شرایر: تاریخ انتشار God of War Ragnarok به زودی اعلام میشود
جیسون شرایر (Jason Schreier) که پیشتر نیز از نزدیک بودن اعلام رسمی تاریخ انتشار God of War Ragnarok خبر داده بود، باری دیگر آن را تأیید کرد.
شایعات مربوط به تاریخ عرضهی God of War Ragnarok بیش از پیش قوت گرفتهاند. اینکه آیا بازی در بازهی زمانی ۲۰۲۲ که سازندگان قولش را داده بودند، منتشر میشود یا خیر، پرسشی است که طی چند ماه اخیر برای اهالی بازیهای ویدئویی مطرح شده است. به تازگی اما خبرنگار معروف، جیسون شرایر، طی گزارش جدید خود اعلام کرد که سازندگان برای انتشار بازی در ماه نوامبر (۱۰ آبان تا ۹ آذر) تلاش میکنند و اعلام رسمی این بازهی انتشار در روزهای پایانی ماه ژوئن صورت خواهد گرفت.
به گفتهی او، به نظر میرسد که این برنامهریزی هنوز دستخوش تغییر نشده است. شرایر در صفحهی رسمی توییتر خود گفتههای قبلی خود را باری دیگر تأیید کرد و اعلام نمود که به زودی بازهی انتشار نوامبر، رسماً اعلام خواهد شد. البته، او در ادامه تصریح کرد که این اعلام رسمی در یکی از نمایشهای State of Play شرکت سونی صورت نخواهد گرفت و این احتمال وجود دارد که به زودی تریلری اختصاصی از این بازی مورد انتظار منتشر شود.
همچنین، افشاگری به نام The Snitch به تازگی به رونمایی جدید از این بازی در تاریخ ۳۰ ژوئن (۹ تیر) اشاره کرده بود. شایان ذکر است که همواره امکان تغییر برنامهها وجود دارد، اما با توجه به اینکه چندین منبع خبری قابل اعتماد به نزدیک بودن اعلام رسمی تاریخ انتشار God of War Ragnarok اشاره میکنند، میتوان تا حد زیادی از آن مطمئن بود.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
خیلی برای این گیم هایپم، پتانسیل زیادی داره برای شاهکار شدن متای بالای ۸۵ رو می گیره فکر کنم،اگه اشتباه نکنم دیگه از سبک فیلم سینمایی بودن خارج شده نیمه جهان بازم هست؟!
“سبک فیلم سینمایی”
وقتی یک نسل رو در غار سپری کرده باشی بایدم به بازی که کاتسین داره بگی فیلم سینمایی والا بازیهایی که گفتن انقلاب هستن و کاتسین ندارن هم دیدیم چیکار کردن یکی که کلا وقتی شلیک میکنی سر تفنگ یک نور پخش میشه اون یکی هم که هیچ حسی نداره آخرم میگن نه این بازی ها فقط داستانشون مهمه نه گیم پلی نه گرافیک هیچی مهم نیست حالا همینا به گاد میرسد به اون گیم پلی شاهکار میگن فیلم سینمایی😂.
گیمپلیاش بد نیست برای یک بازی سینماتیک خوبه دیگه شاهکار نیست. پازلهای فوقالعاده Boring با پاداش های بورینگ تر + دشمنهای اسفنجی + تنوع کم (در هر زمینه که فکرش رو میشه کرد) در نتیجه از ریتم افتادن گیمپلی + dumb down شدن مکانیکها + تکرارپذیری پایین. دیزاین مرحله معمولی و نچندان شاخص. اگر فقط تنوع کم در قالب یک بازی که حتی جهان آزاد هم نیست رو حساب کنیم گیمپلی شرایط شاهکار بودن رو از دست میده.
نکات مثبت:
روایت خوب که به شخصیتها نسبتاً فرصت پردازش میده. کیفیت بصری و دیزاین هنری کمنظیر. طراحی خوب هر دو سلاح بازی. موسیقی بینظیر. combat حداقل زرق و برق خودش رو حفظ کرده و بهتر شده در این زمینه. (اگرچه فینیشرها بهتر از کلاسیکها نیست)
اتفاقا گیم پلیش خیلی بده برای یک بازی سینماتیک اکشن ادونچر …
پ.ن : اگه ترورم کردن حلال کنید
چرا برای سینماتیک گیمپلی صرفا خوبی داره ولی از TLOU Part 2 عقب تره.
خودتون بالا اشاره کردید
برای گیمی مثل گاد ۲۰۱۸ که یک عنوان اکشن ادونچر سینماتیک هستش طراحی معماها و پازل ها خیلی مهمه که گاد در اون شکست میخوره
تنوع دشمن ها و باس ها ( مخصوصا دشمن های معمولی ) خیلی مهمه که گاد باز هم در اون شکست میخوره
سیستم مبارزات خیلی مهمه که باز هم گاد زیاد درش خوب عمل نمیکنه ( سیستم مبارزات از بیس مشکل زیادی نداره فقط زاویه بد دوربین و تنوع کم دشمن ها و کمبو ها باعث میشه که لذت بخش نباشه )
طراحی مکانیک های مختلف باز هم مهمه که گاد به جای استفاده کردن از مکانیک های معنادار رفته چهارتا مکانیک rpg رو به زور تو بازی چپانده
و از همه مهم تر لول دیزاین و طراحی مراحل که گاد در این زمینه خوب عمل نمیکنه و به جز تنوع محیطی ( که اینم زیاد نیست ) هیچ تنوعی درش یافت نمیشه و در نتیجه باعث میشه بازی boring باشه
الان مثلا گیمی مثل spiderman 2018 هم این اشکلات رو داره ولی بیس گیم پلی انقدر لذت بخش و فان کار شده که ادم میتونه تقریبا این نقاط ضعف رو نادیده بگیره
ولی گاد افزون بر این مشکلات بیس گیم پلی لذت بخشی هم نداره و واقعا فان و سرگرم کننده نمیتونه باشه
پس به نظرم لقب خوب برای گیم پلی زیاد رویه
دیزاین مرحلهاش معمولیه بد نیست.
سیستم مبارزه خوبه، اما تنوع نداره و از ریتم میوفته بخاطر همین. یکسری ایرادات دیگه هم وجود داره که کاملاً قابل برطرف شدن هستند.
مکانیکهایی مثل پرش رو نداره و به جای این که به چالش بکشه از کلیدهای پیش فرض باید استفاده کرد که ضعفه.
در مجموع به نسبت این که سینمایی شده و دست خودشون رو بخاطر این رویکرد بستن، به نظرم گیمپلی صرفا خوبه. اگر قرار بود تنوع بازی های قدیمی رو داشته باشه می بایست از سینماتیک بودن به سمت هک اند اسلش های قدیمی بره که مسیرشون چیز دیگریست. اینجوری که خوشکل شده و زرق و برق داره بیشتر گیمرهای عام رو شیفته خودش میکنه و تصمیم بازاریابی درستی گرفتن که هم کژوال پسند ترش کردن هم با کیفیت بصری گیمرها رو به خودشون جذب کردن چون اصولاً الان مخاطبین کنونی پلی استیشن با گرافیک و روایت بیشتر راضی میشن. البته به نسبت آثار کلاسیک این بازی رو باید بیشتر در قامت همین موارد بررسی کرد. باید منتقد هدف سازنده رو از این بازی متوجه بشه و ببینه چقدر به هدف نزدیک شده برای همین اگر من قرار باشه GOW 2018 رو نقد کنم با وجود اینکه بازیای نیست که ازش خیلی لذت برده باشم اما نمره نسبتاً بالایی بهش میدم به نسبت مشکلاتی که مطرح میکنم چون به نظرم سازنده به هدفش رسیده.
خوب من هم انتظار تنوع عناوین هک اند اسلش رو از گاد ندارم
منظور من هم این بود نسبت به عناوین اکشن ادونچر هم گاد در این زمینه خوب عمل نمیکنه
طراحی مراحل هم به خیلی چیزها بستگی داره مثلا حتی نحوه بد قرار گیری دشمن ها هم میتونه یک دیزاین خوب مراحل رو به به یک دیزاین بد مراحل تبدیل کنه
الان اگه گاد معماها و طراحی از دشمن ها رو داشت قطعا سطح لول دیزاین هم بالاتر میرفت
در کل خلاصه کلامم اینکه لول دیزاین وابسته به خیلی از چیزهاست که متاسفانه گاد در اونها خیلی خوب عمل میکنه و در نتیجه کیفیت لول دیزاین هم پایین میاد
در مورد چند خط اخر هم باید بگم باهاتون موافقم هدف سازنده ها ارائه مواردی که بالا گفتم نبوده قطعا برای نسخه امسال شاهد بهبود های زیادی هستیم
همچنین کلا گاد بازی بد یا حتی متوسطی نیست و کلا گیم خوبیه
قطعا برای کسی که روایت داستان و گافیک براش اولویت داشته باشه میتونه گیم شاهکاری هم باشه
همچنین نسخه ۲۰۱۸ بیشتر مثل یه پایه بود تا ایدها شونو ازمایش کنن و قطعا اونو در بازیهای آیندشون بهبود میدن
بازم فکت صادر کردن های جناب…نمیدونم چند ساله ها این سایت رو اداره میکنن…بازی از هر نظر خارقالعاده عمل کرده.به هیچ وجه لحظه ای خسته کننده نمیشه.فقط از کمبود باس های پایانی رنج میبره.وگرنه حتی برای یک بازی نیمه جهان باز دارای سیستم عالی در کاوش هست که هر کسی از مراحل فرعی و کاوش در اون لذت میبره..من با گاد او وارهای قبلی کلی خاطره دارم آما ایم دلیل نمیشه که از این بازی لذت نبرم.در تک تک ثانیه های بازی هدفی نهفته است.در ضمن عنوانی است که هم از نظر گیمرها هم از نظر منتقدها در سال۲۰۱۸ از ردد۲ پیشی گرفت…نمیدونم این اصطلاح بازی سینمایی و گیم پلی سینمایی اختراع کیه.اما مطمئنم هر کی بوده توانایی تفکیک مدیوم ها از هم رو نداره.هر بازی که روایت و داستان خوبی داره از نظرشما سینمایی است..موفق و موید باشید
اما این که شما لذت بردی نظر من در مورد boring بودن و ضعف های شدید بازی تغییر نمیده. موفق باشی.
از نظر من مبارزات بازی (کاری به تنوع پایین دشمنا ندارم خود هسته و بیس کمبت رو میگم) و سلاح ها خوب نه بلکه شاهکارن و علت اصلی که منو هنوز پای بازی در دور سوم که دارم میرم نگه داشته همینه (گر چه ایراداتی داره مث بالانس نبودن برخی رونیک اتک ها و تالیسمان ها) و اینکه به نظرم از پتانسیل کاملش در نسخه راگناروک استفاده میشه. من خیلی از داستان هم لذت بردم ولی با ضعف شدید پازل ها و پلتفرمینگ بازی کاملا موافقم و امیدوارم سانتا یه فکر اساسی کنه.
نظر خودم درباره نسخه جدید هم اینه که از همین الان توقع پرش رو نداشته باشین چون ناامید میشین . کارگردان ویلیامزه کسی که ایده حذف پرش رو خودش در نسخه ۲۰۱۸ داد. و به نظرم تا بدین لحظه نسخه راگناروک برای منتقدین ناراضی نسخه ۲۰۱۸ قابل تحمل تره اما همچنان استقبالی از این رویکرد نمیکنن و شاید تعداد اندکی بالاخره بپذیرن این رویه رو . در طرف دیگه عاشقان GOW 2018 بیش از پیش خوشحال تر میشن و شاید بهترین بازیشون از سری گاد آف وار بشه. امیدوارم باز طوری توسعه بدن که هم پلیر های ناراضی کیف کنن این بار و هم پلیر هایی که GOW 2018 رو خیلی دوست داشتن.
به جاش گرپلینگ هوک رو اضافه کرده که بد نیست.
اگه اینقدر مشکل داشت که متاش ۹۴ نمیشد 😐
آره تنوع باس ها و انمی ها به شدت کم بود.
گیم پلی واقعا عالی بود من خیلی خوشم اومد.
اتفاقا دیزاینش هم خوب بود.
داستان هم خیلی عالی بود.
تازه خسته کننده هم نبود من که هربار بازی میکنم لذت میبرم ۳ بار تا حالا تمومش کردم .
* نظر شخصی
به خاطر اینکه اولی بازی سری نورس بود دشمناش کم بودن مثل خدای جنگ یک که تنوع دشمن کم بود و مهمترین دشمنا هم یدونه اژدهای سه سر با یکی دوتا اژدهای دیگه و اریس بودن اینم مثل سری های قدیم نسخه اولش کمبود دشمن داشت ولی این قبول دارم که کمبود دشمناش خیلی زیاد بودن و بعضی جاهاش خالی از دشمن بود
چجوری گیمی که المان های مبارزات سولزبورن رو داره (با اجرای بهتر)از گیمی که کل گیمپلیش به هدشات کردن چند تا انمی و زدن L2 و R2 خلاصه میشه پایینتره؟
چون دیزاین مرحله، هوش مصنوعی و ریتم گیمپلی اون بازی ای که شوتینگه بهتره، مخصوصا که سند باکس کردن جهان بازی باعث میشه مخفی کاری معنا بگیره.
بحث من گیمپلی بود
دیزاین مرحله اصلا جزوی از گیمپلی حساب نمیشه
گیمپلی به سیستم مبارزات یا کنترل و دوربین یک اثر گفته میشه وگرنه بازی زیاد داریم گیمپلی قوی دارن ولی دیزاین مراحلشون جالب نیست
هوش مصنوعی لست ۲ یکچیز عوام فریبانه هست و اینکه صرفا انمی ها با اسم همدیگه رو صدا میزنن یا با صدای خشاب عوض کردن متوجه حضور شخصیت اصلی میشن هوش مصنوعی بالا حساب نمیشه
ریتم گیمپلی اتفاقا چیزی هست که لست ۲ به شدت داخلش مشکل داره
برخلاف گاد که از اول تا آخر بازی رو اوج میمونه لست ۲ اینشکلی نیست و سر بخش تئاتر رسما بازی سکته میزنه و میگه همه چیز رو باید از اول شروع کنی که خیلی ها سر همون بخش بیخیال بازی شدن
تنها بخش سندباکس لست۲ اوایل چپتر یک هست و بقیه جاها کاملا خطی هست بازی
مخفی کاری هم داخل بازی هیچ معنایی نداره و هیچ جایی مجبور به استفاده نمیشی
بازی یک سیستمی داره که هر چقدر بیشتر مهمات مصرف کنی بیشتر هم انمی ها مهمات دراپ میکنن
اتفاقا لول دیزاین مستقیماً مهم ترین بخش گیمپلی هست، این که چجوری یه چپتر پیش بره این که مسیرها به چه شکل باشه چه مناطقی برای کاورگیری باشن، نحوه طی کردن مسیر، مواجهه با دشمن، حتی پراکنده سازی مهمات هم با لول دیزاین و نحوه قرار گیری ارتباط مستقیم داره. کی گفته gow 2018 از اول تا آخر در اوج باقی میمونه؟ از دیدگاه گیمپلی، بخاطر تنوع پایین بازی پوینتهای بسیار تا بسیار کمی داره که به اوج برسه. مبارزه برای ۵مین بار با ترول آبی رنگ جذابه یا مبارزه برای ۶مین بار با giantیی که به جای یک شاخ دو تا شاخ داره؟ ریتم گیمپلی god of war مستقیماً بخاطر کمبود محتوا تحت فشاره و اصلا ریتم خوبی نداره و چون روایت هم کند پیش میره و یک پی ریزی برای رگناروک به نظر میرسه، داستان بازی به گیمپلی کمکی نمیکنه. اما tlou 2 هرچقدر از نظر روایی مشکل داره، از نظر گیمپلی، بین آثار سینمایی حساب شده تر کار شده و داستان بازی هم کمک میکنه به این قضیه چون فراتر از بازی اول و gow اوج و فرود داره. حالا بحث روایت نیست، در مورد گیمپلی بود، بازی جدا از این که در نقطهای سندباکسه تمام محیطها وسیع شدن و برای همین مسیرهای مختلفی پیشرو داری، آزادی عمل برای نحوه پیشروی هم فراتر از اثری مثل gow هست. دشمنها اسفنجی نیستند و در آخر در مورد هوش مصنوعی، بقیه رو نمیدونم تجربهای که من از درجه سختی grounded و سخت داشتم این بود که دشمنها فوقالعاده هوشمند هستند مثلا ممکنه رندوم پشت سرشون رو چک کنن و مسیر شما رو ببندن و این باعث میشه اون تجربه لذت بخش تر باشه. اما حالت سخت god of war فقط دشمنها رو اسفنجی تر میکنه. این که god of war 2018 اوج داره از چه نظره؟
از نظر روایی که امکان نداره چنین چیزی صحیح باشه.
از نظر گیمپلی هم بخشی از بازی فرا میرسه که نه سلاح ها جذابیتی دارن نه دشمنهای جدیدی میبینیم.
باس فایتها هم که هیچکدوم اصولی نیستند.
دشمن ها باید به چه صورت باشن که اسفنجی بهشون نگید؟ همون پرتاب تبر و قابلیت هایی که روی تبر و تیغه های اشوب میزارید کلی بعد استراتژیک به گیم پلی بازی میده از طرفی این بازی ریبوت هست و با نسخه های قبلی فاصله داره وقتی من میگم چرا کل دانجن های الدن رینگ به یک اهرم کشیدن ختم میشن و short cut وجود نداره میگید این یک فرنچایز جدید هست و میتونن انتخاب کنند که قابلیت های قبلی رو بزارن یا نه ولی به گاد ریبوت که میرسه نبود سیستم پاداش برای خوب بازی کردن و…میشه مشکل مگه تو همون الدن رینگ اگه دشمن رو خوب بزنی پاداش میده؟
اصلا مگه بازی beat em up هست که باید همچین سیستمی داشته باشه؟.
برای دشمن های بازی قبول دارم کمبود داشتن و با این حجم از تغییرات بهشون حق میدم.
معما ها هم برای من جالب بودن ولی برای شما خسته کننده بوده دیگه این نظر شخصی هست تو بقیه بازی ها مگه چی میزارن سودوکو؟.
گشتن تو محیط هم خیلی خوب بود و پاداش های خوبی هم میدادن نمیدونم منتظر چه پاداشی بودید مثلا کریتوس لیزر بزنه یا پرواز بکنه؟ نمیدونم واقعا اینکه با پاداش ها لباس جدید آپگرید های بیشتر و…داره چطوری حوصله سر بره مگه بقیه بازی ها چی میدن؟ناهار؟
فینیشر های بازی هم خیلی تمیز بودن مخصوصاً وقتی گرگ ها و گوریل ها رو میزدیم و تا جایی که من میدونم برای هر دشمن تو بازی دو فینیشر وجود داره.
۱- الدن رینگ مگه بازی هک اند اسلشه که اگر دشمن رو خوب بزنی پاداش بده. مثل اینه بگی چرا داخل GOW نمیشه شخصیت اصلی رو شخصی سازی کرد. سری بازی ای مثل dmc و gow یه ریشه دارن که اون ریشه گره خورده با combo counter. بازی اگر هک اند اسلشه باید پاداش دهی خوبی داشته باشه ولی ریشه الدن رینگ کومبو کاونتر نیست. مقایسه فاقد اعتبار.
۲- الدن رینگ پر از پاداش اکتشافه. حتی داخل دانجن های داغونش بالاخره به نسبت سختیای که کشیدی یه spell داره یا بهت summon خوب میده.
۳- معماهای بازی زباله محضن. حالا اگر تونستی توضیح بده چی این معما که هی تبر پرت کنی این طرف و اونطرف جذابه؟ میخوای Chest باز کنی که هیچ rune خوبی نداره، باید تبر رو پرتاب کنی به سمت سه تا سنگ، میخوای پازل main path رو حل کنی باید تبر پرت کنی فصول رو تغییر بدی میخوای در رو باز کنی و باز نگه داری باید تبر رو پرت کنی به یک نقطه و تا انتهای بازی پازل همینه، باورم نمیشه چجوری میشه از این پازل ها دفاع کرد. معماهایی بازی مثل یه تکههای آشغال میمونن.
جای دوری نرو خواستی معمای خوب ببینی سه گانه کلاسیک رو چک کن. نمیخواد سودکو بذارن جلوت. شما احتمالا یا نسخه های قدیمی رو بازی نکردی یا نمیدونی معما داخل گیمینگ یعنی چی که به اینا میگی معمای خوب. معمای سخت و آسون داخل gow 1 2 3 همشون خلاقانه بودن. (ربطی هم به سینماتیک نداره ربط به ذهن خلاق و گیمپلی محور اون زمان developer داره)
۴- چه پاداشی؟ نصف runeهایی که میده هیچ کارایی ای ندارن قبلشم نمیگه که در انتظار چی باشیم. چند تا rune خوب وجود داره که بقیه اصلا به چشم نمیان و کارایی ندارن.
۵- همه مواردی که گفتی به شدت ضعیف بودن فقط خواستی ماله کشی کنی.
“فلان مورد هم خوب بود که، میخواستی فلان باشه؟” خنده دار نیست؟
یادمه ده سال پیش گیمرها کمتر به چیزی میگفتن شاهکار الان هر چیزی بذارن جلوی فن بیس ها به به و چه چه میکنن یه دلیش اینه ایده ای ندارن چی به چیه. نصفشون حتی gow کلاسیک رو بخاطر گرافیک دمدهترش تجربه نکردن که بدونن چی خوبه چی بده. وقتی گرافیک پرستی موج بزنه مشکلات گیمپلی هم کمتر داخل چشمه. هر ایرادی که گرفته میشه، طرف مقابل یه صحبت بی ربطی داره. یکی پیدا نشد توضیح بده این پازل های gow 2018 چی دارن ؟ یه گوش وایسی تبر پرتاب کنی. کل core معمای بازی همینه اگر به این کسی میگه خوب، باید یه فکری به حال استانداردهاش بکنه.
یه نگاهی به پازل های زیر فقط از gow 3 بکن بعد متوجه میشی پازل یعنی چی و به پازل های gow 2018 نمیگی خوب:
https://youtu.be/_tatiWIvQhM
https://youtu.be/MEGwwRMYp1A
https://youtu.be/_tatiWIvQhM
https://youtu.be/Baupn8cT7ZY
https://youtu.be/b5NVB0Doep8
فقط بخشی از پازل های gow 3 بودن. هر کدوم کلا یه رویه مجزا دارن حتی بعضی از پازل ها سیستم مبارزه ادغام شده باهاشون.
آره پازل های نسخه ی ۲۰۱۸ واقعا بد بودن و جای دفاع کردنی نداره.
از نظر من بهترین پازل ها برای نسخه ی ۳ و ۲ بودن بعد از اونا هم نسخه ی ۱ خوب بود.
۱. آیا گاد ۲۰۱۸ هک اند اسلشه؟ جواب: خیر.
2. به عنوان کسی که هم گاد ۲۰۱۸ و هم الدن رینگ توی ۵ بازی برتر خودم هستند میگم سیستم پاداش الدن رینگ هم مشکل داره. تو الدن رینگ از هر ۱۰ پاداشی که میگیرید هفت هشت مورد به دلایل مختلف غیر قابل استفاده است اما قطعا طراحی مراحل دانجن های الدن نسبت به ماموریت های فرعی گاد ۲۰۱۸ یه سرو گردن بالاتره.
3. این مورد رو دیگه شما داری اغراق میکنی. پازل ها نسبتا خوب هستند اما اگه داری با بهترین ها مقایسه میکنی اره در اون حد نیست ولی آشغال!!!
بعضی از پازل ها تایمینگ داره که باعث جذابیت میشه.
بعضی از پازل ها با گشت و گذار و پیدا کردن سنگ ها حل میشه بازم بد نیست.
متاسفانه بازی های ۱۰ سال پیش از نظر فنی الان فاجعه هستند و اینقدر این اختلاف زیاده که با این که در مواردی نسبت به بازی های امروزی بهتر عمل میکنند ولی باز به چشم نمیان.
۱- بله بازی هک اند اسلشه. اما کلی بهش المان های ماجراجویی سینماتیک تزریق کردن بنابر داستان احساسیتر، که به نظر من تجربه رو هوشمندانه تر نمیکنه بلکه کژوالتر میکنه. مثلا وقتی jump وجود نداره و به جاش کلید پیش فرض داره مخاطب سن بالا هم میتونه تجربه کنه اما مجازات سقوط از بین میره و همه چیز dumb down میشه.
۲- الدن رینگ مشکلات ریز زیاد داره، اعتدال بازی هم مشکل داره. اما پاداش بازی خیلی خیلی بهتر از gow 2018 هست که ۷۰ درصد runeهایی که از چست ها بر میداری هیچ استفاده ای نداره.
۳- پازلها کجاشون خوبه همه بر پایه پرتاب تبر هستند یعنی یک دونه پازل هم سازنده نتونسته متنوع از بقیه پازل ها طراحی کنه؟ این چه لذتی داره که مدام تبر پرتاب کنی برای پازل های تکراری chest.
۴- بازی های قدیمیای که در گیمپلی بهتر باشن فراوونن. بخش فنی که اصلا به چشم نمیاد و ربطی به این بحث هم نداره بحث اصلا بر سر چیز دیگریست.
تموم شد خیلی تاثیر گذار بود
تو کل دنیا بین گاد اف وار و ردد ۲ جایزه رو به گاد اف وار دادن بعد شما در مورد مشکلات گاد اف وار حرف میزنید واقعا که . یعنی شما عقلتون از اونا بیشتره عجبا بازی متا ۹۴ گرفته بعد شما میگید گاد اف وار مشکل دار هست . با اینکه برخی مشکلات رو داشت اما شاهکار بود که احتمال صد در صد مشکلاتش تو گاد اف وار رگناروک حل خواهد شد آلان همین ردد ۲ مشکلاتش واقعا زیاده
۱. مشکلات بخش آنلاین بیش از حد از و نمیشه ازش لذت برد
۲. درست برعکس جهان باز آن مراحل اصلا اصلا آزادی نداره . شاید شما یه مرحله رو درست بری اما چون اون چیزی که بازی گفته رو نرفتی میبازی که این واسه بازی راک استار واقعا مشکل بزرگیه
۳. هیچ شغلی واسه پول در آوردن نیست جزو اینکه بری مرحله اصلی یا گنج پیدا کنی که این واسه بازی راک استار واقعا مشکل بزرگی هست
بازی گاد اف وار برخی از مشکلات رو داشت اما با وجود مشکلاتش شاهکار بود که مشکلاتشم آن چنان بزرگ نبود که تو رگناروک درست خواهد شد و گوتی سال ۲۰۲۲ میشه شایدم بره واسه سال ۲۰۲۳ ولی هر سالی بره گوتی میشه مطمئنم . البته گوتی اصلا مهم نیست . این بازی شاهکاره . متای رگناروک هم بین ۹۳ و ۹۵ میشه
۱- شما فکر میکنی من اعتقاد دارم رد دد ۲ بازی بهتریه نسبت به gow 2018؟
2- چرا فکر میکنی طرف چون برچسب آمریکایی بهش خورده از تو من یا بقیه گیمرها و منتقدهای ایرانی بیشتر میفهمه؟ همشون مثل ما تجربی کار کردن خیلی از گیمرهای ایرانی ۲۰ ساله که در این زمینه مینویسن و تجربه دارن، دلیلی نمیشه چون ما ایرانی هستیم از اونا کمتر بفهمیم. من ۱۲ سال قلم میزنم مینویسم و به هیچ وجه خودم رو کمتر از منتقد گیم اسپات نمیبینم که بخاطر سفید پوست بودن همه زامبی ها داخل days gone از بازی نمره کم کرده.
3- جهان آزاد و rdr 2 رو از کجا آوردی چه ربطی به حرفایی داره که من زدم؟
۴- god of war 2018 برام مهم نیست شاهکار هست یا نه من مشکلات بازی رو ذکر کردم و متای رگناروک هم ۱۰۰ بشه ۰ برای من پشیزی ارزش نداره.
۵- god of war 2018 رنج وسیعی از نمرات بین ۷.۵ و ۹ رو داره نظر من هم در این رنج قرار بده و ۸.۵ در نظر بگیر اگر خیلی بنده متاکریتیکی. نظر من چندان تفاوتی با بخشی از نظر منتقدین نداره.
اقای کریمی حرفتون کاملا درسته ولی حقیقتا من تمام مشکلات گاد اف وار ۲۰۱۸ رو که شما گفتید رو قبول دارم ولی حتما تو گاد اف وار رگناروک بر طرفش میکنن
امیدوارم. مشکل تنوع که احتمال زیاد برطرف میشه.
ولی من بر عکس شما فکر میکنم اگه سکیرو رو فاکتور بگیرم به نظرم بهترین مبارزه با سلاح سرد رو این بازی داره. شما این همه ایراد گرفتی اما از مهمترین بخش مبارزه یعنی مکانیک های حمله که توی این بازی به شکل فوق العاده ای اجرا میشه صحبتی نمیکنی. اجرای حملات و اتک ها در مقایسه با بازی های دیگه یه سرو گردن بالاتره. به طور مثال مکانیک پرتاب تبر و فراخواندنش فوق العاده لذت بخشه. شاید در ظاهر به نظر برسه که فقط یه پرتاب تبر ساده است اما انیمیشن هایی که برای این مکانیک به کار رفته حالتی که تبر رو پرتاب میکنه سرعت رفت و برگشت تبر و…. اینا روی هم رفته باعث تشکیل یه حس در گیمر میشه که ممکنه دوست داشته باشه یا نه… من میگم در اجرا مکانیک ها نه تنها پرتاب تبر بلکه خیلی از مکانیک های دیگه از جمله رونیک اتک ها هیچ بازی دیگه ای در حد گاد ۲۰۱۸ عمل نمیکنه. همین جزئیات هستش که باعث میشه مبارزات جذاب بشه. از بین ایرادهایی که گرفتید فقط تنوع کم دشمنان و دیزاین مرحله معمولی رو قبول دارم.
اینو یادم رفت بگم موسیقی و صداگذاری در حین مبارزه که تاثیر زیادی در لت بخش کردن مبارزات میکنه به شکل خیره کننده ای بی نظیره.
پرتاب تبر فقط برای چند ساعت جذابیت داره نقطه دوم اوج دریافت blade of chaos هست و دیگه این وسط یه بازه ای میرسه که این پرتاب تبر دیگه جذابیتی نداره. چون هم برای پازل هم برای مبارزه استفاده میشه و overuse میشه کاملاً. مخصوصا که یک سری دشمن ها مثل تکه های اسفنج و سنگی هستن که باید بیش از ۲۰ بار بهشون ضربه بزنید که هیچ لذتی نداره. شمایی که پازل های زباله و مفتضح رو قبول نداری. خوب میشد توضیح میدادی چجوری پازل های این بازی «خوب» به حساب میان و با من مخالفی سر پازل.
هر بخش غیر فنی تو بازی نسبی و سلیقه ایه. به نظر من پازل های بازی نسبتا خوب هستند ولی در مقابل با بخش های دیگه بازی سطح کیفی پایین تری داره.
باز کردن چست با پرتاب تبر با محدودیت تایمینگ پازل بدی نیست.
باز کردن چست با پیدا کردن سنگ ها و گشت و گذار در محیط پازل بدی نیست.
پازل هایی که توی الفهایم هست یعنی پاره کردن طناب ها با استفاده از مکان درست برای پرتاب تبر پازل بدی نیست.
و …
در کل اگه پازل های بازی رو داری با بهترین ها مقایسه میکنی حرفی برای گفتن ندارم.
به نظر من این بازی بدترین پازلهای گیمینگ رو داره، مقایسه با بهترین ها بماند. باز کردن Chest? این پازل یک بار لذت بخشه، نه چندین و چند بار تکرار مکررات. این میتونست یکی از پازل های بازی باشه. گفتم که همه چیز بخش سلیقه درش تاثیر داره، اگر واقعاً ایستادن یه گوشه و پرتاب تبر به سمت و سوی مختلف رو ترجیح میدی که حله، اما حرف من اینه که پازل های بازی نه هیجانی دارن، نه هوشمندانه کار شدن، نه تنها هوشمندانه نیستن بلکه وظیفه پر کردن جاهایی که developer محتوا نداره رو بر دوش میکشن.
چه گیم هایی به نظرتون بهترین طراحی پازل ها و معماها رو داره بین عناوین اکشن ادونچر ؟
Prince of Persia
God of War Trilogy
Portal
Darksiders 1 2 هم پازل های خوبی داشت.
بین دو بعدیها: Braid Limbo Inside
خیلی برام جالبه که بدونم چه بازی از نظرشما هیجان انگیز است و برات کسل کننده نیست..من ندیدم گاد۲۰۱۸ برا کسی boring باشه و واقعا هم فکر نمیکردم همچین کسی هم وجود خارجی داشته باشه..چون دکمه پرش نداره کسل کننده است؟ چون نمیشه که بیفتی…یکم از دور به این حرفت توجه کن…خدا وکیلی خنده دار نیست..
بیش از ده ها پاراگراف از مشکلات بازی نوشتم بعد میگی چون پرش نداره؟ کسی فکر نمیکردی اینجوری باشه؟ کافیه یه سرچ بزنی ببینی چنین بیس کاربری هم وجود داره. چرا فکر میکنی چون تو از بازی لذت بردی همه باید ازش لذت برده باشن؟
۱- به تنوع چه در سلاح چه در باس ها چه در enemy ایراد گرفتم، این یه فکته و اساسی ترین مشکل بازی که بهش اشاره نمیکنی فقط میگی پرش.
2- به پاداش دهی بازی ایراد گرفتم و این که runeها کارایی ندارن اما تو فقط میگی پرش.
3- به پازلهای زباله بازی ایراد گرفتم که تو فقط میگی پرش.
4- گفتم بازی dumb down شده و گیمر رو مثل قبل به چالش نمیکشه و حتی با افزایش درجه سختی فقط دشمنها اسفنجی تر میشن ولی میگی فقط پرش.
5- گفتم باس فایت الگوی جذاب نسخه های قدیمی رو نداره ولی میگی پرش.
6- گفتم بازی از ریتم میوفته و لول دیزاین شاخصی نداره ولی میگی فقط پرش.
دلیل چیه که به هیچکدوم اشاره نکردی و با تمسخر و به شکلی وقیحانه فقط از پرش نام میبری؟ دلیلش اینه که توان پاسخ دادن به هیچ کدوم نداری و میدونی اینا همه واقعیته ولی اگر فقط بگی پرش میتونی تخریب کنی و بازی مورد علاقهات رو ببری بالاتر از حقش.
اتفاقا من حتی بعد از دریافت blade of chaos هم زیاد ازش استفاده نکردم و مبارزه با تبر برام لذت بیشتری داشت.
خوب کاری کردی ولی اهمیت چندانی نداره. منم کل بازی دارک سولز رو با خنجر تموم کردم چون دوست داشتم.
یک سوال آلان توصیف شما از یک بازی سینماتیک چی هست؟
همین گیم های سولز لورن هم بخوای حساب کنی چیزی جز زدن R2 و R1 و جاخالی دادن نیست
گاد هم همینه
توصیف من اینه که بازی مدام از گیمپلی و کنترل پلیر خارج بشه، یک ساعت روی قایق با دیالوگ طی بشه. ۲۰ دقیقه فقط تنه درخت روی شانه ات باشه. walkingهای بی سر و ته داشته باشه. از مریضی آتریوس ۱۵ دقیقه فقط تا برداشتن chaos blade کات سین ببینی. اینا ویژگیهای مشترک بین بازی های سینماتیک هستند که tlou 2 هم فراوون داره اما فرقش اینه که لول دیزاین tlou 2 یه سطح بالاتره نحوه چینش دشمنها و مسیرهای پیش رو و ترکیب با مخفیکاری در لحظات گیمپلی خیلی خیلی بیشتر روشون فکر شده تا رویاروییهای gow 2018. خیلیها این اشتباه رو میکنن که gow سه گانه سینماتیک نبود، اتفاقا همیشه این سری سینماتیک بوده، اما اون بازیها اعتدال داشتن و در جریان گیمپلی کنترل کامل دست گیمر بود با آزادی عمل و تنوع.
سولزبورن شما رو مدام با کات سین رو به رو نمیکنه، سولزبورن ۰ تا ۱۰۰ با گیمپلی و اعمال پلیر پیش میره، سولزبورن حتی بیتهای رواییش در قالبیه که پلیر میتونه اسکیپ کنه مثل آیتم دیسکریپشن. بالاتر گفتم core مبارزات gow 2018 مشکلی نداره نمیدونم چرا احساس کردی من با ضربه زدن و جاخالی مشکل دارم بیشتر بازی های تاریخ همینن. من با فاصله این مبارزات، با تنوع دشمنها با اسفنجی بودن دشمنها با دوربین با نحوه اجرای این core مشکل دارم این که لول دیزاین گیمر رو کم هوش در نظر میگیره. نسبت به بعضی بازی های دیگه و میخواد همه چی رو بکنه توی حلقوم گیمر.
۱- من وقتی اون کاتسین رو دیدم، حس خوابآلودگی تنها چیزی بود که بهم دست داد.
2- بازی های کوجیما رو تجربه نمیکنم.
3- سولزبورن ها پر از مشکل هستند، کسی نگفته مشکل ندارن. نمونش Dark Souls 3 که عقبگرده نسبت به DS1. الدن رینگ مشکل تعادل داره و برخی باس فایتها دیزاین خوبی ندارن.
4- ۲۰ دقیقه تنه درخت روی دوشت باشه یه اغراق بود مشخصاً، اما بازی WALKING زیاد داره. اگر جمع ببندی مثلا اوایل بازی حدود بیست دقیقه ای راه رفتن داره. بعد قسمتی که به خانه فریا میرسی باز باید راه بری. مریضی آتریوس هم همینطور و …
5- پشیزی برام ارزش نداره پلی استیشن باشه یا ایکس باکس ۶۰ دلار بدم یا اشتراک بخرم مشکل مشکله.
6- قبلاً هم گفتم من هر بازیای رو میتونم بازی کنم و مشکلاتش رو مطرح کنم. حتی بازی های مورد علاقه خودم مثل Dark Souls هم مشکلاتش رو مطرح کردم و بحث ها داشتیم قبلا سر ds 3. در حال حاضر در حال نوشتن مقاله ای هستم انتقادی به Elden Ring.
7- این مقاله حتی نمیتونه ایرادایی که گرفتم رو مطرح کنه چه برسه بهش پاسخ بده. good luck next time.
مگه به الدن ۱۰/۱۰ ندادین؟
بله. داخل متذکر شدم تمام بازی ها نقص دارن و نمره ها بر اساس بی نقص بودن به بازی ها داده نمیشه نه گیمفا نه آی جی ان نه گیم اسپات. ایراداتی هم که از gow میگیرم قرار نیست همشون در نمره نهایی تاثیر داشته باشن، وگرنه فکر کنم خیلی خیلی پایین تر از ۸.۵ میشد.
گاد رو دو بار تموم کردم ۸۰درصد.
نکات مثبت و منفی در خودش داره که قابل بحث هستند. همه رو گفتی و موافق هستم، بخصوص با بخشی که گفتی گیمر رو کم هوش در نظر میگیره. در کلیت بازی ارزش تکرارش پایین هست،پازل های آبکی داره. دو سلاح بازی تنوع رو ازش گرفته و همون دو سلاح هم ساختار یا انعطاف پذیری گیم پلی رو تغییر نمیدن و صرفا شکل ضربات تغییر میکنه،بهترین مثال برای توضیح این مسئله الدن رینگ هست که با وجود انبوهی از سلاح ها هریک ساختار های خاص و انعطاف پذیر گیم پلی رو به وضوح نمایان میکنن.(در ابعاد خیلی وسیع که میشه ادعا کرد یک استاندارد جدید برای دنیای گیم در جهت سوق دادن نقش آفرینی به سمت گیم پلی هست) نکاتی که امیدوارم تو این پنچ سال سانتامونیکا بهشون حسابی پرداخته باشه.
یک :عمیق کردن گیم پلی و هسته انعطاف پذیر و باز تعریف ساختار سلاح ها در جهت ایجاد تفاوت بین هر سلاح درجهت خلق تجربهای متفاوت برای گیمر.
دو: تنوع بیشتر دشمنان در جهت بکارگیری برای تنوع گیم پلی و نه صرفاً ظاهر دشمنان.
سه: خلق پازل های متفاوت از هم،و با درنظر گرفتن حداقل های متوسط هوشی گیمرها.
چهار: بازی تقریباً هیچ المان اکتشافی درخوری در خودش نداره و باید بعنوان یک بازی ادونچر فکری به حال این قضیه هم بکنن.
شش: میدان دید وسع تری رو به گیمر ها بدن تا مبارزات بازی آزاد تر از قبل بتونه خودش رو نمایان کنه.
من خودم آقای کریمی با بازی هایه سینماتیک اتفاقا خیلی حال میکنم.
این تیپ بازی ها بازی کردنشون یه لمی داره.
مثلا تو دلست زدین یه گروهو تیکه پاره کردین و وقتشه که یه کاتسین بزاره، اونجاست که یه سر پیپ میکشم و همزمان کاتسینو میبینم.
شاید یکسری از دوستان این کارو ناپسند بدونن ولی خودم بشخصه به واسطه این حرکتم خیلی با بازی های سینماتیک حال میکنم.
نیم ساعت اکشن و گیمپلی چند دیقه کاتسین و استراحت.
پیپ خوبه، سنگین تر نشه فقط :دی
🙂
کاری ندارم که کلاس میزاری و به جای خسته کننده که مثلا خیلی سخته از کلمه به شدت بورینگ استفاده کردی ولی دشمنان اسنفجی گفتی مگه تو gow1تنوع دشمنان چقدر زیاد بود به جز اون دشمنان لاغر و چند تا اژدها و یدونه اریس که قویتریشون بود چیز دیگه داشتم و به این فکر نکردی که بازی که برای معرفی دشمنان باشه اولش باید آسون و دشمنانش کم باشن
gow 1 میدونی کی رلیز شد؟ ۲۰۱۸ میدونی چقدر فاصله اس و همینطور میدونی که خواهی ناخواهی بر هر اساسی کمبود دشمن روی تجربه تاثیر شدیدی میذاره؟
باید دستای نویسنده هایی مثل شمارو بوسید که اینقدر وقت می زارید جواب کاربر های چه با فحم چه بی فحم چه بچه سال چه بزرگسال جواب میدید من تو هیچ سایتی مخصوصا سایت های همسایه ندیدم اینقدر نویسنده با کاربرا گرم باشه.ولی به نظرم بهتر باشه اینقدر وقت نزارید برای اینا چون هر چی بگید حرف خودشونه!
باشه ولی فهم درسته.
غار؟ خدایا اینا کین دیگه همین شماها هستین دیگه سطح گیمینگ ایران اوردین زیر صفر لامصب همچین به این خورده پلاستیک ها تعصب دارید ک انگار خدان کم مونده مثل بت پرستششون کنید، من چیز بعدی نگفتم سینمایی الان فحشه؟ خب سبک گاد ی حالت سینمایی داره من گیمش زدم که دارم میگم کل بازی یا به تبر انداختن, فایت های کوتاه با انمی، راه رفتن، ضربدر و باز ضربدر زدن و کاتسین های طولانی که مثل فیلم های سینمایی هستش خلاصه میشه. چندین ساله فقط ی بازی سال ۲۰۱۸ تون رو ب رخ بقیه می کشید باز صد هزار مرتبه شکر پلی استیشن ۴ داریم و می بینیم-_-
لست ۲ پر افتخارترین بازی گوست و کلی بازی دیگه که وجود خارجی ندارند از نظرت.
سطح رو امثال تو پایین آوردن که بخاطر مفتی گیم زدن از هر زباله ای تعریف میکنن مگه بقیه بازی ها چیزی جزl2وR2 هستن مثلا انتظار داری با ذهنت کنترل بشن باید دکمه بزنی این چه تحلیل مسخره ای بود.
هر بازی متای بالایی بگیره نشان از بازی خوب نیست اون متا بیشتر برای منتقدین و تحلیل گراست بازی اگه میخوای از نظر امتیاز بازی کنی یوزر اسکور یا نمره کاربران رو نگاه کن
یوزر هم فقط برای استیم معتبره چون طرف خریده ولی اون سایت هرکی،هرکیه.
Ragnarok is Coming 👀
من دوچاره یک عشق یک طرفه به کریتوسم . انقدری که من دوسش دارم اون دوسم نداره .
کریتوس که ایکس باکس نداره!!؟؟
آخرین گاد پی اس فور 🥺
و احتمالا آخرین بازی سونی برای ps4…
امسال میاد ۱۰۰% بیا که بزنیم کله ثور رو بترکونیم خوبیش اینه ثور شکایتی هم نیست 😂
برنامه اینطور شده
شنبه : طبق شایعات معتبر سونی در اخر این هفته از تاریخ گاد رگنوراک رونمایی می کند
یک شنبه: بازی قطعا در سال ۲۰۲۲ منتشر می شود
دو شنبه: اقای کریمی :امروز روز خوب برای افشا تاریخ نمایش گاد هستش
سه شنبه : قطعا گاد اف وار ب زودی نمایش داره
و سونی ک همه ی ما رو ایستگاه کرده مگه می شع ۵ ماه ب انتشار بازی حتی ندونیم بازی کی قراره منتشر بشه؟!
اره میشه. God of War 2018 چهار ماه قبل از عرضه تاریخ انتشارش مشخص شد.
با تبر کریتوس جعبه را خرد خواهم کرد.
به پروفایلم مراجعه کن
با اره برقی گرز آو وار …
البته جعبه های چوبی ، با چیز دیگه ای مثل ایکس باکس اشتباه نگیریم Xd
بنظر من اوایل ۲۰۲۳ میاد
فقط فردا دوست دارم بیام ببینم گیمفا سر تیتر زده:
تاریخ انتشار god of war ragnarok رسما اعلام شد+ تریلر بازی
😎😎😎
سونی از یه دختر دم بخت هم بیشتر ناز داره؛یه تریلر داده کلا بازیو یک و سال و خورده ای پیش معرفی کرده دیگه داره این مورد آزار فن ها واقع میشه.
یه گیم پلی ده دقیقه ای با تاریخ انتشار حداقل تا ۲۰ روز اینده نیازه
RAGNAROK IS COMING
آرامش قبل از طوفان…
مطمئنم فردا ی نمایش مفصل از بازی و تاریخ انتشارش رو خواهیم دید.
از الان استرس گرفتم قراره دیگه چ چیزهای غافل گیرکننده ای رو توی تریلر شاهد باشیم
از این مطمئنم که بین ماه اسفند یا فروردین عرضه میشه
و اینکه چقدر خوبه که بازی گاد رو بعد از ۲۰ سال هنوز داریم هنوز هم شگفت انگیزه و هنوز هم خداس
این خوبه👍
منتظرم روز اول برم تو کارش
هرچه از سونی رسد نکوست
ایول عالی😍😆
و خدایی(کریتوس) که در این نزدیکیست…
نام بازی : GOD OF WAR RAGNAROK
سازنده بازی : SANTA MONICA STUDIO
معرفی کننده بازی : PLAYSTATION STUDIO’S
ناشر بازی : SOMY INTERACTIVE ENTERTAINMENT
تاریخ انتشار : ۱۱.۱۱.۲۰۲۲
جوایز : GAME OF THE YEAR 2022
پلتفرم : PLAYSTATION 5 & PLAYSTATION 4
و خداحافظ همه چیز 😂 اگه این تاریخ رو بزنن یعنی یک طعنه بزرگ به مایکروسافت از لحاظ بیزینسی و تبلیغاتی 🧐🧐🧐🧐
مایکروسافت انقدر بزرگ هست که به هیچ جاش نباشه
آره داداش اونم مایکروسافت نبود که یک نسل بخاطر یک کلیپ سی ثانیه ای بخش xbox ش به فنا رفت ۸۰ میلیارد هزینه کرد تا یکم بیاد بالا.
بیا عزیز دلم 🔥♥️
قدمت سر چشم و درد و بلات تو فرق سر هیتر هات…
یک گیم پلی دیگه بدن و تاریخ انتشار مشخص بشه دیگه همه مشکل ها حل میشه.
هایپ چسبیده به سقف و قراره سلطان کریتوس رو این سری در حال نابود کردن ازگارد ببینیم تازه بالدر آدمی بوده که یک صحبتی میکرده تور فقط نابود میکنه!!! حالا پدر همگان،اودین بماند تور فقط سلاح اودین هست مغز پست همه کارها خودشه تازه اگه مثل تور فیلم تور دوستانه داشته باشه کلی باس لایت خواهیم دید.
اینها که قطعا جز باس ها هستن:تور،اودین،فریا و هایمدال اینکه سارتور دوست باشه یا دشمن معلوم نیست و چندتا باس دیگه که تو مسیر خواهیم دید.
انتهای بازی: فرار اودین به مصر، بازی بعدی؟ تعقیب اودین و ورود کریتوس به مصر. :دی جالب میشه اگر اساطیر چند ناحیه رو ترکیب کنن.
من اساطیر ژاپن رو ترجیح میدم خیلی آرت خفتی دارن ولی خدایان مصر فقط کله حیوانات رو دارن و کلی باید روش کار انجام بشه ولی این تئوری هم جالبه.
نه به نظرم اینکه تو هر ساگا به یه اساطیر بپردازن شخصا برای من جذاب تره اونطوری یه حس و حال اونجرز طور میگیره و ممکنه به خیلی شخصیت ها زیاد از نظر داستانی پرداخته نشه و اصلا باس فایت های بازی هم بیش از حد بشه
هر چند یه سری شایعات هست که میگن زئوس و آتنا و چند تا از خدایان یونان تو گاد رگناروک قراره حضور داشته باشن
زئوس و اتنا رو که توی gow 2018 یکم دیدیم!
آره ولی یه سری شایعه مطرح شده که میگن قراره بیان و تو نبرد رگناروک به کریتوس کمک کنن به همراه چند تا خدای دیگه چون یکی از سازنده های بازی مثل اینکه مصاحبه کرده و این خبر رو گفته و کوری بارلوگ سریع بعدش واکنش نشون داده و اونو اخراج کرده
آره مخصوصا بیان ایران یکم بخندیم
نه این دیگه دوشیدنه
اعضای سانتامونیکا خونشون تو شیشه میره تا ی روایت اساطیری دیگه بسازن
بعد ragnarok حالا حالا ها god of war نخواهیم دید. ولی اینی که گفتید جالب نمیشه. به نظرم اودین باشه مثل قدیم میشه، باید اینقدر باس فایت جذاب ببینیم که مبارزه با ثور یا هایمدال یا…… یه تیکه اش باشه. یه چیزی که دوست دارم اینه که مجبور شیم برای هر یک از اساطیر مثل ثور یا اودین و چندتا باس دیگه بگن که باید بری فلان سلاح رو پیدا کنی. به نظرم اضافه کردن فقط یک سلاح به بازی اونم ۴۰ ساعته بازم صدای بعضیا رو در میاره. یه مثال بزنیم: (البته چنین چیزی توی گاد های قدیم هم بوده) میگن وقتی داشتن پتک ثور رو میساختن به خاطر دخالت لوکی دسته ی میولنیر مشکل پیدا کرد و ثور برای استفاده ازش باید از یه دستکش استفاده میکرد، ولی بعد ها این مشکل رفع میشه. اگه مثلا کریتوس بره دنبال دستکش تا میولنیرو بلند کنه باحال میشه. بعضی ها هم میگن دوتا میولنیر هستش! حالا چرا اینو میگن؟ توی بازی اگه مجسمه ی ثور رو یادتون باشه که میولنیر رو دستش گرفته با اون میولنیری که موقع برگشتن به خونه ثور زد لباسشو کنار و دیدیمش فرق میکنه، اونم نه یه فرق جزئی که بگیم از دستشون در رفته یا اهمیتی ندادن!!! اگه دقت کنید نوکشون باهم فرق میکنن. مطمئنا سانتامونیکا الکی همچین کاری نکرده، حتما غافلگیری در کاره.
این قصه سر دراز دارد.
یه چیزی عقیده دارم که البته فکر کنم همه با من مخالف باشن اینه که امیدوارم میولنیر جزو سلاح های جدید کریتوس نباشه. اول که خیلی کریتوس op میشه دوم اینکه به نظرم شباهت زیادی به تبر کریتوس پیدا میکنه و ترجیح میدم به جاش که روی سلاح متفاوت تری مث شمشیر و نیزه و .. کار کنن.
یکی از تئوریها این هست که ثور و کریتوس سلاحهاشون باهم جابه جا میشه و در مقطعی از بازی ما لوایتان رو از دست دادیم و از میولنیر استفاده میکنیم
اگر این اتفاق بیوفته خیلی جذاب میشه و خطر تکراری بودن هم به شدت کاهش پیدا میکنه، و الا لوایتان پتانسیل سلاح اصلی بودن برای دوتا بازی با گیمپلی بالای ۴۰ ساعت (داستانی+فرعی) رو فقط به لطف blades of chaos داره و اگر میلونیر هم کنارش باشه به نظرم گیمپلی و مبارزات دچار تکرار میشه
تئوری جالبیه ولی به شخصه فکر نمیکنم همچین اتفاقی بیفته. از اون ور طرفدار کمی نداره لوایتان . لوایتان و در کل تبر ها برام جذاب تر از چکش ها هستن و همین طور که گفتی به نظر منم میولنیر در کنار لوایتان تکرار به وجود میاره.
عین همون ماد نسخه PC بازی پیر شدم تا برسی سلطان….
من آخرای گاد آف وار هستم میتونم بگم انصافا شاهکار بود
من تنها چیزی که میتونم بگم از نظر من ایراد به حساب میومد
تنوع کم دشمنان بود
واقعا یکی از بهترین بازی های این نسل بود که من بازی کردم
واقعا هایپ بازی هستم و براش لحضه شماری میکنم
ولی خب امسال برای گوتی رقیبی به اسم الدن رینگ هست
هر دو چه شاهکار های هستم ولی فکر کنم مثل سال ۲۰۱۸
یکی اکثر جوایز رو میبره و یکی گوتی سال میشه
منظورم گاد ۲۰۱۸ هست
سونی روح بخش صنعت گیم 💙
واقعا گیم عالیهه فقط امیدوارم هرچی زودتر برای PC بیاد
و نسل این انحصاریا برداشته بشه
هر موقع اومد قدمش روی چشم
من نمیدونم چرا نسخه کلاسیک بازی رو خیلی بازی کردم اما نسخه ۲۰۱۸ رو خیلی کم بازی کردم ( نسخه بعدی بازی باید آخرین نسخه بازی باشه چون هر چقدر طولش بدی میشه فیلم سریع خشن هیچ داستانی دیگه نمیتونی بسازی)
واقعا آدم برگاش میریزه از نظر یک سری از دوستان
جوری حرف میزنن که انگار این بازی اصلا بهترین بازی ۲۰۱۸ نشد یا متاش ۹۳ نشده . بعد شما اینجا اینجوری نقد میکنی 😁😁
واقعا نفهمیدم کجای بازی خسته کننده بود !!!
آقا لذت بخش نیست بازی نکن .نسخه جدیدشم که اصلا بازی نکن
بنظرم اگه یه گیمر واقعی باشید از این بازی به شدت لذت میبرید
اینا چهار ساله از این حرفا میزنن.