم صحبت میکنم
وقتی از جدول فروش پرت شدی بیرون اونوقت با پای خودت میای بازی رو میذاری تو گیم پس
نهایتا تا دو الی سه ماه بعدش میاد رو گیم پس چون این سبک از بازی ها فروش خیلی بالایی نمیکنن و مخاطباش نسبت به بازی های نقش افرینی یا ار پی جی دیگه پایینتره و کاملا مشخص هست که درعرض سه ماه که فروششو کرد و از جدول پرفروشترین ها رفت بیرون اونموقع مجبور میشن بیارن رو گیم پس
خیلی زوده برای گیم پس و روی سرویس ها اومدن حیفه واقعا بازی رو خراب میکنه سازنده ها شکست میخورن … بازی پتانسیل خوبی داره حداقل دو سال از گیم پس و بقیه سرویس ها باید دور باشه …
خب منطقیه به هر حال کلی بودجه هزینه کردن و باید هرچه سریعتر جبران بشه و به سودآوری برسه
ممکنه مثلا بعد از یه سال بیارن رو پلاس یا گبمپس
ولی الان توجیهی نداره
نگفته هیچوقت نمیاد، گفته انتشار بازی روی گیمپس Day One به ضرر بازیه. که حرف شون هم درسته. این بازی همینطوری ژانرش Niche حساب میشه و کژوال پسند نیست. اگه روز اول روی گیمپس باید مطمئنا ضرر میکنه.
بنظرم این نوع بازی ها روی گیم پس موفق میشن :
۱- بازی هایی با محتوای زیاد. RPG ها و MMO ها
۲- بازی های آنلاینی که Consistent محتوای جدید دریافت میکنن
۳- بازی های Indie ناشناخته که با گیمپس شناخته میشن و حتی ممکنه بیشتر از فروش معمولی سود کنن
۴- بازی هایی که خود مایکروسافت روشون سرمایه گزاری کرده و از ریسکش مطلعه
یه حقیقت تلخی که گیم پس داره اینه که بازیای پرخرجی که مال خود مایکروسافت نیست عمرا بیاد گیم پس چون سود به صرفه نداره اصن
مایکروسافت الان: ما کمی می خریم