بلومبرگ: GTA 6 در میامی قرار دارد و برای اولین بار شامل شخصیت زن قابل بازی میشود + اطلاعات بیشتر
طبق گزارش منتشر شده از سوی جیسون شرایر، راکستار گیمز نسبت به ۴ سال پیش شرکتی متفاوت است و بازی بعدی آنها، GTA 6، شامل یک شخصیت اصلی زن میشود.
محل روایت؛ از ایدۀ اولیه تا ایدۀ نهایی
بر اساس مقالۀ جدید منتشر شده در وبسایت بلومبرگ (Bloomberg)، بازی GTA 6 از سال ۲۰۱۴ با نام رمزی Project Americas در دست ساخت قرار دارد و حداقل دو سال دیگر تا انتشار آن فاصله داریم. طرحهای اولیه شامل مناطقی از شمال و جنوب آمریکا طراحی میشدند، اما تیم سازنده کمی از جاهطلبیهای خود کم و نقشه را تنها به ورژن خیالی میامی و مناطقی در اطراف آن محدود کرد.
شخصیتها
به نقل از منابع معتبر و به گزارش جیسون شرایر از وبسایت بلومبرگ، GTA 6 برای اولین بار شامل یک شخصیت قابل بازی زن خواهد شد. این زن که لاتین است، شخصیت اصلی مذکری را همراهی خواهد کرد و این دو کاراکتر با الهام از بانی و کلاید (Bonnie and Clyde) پردازش شدهاند. همچنین، گفته میشود که بنابر تغییرات به وجود آمده در فرهنگ کاری شرکت راکستار گیمز (Rockstar Games)، تیم سازنده قصد دارد کمی در مورد جوکهای نژادپرستانه و مسائل حاشیهساز با احتیاطتر از قبل عمل کند.
تکامل محیط بازی
از سوی دیگر، منابع شرایر به او گفتهاند که نقشۀ تکنفرۀ بازی به مرور زمان تکامل پیدا خواهد کرد و شامل شهرها و ماموریتهایی جدید خواهد شد. مدیران راکستار گیمز باور دارند که این موضوع باعث میشود در ماههای نهایی توسعه، شاهد کرانچ کمتری از سوی توسعهدهندگان باشیم.
همچنین، گفته میشود که بازی شامل محیطهای سرپوشیده و داخلی زیادی میشود و در این مبحث از تمامی بازیهای قبلی GTA پیشی خواهد گرفت.
تحول گستردۀ فرهنگ کاری در راکستار گیمز
بلومبرگ در انتهای گزارش خود حول تحول کامل فرهنگ کاری صحبت کرد و متذکر شد که این تغییرات اساسی روی فرنچایز GTA تاثیرگذار خواهند بود. شرایر در این مورد گفت:
به دلیل تغییرات اعمال شده از سوی مدیران شرکت با هدف افزایش بازدهی، بخش دیزاین و طراحی متحول شده و اضافهکاریها تحت کنترل قرار گرفتهاند.
به طور کلی، شرکت راکستار گیمز در ۴ سال اخیر فرهنگ کاری خود را متحول کرده است و حالا شرکتی با برخورد مهربان و رویکردی ترقیخواه محسوب میشود.
مراحل ساخت GTA 6 کندتر از انتظارات پیش میرود
با ظهور یک محیط کاری جدید در راکستار گیمز و عادت نداشتن اعضای قدیمی به این شرایط، مراحل توسعۀ GTA 6 به کندی پیش میرود و سرعت پیشبینی شده در مرحلۀ برنامهریزی را ندارد، اما به نظر میرسد که روحیۀ تیم توسعه بسیار بالا است و از تغییرات راضی هستند.
طبق اطلاعات منتشر شده از سوی تام هندرسون (Tom Henderson)، منبع داخلی مشهور، بازی GTA 6 برای اواخر سال ۲۰۲۴ یا نیمۀ اول ۲۰۲۵ برنامهریزی شده است. جیسون شرایر نیز در مقالۀ امروز خود متذکر شد که ما حداقل دو سال تا انتشار بازی فاصله داریم. شرایر در توییتر متذکر شد که اطلاعات فوق به لطف مصاحبۀ با ۲۰ عضو کنونی و سابق راکستار گیمز (که به تازگی شرکت را ترک کردهاند) فراهم شده است.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
منوی اول بازی رو میخوان چیکار کنن….
خدا بهشون رحم کنه
(بر اساس مقالۀ جدید منتشر شده در وبسایت بلومبرگ (Bloomberg)، بازی GTA 6 از سال ۲۰۱۴ با نام رمزی Project Americas در دست ساخت قرار دارد و حداقل دو سال دیگر تا انتشار آن فاصله داریم.) همین جیسون شرایر چند وقت پیش با اینسایدرهای راکستار دعوا میکرد و میگفت بازی GTAVI مدت کوتاهیه که در دست ساخته الان دوباره همون حرفای اینسایدرهای راکستارو تکرار کرده دیگه به حرفای جیسون شرایر هم نمیشه اعتماد کرد چند وقت پیش در مورد گاد رگناروک هم سوتی داد در مورد عدم توجه سونی به ایندی ها هم اشتباه کرد
فقط میتونم بگم به به به بههههههههههههههه
(از سوی دیگر، منابع شرایر به او گفتهاند که نقشۀ تکنفرۀ بازی به مرور زمان تکامل پیدا خواهد کرد و شامل شهرها و ماموریتهایی جدید خواهد شد)
پس راکستارم میخواد بازی ناقص بده:))
بهترین خبر ممکنم تغییر فرهنگ کاریه که خیلی خیلی برام خوشحال کنندست
سلامتی چندین هزار نفر و به تبع چندین هزار خوانواده اصلا چیز شوخی برداری نیست
ناقص نیست بلکه کامله و فقط به مرور زمان بهتر میشه
میشه وارد ساختمونا شد و محیطی داخلی خیلی زیادن
ینی مثل سن اندریاسه؟ با جلو بردن مراحل داستانی شهرهای جدیدی که قفل هستن باز میشن؟
نه برای بخش تک نفره و همچنین آنلاین خودشون آپدیت میدن و شهرای جدید اضافه میکنن و روز به روز بهترش میکنن و ماموریتهای جدید اضافه میکنن
یعنی خواسته ای که اکثر طرفداران میخوان
کرانچ نداشتن=بازی ناقص تحویل دادن
بتسدا فن سطح دلت به حال خودت بسوزه که قراره بخاطر کرانچ نداشتن بازی ۷۰ دلاری ناقص تحویل بدن نه اون بازیسازی که بیا پای خودش رفته داخل راکستار کار میکنه
اخه ادم…حاضرم gtaای وجود نداشته باشه ولی کرانچی هم در کار نباشه
میخوای زندگی این همه ادم تبدیل به جهنم شه که تو میخوای بازی رو کامل انجام بدی؟ اسم تو رو میشه گذاشت انسان؟
اون بازی ناقص هفتاد دلاری راکستار با اون کیفیت ساخت صد می ارزه به انحصاری ها
این مورد بع معنی این نیست که بازیو ناقص عرضه میکنن
بازیو کامل میدن
یه چند تا محتوا بهش اضافه میکنن
به به فک کنم اولین بازی هم هست که شخصیت اصلی خانوم هست دنیایی GTA
(شروع کنید بحث در باره فیمیننیست میمینیست رو راه بندازید!)
دمت گرم
خوب بود😂😂
واقعا این داستان me to اگه اشتباه نکنم همین بود داره
پدر سازنده ها رو در میاره
همین یوبی خودمون سر یونیتی نابود شد
که مجبور شدن تو سیندیکیت اون خانمه رو اضافه کنن
چرا سانسورت نکردن خدا میدونه😂😂😂😂😂😂
گفته برنامه دارن تا مارس ۲۰۲۴ منتشر کنن بازی ولی شک دارن یکم
جی تی ای بدون تأخیر؟
مگه میشه مگه داریم ؟
قطعا تا ۲۰۲۴ طول میکشه
احتمالا ۹۹ درصد امسال یه تریلر با تاریخ انتشار ۲۰۲۳ میدن ولی تا ۲۰۲۴ تاخیر میخوره
تیم سازنده قصد دارد کمی در مورد جوکهای نژادپرستانه و مسائل حاشیهساز با احتیاطتر از قبل عمل کند.
هوووووووو
Gta بدون این مدل تیکه ها و شوخی های رادیکال اصلا بدرد نمیخوره
داداش منم زد حال خوردم ولی خودت که بهتر میدونی مردم آمریکا به چه بهونه های بی خودی از راکستار شکایت میکردن بابت GTA V به خاطر همین جوک ها، متاسفانه
خب بکنن:/
شرکتی که کد هات کافی میذاره تو بازیش زیر بارش نمیره با دوتا گلگی چیزیش نمیشه
اگر ما هم مخاطب این جکها باشیم شکایت کردن رو ناصواب میدونید؟ مثلا در نسخهی ششم شروع کنن و بههمون شکل رادیکالی که دوستمون گفت با خاورمیانهایها شوخی کنن. آیا واقعا در اون صورت هم انتقاد ازشون الکیه بنظرتون؟؟؟؟؟
ببین ایشون رو نمیدونم ولی اصولاً انتظاری که من از gta دارم اینه که به بدترین شکل ممکن با هر چیزی که به ذهن اون سازنده میرسه شوخی های خیلی رادیکال بشه
تنها چیزی که gta رو از بازی های هم سبکش برای من خاص میکنه همین شوخی هاست ، نباشه ترجیح میدم اون بازی های دیگه رو بازی کنم
قطعا همه شگفت زده میشیم چون بازیو داره شرکتی میسازه که بی رقیبه
هایپ این گیم وحشتناک بالاست چون نزدیک به ۱۰ ساله هیچ نسخه جدیدی ازش منتشر نشده و انتظارات طرفدارا از حالت معمول هم بیشتر شده مخصوصا با اون کاری که راکستار با رد دد ۲ کرد
امیدوارم یه بار دیگه راکستار رو سفیدمون کنه و یه شاهکار دیگه ازش ببینیم
اخ گفتی . الکی الکی یک دهه از عمرم گزشت . چقد زود . من نمیخوام انقدر زود تموم شه . راستش سپردم که بعد از من ، مومیاییم کنن . حیفه اخه . والا . این دنیا هم که انگار فلفل فرو کرده تو حلقش . اخه این همه عجله واسه چیه .
دلم گرفت البرت 🙁
شما همیشه تو قلب ما جا داری سوسمار جان ❤
کجا هایپ بالاست میگه با دی ال سی های میخواد ماموریت اضافه شه نت عاشق راکستارم ولی خدایی خودشو لوس کرده بعد دوازده سال اینجوری میخواد بازی بده
کجای متن دقیقا نوشتن دی ال سی ؟
نوشتن قراره به مرور کامل تر بشه این کجاش بده ؟
ارررررره کجاش بده بعد از دوازده سال میخوان یدونه جی تی ای بدن که شش سال هم حتما طول میکشه که کامل با ماموریت تکمیل بشه کجاش بده هول و هوشه بیست سال صبر میکنیم دیگه چه اشکالی داره حالت خوب نیستا من دارم میگم عاشق راکستارم ولی این شورشو در آورده بعد دوازده سال اعم بیشتر با تاخیر میخواد یه بازی بده که توی سه سال تکمیلش کنه
امیدوارم دروغ باشه و راکستار کرانچ رو بیخیال نشده باشه
هر کی گفت کرانچ بده برید اولین بازی بدون کرانچ ناتی داگ لست ریمیک رو نشونش بدید
یکجاهایی گرافیکش از لست ۲ نسل هشتمی پایینتره
فیزیک و گیمپلیش هم از نسخه اصلی ضعیفتر شده
راستی ریمستر تریلوژی هم بدون کرانچ ساختن😂
اینکه یک بازیسازی که میره تو راکستار کار میکنه از کرانچ شکایت کنه مثل این میمونه که یکی که شغلش آتش نشان یا پلیس هست بیاد بگه چرا شغل من خطرناک هست و هر روز جونم تو خطره
بخاطر چهار تا منتقد sjw بی ارزش هم نیاد دست به دامن فمنیست بشه و جوک های سری رو از بین نبره
۱- کرانچ مثل هر مسئله دیگری در صنایع و هنرهای مختلف راه حل داره و رسیدن به راه حل درست ممکنه زمانبر باشه. این که راکستار گیمز ۴ سال با کرانچ مبارزه کرده و ۴ سال طول کشیده به حذف یا کاهش کرانچ برسه، نشان از این داره که احتمالاً به صورت سطحی به این قضیه نگاه نکردن. طبق صحبتهای منابع، برای حل این مشکل دهها تهیهکننده و تهیهکننده ارشد استخدام کردن که وظیفه اصلیشون کاهش کرانچه و رفتارهای نامناسب رو هم حذف کردن و مهم تر از همه دارن به این پروژه تایم میدن وقتی تایم کافی وجود داشته باشه و در کنارش به اعضای تیم اهمیت بدن این احتمال وجود داره که بتونن کرانچ رو شکست بدن.
کرانچ مسئلهای جدی در گیم هست که برای نابود کردنش باید متدهای مختلف معرفی بشه و یک مسئلۀ مدیریتی هست که باید داخل کتابهای مختلف برای هر رشته تدریس بشه.
۲- این جمله که چون داخل ناتی داگ یا راکستار کار میکنن باید بپذیرن کرانچ رو، اول باید یه دور با خودتون مرور کنید و بعد به زبان بیارید. یک آستانه طاقت و استاندارد برای کار کردن وجود داره، اگر قرار باشه ۱۴ ساعت در روز از شما کار بکشن و اگر قبول نکنی با هزار مشکل روانی روبهرو بشی، فراتر از استانداردهاست و نیرویی که وارد راکستار میشه فرازمینی نیست و یک آستانه تحمل داره و از نظر علمی میزان کار و درگیری با پروژهها وابسته به نوع کار مشخص شده. این دلیل نمیشه که چون راکستار کار میکنی، پس کارفرما حق داره تو رو نابود کنه از نظر روانی. نمیتونم بپذیرم یه گیمر جلوی کولر لم بده و بگه کرانچ خوبه برای گیمینگ. حاضرم ۲۰۳۰ بازی رلیز شه و حتی جاهطلبانه نباشه اما بدون کرانچ ساخته بشه. حتی برای آتش نشانها هم در مواقع خطر جان خود آتش نشان اهمیت بیشتری داره و رهبر تیم آتش نشانی اجازه نمیده کسی جان و سلامتی خودش رو فدا کنه.
در حقیقت کسی که داخل راکستار و ناتی داگ کار میکنه باید انتظار داشته باشه معماها و مسائل پیچیدهتری رو جلوش بذارن و تایم حل کردن رو هم در قالبی استاندارد که به سلامتی طرف خدشهای وارد نشه بهش بدن نه این که سوء استفاده جانی کنن ازش بخاطر این که باید به سال مالی ۲۰۲۴ برسه و سود شرکت در خطره. به عبارتی کسی که وارد راکستار و ناتی داگ میشه باید باتجربهتر و با iq بالاتر باشه نه این که فشار روانی تحمل کنه.
از طرفی، کرانچ همیشه مفید نیست، کرانچ در موارد مختلفی باعث نابودی و تضعیف پروژه شده مثل Call of Juarez cartel که معروفه به این قضیه.
—
مبحثی که بیشتر باید مایه نگرانی باشه، woke شدن بازی هست با توجه به این گزارش.
واقعا هر چی حق بود گفتی اقای کریمی
دست مریزاد 👍
اولا همین داخل خبر اومده
راه حلشون برای جلوگیری از کرانچ، ناقص عرضه شدن بازی هست و به مرور زمان مراحل و چیزای دیگه به بازی اضافه میشن
دوم کسی که میره داخل راکستار یا ناتی داگ کار بکنه بخاطر بوست کردن سابقه شغلی خودش و درآمد بیشتر رفته و باید زحمت اون بوست و درآمد بیشتر رو به جون بخره وگرنه فرقی با کار کردن با استودیو های دیگه نداره وگرنه بره یک استودیوی دیگه کار کنه که کرانچ هم نداشته باشه
مثل اونی که میره آتش نشان میشه خطرات و زحمتش هم به جون میخره
کسی نم که بیشتر از همه ضرر میبینه گیمر هست که بعد کلی هایپ و انتظار بازی بی کیفیت و ناقص دستش میرسه اونم ۷۰ دلار
در کل متای لست ریمیک هم چند وقت دیگه میاد نتیجه اولین بازی بدون کرانچ از استودیویی که همیشه کرانچ داشته هم مشخص میشه
خود سونی هم که به متا بیشتر از هرچیزی اهمیت میده ضررش رو میبینه
قدیم بازیساز ها تا وقتی پروژه رو به موفقیت نمیرسوندن با خیال راحت حتی خوابشون هم نمیبرد وظیفه داشتن از جون مایه بگذارند که بازی با کیفیت تحویل بدن
الان معلوم نیست چی شده که یک قشری بازیساز شدن میگن به ما بازیساز ها فشار نیارین ما قشر مظلوم هستیم🥺💅🌈
فشار روحی وظیفون باعث میشه ای انیکستی بگیریم خودکشی کنیم🥺😖
کرانچ هم اکثرا به نفع بوده حالا یک مورد مثل call of Juarez رو کسی معیار نمیگیره
اولاً این گزارش بلومبرگه نه بیانیه رسمی
دوماً نصف متنی که نوشتی منفیترین برداشت ممکنه. کسی نگفته قراره بازی اولیه ناقص باشه. قضیه نقشه تکاملی از ابتدا جزو لیک ها بود و باعث زنده نگه داشتن بازی میشه، اگرچه ممکنه پروژه نهایی ناقص باشه مثل هر بازی دیگری. ولی الان اثری ازش وجود نداره. (کلمه ناقص با کاهش ابعاد و مقیاس فرق داره)
سوماً کسی که میره ناتی داگ و راکستار ازش انتظار میره در بازهای استاندارد با بازدهی بالا و با بهره گیری از تجربه کار کنه نه این که سلامتی خودش رو به خطر بندازه. من نمیگم اعضای تیم باید بیکار بشینن، اتفاقا باید طبق قانون تا جایی که در خطر نیستند کار کنن.
چهارماً قدیم خیلی اعمال اشتباه دیگه هم انجام میدادن، نکنه الان هم باید عقب ماندگی های قدیم رو تکرار کنن؟ به قدیم اگر برگردیم، قوانین کاری و سلامت و علم مدیریت و … عقب مانده تر میشن، پس ما نباید هیچوقت اوضاع شغلی رو بهتر کنیم و سازنده ها مثل احمق ها تا ابد سلامت روان خودشون رو به خطر بسازن. اگر متوجه نیستی باید بگم که مزیت پیشرفت علم، از مباحث پزشکی گرفته تا مدیریتی و روان شناسی، همینه که کمپانی ها اشتباهات و صدمات وارده به کارمندان خودشون رو تکرار نکنن و مسیر بهتری رو پیش بگیرن. با این ایموجی ها که گذاشتی، نمیتونی بازیسازی رو آسون و کرانچ رو بیخطر جلوه بدی، دوری از خانواده و انیماتوری یا کدنویسی کردن برای یک سال (انتهای پروسه ساخت اصولاً کرانچ وجود داره) اونم ۱۴ تا ۱۷ ساعت در روز کار طاقت فرسایی هست که حتی از کار فیزیکی هم به نظر من تاثیراتش بیشتر روی انسان میمونه.
و در آخر یک مورد من فقط مثال زدم، وگرنه بازی های زیادی وجود دارن که با کرانچ برعکس نابود شدن: mass effect andromeda و cyberpunk 2077 و the anthem و … همه حاصل کرانچ هستند و نتیجه خوب نبوده، کرانچ گاهی اوقات جوابگو هست گاهی اوقات خیر. کرانچ در عرصه aaa زیاده، اما باید برطرف بشه نه این که ازش استقبال بشه، چیزیه که صنعت گیم و هنر مدیریت (من مدیریت رو بیشتر هنر میدونم) باید در طول سالهای پیشرو براش راه حل پیدا کنن تا بتونن بهترین خروجی رو بدون فشار وارد کردن بر سازندگان دریافت کنن. کاری که اینسامنیاک بسیار درش مهارت داره و پیشگامه و استودیوهای دیگه هم با گذشت زمان میتونن بهش دست پیدا کنن.
هروقت تونستی با یک موتور ساده مثله یونیتی بازی سازی شروع کردی و اولین پروژه تو گل موندی از طولانی بودنش بعد میفهمی کرانچ چه عذابیه از دور نشستی میگی لنگش کن ..
اصلا شما چرا وقتتو با این ادم طلف میکنی؟یک کسی که میگه کرانچ باید باشه اصلا ارزش صحبت کردن داره؟
کل حرف هاتون صحیح، اما اینکه نویسنده یک وب سایت، نگران عدم شوخی های اقلیتی و طرفداری از نمایش خشونت علیه زن ها باشه و با جدیدت توی کامنت ازشون حرف بزنه، از شاهکارهایی هست که فقط و فقط در این نقطه حهان می شه اتفاق بیافته و نویسنده نه تنها به کارش ادامه بده بلکه ازش دفاع هم بکنه. فکر نکنم فاصله زیادی تا برد مسابقه هقبگرد فرهنگی و اجتماعی از افغانستان فعلی داشته باشیم. به هر شکل کامنت جالبی بود که به نظر من باید دید بشه تا وقتی از شرایط فرهنگی انتقاد می کنیم یا درباره اش بحث می کنیم، به عنوان سند استفاده بشه.
من طرفدار بیمرز بودن شوخی در سرگرمی هستم و عقیده دارم بحث شوخی و Comedy در یک مدیوم با اعمالی که ادمها در واقعیت و فضای جدی انجام میدن هیچ ارتباط مستقیمی با هم نداره، من وقتی در نقش یک قاچاقچی یا racist یا زن ستیز قرار میگیرم ناگهان به این افراد تبدیل نمیشم، بلکه دارم حماقت اون شخص رو نظاره میکنم. این موضوع مرتبط با عقب گرد فرهنگی و … نیست، موضوع تشخیص مرز بین شوخی و جدیه. Woke بودن هم صرفاً خوب نیست، سانسور سینمایی، سانسور ادبی سانسور در هر مدیومی راه به جایی نمیبره و نمیتونه برخی امیال غریزی رو خاموش کنه. برعکس، اتفاقا اگر شوخی و کمدی در قالبی مناسب به کثیفترین و تاریکترین اعمال بپردازه میتونه به بهترین شکل ازشون نقد کنه و نشون بده که چقدر برخی تفکرات پوچ و توخالی هستند. بحث افغانستان و ایران هم نیست در همان کشورهای غربی جمع گسترده ای با woke شدن همه چیز مخالف هستند، تعدادی محدود مثل شما هستند که در کشوری مثل ایران با جوگیری تمام عیار به دنبال خودسانسوری و محدودسازی هستند. و مرز بین کمدی و واقعیت رو تشخیص نمیدن.
شوخیهای بیحد و مرز gta جزو charmها و نقاط شوک بازی بود و از بخش های منحصر به فردی به شمار میرفت که شما رو وادار به فکر کردن در مورد قضایای مختلف مثل نژاد پرستی میکرد که چقدر خندهدار و پوچه. اصولاً هم گیمر رو در موقعیتی قرار میداد که نژاد پرستی حرکتی خوب برداشت نمیشد اگرچه دوستان woke برداشت های چرند خودشون رو مطابق همیشه داشتند. معادل این شوخیهای بیحد و مرز خشونت زیاد در برخی بازیهای ویدیویی و فحش در برخی دیگر هست. تمام نقاط تاریک بازی ها باید وجود داشته باشه نه خودسانسوری بشه.
جدای از تمام اینها، نژاد پرستی، خشونت و خشونت علیه زنان و …. همگی از واقعیتهای جهان هستند، تا زمانی که نتونیم وجود اینها رو بپذیریم و در هنرها و مدیوم های خودمون مطرحشون کنیم به زبان های مختلف مثل کمدی، و تا زمانی که نپذیریم، توانایی حل مشکلات وجود نخواهد داشت. سانسور کردن و رفتن یک کمپانی به سمت این که شوخی ها رو کمرنگ کنه و خودسانسوری کنه هیچ کمکی به این واقعیت نمیکنه که میلیونها ادم نژاد پرست و ضد-زن در جهان وجود داره. فقط ذهن و افکار و اسکچ های کمدی که میتونن جالب و بازدارنده باشن رو حذف میکنه. بنابراین خواهش میکنم دفعه بعد که خواستید در مورد این قضایا صحبت کنید کمی تفکر و تحقیق کنید و نشخوار فمنیستی و woke تحویل بقیه ندید.
متاسفم اما دلایل شما به هیچ شکلی توجیه حرف قبلی نیست. جامعه مدنی ایران، بدون کمک سالها تلاش کرد تا از شر جک های زشتی که با یک روز یک ترکه، یک روز یک گ رشتیه، یک روز یک عربه، سک روز یک دختره خلاص شده. حالا انواع توهین های نژادی و جنسیتی می شن ابزار درک زشتی شون؟؟؟ ما خشونت کلامی و فیزیکی رو با شرایط واقع گرایانه تبلیغ کنیم که بفهمیم شخصیت بازی ابله هست؟ یعنی این شرایط فاجعه بار جامعه ما حاصل یادگیری خوب بودن از اعمال بد هست؟ نمی دونم چرا از هر چیزی ما بدترینش رو یاد می گیریم. حالا یک شبه کلمه woke توی کامنت ها باب شده. می دونید چه سطحی از جامعه این کلمه رو استفاده می کنن؟ یا فقط توی جستجوی اینترنتی و توضیح اوربن دیکشنری به فرهنگ ما اضافه شده؟
این که مابقی جهان داره از اشتباهاتش درس می گیره و نسل حدید تربیت می کنه که بلد باشه بهتر زندگی کنه، می شه woke و مایی که با طالبان رقابت می کنیم می شیم در حال یادگیری ساختار جهان مدرن؟ به سیاه شدن شخصیت ها می خندیم و با افغان ها بدترین. فتار رو می کنیم و نژادپرستی رو مسخره می کنیم؟ ماجرای سر بریده زن های جوان به بخشی از اخبارما تبدیل شده و حضور یک شخصیت زن رومی گیم فمنیسم و فاجعه؟ و بدتر از همه با تبلیغش توی وب سایت رسمی تازه توجیهش هم می کتیم؟
مطمئنا هر جای این جهان، به جز چند کشور اقلیت، با همچین بخش کامنتی یک وب سایت تعطیل می شه، به جز بین ما که با سوت هلهله تشویق هم می شه.
و فقط به عنوان آخرین جمله، حذف توهین نژادی، توهین جنسیتی ث رفتارهای زشت خود سانسوری نیست. ترمیم زخمهای کهنه است. سانسور وقتی می یاد که اون عمل انحام بشه و اگر نیاز به خود سانسوری هست، یعنی نیاز به اصلاح هست و باید اتفاق بیافته.
وقتی از غرب زدگی و غرغره غربی صحبت میکنیم دقیقا توصیف کامنت شماست، من به اندازه کافی توضیح دادم. همانطور که گفتم شما نیاز به کمی مطالعه در مورد کمدی و مدیوم های مختلفش و تزریق مدیوم کمدی به ژانرها داری. شوخی با نژادهای مختلف، سناریوهای مختلف و … هیچ مانعی نداره. پیشنهاد میدم اسکچ های کمدی بیشتری از افرادی مثل لوییس سی کی و ریک گرویس ببینید و کمی فراتر از مدیا به غرب نگاه کنید، چشم بسته به طرف این مسائل رفتن حال بهم زن و تهوع آور هست.
توضیح دادم نژاد پرستی، زن ستیزی و … از واقعیتهای جامعه اس و اجازه این وجود داره که در هر مدیومی که چه کمدی چه جدی در فیلم ها و سریال ها و بازی ها و تئاتر و نقاشی و … مطرح بشه، این که بازی ها خودسانسوری میکنن و از واقعیتهای جامعه دور میشن صرفاً رفتن به سمت یک جهان غیرواقعی و غیرقابل لمسه. باید نقاط تاریک دنیا در مدیومها حضور داشته باشه. art imitates life.
کلا ایرانی جماعت عاشق اینه که غرب رو بیش از حد خوب و قانونمند نشون بده همگی هم دست جمعی از مدیا خط میگیرن. هیچ نویسنده خارجی ای بخاطر این که بگه gta به سمت woke بودن رفته بازخواست نمیشه.
آقا همه حرفات قبول ولی تریلوژی رو راکستار بدبخت نساخته در ضمن کرانچ از سو مدیریت نشأت میگیره ربطی به بازی بهتر ساختن نداره اینکه تو فشاری کاری قرار بگیرن بازی بهتر میشه؟انقدر هم خودخواه نباش بازیساز هم خانواده و زندگی داره برده تو که نیست.
چه ربطی به این اف اس داره تازه بازی هنوز نیومده
“دارد کمی در مورد جوکهای نژادپرستانه و مسائل حاشیهساز با احتیاطتر از قبل عمل کند.”
یک لحظه صبر کن چیکار میخوان بکنن؟ کل جذابیت gta یک طرف این حرفهای سنگینش یک طرف حالا میخوان رعایت کنن؟ البته تقصیر اونا هم نیست این freak ها رسانه دستشونه ممکنه راکستار رو با حرفهای صد من یک غازشون نابود کنن.
Gta همینش قشنگ بود دیگه،حالا میخوان با احتیاط عمل کنن،گفتم که برای این gta نگرانم
اگه خیلی مپ بازی بزرگ میشد ممکن بود یه سری مشکلاتی به وجود بیاد
ولی گفتن بازی همین مپی که همین الان هم داره از بقیه بازیهاشون بزرگتره
بماند که حداقل دوسال تا روز عرضه مونده علاوه بر اون قرار با عرضهdlc های مختلف مپ بازی بزرگتر بشه در طول زمان و بهش داستان هم اضافه بشه!
امیدوارم بتونن دوباره موفقیت gtav رو تکرار کنن چون تنها شرکتی که میتونه راکستار رو شکست بده خود راکستاره!
آقای کریمی چون بلومبرگ منتشر کرده اعتبارش بیشتره ؟
از صحبت هاش معلوم هست که بسیاری از نکات و ویژگی های بازی رو نمیخواد لو بده، من مطمئنم که GTAVI همه ی ما رو سوپرایز خواهد کرد.
جدایی دن هوسر و در پی آن تغییر در سیاست های شرکت بسیار نگران کننده هست. دن هوسر تو نویسندگی و همینطور طنز تلخ در دیالوگ ها کارش فوق العاده بود. با جدایی ایشون و تغییر سیاست های راکستار و همینطور وارد کردن شخصیت اصلی زن ناخودآگاه نظرم به سمت یوبیسافت و رویه های جدیدش رفت.
ببین این مورد برای همه یه جور صدق نمیکنه
مثلا همین ناتی داگ
امی هنینگ رفت
بروس استرلی اومد جاش
بروس رفت
نیل دراکمن اومد جاش
لزوما جدا شدن یک فرد مهم نابودیه یه استودیو رو به ارمغان نمیاره
الان تو راکستار هزاران آدم دیگه هستن که با دن هوسر کار کردن و تجربه زیادی دارن
اونا میان جای دن
نمیگم تاثیر نداشته ولی بیاین قبول کنیم ،این دست جنبش ها یک مقدار فراتر از سطح عادی قدرت پیدا کردن و احتمالا با یه دودوتا چهارتا ، و وضعیت خاص شرکت و مسئله سود و حاشیه ترجیح دادن مقاومت نکنن ، بنظرم تا زمانی که ANESH در نیاد اوکیه
سبحان الله
اصلا فکر نمیکردم استارت GTA 6 از ۲۰۱۴ خورده باشه. حتما شاهد بازی عظیمی خواهیم بود حتی بزرگتر از رد دد۲
تمام موارد یک طرف، مقابله با کرانچ هم یک طرف دیگه. خیلی خوشحالم که اعضای دو استودیویی که در این زمینه بدنام بودند یعنی راکستار و ناتی داگ تونستتد در این پروژه آخرشون با این قضیه مقابله کنند.
و اما در مورد خود بازی، شخصیت قابل بازی زن با توجه به شایعات و گزارشات بسیار تقریبا قطعی بود. یذره سر این قضیه که بازی فقط به یک شهر محدود شده ناراحت شدم چون تنوع شهری نسخه v هم تعریفی نداشت. امیدوارم زودتر تریلر رونمایی از بازی منتشر بشه.
شخصیت زن خیلی محدودیت ایجاد میکنه،مگر اینکه بخوان جیمز باند بازی در بیارن و فیلم هندی بازی در بیارن
چون اصلا نمیخوره که یک زن تفنگ به دست در جنگ های محله به محله یا بزرگ تر تیر اندازی کنه،ادم بکشه و یا از دست پلیس فرار کنه.
اما خب راکستار کارشو بلد هست و من مشتاقم ببینم چطور میخواد از پتانسیل یک خانم استفاده کنه.
راجب موارد دیگه که امیدوارم جاه طلبی همیشگی راکستار رو ببینیم و گیم پلی پیچیده تری نسبت به بازی های قبلی داشته باشه
و در عین حال راحت ادم یاد بگیرتش(=
روند ساخت بازی با کرانچ طاقت فرسا هست و بازی ده سال دیگه هم امد امد اما بدون کرانچ باشه.
برو سرچ کن کیم کارداشیان خلاف کار حساب کار دستت میاد.
اون همه زن فعال و مسلح کم سنو سال دارن تو قاچاق مواد فعالیت میکنن. اطلاعاتتون را بالا ببرید.
جرعت و قدرت زن ومرد نداره. به ژنتیک هر انسانه
من بر اساس رسم و رسوم گفتم
شما کی دیدی تو جی تی ای یک زن شخصیت قابل بازی باشه؟
شما میتونی یه زن بسازی مثل شخصیت ترور؟
فکر کردی اگر برای مثال یک بیاد ادم بکشه و کار های غیر اخلاقی انجام بده امثال فمینیست ها ساکت میمونن؟
بیخیال داداش
“تیم سازنده قصد دارد کمی در مورد جوکهای نژادپرستانه و مسائل حاشیهساز با احتیاطتر از قبل عمل کند.”
از همین میترسیدم🤦🏻♂️
از سال ۲۰۱۴ تا دوسال دیگه هم منتشر نمیشه ینی همون ۲ سال و مدنظر بگیریم و تاخیر نخوره میشه ۱۰ ساااال برای ی بازی
البته بستگی داره که واقعا مراحل توسعه بازی و از ۲۰۱۴ شروع کردن به طور جد یا از ۲۰۱۸ بعد از اتمام رد دد ۲
ولی بازم ۱۰ سال برا ی بازی هرچند جاه طلبانه زیاده
تازه اگه اواخر برا اینکه بخان تا ۲ سال دیگه صد در صد برسونن دچار کرانچ کاری نشن
این اتفاق قبلا هم افتاده. اومدن satire و شوخی های دارک Borderlands رو حذف کردن و نویسنده های جدید احمق ش گند زدن توی کل گیم.
سری Saints row هم دقیقا توی ریبوت همین بلا سرش اومد و همونطوری که مطمئن بودم، first hands on impressions ش افتضاح بوده.
کل پوینت این گیم ها Humor خاص شون بود که الان داره ساکت و سانسور میشه…در نهایت کرکترای gen z twitter user میشن کرکترای اصلی :))
امیدوارم همچین بلایی سر GTA نیاد…
چیز حقی بنطر میاد
با توجه به اطلاعاتی که ازش در رفته
فکر کنم اولین بازی aaaa تاریخ رو بخوایم شاهد باشیم
فقط امیدوارم راکستار برای خودش مشکل درست نکنه
چون فکر کنم با توجه به مخالفت هایی که جامعه زنان دارن
وکیل های تیک تو هم نمیتونن کاری کنن
من حامی بازی های راکستار هستم و عاشقشون ولی واقعا شورشو مسخره کردن بنی وی بعد از دوازده سال اومدن میگن بازی ناقص میاد بیرون و با دی ال سی های فراوان ینی چی این توهین به طرفداراست با این همه انتظار (☆▽☆)
تا این بیاد و کرک بشه احتمالا فسیل میشیم
این بازیم مثل بازی های قبلی شاهکار و به یاد ماندنی میشه و شکی نیست توش چون استودیو راک استار هست و کیفیت براشون خیلی مهمه و با این زمان ساخت فک کنم با بهترین بازی این نسل طرفیم
فقط کرانچ وجود نداشته باشه همین بسه،به سازنده ها وقت کافی بدین که بتونن راحت بازی رو بسازن بدون کرانچ
خوشگلی gta به این بود که توش حس قدرت بهت میداد الان که میگن قراره شخصیت زن داشته باشه خورد تو ذوقم. درمورد جوک ها و شوخی ها هم که یکی از ویژگی های gta به همین حرفاش بود. میگن نویسنده gta هم از راکستار جدا شده؟!اینم خیلی نگران کننده هست.فکر کنم gta ها همیشه دو تا تهیه کننده ثابت داشتن که این اولین سری از gta هست که تهیه کننده هاش فرق میکنن.به نظر من کنسل کردن ریمستر gta4 و rdr1 نشون از اینه که وضع توسعه gta خرابه نه اینکه بخوان بازی رو بهتر کنن.راستشو بگم برای این gta خیلی نگرانم
اگه قرار باشه شخصیت اصلیش زن باشه و مثل نسخه پنج، کاراکتر دیگه ای نداشته باشه، بازی نمیکنم.
همینطوری فمنیست ها گند زدن به دنیا؛ اون از فیلمایی که جدیدا داره درست میشه اینم از بازی ها.
اونم تازه جی تی ای؛ بازیی که توی نسخه هاش مخصوصا پنجم کلی این گروه های مزخرف رو مسخره کرده بود، مثل فمنیست ها و ایناها، بعد بیاد از کاراکتر اصلی زن استفاده کنه.
بسه آقا. یه صنعت بازی های ویدیویی مونده بود که این گروه ها دارن اینم مثل صنعت سینما و موسیقی و اینا به گند میکشن🤮
من فقط شخصیت مرد رد پلی میدم
اون زنه ه معلومه صد در صدی گرایشی نرایشی چیری داره ناامید کنندس
این نکته هم که میگن نقشه بازی کوچیکه بعد بزرگ میشه جالب نبست بعدا هی باید واسه آپدیتا پول بدی فکر نکنید مفتی میدن ترجیح میدادم یه بازی کامل داشته باشم
راک استار تا حالا بازی نساخته خاطره ساخته
مگه ممکنه راک استار بازی بده که تو خاطرمون نمونه …
تو رد دد هم شخصیتی به نام سیدی ادلر بود که من واقعا بعد اینکه ارتور مرد توقع بازی با اون رو هم داشتم
اینقدر زن زن نکنید زن و مرد هیچ فرقی ندارن نمیگم مساوی هستن
در بعضی مواقع زن از مرد جلوتره
زن هایی دارم مرد صفت
مرد هایی هم داریم نامرد
راک استار کارشو بلده
منتظر کرکش هستم 😏😏😏😏 سونی فنا دیس
یعنی میتونی با این شخصیت زن بری توی اون لوگوی مپ و …. ؟
هممم
امیدوارم شخصیت اصلی بازی مرد باشه. اگر شخصیت اصلی بازی زن باشه ابهت جی تی ای از دست میره
اینکه شرکت راکستار کرانچ رو کاهش داده ،این طوری بازدهی کارکنان شرکت بالا میره.