شینجی میکامی انتظار نداشت زاویه دوربین Resident Evil 4 انقلابی عمل کند
شینجی میکامی (Shinji Mikami)، کارگردان سابق سری Resident Evil، میگوید که دوربین سوم شخص بازی Resident Evil 4 قرار نبود اقدامی انقلابی باشد.
در گفتگوی جدیدی با شینجی میکامی که نویسندگی و کارگردانی چهارمین بازی Resident Evil را بر عهده داشت، اذعان شد که تیم ساخت نسخه چهارم زمان زیادی برای پیادهسازی زاویه دوربین بازی صرف نکرد. آنها فقط به دنبال زاویه دوربین بهتری نسبت به سه نسخه قبلی بودند. با این حال، دوربین سوم شخص به قدری موثر عمل کرد که به عنوان یکی از دلایل اصلی موفقیت چشمگیر بازی خطاب شد. تاکوچی (Takeuchi) همچنین فاش کرد که تیم Gears of War الگوهای زیادی از زاویه دوربین بازی Resident Evil 4 گرفت. میکامی توضیح داد:
اقدام ما یک حرکت طبیعی و به اندازهای عجیب بود. ما قصد نداشتیم کاری نوآورانهای انجام دهیم، اما در نهایت همه میگفتند که چنین کاری انجام دادیم. ما شخصا فکر میکردیم که آن زاویه دوربین برای بازی ما بهتر است. ما سعی نداشتیم کاری جدید یا پیشگامانه انجام دهیم، هیچ کدام از این تفکرات در ما وجود نداشت.
میکامی گفت اولین کسی که تغییر دوربین را تحسین کرد، ماساهیرو ساکورای (Masahiro Sakurai)، خالق Super Smash Bros بود. میکامی ادامه داد:
او آمد تا بازی در حال توسعه ما را بررسی کند و پرسید: «چه کسی این سیستم دوربین را اختراع کرده است؟» بعد من گفتم : «هی، آره، من بودم.» او گفت: «این عالی است.» و من از آن پاسخ تعجب کردم.
تاکوچی که در توسعه Resident Evil 4 نقشی نداشت و در آن زمان روی Lost Planet کار میکرد، بعدها اذعان کرد که تیم توسعه Gears of War از دوربین Resident Evil 4 الهام گرفته است. میکامی ادامه داد:
در طول نمایش Lost Planet در نمایشگاه E3، تیم Gears of War به ما نزدیک شد. آنها در اطراف ما پرسه میزدند و زاویه دوربین بازی ما را نگاه میکردند. تعدادی از آنها میپرسیدند که چرا ما از دوربین Resident Evil 4 در بازی استفاده نمیکنیم. ما میگفتیم که این یک بازی کاملا متفاوت است.
میکامی افزود:
عجیب است. حتی با این همه تعریف و تمجید، واقعا احساس خاصی به شما منتقل نمیشود. شما حس غرور پیدا نمیکنید، چرا که کارتان بر حسب حدس و گمان انجام شده است. مثلا در دعوا ممکن است به شکم کسی با مراعات مشت بزنید و قصد آسیب رساندن به او را نداشته باشید، اما وقتی او از درد به خود میپیچد، از کار خود شگفتزده میشوید!
در مصاحبه قبلی از همین سری که هفته گذشته منتشر شد، تاکوچی فاش کرد که کپکام (Capcom) در ابتدا میخواست Resident Evil 7: Biohazard یک بازی سرویسمحور انلاین، چند نفره و دارای پرداختهای درون برنامهای باشد. به گفته تاکوچی، کپکام به تیم سازنده فشار میآورد تا چنین ویژگیهایی را در بازی پیاده کند، تا اینکه سرانجام از سیاست خود کنار کشید. البته که ضرری به کمپانی ژاپنی تحمیل نشد، چرا که نسخههای هفتم و هشتم سری Resident Evil، به پرفروشترین نسخههای فرنچایز تبدیل شدند.
پر بحثترینها
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- ناراحتی کارگردان Black Myth: Wukong بابت نبردن جایزه بهترین بازی سال
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- نکات مخفی تریلر بازی جدید ناتی داگ، Intergalactic، که شاید متوجه آنها نشده باشید
- گپفا ۲۵؛ تریلرهای مورد علاقه شما از مراسم The Game Awards 2024
- منبع داخلی: دوران عناوین انحصاری ایکس باکس به پایان رسیده است
نظرات
سلطان جان اون بازی همیشه آرزو داشتی رو بسازی و اتفاقا آخرین بازی خودت هم هست رو سریعتر بساز که بدجور منتظریم بترکونی دوباره
و اینکه بازی جدید سلطان انحصاری کامل ایکس باکس خواهد بود واقعا لذت بخش خواهد بود
گیم پس ناجی صنعت گیم
زنده باد گیم پس زنده باد فیل اسپنسر
کلا ژاپنیا اعتماد بنفس پایینی دارن و هرچقدر هم سنشون بالاتر میره اعتماد بنفسشون پایین تر میاد.
حالا اگر یکی دیگه بود از صبح تا شب درمورد ابداع دوربین و انقلابی که به پا کرده مصاحبه میکرد.
کلا ژاپنیا توی همه زمینه ها زیاد قدر خودشون رو نمیدونن
والا…کوجیما هم ژاپنیه تا جایی که خبر دارم😅
بعضی از کارها به صورت اتفاقی یا (کار را به صورت معمول انجام دادن) اونقدر خوب از آب در میان که بعدش میفهمی چه چیزی شده و چه شاهکاری کردی.عجیب ترش اینجاس که دیگران اینو بهت میگن و تو اون موقع میفهمی. در کل آقای شینجی میکایی از این اتفاق ها میفته زیاد خودتو درگیر نکن😂😂.. (واکنش شینجی میکامی به بازخوردها و نظرات:😏😏)
تنها بازی ای که بیش از ۳۰ بار تمومش کردم و منتظر این نسخه ۴ ریمیک هستم . اصا حس و حال و تم بازی و دوربینش نمیزاره تکراری بشه . عالیه و بی نقص
اولین بار که بازیش کردم خیلی تعجب کردم هم از دید گرافیگی هم از دید دوربین و هم از دید اتمسفر به معنای واقعی کلمه انقلابی رو معنا کرد
کار از کار گذشته الان مهم اینه انقلابی شده
استاد شکسته نفسی میکنه :))
همین تواضع میکامی باعث شده واسه خیلی از گیمرا خدا بشه…
میکامی عزیز و دوست داشتنی:)
پیشنهاد میکنم هوادارای ژانر وحشت مصاحبه میکامی با خالق سایلنت هیل رو از چنل استودیوی بوکه تماشا کنن
یکی از نکات مهم و جالبی که میکامی میگه، اینه که دوست داشت سر RE4 بازیش اکشنتر بشه و به همه گفته بود horror تو اولویت سومه
مگه سونی فنا می دونند رزیدنت ایول چیه چون بازی سه ساله مرد کچل تبر دار و دختر عصبانی انتقام جو با درجه سنی دو سال بازی کردند
حالت خوبه ؟؟؟ ال سی دی زدی ؟؟!! اویل با پلی استیشن شد اویل. همیشه پلتفرم اصلیش کنسول سونی بوده. اطلاعات نداری نظر نده. خرجی نداره!!!
عوارض آشنایی با گیم، آنهم از اواخر نسل هشتم🤣
درسته که سه نسخه اول سری برای پلی استیشن منتشر شده ولی بد نیست بدونی ریمیک نسخه ( ۲۰۰۲ ) اول فقط برای گیم کیوب عرضه شد و اولین پلتفرمی هم که نسخه چهارم براش منتشر شد گیم کیوب بود
امیدوارم دوستان ایکس باکسیی که عقل سلیم دارن اینا رو بخونن پسفردا نیان بگن سونی فنا فلان و بهمان…این چرت و پرتایی که میگی آخه زیر این خبر که مال میکامیه چیکار میکنه؟
الهی شکر که از خر شیطون پایین اومد و این سری ارزشمند به بقاش قدرتمندانه ادامه داد .