بازی Starfield بیش از ۲۰۰ هزار خط دیالوگ دارد
به گفتهی کارگردان عنوان Starfield، این بازی دارای بیشترین محتوای دستساز در تاریخ عناوین بتسدا است و بیش از ۲۰۰ هزار دیالوگ در این اثر نقشآفرینی وجود دارد.
تاد هاوارد (Todd Howard) اخیراً مصاحبه مفصلی را با وبسایت IGN انجام داده و در خصوص بازی Starfield صحبت کرده است. وی در این مصاحبه در خصوص فلسفهی پشت طراحی بازی مذکور توضیحاتی را ارائه داد.
ما در بازی Starfield تولید رویهای زیادی انجام میدهیم، اما باید به خاطر داشته باشیم که همیشه این کار را انجام در بازیهای قبلی نیز دادهایم. این مورد بخش بزرگی از بازی Skyrim از نظر جستجو و برخی کارهای دیگر است که ما انجام میدهیم. ما چشمانداز را با استفاده از سیستم های رویهای تولید میکنیم، بنابراین همیشه به نوعی روی آن کار کردهایم. The Elder Scrolls 2: Daggerfall یکی از مواردی است که از نظر جریان بازی به آن بسیار نگاه میکنیم. ما در حال توسعه برخی از فناوریهای رویهای و انجام برخی نمونههای اولیه بودیم و با Starfield پیشرفت را آغاز کردیم، زیرا فکر میکنیم که میتوانیم این کار را انجام دهیم.
تاد هاوارد در خصوص اجرای بصری گفت:
سوال با این جمله شروع میشود: آیا میتوانید طراحی را به صورت بصری انجام دهید؟ یک سیاره به خودی خود، اگر در مفهوم بازی به آن فکر کنید و اگر بخواهید آن را به شکلی واقع بینانه انجام دهید، فقط یک سیارهی بینهایت بزرگ است. بنابراین هنگامی که با مقیاسی مانند آن و سیستمهای رویهای سروکار دارید، تفاوت بین یک سیاره که دارای تغییراتی در آن است و صد سیاره یا هزار سیاره، در واقع آنقدرها هم جهش بزرگی نیست و این مورد تنها اگر زمانی که سیستمهای خوبی برای آن عمل کنند، منطقی خواهد بود.
همراه با محتوای تولید شده رویهای، محتوای دست ساز زیادی وجود دارند که برای طرفداران بتسدا آشنا خواهد بود. در وضعیت فعلی، بازی Starfield محتوای دست ساز بیشتری نسبت به عناوین قبلی بتسدا گیم استودیوز (Bethesda Game Studios) دارد. آقای هاوارد در ادامه گفت
همچنین باید اضافه کنم که ما در این بازی بیشتر از هر بازی دیگری که توسعه دادیم، از نظر محتوا، دستسازی انجام دادهایم. بیش از ۲۰۰ هزار خط دیالوگ در Starfield وجود دارد. بنابراین هنوز کارهای دستی زیادی انجام میدهیم. اگر افراد میخواهند کاری را که در بازیهای ما به آن عادت کردهاند انجام دهند، باید یک ماموریت اصلی را دنبال و یک خط ماموریت را پیگیری نمایند. این همان چیزی است که از عناوین ما انتظار میرود.
اما چیزهای دیگری مانند سفر به سیاره، محتوای تصادفی و چیزهایی از این قبیل ارائه میشود که اگر به عقب بازگردید، به نوعی شبیه به عنوان The Elder Scrolls: Daggerfall است.
وی در پایان اشاره کرد که ارائهی سرگرمی برای مخاطبان جزو اولویتهای بتسدا گیم استودیوز است و بازی Starfield نیز شامل چنین چیزی میشود.
بسیاری از بازیکنان در Starfield علاقه خواهند داشت تا در یک سیاره عجیب فرود آیند، آنجا را بررسی نمایند، یک پایگاه در آنجا بسازند و در آن سیاره زندگی کنند. ما این موارد را در بازی پیاده کردیم و آن را دوست داریم.
به گفتهی تاد هاوارد، داستان اصلی بازی Starfield بین ۳۰ تا ۴۰ ساعت به طول خواهد انجامید و نسبت به عناوین قبلی بتسدا حدود ۲۰ درصد طولانیتر خواهد بود.
بازی Starfield در سال ۲۰۲۳ برای ایکسباکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد و از روز اول عرضه، برای مشترکان سرویس گیم پس در دسترس خواهد بود.
پر بحثترینها
- تریلر جدید فصل دوم سریال The Last of Us شخصیت ابی را نشان میدهد
- کامنتهای هفته ۲۹؛ بَک تو بَک
- شایعه: کنسول نسل بعدی Xbox در سال ۲۰۲۶ با نام Xbox Prime عرضه خواهد شد [بهروزرسانی شد]
- کارگردان Alan Wake 2: رمدی میخواهد نسخه اروپایی ناتی داگ باشد
- ۱۵ بازی بزرگ خاطرهانگیز گیمرهای ایرانی
- کلیپ جدید Assassin’s Creed Shadows با محوریت پارکور
- گزارش: شرکت Sweet Baby Inc نقش فعالی در پروژه معرفی نشده Remedy دارد
- بازی Assassin’s Creed Shadows بار دیگر تاخیر خورد
- کامنتهای هفته ۲۸؛ هیتلر: The Last of Us Part 2 بهترین بازی تاریخ است
- از کنترلر جدید Xbox با طرح DualSense رونمایی شد
نظرات
از اینکه شخصیت صامت هست بسیار خوشحال شدم به دلیل اینکه هم در طول ساخت سازنده ها راحت تر هستن و پیاده سازی دیالوگ ها سریع تر پیش میره. بازیکن راحت تر هست و محدودیت ها از بین میره چون اگه میخواستن صامت نباشه بیشتر از ۵۰ هزارتا دیالوگ نمیشد ضبط کرد مخصوصا که زن و مرد تو بازی هست. مشخص هست که دست بازیکن در صحبت کردن باز هست و اگه این صحبت ها تاثیر گذار در داستان بازی باشه واقعا جذاب میشه
به نظرم اگه بتسدا فیزیک صحبت کردن و لب و دهن کاراکترهارو با کیفیت کنه خیلی لذت میبرم تا اینکه بخواد شخصیت اصلی رو با صدا کنه
فیزیک کاراکتر ها تو بازی های سونی خیلی عالی کار میشه نمیدونم چرا بتسدا اینقدر ضعیف عمل میکنه
کره زمین داره …
اگه داشته باشه که خیلی خوبه ، یک راست میام ایران ..
نداره قبلا گفتن که تو کهکشانی جریان داره که ۵۰ ملیون سال نوری با کهکشان ما فاصله داره
اتفاقآ تو تریلر کهکاشنی که زمین توش هست رو نشون دادن
و اینکه تو همون تریلر ۲ تا نکته از زمین هم هست
1- یه تیک از سفینه که روش نوشته United States
2- یه پوستر و یا پرچم که روش نوشته ناسا
داستان بازی ۵۰ سال بعد از fallout4 هستش تو ایران فکر کنم چن تا درخت چن تا لاشه پراید و یه جنتی سالم مونده باشن
منظومه شمسی کلا هست.
یعنی اگه داشته باشه ایران چه شکلی در اون سال 🧐🧐
مطمئن باش تا اون سالی که بازی در جریانه داخلش
ایران پودر شده
یحتمل چند تا درخت و موجود رادیواکتیو داخلش بیشتر نیست
ترجیح میدم از دور با موشک بزنمش :)))) اگه چیزی ازش مونده باشه 🥲
فکرنکنم چیز خاصی از ایران مونده باشه واسه دیدن ، توی اون دوره عطارد جذابیت بیشتری نسبت به ایران داره
امیدوارم یکی از بهترین بازی های نقش افرینی باشه و پیشرو باشه تو سبکش. تو بازی های دیگه که نقش افرینی نیستن به صورت استاندارد چند خط دیالوگ نویسی داره؟
چرا اینهمه دیس؟
فقط برای اطلاع از عظمت این شاهکار باید بگم که فالوت ۴ حدود ۱۳ هزار خط دیالوگ و اسکایریم حدود ۶۰ هزار خط دیالوگ داشت.
🤐
بابا اسکایریم خیلی بزرگه بازیش ینی این بازی ۳ برابر اسکایریمه اوووف حجمش ۳۰۰ گیگه با این اوصاف
فالوت ۴ حدود ۱۱۰ هزار خط بود که ۱۳ هزارتاش مال کرکتر اصلی بود. بازم خیییلیه ۲۰۰ هزارتا
مگه نگفته بودن ۱۵۰۰۰۰ تا بیشتر نیست؟
یهو ۵۰۰۰۰ اومد روش😁
۱۵۰۰۰ تا وُیس لاین بود یعنی از این ۲۰۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ تاش مال شخصیت اصلیه که حرف نمیزنه
دهن گیم ساب برای فارسی کردن این بازی سرویس میشه 😂😂😂 اسکایریم با ۶۰ هزار خط دیالوگ رو توی ۵ ماه تموم کردن اینو دیگه راحت باید یک و نیم سال رو فارسی سازش کار کنن… بله اینقدر این بازی بزرگه
امیدارم غارهای مختلف و مناطق زیر زمینی مختلف رو در سیاره ها ببینیم واقعا برای این یک مورد هایپم
دلیل صامت بودن:اگه صامت نبود ۲۰ هزار دیالوگ بیشتر نداشت
بدون کرکتر اصلی بیشتر از سه برابر اسکایریم و ۲.۵ برابر ویچر ۳ دیالوگ داره. پشمام، بعد یه عده میگن محتوا نداره. تاد گفت بزرگ ترین بازی شون از لحاظ طراحی دستی محتوا و محیط ها (Handcrafted) هستش
نیووگاس هم که یکی از بهترین RPG های تاریخ از نظر دیالوگه حدود ۶۵ هزار خط دیالوگ داره
تقسیم بندی شدن بازی به سیاره ها باعث میشه برعکس فالوت و اسکایریم که خیلی از مناطق بیشمار بازی دیده نمیشدن، نقش آفرینی خورها بتونن راحت تر به کل بازی سر بزنن. 👍
ولی نمایش بازی نتونست اندازه ی اسکایریم و فالوت منو جذب کنه. آدم از اسکایریم و فالوت با وجود دنیای بینهایتشون هیچوقت خسته نمیشد و احساس تکراری بودن نمیکرد ولی این بازی حس میکنم نسبت به اونها محیط ها و دشمنا و گیم پلیش تکراری تر باشه. (البته تکراری که تو آثار غنی بتسدا بی معناست ولی خب در مقایسه با اسکایریم و فالوت اینجوری بنظر میاد)
بی معنی ترین چیز هم از نظر من گیر دادن به گرافیک بازی هست که بخوایم در بالاترین سطح باشه! یا اینکه با وجود این همه دیالوگ که تو بازی هست به صامت بودن کاراکتر اصلی انقدر گیر بدیم…
راستی گان پلی بازی هم در مقایسه با فالوت که خیلی از عناوین شوتر خشک تر بود، بهبود پیدا کرده و این تجربه ی کلی بازی رو لذت بخش میکنه.
بازی از نظر من ندید موفقه ولی تا چه حدش رو باید منتظر موند و دید…
هیترا انتظار داشتن برا ۲۰۰ هزار دیلاوگ ۲۰۰ هزارتا ضربدر چند جواب مختلف ضربدر دو صدای زن و مرد ضرب در تعداد زبانهای که بازی ساپورت میکنه برا شخصیت اصلی صدا گذاری بزارن 😂 بعد یه بازی ۵۰۰ گیگی بدن بیان این بار حجمشو هیت کنن.
رد دد ۲ حدود ۵۰۰ هزار خط دیالوگ داره 😏
منتغیه 🗿
دویست هزار خط دیالوگ و هزاران سیاره داره پس شاهکاره
تیکه قشنگی بود😂👌
والا این فن بوی ها بودن به خاطر صامت بودن شخصیت گفتن زبالس ( اونی که واقعا عقل داره و فنبوی نباشه همیشه طرف حقه و درست حرف میزنه ، اونی هم که فنبویه هر چقدر واسش دلیل بیاری بازم حرف خودشو میزنه)
خیلیا موندم چرا علکی میان گیر میدن فلان چیرش چرا اینطوره فلان چیزش چرا اونطوره
قطعا اونا بازیکن نیستن
بازی هنوز ۱ سال دیگه زمان میبره ک بیاد
توی این ۱ سال قشنگ میتونن چند برابر کنن گرافیک رو
و یه چیز دیگه
استودیو ۳۴۳ ۳۰۰ تا کارکن بودن
استودیو بتسدا ۳۰۰۰ تا😁 پس مطمعن باشید بازی عالی به دستمون میدن
۲۰۰ هزار خط دیالوگ و ۳۰ الی ۴۰ ساعت استوری مد ؟؟؟
فک کنم ۳ ساعت استوری مد مفید داره و باقیش شخصیت بازی در حال حرف زدن با خودش . بی سیم یا رباتِ که همش هنگام سفر از یه سیاره به سیاره دیگس
(فک کنم ۳ ساعت استوری مد مفید داره) باو تو فکر که میکنی ما پشمامون میریزه
خدا بود پسر 😂😂😂😂
۲۰۰ هزار مال کل بازیه انیشتین
اره تازه بازی خسته کننده میشه چون تو فضاس😂😂😂
برای درک بهتر این عظمت بهتره بدونید اسکایریم ۶۰هزار دیالوگ لاین داره با حدود ۳۴۰هزار کلمه، یا ویچر ۷۰هزار لاین داره با ۴۵۰هزار کلمه! اگر هر لاین رو بیش از ۵کلمه حساب کنیم استارفیلد باید چیزی بیش از یک میلیون کلمه باشه!
نه به درد نمیخوره شخصیت اصلی صامته🤡
شاید بازی خوبی باشه ولی کی حال داره همه سیاره هارو بگرده . شاید ۱۰ سال طول بکشه . بازی که زیاد طولانی باشه کم کم تکراری میشه
بسیاری از بازیکنان در Starfield علاقه خواهند داشت تا در یک سیاره عجیب فرود آیند، آنجا را بررسی نمایند، یک پایگاه در آنجا بسازند و در آن سیاره زندگی کنند. ما این موارد را در بازی پیاده کردیم و آن را دوست داریم.
مام اینو دوست داریم بزرگوار.هرچند خودت رو بیشتر دوست میداریم…
من میرم دور افتاده ترین سامانه رو پیدا میکنم و تو دور ترین سیاره ی یخی برای خودم سکنا میگزینم!… چیزی که تو تریلر بود آلفا سنتوری همین بغل گوش خودمون هست،پس صدرصد منظومه شمسی هم هست،چون فاصله ما با آلفا سنتوری ۴/۳ سال نوری هست.
الان یه سونی فن میاد برامون تحلیلش میکنه که چرا ۲۰۰ هزار
خط دیالوگ خوب نیست:))
کنتور نمیندازه که تو اصلا بگو ۳۰۰۰۰۰
رددد اکشن ادونچر و غیر rpg با پانصدهزار دیالوگ: بیا پایین
غیر RPG , نکته همین جاست، غیر RPG !. نقش من و شما از اون دیالوگ ها چی هست؟؟ بودنش چقدر در روند بازی تأثیر گذار بوده؟ باعث چه تفاوت تجربهای بین من و شما شده؟ آیا یکی از اون دیالوگ ها به انتخاب شما بیان شده؟. جواب رو برای خودت نگه دار.
نمیدونستم انقدر فشاری ات میکنه😂😂 خدا رو شکر امثال راکستار ها و گوریلا گیمزها و … هستن که ماله کشان فسیل هایی عصر تحجری مثل rpg های بتزدا و تاد هاوارد و … رو به خاطر کمیت سنگ روی یخ کنن.راکستار بدون ساخت rpg این میزان دیالوگ رو داره rpg بسازه میشه ده میلیون خط.یعنی بیست برابر اورریتی مثل بازیهای تاد هاوارد:))) گوریلا هم rpg ساخته ۳ نسل اختلاف فنی و پالیش بودن گیمپلی و دوربین و …(نه فقط گرافیکی) داره با بازی ای که ۲۰ سال روش کار میکردن و فقط مال نسل ۹ با بودجه بی نهایت مایکروسافت.
تفاوت سونی و مایکروسافت همین جاست
اولش بحث open world های راک استار کلا جداست پس بحثو نکش وسط
راستی انقدر هورایزن و بازیهای یوبیسافتی پلی دادید که فکر کردید اینا rpg اند 😂 از اینطرف از هورایزن و گوریلا نگو که تو reddit هزاران نفر دارند اشاره میکنند که یکی از boring ترین و خسته کننده ترین بازیهای تاریخه
شما انقدر فچ کوئست های هورایزن رو بازی کردید که اگه بیایید سراغ کوئست لاین عنوان شاهکار oblivion قطعا اوردوز میکنید
در نظر نمیگیری که چقدر نوشتن دیالوگ برای یه بازی آرپیجی سخت تر از یه باز اکشن ادونچره
تو یه آرپیجی تو باید از همون ثانیه ی یک بازی دیالوگ هارو جوری بنویسی که تهش صد شاخه بشه ، این محدودیت تو بازیای اکشن ادونچر نیست ، و اینکه نصف بیشتر دیالوگ های رددد دو مال دیالوگ های کف خیابون و سلام احوال پرسیهXD
تفاوت سونی و مایکروسافت اینه که ارزش مایکروسافت بالای ۲/۵ تریلیون دلار و ارزش شرکت سونی ۱۴۰ میلیارد دلار سونی شرکتی هست که سال هاست در حال در جا زدن سامسونگ و باقی شرکت ها همشون جلو زدن از سونی بخش موبایل و لب تاپش که زمانی عالی بود الان نابود شده احتمالا زیاد بخش های دیگه س هم نابود شده چون شرکتی نیست تکنولوژی داشته باشه اساسا هنری نداره هرچی هم داشته باشه رقبای سرسختی. داره پس نداشتن انحصار در هیچ ضمینه ای باعث شده ارزش سونی هرگز افزایش پیدا نکنه
احتمالا یا منبع خبر ساقی حلال خوری داشته یا سیستم دیالوگ بازی اینطوریه که : سلام خوبی؟ خانواده خوبن؟ تشریف بیار سیارمون در خدمت باشیم زشته سیاره غریب اومدی سر به ما نزنی…
چرا همه کامنت هایی که درمورد استارفیلد گفته شده بالا ۱۳ تا دیسلایک داره؟؟؟ معلومه بدجوری فشاری شدن و چشم دیدن موفقیت حریف رو ندارن. ادامه بدید مطمعنم موفق میشید
وقتی شخصیت اصلی بازی لال باشه هر کاری کنین بازم بازی کردنش وقت تلف کردنه.
گان پلی بازی هم که همون کپی پیست فال اوت ۴ هستش و یک افتضاح تاریخیه!!
گرافیک هم که فقط یخورده از هیلو نفتی بهتره.
به درد همون گیم پس میخوره😕👌
فشاری که شما سونی فن بوی ها از هیلو خوردید در تاریخ ثبت خواهد شد – که کمپانی مورد علاقه شون ده ساله یه شوتر درست حسابی نساخته و عرضه ساخت RPG های عظیم مثه استارفیلد رو هم نداره ، مجبور میشن بازی های موفق رقیب رو هیت کنن – به به از این همه سوزشی که عمو فیل این نسل در شما ایجاد کرد – درود بر شرفش
همونطور که کمپانی مورد علاقه شما عرضه ساخت یه سولز لایک خوب یه بازی ابرقهرمانی خوب و همینطور یه اکشن ادونچر خوب رو نداره. به به از سوزشی که سونی یک نسل کامل به شما وارد کرد. موندم سبک شوتر وجود نداشت دقیقا میخواستید راجع به چی صحبت کنید…
من اصن شوتر پلی نمیدم که بخوام از نبود شوتر فشار بخورم.😕
سبک وحشت و بقا و اکشن و ماجراجویی( حالا این وسط اگه یخورده المانهای نقش آفرینی داشته باشن هم جالب میشه)
چرا باید یه بازی آبکی مثه هیلو فشاری کنه منو؟!!
خداو وکیلی فازت چیه؟!!😑
همون بهتر که پلی، سمت این جور چرت و پرتا نمیره👌
به نظرم یخورده کنترل کن خودتو.
“فشاری که شما سونی فن بوی ها از هیلو خوردید، در تاریخ ثبت خواهد شد” بیا برو کنار بزار باد بیاد😂
بازی الکی هیلو هزاران برابر از فیلم های سینمایی سونی مثل گاد و لست بهتره
خوب این یعنی دوستانه که زبانشون خوب نیست خودشون رو برای یه اپیلاسیون درست و حسابی آماده کنن
حقیقتا من که تو گیمای rpg همه دیالوگ ها رو اسکیپ میکنم حوصله نیم ساعت نگاه کردن قیافه طرف که به صفحه تلویزیون خیره شده با انیمیشن های لب و چهره داغون رو ندارم😹😹😹
جدا ؟؟ جدی داری میگی ؟؟؟ میدونی چقدر اهمیت داره ؟ به قدری اهمیت داره این این کارت که اصلا دیده نمیشه
😮
صددرصد با بازی بزرگی روبهرو هستیم
ولی این تاد هاورد هم سابقهی هایپ کردن و بزرگنمایی داره متاسفانه.
حالا صامت بودن یا نبودن شخصیت به چه دردی میخوره یه عده روش مانور میدن که ای وای چرا اینحوری شد اتفاقا نوشتاری ببهتره خودت میتونی بخونی به یا بحث رد کردن اتمسفر سیارات و وارد شدن به صورت کات سین… اینا چیه که سرش بحث میکنید… به نظرم اصل محتوا هست واقعا من براس مولتیش هایپم فکر کن بری تو شهرا سفینه پلیرا رو بدز دی عجب حالی میده بری بازار سیاه بفروشیش.
من که میگم از گذشته درس گرفتن ویه بازی خفن درست کردن
سایبرپانکی دیگر در راه است!!!!!
شخصا به این اعتقاد دارم که سنگ بزرگ نشونه ی نزدنه
حالا ببینیم چی میشه
درسته که تاد هاوارد گفته نمیشه به سیاره های دیگه با سفینه رفت؟؟؟😐😑خیلی بد میشه که اینطوری
نه بر عکس گفتی میگه میشه رفت
بازیش خیلی جای کار داره الکی یه این عددا دلمون خوش نکنیم
بسوز
تفکر یه ایکس فن در مورد کامنتا: هر کی داره بازیای پورد علاقمونو هیت میکنه و دربارش نظر میده، داره میسوزه و فشار میخوره.
ولی ماشالله شما بیشتر فشار میخورین از این کامنتا😂👌
تفکرات ی سونی فن در مورد کامنتا هم اینجوری هست🙂
از تریلر ۲۰ فریم بسوزم؟
مایکرو که به تریلر های دروغین معروفه این بازیش تریلرش ۲۰ فریم اجرا شد
تو واقعیت بازیش ۱۰ فریم هم لابد اجرا نمیشه اینا بزور فریمشو آوردن بالا رسیده به ۲۰
بعد من همین الان دارم هورایزون فوربیدن وسط ۶۰ فریم میزنم از تریلر یه بازی کارتونی بسوزم؟😂
dead game
صبر کنگیم بیاد بعد اینو بگو|:
پس فردا : استارفیلد گوتی ۲۰۲۳ ( نمیگم که میشه این فقط جواب بود )
ایشون : dead game
بی شک خیلی از کامنتها از سر لج با مایکروسافت تایپ میشه و اگر بتسدا کاملا مستقل بود الان همون نفرات بیکار از عظمت بازی تنبان پاره کرده بودن …
بتسدا میگه این عظیم ترین چیزی هست که تا حالا تولید کردن منتها دوستداران ایستگاه نظر دیگری دارند … نهایت بازیتون چند هزار تا خط دیالوگ داشته ، چی می دونید rpg چی هست اصلا
حداقل بزارید بازی منتشر بشه و بعد هیت کنین چون می ترسم جماعت بزرگی از شما رو بعد انتشار بازی در سوراخ موش پیدا کنم و مدتی با ای دی های دیگتون ترول کنید …
خیلی جالبه که اکثرشون نمی دونستن بیشتر بزرگترین rpg های حال حاضر صاکت هستند … اینجا یاد گرفتن خخخ
دوستان خواهشا آنقدر به خودتون حرص ندید ، الان بازی رو بکوبین نه فروشش میاد پایین نه اگه بازی رو حمایت کنید متاش میاد بالا
باید تا موقع انتشار بازی صبر کنیم ببینیم چی میشه
تاریخ انقضای این باور ها که هرچی تعداد دیالوگ و این حرفا بیشتر باشه بازی بهتر میشه تموم شده جناب
امیدوارم بقیه قسمت های بازیتون هم همینقدر جای مانور داشته باشه
شما یک اتاق پر از آبدوغ خیار رو ترجیح میدی یا یک بشقاب کوبیده؟
یه مشت دیالوگ آبدوغ خیاری میکنن تو پاچه ملت اونا هم خوشحال که ۲۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ دیالوگ داره
شما احتمالا که نه ، بی شک از زبان انگلیسی چیزی نمی دونی پس فرقی نداره برات دیالوگ های شاهکار بتسدا رو بشنوی یا بق بقوی کفتر … حتی مثالت هم مثل کامنتت ، آبدو خیاری بود …
تاد هاوارد پیشبنه و خدای این سبکه ، گستاخی تا حدی که بخاطر کوبیدنه کنسول رقیب از هر ابزاری به نا حق بهره می برید و تخریب می کنید … تو که سواد خوندن نداری مشخصه که حجم دیالوگ رو با آبدو خیار مقایسه می کنی
من چیکار کنسول رقیب دارم؟ من دارم درمورد این بازی حرف میزنم. اگر انگلیسی بلد نبودم که دنبال داستان غنی نبودم بلکه دنبال ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تا سیاره پوچ میگشتم
شمایی که حجم دیالوگو به این معنی میگیری که بازی شاهکار خالصه خودت قابلیت مقایسه شدن با آبدوغ خیار رو داری
یک دنیای موازی رو تصور کنید ؛ زمانی که مایکروسافت بتزدا رو نخریده بود و یه کمپانی دیگه تونسته بود به آرزوش برسه و استارفیلد رو انحصاری کنه.
اون موقع نظرات هیتر های کنونی بازی ۱۸۰ درجه تفاوت داشت😂
همون استودیویی که ۲۰۰ هزار خط دیالوگ ساخته
می تونه ۱۰۰۰ تا سیاره هم بسازه