کارگردان Final Fantasy 16: این سری برای مطرح ماندن به مشکل برخورده است
بر اساس صحبتهای نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، کارگردان نسخۀ ۱۴ و ۱۶ سری Final Fantasy، این فرنچایز نمادین در شرایط سختی برای مطرح ماندن قرار گرفته است.
یوشیدا در یک مصاحبه با Inverse این چنین گفت:
از این نظر که آیا Final Fantasy با موفقیت در حال تطابق با روند کنونی این صنعت است یا خیر، من معتقدم که این سری فعلا در حال دست و پنجه نرم کردن است. هم اکنون ما در نقطهای هستیم که درخواستهای متعددی دربارۀ جهت طراحی بازی، دریافت میکنیم. در حقیقت، رسیدگی به همۀ این درخواستها با یک عنوان، غیرممکن خواهد بود. برداشت فعلی من این است که در واقع میتوانیم چند بازی بسازیم و به ساخت بهترین چیز ممکن و در هر بازۀ زمانی مشخص، ادامه دهیم.
این کارگردان که برای ۱۸ سال در اسکوئر انیکس (Square Enix) کار میکرده، میتواند به روندهای مختلفی اشاره داشته باشد که در گیمینگ تاثیرگذار بوده یا تهدیدی برای آن به حساب میروند. در ماه فوریه، او به گسترش تمایل صنعت گیمینگ در NFTها و مکانیکهای رمزارز play-to-earn اشاره و تایید کرد که FF14 شامل آنها نخواهد بود. در حالی که تجربۀ رایگان این بازی MMO تا محتوای الحاقی Heavensward امکانپذیر است و به این دلیل که مثل Genshin Impact یا چیزی که بازی آیندۀ یوبیسافت (Ubisoft) یعنی Assassin’s Creed Infinity وعدۀ آن را داده، یک عنوان سرویسمحور رایگان نبوده، مورد تمسخر قرار گرفته است. این موضوع در Final Fantasy 16 که نسخۀ اصلی آیندۀ این سری بوده نیز صدق میکند. این بازی حتی جهان آزاد هم نخواهد بود، اما شامل مبارزاتی با تلفیق ژانرهای مختلف بین احضارهای نمادین خود میشود که برای اولین بار در این سری اتفاق میافتد.
به غیر از نسخههای اصلی این سری، عناوین Final Fantasy تا حدودی این روند را به سمت مسیرهای جدیدی سوق دادهاند. چند بازی موبایل گاچا از سری Final Fantasy وجود دارد؛ Brave Exvius در سال گذشته به ۴۵ میلیون دانلود دست یافت. بازسازی Final Fantasy 7 و دیگر عناوین فرعی، مثل عنوان شوتر بتل رویالی که سال قبل عرضه شد، به جدا شدن از فرایند نخستین بازی ادامه میدهند. اما در واقع هیچ کدام از آنها به محبوبیت یا تاثیری که این سری در اواخر دهۀ ۹۰ و اوایل دهۀ ۲۰۰۰ داشت، نرسیدهاند.
یوشیدا گفت که این سری در مورد پیگیری روندهای پرطرفدار نیست و داستان سرایی FF16 بیانگر این موضوع خواهد بود. اما به نظر میرسد که او قصد انجام کار بیشتری را داشته باشد. چرخۀ طولانی توسعه در چند عنوان اصلی گذشته، احتمالا این کار را سختتر خواهد کرد.
پروژههای فرعی میتوانند به وضعیت نامشخصی وارد شوند، اما قانع کردن اسکوئر انیکس، یک شرکت محافظهکار و ریسکگریز، دشوار است. به نظر میرسد که یوشیدا علاقهمند بوده تا بعد از عرضۀ Final Fantasy 16 در سال آینده، به موارد نامعلوم و کشف نشدهای بپردازد.
یوشیدا در ادامه گفت:
من تا زمانی که آنها بتوانند بازی بسازند، خوشحال خواهم بود. پس وقتی که چیز بخصوصی وجود نداشته باشد، گاهی اوقات فکر میکنم که باید قبل از مرگ، یک عنوان MMORPG دیگر را از ابتدا بسازم.
بعد از پایان هوشمندانه و تاریخی FF14 و محبوبیت محتوای الحاقی اخیر آن، امیدواریم که او به آرزوی خود برسد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- ناراحتی کارگردان Black Myth: Wukong بابت نبردن جایزه بهترین بازی سال
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۵؛ تریلرهای مورد علاقه شما از مراسم The Game Awards 2024
- منبع داخلی: دوران عناوین انحصاری ایکس باکس به پایان رسیده است
نظرات
طبیعیه بازیش ژاپنی پسنده و کمتر کسی میتونه بهش علاقه مند شه
حالا در کنار اینکه طرفداراش کم هستن،میای نسخه جدیدشو انحصاری ps5 میکنی و انتظاری داری که بیشتر دیده شه!
همین الان چند نسخه فاینال فانتزی توی گیم پس هست و هیچ کس بازی نمیکنه تو ایران چه برسه به اینکه بخوان ۷۰ دلار بدن
کلا کسی بازی های گیم پس رو بازی نمی کنه فقط یه دو سه ماه اول که اشتراکش دو دلاریه میگیرن ببینن چیه بعد که میفهمن چه مزخرفیه سریع لفت میدن نمونش همین هیلو که با اینکه حتی مجانیه سه هزار تا پلیرم به زور داره . عوضش وقتی یه بازی ای ۱۶ تا نسخه ازش اومده با یه سری بازی فرعی و ریمیک یعنی فروشش خوب بوده که هر چند سال یه بار داره میده
از بس گیم پس مزخرفه که سونی میگه باید چندسال وقت بزاریم تا رقیبشو بسازیم🗿😂
سطح سونی چه پایین اومده که نمیتونه یه رقیب برای یه چیز ساده ای مثل گیم پس بسازه😔🥲
سطح
من ۱ ساله گیم پس میخرم هنوز خسته نشدم…
تازه رو پی سی
خب؟!!!!!
حالا هیلو هم حق با تو!بهترین شوتر نسل۸ در گیمپس هست،بهترین نقش افرینی های تاریخ در گیمپس هست(همه دنیا اینو میگن)،بازی های بتسدا همه هستن
ای کاش حداقل سواد این رو داشتی که اون رقم برای استیم هست که مختص PC و ربطی به ایکس باکس یا گیم پس نداره
چند چندی ؟
میای میگی کسی رو اکس باکس بازیش نیمکنه بعد میای شاکی میشی چرا انحصاری پلی استیشن هست ؟
داداش من بازی که بیشتر از ۳۰ سال که داره ساخته می شه. چطور ممکنه بازی که طرفدار نداشته باشه و فروش نداشته باشه برای بیشتر از ۳۰ سال پشت به پشت بسازنش؟ فاینال فنتزی ۷ ریمیک سه روز اول انتشار بیشتر از ۳ ملیون فروخته.
در طول عمر صنعت گیم کی (متاسفانه) مملکت ما جز معادله بود؟
فاینال فنتزی فقط در ژاپن طرفدار نداره و در کل دنیا طرفدار داره با گشتن تو یو.تی.وب و ردیت و … بگردی می بینی
این مگه هک اند اسلش نیست؟
من خودمم با فاینال فانتزی حال نمیکنم اما به سریی که ۱۵۰ میلیون نسخه فروخته میگی طرفدار نداره؟؟؟؟
این بازی بنظرم عالی میشه
فقط میتونم امیدوار باشم فاینال فانتزی ۱۶ به موفقیت های زیادی برسه که باعث بشه بقای این فرنچایز بیش از پیش تضمین بشه ، جزو مورد انتظارترین بازی های من در سال ۲۰۲۳ هست.
امیدوارم مثل کپکام بتونن یه راه میانه برای سری پیدا کنن که هم طرفدارای قدیمی راضی باشن هم گیمرهای جدید
بقیه رو نمیدونم ولی من احساس میکنم که این بازی قراره یه شاهکار بشه! تا الان هرچی از این بازی نشون دادن عالی و امیدوارم کننده بوده (بجز هاد که احتمالا تا زمان انتشار درست میشه). شخصا این بازی در کنار ریمیک اویل چهار برام مورد انتظارترین بازیهای سال بعد هستن.
اگه بدونی Yoshi p با ffxiv چیکار کرده که هر اکسپنشن متایی بالاتر از قبلی میگیره.
واقعا مرد پرتلاشیه Yoshi p (اغلب ژاپنیها اینجورن)
نمرات ffxiv :
ffxiv_a realm reborn (83 – 7.7)
ffxiv_heavensword (86 – 9.1)
ffxiv_stormblood (87 – 9.0)
ffxiv_shadowbringer (90 – 9.2)
ffxiv_endwalker (92 – 9.4)
مطمن باشید همچین چیزی هم برای ffxvi میشه به موجود آورد.
دقیقا سازنده ها متاسفانه هنوز درگیر تغییر روند کلی هستن(واقعیت این نسخه بیشتر شبیه به dragon age هست تا یک نسخه از فانال فانتزی)
یکبار گفتم باز هم میگم سازنده ها میخوان مخاطب جذب کنن؟ این روش نشدنیه یک نگاه خیلی جزئی به سری kiseki(یا trails) بندازیم میفهمیم مدام در حال بهبود و جذب مخاطب بیشتره ولی آیا این تغییر ها باعث شده مخاطب های قدیمی ازش دلسرد بشن؟ معلومه که نه
در هر حال میشه گفت Final Fantasy XIII-2 آخرین بازی فاینال فانتزی بود(از نظر خیلی از مخاطب ها همین هم نیست و lost odyssey رو نسخه واقعی فاینال فانتزی ۱۳ میدونن)
راستش نمیدونم منظورش از این نگرانی ها چیه
اگه برا داستان که فاینال یه لور بی انتها داره به بن بست نمیرسه
اگه منظورش تنوع گیم پلی که بازم فاینال ها چندین ژانر رو پوشش میدن از MMO تا هک اند اسلش و سولز و jrpg
اصلا نگران نباشید سونی پس از خرید اسکوئر انیکس به این مشکل هم رسیدگی خواهد کرد
یکی از دلایلی که هنوز پلتفرم اصلی بنده ps است سری فاینال فانتزیه. کنسول ps5رو فقط به دلیل فاینال ۱۶ خریدم. اگر روند فعلی سونی ادامه پیدا کنه باید پلتفرم اصلیم رو تغییر داده و به نیتندو کوچ کنم.
هر وقت Kingdom Hearts مشکلش با کاراکترای مضخرف، دمده، بی روح، زشت و احمقانه ژاپنیش و صداگذاری اسفناکش حل شد اینم حل میشه.
امیدوارم موفق شه،ایپی خوبی هست،نباید بزارن فراموش شه