بازی بعدی Housemarque از ایدههای استفاده نشدۀ Returnal بهره میبرد
اخیرا مشخص شده است که بازی جدید خالق Returnal در مراحل ابتدایی ساخت قرار دارد و از یک سری ایدۀ استفاده نشده نیز بهره خواهد برد.
طراح روایی ارشد استودیوی هوسمارک (Housemarque) خانم ایوی کورهونن (Eevie Korhonen) در گفتوگو با VGC بیان داشت که این استودیو قصد دارد از ایدهها و سیستمهای روایی که برای بازی Returnal پایهریزی شده اما مورد استفاده قرار نگرفته بودند در IP جدید خود استفاده کند. کورهونن بیان داشت:
بازی Returnal یک پروژهی جاهطلبانه بود. با وجود اینکه ما آرزوهای بزرگی داشتیم اما مجبور شدیم از قسمت زیادی از ایدهها و سیستمهای روایی خود صرف نظر کنیم. بهرهگیری از این ایدهها در IP جدید من را به شدت هیجانزده میکند. از آنجایی که Returnal قرار بود روی یک پلتفرم جدید و با استفاده از یک انجین جدید ساخته شود ما در شروع فرایند توسعهی بازی از میزان گستردگی احتمالی این بازی درک درستی نداشتیم. کسب اطلاعات پیرامون کلیهی این موارد در حین توسعهی بازی صورت گرفت. حالا ما تیمی داریم که با وجود تحمل سختیهای زیاد موفق به ساخت بازی ریترنال شد لذا میتوانیم بازی بعدی را با قدرت بیشتری بسازیم.
عنوان Returnal اولین بازی روایی استودیوی هوسمارک محسوب میشود؛ کورهونن راجع به درسهایی که او و دیگر اعضای تیم درحین توسعه Returnal فرا گرفتند گفت:
ما درسهای ارزشمندی راجع به سرعت روایت و دشواریهای آن در یک بازی روگ لایک آموختیم.کنترل این موضوع و غافلگیر کردن مخاطب با اتفاقات شوکهکننده در داستان، دشواریهای خاص خود را دارد؛ البته که این خود از نکات جذاب بازیهای خطی محسوب میشود؛ چرا که کنترل تمام و کمال همه چیز بر عهده شماست. اینکه این جنبهی سندباکس بازی را پر رنگتر کنیم و آن وجوه داستان را که به پیشبرد روایت کمک میکند در اولویت قرار دهیم و مسائل فرعی را به کنار بگذاریم یکی از نکات مهمی است که در حین توسعهی Returnal فرا گرفتیم.
در بازی ریترنال جزئیات داستان از طریق پخش کلیپهایی که در هنگام مرگ گیمر و بازگشت به سفینه پخش میشود آشکار میگردد. همچنین قسمتهای زیادی از داستان در خانهای که در وسط منطقهی ابتدایی بازی قرار دارد برملا میشود. با اینحال بازیکنان ملزم به ورود به این خانه نیستند و ممکن است با اجتناب از بخش اعظمی از داستان به دلیل عدم جستجوی کافی، بازی را به اتمام برسانند.کورهونن افزود:
تلاش عمده تیم سازنده به اغوای گیمر از طریق اشارات کوچک به برخی نکات و برانگیختن حس کنجکاوی وی برای فهمیدن کلیه اجزای داستان بوده است. ما قصد داشتیم داستان را به گونهای به مخاطب القاء کنیم که پیش از اینکه سراغ رشته کلافی جدید بروند، داستانک قبلی را حل و فصل نمایند.
از کورهونن راجع به اینکه آیا داستان سلین (Selene) به پایان رسیده است یا خیر پرسیدیم؛ وی با خنده بیان داشت:
من نمیتوانم راجع به این موضوع ابراز نظر کنم اما به گمانم در اوائل امسال خبر شروع کار تیم هوسمارک بر روی یک IP جدید در رسانهها انتشار یافت. شاید بعد از این IP به ادامهی ماجراجوییهای سلین بپردازیم؛ آینده قابل پیشبینی نیست.
دو ماه بعد از عرضه Returnal، استودیوی فنلاندی هوسمارک تحت مالکیت سونی قرار گرفت. شرکت سونی در حال حاضر قصد دارد عناوین سرویس محور خود را افزایش دهد. کویتینن (Kuittinen)، مدیرعامل استودیو، در گفتگوی سال قبل خود با GQ اظهار داشت که پیوستن به سونی باعث میشود تا هوسمارک به ساخت بازیهای بزرگ همچون Returnal در آینده ادامه دهد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
ریترنال از بهترین تجربه های این نسل بوده برای من امیدوارم بازی جدیدشون به همون اندازه جذاب و زیبا باشه
واقعا عالی بود ریترنال و گیمپلی درگیر کننده و گان پلی بسیار عالی داشت با توجه به این خبر باید از پلی استیشن هم به خاطر بها دادن به این بازیسازان با استعداد ممنون بود.
اسپم:
محسن من واسه اولین بار رفتم سراغ سبک سولز
اونم مستقیما الدنرینگ
واقعا بینظیره
فکر نمیکردم اینقدر درگیرش بشم
مدتی بود هیچ بازی بهم حال نداده بود جدی
واقعا شاهکارِ واقعا شاهکار
مشخصه شاهکاره ، با دیدن یه تریلر ۲ دقیقه ایی نفس گیر بودن بازی کاملا خودنمایی میکنه ، منم بزودی میرم سر وقتش ، بازی کن حسابی ازش لذت ببر اینطور بازی ها هر چند سال یکبار میان ، فرصت کردی بعدا یک سر به بلاد بورن هم بزن اونم لامصب خیلی خفنه …
آره محسن واقعا بینظیره
اتمسفر و گیمپلی خیلی خاصی داره ک برام ی جورِ خیلی خاصِ
الان متوجه گفته های آقای کریمی عزیز شدم
راحت ترین و پیش پا افتاده ترین اثرش رو از نظر سختی و گیمپلی بازی کردی.یه جورایی این بازی چیت حساب میشه بین بازیهای فرام که به خیلی ها اعتماد به نفس میده یه بازی فرام رو تموم کرده.سکیرو از نظر سختی بالاترین هست چون مهارت محوره و با اپگرید کردن صرف نمیشه تمومش کرد.بلاد تهاجمی ترین و تکنیکی ترین دارک سولز و دیمن تاکتیکی ترین.البته مسیر رسیدن به باس توی دیمن خیلی سخت تره
درود
پس گزینه خوبی رو واسه استارت سبک سولز زدم!
گزینه بعدی هم قطعا بلاد بورن خواهد بود
وقتی میگم سونی پرورش میده و مایکرو میخره فرق همینه…
برید ریترنال رو بازی کنید تا ته به این حرفم میرسید که سونی یه استودیو بسیار معمولی رو با چنان برنامه ریزی پیشرفت میده و بازی هایی ازشون میگیره که خیلی عالی میشن اما اونطرف یه کمپانی با هشتاد میلیارد دلار خرج ۲ سال اول لانچ کنسولش کویره لوته
You can not buy originality with money
نکشیمون با اصالتت؟ کویر لوت بود هیلو و فورتزا و فلایت سیمولاتور هم کشک بودن حتما – همچین میگه اصالت انگار کسی نمیدونه اکس باکسم بیست ساله تو این صنعته – باز خدا رو شکر مایکرو هست که سونی یه کم فرمونو شل کنه – حالا که سرویس های به صرفه مایکرو مثه گیم پس هستن ، این داره فیلمای تعاملی overrated شو هفتاد دلار میکنه تو پاچه ملت ، اگه مایکرو نبود که دیگه خدا میدونه چقدر می دوشید – سونی قطعا کلاه بردار با اصالتی هست بله ، چون در کنار نینتندو با سابقه ترین کمپانی در زمینه تیغ زدن مخاطب هست
فیلمهای تعالی ؟,,،🤣🤣🤣🤣
نمیدونستیم گاد آف وار ۲۰۱۸ و بلادبورن و اسپایدرمن و هورایزن فوربیدن وست و خیلی گیم های دیگه تعاملین🤣
شما فعلا برید امسالتونو با کراس فایر سرکنید وکاری به گیمهای سونی نداشته باشید و آنقدر از موفقیت هاش فشار نخورید🤣🤣🤣
تازه هنوز رگناروک عرضه نشده اون بیاد امسال فکرکنم دیگه سکته رو بزدید🤣
آها همینه. خود واقعیتو نشون بده. حال میکنم وقتی میبینم کامنتای حق، حرص بعضی از شما فن بوی هارو درمیاره و باعث میشن خود واقعیتونو در حد یه کامنتم که شده نشون بدین👌😀
“فیلمای تعاملی overrated”
کی فکرشو میکرد یه روزی یه استودیویی مثه ناتی داگ یه گیمی مثه دلست ۲ بسازه و جوری گیم پلی رو دیزاین کنه که همه انگ فیلم بودن بهش بزنن.
آره داداش حتی اون لحظه که الی داره انمی هارو با قمه تیکه پاره میکنه و تیر میزنتشون، همشون فیلمن. ریلیز نشدن یه گیم رئالتیک مثه دلست ۲ برای کنسول قدرتمند ایکس باکس بدجوری حرصتونو درآوورده. اشکال نداره به جاش میشینین تا میتونین استارفیلد پلی میدین.
اینجوری باشه که استارفیلد هم کلش فیلمه که!!
چون ما فقط یه دکمه رو فشار میدیم و باعث میشیم که تیر از اسلحه خارج بشه و کار دیگه ای هم نمیکنیم.
باز خوبه توی دلست ۲ سیستم جاخالی دادن رو طوری دیزاین کردن که حداقل یه خورده هم که شده با فکر بریم جلو.
حرفت درسته. رد دد ۲ _ دلست ۲ _ هورایزن ۲ _ کالیستو پروتکل _ گاد آو وار راگناروک _ گوست آو سوشیما _ الن ویک ۲ و … اینا همشون صرفا فیلمن و ما هیچ فعالیت فیزیکی نداریم و هیجانی هم بهمون در قالب یه گیم وارد نمیشه.
واقعا کی فکرشو میکرد که یه روزی گیمایی ساخته بشن که گیم پلیشون خیلی به واقعیت نزدیک باشه جوری که صدای گیمر رو دربیاره و ازش بناله!!
اینو باید به یکی گفت که گیمر باشه کسی که گیمر باشه نه این فن بوی که چون تو زندگیش کات سین ندیده و فقط یک صدا پخش میشه(هیلو اینفینیت)و یک موشن کپچر عادی ندیده بایدم لست رو ببینه بگه این فیلمه😂.
حالا خوبه همون بازی سونی باعث ریختن کلک و پر استودیو های xbox شده و جالبه گیم پلی بازی مثل لست ۲ آنقدر باورنکردنی بود که گفتن این خود بازی نیست و جالبه e3 رو با زمان لانچ مقایسه میکنی جزییات ده برابر شده مثل کامیون ها که قبلا هیچ متن و طرحی نداشتن و…
خلاصه اینا عادت دارن الانم قراره استارفیلد با صد هزار خط دیالوگ با شخصیت صامت و بدون کاتسین برن.
عدم کاتسین نشان از ضعف بازی ندارد .تعصب نمی گذارد تفاوت سبک ها را متوجه شوید و همچنان در جهل مرکب خودساخته باقی خواهید ماند .
قلمبه صحبت کردن گندت نمیکنه تو این دوره زمونه اگه داستان رو بدون کاتسین جلو ببری انکاری یکی از بخش های جذاب داستان سرایی رو از بین بردی.
کدوم سبک از بازی بدون کاتسین تو این دوره زمونه اجرا میشه بازی های سولز هم حتی دیگه از درک کردن داستان به صورت مکتوب فاصله گرفتن نمونه اش الدن رینگ که کلی کاتسین شاهکار داشت یا بازی های سونی یا rpg های cdpr و…
این جهل رو شماها ساختین که به بازی که با کاتسین داستان رو روایت میکنه و میگین مگه فیلم سینمایی.
لطفاً با من صحبت کنید . من در هیچ جا نگفتم که بازی های سونی فیلم سینمایی هستند . ثانیا اینکه نمایش کاتسین به عنوان عنصر جلو بردن داستان نشان از عدم توانایی سازندگان یا عدم اقبال از روش بدون کاتسین در بین مخاطبین دارد . ثالثا بازی هایی که فرمودید شخصیت یک پیش زمینه دارد در حالی که بازی استارفیلد شخصیتش خود ما هستیم . در واقع ما در دنیای واقعی در کاتسین داستان زندگیمان را جلو نمی بریم بلکه با گفتگو و انتخاب روش ادامه دادن گفتگو و تعامل با دیگران اینکار را انجام می دهیم . پس در اینگونه بازی ها نیازی به کاتسین دیده نمی شود چون فلسفه وجود کاتسین وجود ندارد . رابعاً بالفرض که سخنان حضرتعالی صحیح باشد ، آیا صرف استقبال از یک روش خاص باعث نقص عنوان فاقد آن ویژگی بشود ؟ آیا سازندگان حق انتخاب در روش ساخت بازیشان را ندارند یا همگی باید همرنگ جماعت شوند ؟ همان طور که در نسل هشتم این اتفاق افتاد و شاهد بازی هایی با زرق و برق و بدون خلاقیت بودیم .
الان پرداختن به داستان بازی باید با کاتسین باشه نمیگم فقط کاتسین همونطور که گاد۴ هم با کتیبه هایی که تو بازی بود متن هایی که پسر کریتوس مینوشت داستان جلو میرفت هم با کاتسین برای بازی مثل هیلو که کاتسین عملا نداشت چی میخوای بگی اونم شخصیت رو خود ما میسازیم؟
الانم موندم هنوز از شخصی سازی استارفیلد چیز خاصی جز تغییر شکل و صورت شخصیت ندیدم که بخوام بگم این شخصی سازی چی قراره باشه.
نمیخوام ترول کنم یا فن بوی بازی دربیارم
ولی فورزا پنج و فلایت سیمولیتور و هیلو اینفینیت عناوین میان نسلی بودن و برای کنسول های نسل هشت ماکروسافتم منتشر شده بودن که خب نمیشه به این بازیا گفت لانچ کنسولی برای نسل جدید چون میان نسلین
برخلاف ماکروسافت ، سونی ریترنال و دیمنز سولز ریمیک و رچت اند کلنک جدید رو فقط تو یک سال در انحصار کنسول نسل نهمی خودش منتشر کرده بود
پروفسور شما به نظرم برگرد به همون بن گشته چون صحبتات خیلی سمن
فلایت سیمولیتور که بازی شبیه ساز هست رو هم انحصاری حساب میکنی؟🤣🤦♂️
اصلا بگو هست ، فورتزا که میان نسلیه پروفسور هیلو هم میان نسلیه تازه با یک سال تاخیر عرضه شده.
فیلم های متعالی؟وقتی میگم امثال تو برای صنعت گیم مثل نمک زیاد تو غذا هستن همینه؛ خیلی باید اون بالاخونت مشکل داشته باشه که به امثال گاد و لست و هورایزن بگی فیلم های متعالی
سونی میاد واسه گاد اف واری که سازنده ها خودشونو کشتن و از زندگیشون مایه گذاشتن تا بسازن یا لست اف اس ۲ ای که با پر از کرانچ ساخته شد ۶۰ یا ۷۰ دلار میگیرن شد کلاه برداری؟
حقشونم از زحمات چندین ساله که عمرشونو و زورشون پاش میره نمیتونن بگیرن؟مایکرو اومده عقب ماندگیش رو با یه سرویس جبران کنه دلیل نمیشه سونی حقشو نگیره از زحماتی که میکشه
مایکرو گیم پس رو زد که چهار تا گیمر بی پول بیان عشقشو ببرن با یه سری اس ، این اپشنه ولی وقتی سونی میخواد بیاد واسه بازیش پولشو بگیره میشه کلاه بردار؟😂
تو روت میشه میشینی تحلیل هم میکنی اوضاع صنعت گیم رو؟
چی داره همین گیم پسی که فرمودی؟بعد از دو سال دو تا بازی بدرد بخور اومدن روش خوشحالی؟
بماند که همون گیم پس هم ظرفیتی میخرید
هفتاد دلار که سهله هزار دلار هم میدم شاهکار بازی میکنم تا اینکه بشینم گیم با پونصد میلیون دلار بودجه و یک سال تاخیر بازی کنم اونم در حد پایین ترین انحصاری سونی نباشه.
دفعه بعد هم ریپ بزنی چرت و پرت بگی چنان جلو همینا ضایعت میکنم که جرات نکنی کامنت بدی،الانم حدود صد خط دیگه میتونم بنویسم و بهت بفهمونم اوضاع چطوره
با حرف تو همه باید زحماتشونو مفتی بدن خدمت جناب چون اگر بخوان دستمزد زحمتی که کشیدن رو بگیرن میشن کلاه بردار🤦♂️
بیست سال تو این صنعته و بیشترین ثروت رو داره اما هنوزم باید گردنشو بگیره بالا تا به سونی نگاه کنه.
به جا این حرفا برو گیم پس با بازی های فراوان و دسته پر از تغییر و بدون باطری و رابط کاربری کاملا عوض شده عشق کن(ایکس باکس در نسل جدید)
خوبه خودتم داری میگی فقط هیلو تو سه سال تنها بازیه داستانی تریپل a از اکس باکس بوده
خرید که اصلا هنوز نهایی نشده این که هیچ استدیو هس ماشین بسته بندی چیپس و پفک نیست که سریع گیم منتشر کنن این خرید ها هم چند سال آینده آثارش رو همه میبینن همین که اسپنسر تونست ایکس باکس رو از اون منجلاب بکشه بیرون خودش یه موفقیت بزرگه
ریترنال بهترین بازی بود که تا ۶ بار تمومش کردم یک ذره هم از هیجان بازی برام کم تر نشد بازی فوق العاده ایی بود عالی
چون سبک بازی روگلایکه
مزیت این سبک همینه هیچ موقع تکراری نمیشه از هیجانشم کاسته نمیشه
خودم بازی hades رو تو این سبک پلی میدم و نمیدونم دیروز دقیقا برای بار چندم تمومش کردم
یک ساله دارم بازیش میکنم هنو سیر نشدم
این بازی بسیار شبیه یوبیسافت بود به همین دلیل اون را شاهکار میدونم و هرکسی توانایی درک این بازی رو نداره فقط یکسری افراد خاص تواناییش رو دارن اتزیو تروخدا بهم دیس نده😹
به شدت بازی آندرریتدی بود سال گذشته امیدوارم زودتر برای PC عرضه بشه که هم PC گیمر ها یه حالی ببرن و هم فروش بازی بیشتر بشه از اونجایی که اینطور بازی ها تو PC طرفدار معمولا زیاد دارن
برای بازی بعدیشون هم خیلی هایپم اگه یه چیزی تو سبک دووم بسازن یا کلا شوتر بسازن میتونن جای خالی سبک شوتر و بازی های شبیه بهش رو تا حدی پر کنن
سطح
ریترنال خوب بوده؟از بعضی ها شنیدم راضی نبودن ازش!ولی خودم ازش خوشم اومده