هدست PSVR 2 احتمالاً در اوایل سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد
به گفتهی یک تحلیلگر بخش فناوری، این احتمال وجود دارد که شرکت سونی هدست PSVR 2 را در سه ماههی اول سال ۲۰۲۳ عرضه نماید.
مینگ چی-کو (Ming-Chi Kuo)، تحلیلگر هنگ کنگی بخش فناوری گروه TF International Securities، اخیراً با انتشار توییتی اشاره کرده است که هدست PSVR 2 احتمالاً در اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی عرضه خواهد شد و تولید انبوه آن نیز از نیمهی دوم ۲۰۲۲ آغاز میشود.
وی در این باره گفت:
آخرین بررسی زنجیرهی تامین من نشان میدهد که مونتاژکننده و چندین ارائهدهندهی قطعات، تولید انبوه هدست PSVR2 را با حدود ۱.۵ میلیون دستگاه در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ آغاز خواهند کرد. بنابراین شرکت سونی ممکن است این هدست را بسته به برنامهی توسعهی تعداد بازیهای آن، در سه ماهه اول ۲۰۲۳ منتشر کند.
این تحلیلگر در ادامه اضافه کرد که یکی از تغییرات اصلی در تولید PSVR، قرار دادن دوربینهای تعبیه شده در هدست است، موردی که که اولین PSVR از آن برخوردار نبود.
در حالی که PSVR 1 از یک دوربین متصل به پلیاستیشن ۴ برای ردیابی حرکت سر با پیروی از چراغهای LED روی هدست استفاده میکرد، PSVR 2 در عوض دارای دوربینهایی روی خود هدست است.
قابل توجهترین ارتقای سخت افزاری برای PSVR 2 استفاده از ماژولهای نوری است. این درحالی است که PSVR 1 به ماژولهای نوری مجهز نبود. هدست PSVR 2 از شش ماژول نوری (چهار دوربین IR 720p و دو دوربین ردیابی چشم) استفاده میکند. Genius پیشروترین تامین کننده لنز است. علاوه بر این، Genius تامینکنندهی اصلی لنزهای غیر کروی برای PSVR 2 محسوب میشود.
من در عصر واقعیت مجازی فکر میکنم سفارشهای Genius با ASP بالا برای لنزهای کروی، لنزهای Fresnel و Pancake از اپل و غیر اپل یک محرک برای رشد قوی و پیشرفت بهتر خواهد بود.
در حالی که هنوز تاریخ انتشار رسمی PSVR2 اعلام نشده است، اما مینگ چی کو اولین تحلیلگری نیست که به عرضهی این هدست در سال ۲۰۲۳ اشاره میکند. پیش از این راس یانگ (Ross Young)، مدیرعامل Display Supply Chain Consultants، در ماه آوریل ادعا کرد که هدست جدید سونی در سال آیندهی میلادی عرضه خواهد شد.
سونی هفتهی گذشته اعلام کرد که بیش از ۲۰ بازی را برای زمان عرضهی PSVR 2 آماده میکند. همچنین در ماه ژانویه اولین بازی این هدست با عنوان Horizon Call of the Mountain معرفی گردید.
شرکت سونی همچنین تایید کرده است که هدست PSVR 2 از تکنیک رندر Foveated پشتیبانی خواهد کرد. در واقع این تکنیک از یک ردیاب چشم برای بهبود کیفیت گرافیکی نرمافزار VR با کاهش کیفیت تصویر در دید محیطی کاربر استفاده میکند.
لازم به ذکر است رویداد بعدی State of Play که در تاریخ ۲ ژوئن (۱۳ خرداد) برگزار میشود، روی عناوین ثرد پارتی و بازیهای PSVR 2 متمرکز خواهد بود.
پر بحثترینها
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- استراتژی ریسکی Xbox که ۱۰ سال آینده آن را تعریف خواهد کرد
- کارگردان Silent Hill 2 Remake از علاقه خود به ساخت یک بازی در ژانر وحشت با اقتباس از Lord of the Rings میگوید
- Indiana Jones and the Great Circle بهترین بازی سال Gamescom از دید مخاطبین شد
- شایعه: Xbox در سال ۲۰۲۵ بازیهایی خواهد داشت که هنوز رونمایی نشدهاند
- بنیانگذار ناتی داگ دلیل فروش استودیو به سونی را توضیح میدهد
- ۱۰ بازی ناامیدکننده سال ۲۰۲۴
- چرا GTA IV بهترین ساخته راکستار است؟
نظرات
زودتر بیاد بریم گیم نت تجربه کنیم 🗿
من تجربه بازی با پلی استیشن VR رو ندارم
توی همین حالت عادی بازی میکنم بعد از یکی دو ساعت حالم بد میشه فکر کنم با هدست VR بازی کنم بمیرم
به هر حال شما که منتظرش هستین خوش بگذرونین البته اگر قیمت پایینی داشته باشه🗿
البته احتمال عرضش توی امسال وجود داره!
چون توی تریلر یکی از بازی های استیت آف پلی ژوئن؛ تاریخ انتشار رو زده بود ۲۰۲۲ و احتمال داره که امسال عرضه بشه.
مگه نه چرا وقتی سختافزار برا اجرا فراهم نشده بازی رو منتشر کنن 😐