بازی The Witcher 4 چگونه می‌تواند نقشه بهتری داشته باشد
بازی The Witcher 4 چگونه می‌تواند نقشه بهتری داشته باشد
بازی The Witcher 4 چگونه می‌تواند نقشه بهتری داشته باشد
بازی The Witcher 4 چگونه می‌تواند نقشه بهتری داشته باشد
بازی The Witcher 4 چگونه می‌تواند نقشه بهتری داشته باشد
بازی The Witcher 4 چگونه می‌تواند نقشه بهتری داشته باشد

بازی The Witcher 4 چگونه می‌تواند نقشه بهتری داشته باشد

محمدرسول میرزاده
۱۰:۱۰ ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
بازی The Witcher 4 چگونه می‌تواند نقشه بهتری داشته باشد

The Witcher 3 یک بازی جهان آزاد خارق‌العاده است، ولی Points of Interestهای آن که با علامت سوال روی نقشه دیده می‌شوند، چندان چنگی به دل نمی‌زنند؛ مسئله‌ای که The Witcher 4 می‌تواند از آن درس بگیرد.

عنوان The Witcher 3: Wild Hunt یکی از بهترین بازی‌های تاریخ به شمار می‌رود. عدۀ زیادی در جامعۀ بازی‌های ویدیویی، روایت و مراحل فرعی جذاب بازی را ستایش می‌کنند. با این وجود، The Witcher 3 نیز نقاط ضعف خود را دارد. نقشۀ جهان آزادِ با وسعت افسارگسیختۀ‌ آن، یکی از این موارد منفی محسوب می‌شود.

دنیای بازی The Witcher 3 مملوء از Point of Interestها است. بعضی از آن‌ها به گنجینه‌های مخفی و برخی به لانۀ هیولاها منتهی می‌شوند، در حالی که حتی بخشی از آن‌ها خط‌های داستانی تازه‌ای را آغاز می‌کنند. اما تعدادی از بازی‌بازان به این نکته اشاره کرده‌اند که از نظر آن‌ها Point of Interestهای بازی چندان جذاب نیستند؛ حداقل این جذابیت شامل همۀ آن‌ها نمی‌شود. در The Witcher 4 که آغازی بر حماسۀ جدید Witcher خواهد بود، این موضوع باید در نظر گرفته شود.

فیلیپ وبر (Philipp Weber) که در زمان توسعۀ The Witcher 3 یک طراح مراحل کم‌تجربه بود، در جشن بیست سالگی سی‌دی پراجکت رد (CD Projekt Red)، در یک برنامۀ زنده به میزبانی این شرکت حضور یافت. در حدود دقیقۀ ۸:۳۰ این برنامه، وبر فاش می‌کند که یکی از افراد مسئول در بحث قرار دادن علامت‌ سوال‌های نقشۀ Witcher 3 بوده است؛ و گفت که خیلی از مواردی که قرار داده است همان محموله‌های قاچاقچیان (Smuggler’s Caches) «مزخرف» بودند. سپس در همین باب ادامه داد و گفت که علامت‌گذاری آن محموله‌های غنایم یک اشتباه بود، چون باعث شلوغی بیش از حد نقشۀ بازی می‌شود.

ظاهراً این موضوعی است که بسیاری از بازی‌بازان با آن موافق هستند. با وجود این که در زیبایی بی‌نظیر محیط‌های بازی شکی نیست، پیمایش و اکتشاف در آن به سمت فرسایندگی میل دارد، به‌خصوص زمانی که مخاطب مأموریتی را دنبال نکند. بخشی از این موضوع به این دلیل است که Point of Interestهای جهان این بازی به اندازۀ بهترین مراحل The Witcher 3 گیرا نیستند؛ که قرار هم نیست باشند. اگر هر مکان کشف‌نشدۀ بازی به میزان یک مرحلۀ عادی محتویات داشت که حافظۀ هیچ PC یا کنسولی قادر به جای دادن آن در خود نبود.

بهبود ساز و کارهای نقشه برای The Witcher 4

بازی The Witcher 4 چگونه می‌تواند نقشه بهتری داشته باشد
امیدواریم The Witcher 4 با درس گرفتن از نکات منفی نقشۀ نسخۀ پیشین خود، به سمت پختگی گام بردارد و به کمال برسد.

شاید راه‌حل بهبودی نقشه و جهان آزاد The Witcher، ترکیبی از کاهش ابعاد و کنترل کیفیت باشد. به‌ جای گنجاندن چندین Point of Interest با طراحی‌های ساده مثل محمولۀ قاچاقچیان یا لانه‌های هیولا، شاید بهتر باشد که تنها یکی از آن‌ها را با موارد اکشتافی بیشتر و یک خط داستانی قابل پیش‌روی وارد بازی کرد. یک مثال خوب از این مورد، برج مراقبت ویک (Vikk Watchtower) از بستۀ الحاقی Hearts of Stone است که شامل نوعی مرحلۀ شکار گنج طنز تحت عنوان “The Royal Air Force” می‌شد.

منظور این نیست که محموله‌های تصادفی غنایم باید به‌طور کامل از بازی برداشته شوند. وبر در واقع حول ایدۀ اصلی تیم The Witcher 3 در رابطه با محمولۀ قاچاقچیان صحبت می‌کند. در برنامۀ زندۀ جشن بیست سالگی این شرکت، آشکار شد که این محموله‌ها اصلاً هیچوقت قرار نبود در نقشه علامت‌گذاری شوند. در عوض، این توسعه‌دهنده برنامه داشت تا مرغ‌های دریایی را اطراف این محموله‌ها به پرواز در بیارد تا برای بازی‌بازان کنجکاو در صورتی که به جست‌وجو در محدوده بپردازند، پاداشی در نظر گرفته شود و این ایده از چیزی که در بازی عملی شد خیلی بهتر به نظر می‌رسد.

همچنین، این ایده باعث می‌شد تا پیمایش در نقشه برای بازی‌بازان تنوع پیدا کند و کمتر خسته‌کننده شود. این مشکل گریبان‌گیر بستۀ الحاقی Skellige این بازی نیز شده بود، چون بسیاری از Point of Interestهای آن در فواصل دور در اعماق آب بودند. محل‌های Harbor Fast Travel درون بازی تا حدی کمک‌کننده هستند، ولی اصلاً از میزان طاقت‌فرسایی پارو زدن تا وسط دریا کم نمی‌کنند. شاید اضافه کردن یه گزینۀ سریع‌تر برای سفر با قایق کمک کند. از سوی دیگر، سی‌دی پراجکت می‌تواند به‌راحتی تمامِ Point of Interestهای پرت و دورافتاده در محدودۀ آبی را حذف کند.

بازی The Witcher 4 ممکن است بازی‌بازان را با جنبۀ کاملاً جدیدی از جهان The Witcher 4 آشنا کند. امیدواریم در این صورت، نقشۀ بهینه‌تر و با ساز و کار اکتشاف جذاب‌تری را ارائه دهد. گنجاندن این موارد یقیناً The Witcher 4 را در یک پله بالاتر از نسخۀ پیشین خود قرار می‌دهد.


در حال حاضر بازی جدیدی از مجموعه‌ی Witcher در حال توسعه است.

تنها اکانت رسمی ( شب دشنه های بلند )Spider-ManDARKSIRENAlirezaققنوس آسمانDota2GAMER 1995ArminOverlordداچ پلن دِر لیندred-eyed Banished Knightامیر حسینNVIDIA GeForce GTXNimaNullTES fanBaBa Wossmeysambjohn117.more

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازی The Witcher 4 چگونه می‌تواند نقشه بهتری داشته باشد
بازی The Witcher 4 چگونه می‌تواند نقشه بهتری داشته باشد
بازی The Witcher 4 چگونه می‌تواند نقشه بهتری داشته باشد
بازی The Witcher 4 چگونه می‌تواند نقشه بهتری داشته باشد
بازی The Witcher 4 چگونه می‌تواند نقشه بهتری داشته باشد
بازی The Witcher 4 چگونه می‌تواند نقشه بهتری داشته باشد
بازی The Witcher 4 چگونه می‌تواند نقشه بهتری داشته باشد
بازی The Witcher 4 چگونه می‌تواند نقشه بهتری داشته باشد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بازی The Witcher 4 چگونه می‌تواند نقشه بهتری داشته باشد