شایعه: عظمت و جاهطلبی Fable جدید بنابر مشکلات موتورگرافیکی کاهش یافته است
به نظر میرسد که استودیوی پلیگراند گیمز عظمت و جاهطلبی خود در قبال ریبوت Fable را بنابر مشکلات پیش آمده حول موتورگرافیکی کاهش داده است.
در جریان قسمت جدید پادکست XNC، یکی از میزبانان، تحت عنوان گاز لهری (Gaz Lehri)، متذکر شد که بر اساس شنیدههایش از سوی یک منبع داخلی قابل اعتماد، استودیوی پلیگراند گیمز (Playground Games) مقیاس، محدودۀ جاهطلبی، و بلندپروازی اهداف خود حول بازی Fable 4 را کاهش داده است.
ریبوت Fable با بهرهگیری از انجین ForzaTech مراحل توسعه را طی میکند، انجینی که از آن برای ساخت جهانهای سری Forza استفاده میشود. با این حال، توسعۀ یک اثر جهان آزاد مانند Fable توسط این موتورگرافیکی امری کاملاً متفاوت خواهد بود.
گفته میشود که استودیوی پلیگراند گیمز در زمینۀ ساخت یک جهان آزاد کارا و قابل استناد برای عنوان Fable، به مشکل برخورده است و ForzaTech مکانیکهای برنامهریزی شده را پشتیبانی نمیکند. همچنین، کمبود مکانیکهای حقیقی جهان آزاد فراتر از بازیهای Forza، پروسۀ ساخت را طاقتفرسا کرده است. لهری در این باره گفت:
Fable به یک «کاهش مقیاس» نیاز داشت، چرا که تیم توسعه با انجین مشکل دارد. آنها سعی کردند تا بازی را با ForzaTech بسازند، اما مکانیکهای گیمپلی مشکلساز شدند. آنها نمیتوانند مکانیکها را در انجین جای دهند.
شاید Fable دورتر از چیزی باشد که تصورش را میکنید.
اخبار مشکلات استودیوی پلیگراند گیمز با Fable تازگی ندارند. مدتی پیش طراح سابق سیستم مبارزات بازی گفته بود که تجربۀ کم تیم سازنده در زمینۀ طراحی یک سیستم مبارزه برای جهانی آزاد در آن سطح از مقیاس و جاهطلبی، مشکلاتی را به همراه آورده است.
دقت داشته باشید که این اطلاعات تنها از سوی یک پادکست به اشتراک گذاشته شده و هیچ چیز به طور رسمی تایید نشده است.
بازی Fable 4 یا هر چیزی که در آینده نام بگیرد، در تاریخی نامعلوم برای ایکس باکس سری ایکس/اس و PC عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
شینجی میکامی بدان که امید آخرین چیزیست که میمیرد…
ولی مسیح زمانه اسپنسر رو عشق است😎😎مثل مسئولان خودمونه فقط وعده و حرف.خوبه بتزدا و اکتی کامل پروژه های اصلی شون زیر دست اینا نیست فعلا.انجین هم بهانه است گوریلا از یه بازی اول شخص شوتر خطی یه rpg اپن ورد سوم شخص ساخت
شایعست فشار نخور
یادمه یکی شایعه ای ساخته بود راجب ps5 که از پس عنوان نسل بعد re8 برنمیاد واسه همین گیم میان نسلی شده.
بعد مدتی گفتن چرا این شایعه کذب رو کار کردی گفت چونکه اخبار علیه xbox زیاد بود واسه همین این شایعه رو ساختم😂😂😂
فکر کنید چه کسانی اینو رفرنس میگرفتن😂
خب طبیعیه فورزاتک برا با ی اتوموبیل رانده و گرافیک محیطی بی نظیره اما تو بازی فیبل مکانیکی متفاوت هست اصلا ماشینی وجود نداره شاید وسیله نقلیه اسب و حیوانات مثل اون باشند گیم پلی هم متفاوته و فورزاتک مناسب ساختش نیست مگر کم کم مثل راک استار موتورشونو برا انواع بازی ها ارتقا بدن که خب زمان بر میشه
((مگر کم کم مثل راک استار موتورشونو برا انواع بازی ها ارتقا بدن که خب زمان بر میشه))
داش همینجور که خودت اشاره کردی توسعه rage engine به شدت کار سخت و پیچیده ای بود تازه واسه راک استار با اون همه کارمند و شعبه
جالبه بدونین ساخت بازی های midnight club و table tennis فقط در جهت ارتقا موتور در زمینه فیزیک و هندلینگ بوده
اینکار واسه پلی گراند به شدت غیر منطقی، زمان و هزینه بره، بهتر نیست خیلی راحت موتور بازی را عوض کنن البته فک کنم این کار هم زمان بر باشه واسه تسلط پیدا کردن افراد استدیو رو موتور جدید
از جمله معایبِ فقط ریسینگ ساختن
بنظرم منطقیتر این بود که از UE5 واسه ساخت Fable استفاده میکردن!
درسته
هر چند شایعه است🗣👀
ولی باید ی موتور گرافیک جدا براش طراحی میکردن چون موتور گرافیکی که فقط باهاش ریسینگ درست میشه میخواهن روی ی گیم rpg اجرا کنند قاعدتا به مشکل میخورن 👀⚜
حالا امیدوارم ی شایعه غلط از دوست گلمون لهری باشه چون دوست دارم به خاطر ی موتور گرافیکی و محدودیت از عظمت گیم کم بشه🗣⚜
توسعه این عنوان قطعا مقداری به طول خواهد انجامید(بخاطر تازه کار بدون پلی گراند)
تازگی ها خبرای جالبی از ایکس باکس نمیاد متاسفانه
به امید موفقیتش در هر صورت
انتظار خبر خوش نداشته باش چون همش رو جمع میکنن برا مراسم ۲۲ خرداد
مراسم ۲۲ خرداد هم میشه یچی مثل e3 پارسال
فقط معرفی میکنن متاسفانه چیزی عرضه نمیکنن
اخرش فقط فورتزا میدن
“فقط معرفی میکنن متاسفانه چیزی عرضه نمیکنن”
کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد، ولی کسی که خودش رو به خواب زده رو خیر …
فعلا که یه سال از مراسم به اصطلاح برگ ریزون مایکرو گذشته و جز فورتزا و کراس فایر هیچ بازیی عرضه نکرده
هرچی هم نشون دادن اکثرشون یا تو مشکل ساخت به سر میبرن یا اینکه اصلا وارد مرحله پیش تولید هم نشدن
مایکرو ثابت کرد مراسماش دوهزار ارزش نداره اگه بخواد فقط سر من و تو رو با تریلر و معرفی و استفاده از اسم بازیا شیره بماله و آخرش هیچی عرضه نکنه
هیلو اینفینیت
AOE 4
سایکوناتز دو
پورت کنسولی MFS
فورتزا ۵
پورت کنسولی هیدیس (پلی استیشن و ایکس باکس)
دیابلو دو ریمستر
فارکرای ۶
بتلفیلد ۲۰۴۲
و …
.
پ.ن: این ها گوشه ای از بازی هایی بودند که در مراسم مایکرو در سال ۲۰۲۱ نمایش داشتند و تا الان عرضه شده اند …
منظورم انحصاریای خودشه
اون بالاتر هم گفتم جز فورتزا و هیلو بقیه بازیای مایکرو چیزی جز تریلر نیستن و سرنوشتشون معلوم نیست
یک استریمر به نام Gaz گفت بازی فیبل درحال کوچک شدن است چون تیم توسعه با انجین کاستوم شده فورزاتک به مشکلاتی خورده است و فعلا خبری از بازی نخواهد بود.این استریمر برای حرفاش هم گفت منبعی نداره و بهش الهام شده. (ممنون میشدم اگه اون بخش الهام هم بهش اضافه میکردین)
پادکستxnc?
گاز لهری دیگه کیه؟
اگه با forza tech مشکل دارند چرا نمیان با موتور بازی سازی bethesda یا انریل انجین بازی شونو نمی سازنن
forza tech برای ساخت بازیهای ریسینگ ساخته شده نه برای برای ساخت یک عنوان فانتزی جهان ازاد همچنین معرفی زود هنگام بازی هم قطعا فشار رو تیم توسعه بیشتر میکنه کلا امیدوارم که بازیش موفق بشه و این حرف ها شایعه ای بیش نباشه
کلا تغییر موتور بازی سازی و عادت کردن به موتور جدید کار دشواریه و مشکلاتی داره بهمین خاطر سازنده ها ترجیح میدن انجین سابقشون و ارتقا بدن و بهبود بدن و بازم باهاش کار کنن مثل ناتی داگ و راک استار اغلبم بهترین خروجی رو تو زمان خودشون می گیرن چون آشنا ترن
کار کردن با انجین جدید مشکلاتی رو بهمراه داره چون دولوپرا نا آشنا ترن
برای اینکه از یه موتور دیگه استفاده کنن باید کلی هزینه کنن و علم به خرج بدن تا به کارمندا کار با اون یکی موتور رو یاد بدن که متاسفانه مایکروسافت از این خرجا نمیکنه
مثال نقض:
موتور ۳۴۳ …
همون موتور ۳۴۳ آخرش دیدیم چی در اومد ازش!
در ضمن فقط چقدر زمان برد تا موتور بازیساشون ساخته شه
به این راحتیام که نیست آخه
اتفاقا همین مثالی که زدی ثابت میکنه مایکروسافت چقد بی استعداده تو این موضوع
گرافیک و دیستنس ویوی موتور ۳۴۳ در حد نسل هفتم…
جوک هاتو واسه خودت نگه دار …
چیزی که گفتم لطیفه نبود، حقیقتی از شاهکار ۳۴۳ بود که اینقد خنده داره :دی
پس چشمات رو مسواک بزن، سپس به گرافیک بازی بنگر …
چون داداش همه اعضا استودیو با فوتزا تچ راحت ترن!
عوض کردن موتور بازی سازی که به همین راحتیام نیست!
امیدوارم ترن ده به عنوان یه استودیو پشتیبان خوب از فورتزا تچ و تیم پلی گراند پشتیبانی کنه که یه بازی عالیی ببینیم
آنریل و کری ایشن رو نمیشناسن. انجین خودشونم مناسب نبود. بین اینکه با یه انجین نا آشنا شروع کنن (که نیاز به مقدار زیادی توسعه اضافی هم داره)، تصمیم گرفتن رو انجین خودشون سرمایه گذاری کنن. در کل ایده خوبیه که با انجین خودشون دارن کار می کنن. از جهاتی خیلی کار رو راحت تر می کنه براشون.
در مورد این دست شایعات هم اصلا مهم نیست که درست باشن یا نباشن. این بازی اولین تجربه سازنده هاشه و طبیعیه با اون بودجه و وقت مشخصی که دارن نتونن صد در صد اون vision ای که برای بازی دارن رو پیاده کنن. این اتفاقیه که برای خیلی بازیا افتاده (هورایزن، گاد، بتمن، اسسینز و …) و چیز عجیبی نیست.
معرفی زود بازی هم که همه می دونیم داستانش چیه. منم مثل شما امیدوارم کارشونو خراب نکنه.
موتور بتسدا جزئیات رو میاره پایین، باید آپگرید بشه.
برای نسل ۹ خیلی کارتونیه موتورش بدرد نمیخوره
فک کنم برا استارفیلد ارتقاش دادن ولی خب نتیجهش هنوز نیومده
چرا جدیدا همه اینسایدر شدن؟
شایعه های چرت برای بازدید بیشتر
توی پادکستش گفته به من الهام شده:))))))) اینارم کاش نوشتین
اصن این ادم وجود خارجی نداره حتی توی فیلماشم عکس الاغ هس و چهره خودشونو نشون نمیدن
سه بار بنده خدا میگه My Source، الهام چیه؟ صحیح غلط بودنش اگر خدا بخواد خیلی زود امیدوارم مشخص بشه.
درباره کی صحبت میکنی ؟ مطمئنی درست اومدی ؟ حداقل ویدیو رو ببین که حرفهای کامنتهای کانالها رو اینجا تکرار نکنی
نمیدونم این ” الهام ” رو کی باز انداخت بین اکس باکس فن ها
ایشون تو پادکست حرفی از ” الهام شده بهم ” رو نزد
دقیقه ۲:۱۵ پادکست ( پادکست کولت ایستوود ) میگه از سوی یک منبع داخلی قابل اعتماد بهم این حرف گفته شده.
یه بهونه باید داشته باشن خودشونو آروم کنن
امممم مثلا اگه یه عنوان ناتی داگ شایعه بشه مشکلی داره تو یک بهونه پیدا نمیکنی خودتو اروم کنی ماهم همینجوری هستیم
آخه واژه ناتی داگ و مشکل رو نمیشه کنار هم گذاشت 🙂
منم عنوان بد تابه حال از پلی گراند ندیدم و امید وارم این بازی هم یک شاهکار شه
جدای حالا بحث تکنیکی به نظر من کلا خیلی از شرکت های بازی سازی با مفهوم جهان باز کلا برداشت اشتباهی دارند. بازی جهان باز یعنی بازی که با پرسه زدن تو دنیای بازی بشه بازی کرد و لذت برد یعنی حتی به نوعی میشه گفت هسته ی اصلی بازی همینه و داستان بازی یجورایی در کنارش قرار میگیره. مثالش راک استار هست که بهترینشونه و بد هاشون هم بازی هایی مثل هورایزن واچداگز و یا فارکرای های جدید. مثلا توی رد دد شما بخوای فقط با پرسه زدن توی بازی میتونی بازی کنی و لذت ببری چرا چون وقتی داری ول میگردی هی به موارد مختلفی مثل مردمی که میخوان باهات تعامل برقرار کنن یا تو میخوای باهاشون تعامل کنی برخورد میکنی. مراحل فرعی چه فقط در حد یه مکالمه ی ساده گرفته تا بزن بزن خفن در دوز مناسب یک مرحله ی فرعی نه اینکه مثل بازی هورایزن کلا تو مپ تنها باشی و هیشکی جز رباط که آمادن پارت کنن دور و برت نباشه و اگه بخوای چند تا آدم ببینی باید حتما بری تو یه قبیله ی خاص. وقتی هم میخوای مرحله فرعی بری درگیر یه مرحله ای میشی که یه ساعت باید جر بخوری با یه دایناسور بجنگی وقتی هم بخودت بیای میبینی یه ساعته داری این مرحله فرعی رو میری. بنظر من بازی جهان باز یه استایل خاص خودشو داره و فقط به معنی طراحی یه نقشه واسه دویدن توش نیست. البته این نظر شخصی منه و هرکی نظر خودشو داره. هورایزن رو هم مثال زدم چون خودم پلیاستیشن ۵ دارم و خواستم نظرمو بگم راجبش.
خب داداش انتظار داری تو بازی هورایزن تو وسط بیابون بین اون همه رباط آدم پیدا کنی؟
خب مشخصه باید بری تو قبیله که انسان ها اونجان
اتفاقا تو هورایزنم خیلی از این کارایی که میگی رو میشه انجام داد
کاری به این شایعات ندارم که درسته یا غلط و چرا ماکرو هم هیچ واکنشی نشون نمیده.اما یه چیز برام عجیبه و اون این که در واقع بهترین استودیو های متبحر در زمینه ساخت RPG رو داشته باشی بعد بازی rpg رو بدی دست بهترین استودیوت در زمینه ریسینگ! از اون کاراس واقعا.
استودیو های ساهت rpg ایکس باکس جزو بهترین ها هستن
سطح مدیریت فیل اسپنسر در این حد بالاست
مت بوتی …
خب اون استودیوهایی که در زمینه RPG تخصص دارن الان دارن روی پروژه های خودشون کار میکنن و به شدت هم مشغولن.
مثل ابسیدین و اینگزایل و بتسدا.
در واقع این شعبه دوم استودیوی پلی گرانده که داره روی فیبل کار میکنه و شعبه اول که فورزا رو میسازه ربطی به این تیم نداره.
حتی همین الان هم شعبه اول داره روی DLC و نسخه بعدی فورزا کار میکنه.
این خبر هم که صرفا یه شایعس و اگر درست بود مطمئنا جز کورن و جف گراب تایید میکردن یا پیش تر خبرشو کار میکردن.
موتور فورزا تک چیزی نیست که مال یه استودیوی خارج از ایکس باکس باشه که اینا هم ازشون سردرنیارن. در واقع این موتور واسه Turn 10 هستش که از بیخ و بن میتونه عوضش کنه و از اول بسازه یا هرتغییری که لازمه رو روی این موتور اعمال کنه.
حتی قبل از شروع ساخت فیبل تغییرات لازم رو همین Turn 10 روی موتورش اعمال کرده بود تا مشکلی پیش نیاد.
پس جای نگرانی نیست.
من اصولاً تو پست های شایعات نظر نمیدم اینم فقط از منظر کلی گفتم… مثلاً ابسیدین میساخت! ولی از طرفی هم حق با شماست ابسیدین خیلی سرش شلوغه اوود و اوتر ورلدز۲ و شاید هم نیو وگاس ۲؟! و بتسدا هم که استارفیلد و الدر اسکورولز۶. اینگزایل هم فکر میکنم رو یه پروژه معرفی نشده کار میکنه!. خلاصه اونی که زیاده rpg فوقالعاده اس. حالا اصلا یکیش چند متر کوچیکتر ،D:
شایعه شده ابزیدین داره رو ۵ بازی به طور همزمان کار میکنه😐
فیبل ایپی پلی گرانده فک کنم فیبل های قبلی هم پلی گراند میساخت برا همینه (اطلاعات کافی درمورد این موضوع ندارم)
ببخشید آقای پلی گراند گیمز انتظار داشتی موتور گرافیکی مخصوص تولید بازی های ریسینگ توانایی ساخت فیبل داره !!!! ول کنید اون موتور بیاید با همین آنریل انجین ۵ بسازید !!!!
من بازم تاکید میکنم این بازی تا سال ۲۰۲۵ نخواهد آمد و صد درصد به علت تازه کار بودن پلی گراند گیمز و همینطور نداشتن تجربه در ساخت بازی های داستانی این بازی بسیار در طول ساختش با مشکلات روبه رو میشود . و این رو بدانید که شاید در مراسم اکس باکس و بتسدا باز هم این بازی با تریلر سی جی نشون داده بشه
در کل من اصلاً موافق ساخت بازی فیبل توسط پلی گراند گیمز نیستم و دوست دارم این استودیو خیلی خیلی بیشتر تمرکز خودش رو روی بازی های
Forza Motorsport 8
Forza Horizon 6
قرار بده و این بازی ها رو هی بهترش کنه !!!
در کل امیدوارم همه چی در این استودیو خوب پیش بره 💪😎😎
کلا امسال خبر های خوبی از اکس باکس نیست برعکس سال قبل .
و کاربر شینجی میکامی که الان شده ده ها مولتی اکانت با نام های آخرین میان ما و …….. چطوری ها هستی عزیز برقراری روبه رشدی ؟؟🤣🤣🤣🤣🤣🤣😹😹😹😹😹😹😎😎😎😎💪💪💪💪💪😂😂😂😂
خب قبل از اجرایی کردن مراحل ساخت و توو پیش تولید به این موضوع نمیتونن پی ببرن که با این انجین توو خیلی از قسمتا به مشکل میخورن!!
نمیشد همونطور که گوریلیا دسیما رو به کوجیما بابت دث داد یکی مثل بتسدا این کارو برای پلیگراوند انجام میداد!
واقعا عجیبه
خب مایکروسافت همچین منابعی رو نداشته قبلا، که یه کاری شبیه دسیما رو انجام بدن. از عمر فیبل قبلی هم خیلی می گذره و بخش زیادی از اون تکنولوژی دیگه قدیمی شده و عملا قابل استفاده نیست (البته نه صد در صد).
حتی اگر اینطور میشد و یکی یه انجین بهشون میداد، بازم مشکل پیش میومد. یه مشکل scale ه. چیزی که تو مراحل اولیه ساخته میشه به راحتی به کل بازی اسکیل نمیشه. رشد پیچیدگی (حالا از هر نظر) معمولا غیر خطی و تا حدود غیر قابل پیش بینیه. این مقوله ایه که تجربه زیاد می طلبه و واسه این استودیو تازه کار (تو این ژانر) زمان زیادی می بره.
یه مشکل دیگه هم اینه که ساخت بازی با سعی و خطا میره جلو. چیزی که اول کار ممکنه عالی به نظر بیاد، در ادامه ممکنه کلا حذف بشه و به طبع اون، مقدار زیادی کار مجدد باید انجام بشه (ریبوت شدن خیلی از پروژه ها هم عمدتا به خاطر همینه).
اینه که موقع پیش تولید اونقدرا هم نمیشه پیش بینی عمیقی از آینده داشت.
به هر حال الان دارن یه کار زیربنایی می کنن و خیلی چیزا رو از بیخ و بن می سازن. امیدوارم خوب پیش برن.
Gaz Lehri
این واقعا اینقدر معتبره که خبرشو کار کردید؟
اگه آره سابقش چطوره؟
سطح خبرو🗿
خود کالت تا اونجایی که من دنبالش می کنم یه یوتیوبر سادست و حالا مهمان پادکستش به عنوان منبع قلمداد میشن😂
یکم توقع ام از گیمفا بالاتر بود که مثل کانال های تلگرامی رفتار نکنه و حداقل حرفای کسی رو کار کنه یک سابقه حداقلی داشته باشه.
پ.ن: اصلا معلوم نیست این بازی چقدر عظمت داره یا قراره چه جاه طلبی هایی داشته باشه که اینجا نشستیم در مورد کوچیک شدنش بحث می کنیم🤣 این دوران بی خبری نسیم قبل طوفانه، از هفته بعد اخبار هیجان انگیز شروع میشن.
هر چی بر خلاف میل شماست میشه: نباید پوشش داده بشه.
سونی در دو سال آینده نابود خواهد شد: به به چه خبر سطح بالا و خوبی اصلا مهم نیست منبعش چی باشه. (برای فنای پلی استیشن همینو برعکسش کن)
شایعه شایعه اس برای ایکس باکس و پلی استیشن هم نداره شما جدی نگیر بذار ته ذهنت.
سونی در دو سال آینده نابود خواهد شد
اینو واقعا پوشش دادید؟
مثال زدم LMAO.
من با دیدن این خبر یاد حرفای قبلی خودتون افتادم که می گفتین ویژگی متمایز کننده ما و کانال های تلگرامی در اینه که ما اخبار معتبر رو از سایت های معتبر کار می کنیم ولی بین سایت های معتبری که میشناسم هرچی گشتم همچین خبری ندیدم و نمی دونم منبعتون برای این خبر کدوم سایت معتبری بوده.
برای اون حرف مایکل پنچر هم درسته رنگ رخساره اون بنده خدا خبر از سر درونش میده ولی بازم کسیه که یه اسمی تو صنعت گیمینگ داره و شناخته شدست. خدایی روتون میشه بگین منبع این صحبت ها یه استریمر کله اسبیه؟ :دی
اینم بگم که شاید حرفش مثل خبر تاخیر ردفال درست دربیاد ولی بعد از اون باید از این شخص نام ببریم و بگیم ایشون مشکلات توسعه فیبل رو درست لیک کرده و حالا این گفته جدیدشه.
ما قبلا از شپشال ده ها خبر منتشر کردیم که پادکست (xboxera) و مخاطبینش پایینتر از کولت و پادکستش هست. من قبلا به وضوح گفتم، (در مورد فرام سافتور بود) اصلا هیچ منبعی ذکر نکرده بود و ساخته کانال های تلگرامی ایرانی بود. اگر منبعی از xboxera یا colt یا جز کوردن یا grubb یا … منتشر میکرد ما به اسم شایعه به اشتراک میذاشتیم. اما قبلا گفتم به کانال های تلگرامی اعتماد نکنید چون خبر فرام سافتور و موضوع اون روز در مورد یک خبر ساختگی بود که اصلا منبع نداشت. خبرگزاری ها مهمان پادکستها رو به اعتبار میزبان پوشش میدن خیلی این اتفاق رخ داده. همینطور قبلا گفتم شایعه هایی که از سمت افراد معتبرتر بیاد «گزارش» خطاب میشن (مثل گیم اسپات) اما شایعههای معمولی در قالب rumor و شایعه.
آرامش قبل از طوفان نبود مگه؟
قضیه الهام شدن چیه؟ تو تلگرام و توییتر میگفتن یارو بهش الهام شده
حتی تا حالا اسم این یارو رو هم نشنیدم
اون وقت که ما گفتیم ایکس باکس اومده بازی rpg رو داده به یه استودیو ریسینگ ساز
یه سری صداشون در اومد که اعضای لاین هد استودیو توی پلی گراندن و شما فن بویین و هیچی نمیفهمین و…
تازه یه بازی rpg باید حداکثر هماهنگ بودن با موتور بازیسازی رو داشته باشه وگرنه به صورت بسسیییار زیاد شاهد باگ خواهیم بود
فکر میکنم این بازی برای ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده بوده ولی با این حرفاشون بنظرم میره برای ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶
ایکس باکس باید فیبل رو میداد به استودیو هایrpgسازش
و شاید پلی گراند میتونست یه بازی مثل RIDE کنار فورتزا داشته باشه
امیدوارم از انریل انجین ۵ استفاده کنن یا کریشن انجین
نمیتونن کار با یک موتور دیگه واسشون سخته. همیشه ناتی داگ و راکستار از موتور های گرافیکی خودشون استفاده میکنن چون نمیتونن مثلا با ue5 عادت کنن
استودیوی سازنده اثبات شده س.
همین شایعات راجب gtaVI هم بوده و هست
استودیوی سازنده تا حالا فقط ریسینگ ساخته پس اصلا در این ژانر اثبات شده نیست، ریسینگ کجا Action RPG از یک سری محبوب کجا. بنده خدا خالق اصلی یعنی Lionhead مدتها با این فرنچایز دست و پنجه نرم میکرد.
خدا بیامرز عجب استودیوی خفنی بود واقعا حیف این استودیو 😔
این استودیو (در نام و آوازه) هنوزم خفنه در ساخت بازی های ریسینگ بهترینه در کنار Turn 10. صرفا در ساخت بازی Action RPG که یکی از سخت ترین و پیچیده ترین ژانرها هست که به کلی تجربه نیاز داره نمیتونم از نظر LOGICAL قبول کنم چجوری اثبات شده میتونه باشه. شاید با جذب دو جین نیروی خبره و رهبری درست بهترین Fable رو خلق کنن، در هر صورت در حال حاضر در زمینه rpg من چیزی ندیدم که بگم اثبات شده اس. دو سه تا بازی rpg رلیز کردن و موفق بودن، چرا که نه، میبریمشون جزو بهترین های rpg ساز.
چرا داخل پرانتز گفتم در نام و آوازه، چون استنباط قبلی من از اخبار و چیزی که گفته بودند، این بود که شعبه دوم پلی گراند روی fable کار میکنه که اعضا اکثریت ریسینگ ساز نیستند ولی این که خود اعضا و برخی شایعات به عدم تجربه در cobmat design اشاره دارن عجیبه. شعبه دوم نباید ربطی به شعبه اول داشته باشه و حول پروژه fable برای من ابهامه که دقیقا چه وضعیتی حاکمه. نمیتونم شایعات عدم تجربه اعضا رو بپذیرم چون قبلا مشخص شده بود که تیم توسعه از راکستدی و راکستار و یوبیسافت و ناتی داگ ملحق شدن به pg شعبه دو، با این وجود نمیشه چیزی رو صد درصدی پذیرفت. شعبه اول که همین الآن هم داره Forza Horizon بعدی رو میسازه.
سلام
گوریلا گیمز هم فقط شوتر میساخت ولی ۲۰۱۷ اومد و هورایزون ۱ رو تحویل که حداقل نسخه اولش واقعا خوب بود برخلاف نسخه دومش
البته گوریلا گیمز با کیلزون ۲۰۱۴ اومد یکبار مخفی کاری و آزادی عمل تو طراحی مراحل اینا رو تست کرد که سر هورایزون آماده باشن
منم نگفتم شکست خواهند خورد. گفتم چیزی ندیدم شاید موفق شدند شاید نه. همچنین ذکر کردم شرایطی که ممکنه بهترین فیبل رو بسازن و اونوقته که میبرمشون جزو بهترین rpg سازها چرا که نه. رلیز شد مشخص میشه.
من منظورم استودیوی لاین هد بودش هنوزم نمیتونم دلیل بسته شدنشون رو بفهمم دلیل خاصی داشت تعطیلیشون یا فقط واسه اینکه فیبل آخرشون کار ضعیفی بود بسته شدن؟
بخشی از مشکلات به شکست پروژه f 2 p فیبل بر میگرده بعدها مایکروسافت قصد بازسازی استودیو رو داشت اما نیروهای اصلی ترک کرده بودن لاین هد رو. همین الان هم یه تعدادی از اعضای لاین هد به تیم پلی گراند جذب شدن.
از ماکروسافت این سخت گیری بعید بود، بیچاره ها اون همه بازی خوب ساختن حداقل ۲ تا فیبل خوب داشتن روا نبود واسه یه بازی اینجوری نقره داغ شن
البته نمیشه به این خبرها زیاد استناد کرد که یه یوتیوبر ساده اعلام میکنه این خبرو و نهایتش میگه از یه منبع معتبر داخلی شنیده!
هر چند واقعا اینا با همون نسخه فورزا تک میخوان چه عنوانی از یه بازی مثل فیبل بسازن؟
ضمنا گوریلا هم از کیلزون به هورایزن رسید.
منم نگفتم موفق نخواهند شد، گفتم معلوم نیست.
چرا با آنریل نرفتن تو کارش؟
چون موتور اصلیشون تین هست
آخه از یه جایی باید شروع کرد.باید میدونستن به مشکل میخورن بالاخره خودشون بازیسازن.موتور سیدی پراجکت هم رد انجین بود اما ویچر بعدی رو با آنریل انجین میخوان بسازن.البته تقصیر مدیریتِ استودیوهاست ، وقتی همچین آیپی رو میدن دست استودیویی که موتورش بیشتر مخصوص یه سبک بازیه ؛ یا باید هزینه لازم رو براش بکنن که موتور آپدیت بشه یا اگه وقتش رو ندارن به هر دلیلی برن سراغ یه موتور عمومی مثل آنریل.عجیبه اگه به این نقطه رسیدن.خیلی خیلی هم عجیبه.البته باید امیدوار بود که حقیقت نداشتهباشه.
جدیدن کار اینسایدر ها شده کوبیدن ریبوت فیبل😂
کار دیگه ای ندارید عزیزان؟😂
اتفاق فیبل کم ازش صحبت شده . صحبتها بیشتر درباره اینا بود :
State of decay 3
Perfect dark
Everwild
منبع؛ توی خواب بهم گفته شد
با آنریل انجین بسازن بهترین انجین تاریخ
جدا از اون خود کولت فاقد اهمیته ببین این کی بوده که تو پادکستش شرکت کرده و حرفاش خبر شده
دوستان چه خبرتونه ؟! باور کنید شایعه است همه یکصدا درباره الهام شدن و معتبر نبودن منبع حرف میزنید . شایعه همیشه بوده و گیمفا هم اکثرا پوشش داده . چون دوست ندارید همه چیز رو زیر سوال نبرید . عرضه بازی جواب من و شما و این منبع رو میده
عه بد شد که کودکان ایکس باکس یه دست گوتی ۲۰۲۳ رو برای این فلک زده رزرو کرده بودن
۲۰۲۴ …
وقتی انجینی که برای ریسینگ و ماشین ساخته شده رو میخای باهاش آدم و هیولا که دست و پا صورت دارن بسازی بهتر از اینمنمیشه. اون زمان که گفتیم استدیو ریسینگ ساز بدرد فیبل ساختن نمیخوره فن بوی های جعبه افاضات فضله میکردن برای ما. از طرفی اینکه یواش یواش داره گندش درمیاد و همه اون cgi ها که اون سال نشون دادن و گفتن بازیای خفنمون هست دارن یکی یکی عقب میوفتن تا اینکه کلا کنسل بشن و شاید اون زمان فن بوی های جعبه بلاخره بفهمن که اسپنسر حق گو چقدر سرشونو کلاه گذاشته.
و اینکه یه کاربر نوبی هم بود که خیلی ادعاش میشد و یسره تاریخ انتشار قطار میکرد واسه ماها. کجاس الان؟؟؟ فرار کرده از سایت؟! یا روش نمیشه دیگه بیاد اینجا حق بگه. بنظرم کلا گیمینگرو بزاره کنار بهترهآخه خیلی اطلاعاتش دقیق بود.خخخ
ملقب بود به شینجی میکامی خخ رفته تو غار دیگه برنمیگرده 😂
اره همین بود و بسیار ادعاش میشد جوری که فکر میکرد از عالم غیب بهش وحی میشه. خیلی دوس دارم بیاد یه کامنت بزاره تا از خجالتش در بیایم
پیغمبر اکس باکس بود 😂😂😂
همتون سر هم حریف یه شینجی نشدین فقط بلدین پشتش حرف بزنین
نکنه خودت شینجی هستی
راستی کجاس شینجی بعد تاخیر استارفیلد دیگه ندیدمش
بابا دوباره برگشته داره منو بیچاره میکنه هی میگه من برگشتم امروز هم اوج چرت پرت گوییش بود !!! برو تو گروه کال آف دیوتی میبینی !!
باش ممنون
نمیدونم چرا نمیکشن بیرون از این موتور همون فورزا هورایزون که ساخته شده هم چندان موتور پایدار نیست بدرد همون ریسینگ هم دیگه نمیخوره از لودینگ های وحشتناکش گرفته تا افت فریم خشک بودن فیزیک بازی کلا موتوری هست نیاز به یه بروزرسانی عظیم داره
دوستان عزیز هم اکنون فن بوی:کجای فورتزا لودینگ های عجیب غریب وحشتناک هست؟افت فریم هم که تا به حال حتی یک بارهم ندیدم!جالب اینجاس همه میگن اصلا فورتزا بازی خشکی نیست بعد این داداشمون میگه بازی خشکیه😂
این همه استودیو مرتبط با ارپی جی داری چرا دادی پلی گراند 😐 الان اون بیچاره ها بعد بازی اینهمه طول کشیده ضربه روحی میخورن رو پروژه فورتزا ها هم تاثیر میزاره 😔
عزیز من همه استودیو های rpg ساز ایکس باکس دارن رو بازی های خودشون کار میکنن:کل شعبه های بتزدا گیم استودیو رو استارفیلد کار میکنن،ابزیدین که داره خودش رو ۳ تا بازی همزمان کار میکنه،این استودیو ای که داره فیبل رو میسازه شعبه دوم پلی گراند هست و ربطی به استودیو سازنده فورتزا نداره
این کامنتتو دیدم منطقیه + برا خنده بود
اخه چرا با موتور گرافیکی یک بازی رسینگ میاین یک نقش افرینی میسازین؟!
کاش ue5 میساختنش
بهونه هاشون شروع شد.
اگر واقعا شایعه درست باشه آخرین سنگر آنریل است ! جدیدا اولین سنگر البته !!