بهترین سریال‌ها شبیه Obi-Wan Kenobi - گیمفا
بهترین سریال‌ها شبیه Obi-Wan Kenobi - گیمفا
بهترین سریال‌ها شبیه Obi-Wan Kenobi - گیمفا
بهترین سریال‌ها شبیه Obi-Wan Kenobi - گیمفا
بهترین سریال‌ها شبیه Obi-Wan Kenobi - گیمفا
بهترین سریال‌ها شبیه Obi-Wan Kenobi - گیمفا

بهترین سریال‌ها شبیه Obi-Wan Kenobi

علی محمدپناه
۱۲:۰۰ ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
سریال اوبی وان کنوبی obi wan kenobi

پخش سریال Obi-Wan Kenobi به تازگی روی سرویس آنلاین دیزنی پلاس شروع شده و طرفداران این سریال می‌توانند سریال‌های مشابه آن را نیز تماشا کنند.

سریال اوبی وان کنوبی (Obi-Wan Kenobi) اثری بسیار مورد انتظار از کمپانی لوکاس‌فیلم است که به تازگی روی سرویس آنلاین دیزنی پلاس پخش شده است. این سریال در همین ابتدا، پربازدیدترین افتتاحیه در بین سریال‌های اوریجینال سرویس دیزنی پلاس در سراسر جهان را بدست آورد.

اتفاقات سریال حدود ده سال پس از «دستور ۶۶» توسط سیث‌ها را روایت و داستان جدای مستر اوبی وان کنوبی را دنبال می‌کند که در سیاره تاتوئین به طور مخفیانه زندگی خود را سپری می‌کند. کنوبی زندگی گوشه‌گیرانه‌ای را در پیش گرفته و در همین حین نیز سعی در حفاظت از لوک اسکای‌واکر از دور دارد. در همین حین نیز لیا ربوده می‌شود و کنوبی باید با ترس‌هایش روبه‌رو شود و برای نجات شاهدخت سیاره تاتوئین را ترک کند.

دو قسمت ابتدایی سریال «اوبی وان کنوبی» در تاریخ ۲۷ ماه مه پخش شدند و از زمان نیز طرفداران جنگ ستارگان مدام در حال صحبت در مورد آن هستند. این سریال تنها شش قسمت دارد و چهار قسمت بعدی آن به صورت هفتگی پخش می‌شوند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی سریال‌های مشابه سریال «اوبی وان کنوبی» بپردازیم.

سریال زندگی دیان (Raising Dion)

سریال زندگی دیان raising dion

متاسفانه سریال «زندگی دیان» به هنگام پخش خود در سرویس آنلاین نتفلیکس آن چنان مورد توجه طرفداران قرار نگرفت و همین نیز منجر به کنسل شدن زود هنگام آن شد. با این وجود، این سریال ارزش تماشا کردن را دارد. این سریال ابرقهرمانی و درام بر محوریت نیکول وارن و پسر جوانش به نام دیان است که توانایی‌های ابرقهرمانی دارد. نیکول که همچنان در غم مرگ همسرش است، حالا وظیفه یافته تا از دیان محافظت کند و قدرت‌های او را از سوءاستفاده‌گرها مخفی نگه دارد.

بیشترین شباهت سریال «زندگی دیان» با سریال «اوبی وان کنوبی» در آن است که هر دوی آن‌ها هویت اصلی شخصیت اصلی را مخفی نگه داشته‌اند. همانطور که کنوبی باید هویتش به عنوان یک جدای را مخفی نگه دارد تا کشته نشود، دیان نیز باید برای محافظت از خودش و مادرش، قدرت‌های ابرقهرمانی‌اش را بروز ندهد.

سریال انیمیشنی جنگ ستارگان شورشیان (Star Wars Rebels)

سریال انیمیشنی جنگ ستارگان شورشیان star wars rebels

همانند سریال «اوبی وان کنوبی»، سریال انیمیشنی «جنگ ستارگان شورشیان» نیز تقریبا در همان دورانی رخ می‌دهد که دستور ۶۶ اجرا شده و همانند بسیاری از آثار جنگ ستارگان، این سریال نیز در مورد متوقف کردن شرارت است. هر دو سریال دارای زیرلحنی کمدی هستند و برخی از کاراکترهای سریال انیمیشنی، دیالوگ‌های بسیار جالب و خنده‌داری دارند. سریال انیمیشنی «جنگ ستارگان شورشیان» از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ میلادی پخش می‌شد.

سریال انیمیشنی جنگ ستارگان: مقاومت (Star Wars Resistance)

سریال انیمیشنی جنگ ستارگان مقاومت star wars resistance

سریال انیمیشنی «جنگ سنارگان: مقاومت» یکی دیگر از سریال‌های انیمیشنی جنگ ستارگان ساخته دیو فیلونی (Dave Filoni) است. این سریال انیمیشنی در کانال دیزنی و از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ پخش می‌شد و شامل قسمت‌های طولانی بود. قسمت‌هایی کوتاه از آن نیز در یوتیوب پخش می‌شد.

اتفاقات این سریال انیمیشنی در زمان سه‌گانه پیش‌درآمد جنگ ستارگان جریان دارد و بر محوریت خلبانی از جمهوری جدید به نام کازودا ژیانو است که توسط پو دامرون به خدمت گرفته می‌شود تا به عنوان یک جاسوس در سیاره اقیانوسی کاستیلون فعالیت کند.

با اینکه اتفاقات این سریال انیمیشنی و سریال «اوبی وان کنوبی» در خط‌های زمانی متفاوتی رخ می‌دهند اما همچنان شباهت‌هایی با یکدیگر دارند. یکی از همین شباهت‌ها آن است که هر دو شخصیت کنوبی و کازودا باید هویت خود را مخفی نگه دارند.

سریال انیمیشنی جنگ ستارگان: بد بچ (Star Wars: The Bad Batch)

سریال انیمیشنی جنگ ستارگان بد بچ star wars the bad batch

به دنبال موفقیت چندین سریال انیمیشنی از جنگ ستارگان، سرویس آنلاین دیزنی پلاس نیز به سراغ ساخت سریال انیمیشنی تازه از دنیای جنگ ستارگان رفت. سریال انیمیشنی «جنگ ستارگان: بد بچ» دنباله و نسخه‌فرعی سریال انیمیشنی جنگ ستارگان: جنگ‌های کلون (Star Wars: The Clone Wars) محسوب می‌شود و داستان جوخه‌ای از کلون تروپر به نام کلون فورس ۹۹ را دنبال می‌کند که همگی آن‌ها جهش‌های ژنتیکی داشته‌اند و در پی جنگ‌های کلون به ماموریت‌های مختلف می‌روند.

برخلاف دیگر سریال‌های جنگ ستارگان که بیشتر روی جدای تمرکز دارند، سریال انیمیشنی «جنگ ستارگان: بد بچ» بیشتر تمرکز خود را روی کلون‌ها قرار داده است. احتمالا نزدیک‌ترین شباهت این سریال انیمیشنی با سریال «اوبی وان کنوبی» نیز این باشد که هر دو از دنیای جنگ ستارگان هستند.

سریال انیمیشنی جنگ ستارگان: جنگ‌های کلون (Star Wars: The Clone Wars)

سریال انیمیشنی جنگ ستارگان جنگ‌های کلون star wars the clone wars

جدا از سه‌گانه اصلی جنگ ستارگان، سریال انیمیشنی «جنگ ستارگان: جنگ‌های کلون» احتمالا محبوب‌ترین اثر از دنیای جنگ ستارگان محسوب می‌شود و اتفاقات آن بین رویدادهای فیلم‌های دوم و سوم جریان دارد و بر محوریت نبرد خطرناک بین جمهوری کهکشانی و کنفدراسیون سیستم‌های مستقل ملقب به سیث است. در این سریال انیمیشنی کاراکترهای محبوبی همچون آناکین اسکای‌واکر، اوبی وان کنوبی و دارث ماول نیز حضور دارند و کاراکترهای جدیدی همچون آسوکا تانو معرفی می‌شوند.

جدای از حضور کاراکتر اوبی وان کنوبی در هر دو سریال، آن‎ها شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند. هر دو سریال روی قدرت جدای تمرکز دارند که باید با شرارت مواجه شود. علاوه بر این، این سریال انیمیشنی به نحوی اتفاقات قبل از سریال «اوبی وان کنوبی» را توضیح می‌دهد. سریال انیمیشنی «جنگ ستارگان: جنگ‌های کلون» از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۰ پخش می‌شد.

سریال چیزهای عجیب (Stranger Things)

سریال چیزهای عجیب stranger things

 سریال «چیزهای عجیب» در حال حاضر یکی از بزرگترین و بهترین سریال‌های نتفلیکس محسوب می‌شود. این سریال علمی-تخیلی که توسط برادران دافر (Duffer Brothers) خلق شده بر محوریت گروهی از دوستان در دهه هشتاد میلادی است که متوجه می‌شوند شهر کوچکشان پر از آزمایش‌های دولتی مخفی است. در همین حین نیز دختری مرموز به نام الون از این مرکز دولتی مخفی پا به فرار می‌گذارد.

با اینکه سریال «چیزهای عجیب» هیچ ارتباطی با دنیای جنگ ستارگان ندارد اما بسیاری از موضوعات آ‌ن‌ها شبیه به یکدیگر است. در این سریال و سریال «اوبی وان کنوبی» کاراکترها باید با موقعیت‌های چالش‌برانگیز و خطرناکی سروکار داشته باشند که در آن، جان همه در خطر است. از سوی دیگر، شخصیت الون دارای قدرت‌هایی است که شبیه به قدرت‌های فورس یا نیرو است.

سریال کتاب بوبا فت (The Book Of Boba-Fett)

سریال کتاب بوبا فت the book of boba fett

کمپانی لوکاس‌فیلم به جای ساخت فیلمی اختصاصی از کاراکتر بوبا فت، تصمیم گرفت سریالی از آن بسازد که روی سرویس آنلاین دیزنی پلاس پخش شد. اتفاقات سریال پس از سریال مندلورین (The Mandalorian) جریان دارد و داستان بوبا فت و فنک شند را دنبال می‌کند که به تاتوئین بازمی‌گردند تا منطقه جابا هات را از آن خود کنند.

شخصیت بوبا فت همانند اوبی وان یک قهرمان نیست اما دو کاراکتر شباهت‌هایی با یکدیگر دارند و هر دوی آن‌ها می‌خواهند اطرافیان و آشنایان‌شان در آسایش باشند. از سوی دیگر، هر دو سریال اطلاعات و جزییات بیشتری در مورد این دو کاراکتر دوست‌داشتنی جنگ ستارگان را آشکار کردند.

سریال فالکون و سرباز زمستانی (The Falcon And The Winter Soldier)

سریال فالکون و سرباز زمستانی the falcon and the winter soldier

همانند لوکاس‌فیلم، کمپانی مارول نیز مینی‌سریالی بر اساس کاراکترهای محبوب خود برای پخش از سرویس آنلاین دیزنی پلاس ساخته است. سریال «فالکون و سرباز زمستانی» حدود شش ماه پس از اینکه سم ویلسون جایگزین کاپیتان آمریکا شده بود، رخ می‌دهد و حالا او باید با باکی بارنز همکاری کند تا جلوی گروهی تروریستی را بگیرند.

همانند سریال «اوبی وان کنوبی» این سریال نیز در مورد نجات جهان در برابر شرورها است و این در حالی است که کاراکترهای اصلی چندان به خود باور ندارند و نمی‌دانند که آن‎‌ها تنها کسانی هستند که می‌توانند جلوی اتفاقات را بگیرند.

سریال مندلورین (The Mandalorian)

سریال مندلورین the mandalorian

سریال «مندلورین» اولین سریال از دنیای جنگ ستارگان است که روی سرویس آنلاین دیزنی پلاس پخش شد و به سرعت توانست به موفقیت دست پیدا کند. اتفاقات سریال حدود پنج سال پس از اتفاقات فیلم قسمت ششم – بازگشت جدای (Episode VI – Return of the Jedi) جریان دارد و داستان مندلورینی تنها به نام دین جارین را دنبال می‌کند که برای بازپس‌گیری بچه‌ای به نام گروگو استخدام شده است. دین جارین متوجه می‌شود که گروگو بسیار توانمند و برجسته است و همین سبب می‌شود تا او این ماموریت را به پایان نرساند.

همانند سریال «اوبی وان کنوبی» این سریال نیز فاصله زمانی بین فیلم‌های جنگ ستارگان که برای بینندگان نامشخص باقی مانده را پر می‌کند. هر دو سریال توانستند تا توجه بینندگان زیادی را به خود جلب کنند و از جمله بهترین آثار دنیای جنگ ستارگان محسوب می‌شوند.

سریال وانداویژن (WandaVision)

سریال وانداویژن wandavision

سریال «وانداویژن» اولین سریال اوریجینال دنیای سینمایی مارول بود که در سرویس آنلاین دیزنی پلاس پخش شد و عملکرد بسیار خوبی داشت. با وجود اینکه «وانداویژن» تنها یک مینی‌سریال بود اما توانست بینندگان زیادی بدست بیاورد. اتفاقات این سریال پس از رویدادهای فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی (Avengers: Endgame) جریان دارد و داستان واندا و ویژن را دنبال می‌کند که سعی دارند یک زندگی عادی در حومه شهر وست‌ویو نیوجرسی داشته باشند. با این حال، آن‌ها به سرعت متوجه موضوعاتی غیرعادی در زندگی خود می‌شوند.

سریال «وانداویژن» پیچش‌ها و چرخش‌های زیادی دارد و سریال «اوبی وان کنوبی» نیز به همین نحو است. هر دو سریال داستان کاراکترهایی را روایت می‌کنند که هویت اصلی خود را مخفی کرده‌اند و متوجه موضوعاتی در مورد پیرامون خود می‌شوند که ذهنیت آن‌ها را تغییر می‌دهد.


در این مطلب به معرفی بهترین سریال‌هایی پرداختیم که شبیه به سریال «اوبی وان کنوبی» هستند. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

منبع: اسکرین رنت

AdaAlbertهادی صفائیLonesome guyامیر حسینmeysambعلی غروبیriverside

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بهترین سریال‌ها شبیه Obi-Wan Kenobi - گیمفا
بهترین سریال‌ها شبیه Obi-Wan Kenobi - گیمفا
بهترین سریال‌ها شبیه Obi-Wan Kenobi - گیمفا
بهترین سریال‌ها شبیه Obi-Wan Kenobi - گیمفا
بهترین سریال‌ها شبیه Obi-Wan Kenobi - گیمفا
بهترین سریال‌ها شبیه Obi-Wan Kenobi - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بهترین سریال‌ها شبیه Obi-Wan Kenobi - گیمفا