بازی Elden Ring یکی از بزرگترین لانچهای تاریخ گیمینگ یوتیوب را داشته است
در ۶۰ روز پس از عرضهی بازی Elden Ring، این عنوان با بیش از ۳ میلیارد بازدید به یکی از بزرگترین لانچهای گیمینگ در تاریخ یوتیوب تبدیل شده است.
بر اساس آمار اشتراک گذاشتهشده با IGN، این بازی در طول دو ماه بعد از عرضهی خود، ۳.۴ میلیارد بازدید در یوتیوب داشته است. عنوان بعدی لیست از آن GTA 5 با ۱.۹ میلیارد بازدید بوده، البته یوتیوب از زمان عرضهی GTA در سال ۲۰۱۳ پیشرفت بسیاری داشته و این مقایسه نادرست به نظر میرسد، اما عنوان به مراتب جدیدتر Red Dead Redemption 2 دارای ۱.۴ میلیارد بازدید بوده، پس مشخصا Elden Ring تا حد زیادی موفق ظاهر شده است.
یوتیوب گیمینگ از آن به عنوان بزرگترین لانچ تاریخ خود یاد نکرده، اما واضح است که اثر جهان آزاد فرامسافتور (FromSoftware) باعث بالا رفتن سطح انتظارات از بازیهای آینده در یوتیوب شده است. این موضوع تا حد زیادی به انواع مختلف ویدیو در مورد بازی مربوط میشود.
همچنین یوتیوب گیمینگ لیستی از آمار مربوط به بزرگترین ویدیوهای لانچ Elden Ring را فراهم کرده است:
پربازدیدترین ویدیوهای لانچ:
- CoryxKenshin – Elden Ring is Rage Game of 2022 (6.2 میلیون بازدید)
- AshesWolf – Elden Ring – MAX LEVEL 713 VS Bosses Gameplay (5.7 میلیون بازدید)
- Boomstick Gaming – ELDEN RING | Get “Overpowered” At The Very Start (5.3 میلیون بازدید)
- Joel Haver – Elden Ring from the NPC’s Perspective (5 میلیون بازدید)
- JackSepticEye – Best Game In The Last 5 Years (4.8 میلیون بازدید)
کانالهایی با بیشترین تعداد بازدید لانچ Elden Ring:
- RageGamingVideos (946 هزار دنبالکننده) با ۷۱.۶ میلیون بازدید
- FightinCowboy (1.07 میلیون دنبالکننده) با ۳۹.۶ میلیون بازدید
- Arekkz Gaming (1.29 میلیون دنبالکننده) با ۳۹ میلیون بازدید
بخشبندی نوع محتوا:
- ویدیوهای درخواستی – ۷۱.۳ درصد
- لایو استریم – ۲۵.۹۸ درصد
- ویدیوهای کوتاه – ۲.۷۲ درصد
پربازدیدترینها بر اساس باسها (ترتیب نزولی)
- Margit, The Fell Omen
- Malenia Blade of Miquella
- Godrick the Grafted
- Starscourge Radahn
- Draconic Tree Sentinel
پربازدیدترینها بر اساس کلاس شخصیت (ترتیب نزولی)
- Samurai
- Hero
- Wretch
- Astrologer
- Warrior
یوتیوب گیمینگ همچنین جوایزی تحت عنوان Elden Lord Aawrds را برای بعضی از معروفترین تولیدکنندگان محتوای جامعهی Elden Ring در نظر گرفته است:
- VaatiVidya (2.27 میلیون دنبالکننده) – Lore Specialist
- Fextralife (574 هزار دنبالکننده) – All-Knowing Guide
- Distortion2 (313 هزار دنبالکننده) – Bloodhound Stepper
- Zullie the Witch (439 هزار دنبالکننده) – Soulsborne Scholar
- RichaadEB (568 هزار دنبالکننده) – Tarnished Tunemaker
این تیم همچنین از معروفترین قهرمان Elden Ring یعنی Let Me Solo Her که بیش از هزار بار سختترین باس بازی را به چالش کشیده است، قدردانی کرد و در ازای تلاشهای خود یک شمشیر واقعی به دست آورد. بر اساس یوتیوب گیمینگ، ویدیوهایی که شامل Let Me Solo Her بوده به تنهایی بیش از ۲۵ میلیون بازدید داشتهاند.
همهی این موارد گواهی از موقعیت Elden Ring به عنوان یک پدیدهی واقعی در گیمینگ است. این بازی به سرعت به یکی از پرفروشترین عناوین چند سال اخیر در ایالات متحده و اروپا تبدیل شد؛ همچنین یکی از بزرگترین عناوین استیم از نظر تعداد بازیکن همزمان و یکی از بهترین بازیهای چند سال اخیر از نظر منتقدین بوده است.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
نظرات
این گیم گوتی میشه حس میکنم یا الدن یا گاد
باس بیاد ببینیم چی میشه گیم اواردز امسال
بسیار هم عالی. فقط امیدوارم فرام سافتور در بازی های بعدی سبک و سیاق سابق رو پیش بگیره و بازی جهان باز نسازه. واقعا انسجام و یکدست بودن الدن رینگ با بلادبورن/دارک سولز۳/سکیرو قابل قیاس نیست.
فرام سافتور باید هر چیزی که دوست داره بسازه و کسی نباید تحمیل کنه که خطی کار کن یا جهان آزاد. ایده جهان بازی که ارائه دادن فوق العادهاس و انسجام خوبی نسبت به جهان آزاد بودنش داره. فقط باید ایده ها رو بهبود بدن.
با اینکه با کلیت حرفت موافقم و منم دوست دارم فرام سافتور خلاقیت خودشو در اینده هم حفظ کنه ، اما الدن رینگ با وجود اینکه open world بود ، لول دیزاین منسجم تری نسبت به دارک سولز ۳ داشت.
مخالفم.
تو صورت ea و مدیران unity.
اون باس tree sentinel چرا اینقدر ویو خورده؟؟!!
انتظار داشتم از گادفری و maliketh بیشتر استقبال بشه چون سخت تر بودن طبیعتا بیشتر میرن یوتیوب راهنما بیینن ملت
حالا که بحث سولز هست یک نکته تو باسی که نویسنده پروفش گزاشته هست این باس رو تو دارک۳ دوباراگه شکستش بدید میتونید سلاحش رو ترکیب کنید من تو هیچ باس دیگه بازی های میازاکی همچین چیزی ندیده بودم شاید هم یادم نیست که سلاح رو ترکیب کنی.
تو دیمن سولز هم میشه
شمشیر اخرین باس رو میتونی با شمشیر پادشاه قبلی ترکیب کنی
واسه اولین بار با الدن سبک سولز رو تجربه کردم!
فوقالعاده شیرین و دلچسب بود
هنوزم هست
واقعا لیاقت گوتی شدن رو داره
برای یه بازی داستانی افلاین که همه پسند نیست بینظیره
فک از سال ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۲۲ به مدت سیزده سال فقط یه مدل بازی بسازی – یعنی ریسک پذیری هیدتا میازاکی همیشه مساوی است با صفر – طبیعی هم هست البته ، وقتی با همین روش اینقدر اورریتد شده چرا باید فرمول عوض کنه؟ در نتیجه استراتژی جوجه رنگ کردن رو به ریسکِ تغییر سبک ترجیح میده – چنین بازخوردهای فضایی ای برای یه گیمی که تکرار مکررات با نوآوری اندک هست نشون میده واقعا سلایق جامعهٔ گیم به چه سمت و سوی پوچی داره کشیده میشه
بتسدا هم همینه (به جای سولز سمش هست نقش آفرینی بتسدایی)، تیم نینجا هم همینه، ناتی داگ هم یه مدل گیم میسازه. سانتا مونیکا هم فقط یه فرنچایز رو توسعه میده. ۳۴۳ اینداستریز هم همینطور. اینفینیتی وارد هم فقط شوتر اول شخص توسعه میده. میخوای تا صبح برات نام ببرم؟ برخی از این استودیوها هم یک نقطه تغییر دارن برای فرام سافتور سکیرو هست، برای سانتا مونیکا ریبوت سری، برای بتسدا البته هنوز نقطه تغییر به خصوصی ندیدم شاید فالوت چون تمش فرق داره.
من شخصا ندیدم تا حالا یه تیم سازنده معروف و تحسین شده که تا حالا نقش آفرینی میساخته الان شوتر اول شخص بسازه. بتسدا شوتر اول شخص ساخته؟ ناتی داگ چی؟ ادونچر رو تا حالا ول کرده بازی مثل cod بسازه؟ اید سافتور چی؟ تا حالا شوتر اول شخص بیمغزگونه خودش رو ول کرده بازی نقش آفرینی جهان آزاد یا بازی ادونچر سوم شخص بسازه؟ حتی تم بازی هاشم مشابهه. سولز هم یه بازی نیست یه زیر ژانره. هر استودیویی حول محور همون ژانری که درش تخصص داره بازی میسازه. اگرچه، فرام سافتور بازی VR توسعه داده، بازی نقش آفرینی داره (که بینشون هر فرنچایز تفاوت های بسیار فاحشی داره) و بازی اکشن ادونچر هم داره (سکیرو). برای جلب توجه نمیشه هر چیزی دوست داری کامنت کنی آخه مخصوصا موضوعی که مثل روز مشخصه مخصوصا که استودیوی سازنده تصویر پروفایلت خودش نمادی از صحبتته. (هر استودیویی داخل ژانری که تخصص داره فعالیت میکنه، اتفاقا فرام سافتور از استودیوهای دیگه ساختاری بیشتر تغییر و تحول میده)
من اینکه فرامسافتور داره یک بازی میسازه رو قبول ندارم گیم پلی بلاد بورن با سری سولز زمین تا آسمون فرق داره از طرفی بعد از بلاد بورن کلا یک شاهکار داد به نام سکیرو که علاوه بر گیم پلی روایت داستانی متفاوت و سر راست تری رو داره از طرفی الدن رینگ هم تو بحث محیط و گشت و گذار یک سر و گردن بالاتر از هر آثار سولز دیگه ای رفته و میشه گفت تکامل دارک سولز ۳ هست ولی مگه gta هم تکامل سری های قبلی نیست گیم پلی همونه کنترلش بهتر شده جزییات هم بالاتر رفته و ناتی داگ و کل بازیساز های مطرح دیگه هم همین شکل رو دارن و نواوریشون کمتر از میازاکی هست.
یعنی تو از روگ لایک مانند شروع کنی بعدش بکنیش مترویدوانیا و بعدش اپن وورلد و بازم ملت شاکی باشن با اینکه وسطش یه بازی کاملا متفاوت دادی خیلیه 😐
چندتا کامنت پایینتر:
(من به عناون یه طرفدار دوست ندارم میازاکی و تیمش توجه خاصی به مسائلی مثل بحث موشن کپچر و ارتقایی گرافیکی داشته باشن)
از فنای میازاکی که حتی حاضر نیستن بیسک ترین و حداقل ها تو بازیای فرام سافتور باشه چه انتظاری داری برادر
بشخصه یه کلیپ از گیمپلی الدن و دارک سولز ۳ رو نشونم بدن فرقشونو نمیتونم تشخیص بدم اینقدر که شبیه همن اونم با ۶سال اختلاف
بذار تا جای امکان کوتاه و واضح برای تو و امثال تو توضیح بدم این قضیه رو:
تیم فرام سافتور یه عده سازندۀ هستند که چیزی که دوست دارن توسعه میدن یعنی پروژهها بر مبنای ذوق و شوقه برای همین سختی بیش از حد یا رفتن به سمت روند کنونی سینماتیک صنعت گیم روی اولویتبندیهای پروژهاشون تاثیر نداره چرا؟ چون ذوق و شوق این افراد یکی نیست با سازندگان دیگه. ۱- این افراد ۲- طرفداران ساختههای این افراد در چیزی ذوق و شوق نشون میدن که وابسته به دیزاین مرحله و گیمپلی و طراحی باس و … هست. این دو مورد یعنی طرفدار و سازنده ذوق و شوق و هدفی که ناتی داگ داره یعنی گسترش مرزهای REALISM در صنعت گیم رو ندارن (کافیه مصاحبه ناتی داگ در مورد TLOU 1 REMAKE رو ببینی و همینطور مصاحبه های قدیمی تر که چه علاقه و شوقی به واقع گرایی دارن) اما از طرفی مصاحبه های میازاکی کلا شوق این شخص به چیز دیگری رو نشون میده. هدف عواملی مثل اکتشاف و گیمپلی درگیرکننده و این دسته از مسائل بوده (هر بازی فرام سافتور هدفی مجزا داره اگر بلادبورن و سکیرو و ELDEN RING تجربه کنی هیچ کدوم تجربهای مشابه نیستند)
بازیها به گونهای هستند که مصرفکننده یعنی گیمر باید زاویه دیدش با سازنده یکی باشه یعنی کسی که بازی های ناتی داگ رو دوست داره به واقع گرایی اهمیت میده. افرادی هنوز وجود دارن که عناوین نقش آفرینی متنی بازی میکنن؟ کسانی وجود دارن که با وجود منسوخ بودن انجین بتسدا همچنان از تجربه بازی های استودیو لذت میبرن و فرام سافتور هم همینطور. کسی که انجین و خروجی انجین از دیدگاه فنی براش در این سطح از اهمیت قرار نداره، به سادگی این بازیها براش ساخته نشدن. سازنده کم کاری نمیکنه، سازنده تمرکزش جای دیگری هست. اگر نمونه بهتری از ELDER SCROLLS یا ELDEN RING رو که با کیفیت فنی بهتر تجربه ای بهتر ارائه میدن بهتره بری به سمت همون بازی، اگر نیست بدون که در تایم موجود خروجی بهتری با وجود تمام ویژگیهای منحصر به فرد و پیچیده این بازی ها وجود نداشته.
خیلی ممنون بابت شفافسازی 👍
من یمدت به این حرفت باور داشتم ولی با زدن الدن رینگ الان تمام سولز ها به جز دیمن سولز رو زدم و باید بگم از هر نظر نگاه کنی بولشته این حرفت.دارک ۱ و ۲ این وسط شبیهن که اوناهم بقدری تفاوت دارن که فاز متفاوتی بدن.دارک ۳ گیمپلی و لول دیزاینش خیلی فرق داره با دو نسخه اول.بلادبورن که آیپی جدیده هرچند انتظار ندارم تو مکانیکای ۱۰۰۰۰ درصد متفاوتشو بفهمی و همینطور اونایی که میگن بجا شیلد فقط گان داری.سکیرو که تکلیفش مشخصه و الدن رینگ هم بدلیل جهان باز بودن کاملا حس و حال و لول دیزاینش متفاوته.
شاهکاره این بازی
دورد به رفت میازاکی سان
من نمی فهمم این چرا اینقدر وایرال می شع
اون وقت لست ا ریتد هست؟!
دلیلش در یک کلام ژاپنی بودن کارگردان بازی هست – ژاپنی ها آمریکایی ها رو خفن حساب میکنن اونا برعکس – کسی هم که تو آمریکا اسم در کرد دیگه جا میفته
اِ دلیلش ژاپنی بودن کارگردانه؟ الان چند تا بازی ژاپنی مثال بزنم که به موفقیت الدن رینگ نزدیک نشدن؟
نمونش بازی های اوئدا آندرریتد محضن حتی تو خود ژاپن !
طفلک شینجی فکر می کرد ابن بازی کپی اسکایریمه ولی بجاش استارفیلد میشه شاهکار تمام دوران همش این کلمات هم تکرار می کرد ……..این بازدید ها و بازخورد های مثبت با اینکه هم برای طرفدارها لذت بخشه هم برای خود فرام سافتور اما یه بدی داره اونم بالا رفتن سطح توقع است من به عناون یه طرفدار دوست ندارم میازاکی و تیمش توجه خاصی به مسائلی مثل بحث موشن کپچر و ارتقایی گرافیکی داشته باشن اینکار باعث میشه حداقل هر ۴الی ۵ سال شاهد یک بازی جدید از این استودیو باشیم که این برای طرفدارها فاجعس…..پلی استیشن هم باید وقتی شاهکار بلادبورن براش ساختن به فکر تصاحب فرام سافتور می افتاد الان کادووکاوا مداد طراحی نقشه میازاکی رو هم بهشون نمیده چه برسه به کل استودیو
بازی کاملا عادی بدون خلاقیت بدون گیرایی تکرار مکررات بشدت گرافیک چ طراحی ضعیف