مدیر عامل تیک-تو: افزودن بازیهایمان در زمان عرضه به سرویسهای اشتراکی منطقی نیست
استراوس زلنیک به عنوان مدیر عامل کمپانی تیک-تو اینتراکتیو طی مصاحبهای افزوده شدن بازیها در زمان عرضه به سرویسهای اشتراکی را بی معنی و غیر منطقی خطاب کرد.
وی طی یک مصاحبهی ویدیویی GamesIndustry.biz چنین اذعان داشت که بازیهای شرکت تیک-تو (Take-Two) ممکن است در سرویسهای اشتراکی قرار بگیرند، اما افزوده شدن آنها در روز عرضه به این سرویسها منطقی نیست.
استراوس زکنیک (Strauss Zelnick) افزود:
ما از سرویسهای اشتراکی پشتیبانی کردهایم [بازیهای خود را در آنها قرار دادهایم] و از این بابت خوشحالیم. اما تردید ما در مورد افزوده شدن بازیها در زمان عرضه به این سرویسها همچنان باقی است.
این موضوع برای ما از نظر اقتصادی منطقی نیست، چرا که تصور نمیکنیم مصرفکنندگان در این روش هزینهای برای محصولات بپردازند و ما نمیتوانیم کسب و کار خود را به مسیری ببریم که از نظر اقتصادی منطقی نیست.
بنابراین، همیشه باید بین آنچه که مصرفکننده میخواهد و آنچه که ناشر قادر به انجام آن است، یک نقطهی تلاقی وجود داشته باشد و از نظر ما این موضوع با افزوده شدن بازیها در زمان عرضه به سرویسهای اشتراکی مطابقت ندارد. من فکر میکنم که حداقل سونی در این زمینه با ما موافق است و همین سیاست را پیش خواهد گرفت.
البته، این روش میتواند برای عناوین کاتالوگ گونه عالی باشد. این عناوین برای مدتی در بازار حضور داشتهاند و قیمتهای آن نیز کاهش یافته است. بنابراین، ارائهی آنها در قالب سرویسهای اشتراکی منطقی به نظر میرسد.
با این حال، وی تاکید کرد که این موضوع ممکن است در آینده تغییر کند و موضع همیشگی تیک-تو نباشد. بسته به این که در آینده چشم انداز این کمپانی بزرگ چه خواهد بود، ممکن است سیاستهای آن نیز تغییر پیدا کند.
وی توضیح داد:
این شرکت بر اساس نظرات یک نفر از جمله من عمل نمیکند و هر زمان که منطقی به نظر برسد، از سرویسهای اشتراکی پشتیبانی خواهد کرد. در حقیقت، اگر مصرف کننده در این سرویس باشد، ما هم به سمت آن مهاجرت خواهیم کرد.
در مجموع، امروزه صنعت بازیهای ویدیویی بسیار بیثبات است و هیچ پیشبینی نمیتواند قطعی باشد.
ناگفته نماند که در سال ۲۰۱۹، ساختهی استودیوی آبسیدین انترتینمنت (Obsidian Entertainment) یعنی بازی The Outer Worlds که توسط شرکت تیک-تو نشر یافته بود، در روز عرضه به سرویس گیم پس افزوده شد. پس از این موضوع آقای زلنیک در جواب این سوال که “آیا افزوده شدن این بازی در زمان عرضه به سرویس گیم پس به موفقیت آن کمک کرده و یا به آن لطمه زده است؟” چنین پاسخ داد که “یافتن جواب این سوال بسیار سخت است”.
وی افزود:
من فکر میکنم ما همیشه تاکید داشتهایم که میخواهیم جایی باشیم که مصرفکنندگان هستند.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
- مدیرعامل پلی استیشن: Uncharted برای همیشه صنعت گیمینگ را دگرگون کرد
- گزارش: Intergalactic: The Heretic Prophet شامل عناصر وحشت خواهد بود
- مروری بر عملکرد محتوایی ایکس باکس و پلی استیشن در سال ۲۰۲۴
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- ۱۰ بازی برتر سال ۲۰۲۴ به انتخاب آرمین مُکاری، نویسنده
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
نظرات
الآن سهامداران ماکروسافت میریزن زیر این خبر و حاصل سالها حضورشون در عرصهی گیم رو در قالب بروشورهای اقتصادی کامنت میکنن تا ثابت بشه بازیها میتونن روز عرضه به سرویس ها اضافه بشن بدون اینکه از کیفیتشون کاسته بشه…
سلام
بیا پایین😹
تو هیلو اینفینیت رو نگا کن بهترین نسخه هیلو قطعاً gta بعدی به گیمپس روز عرضه بیاد شاهکار خواهد شد gta بدترین بازی عمرم بود اما اگر روز عرضه بیاد رو گیمپس قطعاً شاهکار خواهد شد و کیفیتش بیشتر خواهد شد
هن؟😂😂😂
دقیقآ مثل سهامداران سونی که میریزن زیر یه پست و سالها تجربه شون رو در مورد بازی سازی و عرضه بازی تا موشن کپچر و برنامه نویسی و سیاستهای کلان و خرد و … برای دیگران لیست میکنن
بعله از نظر شما که سازنده بازی هستی ،شاید بد باشه ، اما ما گیمرها رو درک کنین که باید از سرویسی که فعلا به نفعمون داره عمل میکنه ،حمایت کنیم ….
شما سازنده های بازی نباید از پول کم سرویس ها راضی باشین ، شما سازنده ها مدام باید بازی هاتون رو بفروشین و تخفیف هم نزنین ، ما گیمرها رو درک نمیکنین
مگه این اقا خطاب به xbox گفته که بعضیا اینقدر جوش میارن؟ دوست من شما xbox فنی؟ خوش به حالت چون چنین سرویسی برای مایکروسافت اونقدر سنگین نیست که بندازتش زمین. اصلا مگه چنین غولی رو چیزی میتونه زمین بزنه؟ ما هم گیمریم میخوایم بازی با کیفیت بازی کنیم.(امیدوارم باز دوستان اینطور برداشت نکنن که گیمپس بازی با کیفیت نداره) اضافه شدن بازی های غولی مثل gta و rdr روز عرضه وقتی تازه همچین سرویس های به صرفه ای در حال رشدن و مشترک هاشون به حدی نرسیده که سودده باشه مشخصا اشتباهه. حالا شما بیشتر شدن هزینه ساخت بازی های aaa رو هم اضافه کن. فقط میخوام بدونم چرا با چنین چیزی مخالفید. دلیلشو بگید شاید من اشتباه کنم.
ایشون هم گفتش که شاید یه روزی این سرویس ها چنان بزرگ بشن که خودش اشتباه کنه. دلیل این همه جوش اوردن رو نمیفهمم
مهیار عزیز کامنت من ریپلای به کامنت اول پست هست و در واقع دارم به اون آقا تیکه میندازم که خودش رو سهام دار تیک تو معرفی کرده ، من اصلا چیزی در مورد مطالب رییس تیک تو نگفتم اینجا ….
دقت کن
من خواستم هم به واکنش شما اون پایین جواب داده باشم هم این.
خب اشکالی نداره ، اما به نظرم باید قبول کنی که خیلی از اونایی که سرویس گیم پس رو قبول ندارن ،دقیقا از آب گل آلود همین برداشت های سطحی رو میکنن ……
دشمنِ دشمن من دوست منه ، دقیقا همین
👏👏👏👏
شک نکن میتونه اضافه بشه بدون این که از کیفیتش کاسته بشه….ولی شرط بزرگ ش این که پول و سرمایه زیادی باشه …..
تو بگو چطور ممکنه کیفیتش کم نشه؟جی تی ای هنورز جز ۲۰ گیم پرفروشه بعد بیاد گیمپس؟تا اخر بمونه؟یعنی چه اخه هزارتا گیمو با ۱۰ دلار بخری😐این کیفیتو کم نمیکنه؟فروشو کم نمیکنه؟
😂😂😂😂😂
😂😂😂
🤣👏👏👏
وقتی یه موضوع رو هزاران بار تکرار کنی ، انگار به اون موضوع علاقه داری و فقط میخوای یکی بهت پیشنهاد بده تا واردش بشی ….
این از موقعی که یادمه چندمین باره داره واکنش نشون میده ، بابا فهمیدیم مخالفی
خب وقتی هی میپرسن ازش چی باید بگه؟؟
جالبه هر شرکتی توی صنعت گیم که بازی درست درمون میسازه مخالفه این کار مایکروسافتن!
البته که مایکرو پولشو داره
اصلا ضرر براشون مهم نیست
عزیز خبرش اومد ، مایکرو از همین سرویسها حداقل سود رو داشته ، پس فعلا ضرری نداره براش ، حتی اگر سود زیادی نداشته باشه ،چون فعلا ممبرهاش کافی نیست و البته بازی های زیادی هم از استودیوهای تحت اختیارش ریلیز نشدن رو سرویس ….
روی صحبت اینجاست که چرا رییس تیک تو بیاد و از سرویسی تعریف کنه که اصلا برای بازیهاش سودی نداره ،اونم وقتی که بازی ۱۱ سال پیشش داره همچنان فروش میکنه …. امیدوارم متوجه منظورم بشی …. اینا خودشون میدونن سود سرویس برای مایکروسافت وقتی اعضاش از یه حدی بیشتر شدن بسیار زیاد میشه ،اما نمیتونن حمایت بکنن ،چون سرویس برای خودشون نیست …
این همه بازیساز که بازیشون روز عرضه میاد و مخالفت ندارن یعنی بازیشون درست و درمون نیست؟
والا گیمای یوبی و EA درست حسابی نیستن
مگه فقط یوبی و EA هستن؟اون همه بازی دیگه😐
اینا هزارتا گیم مختلف دادن
یا ابولفضل
دقیقا چجوری به این نتیجه رسیدی؟
یعنی اگه تو بارها و جا های مختلف بگی از غذا های دریایی خوشت نمیاد در واقع یعنی خوشت میاد و فقط باید یکی بهت پیشنهاد بده تا غذا دریایی بخوری؟
به نظرت اینجوری خیلی ضایع نیست اونم واسه کمپانی با پرستیژه تیک تو
ازش تو مصاحبه سوال پرسیدن درباره این موضوع اونم در جواب بهش گفته علاقه ای به عرضه بازی های AAA روز عرضه نداره و براش توجیه ای نداره این دقیقا چه ربطی داره به این حرف هایی که میزنید ؟!!
وقتی میخوای حرف چند شرکت رو قبول نکنی و فقط مایکروسافت رو قبول داشته باشی و هرکسی بگه روز عرضه برای ما منطقی نیست بیای و به خودت بگیری که انگار به مایکرو تیکه انداختن
شما هر وقت تونستی به یه سری فن سونی (مثل کامنت اول این پست) بقبولونی که نیان و به مایکروسافت و فن هاش تیکه نندازن ، ما مایکرو فن ها (خودم فن بوی مایکروسافتم دو درجه بالاترم) قبول میکنیم که چیزی رو نخوایم ثابت بکنیم .
خب اگه یه نفر احمق باشه یعنی توام دوستداری احمق باشی ؟ از همین حرفت فهمیدم اصلا برای گیمینگ ارزش قائل نیستی
ازش سوال پرسیدن ایشونم جواب داده
خیلیا موافق این نظر هستن.
الان یه سری میان میگن اگه گذاشتن بازی روز عرضه منطقی نیست و به کیفیت ضربه میزنه پس چرا فورزا هورایزن ۵ و فلایت سیمولیتور ضربه نخوردن؟
ببینید اون بازیا با پول گیم پس ساخته نشدن ، اصلاٌ گیم پس تا بحال سودی نداشته که بخوان باهاش بازی بسازن
اون بازی ها با پول فروش ویندوز ساخته میشن چون تو اون زمینه انحصار دست مایکروسافته و پول پارو میکنه
وقتی یکی مثل جیم رایان یا همین مدیرعامل تیک تو میاد میگه گذاشتن بازی روز عرضه روی سرویس به کیفیت لطمه میزنه دلیلش اینه که این شرکتا چاه نفت ندارن و پول فروش بازی باید شرکت رو بچرخونه تا بازی های بهتر و با بودجه بالاتری ساخته بشن
چون میدونن سرویس اشتراکی نمیتونه شرکت رو بچرخونه (کما اینکه گیم پس هم بخش گیم مایکروسافت رو نمیچرخونه و برای هزینه های ساخت بازی نیاز به پول بخش ویندوز دارن) ، همونطور که شان لیدن گفت با توجه به هزینه ساخت بازی ها ، یه سرویس اشتراکی باید ۵۰۰ میلیون کاربر داشته باشه تا بتونه یک شرکتی در وسعت پلی استیشن رو بچرخونه
از کجا میدونی گیم پس سود نداره؟ویندوز هم تا میدونم سومین بخش پردرآمد مایکروسافت حساب میشه اول و دوم کلود و آفیس هستن
بله کاملا درست می گع
شرکتی ک از فروش بازی های ۷۰ دلاریش مطمن هست دلیلی برای عرضه زودهنگام روی سرویس نمی بینه
دقیقا مثل سونی
و بر عکس ماکروسافت
باید حقیقت رو دید
ماکرو بازی های انحصاری تقریبا خوبی اوایل نسل ۸ منتشر کرد
کوانتوم و گرز و سان اف روما رو من یادمه
ولی توی فروش مشکل داشت پس برای اونا خوبه
ولی برای بازی ساز های با استعدادی مثل ناتی داگ و راکستار صد البته ک این اشتباه کامل هست
نا گفته نمانه اخرین انحصاری ماکروسافت یعنی هیلو با وجود رایگان و گیم پس و انتشار روی ۲ پلتفرم و سریال پر هزینه امار پلیراش کمتر از انتظاره
ماشاالله 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏
درسته در حال حاضر منطقی نیست اما اگر در آینده تعدا مشترکین فعال ماهانه سرویس ها مثلا به ۱۰۰ ملیون برسه بنظرم منطقی میشه انتشار بازیا تو روزه عرضه برای سرویسا
شاون لیدن که توی این زمینه تجربه داره و چند سال مدیر پلی استیشن بوده چند ماه پیش گفت که هر نسلی که میگذره هزینه ی ساخت بازی دو برابر میشه و تخمین زد که یک سرویس اشتراکی در نسل ۹ باید ۵۰۰ میلیون کاربر داشته باشه تا شرکتی مثل پلی استیشن رو بچرخونه که اصلاً این تعداد گیمر جدی وجود نداره
پی اس ولاس که یه سرویس ضروری هست و سال هاست که وجود داره صد میلیون نیست چیمیگی انگار صد میلیون کمه
از کسی که داره از بازی ۲۰۱۳ شیردوشی میکنه و برا بازی سال ۲۰۰۴ ریمستر میده درحالی که باید ریمیک بده،انتظاری نیست که بازیاش بیان سرویس
درست مثل اکتیویژن که هر سال شیره کالاف رو میدوشه یا بتسدا که هر بار یه نسخه از اسکایریم میده ولی هنوز خبری از نسخه بعدی The Elder Scroll نیست اینا هم چند ساله چسبیدن به GTA V یا بهتره بگم GTA Online ولی برام جالبه درباره اون دو تا شرکت که اول گفتم صحبت نمیکنید تو این چیز ها وقتی بحثش میشه فقط چسبیدید به تیک تو حواسم نبود مایکرو اونا رو خریده نمیتونید بهشون انتقاد کنید 😏
با حرف هاش تقریبا موافقم بازی های AAA مثل GTA فروششون تضمین شدست از اون گذشته بیشتر IP های تیک تو بازی هاش شناخته شده و محبوب هستن و نمیشه به همین راحتی از سود فروششون گذشت و وقتی میدونن بازیشون فروش میره لزومی نداره بیارن رو سرویس روز عرضه در عوض میزارن بعد چند وقت میارن و بعد از مدتی که از سرویس رفت دوباره یه سری میرن بازیشون رو میخرن و بازیشون دوباره Mainstream میشه و فروش میکنه
هممم. بعد کی بود GTA SA رو به گیم پس و VC رو به پلاس روز عرضه اضافه کرد؟
اونا ریمستر یه سری بازی قدیمی بودن که تازه خود تیک تو هم میدونست قرار نیست در حد یه بازی AAA بفروشن و از کیفیتشون مطمئن نبود وگرنه مطمئن باش برای مثال GTA VI یا بازی های دیگه اش رو روز عرضه هیچوقت نمیده
فقط کافیه مقیاس یه بازی که مال ۱۵ یا ۱۶ سال پیشه و ریمستر شده رو نگاه کنی، و با یه بازی مثلا gta vi که هزینه های هنگفتی داره و عوامل سازنده بدبختش پیر میشن برای ساختش مقایسه کنی.
باورم نمیشه یه ادم انقدر درک مطلبش پایین باشه
بازی های AAA با خرج ۱۰۰ میلیون دلاری رو با یه ریمستر کم خرج و بدون هزینه مقایسه میکنن
همون گیم پس مناسب شماست غیر این نمیشه انتظار داشت
اگر ما درک پایین داشته باشیم باز به شعور پایین شما نمیرسیم، اولیو میشه اصلاح کرد دومی سخته.
پاراگراف دوم نقل قول اول یه برداشت کلی میده که برای “هر بازیای” این صحبتو کرده.
بعد احیانا هیت گیمپس مگه نباید دورهاش تموم میشد؟ یه gamepass clone براتون ساختن اونو praise میکنین اونو هیت؟ بیشتر شبیه خودزنیه اینکه دیگه بخوای اینکارو بکنی پسر خوب.
گیم پس کلون؟ عزیزم سن ps now بیشتر از گیم پس هست
اگه قراره کلونی وجود داشته باشه اون گیم پسه
جمله من چیزی درمورد هیت گیم پس میبینی؟
( این موضوع برای ما از نظر اقتصادی منطقی نیست، چرا که تصور نمیکنیم مصرفکنندگان در این روش هزینهای برای محصولات بپردازند و ما نمیتوانیم کسب و کار خود را به مسیری ببریم که از نظر اقتصادی منطقی نیست.)
تو متن اصن هیچ اشاره ای به همه بازی ها نکرده نکته بعدی هر سه تا ریمستر رو نیاورده بلکه فقط یه نسخه رو اورده
نکته بعدی خرج ریمستر ها انقدر پایین بوده که ۳ نسخه رو تو یه محصول جا دادن
برداشت شما اشتباه بود وگرنه اصن هیچ حرفی از اینکه همه بازی ها نباید بیان رو سرویس نزده و حرفش هم چنین برداشتی نداره
همونطور که بالا گفتم درک مطلب پایین خیلی بده
درسته حرفش نمیشه یه بازی چند سال با زحمت و سختی زیاد ساخته میشه بعد از اتمام ساخت بیاد روی گیمپس یا سایر سرویس ها با چنین کاری به سود مناسبی نمیرسن و آینده نمیتون با سود کم بازیهای بزرگتری بسازنن
قضیه بعضی از دوستان به این حالته که ،دشمنِ دشمن من ، دوست منه …. چون رییس تیک تو میاد از گیم پس چندین بار ایراد میگیره ، همه سونی دوستان چیزی که به نفعشونه رو نمیبینن و فقط از سر دشمنی با مایکروسافت میگن ، درسته ، صحیحه ، ضرر داره و غیره …. یعنی سطح رو فقط اینجا میشه دید 🤣
خب چرا به اینجاش دقت نمیکنین ،چه ضرری داره سرویس انقدر قوی شده باشه که بازی های ثردپارتی قدرتمند و پرطرفدار هم برای اومدن در روز عرضه در این سرویس یا سرویس ها صف ببندن …
قضیه اینطوریه که میخوان ۷۰ دلار بدن که ۱۵ دلار ندن تا روز عرضه بازی کنن ، آدم یجورایی به این حقیقت میرسه که واقعا بعضی دوستان سهام دار شرکت های مخالف سرویس هستن ….
خود سونی هم که سرویسش رو عوض کرد و باز این به نفعتون شد ، اصولا چیز خوب رو نمیبینن و فقط میخوان مخالفش باشن …
بحث بسیار افتضاح کیفیت رو وسط میکشن ، کلا مایکروسافت از استودیوهای خودش هر بازی که روز عرضه داده رو سرویسش بازی بدی نبوده ، نمیگم شاهکار ،اما انصافا بازی بسیار خوب و یا خوبی بوده ، رییس تیک تو چرا وقتی بازی هاش انقدر فروش دارن بیاد و از مزایای گیم پس و سرویس های مشابه تعریف کنه ؟! هرگز اینکار رو نمیکنه و قطعا در جهت مخالف حرف میزنه و این سرویس رو میکوبه ، دوستان یکذره فکر نمیکنن و فقط میگن درسته ، صحیحه و یا میان امثال منه گیمر که دارم از این سرویس استفاده میکنم تا حداقل سهی داشته باشم برای سود رسانی و هکی استفاده نکنم بازی ها رو ، چون پول برای خرید ندارم …
اما همه اکثرا مغزهارو بستن و حرف های یک مدیر صنعتی که فعلا گیم پس براش صرف نمیکنه رو تایید میکنن ، چه بسا در آینده ایی نزدیک روششون عوض بشه و مزایای گیم پس و سرویسهای مشابه رو بولد کنن و اونجا همه میگن نه این درست نمیگه ،چون کمپانی مورد علاقه من اینو قبول نداره 😑
به فکر این نیستن چی براشون سود داره ،به فکر اینن که از چه چیزی استفاده کنن تا حریف رو نابود کنن 🤧
بله این یه حقیقت که باید قبولش کرد. نه سونی نه بابای مایکروسافت(دشمن صنعت گیم) نمیتونه ذات این قضیه رو تغییر بده چون دشمن صنعت گیم(مایکروسافت) هیچ چیز به جز اون سرویس فریبنده و دروغین تو چنته نداره و انتظاری هم از طرفدارهاش نمیره چون به بازی شاهکاری به اسم GTA میگن آشغال چون روز عرضه رو گیم پس نمیاد. گیمر های واقعی با این موضوع مشکلی ندارن که واسه یه بازی شاهکار ۷۰ دلار بدن. اوم بعد از ده سال . شاماها برید با همون بازی های متا زردتون تو سرویس لذت ببرید. تازشم طرف داخل ایران از بازی های هکی و هزار تا کار غیر قانونی دیگه استفاده میکنه تازه نظر هم میده.
👏👏👏👏
کی گفته ماکروسافت دشمن صنعت گیمه
من خودم با هیلو ۴ و فورتزا خیلی حال کردم
بدون شک اگه مایکروسافتی نبود الان ما سونی رو با این همه شاهکار نمی دیدیم
فقط نمی دونم چ قدر طول می کشه تا کال اف دیوتی عزیزمون ک اکتیویژن ۱۵ سال براش زحمت کشید تا ب اینجا برسه رو نابود کنه🗿🗿🗿🗿
جالبی ما pc فن ها اینکه که همیشه مجانی بازی میکنیم هم کرکی هم نسخه رایگانش تو اپیک گیمز خخخخخخ
چه بازی های سونی یا همین جی تی ای بازی قشنگی هستن منکرش نیستم ولی در حد ۳۰ دلار نه با قیمت ۷۰ دلار چه خبره باو
اینو منم میدونم که یزرگترین اشتباه به خصوص برای بازیهای تریپل A و شرکتهای بزرگی مثل تیک تو دیگه چه برسه به مدیران نابغه شرکتی مثل تیک تو….
البته بحث بازیهای ایندی(البته نه همشون) و بازیهای برای بچه ها جداست اونا باید عرضه شن حتی روز اول…
👏👏👏👏
برای من فرقی نمیکنه گیمپس مفتی باشه یا ماهی ۱۰۰ تومن بازی که ارزش خرید داشته باشه میخرمش یا همون موقع عرضه یا چند ماه بعدش مثل ویچر ردد۲ اسکایرم یا الدن رینگ چنین بازیهای صدرصد ارزش ۶۰ یا ۷۰ دلاره داره برای من مثل قالی دست بافت میمونه که ضرر نمیکنی از خریدش اگه بگن چنین بازیهای میتونی با پرداخت صدتومن ماهیانه بازی کنی چنین کاری نمیکنم مگه چند سالی یه بار یه بازی خوب میاد بازار که بخوام سالها صبر کنم ببینم عمو فیل چیکار بکنه سرویس های این چنینی برای کسانی خوبه که وقت آزاد زیاد داشته باشن و دنبال بازی خاصی نیستن
حرف درستی زده منم موافقم چرا چون یه بازی تریپل a خیلی هزینه بره و خب باید در سریعترین زمان ممکن جبران بشه
ولی اگه بیاد روز عرضه رو سرویس های اشتراکی دیگه مردم نمیرن ۷۰ دلار بدن بازیو بخرن
میرن ۱۰ یا ۱۵ دلار میدن بازیو بازی میکنن
اینجوری موجب ضرر میشه
ولی مثلا اگه بعد از یک یا دوسال که دیگه فروش بازی کم شد
بیارن رو سرویس که یه پولی هم از سرویس ببرن
مثلا
یه شرکتی مثل سونی که تنها درآمدش از پلی استیشن هست
برای تولید کنسولاش و بازی های انحصاریش که اکثرا تریپل a هستن و بودجه ساختشون بیش از ۱۰۰ میلیون دلاره (مثل لست ۲ که اگه اشتباه نکنم ۵۰۰ میلیون دلار بود بودجه ساختش)
باید حتما تو سریعترین زمان ممکن هزینه رو جبران کنه و به سود دهی برسه
که بتونه بازم کنسول بسازه و بودجه بازیاشو تامین کنه
حالا بعد از اینکه دیگه بازی بعد از چند سال که دیگه فروششو کرده بود و دیگه میزان فروش کم شده بود
میارتش رو سرویسش
(مثل گاد او وار که سال ۲۰۱۸ عرضه شد فروششو کرد و به سود دهی رسید تو سال ۲۰۲۰ اوردش رو پلاس کالکشن و الانم رو سرویس جدیدش میاد که اینجوری بازم یه درآمدی داشته باشه)
اما برای ماکروسافت که خیلی پول داره و اصن به ضرر نمیرسه همچین چیزی مهم نیست
و هر بازی ای که میسازه نیاز نداره بودجش همون موقع جبران شه میگذاره رو سرویس به مرور پولشو در میاره و حتی به سودم میرسه