سیستم های پیشنهادی هم‌رده و قدرتمندتر از کنسول‌های نسل جدید
سیستم های پیشنهادی هم‌رده و قدرتمندتر از کنسول‌های نسل جدید
سیستم های پیشنهادی هم‌رده و قدرتمندتر از کنسول‌های نسل جدید
سیستم های پیشنهادی هم‌رده و قدرتمندتر از کنسول‌های نسل جدید

سیستم های پیشنهادی هم‌رده و قدرتمندتر از کنسول‌های نسل جدید

ابوالفضل مناف زاده
۱۲:۲۳ ۱۴۰۱/۰۶/۰۴
سیستم های پیشنهادی هم‌رده و قدرتمندتر از کنسول‌های نسل جدید

در این مقاله سیستم های پیشنهادی گیمینگ با بودجه ۳۵ تا ۵۰ میلیون تومان را معرفی خواهیم کرد که بتوانند خروجی مشابه کنسول‌های نسل جدید یا فراتر را ارائه دهند.

پس از گذر نسبی از دوره‌ی کمبود قطعات کامپیوتر و گذشت حدود دو سال از عرضه‌ی کنسول‌های نسل جدید پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس، تعادل نیز در حال بازگشت به قیمت‌ها بوده و به خصوص این موضوع در زمینه‌ی کارت گرافیک به وضوح نمایان است. به دنبال این موضوع، سعی کردیم تا با استناد به موجودی بازار داخلی، در نظر گرفتن گارانتی‌های معتبر و مشخصات فنی کنسول‌های بازی جدید، سیستم‌هایی را به شما پیشنهاد دهیم که بتوانید به وسیله‌ی آن‌ها کیفیت تقریباً مساوی و بسیار بهتری نسبت به پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس دریافت کنید.

پیش از هر چیز، باید این نکته در نظر گرفته شود که کنسول‌های نسل جدید همچنان در فراهم کردن نرخ فریم ۶۰ در وضوح تصویر ۴K با بالاترین تنظیمات ممکن ناکام هستند. در واقع، بسیاری از بازی‌ها بدون فناوری رهگیری پرتو و با کاهش تنظیمات گرافیکی در کنسول‌های نسل جدید اجرا می‌شوند و تعداد بازی‌هایی که در وضوح ۱۴۴۰ از فناوری رهگیری پرتو بهره‌مند هستند نیز بسیار محدود است.

همچنین، با در نظر گرفتن این موضوع که یک رایانه‌ی شخصی تا چه مقدار می‌تواند از هزینه‌های جانبی نظیر خرید سرویس‌های مختص برای انجام بازی‌های آنلاین بکاهد و حتی قیمت تمام شده‌ی بازی‌ها در مناطقی مانند ترکیه و آرژانتین بسیار کمتر است، می‌توان به این نتیجه رسید که خرید یک PC در برخی شرایط بسیار به صرفه خواهد بود. ناگفته نماند که یک رایانه‌ی شخصی علاوه بر بازی می‌تواند نیازهای متعدد دیگری را هم رفع کند و این موضوع مجدداً ارزش خرید آن را افزایش خواهد داد.

سیستم های پیشنهادی هم‌رده و قدرتمندتر از کنسول‌های نسل جدید

در مجموع، حتی اگر قرار باشد دو برابر یک کنسول برای رایانه‌ی شخصی هزینه کنید، این مبلغ به مرور زمان توسط قیمت بازی‌ها و سرویس‌ها جبران خواهد شد. ناگفته نماند که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رایانه‌های شخصی، پورت شدن قطره‌چکانی بازی‌های انحصاری پلی استیشن و مستقیم ایکس باکس است و بدین ترتیب هر دو طیف طرفداران این کنسول‌ها می‌توانند از داشتن یک رایانه‌ی شخصی لذت ببرند.

با توجه به موارد ذکر شده و بررسی مشخصات فنی کنسول‌های نسل جدید و قطعات معادل آن‌ها، می‌توان یک رایانه‌ی شخصی معادل را انتخاب کرد و از مزیت‌های بی‌شمار آن لذت فراوانی برد. در حقیقت، رایانه‌ی شخصی به مراتب دلایل بیشتری را برای بی‌نیاز شدن از خرید یک کنسول در اختیار شما قرار می‌دهد و از انعطاف بسیار بالایی نیز برخوردار است.

در این مقاله با در نظر گرفتن بودجه‌ی بین ۴۰ تا ۵۵ میلیون تومان، سعی کردیم تا دو سیستم گیمینگ تقریباً معادل و بهتر از کنسول‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس را گردآوری کنیم. همچنین، این نکته باید در نظر گرفته شود که هر دو سیستم روی کاغذ ممکن است تفاوت‌های آشکاری با دو کنسول مذکور داشته باشند که بخشی از آن‌ها به واسطه‌ی بهینه‌سازی بهتر بازی‌ها برای کنسول‌ها جبران خواهد شد.

در مجموع، با دو سیستم زیر به سادگی می‌توان بازی‌های ویدیویی روز را با نرخ فریم حداقل ۶۰ در وضوح‌های ۱۰۸۰pو ۱۴۴۰p با بهره‌گیری از ویژگی رهگیری پرتو اجرا کرد. همچنین، این سیستم‌ها از انعطاف بالایی برخوردار هستند و به راحتی می‌توان با کاهش نسبی تنظیمات گرافیکی حتی بازی‌های ویدیویی را با وضوح ۴K با آن‌‌ها اجرا کرد. در انتها، یادآور می‌شویم که کنسول‌ها لزوماً بالاترین تنظیمات گرافیکی را به کار نمی‌گیرند؛ برای مثال، تجربه‌ی بازی‌ای نظیر Cyberpunk 2077 با این رایانه‌های شخصی به وضوح چشم‌نوازتر از کنسول‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس خواهد بود.

در جدول زیر می‌توانید مشخصات سیستم پیشنهادی را مشاهده کنید:

(لازم به ذکر است که با توجه به تنوع بسیار بالای کیس‌ها و مبتنی بر سلیقه‌ای بودنشان، از ذکر آن‌ها در این جدول خودداری کرده‌ایم و قیمت‌ها تقریبی و با در نظر گرفتن چندین فروشگاه معتبر داخلی گردآوری شده‌اند)
قطعهمدل اقتصادیقیمت حدودیمدل ایده آلقیمت حدودی
پردازندهIntel Core i5 12400F Trayپنج میلیون و سیصدIntel Core i7 12700 Trayنه میلیون و دویست
مادربردASUS PRIME B660M-A WIFI D4چهار میلیون و هشتصدASUS TUF GAMING H670-PRO WIFI D4هفت میلیون
رم۱۶GB (2×8) Corsair VENGEANCE RGB PRO 3200 CL16دو میلیون و پانصد۱۶GB (2×8) Corsair VENGEANCE RGB PRO 3200 CL16دو میلیون و پانصد
ذخیره‌سازیWD Blue SN570 M.2 2280 500GB NVMeیک میلیون و هفتصدWD_BLACK SN850 NVMe Gen4 1TBچهار میلیون و ششصد
کولر پردازندهDeepCool GAMMAXX GT A-RGBیک میلیونDeepCool CASTLE 240EX A-RGBسه میلیون و ششصد
کارت گرافیکZOTAC RTX 3060Ti Twin Edge OC 8GBهجده میلیون و ششصدZOTAC GAMING GeForce RTX 3070 Ti Trinity 8GBبیست و سه میلیون
پاورCoolermaster MWE 650W Bronzeدو میلیون و پانصدCorsair CX750F RGB Black Bronze Fully Modularسه میلیون و هفتصد
قیمت نهایی (بدون در نظر گرفتن کیس):سی و شش میلیون و صدقیمت نهایی (بدون در نظر گرفتن کیس)پنجاه و سه میلیون و ششصد

پردازنده

پردازنده‌های کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس/اس و پلی استیشن ۵ به طور دقیق معادلی ندارند، اما می‌توان پردازنده‌های Ryzen 5 3600x و Intel i5 12400 را بدون هیچ شک و شبهه‌ای معادل و شاید کمی بهتر از آن‌ها قلمداد کرد. از طرف دیگر، پردازنده‌ی مورد نظر ما برای سیستم ایده آل به مراتب قدرتمندتر از پردازنده‌های کنسول‌های مذکور است. اما با دیدگاه منطقی متوجه خواهیم شد که حتی کارت‌های گرافیکی تقریباً رده‌بالا نظیر RX 6800XT و RTX 3080 چندان نمی‌توانند برای پردازنده‌ی ۱۲۴۰۰ مشکل‌ساز باشند، بنابراین می‌توان با خیالی راحت به سراغ این پردازنده رفت و باقی هزینه‌ها را در زمینه‌ی تهیه‌ی کارت گرافیک قوی‌تر به کار گرفت.

مادربرد

امروزه بهره‌مندی وای-فای و بلوتوث داخلی برای یک مادبرد یک ویژگی تعیین کننده برای سیستم‌های گیمینگ تلقی می‌شود. در واقع، بدون این دو ویژگی، در اتصال کنترلرها به رایانه‌های شخصی با مشکلات جدی مواجه خواهیم بود. همچنین، دانگل‌های موجود در بازار عموماً کیفیت لازم را ندارند و باعث Latency در هنگام استفاده از کنترلرها می‌شوند. دانگل‌ها و کارت‌های شبکه با کیفیت نیز به قدری گران هستند که به سراغ مادربردهایی برویم که خود از این موارد پشتیبانی می‌کنند. در نتیجه، هر دو مادربرد فوق، میزبان این ویژگی هستند و بدون هیچ نگرانی‌ای می‌توان از اینترنت پرسرعت موبایل برای دانلود بازی‌ها و از کنترلر برای انجام بازی‌ها توسط آن‌ها استفاده نمود.

ناگفته نماند که با توجه به عدم پشتیبانی هر دو پردازنده از ویژگی اوروکلاک، نیازی به انتخاب مادربردهای سری Z وجود نخواهد داشت. هر دو مادربرد از حافظه‌های ذخیره‌سازی پرسرعت پشتیبانی می‌کنند و تعداد مناسبی از درگاه‌ها را در خود می‌بینند.

سیستم های پیشنهادی هم‌رده و قدرتمندتر از کنسول‌های نسل جدید

کارت گرافیک

کارت گرافیک مهم‌ترین قطعه‌ی هر سیستم گیمینگ است و باید بیش از سایرین مورد توجه قرار بگیرد. خوشبختانه امروزه دیگر خبری از قیمت‌های بالای ۴۰ میلیون تومان برای کارت‌های گرافیکی میان‌رده‌ی انویدیا از جمله RTX 3070 نیست و با صرف هزینه‌ای تقریباً نصفه و نیمه نسبت به قیمت‌های پیشین، می‌توان این کارت‌ها را تهیه کرد. پیش از همه باید بدانید که کنسول ایکس باکس سری ایکس با دارا بودن قوی‌ترین تراشه‌ی گرافیکی در بین کنسول‌ها، می‌تواند در این زمینه با کارت گرافیک RX 6700XT و پلی استیشن ۵ با RX 6700 رقابت کند. همچنین، کارت‌های RTX 2080 Super و RTX 2080 را می‌توان با استناد به بهینه‌سازی‌ها به عنوان معادل قلمداد کرد.

در مجموع، با توجه به عرضه‌ی کارت‌های گرافیکی نسل ۳۰ انویدیا و عملکرد به مراتب بهتر آن‌ها نسبت به کارت‌های AMD، منطقی است که هر دو گزینه‌ی ما از شرکت انویدیا باشند. ناگفته نماند که کارت‌های گرافیکی شرکت ZOTAC با قیمت بسیار معقولی که دارند، می‌توانند بهترین گزینه برای خرید باشند.

از نظر فنی، با استفاده از کارت گرافیک RTX 3060Ti و ویژگی معجزه‌آسای DLSS، می‌توان سال‌ها بازی‌های ویدیویی را با بالاترین تنظیمات گرافیکی ممکن و با بهره‌گیری از فناوری رهگیری پرتو در وضوح ۱۰۸۰ و گاهاً ۱۴۴۰ با نرخ فریم بالاتر از ۶۰ تجربه کرد. با این حال، در سیستم ایده‌آل خود به سراغ RTX 3070Ti رفته‌ایم که بدون هیچ شکی به مراتب بهتر از کنسول‌های نسل جدید عمل خواهد کرد و کیفیت و نرخ فریم خروجی فوق‌العاده عالی در وضوح ۱۰۸۰ و ۱۴۴۰ خواهد داشت و با کاهش نسبی تنظیمات گرافیکی می‌توان بسیاری از بازی‌ها را با وضوح ۴K توسط آن اجرا کرد.

سیستم های پیشنهادی هم‌رده و قدرتمندتر از کنسول‌های نسل جدید

با توجه به بنچمارک بالا که توسط شرکت انویدیا منتشر شده است، کارت گرافیک RTX 3060Ti نسبت به RTX 2080 Super عملکرد بهتری دارد، مگر آنکه مقوله‌ی بهینه‌سازی بتواند کمی آن را در این رقابت به چالش بکشد. با این اوصاف، کنسول‌های بازی از نظر «قدرت خام خروجی» در مقایسه با RTX 3070Ti حرفی برای گفتن نخواهند داشت.

ذخیره‌سازی

برای حافظه‌های ذخیره‌سازی این دو سیستم، به سراغ دو حافظه‌ی پرسرعت شرکت وسترن دیجیتال رفته‌ایم که دست بر قضا مدل منتخب در سیستم ایده‌آل از جمله حافظه‌هایی است که توسط کنسول پلی استیشن ۵ می‌تواند به عنوان حافظه‌ی ذخیره‌سازی مورد استفاده قرار بگیرد. البته، در نظر داشته باشید که سرعت بسیار بالای حافظه‌ی پلی استیشن ۵ عملاً تنها توسط بازی‌های تمام انحصاری این کنسول مورد استفاده قرار خواهد گرفت، چرا که طیف وسیعی از سیستم‌های گیمینگ و کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس از حافظه‌هایی با سرعت کمتر بهره می‌برند.

در حقیقت، این موضوع باعث خواهد شد تا استودیوهای بازی‌سازی ترد-پارتی به سراغ استفاده از تمامی پتانسیل حافظه‌های نسل چهارم نروند. بدین ترتیب، حافظه‌ی ذخیره‌سازی WD Blue SN570 M.2 NVMe به عنوان گزینه‌ای ایده‌ل و در عین حال مقرون به صرفه در نظر گرفته می‌شود. این حافظه در تست‌های انجام شده تنها کمی کندتر از حافظه‌های به مراتب گران‌تر نسل چهارمی است و به وضوح ارزش خرید بالایی دارد. همچنین، اگر مشکلی با پرداخت هزینه‌ی بیشتر ندارید، می‌توانید به سراغ حافظه‌ی WD_BLACK SN850 NVMe Gen4 بروید که سرعتی معادل سرعت حافظه‌ی کنسول پلی استیشن ۵ دارد، اما بعید است که حداقل در سال‌های آتی بتوانید از تمامی این سرعت در بازی‌های ویدیویی بهره ببرید.

سیستم های پیشنهادی هم‌رده و قدرتمندتر از کنسول‌های نسل جدید
حافظه‌ی WD_BLACK SN850 در دو مدل با هیت سینک و بدون آن تولید می‌شود و با توجه به دارا بودن هیت سینک در مادربردهای منتخب، نیازی به خرید مدل هیت سینک‌دار آن‌ها نیست

ناگفته نماند که می‌توانید برای آرشیو و ذخیره‌سازی دیتا، از هارد دیسک‌هایی با سرعت ۷۲۰۰ دور در دقیقه استفاده کنید که با ظرفیت ۱ ترابایتی آن‌ها، با قیمت حدودی یک میلیون تومان در بازار یافت می‌شوند.


جز موارد ذکر شده، رم، پاور یا منبع تغذیه، کولر پردازنده، موس، کیبورد و کیس از جمله مواردی هستند که نیازی به تشریح ندارند و در انتخاب آن‌ها تنها باید به اعداد و ارقام یا سلیقه توجه کرد. همچنین، انتخاب یک نمایشگر نیز محدود به رایانه‌های شخصی نیست و برای کنسول‌ها هم به وجود آن‌ها نیاز خواهد بود.

در مجموع، عرضه‌ی حتی قطره‌چکانی بازی‌های انحصاری پلی استیشن، گستردگی امکانات و ویژگی‌ها، سهولت در کاربری نظیر دسترسی آسان به نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی در کنار بسیاری از موارد دیگر از جمله قیمت بسیار پایین بازی‌های ویدیویی و عدم نیاز به خرید اشتراک برای تجربه‌ی آنلاین بازی‌ها، همگی می‌توانند ارزش خرید رایانه‌های شخصی را دو تا سه برابر نسبت به کنسول‌های بازی افزایش دهند. در نتیجه، پرداخت هزینه‌ی دو تا سه برابری برای یک رایانه‌ی شخصی نسبت به یک کنسول کاملاً ایده‌آل به نظر می‌رسد. از سوی دیگر، این عدد به مرور زمان با توجه به هزینه‌هایی که یک کنسول طلب می‌کند کم و کمتر خواهد شد.

Moein MM2…..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈Mincraftمتینبهزادred-eyed Banished KnightDARKSIRENvahid gamer✎﹏ȏṃıԀmatrix4221489Jin sakaiS.mAMIR WAZOWSKIKHEDER_Pro_GamerSoroshdeatho0ashil0oblackcity🤘Mohsenj74Arnaldmore

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سیستم های پیشنهادی هم‌رده و قدرتمندتر از کنسول‌های نسل جدید
سیستم های پیشنهادی هم‌رده و قدرتمندتر از کنسول‌های نسل جدید
سیستم های پیشنهادی هم‌رده و قدرتمندتر از کنسول‌های نسل جدید
سیستم های پیشنهادی هم‌رده و قدرتمندتر از کنسول‌های نسل جدید
سیستم های پیشنهادی هم‌رده و قدرتمندتر از کنسول‌های نسل جدید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • darkwarrior گفت:

    سیستم هرچی قوی باشه ولی بازم وقتی انحصاری قابل اجرا نباشه چ فایده
    الان بلادبورن
    دیمن سولز
    سگانه آنچارتد
    و…. وقتی نمیتونی توی پیسی بری چ فایده?
    کنسول رو باخودت هرجا خواستی ببر و ب راحتی بازی کن اما کیک درد سرداره

    JParsa_jiTHE GOD LASTASUKA FAN(TEKKEN GOD)Black zingSMITRCLonERThunderDoomAAS(بازگشته است)Dark Fantasymore
    • ALI_BABA گفت:

      شما سونی فن ها دیگه وارد مرحله جدیدی از چرت و پرت گفتن شدین یه بلاد بورن بعد از ۸ سال هنوز یه پچ ۶۰ فریم نداره همش فروشش به ۵ میلیون به زور رسیده رو کنسولی که ۱۲۰ میلیون فروش داشته یه دیمون سولز بعد تقریبا دو سال رو کنسولی که ۲۰ میلیون فروش داشته ۱/۵ میلیون بیشتر نفروخته بعد تو چرت میگی خرید پی سی چه فایده داره در ضمن سه گانه انچارتد با شبیه ساز قابل اجرا هست رو پی سی همه مثل شما تو کف بازی های سونی نیستن چه بسا این بازی های سونی برای بعضی اشغالی بیش نباشد یکیش خود من فقط منتظر گاد و دیمون سولز و بلاد هستم باقیش ارزونی خودتون

      علیMoein MM2J…..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈ASUKA FAN(TEKKEN GOD)Nob𝚏𝚒𝚛𝚎𝚏𝚕𝚢 (ساول گودمن قدیم)yasharThunderDoomAAS(بازگشته است)more
      • . گفت:

        شما با عکس پروفایلت ثابت شده ای 🤡

        Moein MM2J…..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈𝚏𝚒𝚛𝚎𝚏𝚕𝚢 (ساول گودمن قدیم)من خود خدام(ایچی) فن بوی گذشته،حال،ایندهAmogus
      • Truth گفت:

        بلادبورن دست فرامسافتوریه که دارک سولز ریمستر رو طوری ساخته که فریم ریت و سرعت بازی بهم وابسته هستن و بهینه سازی الدن رینگ هم دیدیم بعد بیاد برای بلادبورن ۸ سال پیش پچ بسازه؟همه لایکت میکنن درحالی که نمیدونن داستان چیه فروش بلاد بورن رو هم با مدرک بهم ثابت کن و اینکه بازیای سولزلایک کلا منتر میفروشن بجز الدن رینگ که الکی گول مالیدن یر ملت که اسونه برا همه مناسبه دیگه منی که سولز پلیرم میدونم داستانش چیه دیگه و اینکه میگی بازیای سونی اشغالی ببش نباشند تاحالا یکیشونو بازی کردی؟یه دونه؟دیمنز سولز که ریمیکش هست گاد هم ثابت شدست تو تاحالا هورابزن زدی؟انچارتد زدی؟اصلا میدونی ابن گیما چقدر با کیفیت ساخته شدن؟میدونی لست اف اس چقدر گیم خوبیه؟تاحالا بازی کردی تا به قدرت گیماب سونی پی ببری؟ درضمن این سیستمایی که گیمفا گذاشته رو اصلا قبول ندارم به نظرم یه ۳۰۶۰ یا ۳۰۶۰ ti با i5 11 12 th gen و ۱۶ گیگ رم ساده DDR4 و مادربرد هم با توجه به کاری که میخواید بکنی و بودجه و ایندت بستگی داره کیس هم میشه یه ارزون بست که فقط محافظت هیلی خوبی در گرد و غبار داشته باشه و اندازش هم باید بگردی

        LeanFandarkwarrior
    • Hitasep گفت:

      نچ سونی در حال فکر کردن به پوله همه رو رو پیسی پورت می‌کنه

      Moein MM2Dark FantasyمتینAmogusZ2656Mine mine mine✎﹏ȏṃıԀAMIR WAZOWSKI.the one above allmore
    • گزافه ، خرافه ، حرافه ، بیراهه ، پرتو پلاهه و انواع نظرات بی منطقو مسخره تو مغز این جماعت فن بوی های سونی جاگیر شده
      چرا به خیالتون همه واسه بازیاتون لحضه شماری میکنن؟
      ده ساله بعد ps2 پی سی تنها پلتفرمیه که سرگرمم کرده و تو کل این مدت تنها گیمی که از سونی رو شبیه ساز پلی دادم فقط فقط سری GOW که اوناهم نسخه های هک اند اسلششن که شماها باید بخاطرش برین یا پول اشتراک بدین یا بگردین تو انبار کنسولشو پیدا کنین دیگه باقی سگ دو زدناشم برای دیسک بازی به کنار
      باقی بازیاتون ارزونی خودتون ی بلاد بورن دارین که خیلی دیگه ارزش پز دادن باشه که همونم خیلی قرار نیس کاسش براتون شیرین باشه با وجود سیاستای جدید سونی با کمک عمو جیمبو
      تنها گیمی که ارزش داره رو پی سی پورت بشه فقط ی گاد آف واره و بس که اونم بزودی با دیدن این تایتل در یوتوب پلیستیشن مشخص خواهد شد :
      God of war ragnarök comes to PC
      اینم اضاف کنم مجموع انحصاریای PC و استیم از جمع کل انحصاریای هر سه تا کنسول بیشتره ، جدایی از اینا شماها که انقد ادعای انحصاری دارین تو گیم آنلاین لنگ میزنین
      همین بازیای بتل رویال رایگان خیرشونو بهتون رسوندن که سگ dota2 هم شرف داره به سر تا پای هرچی وارزونو فورتنایتو ایپکسه

      Moein MM2CLonERyasharLeanFanAli slhSmashdarkwarrior✎﹏ȏṃıԀZ2656y=-f(x)+x²+Tan(x)=g(x)+3 Fallout FANmore
    • allgamesgood گفت:

      اون کسایی که کنسول ps4 فت رو خریدند سال ۲۰۱۳ یعنی ۹ سال پیش میتونند دو ماه و خورده ای دیگه بازی گاد رگناروک رو با گرافیک عالی و رزولوشن خوب بازی کنند ولی اگر شما یه سیستم ۹ سال پیش بسته باشی اولا که گاد آف وار جدید اگه برا pc بیاد نمیتونه اجراش کنه دوما ۳ سال باید صبر کنه تا برا pc منتشر بشه! سوما هیچ کسی نمیتونه ادعا کنه من میتونم با قیمت یه ps4 فت یا سری اس یعنی ۷ تا ۸ تمن بازیهای جدید رو با کیفت همون ۳۰ فریم ۱۰۸۰ بازی کنم! قیمت کنترلر سری اس دو و نیم هستش قیمت هاردش هم سه تمن قیمت کابل هاشم ۶۰۰ هزار تمن با این وجود چطور میتونی سیستمی ببندی که با کنسول رقابت کنه؟! ( حالا یکی میاد میگه بازیهای کنسول گرونه! میخای جایی معرفی کنم سری اس رو برات فول بازی میریزه ۲۵۰ تمن آفلاین و اگه ایکس باکست یترا باشه ۳۵۰ تمن! ادرسش اصفهانه) آخه با ۵۰ میلیون و خورده ای من میتونم هم سری ایکس بخرم هم پی اس پنج استاندارد هم سری اس پولم اضافه میارم برا خرید ps4 دست دوم بعد چرا برم سیستم ببندم تازه نوشته بدون کیس!

      Moein MM2JASUKA FAN(TEKKEN GOD)𝚏𝚒𝚛𝚎𝚏𝚕𝚢 (ساول گودمن قدیم)The Beast MasterLeanFanMilado0ashil0oNobodyMine mine minemore
    • کانتر، دوتا، تیم فورترس، هالف لایف و … اینا کشکن؟

      Moein MM2AAS(بازگشته است)o0ashil0oSmashMine mine mineallgamesgoody=-f(x)+x²+Tan(x)=g(x)+3 Fallout FAN
    • Ali slh گفت:

      اینو بگم بهت برم
      لیگ اف لجند ۳۰۰ میلیون پلیر آنلاین داره تو کامیونیتیش لینا نفری ۱۰ دلار برای لیگ که بازی رایگان خرج کنن از پولی که سونی تا الان از فروش ۱۲۰ میلیونی کنسولش در اورده بیشتر میشه و باز هم شما فکر میکنی فایده نداره …
      جدا از اون که انحصاری های پی‌سی کجا
      شما باید تو خوابت ببینی وارکرفت بزنی استار کرفت بزنی دوتا بزنی لیگ بزنی سی اس بزنی و………… واقعیتش از دست آدم در میره برای نوشتن
      تازه هیشکی اینو نمیگه ما دسترسی به گیم های قدیم رو همیشه داریم !!!این که شما دیگه پشتیبانی نکنه از اون گیم برای نسل قبل تو پی‌سی نیست عموجان شما یه سر برو به آمار برنامه گیم رنجر بزن تازه دستت میاد هنوز یه عده G(OLD)پلیر هستن که خیلی گیمایی میزنن که شما حتی سنت قد نمیده بشناسی XD

      کلاغBlack_Hatred-eyed Banished Knight
    • o0ashil0o گفت:

      داداش کنسول ۲۰ کیلویی پی اس ۵ رو کجا با خودش ببره بازی کنه 😂 بجز اون جدا از وزن زیادش ابعادش هم طوریه که نمیشه جایی بردش 😁 حالا اینا به کنار تلویزیون و چطور با خودمون هرجا خواستیم ببریم؟ 🤔

      X (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محرومThe Beast Master
      • darkwarrior گفت:

        ببین اونی ک طالب گیم زدن باشه هرجاباشه بساطش رو جور میکنه(واس یه سامورایی همه جا جاپونه🇯🇵🎑🎍🎎)
        الان خود من کیف مخصوص حمل کنسول دارم خونه دایی و مامان بزرگم میرم با خودم میبرم اونجا گیم میزنم
        سرکارم میبرم با همکارا بعد از ساعت کار گیم میزنیم
        من آدم میشناسم توی ماشینش جور کرده سیستم گیم میزنه توی مسافت رفتن

        Moein MM2AAS(بازگشته است)o0ashil0o
        • o0ashil0o گفت:

          خخخخخ باحال بود مخصوصا سامورائی و ژاپنش
          منم خودم تعطیلات آخر هفته که اکثرا میرم خونه خواهرم همیشه پی اس ۴ ام رو با خودم می‌بردم که شب با خواهرزاده و شهرخواهرم بازی کنیم ولی خدایش همین پی اس ۴ سرویسم می‌کرد تا می‌رسیدم خونشون چه برسه به پی اس ۵ ولی خدا رو شکر از وقتی لب تاب گرفتم هم کیفیت بازی هام بالاتر رفته و هم حمل و نقل واسم راحت تر شده ولی راست میگی اگه لب تاب هم نمیگرفتم بازم سال های سال آخر هفته ها پی اس ۴ ام رو خرکش میکردم تا خونه خواهرم چون چون لذتش از زحمتش بیشتره. 😉

          darkwarrior
      • داداش کم مم داری ؟ چه ربطی داره اگه اینجوریه پس من لپ تاپ نمیتونم ببرم بیرون چون نمیتونم پریز رو ببرم بیرون

    • GameShow گفت:

      انچارتد اون پکی که داد سونی که همه شوند تپش بود تو آستین هستن کرک هم میشه دانلود کرد

  • ALIREZA0111 گفت:

    دوستان اگه چین به تایوان حمله نکنه قیمت قطعات از اینم پایین تر میاد و با عرضه شدن سری rtx4000 قیمت قطعات خیلی پایین میاد
    ولی اگه خدایی نکرده چین به تایوان حمله کنه دیگه هیچکس قادر به خرید سیستم نیس از اونجا که بزرگترین شرکت های تولیدی داخل تایوان مستقر هستن مثل ایسوز ..msi و کارخانه های شرکت های بزرگی مثل لنووا و لژیون ..اپل ..سامسونگ
    اگه چین حمله کنه تمامی این شرکت ها و کارخونه ها بسته میشن تا کشور به حالت قبلی برگرده اگه چین دخالتی تو این شرکت ها انجام نده شاید تا دو سال طول بکشه به حالت قبل برگردن
    ریسکش با خودتونه
    اینکه تو شرایط فعلی بخرید یا حتی سری rtx 4000 رو از دست بدید و ریسک نکنید یا اینکه صبر کنید قطعات پایین تر از اینم میان (البته به شرطی که چین به تایوان حمله نکنه )
    البته یه طعنه بزنم به دوست عزیزی که میگفت چرا اسپایدرمن روی gtx 1050 به صورت ۴k خروجی نمیده XD
    یه لحظه یادم اومد تو همین سایت هم بود تو خبر اعلام سیستم مورد نیاز اسپایدرمن XD
    اگه پیامو میخونی بدون خیلی به یادت هستم

    Moein MM2AmogusNobodyMine mine mineM2Cian✎﹏ȏṃıԀSoulAMIR WAZOWSKI
  • ALI_BABA گفت:

    خرید سری ۳۰۰۰ اشتباه محضه ۵ ماه دیگه دندون رو جیگر بذارین ۴۰۷۰TI با قیمت ۶۰۰ دلار هم قدرت ۳۰۹۰TI بخرین تا سال ۲۰۲۸ میشه ۴کی واقعی با dlss بازی کرد باهاش

    X (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محروم✎﹏ȏṃıԀZ2656ابوالفضل مناف زادهAMIR WAZOWSKIShambage‌Aladar
  • موای گفت:

    با قیمت ps5 میشه یه سیستم بست

    Moein MM2X (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محروم𝚏𝚒𝚛𝚎𝚏𝚕𝚢 (ساول گودمن قدیم)AAS(بازگشته است)The Beast MasterAli slhMine mine minearshia.ya.mo‌AladarDracola
  • peyman3 گفت:

    ممنون آقای مناف زاده برای مقاله جالب تون. شما در مقاله پردازنده های ۶ هسته ای با ۱۲ رشته رو هم رده با ۸ هسته ای و ۱۶ رشته کنسول ها قرار داد. یعنی اون پردازنده هایی که ما توی این کنسول ها داریم ضعیف تر از نمونه های ۸ هسته دنیای پی سی هست و بیشتر نزدیک به نمونه پیشنهادیه شماست؟ یا دلیل دیگه ای داره؟

    AMIR WAZOWSKIابوالفضل مناف زاده
  • ۳۶ تا ۵۳ میلیون هزینه کنی اخرشم اونی که دوس داری انحصاری کنسوله . این بده .
    کامپیوتر من قدیمیه اما تا زمانی که dota2 رو جواب میده نیاز به تعویضش نیس😉

    Dark FantasyThe Beast MasterAli slhZ2656hosseinS.mAMIR WAZOWSKI‌AladardeathShambage
    • DAVIDBOOM گفت:

      واقعا حرف حقیه
      کسایی که کلی خرج کارت گرافیک میکنن بهتره یه ۲۰۶۰ بگیرن یا یه کنسول
      بالای ۱۵ میلیون(۳۰۶۰) نباید خرج کارت گرافیک کرد
      من خودم اصلا با بازی های گرافیکی چه قدیمی چه جدید حال نمیکنم
      یه جورایی حس میکنم شرکت هایی که کلی خرج بازیشون میکنن جامعه ی هدفشون کسایین که فکرشون مثل من نیست
      مثلا میگن داستان مدرن وارفار نسل هفت بهترین داستان سری کال اف دیوتیه
      ولی از نظر من داستان superhot خیلی بهتر از اونه تازه مکانیکای خلاقانه ی بازی هم که بماند

      Moein MM2Smashشبح اسپارتان
  • UMK3 گفت:

    خسته نباشید
    مقاله بسیار مفید و کاربردی بود

    ابوالفضل مناف زادهMR.BADGUYسرهنگ بازنشته تو ردفال
  • ‌Aladar گفت:

    از نظر من یک سیستم با مشخصات i3 12100 و ۱۶ GB DDDR5 و RTX 3050 برای بازی کافیه.بیشتر از این فکر میکنم الکی پول خرج کردنه.این سیستم کاملا اقتصادی هست.و چند سالی میشه روش حساب کرد.البته اینو به این خاطر میگم که من خودم شاید تو یک سال کلا دو سه بازی انجام بدم و خیلی بازی نمیکنم.فقط هر موقع حوصله داشته باشم بازی می‌کنم.

    X (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محرومAMIR WAZOWSKI‌Aladar
  • JUST me گفت:

    سیستم گرون
    کنسول گرون
    هعی روزگار

    Moein MM2X (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محروم…..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈AmogushosseinAMIR WAZOWSKIthe one above allسرهنگ بازنشته تو ردفال
  • فکر میکنم باند خلاف عمو فیل به گیمفا نفوذ کرده🗿🗿🗿🗿🗿🗿🗿🗿

    Moein MM2AMIR WAZOWSKIhossein
  • بدون کیس؟ 😂رو هوا قراره اینا سر هم بشن؟ بعد کیبورد و موسش کو؟ مقایسه خنده داری بود انگار بگیم میخوایم یه کنسول بخریم بدون کیس بیرونی و کنترلرش! درضمن برای پی سی خرید اسپیکر و مانیتور و میز و صندلی مخصوص واجبه ولی برای کنسول نه! چون همه یه تی وی تو خونشون دارن که بهش وصل بشه.
    کیبورد و موس و اسپیکر و مانیتور و میزم اصافه کنی همون ۳۰ تومنیه ۱۰۰ تومن برات در میاد. خرید پی سی فقط به هدف گیم اشتباه محضه چون با نصف پول یه پی سی خوب میشه کل کنسولای بازی نسل ۹ رو خرید. یه پلی ۵ و یه سری اس و یه سوییچ لایت درمیاد ۳۲ تا ۳۵میلیون

    PC???Amogusbig bossZ2656Kiahosseinابوالفضل مناف زادهشبح اسپارتانAMIR WAZOWSKIامیر حسینmore
    • ALI_BABA گفت:

      ای کنسول فن غار نشین که از دنیا عقبی پی سی هم به تلویزیون وصل میشه برای میز و صندلی گفتنت هم فقط میتونم بخندم 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 چی بگم از بس حرفت چرت بود

      PC???Moein MM2X (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محروم…..𝒪𝓊𝓇 𝒟𝓇ℯ𝒶𝓂𝓈Brainiac(خداحافظ)Amogusred-eyed Banished KnightZ2656big bossArnaldmore
      • Reza گفت:

        چه خوشت بیاد چه نیاد توی صنعت گیم کنسول حرف اول رو میزنه. بِیس و پایه ی بازیسازی کنسوله نه پی سی. نسل های ویدئو گیم بر اساس کنسول جلو میرن نه پی سی. شرکت‌های بزرگ بازیسازی اکثرشون بر اساس سخت افزار کنسول بازیاشون رو توسعه میدن و بهینه میکنن و خیلی‌هاشون مثل راکستار اصلا پی سی و پی سی گیمر جماعت رو حساب نمیکنن. حالا برگرد به کاخت پی سی فن لامبورگینی نشین!!

        PC???JyasharAmogusred-eyed Banished Knightbig bosshosseinابوالفضل مناف زادهسرهنگ بازنشته تو ردفالabyss8walkermore
      • فشار نخور علی جون. تاحالا به تی وی وصل کردی؟ علی جون وصل کرده بودی میفهمیدی که چقدر تصویر تاخیر داره و همچین جوکی نمیگفتی. درضمن علی جون کیو دیدی کیسو وصل کنه به تی وی کیبورد و موسو بزاره رو زمین کار کنه باهاش😂 از دست شما پی سی فنا علی جون از بس کرک بازی زدین همه چیو کرکی میبینین🤣 اره علی جون😂

        PC???JAmogusbig bossAMIR WAZOWSKI
    • Kia گفت:

      اون اکانتم پرید دوباره میگم 😂میگم حالا که میز و صندلی حسابه مبلی که روش میشینی رو هم رو کنسول حساب کن اون ۵۰ میلیون 😂پاپکورنم حساب کن چون برا بازیهای سونی واجبه

      big boss
  • ینی شونزدع میلیون بیشتر از کنسول بنظرم تا زمانی که کنسول ها هک نشدن منطقی بنظر میرسه بازی ای شده سه میل

    .Arnald‌AladarDracolaسرهنگ بازنشته تو ردفال
  • o0ashil0o گفت:

    دقیقا به همین دلایلی که تو مقاله گفتین منم ترجیح دادم یکم که چه عرض کنم سه&چهار کم بیشتر پول جمع کنم و یه لب تاب گیمینگ بگیرم که هم از کنسول های نسل جدید خیلی قوی‌تر باشه و هم بجز بازی خیلی کارای دیگه هم بتونم باهاش بکنم و از همشون مؤثر تر تو انتخابم این بود که هرجا که میرم میتونم با خودم ببرمش تا اینجای کار خیلی هم راضیم 😉

    علیthe one above allarshia.ya.mo
  • Arshia.1 گفت:

    دقت کردید جنگ اکس باکس فنا و پلی استیشن فنا کم بود پیسی گیمر ها هم اومدن

    Moein MM2RezaAMIR WAZOWSKIGeralt of Rivia‌Aladar
  • mo1234 گفت:

    بابا شما هم دلت خوشه بخدا پول ساندویچ نداریم میگه سیستم قدرتمند تر

    Moein MM2Free as the windSkyrim : The Elder Scrolls Vmo1234AMIR WAZOWSKIDuc Volpe 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷arshia.ya.mo
  • ReZant گفت:

    سیستما رو دست بالا گرفتین
    دیجیتال فاندری یه ویدئو داد توش یه لپ تاپ میانرده کنسولا رو شکست میداد.
    بعد چندین چیز دیگه هم باید در نظر بگیرین یکی وجود DLSS روی پیسیه که باعث میشه کارت های ضعیف تر عملکرد بهتری از رقبای AMD از جمله کنسول داشته باشن، دومی اگه کارت انویدیا بخیرن به خاطر وجود چیپ خاص RT نسبت به کنسول ها ری تریسینگ بهتر با فریم بهتر میگیرین. سومی وجود سری اس هست که باعث میشه خود به خود بازی رو بر اساس سیستم های ضعیف تری بسازن. یه نکته دیگه هم هست کنسول معمولا به صفحات بزرگ وصل میشه و رزولیشن بالا توی صفحات بزرگ خیلی حیاتیه ولی پیسی معمولا به صفحات کوچیک نهایتا ۳۲ اینچی وصل میشه و توی این سایز رزولیشن ۱۴۴۰p خیلی فرقی با ۴k نداره حتی میشه با ۱۰۸۰p هم توی سایر کوچیک تصاویر شارپ گرفت پس برای اجرای بازیا میشه صرفه جویی کرد و کارت های ارزون تری رو با هدف رزولیشن های کمتر انتخاب کرد

    o0ashil0oFree as the windAMIR WAZOWSKI
  • King sleep گفت:

    نلموصن از pc دس بکشین
    من ۴ ساله دارم سعی میکنم گاد اف وارو بازی کنم
    نمیشه میفهمین نمیشه
    الکی نرین بگین این چرا بالا نمیاره
    درستم که بشه بعد نهایت ۲ ماه گیر میکنه باگ میخوره لگ و . .
    میدونم کنسول خیلی گرونه ولی یه کنسول میخری بازی اپلود میکنی توش خیالت دیگه راحته که فردا پس فردا ویروسی و . . نمیشه

    بنظرم به فکر کنسول باشین پی سی ارزونه میگن هم رده هم هست ولی تا ابد به پای کنسول نمیرسه من خودم یه مدت هرکی میگفت کنسول بهتره میگفتم پی سی خوبه
    ولی الان پی بردم
    برین xbobx one s بگیرید اگه فن سونی این برین کنسول سونی بگیرین

    علیCLonERAmogusFree as the windAMIR WAZOWSKI♕ArnaldZ2656
  • vahid gamer گفت:

    خرید یک پی سی قدرتمند خیلی به صرفه تر از خرید کنسوله

    Moein MM2AAS(بازگشته است)Free as the windbig boss
    • big boss گفت:

      اگر پول داشته باشی چرا که نه؟

      vahid gamer
      • memoli گفت:

        ببینید خیلی از دوستان و همکارام که برای خرید سیستم و کنسول بازی سوال می‌کنند، ازشون میپرسم هدفشون چیه ؟ چقدر بازی میکنید ؟ چقدر هزینه می‌کنند و غیره .
        خرید کنسول و یا پی سی بستگی به خواسته و توانایی خرید شما داره . خیلی از دوستان گیم من که مایه دار هستند ،هر سه مورد رو دارن یعنی هر دو کنسول و یک پی سی قوی.
        به شخصه پی سی رو ترجیح میدم چون خرید بازی بسیار به صرفه تر هست . علاوه بر این امکان اجرای بازی ها به صورت کرکی هم هست . و کلا استفاده از پی سی رو حتی به موبایل ترجیح میدم . ولی مسلما هزینه بیشتری برای خرید لازم دارید و گاهی هم باید به فکر ارتقای آن باشید .
        اگر بودجه کمی دارید و خوره بازی هستید خرید یک کنسول PS4 می‌تونه گزینه بسیار مناسبی باشه . با توجه به اینکه سونی و مایکروسافت هنوز هم برای این کنسول ها تک و توک بازی هم ریلیز میکنند. با هک نسخه ۹ کنسول PS4 می‌تونید هزاران بازی محبوب هفت هشت سال ‌پیش تا الان رو رایگان تجربه کنید .

        big bossvahid gamerFree as the wind
  • یه i3 10100 با یه دونه ۳۰۵۰ دوازده سیزده تومانی حداقل تا چهار سال دیگه بسه تا اون موقع هم پولا جمع میشه مثلا یه ۴۰۵۰ با i5 11400 بست

    X (محمد حسن کرمی) سردبیر مناطق محروم
  • بهزاد گفت:

    الان کارت گرافیک ۳۰۶۰ تی ای کجا هم رده کنسول هاس؟ مثلا تو بازی فلای سمیلاتور تو حالت ۴کی این کارت گرافیک یک سوم کنسول هم قدرت نداره تو اون بازی کارت ۳۰۹۰ هم رده کنسول ایکس باکس سری ایکسه. تو خود یوتوب هم مسگن کنسول ۶۰۰ دلاری یا پی سی ۶۰۰۰ دلاری ! ؟و اینکه ۳۰۶۰ تی ای تو خیلی از بازی ها تو حالت ۴k فریمش خیلی کمتر از کنسولای نسل نهه!!

    CLonERArtin_Gamear
  • o0ashil0o گفت:

    ببین داداش اول و مهمتر از هر چیزی معمولا بودجه ای هستش که آدم واسه خریدش داره، راستش من بعد از چند ماه تحقیق فراوون از دوست و آشنا و اینترنت و… ۳&4 تا لب تاب و انتخاب کردم که ارزونترینش باهام ۲۰۰۰€ درمیومد و گرونترینشون ۳۰۰۰ تا متاسفانه رم همه مدل های زیر ۲۵۰۰ یورو ۱۶ بود بقیر از یه مدل که متاسفانه سیپیوش رایزن بود( طبق تحقیق های من و ویدئو هایی که دوتا سی پی یو رو با هم مقایسه می‌کرد بازده ای سی پی یو های اینتل خیلی بهتر بود تا سی پی یو های رایزن) پس بخاطر همین مجبور شدم بودجه ام رو بالاتر ببرم( تو خرید لب تاب موضوعی که شاید خیلی بهش توجه نشه اینه که بر عکس کامپیوتر های ثابت قابلیت تعویض قطعات امکان پذیر نیست یا اگه هم هست خیلی کم) پس واسه همینم سعی کن یا لب تاب با رم ۳۲ بگیری که بعدها دچار مشگل نشی یا اگه هم لب تاب با رم ۱۶ گرفتی مطمئن شو که قابلیت اضافه کردن رم رو داشته باشه آخه لب تاب هایی هم تو بازار هست که رم شون ۱۶ هست ولی تا ۶۴ رو هم ساپورت میکنه.
    نکته مهم دیگه انتخاب سی پی یو هستش و همونطور که بالا هم گفتم طبق تحقیق های من اینتل بهتره، حداقل واسه لب تاب های گیمینگ و پیشنهاد من core i7 یا core i 9 نسل ۱۱ هستش.
    نکته مهم بعدی سیستم کولینگ و تهویه هوا هستش که خیلی خیلی خیلی مهمه حتما حتما لب تابی بگیر که مانیتورش از ۱۵ اینچ بالاتر باشه چون اکثرا از مانیتور ۱۵ به بالا دوتا فن واسه تهویه هوا دارن.
    لب تابی بگیر که حداقل از فول اچ دی بالاتر باشه و ۲کی رو حداقل ساپورت کنه،
    لب تابی بگیر که حداقل ۱ ترابایت اس اس دی داشته باشه
    و آخر سر و مهمترین قطعه که کارت گرافیک هستش رو هم دیگه زیر RTX 3070 Ti نگیر و به احتمال زیاد اگه لب تابی با مشخصاتی که گفتم رو بگیری آلردی خودشون کارت گرافیک زیر ۳۰۷۰ روشون نصب نیست
    لب تاب خودم مدلش acer predator triton 500PT516-51s 970X
    Cpu=core i9 11900H
    RAM=32G DDR4
    ۱T SSD
    کارت گرافیک = Nvidia Gforce RTX 3080
    به اضافه مانیتور ۱۶ اینچ که ۴k رو هم ساپورت میکنه
    درسته که خودم رو تا خرخره اونم واسه ۱ سال بردم زیر بار بدهی ولی قبل اینکه لب تاب رو بخرم نشستم حساب کردم از سال ۲۰۱۵ & 2016 که پی اس ۴ ام رو خریدم حساب کردم( تازه هر بازی رو ۲۰€ حساب کردم در حالی که خیلی از بازی هام رو یا پیش خرید کرده بودم یا همون ۶۰ یورو رو بابت شون دادم ولی چون بعضی از بازی ها رو تو تخفیف ها خریده بودم میانگین همه رو ۲۰€ گرفتم) تا به امروز چیزی دوربر ۷۲۰۰€ تو این مدت من بازی فقط واسه پی اس ۴ خریدم حالا سویچ و بازی هاش جای خودش، در حالی که لب تاب آدم یبار پول اساسی میده و یه ۷&8 سالی حاشو میبره اونم با دست خیلی باز تر.
    ازبازی ها با تخفیف های اساسی با اکانت های ترکیه و آرژانتین تو استیم تا بازی های مجانی هکی تا ماد ها و تنظیمات خفن گرافیکی تا زیر نویس فارسی بازی ها واسه درک بهترشون تا گیم پس و انحصاری های ماکرو و سونی تا انحصاری های فوق العاده خود پی سی مخصوصا تو سبک استراتژی و…..
    نشستم همه این مواردی رو که گفتم رو سبک سنگین کردم بعدش یه نگاهی با افسوس به جیبم کردم 😁 بعد از کلی کلنجار رفتن با خودم بالاخره خودم رو راضی کردم که برم زیر بار حداقل ۱ سال قرض و بدهی ولی خدایش ارزشش رو داره، به نظر من شما هم همین کار و کن و بشین با خودت حساب کتاب کن و…

  • Dark nghit گفت:

    عامل مرگ گیمرهای بی پول ایرانی

  • Dis گفت:

    بچه ها i3 12100 با rx 6800 xt سازگاره؟

سیستم های پیشنهادی هم‌رده و قدرتمندتر از کنسول‌های نسل جدید