استودیوی سازنده Hitman از کوکاکولا الهام گرفته است - گیمفا
استودیوی سازنده Hitman از کوکاکولا الهام گرفته است - گیمفا
استودیوی سازنده Hitman از کوکاکولا الهام گرفته است - گیمفا
استودیوی سازنده Hitman از کوکاکولا الهام گرفته است - گیمفا
استودیوی سازنده Hitman از کوکاکولا الهام گرفته است - گیمفا
استودیوی سازنده Hitman از کوکاکولا الهام گرفته است - گیمفا

استودیوی سازنده Hitman از کوکاکولا الهام گرفته است

نصیر فرزان
۲۲:۳۱ ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
استودیوی سازنده Hitman از کوکاکولا الهام گرفته است - گیمفا

چنین به نظر می‌رسد که استودیوی IO Interactive، در خلق ویژگی‌های نمادین و معروف مامور ۴۷ در بازی Hitman، از نوشابه کوکاکولا ایده گرفته است.

یک فصل از کتاب تاریخ‌چه ژانر مخفی‌کاری (The History of the Stealth Game)، که توسط ژورنالیستی به نام کرک مک‌کیند ( Kirk McKeand) نوشته شده است، به مامور ۴۷ مربوط می‌شود؛ آدم‌کش معروفی که توسط استودیوی آی‌او اینتراکتیو (IO Interactive)، برای نخستین بار به دنیای گیمینگ معرفی شد. مک‌کیند می‌گوید که هدف استودیوی آی‌او اینتراکتیو، خلق شخصیتی بوده است که گذر زمان نتواند از تاثیرش بر صنعت بازی بکاهد. یکی از مؤسسین این استودیو، یانوس فلاسر (Janos Flösser)، در کتاب چنین می‌گوید:

اگر شما در حین قدم زدن در ساحل، با یک قوطی کهنه کوکاکولا مواجه شوید و حرف C را با رنگ قرمز روی آن ببینید، طبیعتا در همان لحظه خواهید فهمید که این قوطی، متعلق به نوشابه پپسی (Pepsi) یا دکتر پپر (Dr Pepper) نیست و قطعا با کوکاکولا طرف هستید؛ حتی اگر آن قوطی شکسته و رنگ و روی رفته باشد. شرکت کوکاکولا برند خود را به نحوی طراحی کرده است که شما هرجایی که آن را می‌بینید در نگاه اول آن را خواهید شناخت.

براساس آن‌چه که در کتاب نوشته شده است، اولین قدم در خلق مامور ۴۷، سر کچل و آیکونیک وی بود؛ کت و شلوار مشکی، پیراهن سفید و کراوات قرمز، قدم‌های بعدی در تکمیل شکل و شمایل کلاسیک Hitman بودند. مک‌کیند در کتاب خود چنین می‌نویسد:

نکته‌برداری تیم سازنده بازی هیتمن از قوطی کوکاکولا، فقط در این موارد خلاصه نمی‌شود. افزودن بارکد به پشت سر مامور ۴۷ و طراحی پیستول‌های نقره‌ای و سیم مخصوص خفه کردن دشمنان، همه و همه موجب شدند تا Hitman هم‌چون کوکاکولا، به یک برند شناخته‌شده تبدیل شود.

در ادامه این فصل راجع به سختی‌های تولید بازی Hitman نوشته شده است. اولین نسخه از این مجموعه فاقد قابلیت ذخیر‌ه‌سازی بازی در اثنای انجام مراحل بود؛ برای افزودن این گزینه به نسخه‌های بعد، تیم سازنده مجبور شد تا تعییراتی در موتور بازی ایجاد کند. پروسه‌ای که اصلاحش برای ۶ سال به طول انجامید‌. مدتی بعد از این اتفاق شرکت ایدوس (Eidos)، استودیوی آی‌او اینتراکتیو را به خود الحاق نمود.

کتاب تاریخ‌چه ژانر مخفی‌کاری، در اوایل اکتبر توسط نشریه پن اند سورد (Pen & Sword) عرضه خواهد شد. هاروی اسمیت (Harvey Smith) که به عنوان طراح و نویسنده در سریال (Arkane) ایفای وظیفه نموده، پیش‌گفتار این کتاب را نوشته است. این اثر را می‌‌توانید از سایت‌های Waterstone و WHSmith خریداری نمایید.

Mincraftپین هدMoein MM2GehrmanLonesome guy the Mad OneMehran.BaParhamDARKSIRENReversepointامیر حسین🤘Mohsenj74🅹🄰🆅🄰🅳 6҉ 2҉Visible 6-tigh manSony corporationmeysambMmfbعلیscorpionesP.morgan 𔓙mohammad reza gamermore

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

استودیوی سازنده Hitman از کوکاکولا الهام گرفته است - گیمفا
استودیوی سازنده Hitman از کوکاکولا الهام گرفته است - گیمفا
استودیوی سازنده Hitman از کوکاکولا الهام گرفته است - گیمفا
استودیوی سازنده Hitman از کوکاکولا الهام گرفته است - گیمفا
استودیوی سازنده Hitman از کوکاکولا الهام گرفته است - گیمفا
استودیوی سازنده Hitman از کوکاکولا الهام گرفته است - گیمفا
استودیوی سازنده Hitman از کوکاکولا الهام گرفته است - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

استودیوی سازنده Hitman از کوکاکولا الهام گرفته است - گیمفا