آیا Ragnarok میتواند خاطرات God of War 3 را تکرار کند؟
God of War Ragnarok به عنوان آخرین بازی از اساطیر نورس، میتواند میزبان اتفاقاتی باشد که پیشتر مشابه آنها را در بازی God of War 3 دیده بودیم.
بازی God of War Ragnarok از آن دسته عناوینی است که حتی بدون در نظر گرفتن ماهیت آن، همچنان به شدت مورد انتظار تلقی میشود. بالاخره با یک بازی جدید از مجموعهی God of War طرف هستیم و طبیعی است که قشر عظیمی از گیمرها برای این اتفاق هیجانزده باشند. علاوه بر این، دنبالهای برای بازی تحسین شدهی God of War 2018 بودن نیز یکی دیگر از دلایلی است که بسیاری از هماکنون Ragnarok را به عنوان یکی از کاندیدهای بهترین بازی سال میپندارند. به هر حال ما خودمان را آماده کردهایم و منتظریم که Ragnarok فرا برسد و به حماسهی نورس در این مجموعه پایان دهد.
با توجه به موفقیت شگرف نسخهی ۲۰۱۸ این مجموعه، کسی از معرفی بازی God of War Ragnarok غافلگیر نشد و همگان بر این باور بودند که سرانجام دو نسخهی جدید برای سافتریبوت God of War عرضه خواهد شد تا شاهد یک سهگانهی دیگر برای آن باشیم. اما در عوض، تبدیل شدن این سهگانهی فرضی به یک دو گانه بود که بیش از سایر موارد ما را غافلگیر کرد. مجموعهی God of War داستان شش بازی ابتدایی خود را در یونان روایت میکند (هفت بازی، اگر عنوان موبایلی God of War: Betrayal را حساب کنید) و حالا اساطیر نورس تنها میزبان دو اثر خواهد بود که خود بیش از آنچه فکر میکنید Ragnarok را تحت تاثیر قرار میدهد.
ما هم مثل بسیاری از افراد از زمان معرفی بازی God of War Ragnarok تاکنون سوالات بیشماری دربارهی آن داشتهایم. با توجه به این واقعیت که کریتوس (و احتمالاً آتریوس) اسکاندیناوی را در پایان Ragnarok ترک میکند، سوالات جالب زیادی برای مطرح شدن وجود دارد. برای شروع، مدت زمان بازی چقدر خواهد بود؟ سناریوهای زیادی برای پایان، سؤالات زیادی برای پاسخ و تعداد زیادی از والکریها و غولهای یوتنهایمی برای سلاخی کردن وجود خواهد داشت و بسیاری از رویدادهای کلیدی اساطیر نورس نیز باید به تصویر کشیده شوند. در واقع، خلاصه کردن تمامی موارد ذکر شده در یک بازی قطعاً برای استودیوی سانتا مونیکا (Santa Monica Studio) آسان نخواهد بود.
خوشبختانه، این استودیو مجبور نیست از استودیوی دیگری الهام بگیرد. در واقع، مجموعهی God of War در گذشته در شرایط مشابهی قرار داشت و با God of War 3 که در سال ۲۰۱۰ عرضه شد، نشان داد که به خوبی راه و رسم پایان دادن به یک حماسه را میداند. آخرین بازی اساطیر یونان از این مجموعه یک نمونهی عالی برای الگوبرداری است و Ragnarok خوشبخت خواهد بود که سازندگانش این تجربه را دارند. اگرچه بحث ما تنها در مورد مکانیکها یا طراحی گیمپلی و یا حتی محتوای داستانی نیست. ما در این مقاله به دو موضوع میپردازیم؛ عظمت مقیاس و مدت زمان بازی.
از لحظۀ شروع این مجموعه در سال ۲۰۰۵ تا به امروز، God of War مجموعهای قلمداد میشود که همواره به افزایش پله به پلهی محتوای خود افتخار کرده است. بازی اصلی این مجموعه در پلی استیشن ۲ از نظر طول مدت تجربهی بازی به هیچ وجه اثر کوتاهی نبود، اما وقتی به این موضوع نگاه میکنید که چگونه در God of War 2 و به خصوص در God of War 3 این مدت بیشتر و بیشتر شد، به این نتیجه خواهید رسید که بازی اول به نسبت کوتاه بوده است.
این فرآیند با توجه به محتوای داستانی بازی تغییر پیدا میکرد و برای نقطهای که در آن به پایان میرسید، کاملاً منطقی بود. بازی God of War 3 با ارتش تایتانها شروع میشود، با جنگیدن حماسی کریتوس ادامه مییابد و با نابودی کامل و مطلق دنیای یونانی که در بیماریها، سیلها و ارواح غرق شده است، به پایان میرسد.
بدیهی است که با شروع God of War Ragnarok، کریتوس از دیدگاه شخصیتی در جایگاه بسیار متفاوتی با جایی که در God of War 3 بود قرار میگیرد. او پیشتر تنها به انتقام فکر میکرد، اما اکنون تمایلی به درگیر شدن در مسائل اینچنینی ندارد؛ او فقط میخواهد از پسرش محافظت کند و آرامش را به زندگیاش برگرداند، البته این اتفاق قطعاً رخ نخواهد داد. ناگفته نماند که وی حتی زمانی که مجبور به درگیر شدن در مسائل دیگر میشود، تمام تلاش خود را میکند تا خشم خود را مهار کند و کورکورانه هر چیزی و هر کسی که سر راهش قرار میگیرد را نابود نکند. خوب یا بد، او سعی میکند تا به آتریوس بیاموزد که باید بهتر از او باشد.
این بدان معناست که به احتمال زیاد در Ragnarok شاهد آن کریتوسی نخواهیم بود که در God of War 3 دیدیم، اما ممکن است شرایط تغییر کرده و او خود را در درگیریهایی ببیند که قصد شرکت در آنها را نداشته است. وقتی افرادی مانند اودین، ثور و پیروان آنها برای از بین بردن کریتوس پیشقدم میشوند، کریتوس نیز باید بجنگد و سعی کند که آنها را شکست دهد. زمانی که او در حال مبارزه با موجودات ماورایی با قدرتهای غیرقابل تصور است، God of War Ragnarok باید صحنههایی را به تصویر بکشد که پیشتر مشابه آنها را در God of War 3 دیده بودیم.
اگرچه، زمانی که کریتوس و آتریوس به ناچار در حال مبارزه با سیلی عظیم از دشمنان ماورایی هستند، سرعت گیمپلی بازی نیز باید افزایش یابد و سانتا مونیکا باید چارهای برای این بخش در نظر بگیرد. فرض ما (و امید ما) این است که God of War Ragnarok پر از لحظات نفسگیر و باسفایتهایی خواهد بود که این مجموعه همیشه به آنها شهرت داشته است، زیرا کریتوس و آتریوس از یک مبارزه به مبارزهای دیگر هدایت خواهند شد و سراسر ماجراجویی آنها در این بازی پر از چالش خواهد بود.
همچنین، دیگر فرض ما این است که این دو تمامی مانعها را یکی از پس از دیگری از بین میبرند تا در پایان راه خود، با اودین مواجه شوند. God of War 3 از این نظر تفاوت چندانی با این فرضیه نداشت و در بعضی مواقع، تقریباً شبیه یک بازی باس راش به نظر میرسید، جایی که کریتوس دائماً در حال سلاخی کردن خدایان و باسهای مختلف دیده میشد و در این هنگام بهرهگیری از سرعت بیشتر در گیمپلی حیاتی به نظر میرسد.
در نهایت، متعادل کردن همهی محتویات داستانی و روایی بازی با نبردهای بیامان و باسفایتها میتواند در God of War Ragnarok پیچیده باشد. علاوه بر این، اگر بازی تصمیم بگیرد که مسئولیت زمینهسازی برای ساخت نسخههای بعدی این مجموعه را گردن بگیرد، این مسیر بیش از پیش برای استودیوی سانتا مونیکا سختتر خواهد شد.
منبع: Gamingbolt
بازی God of War Ragnarok در تاریخ ۱۸ آبان (۹ نوامبر) سال جاری برای پلی استیشن ۴ و ۵ عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
فوق العاده بود God of war 3 .
ممنون
خاطرات شمال رو اگه نتونه چی؟؟؟
محاله یادم بره
دوس دارم کریتوس یه سر به یونان بزنه و اسلحه های قدیمی خودشو مثل شمشیر المپ رو پس بگیره یا حتی تیغه های هیدیس خیلی جالب میشه
تو نسخه جدید هم تنها سلاحی که دوس دارم از نورث به یادگار بگیره فقط میولنیر و شمشیر هایمدال هست
باید شاهد باس فایت های خیلی زیادی باشیم و حداقل با ۲ اژدها مبارزه کنیم (یکی اصلی و یکی ماموریت فرعی )
گیم پلی و مبارزات بازی یه هک اند اسلش کامل باشه یه چیز شبیه گاد ۳
من دوست دارم اینا باشن
Mjolnir. پتک ثور
Jarnbjorn. تبر ثور
Levithan Axe. تبر خود کریتوس
Blade of chaos. شمشیر های معروف کریتوس
و اگه به یونان برگرده و شمشیر المپو برداره که خیلی خفن میشه
فک کن با بهترین شمشیر که اساطیر یونان ساختن بیای اساطیر نورسو تو سرما سلاخی کنی
کاش سه گانه اولو مثل نسخه جدید دوربینشو ببرن پشت کریتوس و یه بار دیگه بازسازی کنن چه چیز خفنی بشه. فکر کن با مدیوسا بخوای بجنگی و سنگت کنه
رتبه اول اهمیت، بستگی به نحوه ی داستان پردازیه این قسمت داره ، از اونجایی که این قسمت قراره جمع بندی کل منطقه نورث باشه و ظرفیت وحشتناک بالایی داره تو داستان ، میتونه حتی به بهترین قسمت سری گادآف وار هم تبدیل بشه ، اما اگر نتونن اون پتاسیل رو به نحو احسنت استفاده بکنن ، قطعا نمیتونه به سری سوم برسه ..
در درجه دوم اهمیت (به نظر من) گیم پلی و کومبوهاقرار دارن ، اگر بتونن گیم پلی رو سریع تر بکنن و کمبوهای بیشتری رو وارد بازی کنن ، لذت پلی دادن این قسمت میتونه بسیار بالا بره …
درجه سوم به نظر من زاویه دوربینه ، اگر زاویه دوربین کمی دورتر از شخصیت کریتوس باشه و فضای بیشتری رو پوشش بده ،لذت کنترل کریتوس خیلی بیشتر میشه …
درجه چهارم اهمیت هم به نظر من تنوع اسلحه هاست …. هرچی بیشتر بهتر و متناسب با کثرت اسلحه ،کثرت انمی ….
تموم شد؟ ممنون که نظرتو برامون نوشتی دادا
مرسی که خوندی 🙂
خسته نباشید
بله قطعا باس فایت های زیادی من جمله تور رو خواهیم داشت
ولی جیزی که گاد ۳ رو خاص می کنه این بود که زئوس پدر کریتوس بود و برای همین لحظه دیدار کریتوس با پدرش بسیار فک برانداز بود
ضمن اینکه انگیزه شخصی کریتوس و نفرتش از تمام خدایان یونان که ناشی از این بود که کریتوس مقصر مرگ خانواده اش و برادر و مادرش رو خدایان می دونه بسیار بر جذابی داستان اضافه می کرد
ولی من نمی دونم بدون اون انگیزه شخصی و تنها هدفی که محافظت از اترئوس هست می تونه قشنگی اون انگیزه انتقام گاد ۳ رو تکرار کنه
یکی از ارزوهام اینه gow بعدی تو مصر باشه
اووووووف
البته اگه کریتوس نمیره☹
کریتوس قبلا تو مصر بوده طبق کمیکای فالن گاد
اگه گاد آف وار بعدی بخواد تو مصر دنبال باشه باید ی اسپین آف و ی داستان فلش بک داشته باشه مث زنجیر های اولمپ و معراج و شبح اسپارتان
اینجوری هم آترئوس حذف میشه هم تبر لوایاتن چون داستانش قبل از اومدن کریتوس به نورس و دیدارش با فی
گاد اف وار
کریتوس
خدای جنگ
هر موقع این اسم رو میشنوم
نه، نمیتونم احساسی که بهم دست میده رو توصیف کنم
شاهکار
فقط همین یک کلمه
با خدای جنگ متوجه شدم گیم یعنی این
اره خودشه به این میگن گیم
همیشه در قلب من هستی کریتوس همیشه
اگر گاد اف وار نبود شاید هیچوقت علاقمند به گیم نمیشدم
و با شاهکار دیگری
بنام
Bloodborne
آشنا نمیشدم
این دو تا گیم نابترین،بهترین،لحظه ها رو برای من ساختن
به معنای واقعی کلمه
شاهکار
❤❤❤
گاد فا وار ۳ یه شاهکار بود امیدوارم رگناروک هم به اندازه گاد ۳ خوب باشه
باید داستانش خیلی طولانی باشه تا بشه همه چیز رو جا داد ۳۰ تا ۴۰ ساعت به نظر مناسب میاد، بازی قبلی توی روایت یکم مشکل داشت و بزرگترین مشکل کمبود شخصیت های فرعی و npc ها و دنیای خالی بود، ragnarok باید همه plot hole ها رو پر کنه و یه داستان منطقی و هیجان انگیز و احساسی توی یک دنیای زنده و بزرگ و متنوع ارائه بده اگر این کار رو کنه نه تنها بهترین بازی سال بلکه شاید بهترین بازی تاریخ بتونه بشه. برای بازی سال که هیچ رقیبی وجود نداره
به نظرم توی بازی سلاح جدید هست ولی برای سوپرایز شدن طرفدار ها نشونش نمیدن
ممکنه شمشیر هایمدال یا حتی پتک ثور میولنیر باشه !
ولی چیزی از وجودش مطمئنم اینه که تو این نسخه باس فایت های زیادی خواهیم داشت با توجه به کمبود باس فایت تو نسخه ۲۰۱۸
فرنچایز GOW همیشه معروف بوده به براورده کردن انتظارات مخاطبا و حتی چیزی فراتر از انتظارات آن ها
اگر چیزی مشابه به GOW 3 ندیدیم به احتمال زیاد چیزی فرا تر و به شدت سوپرایز کننده تر رو خواهیم دید