بازی Elden Ring بیش از ۱۶.۶ میلیون نسخه فروش داشته است
ساعاتی پیش، شرکت باندای نامکو آمار جدیدی از فروش بازی نقش آفرینی جهان آزاد جدید فرام سافتور (From Software) یعنی Elden Ring به اشتراک گذاشت.
بازیهای کمی وجود دارند که بتوانند به شکلی گسترده و همهجانبه تحسین منتقدان را به همراه داشته باشند، اما Elden Ring توانست با کسب بیش ۴۰ امتیاز کامل (۱۰/۱۰)، یکی از پدیدههای ۲۰۲۲ باشد؛ اما موفقیت این عنوان تنها به منتقدین محدود نمیشود، بلکه بازی با توجه به درونمایههای گنگ و چالشبرانگیز خود، در زمینۀ تجاری نیز عملکردی فراتر از انتظارات داشته است.
در بخشی از گزارش مالی اخیر خود، شرکت باندای نامکو آمار جدیدی از فروش عنوان Elden Ring به اشتراک گذاشت و تایید کرد که این اثر تا انتهای ماه ژوئن (آمار جولای و آگوست محاسبه نشده) به فروش ۱۶.۶ میلیون نسخهای دست پیدا کرده است. به عبارت دیگر، این عنوان تنها از ۱ آوریل تا ۳۰ ژوئن، ۳.۲ میلیون نسخۀ دیگر فروخته است.
سازمان آماری NPD در گزارش اخیر خود اعلام کرده بود که حالا بازی Elden Ring در جمع ۱۰ بازی پرفروش برتر تاریخ آمریکا قرار دارد.
Elden Ring در حال حاضر برای کنسولهای نسل هشتم، نهم و پلتفرم PC در دسترس قرار دارد.
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
نظرات
۴۰ تا رو میزنه تا ۴ سال دیگه یه موقع هنوز بازی منتشر نشده بوده گفتیم ۲۰ تا میفروشه همه دیس دادن حتی جناب کریمی این هم بمونه به یادگار البته ضعیف ترین سولز بود به نظرم و اصلا نقشش رو ندارم بهترین سولز فقط دارک سولز ۳ آدم عشق میکرد با باس هاش این الدن باس هاش انگار مشتی معتاد مفنگی بودن در برابر سولز ۳
همینی که روی پروفایلته یکی از عقب ماندهترین باسهای تاریخ سولزه که وسط DS 3 قرار داره، طوری داخل تریلر هایپ شده بود، که فکر میکردیم با بهترین باس تاریخ سری روبهرو هستیم، در نهایت فقط دو تا پترن حمله داشت. هیچوقت نفهمیدم اینایی که میگن باسهای الدن رینگ به خوبی سولز ۳ نیستن، روی چه حسابی این حرف رو میزنن. فقط Morgott اندازه ترکیب ۴ تا باس دارک سولز ۳ الگوی حمله داره. این که باسهای فرعی خیلی پیچیده نباشن مثل روز مشخصه، اسمشم روشه فرعی ولی گادفری، مورگات، مالنیا، رایکارد، گادریک و راداگون و مالیکث، Placidusax و رادان و … چطور معتاد و مفنگی بودن؟
البته میتونم قبول کنم بنابر سلیقه شخصی داستان پشت باسها یا پسزمینه های روایی یا دیزاین بصری باسهای عناوین قبلی رو یکی بیشتر دوست داشته باشه، اما از نظر طراحی مبارزات و … این یه فکته که اگر کسی از چالش یا عقب ماندگی باسهای ER انتقاد میکنه، دیگه صحبت و دفاعش از Dark Souls 3 خندهدار میشه.
چشمت روشن. لذتشو ببر. استودیو و شرکت شما اگه شما رو نداشت به این موفقیت نمیرسید😙
راداگون رو با سیندر و مالنیا رو با خواهر سیفردی مقایسه بکن معلومه کدامشون معتاد مفنگیه سخت ترین باس بازی مالنیا بود که با یک میمیک و رود خون تنها کاری که باید میکردی فقط زدن دکمه L2 بود شما مسخره yhorm میکنی حالا مگه رادان چه مالی بود از yhorm هم آسون تر بود فقط میذاشت ۵ تا یار احضار کنی اگه راست میگی مورگات رو با سالیوان مقایسه کن و گادفری هم با نامالاس کینگ دارک ۳ رو بالای ۲۰ بار تمومش کردم الدن رینگ همون بار اول حالت تهوع گرفتم راستی بازم میگم در آخر اگه جرات داری بیا پلاسیدوساکس رو با دارکمیدر مقایسه کن که میشه ته خنده البته بافرغد خیلی زیادی هستن که تفکرشون از نظر باس ها مثل منه
افراد
اها گرفتم، زودتر میگفتی، چالش «نظر معکوس» رو داری انجام میدی. :دی اره سالیوان سختتر از مورگاته، یورم سختتر از رادانه lmao. ممنون که به فکر طنز خونمون هستی.
اره بابا از هر ۸ تا آدم سولز باز که هر جا دیدم ۸ تاش میگفت از نظر باس الدن ضعیف تره شما میگی بهتره خوب خوشبحال شما جای ما هم لذت ببر از این جانورهای مفنگی
احتمالا در تخیل خودت با ۸ تا سولزباز بحث کردی. داری میگی معتاد و مفنگی یعنی ضعیف تر، بهتر و بدتر بودنش یه مبحث دیگه اس. مثلا مالنیا یه باس سخته اما سخت بودن به معنای بهتر بودن دیزاینش نیست، هنوز basic یه بحث رو متاسفانه نمیدونی و فکر میکنی هر چی سخت تر باشه بهتر هم هست. الدن رینگ باس های پیچیده و سختتر از دارک سولز داره، اما دلیل نمیشه همشون بهتر باشن. همچنین، الدن رینگ کلی آپشن داره که قرار نیست حتما ازشون استفاده کنی، کی گفته رادان رو باید با احضار ازبین ببری، اگر اسونه برات احضار نکن. همانطور که برای باسهای DS 3 اگر سامن کنی مثل آب خوردن میشن ولی استفاده نمیکنی. تاسفبرانگیزه این همه فیک فن زیاد شده.
بالاخره شما کلی وقت منتظر بودی این بازی منتشر بشه نقدش کنی و بهش نمره کامل دادی معلومه بهش نگاه متعصبانه داری اره از نظر من هر چی سخت تر باشه لذت بخش تر هست مگر جز همینه که بازی های میازاکی بخاطر همین بحث سخت بودن معروف شدن که خودش هم بارها گفته در آخر هم حتی از نظر متای مردمی هم رو پی سی هم رو ps نمره مردمی سولز ۳ بیشتر شده الدن رینگ ۸۰ ولی سولز ۳ امتیاز ۹۰ گرفته همیشه نظر مردم مهم تره نه منتقد ها جناب کریمی گرچه اشتباه کنند یا قدرت دستشون نباشه
اره نظر مردم مهم تره. ۳۰ درصد مردم نمره ۰ دادن و نوشتن بازی سخت است. اینایی که نوشتن بازی سخته پس دارن درست میگن چون نظر مردم مهمه دیگه؟
هر چی سخت تر باشه بهتره؟ پس بیا یه infinite هیت بدیم به یه باس نتونی نزدیکش بشی بگیم بهترین باس تاریخ خلق شده. اینا نظر واقعیت هستن یا اکانت ترول ساختی لوده بازی در بیاری؟
اینقد دو دستی نزن توی سر خودت، وقتی با فکت و منطق و در مورد یه بحث متفاوت یعنی سختی یا بهتری باس فایت صحبت میکنم، یهو کم میاری سوسکی بحث رو میبری سمت تعصب و … داری خوزنی میکنی، اگر جوابی نداری سکوت اختیار کن.
در جوابت آقای کریمی که میگی ۳۰ درصد افراد ۰ دادن گفتن بازی سخت بوده ببخشید واقعا خبر نداشتم دارک سولز ۳ آسون بوده بهش نمره بیشتر دادن به بزرگواری خودت ببخش اتفاقا شما جوابی نداشتی مگرنه بالاتر گفتم چرا نمیای پلاسیدوساکس رو با دارک میدر مقایسه کنی شما دلایلت رو بگو به چه حسابی میگی راداگون بهتر از سیندر هست شاید ما جاهلیم شما مارو آگاه کن چه عیبی داره اونایی که بیشتر بلدن به اونایی که بلد نیستن یاد بدن
باس های دارک سولز ۳ استامینا دارن.
باس های الدن رینگ استامینا ندارن و بینهایت اتک میدن.
باس های دارک سولز ۳ delay attack به ندرت دارن.
باس های الدن رینگ مدام delay attack دارن.
باس های دارک سولز ۳ تک shot کمتر دارن.
باس های الدن رینگ تک شات زیاد دارن مثل سقوط رادان.
dark eater middir هم تنها باس سخت و چالشبرانگیز DS 3 هست که البته مخفیه. من در مورد این دو باس صحبت نکردم به عنوان تجربه کلی صحبت کردم. مورگات مشخصا هم باس چالشبرانگیزتر و هم باس پیچیدهتریه نسبت به سالیوان. دو برابر الگوی حمله داره، سرعتش بیشتره، پروردگار DELAY ATTACK هست و سختتر از سالیوان میشه پیشبینیش کرد و … تفاوتش اینه که ساختار بازی اوپن ورلده ممکنه قبلش OP شده باشی یا نه. ایرادی به خود باس و الگوی مبارزات وارد نیست. اینا رو کلی تر بالا توضیح داده بودم وقتی نمیخوای متوجه بشی و فکتی مثل «تعداد بیشتر الگوی حملات و سرعت بیشتر» وارد ساختار ذهنیت نمیشه، دیگه چه میشه کرد؟ وقتی فکر میکنی زبالهای مثل یورم باس فایت خوبیه، باید خندید یا نه؟
در ضمن به در و دیوار نزن من نگفتم DS 3 اسون بوده گفتم از الدن رینگ سخت تر نیست حتی نزدیک هم نمیشه.
جناب کریمی؛ اول فکر کردم کسی اسم کاربری ش رو از روی اسم شما کپی کرده ولی ظاهرا خودتون هستید!!!! این همه تعصب و چک و چونه زدن در شان نویسنده یک سایت نیست. ایشون نظرشون رو گفتن و شما چه خوشت بیاد یا نه و چه قبول کنی یا نه بسیاری با نظر ایشون نوافق هستن و نکته جالب اینجاست که اگر به تمام منابع مختلف رسمی و غیررسمی چه متعلق به سایتها چه علاقمندان چه ردیت چه یوتیوب و…مراجعه کنی متوجه خواهی شد که همواره بیشترین تعداد باس های شاهکار در کل سری سولز متعلق به دارک ۳ هست و اتفاقا به چز تعداد محدودی از باسهای در الدن رینگ مثل رادان/مالنیا/راداگون اکثر اونها جز باس های درجه یک سری محسوب نمیشن. در ضمن از یک جایی به بعد هم بحث سلیقه ها مطرحه. سلیقه من اینطوریه که بعنوان کسی که سری سولز برام نقش عشق رو داره، دارک ۳ و بلادبورن و سکیرو برام بسیار ارزنده تر از الدن رینگ هست و نمیتونم علاقه و تعصب شخصی م رو بکنم توی چشم کسی که براش الدن رینگ بهترین تجربه بوده و مثلا بهش بگم “در توهم خودت این بحث ها رو کردی” و یا اینکه ” ممنون که طنز خونمون رو میسازی”….این منش چندان برازنده نیست.
به نظر من شما از دانش بسیار پایینی در زمینه عناوین سولز برخورداری (اما خب دوست داری اول هر بحث بگی که خودم فنشم و خودم از عاشقانم و اطلاعات بالایی دارم ولی چیزی که در موردش ساختار گیم میدونی اندازه دانش پایین من از ماینکرفته)، چندین بار پاسخ شما رو از وجه فنی و دیزاین دادم، پاسخی نداشتید که منتشر کنید، فقط یک سری ایده پوچ رو پشت سر هم تکرار میکنید تا حالت تهوع به ادم دست بده. لطفا کمی دانش خودتون رو بالاتر ببرید از این موضوع و در مورد باسها حتما تحقیق کنید این که باس های سولز ۳ به یاد ماندنی ترن بیشتر شبیه رویاهایی هست که موقع خواب میبینید، شاید هر کدوم از بازی های سولز از جمله الدن رینگ دو سه تا باس به یادماندی داشته باشند ولی این که بگی سولز ۳ بیشترین باس به یادماندنی داره همانطور که گفتم طنزه. همیشه بدون منبع صحبت کردید، همیشه یک سری ایده ذهنی خودتون رو در مورد یک جامعه عظیم پراکنده کردن اما من در مورد چی صحبت کردم؟
1- در مورد مباحث فنی مثل delay attack
2- در مورد سرعت مبارزات
3- در مورد تک تک الگوهای حمله
4- در مورد جهان آزاد و تاثیر منفی و مثبتش بر مبارزات
یه جایی دیگه شور بیسوادی در مورد موضوعی که در موردش صحبت میکنید رو در میارید. من در حد سلولی و اتمی بازی رو میشکافم، تو میشینی از تعصب حرف میزنی، من در مورد میلی ثانیه الگوی حملات میگم، یا غیبتون میزنه، یا شخص مقابل رو متعصب میدونید. این که از یه جایی به بعد شخصیه رو یکی نیست به خودت بگه. همین که ساختار و balancing یک بازی جهان آزاد رو گذاشتی کنار یک بازی مترویدونیایی مثل ds 1 2 3 و صبح تا شب یک مشت مقایسۀ بیارزش بین اینها به اشتراک میذاری، جای خنده داره. بازیای که ۳ ۴ برابر فوربیدن وست هست و ده برابر ds3 رو میشینی با همین بازی خطی / نیمه خطی مقایسه میکنی و انتظار جزئیات و دقت پیشروی مشابه داری. حالا انتظار داری نگم صحبت امثال شما چیزی جز طنز نیستند.
شما در مورد چی صحبت کردید؟ یک مشت ایده پوچ و کودکانه: چی هستند این ایده ها: چون با من موافق نیستی، پس تعصبی نظر دادی. یکم از این دنیای کوچکی در ذهن خودت ساختی فاصله بگیر و کمی فنی بحث کن، اینقد کوچک نشمارید خودتون رو، بیایید رو کنید از نظر فنی ببینم چرا ds 3 باسهای بهتری داره از نظر الگوی مبارزات،. بسمالله.
من متعصب هم باشم روی آثار فرام سافتور متعصبم دیگه دلیلی نداره DS 3 رو هدف قرار بدم. ادمای تک بعدیای مثل شما نمیتونن متوجه این باشن که الدن رینگ تغییر کرده نسبت به بازی های قبلی و این تغییر بهایی داشته و دستاوری هم داشته.
+ لیترالی از ۴ باس بینظیر ds 3 که الگوی حملات پیچیده دارن مربوط به dlc میشن که شما میچپونید داخل بازی اصلی.
والا آقای کریمی ما غیبمون نزد ولی ادامه بحث دیگه فایده ندارد وقتی بحث تعصب وسطه من هم نگفتم yhorm باس خوبی هست گفتم رادان هم به همان اندازه yhorm آسون بود اصلا از همون اول هم بحث سختی باس ها بود جنابعالی بحث تخصصی کشیدی وسط من کاری به تخصص شما ندارم من دارم میگم یه باس وقتی منطقی سخت باشه بیشتر به آدم میچسبه بالاتر هم از شما گفتم دلایلت رو برای بهتر بودن راداگون از سیندر بگید ولی نگفتین من نزدیک ۳۰ بار برای اولین بار که سولز ۳ بازی میکردم از سیندر شکست خوردم وقتی کشتمش انگار دنیا رو گرفته بودم ولی راداگون که خیر سرش باس آخر بازی هست آخه اینقدر آسون بار سوم زدمش جدای از اون حتی اگه بحث تخصصی شما هم بخواهیم بیاریم وسط سیندر کلی کمبو های جذاب تر و بیشتر داشت که خیلی به یادماندنی تر میشد در مورد آمار هم که خیلی ها هم نظر بنده هستن که باس های سولز ۳ با فاصله زیاد بهترن والا تو این ۶ ماه که الدن منتشر شده هر جای که شما فکرش بکنید از این همنظریی ها دیدم تو تلگرام حتی همین گیم فا.یوتیوب.توییتر. ولی از نظر شما ما تو رویا هستیم عیبی ندارد ولی بعداً حتما خودت یه سری بزن به نظرها و بدون تعصب نگاه کن شاید تو هم از این نظر ها دیدی گرچه معذرت میخوام از این حرفم ولی میگن آدم متعصب چشماش رو به کوری و گوشش رو به کری میزنه به هرحال ممنون از نظراتتون بحث قشنگی بود با یک سولز باز
ولی نه دارک ایتر میدیر نه سیندر باس های بازی DS 3 نیستند، بلکه باس های دی ال سی ds 3 هستند. الدن رینگ هنوز دی ال سی نداره، و همیشه فرام سافتور داخل دی ال سی ها فراتر میره.
لطفاً بازی اصلی ها رو مقایسه کنید و از باس های بازی های اصلی صحبت کنید در core گیم وجود دارن، اگرچه دو تا سه عدد باس چالش برانگیز الدن رینگ فراتر از سیندر میرن.
پسرجان بحث تخصصی نبود من هم بحث تخصصیای که کردم در مورد سختی بود: گفتم بازی DELAY ATTACK بیشتر داره بازی استامینا نداره برای باس ها و … همه دلایلی بود که چرا سخت تر شده. بذار یکی هم الان اضافه کنم. باس ها سریع هستند مثل بلادبورن اما شخصیت اصلی ضرباتش کنده مثل ds 2. که باعث میشه باس ها یه قدم جلوتر باشن داخل الدن رینگ.
باس های سولز ۳ کاملاً عقب مانده تر از elden ring هستند، از الگوی حملات میشه به این موضوع رسید. عقب مانده از این جهت که فقط یه سری الگوی تکراری و کم رو انجام میدن.
آقای کریمی خبر ندارد که چند ماه هست سرور های سولز ۳ رو از ترس خاموش کردن بخاطر این که به زور مردم رو مجبور به تجربه بخش اشغال آنلاین الدن رینگ کنند که همه صداشون در اومده از بالانسش هر کی از راه میرسه یه رود خون میگیره دستش همه رو جارو میکنه میره جلو در بهتر بودن سولز ۳ همین مثال کافیه دیگه بحث متای مردمی و باس ها و موسیقی بماند البته الان جناب کریمی میفرماید ما در عالم رویا هستیم
میشه بفرمایید باس های الدن رینگ که بحث ما بود چه ارتباطی به بخش آنلاین دو بازی داره؟ بخش آنلاین الدن رینگ تا قبل از پچ جدید زباله بود الان هم معمولی شده. در صورتی که ds 3 بهترین بخش آنلاین تاریخ فرام سافتور رو داره. من برعکس تو میتونم مباحث رو تفکیک کنم.
جناب کریمی باس soul of cinder باس آخر دارک سولز ۳ هست در بازی اصلی که بنده هم دارم میگم سیندر شما فکر کنم اشتباه گرفتی با یک باس دیگه در اولین کامنت هم شاید منظورم رو خوب نرسوندنم در کل حرف من این بود که سولز ۳ به بنده خیلی بیشتر چسبید و بهتر از الدن رینگ بود حداقل در ۷۵ درصد زمینه ها که بنظرم اینجوره و البته این ها همش نظر شخصی خودمه
درود بر شما، شما از نظر شخصیت میتونی بگی اصلا ds 2 بهترینه اصلا مشکلی ندارم. من فقط counter pointشو دادم. اون سیندر بنده خدا هم که جزو ناامیدکننده ها بود به عنوان یه باس «نهایی».
والا اگه سیندر نا امید کننده بود پس راداگون دیگه فوش هست
یورم بدترین باس کل سری سولز هست
لطفا خواهشا اونو با هیچ باس دیگه ای مقایسه نکن لطفا
چون بهاش خاطره داری میگی سخت ترین باس سری سولز
نامالاس کینگ 😑
خشتک دریدم XD
نیم لس(nameless) گمنام فردی ک نام و نشانی ندارد
یا از روی بی آبرویی دیگر اسمی از او به یاد نمانده
از پیشینه این باس کاملا مشخصه دلیل اسمش
از این مدل حرف زدنت مشخصه ک کل بازیای میازاکی رو فقط توی یوتوب انجام دادی ک مقایسه میکنی باس هارو
هربازی از میازاکی یه نوع سختی داره و یه طراحی یونیک
حالا اینارو بیخیال
این ناملاس و خواهر سیفریدی که میگی کیان؟
من با نظر هیچ کدومتون موافق نیستم دارک سولز سه رو اگر همون یارم د جاینت رو اگر می خواستی برای اولین بکشی و بدون راهنما و استریم دیگران خیلی روش گیر میکردی و بدون شک اسون ترین سولز برن الدن رینگ سخت ترین باسش مالینا بود اونم من رو دوازدهمین بار افلاین کشتمش و بازی رو توی ۱۰ روز پلات کردم بدون شک الدن رینگ از مناطق و پراکندگی و گوناگونی ان پی سی و انمی خیلی از سولز برن های دیگه بیشتر داره و الگوی باس هاش بیشترن ولی بسیار اسون تر از سولز برن های دیگست و راحت میشه داخلش فارم کرد لول اپ کرد و باس هارو کشت ولی داخل دارک سولز بسیار فارم طولانیه و الگوهاشون کمه ولی سخت تر .
کسی که نرمال بازی میکنه سمت فارم نمیره، برای همین اصلا مهم نیست الگوی فارم کدوم اسونه کدوم سخته من تنها باری که فارم کردم برای پیدا کردن آیتم های rare بوده. بنابراین اسون و سخت بودن farm در معادلات به حساب نمیاد. آسون ترین سولز بورن Dark Souls 3 هست مگر این که بخوای از هر چی الدن رینگ در اختیارت قرار میده استفاده کنی، در اون صورت بله الدن رینگ مثل آب خوردن آسون میشه. البته داخل تمام بازی های سولز میتونی از سامن استفاده کنی، بنابراین ds 3 هم تفاوتی نداره راه برای اسون تر شدنش هست، الدن رینگ فقط آپشن های بیشتری داره.
منظور کلیت بازی هست و استفاده از تمام تجهیزات در بازی که الدن رین با استفاده از چندتاش بازی راحت تر میشه و این چیز بدی نیست طبق حرفای خودت میشه ازشون استفاده نکرد و بازی رو سخت تر انجام دار ولی در کل همان تجهیزاب بازی مد نظر هست نه الگوی باس و میزاکی برای جزب مخاطب بیشتر چیز هایی به بازی اضافه کرد تا به کمک بازی کن بیاید که بهترینش بنظر من ساین تو افلاین بود در کل بازی تمام الگو های قدیمی و باس های شاهکارو حفظ کرده و بازی یک شاهکار بود بدون شک و تونست مخاطبین دیگر سبک هارو به خودش جذب کنه ولی بزار یه مثال برات بزنم الان دارک سولز یک از دو سخت تر بود و داک سولز دو از سه هرچه بازی جدید تر میشه اسون تر میشه چون بازی کن ها هم قوی تر میشن
منم با شما موافقم نیستم من فقط یک بار ds3 بازی کردم او همون یک بار هم به اخر رسوندمش تنها جایی گیر کردم سر پول چوبی که بایستی طنابش پاره میکردم از پل میرفتم پایین تنها راهنمایی که از سرچ در اینترنت یاد گرفتم ولی از لحاظ سختی بستگی به طرف داره چطور بازی کنه اگه علاقه خاصی به میمیک و فارم کردن و سلاح هایop داری بازی مثل آب خوردنه اگه مثل خیلی ها به دنبال لذت از بازی هستین و دنبال بهانه نمکی نیستین قطعا چندبرابر سخت تر از ds3
مگه پترن الکی پیچیده باس رو بهتر میکنه؟باسای دارک ۳ به اندازه کافی پیچیده هستن تازه مورگوت از خوبای الدنه.مشکل باسای الدن رینگ سرعت بشدت زیاد و همونطور که هزار بار گفتم استامینا نداشتن و ریکاوری کمشونه و همه اینا درصورتی اتفاق افتاده که کرکتر ما حتی یک ذره هم نسبت به دارک ۳ سریعتر نیست و ت وبعضی مواقع کند تر هم هست.در ضمن،دارک ۳ یورم داره الدن رینگ رادان و رایکارد.گیمیک فایت اسمش روشه بخوایم بگیم همه سولزا دارن.حداقل یورم مکانیکی آدم رو ازار نمیداد یه لور درست حسابی هم پشتش بود مقایسه شه با همتاش یعنی فایر جاینت که ته مزخرف بودنه.کلا از جاینتا باس خوب درنمیاد چون با توجه به گنده بودنشون همیهش تهش دوربین افتضاحی دارن و باید یک ساعت بزنی تو مچ پاشون اینو من چند وقته فهمیدم وگرنه فرام چند تا باس از یه مدل بره بالاخره قلقش دستش میاد مثل فایتای اژدها ولی سر جاینتا هرچی زور زدن نشد.
داریم در مورد سختی صحبت میکنیم نه برتری.
ته تهش ۲۵
بنظر من تنها موردی که دارک ۳ از الدن بهتر بود موسیقی هاش بود بخصوص موسیقی منوی بازی وگرنه از بقیه لحاظ الدن سر تره
الدن رینگ نزدیک ۷۰ تا موسیقی داره که حداقل ۲۰ تاش جز بهترین و حماسی ترین موسیقی های ویدو گیمه
از نظر من الدن رینگ بعد از دارک سولز ۱ بهترین ساخته فرام هست(البته بقیشو نزدم و شاید نظرم عوض شه)
طراحی باس فایت ها، اتصال محیطی لگاسی دانجن ها،تنوع سلاح ها،ساید کوئست ها و… چند برابر از دارک ۳ بهتر بود
در واقع الدن رینگ همون چیزی بود که دارک سه باید میبود
طراحی باس فایت که خنده داره،اتصال محیطی لگاسی دانجن؟والا اشتباه گرفتی اون ویزی که دارک ۳ لنگ میزنه اتصال محیط های مختلف به هم مثل دارک ۱ عه که تو الدن رینگ بخاطر اوپن ورلد بودنش وجود خارجی نداره و بونفایر های خود منطقه با شورتکات به خوبی بهم متصل شدن درست مثل دارک ۳.ساید کوئست هم درک نمیکنم ملاکش چیه تو سولز.
ترکونده 👍👍👍
خوبه به تفکیک پلتفرم هم بگن. قراره براش دی ال سی هم بیاد؟
پ.ن: کلا شفافیت خیلی خوبه، نه مثل کمپانی هایی که تا playercountشون کم میشه میرن تو لاک… اینطوری اعتماد پلیرها رو هم از دست میدن و در ادامه هم منجر به یه سری گزاره های شک بر انگیز میشه، مثلا گیم X تو ماه اول ۴۰۰ هزار پلیر داشته، دو ماه هست که ۲۰۰ هزار پلیر از دست داده ولی ناشر این رو گزارش نداده، ماه چهارم به خاطر یه آپدیت یا دی ال سی ۱۰۰ هزار پلیر بر میگردن و ناشر میگه “۱۰۰ هزار پلیر به تعداد پلیرها اضافه شدن” در حالی که ۱۰۰ هزار تا از ماه اول کمتره و این رو همه متوجه نمیشن… بیشتر منظورم با بازی های آنلاینه وگرنه برای بازی های آفلاین بیشتر همین تعداد فروش اهمیت داره تا پلیرهای همزمان
دقیقا شفافیت خیلی خوبه مثلا فلان بازی ۲۰ میلیون فروخته ولی نمیگن چند میلیون از ۲۰ میلیون بازی خریداری کردن
با این اوصاف قطعا ۲۰ میلیونی میشه تو ۱ سال که واقعا شگفت انگیزه واقعا کی فکرشو میکرد یروزی بازیای سولز بتونن اینقدر فروش داشته باشن
جالبیش اینه فکر کنم از خود زلدا هم فروش قدرتمند تری داشته در چند ماهه ابتدایی عرضش
زلدا: انحصاری
الدن رینگ: مولتی پلتفرم
مقایسه اشتباهی هستش.
فقط چون الهام ازش گرفته بود اینو گفتم
الدنرینگ بازی به شدت محترمی هستش که پیاس۵ تجربش کردم و به مشکل عجیب غریب فنی برخورد نکردم
میازاکی به ترکیب برندش توو زمینهی گیمپلی دست نزده بود((که کار عقلانی بود))
در مورد گرافیک فرامسافتور کار بزرگی کرده بود که تونسته بود همون کیفیت بازیهای قبلیشو توو یه دنیای به شدت بزرگ در کنار سرزمین زیرین پیاده کنه
در مورد موسیقی اما با اینکه موسیقیها عالی کار شده بودن اما موسیقیهای دارک یک و سه و بلادبورن بیشتر دوست داشتم
اما موضوعی که خیلی دوست داشتم باهاش غافلگیر بشم و توقع داشتم فرامسافتور عملیش کنه در مورد داستان بود ((با احترام به فنای داستان الدن ))
در مورد متا و فروش هم که یه پدیده شد
در آخر امیدوارم فرامسافتور برای اثر بعدی خودشون سراغ یه تم جدید و مخصوصا اثر خطی برن
با حساب جولای و آگوست میشه مطمئن شد که فروش بازی از ۱۸ میلیون نسخه عبور کرده مهم ترین نکته اینکه این میزان فروش بدون تخفیف بوده که این یعنی باندای نامکو یک سود حداکثری به جیب زد ….کاش تو گیمزکام dlc معرفی کنند(هرچند بعیده)
بازی سال.
اگه طبق نظر دوستمون به ۱۸ میلیون رسیده باشه
18.۰۰۰.۰۰۰ * ۶۰ دلار = 1B من دارم اشتباه میکنم یا اینا واقعا ۱ میلیارد دلار درامد داشتن از این بازی ، البته ۳۰ درصد میره به فروشگاه ، بوجه ۱۰ تا لست ۲ رو دراودن ازش
لست۲ چقدر فروخته؟
بالای ۱۰ میلیون نسخه تا اوایل امسال فروخته
میمنون
بودجه لست ۲ اعلام نشده شنگول
این بازی شاهکار به تمام معنا بود
150 ساعت بازی کردم و بازی پلات شده
هنوز هم دلم میخواد یک بار دیگه بازی کنم
مبارک صاحابش …تنها دلخوریم اینه که این همه اپدیت میده ولی خبری از سلاح و زره و غیره نیست… همش نرف…!!!
هرچند بازیش از نظر محتوا کم نداره
اینا پچ ان نه کانتنت جدید.میگیرن باس،مناطق،مکانیکا واسلحه های بازی رو برا pvp و pve بالانس میکنن.دنبال اسلحه و مپ جدید هستی منتظر دی ال سی باش.
با اینکه عاشق این سبکم اما مشکلی داشتم با این بازی و اون این بود که بدون راهنما اگر بری برفرض ممکنه بخشی از گیم داستان اسلحه و باس هارو از دست بدی اینکه هی باید بشینی راهنما ببینی یا بخونی که خب اول نو سراغ باس اولی اول برو سراغ باس فلان که اونجاس چرا ؟ چون اونو بکشی فلان فروشنده ظاهر نمیشه یا فلان اسلحه رو از دست میدی و این بحثا خب وقتی راهنما باشه که اسپویل میشه . فکر کنم سخت بود رسوندن منظورم اما حقیقتو گفتم
سلام،
خیلیها مثل شما سخت میگیرن و یه غول مبهم ساختن از سری سولز (هم گیمپلی هم داستان اون غول چالش برانگیزی که ساختید نیست)، در نهایت چیزی که گفتید غلو شدۀ حقیقته. مثلا، کسانی کشتنشون باعث میشه بخشی یا آیتمی یا … رو از دست بدی NPC هستند و کاری به شما ندارن، این که گیمر به یک NPC بیگناه که گوشهای از دنیا داره آیتم میفروشه رحم نمیکنه و میکشه، معلومه بخش داستانی مرتبط به اون NPC رو از دست میده. در مورد راهنما: کی گفته ترتیبی وجود داره؟ در مورد بازیهای قبل الدن رینگ که اکثریت نزدیک به خطی هستند و آپشن زیادی برای فتح کردن باس ها وجود نداره، در مورد الدن رینگ هم با این که آپشن وجود داره، داستان جوری طرح ریزی شده که برای درکش هیچ فرقی نداره به کدام باس اول بپردازید و چه ترتیبی رو پیش بگیرید … حقیقت اینه که بخش عمدهای از روایت بازی به lore و اتفاقات گذشتۀ سرزمین بر میگرده و ربطی به نحوه پیشروی شما در بازی نداره. موضوع اصلی اینه که ما گیمرها خیلی اوقات دوست داریم داستان رو بهمون تقدیم کنن و سولز اینجوری نیست، داستان رو باید با کندوکاو به دست آورد و این به دست آوردن در بخش جزئیات یک موضوع جمعیه: شما چیزی رو از دست نمیدی، همه چیز حاضره و درکت از اون جهان به میزان علاقه و در نتیجه تلاش شما برای درک داستان بر میگرده. ان پی سی و ترتیب پیشرفت در بازی و. … همگی بهانهاس و هر کسی سولز بازی کرده باشه متوجه این موضوع هست که چنین چیزی صحت نداره. اما این قابل درکه که یک نفر به تنهایی نمیتونه این کوه از lore رو کشف کنه و به کمک بقیه پلیرها نیاز داره.
در مورد روایت، بازی به شما ایدۀ کلی از داستان و اتفاقات رخ داده رو با بازی کردن خط اصلی و خواندن توضیحات آیتمهای اصلی انتقال میده، اما درک کامل جهان بازی (در صورتی که بهش علاقهمند باشید) یک تجربه کالکتیو و جمعیه که کلا Summon کردن و فعالیت موازی پلیرهای دیگه در دنیایی مشابه روح این نوع از درک داستان رو انتقال میده. البته مجبور نیست پلیر دنبال جزئیات کامل روایی بره. هر کسی به یه سطح از دانش در مورد داستان میتونه بسنده کنه. این یک قصه انتقام یا یک قصه همدلی نیست، چندین و چند قصه بهم متصل وجود داره. مثلا من با lore بازی سوم ارتباط نگرفتم و دانشی که ازش دارم به خط اصلی و برخی نکات کلیدی محدود میشه اما lore الدن رینگ برام جذاب بود، دنبال جزئیات داستانی و جهان بازی و اتفاقات رخ داده رفتم.
اینکه بخوای تو یه پلیترو هر چی محتوا بازی داره رو در بیاری بدترین اشتباهه
شل کنی بازی خودش انقدر محتوا بهت میده که لذت ببری از بازی ، نیاز نیست بری بگردی
شل کن بازی خودش هر چی نیاز داشته باشی میده ، نمیشه و نیاز نیست هر چی محتوا داره بازی رو تو ران و پلیترو اول تموم کنی
بخوای هم نمیتونی و این باعث میشه زده بشی
بنظر منم بازی با توجه به وسعتش نیاز بود تو کوئستا بهتر راهنمایی میکرد. من خودم از progression route ویکی بازی برای گم نکردن کوئستا استفاده میکنم و میتونم بگم خیلی جاها اسپویل شدم.اسپویل هم فقط داستانی نیستش. همین که میخوای روند کوئست یا جایی که باید بری دنبال npc قبل رفتن به جای دیگه یا ملاقات npc دیگه قبل دیگری رو بدونی و بخونی، جایزه ای که بهت میده کوئست و افرادی که در طی کوئست ممکنه بمیرن لو میره. حالا اسم باس ها و مناطق بازی که بعضیا اسپویل حساب میکنن بکنار.
اتفاقا راهنمایی ها زیاده و یکم با گشت و گذار میتونی ادامه ماموریت ها رو پیدا کنی
من وجب به وجب مپ بازی رو میگردم. ولی مثلا چنتا اسپویلی بگم
مثلا اگه قبل رفتن به اونجایی که fia نقششو میده که یکی از black assassin هارو بزنیم بریم سراغ ranni دیگه ادامه کوئست rogier من خوندم میپره. خب من نخونده بودم مطمئنا این روندو دنبال نمیکردم. یا مثلا rykard رو تو volcano manor بکشی تو ویکی نوشته هرکی کوئست داره اونجا میره. یا یکی از زیردستای ranni بنام selvius اگه یه ایتمی رو به ranni بدی کوئستش میپره و میمیره. من البته الان تازه volcano manor رسیدم اونقد جلو نرفتم که مثالای دیگه ای بیارم.
خود من در تعجبم کیا اینا رو کشف میکنن😅
لست دو که دو سال پیش اومده ده میلیون فروخته ولی الدن رینگ که چند ماهه اومده ۱۹تا فروش داشته #بازی های سونی محبوب نیستند
زرررت
گاد اف وار ۲۰ میلیون
لست ۱ هم ۲۰ میلیون
اسپایدرمن ۲۰ میلیون
انچارتد ۱۶ میلیون
تو افق محو بشو
همون ۱۰ میلیون فروش تبدیلش کرده به یکی از پر فروشترین بازیای نسل ۸ با اینکه اخر نسل اومده فقطم ۲ سال از اومدنش میگذره و انحصاریم بوده یکم امار فروش بقیه گیمارم دنبال کن تا متوجه بشی چه میزان فروشه کمه و چقدرش عالیه
بازی انحصاری رو با مولتی پلتفرم مقایسه میکنی؟میگم کامینیوتی گیم فارسی بی سواده نگین نه
چجورم
16.۵ میلیونو ۱۹ میل حساب کرد😅
اینم در نظر بگیر که الدن رینگ روی ایکس باکس وان، سری اس، سری ایکس، پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵ و پی سی عرضه شده که میشه ۶ تا پلتفرم در حال که لست ۲ به طور رسمی فقط روی پلی استیشن ۴ عرضه شده که البته میتونی روی پلی استیشن ۵ هم بخریش. روی گیمپس هم نبوده که بگی روی ایکس باکس و تا حدودی پی سی با استفاده از گیم پس بازی کردن.
میخوای مقایسه کنی باید مقایسه درست بکنی.
یک زمانی گفتم این بازی به ۳۰ میلیون فروش هم میرسه ولی بعضیا گفتن نه! هنوز یه سال کامل نشده که از انتشارش گذشته نصفی و بیشتر ۳۰ میلیون هم رد کرده👍👍
همچین سبک بازی با چنین ارقامی از نظر مالی اونم با گذشت چند ماه فوق العاده و بی نظیره. اینم در نظر داشته باشید این بازی هنوز تخفیفم نخورده!
از فرام سافتور چیزی جز شاهکار ندیدم
واقعا عالی هستی
منتظر ای پی جدیدت هستم اقای میازاکی
❤❤❤
فقط از نظر خودتون شاهکارن؟
نه از نظر منتقدها و تعداد قابل توجهی از مخاطبین و content creatorها هم شاهکارن. خوشم میاد هیترهای سولز یه روزنه امید برای هیت ندارن، مخصوصا بعد الدن رینگ.
من هیتر الدن رینگ نیستم. فقط معترضم چرا یه پورت با کمترین افت فریم روی ps4 نداد. حتی اجازه انتشار نقد هم داده نشد.
و همچنین افتخاراتی که gta v به رخ جهان کشید الدن رینگ تو خوابش هم نخواهد دید.
به محض اینکهgta 6منتشر بشه همون تعداد قابل توجهی که با الدن رینگ اومدن سمت سولز ، اسم این عنوان رو فراموش میکنن.
نرخ فریمش اوکیه.
gta با الدن مقایسه میکنی lol
داداش با الدن مشکل داری؟این بازی شاهکاره هیچ کسی هم نمیتونه منکر این شه.نمیتونم حالا که گاد اف وار رو به چالش کشیده داری هیتش میکنی یا نه کلا هیتر سولز ها هستی،ولی بازی شاهکاره تو هم هر چقدر زجه بزنی نمیتونی اینو پنهون کنی
اگه شاهکار بود سر یه کامنت عادی فشار نمیخوردی. مردم سعی میکنن چیزایی رو ثابت کنن که همیشه یه کمبودی دارن.
اگر من بیام ارزش طلا رو زیر سوال ببرم کسی فشار نمیخوره چون ثابت شده برترین فلز هست.
آها این که داخل سوابق کامنتت صبح و شب از tlou 2 دفاع میکنی پس یعنی تحت فشار قرار داری و لست زباله اس. خوب گفتی.
خخخ من تازه وارد شدم لست ۲ پر از ایراده و بهترین بازی نیست. تهمت کمترین راهی بود که میتونستی از جواب دادن به کامنتم ازش فرار کنی
خندیدیم.
نمیدونم ۲۰ میلیون ادم چیز کوچیکیه؟بعدشم الدن یک بازی همه پسند نیس.۲۰ میلیون فروش برای یک بازی سولز میدونی ینی چی؟ینی اینکه کارش رو خیلی بهتر از اون چیزی که باید انجام داده
اگه نظر خودمون یعنی علاوه بر منتقد های مختلف میلیون ها پلیر این بازی که عاشقش شدن ، اره فقط از نظر خودمون شاهکاره
اواتار هم نسخه اولش بدلیل نا آشنایی فروش زیادی کرد… نسخه دومش خواب این فروش رو نخواهد دید.
الدن رینگ هم به علت نا آشنایی اولین و آخرین پرفروش سولز خواهد بود . عده زیادی به محض خرید پاکش کردن.
اره همه پاکش کردن و بعد چندین ماه ارواح داشتن بازی میکردن که دو ماه بعد از رلیز همچنان top پلیرهای همزمان استیم بود.
اره استرنجر سینگز هم توی سرویس هایی مثل نتفیلیکس پربیننده تر از بریکینگ بد ثبت شده . اینه که باید بهش خندید.
پابجی بیشتر از ۱ میلیارد بازی کن داشته. بعد اون هم dota و ماینکرفت و کانتر استریک و کل بازی دیگه خیلی جلو تر از الدنن. زمان نشون میده اونا فراموش نشدن طی این همه سال ولی الدن فراموش میشه. اگر نسخه جدید سولز بیاد دیگه اون ۸۰ درصد گیمر متفرقه که بدلیل تبلیغات بیش از حد رسانه ای اومدن سمت الدن رینگ بازی جدید رو خریداری نمیکنن
این بازی رو دست نداره
خییلی سخت می شع بازی ایی با متا ۹۷ پیا کنی ک ازش متنفر باشی
بله الدن رینگ اینجاست تا این نا ممکن رو ممکن کنه
من اول الدن رینگو بازی کردم بعد دارک سولز ۳
دارک سولز سه با صد تا ریمیک و ریمستر هم به پای الدن نمیرسه
علتش: باس های اسون .گیج و گنگ بودن راه ها .اینجور بازیا مثل دارک و بلاد اید جهان باز باشن
یعنی منظورتون اینه که
منتقد های دنیا الکی میگن بازی های فرام سافتور شاهکارن
عقلشون نمیرسه
بعدشما که دنبال یک بازی هستی که ان پی سی هاش مثل عقب مونده ها وایسادن که شما بری کارشونو تموم کنی
میفرمایید که تمام منتقد ها چرت و پرت گفتن؟
خداوکیلی چه گیمر های خوبی داریم
تا شما بیایی بفهمی گیم یعنی چی دنیا تموم شده
اصلا هر چی شما میگید درسته
اصلا سلطان شمایید شیر اداتون و در میاره
لیاقتتون همینه
یک رایفل دستتون بگیرید و زارت و زورت بکشید و بعد پیش خودتون میگید که واو عجب گیمری هستم چهارتا عقب مونده رو کشتم واو چه گیمری هستم واو چه گیمی واو
خخخخخ😂🤣🤣😂
نوووو بیایم تو یه بازی تکنفره با چنتا کد صبح تا شب بجنگیم و خودمونو فشاری کنیم؟
آفرین بابا شما سولز بازا یه قهرمان تو یک بازی تکنفره هستید… راستی لیگ آنلاین با جوایز میلیاردی هم داره؟
همون کشتن ان پیسی ها با رایفل اگر در حد رد دد یا gta شاهکار انیمیشن سازی شده باشه فیزیکش صد تای انیمیشن و فیزیک عقب مونده سولزه.
تو مشکلت اینجاست که فکر میکنی همچی باید سخت باشه خخخ.
کیفیت بازی های رایفلی مثل لامبورگینیه..نرمو راحته تخت گاز میگی لذت میبری
سولز هم مثل فرغونه. هی فشار هی فشار بعد میگه واو ببین چون من انقد بارو با این سرعت بردم چه رکوردی زدم این همه خودمو فشاری کردم حالا پاداشمو میگیرم
بدون تخفیف این میزان فروش عالیه .بعضی بازیها زیر ۲۰ دلارم اومدن انقدر نفروختن.
واقعا نوش جونشون از این فروش عالی و پولی که به دست میارن. شاهکاره این بازی
دیدن یه بازی سولز که انقدر فروخته بهم امید به زندگی میده البته بازی های سولز همیشه شناخته شده بودن ولی دیدن اینکه یکیشون در این حد بفروشه خیلی خوشحال کنندس امیدوارم بعد از dlc بلاد بورن ۲ یا سکیرو ۲ ببینیم بخصوص سکیرو چون خیلی ناراحت شدم وقتی dlc نگرفت
عالی،واقعا فروش عالی چند بازی اخیر فرام رضایت بخش بودن و بشدت لایقش هست این استودیوی فوق العاده.
برای من الدن رینگ خیلی سختتر از ds بود مخصوصا باس Crucible Knight’s اولیه بازی که با lvl ۲۸ بیش از پنجاه بار جلوش شکست خوردم تا تونستم شکستش بدهم در حالی که باس سیندر اخر بازی ds با lvl 102 بعداز ۲۰ بار شکست تونستم شکستش بدهم با اینکه اولین بارم بود دارک سول ۳ بازی میکردم وخیلی راحت بود سختی ds3 موقعی بود که دنبال بون فایر بگردی یا دنبال آیتم های که در محیط قرار داشتن مخصوصا وقتی هوا روز بود آیتم ها همرنگ محیط بودن پیشنهاد من به کسانی میگن ds3 خیلی سخته اینه که یک بار دیگه شروع بازی کردن ds3 کنن اونموقع متوجه میشن چه باس های اسونتر و عقب مانده تری نسبت به الدن رینگ دارن مخصوصا اون درخته بزرگه و اون اسکلت بزرگه در ds3که بعداز دوبار شکست تونستم شکستشون بدهم با اینکه اولین بارم بود ds3 بازی میکردم و بدون هیچ کمکی از یوتیوب یا دوستان خلاصه به غیر از پادشاه بی نام(به غیر از دی ال سی هایds3) هیچ کدوم باس های ds3 درحد Crucible Knight’s سخت نبودن مخصوصا زمانی که وسط بازی با نسخه دوقلو روبرو میشی حالا به ماند بعد از ۴۰۰ ساعت بازی کردن الدن هنوز هم چه باسهای اخر بازی چه اویل چه اوسط هنوز برام سخت هستن چون حرکت های مختلفی دارن و مکث های بخصوصی دارن باعث میشه بعداز ساعت ها تمرین الگو حملاتشون یاد بگیری البته در بعضی باس ها کمتر خیلی جالبه باس آخر الدن رینگ بعداز چندبار بازی کردن به آخر رسوندن بازی با کمک میمک هم بیش از ۵۰ بار شکست خوردم ولی باس اخر ds3 بدون هیچ کمکی بعداز ۲۰ بار تلاش شکستش دادم