در مورد ملکه ماریکا در بازی Elden Ring چه می‌دانیم؟

نصیر فرزان
۱۲:۵۷ ۱۴۰۱/۱۲/۰۴

ملکه Marika، یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین شخصیت‌های دنیای Elden Ring است. راجع به این شخصیت مرموز چه می‌دانیم؟

به جرات می‌توان گفت که همه حوادث دنیای Elden Ring، حول محور ماریکا (Marika) روی می‌دهد. کسی که باعث بروز حادثه شکست حلقه شد و از سوی Greater Will، وظیفه حکمرانی بر سرزمین میانه (Lands Between) به وی سپرده شد. از آن‌جایی که داستان Elden Ring به گونه‌ای پراکنده، پیچیده و رمزآلود روایت می‌شود، راجع به این شخصیت گمانه‌زنی‌های بسیاری صورت گرفته است و بازیکنان با به اشتراک گذاشتن نظریات‌ خود، نکات جذابی را پیرامون این شخصیت مرموز بیان داشته‌اند.

زندگی و سرگذشت ماریکا، نکات متحیر‌کننده و عجیب بسیاری دارد؛ از نژاد او و ارتباطش با راداگون (Radagon) گرفته تا اهداف و انگیزه‌های وی و صد البته میزان قدرت و توانایی این شخصیت. همه این موارد در حالیست که بازیکنان، هیچ مراوده و تعاملی با این شخصیت در طول بازی ندارند؛ حتی زمانی که وارد Erdtree شده و با وی رو‌به‌رو می‌شوند نیز تعاملی صورت نمی‌گیرد. تنها روشی که توسط آن به بازیکنان اجازه داده می‌شود تا راجع‌ به ماریکا اطلاعات کسب کنند، از طریق شنیدن صحبت‌های شخصیت‌های دیگر داستان، مطالعه‌ی نوشته‌هایی که حول محور وی می‌چرخند و نیز جستجو در Lands Between و وصل کردن نقاط کور داستان به یکدیگر است.

ماریکا از کجا آمده است؟

قوی‌ترین تئوری راجع به این‌که ماریکا از کجا آمده است، به این موضوع اشاره دارد که اصل و نسب وی به نژاد نومن (Numen) تعلق دارد. نومن از جمله نژادهایی است که بازیکنان می‌توانند در شروع بازی آن را برای شخصیت خود برگزینند. طبق تعریف بازی، نومن نژادی انسانی‌ است که از دنیایی دیگر آمده‌ و عمری طولانی دارند اما در عین حال به ندرت متولد می‌شوند.
بازیکنان برای کسب اطلاعات بیش‌تر راجع به این نژاد، تلاش زیادی کرده‌اند و موفق به فهمیدن این موضوع شده‌اند که قاتل‌های خنجر سیاه (Black Knife Assassins)، که گادوین (Godwyn) را به قتل رساندند، نیز متعلق به نژاد نومن هستند. همچنین باید یادآور شد که رون‌های نومن (Numen Runes)، در دخمه‌های شهرهای Nostella و Nokron قابل دریافت هستند.
این موضوعات باعث شده تا بازیکنان این نظریه را مطرح کنند که ماریکا و دیگر مردمان نژاد نومن، زمانی ساکن شهرهای ابدی (Eternal Cities) بوده‌اند. اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که ما می‌دانیم این شهرها توسط Greater Will نابود شدند. در این صورت، ماریکا الهه‌ Greater Will محسوب می‌شود و اگر نومن‌های شهرهای ابدی به واقع توسط ماریکا سرکوب شده باشند، این باعث می‌شود تا سوالات به مراتب بیشتری راجع به این شخصیت مطرح شوند؛ مثلا این‌که چرا او از دستورات Greater Will پیروی می‌کند؟

معشوقه‌های ماریکا

یکی از راه‌های کسب اطلاعات راجع به ماریکا، مطالعه‌ درباره دو معشوقه وی گادفری (Godfrey) و راداگون (Radagon) است. گادفری اولین معشوقه ماریکا و نیز اولین Elden Lord محسوب می‌شود. برخلاف ماریکا، گادفری مقام خدایی نداشت اما یک قهرمان افسانه‌ای محسوب می‌شد و رهبری جنگ بر علیه غول‌ها را برعهده داشت؛ علاوه بر این، او کسی است که Storm Lord را سرکوب نمود. با این‌ حال، دوران شکوه و جلال او طولانی نبود، چرا که بعد از شکست آخرین رقیبش، اشتیاق خود را برای زندگی از دست داد و همین موضوع باعث شد تا Grace از اختیارش خارج شده و سپس توسط ماریگا به خارج از Lands Between تبعید شود. به همین دلیل است که گادفری در واقع اولین Tarnished در دنیای Elden Ring محسوب می‌شود.
راداگون، دومین معشوقه ماریکا است. با وجود این‌که راداگون همسری به نام Rennala داشت، ماریکا را به او ترجیح داده و همسرش را ترک کرد. یکی از نکات گنگ بازی این موضوع است که احتمالاً ماریکا و راداگون یک نفر باشند! گمانه‌زنی‌های بسیاری راجع به این موضوع صورت گرفته است؛ برای مثال، این‌که آیا این دو از ابتدا یک شخصیت بوده‌اند یا خیر؟ بعضی از بازیکنان باور دارند که راداگون یه دلیل موهای قرمزش، زمانی یک غول آتشین (fire giant) بوده است. این موضوع از این نظر جالب به نظر می‌رسد که ما می‌دانیم همه غول‌ها در نبرد با Erdtree، از بین رفتند اما تنها یکی از آن‌ها بعد از این جنگ زنده ماند. حال با در نظر گرفتن این گمانه‌زنی‌ها و این‌که این موارد چگونه با نژاد ماریکا مرتبط است، دیده می‌شود که این موضوع پیچیده‌تر از قبل به نظر می‌رسد.
جدای از این که ماریکا دو معشوقه به نام‌های گادفری و راداگون داشته است، سایر ابعاد رابطه این شخصیت‌ها با یکدیگر گنگ و رمزآلود است. یکی از نکاتی که اکثر بازیکنان راجع به آن هم‌نظر هستند، این موضوع است که راداگون حقیقتاً عاشق رنالا بوده و علت این‌که به ماریکا پیوست این است که این دو در واقع یک نفر هستند و از طرف دیگر، شانس کمی برای غلبه بر Greater Will داشتند؛ لذا راداگون مجبور شده تا به فرم اصلی خود که ماریکا است بازگردد.

قدرت‌ها و توانایی‌های ماریکا

این‌که میزان اختیار و آزادی عمل ماریکا پیش از حادثه شکستن و پراکنده شدن Elden Ring به چه اندازه بوده، یک معمای بزرگ محسوب می‌شود. از طریق خط داستانی مرتبط با Ranni، بازیکنان دریافتند که سرنوشت Empyreans تا حد زیادی توسط Greater Will مقدر شده و آن‌ها توانایی گریز از این سرنوشت را ندارند؛ مگر این‌که جسدشان در جایی رها ساخته شود. به همین دلیل است که Ranni، خود را در عروسکی قرار داد تا به سرنوشت ماریکا دچار نشود. ماریکا به عنوان یک نومن و Empyrean، هیچ‌وقت قادر نبود برای زندگی خود تصمیم بگیرد.

تنها تصمیمی که به طور قطع توسط خود ماریکا گرفته شد، حادثه شکستن و پراکنده شدن Elden Ring است. مدرکی که این موضوع را اثبات می‌کند، این است که ماریکا بنا به همین جرم توسط Greater Will مجازات شد. Greater Will هرگز خواستار شکستن حلقه نبوده چرا که حلقه، مهمترین منبع قدرت و نفوذ در Lands Between محسوب می‌شد. از طرف دیگر، حادثه شکستن حلقه، راداگون و ماریکا را در برابر هم قرار داد؛ راداگون بعد از این حادثه سعی کرد Elden Ring را ترمیم کند اما او هم مثل ماریکا توسط Greater Will مجازات شد.

انگیزه و اهداف ماریکا

اهدافی که تاکنون برای ماریکا مطرح شده‌اند، بیشتر حول محور حادثه‌ی شکستن حلقه می‌چرخند. بعضی‌ها می‌گویند که او از ابتدا قصد خیانت به Grater Will را داشته است؛ موضوعی که در بازی به صورت دقیق مشخص نمی‌شود. خلق Tarnished و این حقیقت که ماریکا یک نومن محسوب می‌شود، از جمله مواردی هستند که بر این ادعا صحه می‌گذارند. تعداد دیگری از طرفداران معتقدند که ماریکا از ابتدا قصد خیانت به Greater Will را نداشته و رفته‌رفته باورش به آن کم‌رنگ شده است. ماریکا عاشق فرزندان خود بوده و در واقع این مرگ گادوین است که موجب می‌شود تا باور و اعتقاد او به Greater Will رنگ ببازد. لذا می‌توان نتیجه گرفت که ماریکا بر علیه Greater Will مدت زیادی در حال نقشه کشیدن نبوده و نابودی آن، یک تصمیم لحظه‌ای و در عین حال احساسی بوده است. این فرضیه با توجه به آن‌چه که در بازی دیدیم، احتمال صحیح بودنش بالا است.
یکی از شخصیت‌های مهمی که می‌تواند راجع به اهداف ماریکا توضیح دهد، آهنگری به نام هیوگ (Hewg) است که در Roundtable Hold با او مواجه می‌شویم. بعد از مکالمه با او و شنیدن دعاهایش، طرفداران متوجه شدند که ماریکا از او خواسته است تا سلاحی برای نابودی یکی از خدایان بسازد و هیوگ نیز، به ماریکا وعده‌ی تولید چنین سلاحی را می‌دهد. به همین دلیل است که برای از بین بردن Elden Beast که مجرایی برای Greater will محسوب می‌شود، شما باید در حین انجام بازی، چنین سلاحی داشته باشید.

عنوان Elden Ring روی PC، پلی استیشن ۴، پلی استیشن ۵، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس/اس در دسترس است.

تنها اکانت رسمی ( شب دشنه های بلند )The last Elden ringhoseinmsouls loverGidoraحافظVahidvhUNCLE ARTHURMincraftarshia.ya.moParsaParhamPARASITE EVE 2mrMohammad Khaliliیوهان🤘Mohsenj74کچل در زمستانred-eyed Banished KnightDKzeromore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید