تریلر مفهومی طرفداران از ریمیک Fallout New Vegas
یک ویدیو از بازسازی عنوان Fallout New Vegas در موتور گرافیکی آنریل انجین ۵ (Unreal Engine 5) توسط طرفداران منتشر شده است که فوقالعاده به نظر میرسد.
از زمان عرضۀ موتور بازیسازی جدید اپیک گیمز (Epic Games)، شاهد انتشار چندین ویدیوی مفهومی از سوی طرفداران بودهایم. این بار ویدیوی جدیدی منتشر شده که عنوان محبوب Fallout New Vegas را در قالب آنریل انجین ۵ متصور میشود. این نمایش شامل ویژگیهای تکنیکیای مانند Lumen ،Nanite، ری تریسینگ Screen Space و Global Illumination Shader میشود.
اینکه آیا شاهد بازسازی کامل New Vegas برای نسل بعد خواهیم بود یا خیر، نامشخص است. در ماه گذشته، تاد هاوارد (Todd Howard) تایید کرد که کار روی Fallout 5 بعد از The Elder Scrolls VI که هماکنون در مرحله پیش تولید قرار دارد، آغاز میشود.
بازی Fallout New Vegas توسط استودیوی آبسیدین (Obsidian Entertainment) توسعه یافته و در سال ۲۰۱۰ برای پلی استیشن ۳، ایکس باکس ۳۶۰ و PC عرضه شد. ۵ میلیون نسخه (شامل نسخههای دیجیتالی) از این عنوان در هفتۀ اول انتشار به فروش رسید.
میتوانید ویدیوی منتشر شده را در ادامه مشاهده کنید:
منبع: یوتوب TeaserPlay
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
ONCE AGAIN CRAWL OUT THROUGH THE FALLOUT BABY
فوق العاده بود
واقعا
بتسدا باید انجینشو بگذاره دم در
از انریل استفاده کنه چقدر خفن بود
انریل انجین ۵ انقدر کاستوم شده که بتونه جهان های خیلی بزرگ بسازه
واقعا بعد استارفیلد باید کوچ کنن رو انریل برای الدر ۶ و فال اوت ۵
بچه ها من همین الان رفتم صحبت های کریمیو خوندم
راجبه اینکه چرا بازیای بتسدا گرافیکشون پایینه
بخاطر همینم نتونستم کامنتو پاک کنم
شما اینو به حساب شوخی بگیرید
❤️
وقتی سونی فن نمیدونه داره راجب چی حرف میزنه
وقتی هیچی از انجن ها و ساختارشون نمیدونی و با گرافیک الکی ذوق زده میشی. سیستم Cell based یی که جدیدا UE5 داره استفاده میکنه رو بتسدا ده ساله روی انجن ش پیاده کرده. انریل به شدت Visual Fidelity داره ولی برای ساخت دنیاهای اپن ورلد بهینه نیست. میشه ساخت ولی خیلی کار رو برای دولاپرها سخت میکنه
هنوز بعد ده سال هیچ کسی با هیچ انجنی نتونسته یه گیم با سیستم های پیچیده و محتوای Morrowind ارائه بده چه برسه به اسکایریم.
موتور انریل ۵به نظر میاد توی بهینهسازی رو پیسی و پردازش چمن مشکل عملکردی داره
البته توی پستای مربوط به استارفیلد مشخص شد که ایکس فنا بازیای rpg رو با گرافیک پایین دوس دارن و با گرافیک بالا حال نمیکنن و از گرافیک پایین هیلو اینفینیت و استارفیلد، دفاع الکی میکنن و توجیهش میکنن.
حالا خوب به ویدیوی بالا نگا کنید تا ببیند چقدر گرافیک بالا، قشنگ و لذت بخش میکنه یه گیم رو.
در ضمن نوشته که طرفداران* یه همچین ویدیویی رو ساختن. منظورش طرفدار ها و فنای واقعیه نه یه عده فن بوی که فک میکنن سونی فنا، فقط دنبال گرافیکن و دائما در حال توجیه این موضوع هستن که بازیای بتسدا نیازی نیست گرافیک بالا داشته باشن و گیم پلی فقط مهمه توی بازیاش.
البته این بازی ساخت بتسدا نبوده فک کنم.
۱- در حال حاضر دیگه همه باید مطلع باشند که این شوکیسهای گرافیکی که توسط یک شخص ساخته میشن فقط یک پوسته زیبا هستند با کلی زرق و برق برای جلب نظر مخاطب. وگرنه اگر فکر میکنید یه نفر میتونه اینا رو خلق کنه اما ۳۰۰ ۴۰۰ نفر داخل استودیو بتسدا که ۲۰ سال بازی میسازن، اگر شدنی بود توانایی دستیابی به این کیفیت رو نداشتن که خیلی عجیب میشه قضیه. این تریلرهای تکنیکال نه محیط های قابل تعامل دارن نه در قالب گیمپلی فوتیج میتونن رزولوشن و نرخ فریم رو نگه دارن نه مکانیکهای گیمپلی میتونه اجرایی بشه درشون. کسی که فکر میکنه ساخت و ادیت چند سکانس درون آنریل انجین ۵ و قرار دادنش کنار هم قابل مقایسه با ساخت یک بازی ویدیویی هست، باید یه فکری به حال خودش بکنه.
۲-کسی از گرافیک خوب و واقعگرایانه متنفر نیست. اما بازیهای نقش آفرینی بخاطر مکانیکها و سیستمهای پیچیده و complexیی که دارن، همیشه از نظر فنی چند قدم از بازیهای خطی عقبترن، همانطور که بازی های خطی از نظر آزادی عمل چند قدم از بازی های rpg عقب تر هستند. یک دلیل مکانیکهای متعدد و اعمالشون در موتورگرافیکی هست. (بله موتورگرافیکی فقط مربوط به ظاهر نیست بلکه با مکانیکهای گیمپلی مستقیماً در ارتباطه برای همین ناتی داگ اگر بخواد بازی فول rpg بسازه باید انجینش رو یا تغییر بده یا مادیفای کنه) بازیهای نقش آفرینی بینظیری در ۱۵ سال اخیر عرضه شده که تقریبا هیچکدوم پا به پای بازی های خطی آن سالها کیفیت بصری نداشتن، مگر این که آزادی عمل در گیمپلی تا حد خطی محدود شده باشه. مثلا ویچر ۳ کیفیت فنی بدی نداشت نسبت به rpgهای دیگه، اما آزادی عمل skyrim رو نداره. و این آزادی عمل تاثیر مستقیم روی downgradeها داره. بنابراین، انتقاد شما و گیمرها از کیفیت گرافیکی Halo Infinite که یک شوتر اول شخصه عادلانهاس ولی از یک بازی نقش آفرینی با مقیاس عجیب و غریب مثل starfield خیر و نشان از این داره که با آثار نقش آفرینی آشنایی بسیار محدودی دارید، وقتی نقش آفرینیهای دیگه هم با این مسائل بر حسب آزادی عمل و مکانیکها دست و پنجه نرم میکنن، خردهگیری به یک بازی خاص منصفانه نیست.
موضوع دفاع گیمرها از گرافیک عناوین نقش آفرینی مخصوصاً آثار بتسدا، به واقعگرایی مخاطب و صادق بودن با خودش برمیگرده.
درود ، عالی بود .
بله ، عظمت و پیچیدگی طراحی مکانیک ها میتونه مشکلات گرافیکی رو توجیح کنه .
اما نمیتونه سیستم داغون مبارزاتی ، ضعف در روایت داستان و … که متاسفانه در بازیهای بتسدا موج میزنه رو توجیح کنه .
به نظر بنده ، بتسدا باید در Starfield تمام تمرکزش بر رفع مشکلات بالا باشه نه کیفیت پایین بافت ها و …
سیلی سخت
چقدر فشار خوردی از استارفیلد
چیه دلت بازی جهان لازمی خواد؟😁😂
اون قسمت کامنت کریمی رو دقت کردی در مورد هیلو اینفینیت؟؟
تحفه ای نیست که بخوام واکنش های مایکرو طور نسبت به استارفیلد نشون بدم.
فشار رو اونی میخوره که به هیچ وجه هورایزن ۲ و گاد راگناروک و مارول اسپایدرمن ۲ و دلست ۲ و مارول ولورین و گیم بعدی ناتی داگ روی کنسولش پورت نمیشه…
من تا اینارو دارم، سمت اون چرت و پرنا نمیرم. خیالت جمع👌
متاسفانه همون هیلو رو بازی هم نکردی و داری نظر میدی !
گرافیک پایین هیلو 😑
هیچ کسی نمیگه گرافیک هیلو بالاترین حده ، اما نمیشه گفت پایینه ، در بهترین حالت که بخوایم توضیح بدیم، حد وسط رو داره …
اگر به خاطر بیاری ، تو مولتی های سال پیش که گرافیکش واقعا بهترین بود ، تو کمپین هم در فضای بسته عالیه و در فضاهای باز راضی کنندس ، هرکسی میگه پایینه ،قطعا از یوتیوب با رزولیشن ۳۶۰ بازی رو دنبال کرده …. اینو قطع به یقین میگم ….
وقتی بازی بکنی میفهمی گرافیک محیط بازش کاملا راضی کنندس … میتونست بالاتر باشه ،بعله ،میتونست بهتر باشه بله، میتونستن به حد نهایی برسونن ،بله ، اما نه وقتش رو داشتن و نه دیگه گیمرها صبر میکردن ،همین تاخیر یکساله با کلی تغییرات همراه بود … که شما نمیبینین ..
اما ایرادات ، هیلو در محیط باز ، خشک ، بدون تعامل محیطیه ،دراو دیستنس بسیار خوبی میده ، اما تکون نخوردن درخت ها ، نداشتن اکوسیستم های متفاوت و نبود خلاقیت در طراحیه محیطی ایراده و بهش وارده …
اما منه پلیر (نکه بخوام دروغ بگم ) وقتی درگیر میشدم کمترین چیزی که برام مهم بود ،محیط اطراف و زنده بودنش بود ، هیلو بازی کرده ها میفهمن چی میگم …. وقتی یک باس عادی مرحله از فاصله ۵۰۰ متری درگیرت میکنه ،چیزی برای حواس پرتی برات نمیذاره !!!!
امیدوارم بازیش کنی تا بفهمی چی میگم
منم برترین rpg های تاریخ و بهترین شوتر های تاریخ رو دارم،
حالا نمیدونم از کجا میدونی رگناروک و اسپایدی۲ و ولورین خوب از اب درمیان،ولی خیلی بی سوادی که به الدر و فالوت و دووم و هیلو و گیرز و ولفنشتاین میگی چرتو پرت.
بنظرم ایراد گیری از گرافیک استارفیلد کاملا اشتباهه چون به گفته خود تاد هاوارد بازی وسعت زیادی داره و طبیعی عه که نمی تونن رو گرافیک بازی کار کنن چون از اون ور حجم بازی خیلی زیاد میشه مثل ورد آف وارکرافت
البته استقاده بتسدا از creation engine هم بی تاثیر نیست .
الان من با گرافیک بالا با پایین هیلو با استارفیلد حال بکنم یا نه به تو ربطی داره؟
تو نه پلی دادی، نه میدی و نه قراره بدی پی کوچکترین حقی برا نظر دادن در موردشون نداری
همین استارفیلد سگش می ارزه به فیلم های سینمایی چند ساعته سونی
تو برو پول هارو جمع کن لست ۱ رو پلی بدی آخه نیست سونی هیچ ایده ای نداره داره بازی هایی که کامل مشتری رو ازشون دوشیده دوباره میدوشه
تیرت به سنگ خورد دفعه بعد سعی کن بهتر هدف گیری کنی هیتر به ظاهر منطقی
سطح الی فن سطح😹
Ellie Terminator
cry more pls
“ایکس فنا بازیای rpg رو با گرافیک پایین دوس دارن و با گرافیک بالا حال نمیکنن”
وقتی استودیو های داخلی ایکس باکس توانشون بالاتر از گرافیک نسل ۷ نباشه مجبورن حال کنن و به گرافیک نه بگن وگرنه گرافیک جزو مهمترین قسمت های ساخت یک گیم هستش. نمونش هم بازی های بزرگی مثل جی تی ای تا کرایسیس یا بازی های ناتی داگ و سانتا و … که هر وقت قراره بازی بدن بیرون همه سر گرافیک بازیاشون صحبت میکنن و انتظار بالایی دارن.
بتسدا : همچنان در حال استفاده از یک متور قرون وسطیی برای ساخت عناوین خود .
به چنل یوتوب enfant terrible هم سر بزنین،اون هم باحاله،الدر۶ رو با انریل انجین۵ ساخته بود
نمیدونم چرا منای بازی ۸۴ شد!؟این بازی بهترین فالوت تاریخ ک بدون هیچ تردیدی شاهکاره
اوایل بازی باگ زیاد داشت خیلی زیاد
بازی شدیدا مشکل داشت موقع لانچ. مخصوصا روی کنسول ها که مجبور شده بودن به شدت Downgrade کنن بازی رو. یه قسمتی ش ربط داره به تایم کوتاه ساخت بازی و قسمت دومش اینه که تقریبا همیشه ابسیدین زیادی بلندپروازی میکنه و آخراش تایم و بودجه کم میاره. الان Kotor 2 هم شاهکار بود ولی بازم با کلی مشکل ریلیز شد.
نیووگاس هنوزم بهترین فالوت مدرنه. ابسیدین World building و Exploration خفن بتسدا رو نداره ولی نویسنده هایی مثل Chris avellone و خود Josh Swayer تونستن یه شاهکار ابدی خلق کنن. دیالوگ ها و کرکترها و دنیای نیو وگاس انقدر جذابه که مشکلات دیگه ش اصلا به چشم نمیان. اگه بخوام یه انتقاد از بتسدا بکنم اینه که بعد از Oblivion لید Writer جالبی نداشتن و درحد ابسیدین نبودن.
جالبه ولی، کارگردان بازی بارها گفته که بدون انجن بتسدا و امکاناتی که بهشون داده بودن، هیچوقت نمیتونستن همچین گیمی با همچین سایزی روی توی این زمان کوتاه بسازن. بعد یه عده باز حرف مفت میزنن :))
»مگه ساخت نیو وگاس چقدر زمان برد؟
زیر دوسال. حدود ۱۸ ماه
فکر کن توی همچین زمان کمی تونستن همچین شاهکاری رو خلق کنن. البته گفتم قبلش، بتسدا انجن شون (که برای ساخت اپن ورلد سندباکس های interactive عالیه ) رو در اختیار ابسیدین گذاشت و نیووگاس بر پایه asset های Fallout 3 ساخته شده بود. یعنی از صفر شروع نکرده بودن
درکل بازم کارشون عالی بوده
مشکلات فنی،بدترین چیزی که میتونه یک شاهکار رو به یک افتضاح تبدیل کنه
متا فاقد اهمیته وقتی گیمی به عظمت لیگ هست که متاسفانه سده ۷۸ برای ۱۳ سال پیش و یا رینبو سیکس سیج که اونم متاش در حقش نبود و…. کلا برای خیلی از گیما متا خوب داده نمیشه چون کسی بهشون پول پشت میزی نمیده یا فن بوی یه شرکت خاص نیستن که برای همونا باشه ..
Truth is the game was rigged from the start
خیلی از این فال اوت خوشم اومد اما بازی کردم نتونستم باهاش ارتباط بر قرار کنم . شاید به خاطر گرافیکش چون محیطش رو خیلی سرد میکنه بود.
امیدوارم یه ریمیک یا حتی ریمستر بدن
متاسفانه جناب تاد هاروارد اعتقاد داره گرافیک بازی قسمتی از هویت بازی هستش
درنتیجه بازی هیچوقت ارتقاء گرافیکی رسمی دریافت نمیکنه
The house always win 😃
بازی Cyberpunk 2077 درست به مانند ویچر که مثال زدم، اولاً به آزادی عمل بازیهای بتسدا نزدیک هم نمیشه و دوماً اتفاقاً موضوعی که باعث سقوط بازی در زمان لانچ شد، ناتوانی سازنده در ایجاد تعادل میان اعمال مکانیکها، باگزدایی و خروجی بود، اثبات عدم کارایی و بازدهی این موضوع هم کوچ شرکت از موتورگرافیکیای که به قول شما جایزه دریافت کرده بخاطر خروجیش به آنریل انجین ۵ هست. بلندپروازی سی دی پراجکت در زمینۀ حفظ کیفیت بصری در عین خلق یک جهان با میزانی قابل قبول از پیچیدگی، باعث نرسیدن به پتانسیلها شد. این گرافیکی که به عنوان مثال نقض ازش یاد میکنید، آیا ۱- پیچیدگیهای بازی حتی ۱۰ سال پیش، یعنی اسکایریم، رو داره؟ ۲- آیا در نهایت پوینت مسئله رو واقعاً نقض میکنه؟ بازی در نهایت fail شد و دقیقا بخاطر مشکلات فنی هم fail شد پس اتفاقا این اثباتی بر این حرفه که گرافیک بصری باید در بازیهای نقش آفرینی بهینه و همتراز با پیچیدگیهاش باشه. صنعت گیم اسکایریم رو با مشکلات فنی و انیمیشنهای عقبماندهاش پذیرفت، چون جهان بازی معنادار بود، مکانیکها کار خودشون رو میکردن و تجربه نقشآفرینیای که مورد انتظار مخاطبین این نوع بازی ها بود، در بازی دیده میشه. cyberpunk پذیرفته نشد برای عدهای چون مکانیکها در قالب اون چشماندازی که سازنده ترسیم کرد کارا نبودند.
به سادگی، شما نمیتونی بازیای که از نظر فنی Fail شده و خالقش با تغییر موتورگرافیکی به این موضوع اعتراف کردن رو به عنوان مثال نقض به کار ببری. این که فقط بازی از نظر گرافیکی زیبا باشه موضوع پیچیدهای نیست، این که در عین حضور مکانیکهای معنادار شاهد گرافیکی خاص باشیم، این موضوعی قابل تحسین به حساب میاد.
خیر موفقیت یک بازی رو صرفاً با فروش نمیسنجن. اول از همه نگاه میکنن که بودجه بازی چقدر بوده. دوم نگاه میکنن که چقدر خرج مارکتینگ کردند. موفقیت برای هر اثری معنای متفاوتی داره. یک بازی ایندی که ۰.۵ میلیون نسخه فروخته با بودجه ۵۰ هزار دلار موفق به حساب میاد ولی بازی aaa که ۱۰ میلیون نسخه فروخته با بودجه ۷۰۰ میلیون دلار موفقیت به حساب نمیاد.
فروش برای قضیه سایبرپانک معنای خاصی نداره، چون بعد از سایبرپانک ۲۰۷۷ سهام سی دی پراجکت یک چهارم شد وبین ۲ تا ۴ میلیارد دلار ضرر کردند. سایبرپانک با شهرت بدی که کسب کرد ضرر جبران ناپذیری به شرکت زد و یک fail به تمام معنا بود. بازی تا آوریل امسال ۱۸ میلیون نسخه فروخته با تخفیفات شدید (همین الان ۲۰ ۲۵ دلاره) حتی اگر همه فروش هم ۶۰ دلار حساب کنیم همچنان ۱۰ درصد ضرری که سازنده متحمل شده رو جبران نکرده.
مهمتر از همه، سایبرپانک بخاطر مارکتینگ شروع قویای داشت این مثل روز روشنه بازی فقط ۱۰ میلیون پری اوردر داشت تا جایی که یادمه کسی حتی به ذهنش نمیرسید بازی اینقدر ناامیدکننده باشه. و طنز ماجرا اینه که بعد از این فروش و آگاهی مخاطبین آنقدر سرعت فروش کند شد که یک سال ۷ ماه بعد از عرضه حتی اندازه پیش خرید هم نتونست فروش کنه و تازه رسید به ۱۸ میلیون در ماه آوریل.(با تخفیفات ۵۰ تا ۷۰ درصدی) طنزتر از همه، الدن رینگ نه مارکتینگ مشابهی داشت و مشخصاً نه یک غول فنیه که بودجه زیادی داشته باشه، بدون هیچ تخفیفی و در بازهای بسیار کوتاه تر (۴ ماه) ۱۶.۶ میلیون نسخه فروخته lmao. (من دوست ندارم در مورد الدن رینگ صحبت کنم، ولی خودتون اسم بازی رو میارین)
استدلال من دو بخش دشت یک بخشیش مربوط به complexity میشد که گویا فراموش کردین و گفتم که با وجود مشکلات فنی، اسکایریم (در کامنت قبلی موجوده) بازی مکانیکهای مورد انتظار مخاطبین رو در چشماندازی که در تسیم کرده بود، به خوبی اجرا کرد. اما جدای از این که سایبرپانک اوایل غیرقابل بازی بود، مکانیکهای مورد انتظار طرفداران که ازشون مارکتینگ هم کرده بود نتونسته بود جا بده و برخی نیمه کاره بودند. یک مکانیک حذف شده راه رفتن روی دیوار بود. یک مکانیک دیگر تعقیب پلیس بود. اسکایریم باگ زیاد داشت اما اسکیلها و سیستم دیالوگ ها و در هم تنیدگی ها به بهترین شکل کنار هم قرار گرفته بودند، اما سیستم اسکیل و inventory سایبرپاک یک به هم ریختگی و آشفتگی محض بود، اثباتش؟ تغییر کامل این سیستم در آپدیت اخیر. مشکل سایبرپانک هستهای و در خود مکانیکها بود، اما اسکایریم در هسته و چیزهایی که میبایست خوب دیزاین شده بود، اما فقط باگ داشت. مثل ویچر، ویچر یک بازی فوقالعاده اس که باگ زیاد داشت در اوایل اما core بازی خوب در سبک و سیاق خودش بود. skyrim یکی از موفقترین آثار نقش آفرینی تاریخ به حساب میاد و از cyberpunk 2077 به عنوان یک شکست یاد میشه. همچنان یادت باشه تو از یک بازی شکست خورده از نظر فنی و بازی ای که باعث تغییر موتورگرافیکی کمپانی بود نمیتونی به عنوان یک نقش آفرینی که از نظر فنی از همه بهتره استفاده کنی. موضوع تعادل مکانیک ها و کیفیت فنی با خروجی دلچسب مخاطبه. نقش آفرینی ساختن یعنی رعات تعادل.
اسکایریم یکی از عمیقترین گیمپلی های بازی نقش آفرینی رو داشت
تنها مشکل اینه که شما گیمپلی رو فقط توی سیستم مبارزه میبینید
در حالی گیمپلی شامل تمام فعالیت های که میشه داخل بازی انجام داد میشه
اقای کریمی دست شما درد نکنه،هم جواب هیت ها رو بسیار منطقی میدین که طرف تمیتونه حرف بزنه،هم خیلی از کامنتاتون چیز های خوب یاد گرفتم،دم شما گرم
اگه چشات سالم باشه و درست خوندن رو بلد باشی، میبینی که هیت نکردم. متاسفانه بعضیا مثه خودت، هر نظر مخالفی رو میبینین، فک میکنن طرف هیتره.
چیزی که در مورد هیلو اینفینیت گفتم، کاملن درسته. اما در مورد استارفیلد، سردبیر سایت توضیح درست رو داد
آقای کریمی این همونه که اون بار به اسم شما اکانت زد الان با اسم و ادیت عکس من اکانت زده.با عقده ای ها وارد بحث نشین 😂
من صرفاً بخاطر یک شخص جواب ندادم، بخاطر این پاسخ دادم که طوطیوار خیلی ها تکرار میکنن این حرفها رو.